Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(33)
wypożyczone
(3)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(7)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(16)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(3)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Autor
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(6)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Taper Agnieszka E
(2)
Wrońska Marta (pedagog)
(2)
Baranowski Mariusz
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bigaj Magdalena
(1)
Blicharski Marcin
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(1)
Iwanicka Agnieszka
(1)
Jaszecka Karolina
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Kulig-Kozłowska Agnieszka
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Losantos Cristina (1960- )
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Miąso Janusz
(1)
Morbitzer Janusz (1957- )
(1)
Nożyński Szymon
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Roca Elisenda (1963- )
(1)
Siemieniecka-Gogolin Dorota
(1)
Skrzydlewski Wojciech
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Strykowski Wacław (1942- )
(1)
Topol Paweł
(1)
Walter Natalia
(1)
Wawrzyniak Krzysztof
(1)
Wenta Kazimierz (1937-2017)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Odbiorca
Rodzice
(3)
6-8 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura katalońska
(1)
Temat
Pedagogika medialna
(16)
Edukacja medialna
(10)
Internet
(7)
Komunikacja społeczna
(5)
Dzieci
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Edukacja zdrowotna
(3)
Kompetencje medialne
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Pedagogika
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Pedagogika pracy
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Uzależnienia medialne
(3)
Wychowanie
(3)
Media społecznościowe
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Baudrillard, Jean (1929-2007)
(1)
Bezdomność
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Castells, Manuel (1942- )
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Cyberprzemoc
(1)
De Kerkhove, Derrick (1944- )
(1)
Dorośli
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Eco, Umberto (1932-2016)
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Facebook
(1)
Film
(1)
Filmoznawstwo
(1)
Fonoholizm
(1)
Goffman, Erving (1922-1982)
(1)
Habermas, Jürgen (1929- )
(1)
Innis, Harold Adams (1894-1952)
(1)
Jakość życia
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje informacyjne
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Kształcenie
(1)
Lasswell, Harold Dwight (1902-1972)
(1)
Literatura
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
McLuhan, Marshall (1911-1980)
(1)
McQuail, Denis
(1)
Merton, Robert King (1910-2003)
(1)
Metody nauczania
(1)
Minikomputery i mikrokomputery
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Obsługa i eksploatacja
(1)
Opieka społeczna
(1)
Parsons, Talcott (1902-1979)
(1)
Pomoc postpenitencjarna
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Postman, Neil (1931- )
(1)
Prasa (wydawnictwa)
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Propaganda
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychoprofilaktyka
(1)
Radiofonia
(1)
Rodzina
(1)
Rozgłośnia radiowa
(1)
Rynek pracy
(1)
Siła robocza
(1)
Smartfon
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Studenci
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Telefonia komórkowa
(1)
Telewizja
(1)
Teologia pastoralna
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Uzależnienie od gier komputerowych
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1801-
(1)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(5)
Opracowanie
(3)
Podręcznik akademicki
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Psychologia
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 646)
Bibliogr., netogr. s. [246]-260. Indeksy.
Edukacja medialna: wprowadzenie do debaty ; Wzory nauczania w edukacji medialnej na świecie ; Kultura medialna i kompetencje medialne ; Kultura i kompetencja wizualna w kontekście wybranych zagadnień współczesnej humanistyki ; Edukacja medialna: między pedagogiką a mediami ; Media w kształtowaniu pamięci i tożsamości: perspektywa kulturowa ; Edukacja medialna wobec wyzwań edukacji w XXI wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99478 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. oraz s. 246-262. Indeksy.
I. TECHNOLOGIA INFORMACYJNA W EDUKACJI: 1. Komputery a humanizm w edukacji; 2. Cele i zadania technologii informacyjnej i edukacji medialnej; 3. Taksonomie zastosowań technologii informacyjnej w edukacji; 4. Technologia informacyjna w procesie kształcenia, dokształcania i samodoskonalenia; 5. Zastosowania technologii informacyjnej w pedagogice specjalnej; 6. Komputer w zarządzaniu informacją oraz w szkolnictwie zawodowym; 7. Technologia informacyjna w badaniach nauczycielskich; 8. Technologia informacyjna a twórczość; 9. Internet w edukacji; 10. Edukacja na odległość, II. METODYKA KSZTAŁCENIA EDUKACJI MEDIALNEJ I TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ: 1. Cele i założenia metodyki kształcenia edukacji medialnej i technologii informacyjnej; 2. Treści i program edukacji medialnej i technologii informacyjnej; 3. Projektowanie procesu dydaktycznego w edukacji medialnej i technologii informacyjnej; 4. Organizacja pracy w pracowni komputerowej, III. NAUCZYCIEL EDUKACJI MEDIALNEJ I TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ:1. Kwalifikacje nauczycieli edukacji medialnej i informatycznej; 2. Funkcje nauczyciela edukacji medialnej i informatycznej; 3. Doskonalenie zawodowe nauczycieli edukacji medialnej i informatycznej; 4. Koncepcje kształcenia nauczycieli edukacji medialnej i informatycznej; 5. Metodyka wykorzystania technologii informacyjnej i edukacji medialnej w kształceniu nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37(07) (2 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Indeksy.
Bibliogr. przy rozdz. oraz s. 317-336.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy.
Bibliogr. przy rozdz. oraz s. 246-271.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ROZDZIAŁY LUB ARTYKUŁY TEJ KSIĄŻKI SKATALOGOWANO POD WŁASNYMI TYTUŁAMI. DOSTĘPNE POD TYTUŁEM PRACY ZBIOROWEJ.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Spis treści także ang.
KULTUROWE I SPOŁECZNE ASPEKTY MEDIÓW: Janusz Gajda - Kulturowe i społeczne aspekty mediów na przykładzie telewizji i Internetu (Refleksje dotyczące aktualnych problemów szans i zagrożeń) ; Dorota Siemieniecka - Od konsumentów do twórców informacji ; Małgorzata Skibińska - Czy pokolenia cyfrowe potrzebują edukacji informacyjnej? ; Stanisław Juszczyk - Pedagogiczne refleksje na temat postmediów i kultury wizualnej ; Anna Brosch - Medialny wizerunek kobiecego ciała w percepcji dzieci w wieku przedszkolnym ; Bassam Aouil, Maria Kajdasz-Aouil - Cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieży w środowisku szkolnym ; Marlena Pieniążek - Wykorzystanie mediów w promowaniu zachowań prospołecznych na przykładzie wybranych organizacji pozarządowych ; Andrzej Wołodźko - Rola mediów w aktywizacji społeczności lokalnych. MEDIA W EDUKACJI - PERSPEKTYWY, PROBLEMY I STAN BADAŃ: Anna Kamińska - Czy nowe technologie w szkole zastąpią metody tradycyjne? ; Maria Kozielska - Wpływ Internetu na aktywność mózgu i procesy poznawcze człowieka ; Marcin Musioł - Alfabetyzacja medialna w świadomości kandydatów na nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; Kamila Majewska - Problemy oraz oczekiwania pedagogów związane z wprowadzeniem tablicy interaktywnej do procesu kształcenia ; Eunika Baron-Polańczyk - Osiągnięcia i niepowodzenia nauczycieli w obszarze wykorzystywania ICT (raport z badań) ; Wioletta Kwiatkowska - Trendy w badaniach nad edukacją na odległość. Przegląd wybranej literatury ; Magdalena Andrzejewska, Anna Stolińska, Władysław Błasiak, Paweł Pęczkowski, Roman Rosiek, Bożena Rożek, Mirosława Ewa Sajka, Dariusz Wcisło - Zastosowanie badań eye-trackingowych w neurodydaktyce. NOWE TECHNOLOGIE W DYDAKTYCE I KOMPUTEROWYM WSPOMAGANIU KSZTAŁCENIA: Małgorzata Bartoszewicz, Hanna Gulińska - Rola mobilnych technologii w nauczaniu chemii ; Jakub Czopek - 140 znaków narzędziem do wszystkiego - „Twitter” jako idealne medium cyfrowej współczesności? ; Elżbieta Szala E-learning w terapii pedagogicznej ; Krystyna Żuchelkowska - Edukacyjne programy komputerowe w kształtowaniu prawidłowej wymowy u dzieci przedszkolnych ; Anna Waligóra-Huk - Programy multimedialne jako narzędzia wykorzystywane przez nauczycieli w terapii logopedycznej ; Krzysztof Służewski, Grzegorz Karwasz - Multimedia online w dydaktyce fizyki ; Joanna Kandzia - Kompetencje informatyczno-komunikacyjne w rozwoju zainteresowań matematycznych uczniów (część 1) ; Kamilla Wasilewska - Komputerowe wspomaganie matematyki w szkole ponadgimnazjalnej - minimalizowanie niepowodzeń szkolnych uczniów ; Hanna Gulińska, Małgorzata Bartoszewicz - Przykład scenariusza lekcji chemii metodą wyprzedzającą z perspektywy ucznia szkoły ponadgimnazjalnej ; Zbigniew Kruszewski - Walidacja nakładu pracy studenta z wykorzystaniem systemu informatycznego. EDUKACJA MEDIALNA W KSZTAŁCENIU: Marek Sokołowski - Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej, czyli jak nowocześnie uczyć filmu ; Tomasz Huk - PR LAB - przykład działalności Związku Harcerstwa Polskiego w zakresie realizacji treści edukacji medialnej ; Ewa Nowicka - Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym ; Marek Hallada - Eye-tracking w badaniach nad edukacją medialną. VARIA: Kinga Szymańska - Związek diety z nastrojem człowieka w wybranych aspektach uczenia się ; Monika Delmanowicz - Innowacyjna jakość edukacji w środowisku rolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104027 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Bibliogr. przy ref.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82716 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90816/2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
1. SPOŁECZNE KOMPETENCJE MEDIALNO-INFORMACYJNE W KONTEKŚCIE BEZPIECZEŃSTWA W CYBERPRZESTRZENI I ŚWIATA WIRTUALNEGO (Józef Bednarek): Wstęp ; Jakie są przesłanki największych przemian cywilizacyjnych? ; Jakie są nowe przemiany w edukacji ustawicznej i w pracy zawodowej? ; Dlaczego cyberprzestrzeń i świat wirtualny są niebezpieczne? ; Jakie społeczne kompetencje komunikacyjno-medialne są szczególnie ważne? ; 2. GRY WIDEO JAKO KOMPLEMENTARNE NARZĘDZIE EDUKACJI (Dominika Urbańska-Galanciak): Wstęp ; Gry wideo ľ dobre i złe strony ; Edukacyjne walory gier wideo ; Czego uczą gry? ; 3. TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE WYZWANIEM NIE TYLKO DLA MŁODEGO POKOLENIA (Renata Tomaszewska-Lipiec): Wstęp ; Technologie informacyjno-komunikacyjne w perspektywie rozwoju kultury prefiguratywnej ; Technologie informacyjno-komunikacyjne nie tylko szansą, ale i zagrożeniem ; Kompetencje informatyczne warunkiem właściwego funkcjonowania we współczesnym świecie ; 4. EDUKACYJNE MOŻLIWOŚCI STOSOWANIA ROBOTÓW HUMANOIDALNYCH (Sebastian Koczy): Ewolucja maszyn i urządzeń technologii informacyjnych ; Roboty jako najnowsza generacja technologii informacyjnych ; Relacje człowiek ľ robot a wizja przyszłości ; Wpływ robotyzacji na wspomaganie nauczania i uczenia się ; Koegzystencja człowieka i robota w przyszłości ; 5. UCZEŃ W CYFROWEJ SZKOLE ľ SZANSE I ZAGROŻENIA (Waldemar Grądzki): Określenie niezbędnego zakresu wiedzy i umiejętności nauczycieli, w tym kompetencji medialnych, do wprowadzenia elementów cyfrowej szkoły oraz tworzenia i wykorzystywania elektronicznych zasobów edukacyjnych ; Określenie szans i zagrożeń uczniów, jakie niesie powszechność wprowadzania obecnie elementów cyfrowej szkoły ; Przewidywane zmiany form i metod kształcenia w powszechnym systemie oświaty szkolnej i odchodzenie od systemu klasowo-lekcyjnego na rzecz indywidualizacji kształcenia uczniów w sieci ; 6. EDUKACJA I NOWOCZESNE TECHNOLOGIE W SPOŁECZEŃSTWIE WIEDZY (Leszek Zakrzewski): Komunikacja ľ Informacja ľ Wiedza ; Nauczyciel w społeczeństwie wiedzy ; Wykluczenie cyfrowe ; Certyfikacja a doskonalenie nauczycieli ; 7. KOMPETENCJE SPOŁECZNE MŁODZIEŻY W KONTEKŚCIE WYZWAŃ MEDIÓW CYFROWYCH (Weronika Kowalska): Kompetencje społeczne ; Kształtowanie kompetencji społecznych 7.3. Internet ľ komunikacja w sieci ; 8. KONSTRUKTYWIZM PEDAGOGICZNY A TECHNOLOGIE INFORMACYJNE W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ (Nataliya Woźniak) ; 9. FUNKCJONOWANIE CZŁOWIEKA W CYBERPRZESTRZENI ľ ŚWIAT WIRTUALNY W REALIACH SECOND LIFE (Przemysław Zapędowski): Znaczenie Internetu w życiu współczesnych ludzi ; Wirtualne światy ; Reguły funkcjonowania w wirtualnych światach ; Świat wirtualny a świat rzeczywisty ; 10. äMEDIA LITERACYö JAKO ODPOWIEDŹ NA ZAGROŻENIA ZWIĄZANE ZE ŚWIATEM MEDIÓW (Marta Czerwiec): Media a społeczeństwo ; Niebezpieczne treści ; Seks w mediach ľ jak o tym rozmawiać? ; Przedszkolak jako świadomy widz ; 11. NOWY WYMIAR PIŚMIENNOŚCI WIZUALNEJ GENERACJI DIGITAL NATIVES. WYZWANIA EDUKACYJNE (Krzysztof Lewandowski): Neurodydaktyczne aspekty procesu uczenia się generacji Digital Natives ; Ewolucja pojęcia piśmienności wizualnej ; Diagnoza stanu umiejętności wizualnych generacji Cyfrowych tubylców ; Rekomendacje dla edukacji wizualnej ; Refleksje autora wynikające z doświadczeń zdobytych podczas wykonywania pracy nauczyciela na kursach komputerowych dla dorosłych ; 12. KOMUNIKACJA SPOŁECZNA W ŚWIECIE REALNYM, W CYBERPRZESTRZENI ORAZ W RZECZYWISTOŚCI WIRTUALNEJ (Jacek Frenczel): Kilka słów o społeczeństwie ; Komunikacja jako styl, proces i wpływ ; Komunikacja interpersonalna ľ liczy się nie tylko treść.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100430 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce błędna nazwa wydawcy, poprawna: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Bibliogr. s. 360-378 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z niem., wł.
14. Pedagogika społeczna / Franz Hamburger; 15. Edukacja dorosłych / Duccio Demetrio; 16. Pedagogika pracy / Stefan M. Kwiatkowski; 17. Pedagogika opiekuńcza / Zdzisław Dąbrowski; 18. Pedagogika resocjalizacyjna / Wiesław Ambrozik; 19. Pedagogika mediów / Wielisława Osmańska - Furmanek, Marek Furmanek; 20. Pedagogika specjalna / Jacek Błeszyński; 21. Pedagogika zdrowia / Tadeusz Szewczyk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37(07) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Na książce błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. 360-378 oraz przy rozdz. Indeksy
1. Pedagogika społeczna; 2. Edukacja dorosłych; 3. Pedagogika pracy; 4. Pedagogika opiekuńcza; 5. Pedagogika resocjalizacyjna; 6. Pedagogika mediów; 7. Pedagogika specjalna; 8. Pedagogika zdrowia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89159/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [360]-378 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z niem., wł.
14. Pedagogika społeczna / Franz Hamburger ; 15. Edukacja dorosłych / Duccio Demetrio ; 16. Pedagogika pracy / Stefan M. Kwiatkowski ; 17. Pedagogika opiekuńcza / Zdzisław Dąbrowski ; 18. Pedagogika resocjalizacyjna / Wiesław Ambrozik ; 19. Pedagogika mediów / Wielisława Osmańska-Furmanek, Marek Furmanek ; 20. Pedagogika specjalna / Jacek Błeszyński ; 21. Pedagogika zdrowia / Tadeusz Szewczyk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. oraz s. 317-336. Indeks.
I. MEDIA A CYWILIZACJE: 1. Komunikacja a społeczeństwo; 2. Media w wymiarze społecznym i indywidualnym; 3. Media wytworem i kreatorem współczesnej kultury - kulturowe uwarunkowania mediów, II. MEDIA W PEDAGOGICE: 1. Przedmiot i zadania mediów w komunikacji; 2. Media w katalogu środków dydaktycznych; 3. Wybrane modele komunikowania; 4. Wychowanie a media; 5. Media a patologie; 6. Metodologia badań w pedagogice medialnej, III. ZARYS KOGNITYWISTYCZNO-KONSTRUKTYWISTYCZNEJ TEORII PEDAGOGIKI MEDIALNEJ: 1. Problemy pedagogiki medialnej; 2. Teoria kognitywistyczna w edukacji wspieranej mediami; 3. Konstruktywizm w edukacji wspieranej mediami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37(07) (2 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90816/1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 315-[319].
Konkretny i praktyczny przewodnik dla współczesnych rodziców! Książka, który uczy, jak sprawić, by relacja dziecka z cyfrowym światem była zdrowa i bezpieczna. Ile czasu dziecko może spędzać przed ekranem? Kiedy dać mu pierwszy smartfon? Czy pozwalać na granie w gry? Jak nauczyć je radzić sobie z hejtem? I jak Internet wpłynie na jego rozwój? Kieszonkowe ekrany stały się nieodłącznym elementem życia nie tylko naszego, lecz także naszych dzieci. Dla nas telefony komórkowe, smartwatche, tablety i przenośne konsole były nowościami. Uczyliśmy się ich obsługi, stopniowo poznawaliśmy interaktywny świat, powoli zanurzaliśmy się coraz głębiej w sieć. Dla naszych dzieci ekrany są oczywistością, nie znają świata bez nich, a po sieci poruszają się nieporównywalnie zgrabniej niż my. Co nie znaczy, że są w niej zupełnie bezpieczne i że wiedzą, jak dbać o higienę cyfrową. Kiedy coraz więcej głosów gani dorosłych za to, że nie potrafią wprowadzać dzieci w świat cyfrowy, Magdalena Bigaj w swojej książce mówi: to normalne, że popełniamy błędy. Ważne, aby wyciągać z nich wnioski. „Wychowanie przy ekranie” nie tylko dostarcza niezbędnej wiedzy na temat higieny cyfrowej, lecz także dodaje rodzicom otuchy. Autorka nie moralizuje, za to dzieli się z czytelniczkami i czytelnikami solidną dawką wiedzy niezbędnej każdemu współczesnemu rodzicowi oraz praktycznymi radami popartymi swoim unikatowym doświadczeniem, w którym łączy role edukatorki, badaczki, pracowniczki świata nowych technologii oraz matki. [www.azymut.pl, 2024]
Koniec świata wirtualnego ; Czego nam nie mówią w szkole rodzenia ; O myciu mózgu. Czyli po co nam higiena cyfrowa i jak ją wprowadzić w życie ; Narodziny w sieci ; Maluchy. Dlaczego twoje dziecko uważa cię za największego fana Psiego Patrolu? ; Starszaki. Zabawy na nowym trzepaku ; Nastolatki. Koniec cyfrowej niewinności ; Nie wychowujemy straconego pokolenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113603 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 5.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-272.
Streszcz. w jęz. ang.
I. Środki społecznego przekazu w zarysie historycznym ; II. Zarys dziejów i stan aktualny radiofonii katolickiej ; III. Podstawy pedagogiki katolickiej rozgłośni radiowej ; IV. Pastoralne aspekty radiofonii katolickiej ; V. Koncepcja i struktura organizacyjna radiofonii katolickiej ; VI. Propozycja programowa katolickiej rozgłośni radiowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94693 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł grzbietowy: Cyberzaburzenia : cyberuzależnienia : mechanizmy i diagnoza. Pierwsze miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN. Na stronie tytułowej i okładce: Mechanizmy i diagnoza, modelowanie relacji dzieci - nowe technologie cyfrowe, konteksty czasów koronawirusa.
Bibliografia, netografia na stronach [185]-189.
R. 1. Cuberuzależnienia, fonoholizm, nałogowe korzystanie z Internetu, czy CYBERZABURZENIA: R. 2. Specyfika cyfrowych relacji i aktywności a cyberzaburzenia ; R. 3. Sygnały o zbliżającym się cyberzaburzeniu. Kluczowe błędy rodziców. Wskazówki diagnostyczne ; R. 4. Kierunki diagnozy i terapii przy cyberzaburzeniach - wybrane zagadnienia ; R. 5. Znaczenie snu w rozwoju dziecka. Nadużywanie TC jako predykator cyberzaburzeń ; R. 6. Domowa edukacja medialna - krótki poradnik praktyczny, jak modelować relacje dziecka - nowe technologie cyfrowe ; R. 7. Właściwa organizacja czasu. Metody modelowania aktywności dzieci i nastolatków poza technologiami cyfrowymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108900 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czytamy Sylabami)
Tytuł oryginału: "On-Offt" 2017.
Historyjka, która uczy, że zawsze warto mówić prawdę. Seria do nauki czytania, kształtująca przy okazji pozytywne wzorce zachowań. Z tą książką nauczysz się radzić sobie z problemami, pokonywać przeszkody i współpracować z innymi. Dowiesz się również, jak rozwijać się i żyć z innymi w harmonii. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.1-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-I/N (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.16-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Technologia Kształcenia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0137-1401 ; nr 23)
Nazwy autorów na okładce.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Agnieszka Cybal-Michalska, Globalizacja i jej krytyka - o potrzebie zorientowania społeczeństwa na wiedzę, odpowiedzialne uczestnictwo i współdziałanie ; Zbyszko Melosik, Facebook i społeczne konstrukcje narcyzmu ( o tożsamości zamkniętej w celi wizerunku) ; Tomasz Goban-klas, Technologie kształcenia jako czynniki "twórczej destrukcji" edukacji szkolnej ; Stanisław Dylak, Krzysztof Wawrzyniak, Mózg - technologia cyfrowa - edukacja ; Wojciech Skrzydlewski, Nowe media w edukacji, funkcjonowaniu zawodowym i społecznym ; Janusz Morbitzer, O (braku) refleksji nad współczesnym światem mediów ; Wacław Strykowski, Pedagogika i edukacja medialna w epoce cyfrowej ; Tadeusz Lewowicki, Poznański matecznik technologii kształcenia - słowo z okazji 50-lecia Zakładu Technologii Kształcenia UAM ; Marta Wrońska, Kultura medialna nauczycieli i adolescentów - stan obecny i jej perspektywy realizacyjne ; Stefan Kwiatkowski, Media jako narzędzia wspierające proces rozwiązywania problemów ; Natalia Waiter, Wspomagająca, kompensacyjna i wspierająca rola nowych mediów ; Paweł Topol, Nowe media na przykładzie zdalnych środowisk immersyjnych i multimediów typu ubiquitous ; Kazimierz Wenta, Silosy i chmury informacyjne w ustawicznej autoedukacji ; Mariusz Baranowski, Kształcenie kompetencji medialnych przyszłych nauczycieli muzyki - w stronę medalu zrównoważonego ; Szymon Nożyński, Osobista muzyka zawsze i wszędzie, czyli spacer z narracją dźwiękową odtwarzacza mobilnego ; Jacek Pyżalski, Młodzi internauci a edukacja medialna - dlaczego musimy odejść z miejsca, w którym jesteśmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 257)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Publikacja sfinansowana przez Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach oraz streszczenie w języku angielskim całości.
MARLENA PLEBAŃSKA, Cyfrowe kompetencje nauczycieli ; NATALIA WALTER, Cyfrowa inteligencja emocjonalna: o kształtowaniu empatii i społeczno-emocjonalnej świadomości u współczesnych dzieci ; MARTA CIESIELKA, AGATA OSMENDA, Blog jako narzędzie pracy nauczyciela i ucznia ; DANUTA MORAŃSKA, Nauczyciel wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego ; MARIA PORZUCEK-MIŚKIEWICZ, Medialny wizerunek ucznia zdolnego ; SONIA WAWRZYNIAK, Nowoczesne technologie w pracy z uczniami z trudnościami w uczeniu się ; KATARZYNA WASZYŃSKA, DARIUSZ P. SKOWROŃSKI, Pomoc psychologiczna online w aspekcie poradnictwa i terapii seksuologicznej - główne założenia teoretyczne i implikacje kliniczne ; WIESŁAW BESTRZYŃSKI, ROBERT SZYMIEC, Ewaluacja immersyjno-medialnej metody nauczania języka angielskiego z elementami edukacji medialnej ; ANNA MICHNIUK, Współczesna, nowomedialna(?) szkoła - próba charakterystyki ; ANNA GOCAŁ, Kompetencje medialne dzieci w wieku przedszkolnym w narracji rodziców oraz nauczycieli wychowania przedszkolnego ; SYLWIA POLCYN-MATUSZEWSKA, Grać czy nie grać? Oto jest pytanie - zastosowanie multimedialnych gier edukacyjnych w procesie kształcenia ; JOANNA SIKORSKA, Minecraft jako przykład gry komputerowej rozwijającej inteligencje wielorakie dzieci w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym ; DARIA SZYKOWNA, Wykorzystanie tablicy interaktywnej w szkole podstawowej jako wyzwanie dla nowoczesnej edukacji ; AGATA ŻBIKOWSKA, Kompetencje medialne polskich gimnazjalistów - czego cyfrowi tubylcy mogą się od nas nauczyć? ; AGATA OSMÓLSKA, Forum internetowe jako przestrzeń edukacyjna ; ALEKSANDRA ROŻEK, Nowe media w życiu osób z wadą słuchu ; ADAM PIETRZYKOWSKI, Telewizja akademicka jako środek do realizacji misji uniwersytetu w czasach nowych mediów ; ALEKSANDRA HULEWSKA, Edukacja zdrowotna w social media - szansę i zagrożenia ; The educational and social challenges of digital reality (Summary).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106110 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty)
Bibliografia, netografia na stronach [229]-239. Indeks.
POTRZEBA EDUKACJI MEDIALNEJ W PERSPEKTYWIE KSZTAŁCENIA POLONISTYCZNEGO: "O mediach, przez media, do mediów" - założenia edukacji medialnej ; Edukacja medialna w zapisach podstawy programowej ; MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE JAKO NARZĘDZIE EDUKACYJNE: Historia - definicje - typologia ; Polonista podłączony do sieci czy polonista pod napięciem? - media społecznościowe według nauczycieli ; Dydaktyczny potencjał mediów społecznościowych ; Efektywność komunikacji wirtualnej w relacji nauczyciel - uczeń ; WSPÓŁCZESNY NASTOLATEK WIELOEKRANOWY A MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE: Od C do Z - alfabet nowych pokoleń ; Mozaikowa tożsamość "globalnych nastolatków" ; Doświadczenia medialne mlodych ludzi ; Idealna lekcja z wykorzystaniem internetu według uczniów ; EDUKACYJNY POTENCJAŁ MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH A DYDAKTYKA LITERATURY: Drama online jako sposób na aktywne poznawanie lektur w świecie cyfrowym ; Media społecznościowe w klasie: analogowo czy cyfrowo? ; LEKTURY NOWOMEDIALNE: Media społecznościowe oraz urządzenia przenośne w najnowszej literaturze dla dzieci i młodzieży ; Teksty nowomedialne na trzech etapach edukacyjnych - propozycje dydaktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej