Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(34)
Forma i typ
Książki
(34)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(14)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(27)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(6)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(5)
Maszke Albert Wojciech (1939- )
(2)
Palka Stanisław (1941- )
(2)
Pilch Tadeusz (1939- )
(2)
Bennett John William (1915-1973)
(1)
Białołęcka Helena
(1)
Bohucki Jan (1901-1991)
(1)
Czarnecki Kazimierz (1933- )
(1)
Dubas Elżbieta (1957- )
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Hrapkiewicz Helena
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Kierska Anna (muzykologia)
(1)
Kmita Jerzy (1931- )
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krzysztoszek Zofia
(1)
Krzysztoszek Zofia (1925- )
(1)
Krüger Heinz-Hermann
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Szmyd Kazimierz
(1)
Sztobryn Dorota
(1)
Tabin Marek
(1)
Więckowski Ryszard
(1)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(1)
Wróbel Maria
(1)
Zaborowski Zbigniew (1926-2006)
(1)
Zaczyński Władysław
(1)
Zaczyński Władysław Piotr
(1)
Červinkova Hana (1973- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(32)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele muzyki
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Temat
Pedagogika
(30)
Metodologia
(11)
Wychowanie
(6)
Metody wychowawcze
(5)
Nauczanie
(4)
Metody nauczania
(3)
Oświata
(3)
Kultura
(2)
Pedagogika porównawcza
(2)
Pedeutologia
(2)
Prawa dziecka
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Ankieta
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania naukowe
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Edukacja globalna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Eksperyment
(1)
Emancypacja kobiet
(1)
Fortepian
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Instrumentologia
(1)
Kalectwo
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Komensky, Jan Amos (1592-1670)
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie słuchu muzycznego
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda problemowa
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Nauki społeczne
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Notacja muzyczna
(1)
Opinia publiczna
(1)
Osvald, František Richard (1845-1926)
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pianiści
(1)
Praca
(1)
Praca zespołowa
(1)
Przedszkola
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychologia
(1)
Rozumowanie (log.)
(1)
Samorząd szkolny
(1)
Socjologia
(1)
Socjometria
(1)
Szkolnictwo
(1)
Testy
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół muzycznych
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wywiad socjologiczny
(1)
Temat: czas
1601-
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(7)
Podręcznik
(3)
Monografia
(2)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Nauka i badania
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-47999 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla pedagogów i studentów kierunków pedagogicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-66995 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Współczesnej Myśli Społecznej)
Nazwy aut. na skrzydełku.
Nota bibliogr. s. [494]-496. Indeks.
Tekst częśc. tł. z ang.
ŹRÓDŁA: Badania w działaniu a problemy mniejszości ; Projekt Lisy. BADANIA W DZIAŁANIU - PERSPEKTYWY TEORETYCZNE: Filozofia, metodologia i badania w działaniu ; Teoria krytyczna i uczestniczące badania w działaniu ; Ocena naukowych walorów badań w działaniu ; Zwrot działaniowy. Ku transformacyjnej nauce społecznej. PEDAGOGIKA ZAANGAŻOWANIA I EDUKACYJNE BADANIA W DZIAŁANIU: Używając badań doulepszenia praktyki: koncepcja praktyki opartej na danych empirycznych ; Kulturowe sposoby uczenia się: cechy indywidualne czy repertuary praktyki ; Etyka, badania emancypacyjne i bezrobocie ; Uczestniczące badania (w działaniu) w teorii społecznej: pochodzenie i wyzwania ; Dialog: kultura, język i rasa. ANTROPOLOGIA ZAANGAŻOWANA: Projekt Lisy. Rewizja ; Antropologia stosowana i antropologia w działaniu. Aspekty ideologiczne i pojęciowe ; Repatriacja antropologii jako krytyki kulturowej ; Antropologia jako reality show i jako koprodukcja. Wewnętrzne związki między teorią a aktywizmem ; Wiedze umiejscowione. Zagadnienie nauki w feminizmie i przywilej stronniczej perspektywy ; Prymat etyki. Perspektywa walczącej antropologii ; Etnografia edukacyjna i polityka globalizacji, wojny i oporu ; Etnografia współpracująca i antropologia publiczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95470 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 116)
Bibliogr.
1. Podstawowe elementy wiedzy o nauce i poznaniu naukowym 2. Etapy postępowania badawczego 3. Ilościowe i jakościowe badania pedagogiczne 4. Metody badań pedagogicznych : a) Metoda monograficzna-terenowa ; b) Metoda sondażowa-reprezentacyjna ; c) Metoda eksperymentalna; d) Metoda socjometryczna ; e) Metoda indywidualnych przypadków 5. Techniki zbierania materiałów : a) Techniki obserwacyjne ; b) Technika wywiadu ; c) Technika ankiety ; d) Analiza dokumentów i wytworów działania 6. Podstawowe zasady opracowania materiałów badawczych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-85107 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6.- 37-Czyt (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydaw. Psychologiczne)
Indeksy
Na okł. podtyt.: szkice, rozprawy, studia
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-87127 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słowniczek ważniejszych terminów metodologicznych.
Bibliogr. s. 293-294, 356-357.
-Metodologiczne podstawy pedagogiki - Jezyk naukowy pedagogiki - Struktura metodologiczna pedagogiki - Wpływ konstrukcji teoretycznych na problematykę badań nad wychowaniem - Koncepcja wyrównania postaw jako przykład konstrukcji teoretycznej - Integralna koncepcja procesu wychowawczego - Aktualne problemy rozwoju badań empirycznych w pedagogice - Struktura badań pedagogicznych - Pomiary i testy w badaniach pedagogicznych - Metoda obserwacji - Skale postaw - Metoda szacowania - Metoda eksperymentalna - Testy sytuacyjne, testy zachowania - Metoda ankietowa - Inwentarze osobowościowe - Metoda wywiadu - Metody projekcyjne - Metody socjometryczne - Badania terenowe (monograficzne) - Metody statystyki matematycznej w badaniach pedagogicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-32988 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-76589 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Metody i techniki badań pedagogicznych / Mieczysław Łobocki. - Wyd. 10. - Kraków : Impuls, 2010. - 331, [1] s. : rys. ; 25 cm.
Bibliogr. s. 321-[332].
SPIS TREŚCI [wybór]: I. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych. 1. Metodologia badań pedagogicznych jako nauka 2. Pluralistyczne podejście w badaniach pedagogicznych 3. Problemy badawcze i kryteria ich poprawności 4. Pojecie, klasyfikacja oraz cechy metod i technik badawczych 5. Zmienne i wskaźniki w badaniach pedagogicznych 6. Etapy badań pedagogicznych. II. Obserwacja. 1. Pojecie obserwacji i jej klasyfikacji 2. Warunki i zalety poprawnej obserwacji 3. Przedmiot obserwacji 4. Techniki obserwacji standaryzowanej 5. Techniki obserwacji niestandaryzowanej 6. Gromadzenie, opracowanie i interpretacja danych z obserwacji 7. Granice poznawcze obserwacji. III. Metoda szacowania (skale ocen). 1. Ogólna charakterystyka metody szacowania 2. Rodzaje skal ocen 3. Konstruowanie skal ocen 4. Błędy popełniane przy ocenianiu 5. Źródła błędów w ocenie 6. Sposoby zapobiegania błędom w ocenie. IV. Eksperyment pedagogiczny. V. Testy osiągnięć szkolnych, VI. Metoda socjometryczna. VII. Analiza dokumentów. VIII. Metoda sondażu, IX. Metoda dialogowa (rozmowa). 1. Charakterystyka metody dialogowej 2. Warunki poprawności metody dialogowej 3. Techniki metody dialogowej 4. Utrwalanie przebiegu prowadzonej rozmowy 5. Błędy stosowane w metodzie dialogowej. X. Metoda biograficzna. 1. Opis metody biograficznej 2. Z historii metody biograficznej 3. Odmiany metody biograficznej a. metoda monograficzna b. metoda indywidualnych przypadków 4. Zalety i wady metody biograficznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-79551 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika GWP)
Bibliogr. s. [443]-466. Indeksy.
CZĘŚĆ I. PODSTAWY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: ROZDZIAŁ 1. Epistemologiczne aksjologiczne i metodologiczne podstawy badań pedagogicznych ; ROZDZIAŁ 2. Przyrodnicze i humanistyczne podstawy badań pedagogicznych ; ROZDZIAŁ 3. Badania nad edukacją w perspektywie poznawczej współczesnych nauk społecznych i humanistycznych ; CZĘŚĆ II. OGÓLNE RODZAJE BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: ROZDZIAŁ 4. Strategia badań ilościowych ; ROZDZIAŁ 5. Badania jakościowe - przewodnik po labiryncie ; ROZDZIAŁ 6. Hermeneutyka i fenomenologia a pedagogika ; ROZDZIAŁ 7. Triangulacja badań. Badania empiryczne ilościowo-jakościowe ; CZĘŚĆ III. TOK POSTĘPOWANIA W BADANIACH ILOŚCIOWYCH: ROZDZIAŁ 8. Modelowanie w badaniach pedagogicznych ; ROZDZIAŁ 9. Tok przygotowywania badań ; ROZDZIAŁ 10. Tok realizacji badań oraz opracowanie wyników ; ROZDZIAŁ11. Uogólnienia i wnioski z badań. Prawidłowości i wiedza pedagogiczna ; CZĘŚĆ IV. SZCZEGÓŁOWE RODZAJE BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: ROZDZIAŁ 12. Badania opisowe i badania diagnostyczne ; ROZDZIAŁ 13. Badania wyjaśniające. Badania weryfikacyjne ; ROZDZIAŁ 14. Podejście biograficzne (biograficzność) w naukach o wychowaniu. Trzy perspektywy dyskursu ; ROZDZIAŁ 15. Badania projektujące i prognostyczne w pedagogice ; ROZDZIAŁ 16. Historiografia edukacyjna i jej metodologia. Wybrane zagadnienia ; ROZDZIAŁ 17. Badania porównawcze. Wprowadzenie ; ROZDZIAŁ 18. Badanie w działaniu ; ROZDZIAŁ 19. Badania z pogranicza pedagogiki i innych nauk ; CZĘŚĆ V. CECHY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: ROZDZIAŁ 20. Etyka badań naukowych ; ROZDZIAŁ 21. Racjonalność w badaniach pedagogicznych ; ROZDZIAŁ 22. Efektywność badań pedagogicznych ; CZĘŚĆ VI. UWARUNKOWANIA BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: ROZDZIAŁ 23. Psychologiczne uwarunkowania badań pedagogicznych ; ROZDZIAŁ 24. Społeczne uwarunkowania badań pedagogicznych (na przykładzie badań z dziedziny pedagogiki resocjalizacyjnej) ; ROZDZIAŁ 25. Kulturowe uwarunkowania badań pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99787 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasady badań pedagogicznych / Tadeusz Pilch. - Wyd. 2 popr. i rozsz. - Warszawa : Żak, 1995. - 247 s. ; 20 cm.
Indeksy
Bibliogr.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-75960 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca badawcza nauczyciela / Władysław Zaczyński. - [Wyd. 3]. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1981. - 234 s. : il., tab., wykr. ; 21 cm.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-57331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [235]-258.
Niepełnosprawność, społeczeństwo i kultura ; 1. Badanie świata społecznego ; 2. Podejście interpretacyjne w studiach nad niepełnosprawnością - aspekty edukacyjne ; 3. Jakościowa orientacja badawcza - atrybuty i kategorie pojęciowe ; 4. Wybrane strategie badań jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92807 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [541]-568. Indeks.
Przedmowa - próba oglądu przedpola tematyki: "Własny pokój" pedagogiki w kulturze. Od świata granic do świata horyzontów ; Poszukiwanie - przeszukiwanie jako bieguny złożoności badawczej ; Zyski symboliczne i profity duchowe, czyli projekcje celów badań ; Rekonstruowanie kryzysu teorii w naukach humanistycznych? Jakie są jego przyczyny? ; O wdrażaniu i upowszechnianiu kultury - perspektywa pedagogiczna. Cz. I. PEDAGOGIKA MIĘDZY TROPAMI KULTURY (PROBLEMY METODOLOGICZNE). Rozdz. I. Przesłanki metodologiczne i historyczne rozważań dla postulatu integralności badawczej w pedagogice: W stronę specjalizacji tworzącej specjalności "wyższego rzędu" (T. Kotarbiński) i nową profesjonalizację (R. Nycz) ; O dwóch postawach programowych pedagogiki: strukturalnej i funkcjonalnej ; Dwa typy autonomii w rozwoju ; Funkcjonalne podejście do relacji kultura - pedagogika ; Podejście strukturalne do relacji pedagogika - kultura ; Problem strukturalnej integralności pedagogicznej w myśleniu i działaniu edukacyjnym ; Dominujące, tradycyjne wersje integralności ; Strukturalna integralność jako zagubiony trop (o obrazie złożoności edukacji w pedagogice międzywojennej): H. Rowid za B.F. Trentowskim, J. Mirski i Z. Mysłakowski ; W stronę integralności post-konwencjonalnej. Rozdz. II. Zysk symboliczny w pedagogice. O odzyskiwaniu, pozyskiwaniu i wyzyskiwaniu kultury (tropy projektujące): Ontologika pedagogiki i kultury. O paradoksalnej ontologii i epistemologii między (inter) i wobec (versus) ; Koncepcja wymiany dóbr kultury (P. Bourdieu). Zysk symboliczny versus "symboliczne" zyski ; Dialektyka pożytków, zysków i interesów symbolicznych dla pedagogiki w warunkach "globalnej ekonomii kulturowej" (A. Appadurai) ; O trzech typach integracji i zysku symbolicznego pedagogiki z kultury. Integrowanie zysków czy zysk z integralności pedagogiki i kultury? ; Odzyskiwanie ontycznej integralności ; Odzyskiwanie integralności w rozwoju pełnej tożsamości płci ; Odzyskiwanie dzikości, czyli pedagogiczny sen(s) integralności u źródeł (A. Nalaskowski): Dzikość jako kategoria dla pedagogiki, Dzikość w cieniu istotowego sporu natury i kultury, Zdziczała socjalizacja i naturalna desocjalizacja? Co jest do zyskania? ; Wampiryzm w refleksji kulturowej, czyli o odzyskiwaniu fragmentu porządku symbolicznego: Ontologia wampiryzmu jako symbol dynamiki pracy umysłowej, Wampir i Cień człowieka, Wampir jako osobowość prześladowcza, Wampir jako symbol/miejsce zdziczenia i innych "wulgarnych" żywiołów, Wampiryczna rodzina, czyli o obcowaniu z grobami, Symbolika krwi - przemieszczenia pedagogiczne ; Pozyskiwanie integralności dyskursywnej - komunikowanie humanistycznej wrażliwości ; Wyzyskiwanie epistomologicznej integralności. Pakt poznawczy i zwłoki metodologiczne (J. Sławiński) między wiarowiedzą i władzowiedzą ; Dyskursy możliwe (D. Ulicka) kulturowej (treści) pedagogiki. Rozdz. III. Pedagogika wobec kultury (tropy ramowe): Jaka kultura? (L. Witkowski). Jaki paradygmat? (B. Śliwerski). Jakie (tropy) pedagogiki? ; Wyobraźnia antropologiczna (A. Mencwel) i jej przedłużenia w pedagogice antropologicznej (K. Ablewicz) i antropologii pedagogicznej (R. Schulz) ; "Całopsychocielesność", "mikroantropologia psychoanalityczna"(D. Danek) i humanizm przyszłości. Kierunki przemian metodologii a pedagogika z kultury ; Potrzeba refleksji gender w pedagogice czy potrzeba gender pedagogiki? ; O "dyskretnych" i "przekornych" pedagogiach (Z. Kwieciński). Nośność pedagogiczna tekstów kultury do wyzyskania dla pedagogii "pobocznych" ; Trzy typy relacji pedagogiki i kultury: wobec (pedagogika kultury), z (pedagogika z wnętrza kultury) i między (pedagogika kulturowa). Rozdz. IV. Postkonwencjonalna integralność (tropy-fragmenty): Wnętrze kulturowe i jego twórcze napięcie ; Granice jako sposób życia kultury (M. Bachtin) ; Linie przecięć semantycznych i krzyżowa komunikacja (J. Łotman) ; Rozproszone hybrydy kultury czy/i małe tożsamości? ; Obsesja fragmentem i strzępki nowego realizmu (K. Lupa) ; Upór fragmentów wobec hegemonii całości ; Fragment jako opór uwagi wobec przyczynowości i linearności dyskursywnej ; Wybalansowanie wielości, czyli fragment i całościowość jako jedność w kulturze (G. Simmel). Rozdz. V. O szczelinach istnienia kultury i poznania humanistycznego (tropy pomocnicze dla pedagogiki): Prześlizgiwanie się pojęcia między parcjalnością a intencją całości. Dynamiczny relacjonizm (K. Mannheim) ; Promieniowanie sensów do osobistego podjęcia. Iskrząca prawda w drobinach znaczących, uwadze i ich spotkaniu (J. Brach-Czaina) ; Prześwitywanie prawdy w istotowym sporze między "Skrywającą ziemią" i "Otwartym świata" (M. Heidegger): problem dzieła ; Przebłyskiwanie sensów tekstu w teraźniejszości i przeczucie skoku. Sprzeczne tendencje strukturalne w dynamice rozwoju kultury i pedagogiki ; Eksplodowanie informacji (J. Łotman). Status poznawczy krótkich spięć na granicy języków kultury ; Przeszukiwanie humanistyki wobec zadania (p)oszukiwania wiedzy (pomocnicze rozważania do analizy relacji: zgodności metody i przedmiotu badań wobec godności podmiotu badań w pedagogice). Cz. II. PRÓBY PEDAGOGICZNEGO MYŚLENIA WOBEC OPORU JĘZYKA. TEKST KULTUROWY MIĘDZY OPOREM A TWÓRCZOŚCIĄ (METODA VERSUS ZYSK SYMBOLICZNY). Rozdz. VI. Metodyczny eklektyzm - awangrada (innej) integralności czy przestrzeń poznawcza pedagogiki?: Metodyczny eklektyzm (P. Sztompka) między erudycją a czujną samokontrolą ; Eklektyzm w krytyce estetów, doktrynerów i purystów, czyli "nieelegancka", "niesłuszna" i "niepoprawna" twórczość ; Eksperymentowanie między strategią Chopina a strategią Beethovena ; Rozrywanie dyskursywnej (mega)narracji: "rumowiska" kultury (W. Benjamin) i "wieczną" wartość "śmietnika" (T. Kantor) dla pedagogiki. Rozdz. VII. Eseistyczność jako tryb próbowania poznawczego w pedagogice: Kompilacja tekstów: grabież, przemyślne pasożytnictwo intertekstualna współpraca? ; Myślące siebie myślenie, czyli zyski z para-doksa-lności eseju ; Konstruowanie oboczności, czyli esej jako mimikra trybu percepcji ; Esej jako "raz wydarzająca się metodologia" ; Esej jako kategoria podejrzana i podejrzliwa w pedagogice ; Esej w roli re-kreacji ; Twórcze napięcie między para i doksa, czyli miejsce eseju między siłami konserwatywnymi i konserwującymi ; Eseistyczny opór, czyli "sytuacja wielokrotnego nieustabilizowania" ; Esej: odzyskanie "dawno utraconego świata" czy przebudzenie "monstrum"? Rozdz. VIII. Kolaż kulturowy. Opór twórczo przemieszany i przemieszczany w językach pedagogiki (i) kultury: Kolaż języków humanistyki. O zwiększeniu "przepustowości" tekstów kultury (dla) pedagogiki ; Twórczość między typografią a oralnością. Myślenie mimo oporu języka ; Kolaż jako poznawcza kreacja "dla wszystkich zmysłów" (A. Rimbaud) ; Kolaż kontekstów dla pedagogiki (z wnętrza) kultury ; Filozofia (twórczego) przypadku. O znaczącym miejscu granicy w kolażu ; Kolaż kulturowy wobec archiwum pedagogiki ; Kolaż (dla) pedagogiki. Szkoła szycia między twórczym oporem a użytkową refleksją ; Eklektyzm między pejzażem wewnętrznym a kolażem pedagogicznym. Rozdz. IX. Literatura, tekst i pedagogiczna wiarowiedza. Dyskurs(y) kultury a pedagogika czytania ; Kultura teorii literatury (R. Nycz, M.P. Markowski) a dyskursy możliwe pedagogiki ; Oblicza prawdy powieściowej: poznanie - mądrość - dialogiczność: Status dyskursywny fikcji a funkcje poznawcze powieści, Poznanie (w) powieści (Z. Mirosek) i jej mądrość niepewności (M. Kundera), Poznanie polifoniczne (M. Bachtin) jako opór wobec dyskursywnej przemocy. Rozdz. X. Rozumienie wobec interpretacji. Metodologia czytania między hermeneutyką a pedagogiczną heurystyką: Dialektyczna czy dialogiczna hermeneutyka? ; Perspektywa epistemologiczna i epistemiczna czytania (M. Siemek). Rozumienie a poznanie ; Profilowanie pojęć a profilowanie sensu interpretacji ; Teoria, interpretacja i (pedagogiczna) wiedza ; Spór autorów, opór tekstu, upór czytelnika i napór (nad)interpretacji. Rozdz. XI. Osobliwości pedagogicznego czytania kultury. Warianty (akty) dyskursywne i zdarzenia metodologiczne: Janusowa brama literatury. Odczytanie wpisanego w kulturę, czyli poszukiwanie i przeszukiwanie inności ; Literatura jako interfejs dla dyskursów pedagogiki. Prze-kładanie granic kultury ; Akty versus zdarzenia, czyli czytanie poszukujące i przeszukujące ; Między symptomem a rozumieniem: Doczytanie nienapisanego a wpisanego w tekst, czyli czytanie symptomów i lektura symptomalna, Niedoczytanie napisanego, czyli czytanie bez (totalnego) zrozumienia ; Dialektyki czytania: Czytanie aptekarskie versus czytanie prze-skokowe, Czytanie odpowiedzialne versus czytanie amoralne, Czytanie pod-dane versus czytanie oporowe, Czytanie od-dane versus czytanie niewierne, Czytanie nie-uprzedzone versus od-czytywanie, Czytanie zamieszkałe versus czytanie gościnne ; Poławianie pereł, czyli idiosynkratyczne poznanie na wyspach pragnienia ; Utwory wampiryczne i dyskurs wampiryczny ; Zbłąkany opór czy twórcze zboczenie? O czytaniu i pisaniu kobiet, czyli samica tropi ślady wspólnika ; Miejsce refleksji pedagogicznej między idiografizmem a idiomodyficznością (przeżycie, przebudzenie, przemiana) ; Pożytki z literatury. Zysk symboliczny między aktami a zdarzeniami czytania. Rozdz. XII. Światłocienie na wyspach oporu, czyli kreatywny potencjał buntu w przestrzeni edukacji (z ilustracjami literackimi w tle): Szkoła jako instytucja (opornego) przejścia ; Opór przeciw "termitom redukcji" (M. Kundera) i "bakcylom dżumy" (A. Camus) ; "Mądrość powieści" jako perspektywa (nowej) dydaktyki przeciw "cichemu końcowi" "człowieka, który utracił potrzebę poezji" ; Inicjalne rytuały oporu przeciw "zawieszeniu i wyłączeniu" w prozie H. Hessego ; Szkoła (bez) Cienia oporu - dalszy kształcący przykład H. Hessego ; Opór (wobec) ciała ; Opór przed życiem, czyli psychoanaliza pewnego stepowego wilka ; Męski opór przed ciałem matki i kobiece poszukiwanie "czarnego lądu" (L. Irigaray) w Cieniu patriarchatu ; Kreatywność jako opór przeciw postawie "niezróżnicowanego reprezentanta tłumu".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92776 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. 416-435 oraz przy rozdz. Indeksy
Tekst częśc. tł. z niem.
1. Historia wychowania; 2. Wprowadzenie do pedagogiki; 3. Pedagogika ogólna; 4. Współczesne kierunki pedagogiczne; 5. Modele wychowania; 6. Aksjologiczne podstawy wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89159/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [416]-435 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z niem.
1. Historia wychowania / Sławomir Sztobryn ; 2. Wprowadzenie do pedagogiki / Bogusław Śliwierski ; 3. Pedagogika ogólna / Dietrich Benner ; 4. Współczesne kierunki pedagogiczne / Hans Berner ; 5. Modele wychowania / Christian Callo ; 6. Aksjologiczne podstawy wychowania / Urszula Ostrowska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody i techniki badań pedagogicznych / Mieczysław Łobocki. - Wydanie 7. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008. - 330, [2] strona : ilustracje ; 25 cm.
Bibliografia na stronach 316-330.
I. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych ; II. Obserwacja ; III. Metoda szacowania (skale ocen) ; IV. Eksperyment pedagogiczny ; V. Testy osiągnięć szkolnych ; VI. Metoda socjometryczna ; VII. Analiza dokumentów ; VIII. Metoda sondażu ; IX. Metoda dialogowa (rozmowa) ; X. Metoda biograficzna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej