Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Autor
Badora Sylwia
(1)
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Opieka społeczna
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Autyzm
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Ludzie starzy
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nieśmiałość
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Rodzina
(1)
Starość
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wychowankowie domów dziecka
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Nazwy aut. wstępu pod tekstem, nazwy aut. na s. 587.
Bibliogr. s. 589-595, bibliogr. przy pracach.
I. FORMY OPIEKI I POMOCY RODZINIE: 1. Instytucje uzupełniające funkcje rodziny: Żłobek ; Przedszkole ; Szkoła jako środowisko opiekuńczo-wychowawcze ; Internat i bursa ; Animacja kulturalna i społeczno-wychowawcza ; Centrum informacji zawodowej. 2. Instytucje wsparcia: Powiatowe centrum pomocy rodzinie ; Ośrodek pomocy społecznej ; Poradnie rodzinne ; Poradnie psychologiczno-pedagogiczne. 3. Instytucje interwencji kryzysowej: Ośrodek interwencji kryzysowej ; Dom dla matki i dziecka ; System wsparcia osób bezdomnych. II. FORMY OPIEKI NAD DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ: 1. Placówki wsparcia dziennego: Świetlica środowiskowa ; Świetlica socjoterapeutyczna ; Ognisko wychowawcze ; Warsztaty terapii zajęciowej ; 2. Rodzinne formy opieki: Rodzina adopcyjna ; Rodzina zastępcza ; 3. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu interwencyjnego: Pogotowie opiekuńcze ; Policyjna izba dziecka ; 4. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego: Rodzinny dom dziecka ; Wioska dziecięca ; 5. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu socjalizacyjnego: Dom dziecka ; Placówka wielofunkcyjna ; Ochotnicze hufce pracy ; 4. Formy opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym i chorym: Ośrodki szkolno-wychowawcze ; Ośrodek rehabilitacyjno-wychowawczy dla dzieci uzależnionych ; Szkoła przyszpitalna ; 7. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu resocjalizacyjnego: Młodzieżowy ośrodek wychowawczy ; Schronisko dla nieletnich ; Zakład poprawczy ; Rodzinny kurator sądowy ; Ośrodek rehabilitacyjno-readaptacyjny dla uzależnionych. III. FORMY OPIEKI NAD LUDŹMI STARYMI I NIEPEŁNOSPRAWNYMI: 1. Formy kreacyjne: Uniwersytet trzeciego wieku ; Biblioteka terapeutyczna ; 2. Formy wsparcia i opieki: Ośrodki wsparcia dziennego ; Dom pomocy społecznej ; Hospicjum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97008 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. s. [296].
Bibliogr. s. [283]-295.
Streszcz. ang. przy pracach.
1. KIERUNKI I ZAŁOŻENIA ZMIAN PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ: Kierunki zmian w pedagogice społecznej a opiekuńczej: diagnozy - analizy - interpretacje ; Pedagogika opiekuńcza i praca socjalna jako składniki bezpieczeństwa wewnętrznego państwa ; Człowiek a społeczeństwo globalne: między sprzecznością a koniecznością współistnienia ; "Pęknięty" kapitał społeczny Polaków ; System wsparcia rodziny w Polsce a prawa dziecka ; Szanse i bariery zastosowania podejścia systemowego w pedagogice opiekuńczej. 2. INSTYTUCJONALNE FORMY OPIEKI: Instytucjonalne formy wsparcia rodziny - historia i teraźniejszość ; Placówki socjalizacyjne w perspektywie zmian ; Opieka nad dzieckiem jednym z zadań przedszkola ; Letni wypoczynek dzieci i młodzieży jako czas na twórcze rozwijanie tożsamości kulturowej ; Aktualność metody ośrodków pracy. 3. OPIEKA W RODZINIE: Status dziecka we współczesnej rodzinie ; Nieśmiałość dziecka a migracja zarobkowa rodziców ; Wychowawcze i socjalne działania na rzecz ofiar przemocy domowej ; Postawy uczniów szkoły podstawowej wobec ludzi starszych i starości. 4. PROFILAKTYCZNE I TERAPEUTYCZNE FUNKCJE OPIEKI: Poczucie bezsensu życia wychowanków domów dziecka ; System profilaktyki i pomocy dzieciom dyslektycznym ; Trudności w uczeniu się dzieci konsekwencją nieprawidłowej stymulacji rozwoju ; Opieka nad dzieckiem z autyzmem elementem systemu pomocy społecznej. 5. PROFESJONALIZACJA PRACY SOCJALNEJ: Praca socjalna skoncentrowana na rozwiązaniach i jej realizacja w USA, Europie i Polsce ; Założenia normatywnego wymiaru pracy socjalnej ; Zastosowanie edukacji moralnej w pracy socjalnej ; Zadania profesjologa w opiece nad dzieckiem ; Pracownik socjalny wobec problemów osób niepełnosprawnych ; Portret profesjonalnego pracownika socjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95500 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej