Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(90)
Forma i typ
Książki
(89)
Publikacje popularnonaukowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje naukowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(105)
wypożyczone
(25)
tylko na miejscu
(5)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(32)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(56)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(4)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(5)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(3)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(3)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(5)
Filia 15 (Lwowska 60)
(4)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(3)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Autor
Zimbardo Philip G. (1933- )
(8)
Radzicki Józef
(7)
Czerniawska Ewa
(5)
Tomaszewski Tadeusz (1910-2000)
(4)
Aronson Elliot (1932- )
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Kurcz Ida (1930- )
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Ruch Floyd Leon (1903- )
(3)
Draaisma D. (1953- )
(2)
Gerrig Richard J. (1959- )
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Johnson Robert Lee (1941- )
(2)
Jusewicz-Kalter Ewa
(2)
Lilienfeld Scott O. (1960- )
(2)
Lubowiecka Irmina
(2)
Matczak Anna
(2)
Mazurek Maria (1987- )
(2)
McCann Vivian
(2)
Myers David G
(2)
Sagan Dariusz
(2)
Sternberg Robert J. (1949- )
(2)
Strelau Jan (1931- )
(2)
Szewczuk Włodzimierz (1913-2002)
(2)
Vetulani Jerzy (1936-2017)
(2)
Wierzchowski Marcin
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Włodarski Ziemowit (1925- )
(2)
Adrian Edgar Douglas (1889-1977)
(1)
Atlas Galit (1971- )
(1)
Augé Marc (1935- )
(1)
Baley Stefan (1885-1952)
(1)
Beyerstein Barry L. (1949- )
(1)
Binder Marek
(1)
Boral Bartłomiej
(1)
Boral Tobiasz
(1)
Bubrowiecki Andrzej
(1)
Bukowski Adam (tłumacz)
(1)
Carr Nicholas G. (1959- )
(1)
Chlewiński Zdzisław (1929- )
(1)
Chłopicki Hubert
(1)
Ciccarelli Saundra K
(1)
Cichowicz Anna
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Domagalik Małgorzata (1957- )
(1)
Doyle Glennon (1976- )
(1)
Dziubińska Joanna (filolożka)
(1)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(1)
Foster Jonathan K
(1)
Freud Sigmund (1856-1939)
(1)
Freud Sigmund (1856-1939). Marzenia senne (pol.)
(1)
Garczyński Stefan (1920-1993)
(1)
Gałkowski Stanisław
(1)
Genova Lisa
(1)
Gifford Clive
(1)
Grell Barbara
(1)
Grzywak-Kaczyńska Maria (1886-1979)
(1)
Górecka Alicja Krystyna
(1)
Głębocka Alicja
(1)
Głębocka Alicja Gabriela
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Henderson John (1963- )
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Hunter Jan Melville Logan
(1)
Jagodzińska Maria (1942- )
(1)
Jankowiak-Siuda Kamila
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Jurkowski Andrzej (1935-2006)
(1)
Kaiser Jan (1941- )
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Kantorowicz Jerzy (1943- )
(1)
Klimkowski Marceli (1937- )
(1)
Komorowska Marta (psychologia)
(1)
Koprowska Teresa
(1)
Korycki Arkadiusz Mateusz
(1)
Kosiński Stanisław
(1)
Kosslyn Stephen Michael (1948- )
(1)
Kowaliszyn Artur
(1)
Kołakowska Anna
(1)
Kuniecki Michał Jakub (1971- )
(1)
Levine Melvin D
(1)
Lindsay Peter H
(1)
Luriâ Aleksandr Romanovič (1902-1977)
(1)
Lynn Steven J
(1)
Majczyna Beata
(1)
Malikowski Marian (1945-2018)
(1)
Maruszewski Mariusz (1932-1973)
(1)
Maruszewski Tomasz (1946- )
(1)
Mechło Paulina
(1)
Mednick Sarnoff Andrei (1928- )
(1)
Melton Glennon Doyle (1976- )
(1)
Mietzel Gerd (1936- )
(1)
Mikułowski-Pomorski Jerzy (1937-2020)
(1)
Modrak Małgorzata
(1)
Nečaev Aleksandr
(1)
Niedźwieńska Agnieszka (1967- )
(1)
Norman Donald A. (1935- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(15)
1960 - 1969
(4)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(3)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
Kraj wydania
Polska
(88)
Ukraina
(1)
Język
polski
(87)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(7)
9-13 lat
(3)
Dzieci
(3)
6-8 lat
(2)
14-17 lat
(1)
Menedżerowie
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Politycy
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Pamięć
(82)
Psychologia
(37)
Uczenie się
(36)
Osobowość
(28)
Spostrzeganie
(25)
Motywacja
(23)
Myślenie
(23)
Uczucia
(23)
Mózg
(17)
Poznanie
(15)
Wrażenia
(13)
Świadomość
(13)
Stres
(12)
Język
(11)
Dziecko
(9)
Inteligencja (psychologia)
(9)
Mowa
(9)
Psychologia społeczna
(9)
Psychoterapia
(9)
Psychologia rozwojowa
(8)
Psychopatologia
(7)
Zmysły
(7)
Inteligencja (psychol.)
(6)
Psychologia dziecka
(6)
Sen
(6)
Układ nerwowy
(6)
Uwaga (psychol.)
(6)
Wyobraźnia
(6)
Choroby psychiczne
(5)
Nauczanie
(5)
Pamięć autobiograficzna
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Umysł
(5)
Uwaga (psychologia)
(5)
Wzrok
(5)
Zachowanie
(5)
Behawioryzm
(4)
Emocje
(4)
Zdolności
(4)
Decyzje
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Mnemotechnika
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Neuropsychologia
(3)
Postawy
(3)
Starzenie się
(3)
Słuch
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Wyobrażenia
(3)
Zaburzenia pamięci
(3)
Zapominanie
(3)
Czas
(2)
Dziewczęta
(2)
Genetyka zachowania
(2)
Genom
(2)
Hormony
(2)
Kobieta
(2)
Leczenie
(2)
Młodzież
(2)
Neurony
(2)
Ontogeneza
(2)
Optymizm
(2)
Praca
(2)
Psychoanaliza
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psychologia różnic indywidualnych
(2)
Rodzina
(2)
Rola społeczna
(2)
Samopoznanie
(2)
Temperament
(2)
Tożsamość (psychologia)
(2)
Uczniowie
(2)
Wiedza
(2)
Wola
(2)
Zainteresowania
(2)
Adaptacja telewizyjna
(1)
Agresywność
(1)
Aktorzy
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Akupresura
(1)
Amnezja
(1)
Arteterapia
(1)
Barwy
(1)
Błędy
(1)
Celebryci
(1)
Charakter
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Choroby neurodegeneracyjne
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Chorzy z otępieniem
(1)
Chorzy ze stwardnieniem rozsianym
(1)
Chód
(1)
Ciepłota ciała
(1)
Czasopisma psychologiczne
(1)
Czucie głębokie
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo
(1)
Descartes, Rene (1596-1650)
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Niemcy
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(15)
Opracowanie
(9)
Podręczniki akademickie
(6)
Poradnik
(6)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Monografia
(2)
Podręczniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Felieton
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Książki mówione
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Powieść
(1)
Thriller
(1)
Zagadnienia
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(25)
Medycyna i zdrowie
(4)
Rozwój osobisty
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Biologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
90 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Problemów ; t. 60.)
''Memory, facts and fallacies''.
Bibliogr. s. [223].
CZYM JEST PAMIĘĆ: Zapamiętywanie, pamiętanie i zapominanie ; Przywoływanie i rozpoznawanie ; Ponowne uczenie się i oszczędzanie ; Rozwój pamięć. UCZENIE SIĘ NA PAMIĘĆ: Proces zapamiętywania ; Rodzaj materiału ; Charakterystyczne cechy zapamiętującego ; Sposób i okoliczności zapamiętywania ; Ogólne zasady uczenia się na pamięć. DLACZEGO ZAPOMINAMY: Istota zapominania ; Zacieranie się śladu ; Zaburzenia czynności mózgu ; Zakłócenia retroaktywne ; Zmienione warunki podczas przypominania sobie. PRZYPOMINANIE SOBIE OPOWIADAŃ I ZDARZEŃ: Skutki interpretacji ; "Wojna duchów" ; Zeznania ; Plotki i podania ludowe. TŁUMIENIE: Tłumienie u osobników nienormalnych ; Zaburzenia jaźni ; Tłumienie u osobników normalnych ; Przypominanie sobie doznań z dzieciństwa ; Wyolbrzymiający efekt pamięci. WYOBRAŻENIA: "Okiem Wyobraźni" ; Negatywny i pozytywny obraz następczy ; Obraz zachowany w pamięci ; Pamięć fotograficzna. DOSKONALENIE PAMIĘCI: Postawienie problemu ; Ćwiczenie w uczeniu sie na pamięć ; Systemy mnemoniki ; Organizowanie materiału do zapamiętania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-6979 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 155-158.
Wyobraźmy sobie życie człowieka bez pamięci ; Zwierzęta też pamiętają ; Co rozumiemy przez pamięć? ; Pamięć gatunkowa ; Pamięć osobnicza - jej rodzaje i typy ; O anatomicznym i fizjologicznym podłożu pamięci ; Metody psychologicznych badań pamięci ; Zapamiętywanie - przechowywanie - przypominanie ; Zapominanie ; Rozwój pamięci u dzieci ; Pamięć osób dorosłych i starych ; Przypadki nadzwyczaj dobrze rozwiniętej pamięci ; Patologia pamięci ; Kształcenie pamięci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-7903 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-47515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Tzw. seria Plus Minus Nieskończoność.
Bibliogr. s. 331-[340].
"Wspomnienie jest jak pies, który kładzie się, gdzie zechce" ; Przebłyski w ciemności: pierwsze wspomnienia ; Zapach a wspomnienia , Uczucie żalu ; Zapis dnia wczorajszego ; Wewnętrzna lampa błyskowa ; "Dlaczego pamiętamy w przód, a nie wstecz?" ; Absolutna pamięć Funesa i Szeraszewskiego ; Korzyść wynikająca z defektu: syndrom sawanta ; Pamięć mistrza: rozmowa z Tonem Sijbrandsem ; Trauma a pamięć: sprawa Demianiuka ; Richard i Anna Wagnerowie: czterdzieści pięć lat pożycia małżeńskiego ; "Krążymy wokół w owalnych lusterkach": o zjawisku déja vu ; Reminiscencje ; Dlaczego życie płynie szybciej, gdy się starzejemy ; Księga zapomnienia ; "Widziałem swoje życie jak przesuwający się przede mną film" ; Z pamięci - Portret z martwą naturą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-92152 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Leksykon / Omega)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77241 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologiczno-Pedagogiczna ; nr 1)
Bibliogr. Indeksy
- Pamięć - Jak badano pamięć - Fizjologiczne podstawy pamięci - Ogólne prawa pamięci - Indywidualne właściwości pamięci - Kształcenie pamięci - Mnemotechnika jako sztuka specjalna - Zagadnienie "refleksologicznej" metody badania
pamięci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-34241 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały do nauczania psychologii / red. Lidia Wołoszynowa Seria 1 : Psychologia ogólna ; T.5)
Indeks
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92956 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wprowadzenie do Psychologii / red. Wiesław Łukaszewski Psychologia Poznawcza ; 5)
Indeksy
Bibliogr.
CZĘŚĆ I: BADANIE PAMIĘCI 1. Dlaczego badamy pamięć? CZĘŚĆ II: STRUKTURA I PROCESY LUDZKIEJ PAMIĘCI: ASPEKTY TEORETYCZNE 2. W jaki sposób badamy pamięć? 3. Model magazynowy 4. Alternatywne teorie pamięci 5. Dlaczego zapominamy? CZĘŚĆ III: PAMIĘĆ W PRAKTYCE: ASPEKTY STOSOWANE 6. W świecie rzeczywistym 7. Pomoc w nauce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Psychologia : mózg, człowiek, świat / Stephen M. Kosslyn, Robin S. Rosenberg ; przeł. Beata Majczyna [et al. ; red. nauk. Agnieszka Niedźwieńska]. - Kraków : Znak, 2006. - 875, [1] s. : fot. (gł. kolor.), portr., rys. (gł. kolor.), wykr. kolor. ; 29 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
Bibliogr. s. 769-835. Źródła il. s. 874-[876]. Indeksy.
1. Psychologia wczoraj i dziś ; 2. Proces badawczy: w jaki sposób prowadzimy nasze dociekania? ; 3. Biologia umysłu i zachowania ; 4. Wrażenia i spostrzeganie: wkraczanie świata w umysł ; 5. Świadomość ; 6. Uczenie się ; 7. Pamięć: życie dniem wczorajszym ; 8. Język i myślenie ; 9. Rodzaje inteligencji: co to znaczy być bystrym? ; 10. Emocje i motywacja: czucie i dążenie ; 11. Osobowość: niech żyje różnorodność! ; 12. Psychologia biegu życia: dorastanie, starzenie się, nabywanie mądrości ; 13. Stres, zdrowie i radzenie sobie ze stresem ; 14. Zaburzenia psychiczne ; 15. Terapia ; 16. Psychologia społeczna: spotkanie umysłów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-89217 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-Podr.159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pamięć / Jonathan K. Foster ; przełożyła Rozalia Słodczyk. - Warszawa : PWN, 2022. - [6], 174 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(Krótki Kurs)
Tytuł oryginału: "Memory : a very short introduction" 2009.
Indeks.
R. 1. Ty jesteś swoją pamięcią ; R. 2. Tworzenie mapy wspomnień ; R. 3. Wyciąganie królika z kapelusza ; R. 4. Nieścisłości pamięci ; R. 5. Zaburzenia pamięci ; R. 6. Siedem wieków człowieka ; R. 7. Usprawnianie pamięci.
Seria Krótki kurs to popularnonaukowe książki wydawane przez Oxford University Press, które w przystępny sposób przedstawiają szereg tematów z niemal każdej dziedziny. Omawiając z entuzjazmem fakty, analizy, perspektywy i nowe koncepcje autorzy-eksperci sprawiają, że tematy trudne stają się przystępne w lekturze. Pamięć. Krótki kurs to przewodnik po najważniejszych informacjach dotyczących funkcjonowania ludzkiej pamięci. Czytelnik dowie się z niego: - Jak pierwsze, przełomowe badania doprowadziły do sformułowania najwcześniejszych modeli pamięci i jak te modele zostały przekształcone wskutek nowszych odkryć. - W jaki sposób powstają wspomnienia i dlaczego są tak podatne na zniekształcenia. - Czy można zaszczepić komuś wspomnienie lub odzyskać takie, które się utraciło. - Na ile wiarygodne są zeznania świadków i co należy wiedzieć o ludzkiej pamięci, gdy się je analizuje. - Na czym polegają zaburzenia pamięci i jaką wiedzę o zapamiętywaniu, przechowywaniu i odtwarzaniu informacji uzyskali naukowcy, badając pacjentów z uszkodzeniami mózgu. - Jak rozwijają się zdolności pamięciowe człowieka i na czym polegają zmiany w pamięci związane ze starzeniem się. - Jak usprawniać zdolności pamięciowe, planować uczenie się nowych rzeczy i ułatwiać sobie zdawanie egzaminów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110974 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć pamięć / Lisa Genova ; przełożyła Joanna Dziubińska. - Poznań : Wydawnictwo Filia, 2021. - 301, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Filia na Faktach)
Na okładce podtytuł: jak pamiętamy i dlaczego zapominamy.
Bibliografia na stronach 293-[300].
FASCYNUJĄCA ANALIZA TEGO, JAK PAMIĘTAMY I DLACZEGO ZAPOMINAMY. Czy kiedykolwiek poczułeś falę paniki, nie mogąc przypomnieć sobie nazwiska aktora z filmu, który widziałeś w zeszłym tygodniu? Czy zdarzyło ci się wejść do pokoju i zapomnieć dlaczego tam poszedłeś? Pewnie martwisz się, że te zaniki pamięci mogą być wczesnym objawem choroby Alzheimera. W rzeczywistości dla zdecydowanej większości z nas te przykłady zapominania są całkowicie normalne. Dlaczego? Ponieważ chociaż pamięć jest niesamowita, daleko jej do doskonałości. To, że twoja pamięć czasami zawodzi, nie oznacza, że jest zepsuta lub chora. Zapominanie jest w rzeczywistości częścią bycia człowiekiem. Czy utracone wspomnienia są tylko chwilowo niedostępne czy też wymazane na zawsze? Jaka jest różnica między zwykłym zapominaniem, a zapominaniem z powodu choroby? Jak głęboki wpływ na pamięć mają emocje, sen i stres? [www.azymut.pl, 2021]
W JAKI SPOSÓB ZAPAMIĘTUJEMY: Tworzenie wspomnień dla początkujących ; Skup się ; Tu i teraz ; Pamięć mięśniowa ; Wikipedia dla twojego mózgu ; Co się zdarzyło ; DLACZEGO ZAPOMINAMY: Twoje wspomnienia (o przeszłości) są mylne ; Na końcu języka ; Nie zapomnij pamiętać ; To też przeminie ; Weź, zapomnij ; Normalne starzenie się ; Alzheimer ; POPRAWA LUB POGORSZENIE: Potrzebny jest kontekst ; Zestresowani ; Idź spać ; Zapobieganie alzheimerowi ; Paradoks pamięci ; ZAŁĄCZNIK: Co z tym wszystkim zrobić?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 9 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.9-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.18-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zaburzenia uczenia się a mózg człowieka 2. Skupianie uwagi - kontrola nad umysłem i ciałem 3. Pamięć - korzystanie z systemu przechowywania danych w mózgu 4. Kod nazywany językiem 5. Inne ważne funkcje mózgu 6. Cztery podstawowe umiejętności 7. Życie towarzyskie w szkole 8. Dobre pytania (i całkiem niezłe odpowiedzi) 9. Co dalej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.015.3 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Na grzbiecie tytuł tomu.
Bibliogr. s. 259-276. Indeks.
1. EMOCJE I MOTYWACJA: Po co nam emocje? ; Skąd się biorą nasze emocje? ; Ile kontroli mamy nad własnymi emocjami? ; Motywacja: co sprawia, że zachowujemy się tak, jak się zachowujemy? ; Co łączy motywację osiągnięć, łaknienie i seks? Co je różni?. 2. UCZENIE SIĘ I WYCHOWANIE: Jakiego rodzaju uczenie się wyjaśnia warunkowanie klasyczne? ; Jak uczymy się nowych zachowań za pomocą warunkowania sprawczego? ; Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?. 3. PAMIĘĆ: Czym jest pamięć? ; W jaki sposób powstają wspomnienia? ; W jaki sposób wydobywamy wspomnienia? ; Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-94024/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71536 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sytuacyjna gotowość pamięci / Andrzej Hankała. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 293 strony ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 255-293.
Wstęp ; R. I. WPROWADZENIE DO PROBLEMATYKI SYTUACYJNEJ GOTOWOŚCI PAMIĘCI: 1. Pamięć - jej rozumienie, rodzaje i funkcje ; 2. Teoretyczne i empiryczne konteksty badań nad pamięcią: Kontekst nabywania wiedzy ; Kontekst wykorzystania wiedzy ; 3. Sytuacyjna gotowość pamięci ; R. II. TRANSSYTUACYJNE UWARUNKOWANIA GOTOWOŚCI PAMIĘCI: 1. Asocjacje w sferze umysłu i zachowania: Mechaniczne powtarzanie ; Próbne reprodukcje ; 2. Wiedza i czynniki optymalizujące jej nabywanie i przechowywanie: Dystynktywność przechowywanych treści ; Redukcyjna organizacja przyswajanej wiedzy ; Elaboracyjna organizacja przyswajanej wiedzy ; Rola ćwiczenia ; 3. Uwarunkowania emocjonalno-motywacyjne ; R. III. INTRASYTUACYJNE UWARUNKOWANIA GOTOWOŚCI PAMIĘCI: 1. Węższy kontekst sytuacyjny (tu i teraz): Operacyjna dostępność wiedzy uaktywnionej ; Operacyjna dostępność wiedzy nieuaktywnionej ; 2. Szerszy kontekst sytuacyjny: Perspektywa retrospektywna ; Perspektywa prospektywna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110069 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46442 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tak się zaczęło ; Jaka była jego pamięć: Fakty podstawowe ; Synestezje ; Słowa i obrazy ; Co sprawiało trudności ; Ejdotechnika ; Sztuka zapominania ; Jaki był jego świat: Rzeczy i ludzie ; Słowa ; Jak funkcjonował jego umysł: Sprawność ; Ułomność ; Jego "wola": Fakty obiektywne ; Trochę o magii ; Jaka była jego osobowość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-513 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang., ros.
Zmiany pamięci u ludzi starych ; Wpływ treningu autogenicznego na uczenie się i zapamiętywanie ; Próba eksperymentalnego badania "przezroczystości słowa dla znaczenia" ; Mechanizacja w rozwiązywani problemów - wyniki pewnej modyfikacji eksperymentu A. S. Luchinsa ; Niektóre formy zaburzeń myślenia u chorych z uszkodzeniem płatów czołowych ; Naśladowanie karzącego przez osobę karaną (Wpływ rodzaju stosowanej kary, atrakcyjności karzącego i poziomu lęku osoby karnej) ; Wpływ informacji związanych z operacją na niektóre aspekty funkcjonowania pacjentów chirurgicznych w okresie rekonwalescencji ; Napięcia emocjonalne a poziom cukru we krwi oraz wpływ hipoglikemii na stan psychiczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-3156/t.10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [223]-226, netogr. s. 226-[227].
opisuje mechanizmy poznawcze, rodzaje pamięci, zaburzenia procesu zapamiętywania oraz metody aktywizacji intelektualnej. Pamięć zmysłów i pamięć komórkowa stanowią wspaniałe dopełnienie pamięci operacyjnej i wyzwalacz pamięci długotrwałej. Efektywne wykorzystywanie zasobów sensorycznych wydatnie zwiększa potencjał pamięciowy jednostki. „Myślenie ciałem” to nowatorski sposób na uczenie się i rozwijanie własnych możliwości intelektualno-zmysłowych. Książka powstała z myślą o uczących się i nauczających: uczniach szkół średnich, studentach, nauczycielach, trenerach rozwoju osobistego, wykładowcach, osobach zmuszonych stale przyswajać spore porcje informacji oraz wszystkich zainteresowanych polepszaniem zasobów pamięciowych. Jednotorowość systemów nauczania we współczesnym szkolnictwie wdraża jedną metodę nauki opartą na zapamiętywaniu kanałem wzrokowym (i prędkim zapominaniu). Przedstawiana pozycja ma na celu ukazanie wielu innych metod uczenia się oraz naświetlenie wielości kanałów percepcyjnych, znacząco zwiększających wydajność zapamiętywania. [Difin, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104297 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej