Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(62)
Forma i typ
Książki
(61)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(65)
tylko na miejscu
(8)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(8)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(43)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(4)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Furmanek Waldemar (1945- )
(9)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Gajda Janusz (1933- )
(3)
Grzyb Katarzyna (tłumaczka)
(3)
Mortimer Helen (1972- )
(3)
Mortimer Helen (1972- ). Elementarz ważnych słów
(3)
Trapanese Cristina (1992- )
(3)
Frączek Zofia
(2)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(2)
Szmyd Kazimierz
(2)
Bastgenówna Zofia (1900-1974)
(1)
Białogłowski Edward (1947- )
(1)
Chrost Sławomir (1967- )
(1)
Cichy Elżbieta
(1)
Davis Carl (1936- )
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Dubrovnij Taras Mikolajovič (1979- )
(1)
Dziamski Seweryn (1933-2003)
(1)
Filipowicz Franciszek (1932-1993)
(1)
Golema Amelia
(1)
Grot Zdzisław
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Gutek Gerald Lee
(1)
Górka Bolesław
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(1)
Hellwig Jan (1931-2000)
(1)
Herbart Johann Friedrich (1776-1841)
(1)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(1)
Hessenowa Maria
(1)
Hoene-Wroński Józef Maria (1776-1853)
(1)
Hopkins Anthony (1937- )
(1)
Jadczak Ryszard (1951-1998)
(1)
Jankowski Józef (1865-1935)
(1)
Jones David Hugh (1934-2008)
(1)
Kacmajor Anna
(1)
Kafka Franz (1883-1924)
(1)
Karpowicz Stanisław (1864-1921)
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(1)
Krzysztoszek Zofia
(1)
Krzysztoszek Zofia (1925- )
(1)
Lach-Rosocha Jadwiga
(1)
Librachowa Maria (1878-1955)
(1)
MacLachlan Kyle (1959- )
(1)
Macheta Stanisław
(1)
Majchrowicz Franciszek (1858-1928)
(1)
Malikowski Radosław
(1)
Marzec Jarosław
(1)
Meheux Phil (1941- )
(1)
Michalski Stanisław
(1)
Nicewicz-Staszowska Ewa
(1)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(1)
Pinter Harold (1930-2008)
(1)
Prace Instytutu Mesjanicznego w Warszawie
(1)
Płatek Krzysztof
(1)
Rabczuk Wiktor
(1)
Robards Jason (1922-2000)
(1)
Samotyhowa Nella
(1)
Sawicki Mieczysław
(1)
Siemiradzki Michał
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Spencer Herbert (1820-1903)
(1)
Steiner George (1929- )
(1)
Stera Teodor
(1)
Sulak Agata
(1)
Szczęsny Wiesław W
(1)
Szkudlarek Tomasz
(1)
Szluz Beata
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szymańska Małgorzata (wychowanie muzyczne)
(1)
Tomaszek-Plewa Helena
(1)
Twardowski Kazimierz
(1)
Vinci Vanna
(1)
Vivarelli Anna (1958- )
(1)
Walat Wojciech (1963- )
(1)
Weryho Maria (1858-1944)
(1)
Willman Anna
(1)
Wołoszyn Stefan (1911-2004)
(1)
Zarzecki Lucjan (1873-1925)
(1)
Zubelewicz Jan (1947- )
(1)
Łoziński Jerzy (1947- )
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(8)
1960 - 1969
(3)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(3)
1910 - 1919
(1)
1900 - 1909
(1)
1880 - 1889
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(3)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(57)
Ukraina
(4)
Francja
(1)
Język
polski
(56)
angielski
(1)
francuski
(1)
Odbiorca
0-5 lat
(3)
Dzieci
(3)
Rodzice
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Przynależność kulturowa
Film angielski
(1)
Temat
Pedagogika
(36)
Wychowanie
(22)
Filozofia
(12)
Nauczanie
(8)
Antropologia filozoficzna
(7)
Wartość
(7)
Aksjologia
(6)
Kształcenie
(6)
Kultura
(5)
Metody wychowawcze
(5)
Oświata
(5)
Pedagogika kultury
(5)
Szkolnictwo
(5)
Wychowanie do wartości
(5)
Godność ludzka
(4)
Pedagogika pracy
(4)
System wartości
(4)
Antropologia społeczna
(3)
Człowieczeństwo
(3)
Honor
(3)
Lenin, Vladimir Il'ić (1870-1924)
(3)
Lenin, Włodzimierz Iljicz (1870-1924)
(3)
Młodzież
(3)
Nauczyciele
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Postawy
(3)
Postmodernizm
(3)
Psychologia
(3)
Społeczeństwo
(3)
Demokracja
(2)
Duchowość
(2)
Dziecko
(2)
Engels, Friedrich (1820-1895)
(2)
Engels, Fryderyk (1820-1895)
(2)
Etyka
(2)
Filozofia kultury
(2)
Herbart, Johann Friedrich (1776-1841)
(2)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(2)
Język
(2)
Marks, Karol (1818-1883)
(2)
Marksizm-leninizm
(2)
Odpowiedzialność moralna
(2)
Opieka społeczna
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Praca
(2)
Spencer, Herbert (1820-1903)
(2)
Suchodolski, Bogdan (1903-1992)
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Teoria poznania
(2)
Twórczość
(2)
Uczenie się
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Antypedagogika
(1)
Autorytet
(1)
Badania naukowe
(1)
Baudrillard, Jean (1929-2007)
(1)
Benedykt XVI (papież ; 1927- )
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Bóg
(1)
Castells, Manuel (1942- )
(1)
Charakter
(1)
Cieszkowski, August (1814-1894)
(1)
De Kerkhove, Derrick (1944- )
(1)
Decroly, Ovide (1871-1932)
(1)
Duma
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuche
(1)
Eco, Umberto (1932-2016)
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Ekologia
(1)
Elzenberg, Henryk (1887-1967)
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Etyka normatywna
(1)
Film
(1)
Filmoznawstwo
(1)
Filozofia amerykańska
(1)
Filozofia chrześcijańska
(1)
Filozofia pedagogiki
(1)
Filozofia starożytnej Grecji
(1)
Fischer, Karol Józef (1847-1931)
(1)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(1)
Furmanek, Waldemar (1945- )
(1)
Goffman, Erving (1922-1982)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Habermas, Jürgen (1929- )
(1)
Herbart, Jan Fryderyk (1776-1841)
(1)
Hermeneutyka
(1)
Hessen, Sergiusz (1887-1950)
(1)
Higiena szkolna
(1)
Hildebrand, Dietrich von (1889-1977)
(1)
Hipertekst i hipermedia
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Indywidualizm (filoz.)
(1)
Innis, Harold Adams (1894-1952)
(1)
Jakość życia
(1)
Język migowy
(1)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Proces
(1)
Temat: czas
1901-2000
(7)
2001-
(6)
1801-
(5)
1901-
(4)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
101-200
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1914-1918
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
2001-0
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Galicja
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Monografia
(9)
Opracowanie
(7)
Podręcznik
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Dramat filmowy
(1)
Encyklopedia
(1)
Film fabularny
(1)
Film psychologiczny
(1)
Kazania
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Orędzia papieskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Szkice
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Filozofia i etyka
(18)
Psychologia
(4)
Historia
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Religia i duchowość
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
62 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-26768 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 439-458.
Część 1. PEDAGOGIKA PRACY DYSCYPLINĄ NAUKOWĄ. ROZDZIAŁ I. PEDAGOGIKA PRACY W KONTEKŚCIE OGÓLNEJ CHARAKTERYSTYKI DYSCYPLIN NAUKOWYCH: 1. Wymiary charakteryzujące dyscypliny naukowe ; 2. Przedmiot badań nauk pedagogicznych ; 3. Potrzeba dookreślenia przedmiotu badań pedagogiki ; 4. Wychowanie jako działalność człowieka i obiekt badań pedagogiki. ROZDZIAŁ II. WSPÓŁCZESNOŚĆ A NAUKI PEDAGOGICZNE, W TYM PEDAGOGIKA PRACY: 1. Ideologizacja w naukach pedagogicznych ; 2. Ponowoczesność i jej wpływ na przedmiot badań pedagogiki pracy ; 3. Antycypowane i obecne zagrożenia rozwoju współczesności a przedmiot badań pedagogiki pracy. ROZDZIAŁ III. PRZEMIANY W FILOZOFII EDUKACJI: 1. Utylitaryzm - określenie pojęcia ; 2. Hedonizm ; 3. Utylitaryzm a edukacja ; 4. Liberalizm, liberalizm na rynku pracy ; 5. Zagrożenia wynikające z rozwoju liberalizmu ; 6. Liberalizm a edukacja ; 7. Ideologia genderowa przykładem dyktatury relatywizmu. ROZDZIAŁ IV. PRZEDMIOT BADAŃ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Model człowieka odniesieniem do opisu przedmiotu badań nauk pedagogicznych ; 2. Modele człowieka we współczesnej psychologii ; 3. Zakres badanej rzeczywistości w pedagogice pracy ; 4. Zakres badanej rzeczywistości w humanistycznej pedagogice pracy ; 5. Wstępne określenie pracy osoby ludzkiej. ROZDZIAŁ V. DOROBEK POLSKIEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Główne kierunki dotychczasowych badań ; 2. Rozwinięcie siatki problemowej współczesnej pedagogiki pracy. ROZDZIAŁ VI. CHARAKTERYSTYKA PUNKTU WIDZENIA NA PRZEDMIOT BADAŃ: 1. Wzgląd badań nauk pedagogicznych ; 2. Wzgląd badań humanistycznej pedagogiki pracy ; 3. Humanistyczne aspekty współczesnej pedagogiki pracy ; 4. Idee humanizmu wobec wyzwań rozwijającej się cywilizacji ; 5. Rozwój zawodowy człowieka dookreśla wzgląd badań pedagogiki pracy. ROZDZIAŁ VII. Funkcje SPOŁECZNE I ZADANIA WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Metodologiczne funkcje badań naukowych w pedagogice pracy ; 2. Zadania pedagogiki pracy wynikające z funkcji deskryptywnej ; 3. Zadania pedagogiki pracy wynikające z funkcji eksplikacyjnej ; 4. Zadania pedagogiki pracy wynikające z funkcji prakseologicznej ; 5. Zadania pedagogiki pracy wynikające z funkcji ewaluacyjnej ; 6. Zadania pedagogiki pracy wynikające z funkcji prognostycznej badań naukowych. Część druga PRZEMIANY W METODOLOGII BADAŃ HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY. ROZDZIAŁ I. PARADYGMATY METODOLOGICZNE PEDAGOGIKI PRACY: 1. Paradygmaty badań w pedagogice pracy ; 2. Pojęcie "metateorii pedagogicznej" ; 3. Paradygmat systemowości w humanistycznej pedagogice pracy ; 4. Paradygmaty humanistycznej pedagogiki pracy ; 5. Paradygmat aksjologiczny przemian cywilizacyjnych. ROZDZIAŁ II. METODOLOGIA BADAŃ PROBLEMÓW HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Kłopoty z metodologią nauk humanistycznych ; 2. Procesy badania systemu aksjologicznego człowieka (nie)pracującego ; 3. Psychologia rozumienia fundamentem badań w pedagogice pracy. ROZDZIAŁ III. Problematyka języka pedagogiki pracy: 1. Konieczność prac nad terminologią pedagogiki pracy ; 2. Terminologia humanistycznej pedagogiki pracy obiektem badań ; 3. Problematyka języka współczesnej pedagogiki pracy ; 4. Potrzeba reinterpretacji pojęć w cywilizacji informacyjnej. ROZDZIAŁ IV. KIERUNKI PRZEMIAN PRZEDMIOTU BADAŃ HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Konieczność aksjologicznego podejścia w pedagogice pracy ; 2. Niezbędność wielokierunkowej metarefleksji dla rozwoju pedagogiki pracy ; 3. Konieczność metarefleksji nad istotą człowieka ; 4. Konieczność metarefleksji nad pracą osoby ludzkiej ; 5. Aksjologiczne ujęcie pracującej osoby i pracy człowieka ; 6. Zadania pedagogiki pracy w orientacji aksjologicznej. Część trzecia. PRZYSZŁOŚĆ PRACY WYZNACZNIKIEM PRZEDMIOTU BADAŃ HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY. ROZDZIAŁ I. MYŚLENIE O PRZYSZŁOŚCI W HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGICE PRACY: 1. Istota prognozowania ; 2. Przyszłość? Jak ją rozumieć? Addytywnie czy kreatywnie? ; 3. Nowa futurologia a pedagogika pracy ; 4. Trudności w modelowaniu przemian ; 5. Postmodernizm a przemiany cywilizacyjne. ROZDZIAŁ II. PRZEMIANY W MYŚLENIU O PRACY LUDZKIEJ: 1. Od przekleństwa do pożądania ; 2. Przyszłość pracy - rozumienie pojęcia ; 3. Trzecia fala przemian cywilizacji a praca człowieka ; 4. Rozwój technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych a przemiany cywilizacyjne ; 5. Technologie informacyjne a procesy poznawania ; 6. Nowe technologie a przemiany pracy człowieka. ROZDZIAŁ III. PRZEMIANY PRACY WYZNACZNIKIEM PRZEDMIOTU BADAŃ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Przemiany pracy człowieka w świetle rozwoju cywilizacji ; 2. Ciągłość przemian w pracy człowieka ; 3. Zmiany w strukturze zatrudnienia w gospodarce ; 4. Przemiany we współczesnych procesach produkcji przemysłowej ; 5. Przykłady przemiany w rolnictwie ; 6. Przykłady przemian w usługach ; 7. Zagrożenia wynikające z dynamiki przemian w pracy człowieka ROZDZIAŁ IV. PRZEMIANY NA RYNKU PRACY A PROBLEMATYKA HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Charakter przemian na rynku pracy ; 2. Ku społeczeństwu wiedzy i gospodarce opartej na wiedzy ; 3. Wiek dostępu a problemy badań pedagogiki pracy ; 4. Elastyczność zatrudnienia ; 5. Telepraca. ROZDZIAŁ V. PERSPEKTYWY PRACY CZŁOWIEKA TERENEM BADAŃ HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Przyszłość pracy kategorią humanistycznej pedagogiki pracy ; 2. Raporty o rozwoju społecznym ; 3. W trosce o pracę. ROZDZIAŁ VI. WYBRANE KONCEPCJE TEORETYCZNE PRZYSZŁOŚCI PRACY: 1. Przyszłość pracy w XXI wieku ; 2. Przyszłość pracy w ujęciu E. GELPIEGO ; 3. Inne koncepcje dotyczące przyszłości pracy. ROZDZIAŁ VII. EWOLUCJA ZAWODÓW PRZEDMIOTEM BADAŃ HUMANISTYCZNEJ ; 2. Zawody przyszłości ; 3. Przyszłe zawody poszukiwane na rynku ; 4. Zawody XXI wieku ; 5. Zawody na wymarciu ; 6. Podstawowe tezy J. Rifkina i ich analiza. ROZDZIAŁ VIII. KIERUNKI ROZWOJU HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Rozwój problematyki humanistycznej pedagogiki pracy ; 2. Konsekwencje przemian cywilizacyjnych dla edukacji; 3. Edukacja dla pracy 4. Informacja i wiedza czynnikiem zmiano twórczym. ROZDZIAŁ IX. PRZYSZŁOŚĆ PEDAGOGIKI PRACY W ŚWIETLE PRZEMIAN PRACY CZŁOWIEKA: 1. Aksjologiczne wyznaczniki kierunków rozwoju pedagogiki pracy. ROZDZIAŁ X. PRACA JAKO SIŁA ETYCZNA: 1. Wymiarowość pracy ; 2. Wolność człowieka w pracy ; 3. Odpowiedzialność w zjawiskach pracy ; 4. Psychopatologia a aksjologia pracy człowieka ; 5. Szanse rozwoju humanistycznej pedagogiki pracy. ROZDZIAŁ XI. PRZYSZŁOŚĆ PRACY A PRZYSZŁOŚĆ SZKOŁY OBIEKTEM ZAINTERESOWAŃ HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Potrzeba refleksji nad kierunkami przebudowy szkoły ; 2. Dobra szkoła ľ trudne pojęcie ; 3. Szkoła zorientowana na współczesność i przyszłość ; 4. Szkoła obiektem planowania strategicznego 5. Szkoła a praca. ROZDZIAŁ XII. PROBLEMATYKA SZKOŁY I EDUKACJI ZAWODOWEJ TERENEM BADAŃ HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY : 1. Potrzeba ujednolicania paradygmatów teorii edukacji zawodowej ; 2. Pojęcie i cechy współczesnej edukacji zawodowej ; 3. Dysfunkcjonalność dotychczasowej edukacji zawodowej ; 4. Paradygmaty współczesnej edukacji zawodowej ; 5. Edukacja zawodowa a europejskie ramy kwalifikacji zawodowych ; 6. Szkolnictwo wyższe terenem badań humanistycznej pedagogiki pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101510 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-47999 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauki Mistrzów / George Steiner ; tł. Jerzy Łoziński. - Poznań : Zysk i S-ka, cop. 2007. - 193, [2] s. ; 20 cm.
(Antropos)
Na s. przedtyt.: "Wykłady na katedrze im. Charlesa Eliota Nortona 2001-2002".
1. Nieprzemijające początki ; 2. Ognisty deszcz ; 3. Magnificus ; 4. Maîtres a penser ; 5. Na rodzinnym gruncie ; 6. Intelekt nieznający starości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92183 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [455]-467. Indeks.
WYCHOWANIE PERSONALISTYCZNE W ŚWIETLE BADAŃ ESTETYCZNYCH: 1.Zarys koncepcji badawczej: Tezy pedagogiczno-psychologiczno-filozoficzne ; Refleksje epistemologiczne ; Kwestie interpretacyjne ; Uwagi metodologiczne ; 2. Wokół sensów i znaczeń podstawowych pojęć: Osoba ľ ideały i koncepcje: Ideał homerycki ; Ideał orficki ; Ideał biblijny ; Ideał współczesny ; Przeżycie estetyczne - definicje: Filozoficzne ; Fenomenologiczne ; Psychologiczne ; Estetyczne ; Antropologiczne ; Teologiczne ; Poetyckie ; Pedagogiczne ; Wychowanie: Idee dawne i współczesne ; Standardy personalistyczne: Standard estetyczny ; Standard agatologiczny ; Standard etyczny ; Standard aksjologiczny ; Standard twórczy ; Pedagogia ; KONCEPCJE WYCHOWANIA OSOBY PRZEZ PRZEŻYCIE ESTETYCZNE: 1.Koncepcje filozoficzne: Gorgiasz (483-375 p.n.e.) ; Sokrates (469-399 p.n.e.) ; Platon (427-347 p.n.e.) ; Arystoteles (384/383-322 p.n.e.) ; Immanuel Kant (1724-1804) ; Georg Wilhelm Friedrich Hegel (1770-1831) ; Søren Kierkegaard (1813-1855) ; Artur Schopenhauer (1778-1860) ; Friedrich Nietzsche (1844-1900) ; Wilhelm Dilthey (1833-1911) ; Lew Szestow (1866-1938) ; Henri Bergson (1859-1941) ; Abraham Joshua Heschel (1907-1972) ; Emmanuel Lévinas (1906-1995) ; Józef Tischner (1931-2000) ; Koncepcje religijne: Św. Augustyn (354-430) ; Św. Tomasz (1225-1274) ; Rudolf Otto (1869-1937) ; Jacques Maritain (1882-1973) ; Mircea Eliade (1907-1986) ; Koncepcje psychologiczne ; Gustaw Teodor Fechner (1801-1887) ; William James (1842-1910) ; Sigmund Freud (1856-1939) ; Carl Gustaw Jung (1875-1961) ; Abraham H. Maslow (1908-1970) ; Koncepcje estetyczne: Karol Irzykowski (1873-1944) ; Roman Ingarden (1893-1970) ; Stefan Kisielewski (1911-1991) ; Arnold Berleant (ur. 1932) ; Władysław Stróżewski (ur. 1933) ; Anna Sobolewska (ur. 1947) ; Koncepcje pedagogiczne: Rudolf Steiner (1861-1925) ; John Dewey (1859-1952) ; Herbert Read (1893-1968) ; Stefan Szuman (1889-1972) ; Irena Wojnar (ur. 1924) ; PEDAGOGIA PRZEŻYCIA ESTETYCZNEGO: 1. Możliwości i perspektywy stawania się osoby w przeżyciach estetycznych: Tożsamość jako aksjologiczny imperatyw personalizacji ; Osobotwórczy potencjał przeżyć estetycznych: Inspiracje poznawcze ; Inspiracje akulturacyjne ; Inspiracje etyczne ; Inspiracje twórcze ; Artystyczne techniki i strategie wychowawcze pedagogii przeżycia estetycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99597 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hermeneutyka pedagogiczna / Mieczysław Sawicki. - Warszawa : Semper, cop. 1996. - 147 s. ; 21 cm.
Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-75732 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Źródła do Dziejów Myśli Pedagogicznej ; t. 12)
Bibliogr. najważniejszych prac S. Hessena za lata 1908-1968 s. [453]-466. Indeks.
Tł. z jęz. ros.
Pedagog ; Podstawy pedagogiki ; Problemy wychowania gospodarczego ; Idea szkoły pracy i system daltański ; Teoria wychowania Johna Deweya ; Spuścizna Jerzego Kerschensteinera ; Lew Tołstoj jako pedagog.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-31966 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. [469]-499 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. ze słowac.
1. Pedagogika filozoficzna: relacje między pedagogiką, filozofią i humanistyką a edukacją, kulturą i życiem społecznym / Monika Jaworska-Witkowska, Lech Witkowski; 2. Pedagogika religii / Bogusław Milerski; 3. Pedagogika kultury / Bogusław Milerski; 4. Pedagogika socjologiczna / Mirosław J. Szymański; 5. Pedagogika kultury popularnej / Zbyszko Melosik; 6. Pedagogika prenatalna / Dorota Kornas-Biela; 7. Pedagogika rodziny / Jerzy Kułaczkowski; 8. Pedagogika rodzaju (gender) / Agnieszka Gromkowska-Melosik; 9. Teorie wychowania / Bogusław Śliwerski; 10. Orientacje dydaktyczne / Stefan Mieszalski; 11. Pedagogika twórczości, czyli edukacja ku twórczości / Wiesława Limont; 12. Pedagogika wczesnoszkolna / Ewa Zalewska; 13. Pedagogika inkluzyjna / Viktor Lechta; 14. Pedagogika sportu / Piotr Błajet; 15. Pedagogika zarządzania / Lechosław Gawrecki; 16. Quasi-rynek. Ekonomiczne uzasadnienie konkurowania w edukacji / Piotr Bielecki; 17. Pedagogika alternatywna / Bogusław Śliwerski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89159/t.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. [469]-499 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. ze słowac.
1. Pedagogika filozoficzna: relacje między pedagogiką, filozofią i humanistyką a edukacją, kulturą i życiem społecznym / Monika Jaworska-Witkowska, Lech Witkowski ; 2. Pedagogika religii / Bogusław Milerski ; 3. Pedagogika kultury / Bogusław Milerski ; 4. Pedagogika socjologiczna / Mirosław J. Szymański ; 5. Pedagogika kultury popularnej / Zbyszko Melosik ; 6. Pedagogika prenatalna / Dorota Kornas-Biela ; 7. Pedagogika rodziny / Jerzy Kułaczkowski ; 8. Pedagogika rodzaju (gender) / Agnieszka Gromkowska-Melosik ; 9. Teorie wychowania / Bogusław Śliwerski ; 10. Orientacje dydaktyczne / Stefan Mieszalski ; 11. Pedagogika twórczości, czyli edukacja ku twórczości / Wiesława Limont ; 12. Pedagogika wczesnoszkolna / Ewa Zalewska ; 13. Pedagogika inkluzyjna / Viktor Lechta ; 14. Pedagogika sportu / Piotr Błajet ; 15. Pedagogika zarządzania / Lechosław Gawrecki ; 16. Quasi-rynek. Ekonomiczne uzasadnienie konkurowania w edukacji / Piotr Bielecki ; 17. Pedagogika alternatywna / Bogusław Śliwerski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Dostępny także w wersji elektronicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33117 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45251 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy pedagogii osoby / Sławomir Chrost. - Warszawa : Difin, 2022. - 161, [1] strona ; 20 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 149-161.
Współfinansowanie: Uniwersytet Jana Kochanowskiego (Kielce)
W książce autor przedstawił fundamenty pedagogii osoby, nakreślił, w jaki sposób definiowana jest osoba, czym jest majeutyka jako sztuka (samo) wychowania osoby oraz zaprezentował, jakie są główne cele pedagogii osoby i w jaki sposób były/są realizowane. Monografia składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy zatytułowany „Osoba ludzka – próby definicji” przedstawia rozwój historyczny i treściowy pojęcia „osoba” w trzech odsłonach: od Ojców Kapadockich do Tomasza z Akwinu, od Kartezjusza do Husserla oraz od Maritaina do Tischnera. Rozdział drugi noszący tytuł „Majeutyka osoby” wprowadza w teoretyczne rozumienie tego pojęcia oraz określa rolę tej metody w pedagogii osoby. Ostatni, trzeci rozdział publikacji to podstawowa charakterystyka pedagogii osoby w inspiracji katolickiej. Określa najważniejsze cele i sposoby realizacji procesu wychowawczego w pedagogii osoby. W pracy wykorzystano refleksję filozoficzną i pedagogiczną wybranych myślicieli – pedagogów. Dobór wyznaczony został zgodnie z tradycją personalizmu teistycznego i polskiej myśli pedagogicznej. Wśród autorów, których refleksja podana została analizie i krytyce (oprócz klasyków personalizmu, takich jak: Augustyn, Boecjusz, Husserl, Kierkegaard, Maritain, Mounier, Spaemann, Tomasz z Akwinu), warto wymienić personalistów z Italii (Basti, Bellingreri, D’Arcais, Guardini, Possenti, Rigobello, Sanna, Stefanini, Vico) czy Polski (Blachnicki, Chudy, Gogacz, Granat, Krąpiec, Szołtysek, Tarnowski, Tischner, Wojtyła, Woroniecki). [Difin, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111471, A-111858 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-80436 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86143 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cel wychowania w ogóle 1. Rządzenie dziećmi 2. Wychowanie właściwe - Wielostronność zainteresowania 1. Pojęcie wielostronności 2. Pojęcie zainteresowania 3. Przedmioty wielostronnego zainteresowania 4. Nauczanie 5. Tok nauczania 6. Rezultat nauczania -Siła moralna charakteru 1. Co to jest charakter w ogóle? 2. Pojęcie moralności 3. W czym się objawia charakter moralny 4. Naturalny bieg kształcenia charakteru 5. O kierownictwie 6. Myśli o stronie szczegółowej kierownictwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33099 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 294-304.
Część pierwsza. WIELOWYMIAROWOŚĆ POJĘCIA PRACY LUDZKIEJ: I. Praca jako szczególna wartość i źródło wartości w życiu człowieka; II. Powinności człowieka pracującego obiektem badań humanistycznej pedagogiki pracy; III. Praca zawodowa człowieka jako wartość; IV. Moralność w pracy człowieka; V. Aksjologiczne aspekty pracy ludzkiej; VI. Praca człowieka wobec podstawowych kategorii aksjologicznych; VII. Etos pracy. Część druga. PRACA JAKO ZJAWISKO KULTURY: I. Człowiek, kultura, cywilizacja, technika; II. Kultura pracy; III. Kultura pracy systemem postaw; IV. Kultura techniczna; V. Kultura informacyjna. Część trzecia. PRACA A INNE FORMY DZIAŁALNOŚCI CZŁOWIEKA: I. Podstawowe formy działalności człowieka; II. Lenistwo jako forma działalności człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99842 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. Indeks.
Podręcznik dla studentów pedagogiki (studia magisterskie i licencjackie), pedagogiki specjalnej oraz kierunków przygotowujących do zawodu nauczyciela, a także dla osób zajmujących się zawodowo problemami edukacji (politycy, pracownicy administracji, samorządowcy, dziennikarze).
SPIS TREŚCI: Część I. EDUKACJA I PEDAGOGIKA W WARUNKACH ZMIANY KULTUROWEJ 1. Wytwarzanie wiedzy pedagogicznej i studiowanie pedagogiki w społeczeństwie opartym na wiedzy 2. Instytucjonalizacja i dyscyplinaryzacja pedagogiki 3. ''Uczenie się'' jako centralna kategoria pojęciowa współczesnej praktyki edukacyjnej Część II. PEDAGOGIKA OGÓLNA. SPOŁECZNA PRAKTYKA EDUKACYJNA JAKO PRZEDMIOT BADAŃ PEDAGOGICZNYCH (W PERSPEKTYWIE POZNAWCZEJ WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKI OGÓLNEJ) 4. Miejsce edukacji w kontekście przemian cywilizacyjnych przełomu wieków 5. Związek teorii naukowych z praktyką edukacyjną 6. Język współczesnej pedagogiki 7. Naukoznawcze i metodologiczne przesłanki konstytuujące współczesne myślenie o wytwarzaniu wiedzy pedagogicznej # Część III. EWOLUCJA MYŚLENIA ORAZ REGUŁ I ZASAD ZWIĄZANYCH Z WYTWARZANIEM WIEDZY O EDUKACJI 8. Problemy, antynomie, dylematy i kontrowersje związane z wytwarzaniem wiedzy o edukacji w ramach filozofii 9. Ewolucja tożsamości pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37(07) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady Otwarte UMCS ; 31)
Bibliogr.
1. Honor - czy tylko wartość historyczna? 2. Zachowania honorowe i ich znaczenie w życiu 3. Godność - jej wyznaczniki i podstawowe źródła 4. Uwarunkowania zachowań godnościowych 5. Godność ludzi i instytucji w złożonej rzeczywistości współczesnej 6. Człowieczeństwo - istota, sens życia, oblicza 7. Kształtowanie człowieczeństwa głównym i odpowiedzialnym zadaniem edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33090 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-75081/t.4 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej