Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(6)
Autor
Barłóg Krystyna
(2)
Doroszewska Janina (1900-1979)
(1)
Falski Marian (1881-1974)
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Mach Aleksandra (pedagog)
(1)
Uberman Marta
(1)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Pedagogika specjalna
(6)
Pedagodzy
(4)
Edukacja włączająca
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Rodzice
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (Warszawa)
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dogoterapia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(1)
Głusi
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jakość życia
(1)
Katecheza
(1)
Kirenko, Janusz (1954- )
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagogika
(1)
Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Przedszkola specjalne
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Stereotyp
(1)
Studenci niepełnosprawni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Uczniowie
(1)
Uniwersytet Rzeszowski
(1)
Wojciechowski, Franciszek (1948- )
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Wychowawstwo
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1901-
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Biografie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Album
(1)
Biografia
(1)
Encyklopedie
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności ; patologii i profilaktyki rozwoju ; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych ; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia ; regulacji prawnych dotyczących tych osób. [PWN, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-Inf.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. prac Marii Grzegorzewskiej i publikacji o niej s. 160-[182].
Drogi życia Marii Grzegorzewskiej ; Działalność naukowa i społeczna Marii Grzegorzewskiej ; Maria Grzegorzewska w polskiej myśli wychowawczej ; Maria Grzegorzewska jako psycholog ; Osobowość nauczyciela - wychowawcy w Julciu Marii Grzegorzewskiej ; Maria Grzegorzewska - twórca pedagogiki specjalnej w Polsce ; Instytut Pedagogiki Specjalnej w Warszawie ; Państwowy Instytut Nauczycielski z lat 1930-1935 i jego zadania ; Maria Grzegorzewska jako twórca Katedry pedagogiki specjalnej Uniwersytetu Warszawskiego ; Działalność związkowa i społeczna Marii Grzegorzewskiej ; Uwagi o niektórych poglądach pedagogicznych Marii Grzegorzewskiej ; Stosunek Marii Grzegorzewskiej do piękna w przyrodzie, sztuce i człowieku ; Bibliografia prac Marii Grzegorzewskiej i publikacji o niej (1916-1970).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-31003 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tych lat nie odda nikt... ; NAUKA: Rozmowa o nauce, Aleksandra Mach rozmawia z Januszem Kirenko ; SZTUKA: Słowo o sztuce, Marta Uberman rozmawia z Jerzym Tomalą ; Rozmowa o sztuce, Marta Uberman rozmawia z Januszem Kirenko ; Zbiór barw rozmaitych, Marta Uberman ; Constans Czerwieni, Marta Uberman rozmawia z Marleną Makiel-Hedrzak ; Malarstwo ikon, Marta Uberman rozmawia z Urszulą Tomasiak.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-106532 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia wybranych prac F. Wojciechowskiego na stronach 19-[24] i bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Janina Kostkiewicz, Sylwia Opozda-Suder - Biografia i działalność naukowa profesora doktora habilitowanego Franciszka Wojciechowskiego ; Stanisław Palka - Szkic sylwetki profesora pedagogiki na uniwersytecie. I. WYBRANE PROBLEMY PODSTAW PEDAGOGIKI: Janina Kostkiewicz - Przedmiot pedagogiki (ogólnej) w sytuacji wielości nurtów i koncepcji pedagogicznych ; Katarzyna Wrońska - Sens i wymiary edukacji w pedagogice klasycznego liberalizmu ; Katarzyna Dormus - O początku powojennej dyskusji na temat relacji między historią wychowania a pedagogiką (1945-1948) ; Lucyna Klag - Rodzinny dom dziecka jako forma opieki całkowitej. II. KU ROZWOJOWI PEDAGOGIKI SPECJALNEJ: Marzenna Zaorska - Perspektywy przyszłości polskiej pedagogiki specjalnej. Wybrane aspekty w kontekście projektu Ustawy 2.0 ; Teresa Żółkowska - Inny (Wykluczony): dyskurs, puste znaczące, emancypacja ; Małgorzata Michel - Spory paradygmatyczne oraz społeczne reprezentacje inności i ich konsekwencje dla człowieka w świetle pedagogiki specjalnej ; Adam Mikrut - O prawie osób z niepełnosprawnością do udziału w wyborach. Konfrontacja zapisów Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych z wyborczą rzeczywistością. III. EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA A JAKOŚĆ ŻYCIA: Zenon Gajdzica - Czas w kulturze edukacji włączającej uczniów z niepełnosprawnością ; Iwona Chrzanowska - Edukacja włączająca z perspektywy rodziców - oczami nauczycieli z placówek ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych ; Jacek J. Błeszyński - Jakość życia w percepcji uczniów szkoły podstawowej - analiza porównawcza uczniów z zaburzeniem ze spektrum autyzmu w edukacji segregacyjnej i szkołach masowych ; Małgorzata Turczyk, Justyna Kusztal - Gwarancje normatywne prawa do edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. IV. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ A ZDROWIE: Anna Gaweł - W poszukiwaniu zdrowia w niepełnosprawności ; Grażyna Gunia - Promocja zdrowia w wielowymiarowych rozwiązaniach edukacyjno-terapeutycznych wobec osób z niepełnosprawnością. V. OSOBA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ A BYCIE W ŚWIECIE: Jolanta Baran - Autonomia i emancypacja dzieci z niepełnosprawnością w kontekście wartości zróżnicowania zasobów rehabilitacyjnych ich rodzin ; Sylwia Opozda-Suder - Zaburzenia zachowania a kryzys wartościowania. Aspekt niepełnosprawności intelektualnej ; Magdalena Świgost - Dystans społeczny wobec osób z niepełnosprawnościami. Wybrane konteksty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108491 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in. przedszkola "Niebieska kraina" w Łańcucie i Szkoły Podstawowej w Błażowej Dolnej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z AUTYZMEM: Budowanie relacji terapeutycznej z dziećmi ze spektrum zaburzeń autystycznych ; Rozpoznawanie oznak autyzmu poprzez obserwację umiejętności motorycznych małego dziecka ; Kompetencje społeczne a funkcjonowanie ucznia z autyzmem w szkole ogólnodostępnej ; Katechizacja i przygotowanie do sakramentów dzieci z autyzmem ; DZIECKO Z AUTYZMEM W PRZEDSZKOLU I SZKOLE: Organizacja kształcenia dla dzieci z autyzmem na przykładzie przedszkola specjalnego "Niebieska Kraina" w Łańcucie ; Uczeń z autyzmem w szkole - na przykładzie Szkoły Podstawowej w Błażowej Dolnej ; Adaptacja uczniów z autyzmem do warunków szkoły masowej w opinii nauczycieli i wychowawców ; Edukacyjne zajęcia z udziałem psa jako metoda wspomagająca proces uczenia się dziecka z autyzmem w wieku szkolnym. Studium przypadku ; Problemy z komunikacją u dziecka z autyzmem i możliwości terapii ; DZIECKO Z AUTYZMEM WYZWANIEM DLA WSPÓŁCZESNEJ RODZINY I ŚRODOWISKA: Matki dzieci z autyzmem - kluczowe wyzwania i proponowane wsparcie ; Trajektoria cierpienia rodziców dzieci z autyzmem ; Współpraca rodziców dzieci z autyzmem z terapeutami ; Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym ; Stereotypy społeczne wobec dzieci z autyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. studentów niepełnosprawnych Uniwersytetu Rzeszowskiego i działalności Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ I PONADCZASOWOŚĆ KONCEPCJI REHABILITACJI, EDUKACJI I INTEGRACJI PROFESORA ALEKSANDRA HULKA: Ponadczasowość idei profesora Aleksandra Hulka ; Wspomnienie o prof. A. Hulku (1916-1993). Ponadczasowość idei w teorii i praktyce ; Profesor Aleksander Hulek - prekursor polskiej rehabilitacji ; koncepcje polskiej szkoły rehabilitacji współtworzone przez profesora Aleksandra Hulka nadal aktualne ; Idee profesora Aleksandra Hulka we współczesnym prawodawstwie dotyczącym osób niepełnosprawnych ; Rozwój działalności Sekcji Magistrów Wychowania Fizycznego w latach 1962-1987. II. WYZNANIA I POTRZEBY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKIU SPECJALNEJ I REHABILITACJI: Świadomość oferty kompleksowej i wielospecjalistycznej pomocy wobec małych dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością w opiniach pedagogów ; Refleksje nad profesjonalizmem szkoły, czyli kto i jak wspiera rozwój ucznia ; Kompetencje diagnostyczne nauczyciela wychowawcy w teorii i praktyce pedagogicznej ; Możliwości psychospołecznej integracji osób z niepełnosprawnością na poziomie szkoły wyższej (Przykład rozwiązań w Uniwersytecie Rzeszowskim). III. WIELOWYMIEROWOŚĆ POSTRZEGANIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W RÓŻNYCH PRZESTRZENIACH ICH FUNKCJONOWANIA: Z historii edukacji osób niesłyszących ; Style radzenia sobie w sytuacji trudnej, preferowane przez rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; Idea integracyjnego systemu kształcenia dzieci z niepełnosprawnością ; Arteterapia w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w szkole specjalnej ; Działania integracyjne Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu w rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102421 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej