Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(41)
Forma i typ
Książki
(38)
Proza
(17)
Publikacje naukowe
(6)
Audiobooki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(65)
wypożyczone
(15)
tylko na miejscu
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(14)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(18)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(5)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(3)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(4)
Filia 9 (Czackiego 5)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(5)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(4)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(3)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(2)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(3)
Autor
Groom Winston (1944-2020)
(5)
King Stephen (1947- )
(3)
Korybski Tomasz
(3)
Keyes Daniel (1927-2014)
(2)
Sokołowski Krzysztof (1955- )
(2)
Szczypta Bernadeta
(2)
Wroniak-Mirkowicz Julita
(2)
Łoziński Jerzy (1947- )
(2)
Abramowska Barbara Ewa
(1)
Anasz Marian
(1)
Bac Aneta
(1)
Batko Zbigniew (1940-2007)
(1)
Białkowski Tomasz (1969- )
(1)
Borówka Ewa
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chromińska-Szosland Dorota
(1)
Cichoń Piotr
(1)
Clark Mary Higgins (1927-2020)
(1)
Dragun Jacek
(1)
Geyer Mark
(1)
Godek Jacek
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Gruchała Jacek
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna
(1)
Gumienny Beata
(1)
Haccou Ronald
(1)
Hamond Ben van
(1)
Janus Edyta
(1)
Jeleń Elżbieta
(1)
Jurczyk Marta
(1)
Juszkiewicz Michał
(1)
King Stephen (1947- ). Kolekcja mistrza grozy
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kmiecik Zbigniew R
(1)
Komłosz Teresa
(1)
Kowalik Maciej (1984- )
(1)
Kołbasiuk Krzysztof (1952-2006)
(1)
Lausch Krzysztof M
(1)
Małecki Jakub (1982- )
(1)
Mituś Mariusz
(1)
Osik Danuta
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Parmenter Trevor R
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Rejman Krzysztof
(1)
Rozen Barbara (1958- )
(1)
Schössow Peter (1953- )
(1)
Speck Otto (1926- )
(1)
Steinbeck John (1902-1968)
(1)
Steinhöfel Andreas (1962- )
(1)
Szadura Joanna
(1)
Szulc Andrzej
(1)
Wapiennik-Kuczbajska Ewa
(1)
Wiseman Ellen Marie
(1)
Yrsa Sigurðardóttir (1963- )
(1)
Zasępa Ewa
(1)
Łobacz Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(10)
1945-1989
(7)
1989-2000
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(36)
Wielka Brytania
(2)
Język
polski
(35)
angielski
(3)
Odbiorca
9-13 lat
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(13)
Literatura islandzka
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura poolska
(1)
Temat
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(41)
Amerykański sen
(5)
Hipisi
(5)
Mężczyzna
(5)
Wojna w Wietnamie (1955-1975)
(5)
Autyzm
(3)
Eksperymenty medyczne na ludziach
(3)
Arteterapia
(2)
Działacze społeczni
(2)
Dziecko
(2)
Integracja społeczna
(2)
Inteligencja (psychologia)
(2)
Kara śmierci
(2)
Koło w Jarosławiu (Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym)
(2)
Koło w Jarosławiu (Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną)
(2)
Mózg
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Pomaganie
(2)
Przyjaźń
(2)
Rodzice
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uzdrowienia cudowne
(2)
Więźniowie
(2)
Wychowanie religijne
(2)
Zjawiska paranormalne
(2)
AIDS
(1)
Agresywność
(1)
Akcja T4
(1)
Alkoholizm
(1)
Allen, Woody (1935- )
(1)
Bezradność
(1)
Bliźnięta
(1)
Choroba Downa
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Chłopcy
(1)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(1)
Durak, Piotr (1985- )
(1)
Duszpasterstwo niepełnosprawnych
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Esesmani
(1)
Globalizacja
(1)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Inność
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Jakość życia
(1)
Język polski
(1)
Katecheza
(1)
Kibice
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kultura
(1)
Ludobójstwo niemieckie (1939-1945)
(1)
Lęk
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Miasta
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Ojcostwo
(1)
Okrucieństwo
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby zaginione
(1)
Padaczka
(1)
Pamięć
(1)
Państwo
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pilch, Jerzy (1952- )
(1)
Piotr (św. ; ?-ca 64)
(1)
Policjanci
(1)
Prawnicy
(1)
Prawo
(1)
Protestantyzm
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc wobec niepełnosprawnych
(1)
Przestępcy
(1)
Psychiatria
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychoedukacja
(1)
Rehabilitacja zawodowa
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Retta zespół, [psych.]
(1)
Rodzina
(1)
Samotność
(1)
Sekrety rodzinne
(1)
Seksualność
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjoterapia
(1)
Spostrzeganie
(1)
Stereotyp (psychol., socjol.)
(1)
Stereotyp narodowy
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Studenci
(1)
Szarytki
(1)
Temat: dzieło
Bezpowrotnie utracona leworęczność
(1)
Dzienniki rowerowe
(1)
Temat: czas
1901-2000
(4)
2001-0
(4)
1918-1939
(3)
2001-
(2)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(7)
Jarosław (woj. podkarpackie)
(4)
Berlin (Niemcy)
(1)
Izrael
(1)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Polska
(1)
Reykjavík (Islandia)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Stargard Szczeciński (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Powieść obyczajowa
(8)
Powieść
(7)
Kryminał
(4)
Powieść psychologiczna
(3)
Fantastyka
(2)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Powieść historyczna
(2)
Science fiction
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Film amerykański
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Poradniki
(1)
Powieść polska
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Przysłowia polskie
(1)
Przysłowia rosyjskie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
41 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-197.
Cz. 1. PODSTAWOWE ZAGADNIENIA Z EDUKACJI I REHABILITACJI OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: Rozdz. I. ISTOTA UPOŚLEDZENIA UMYSŁOWEGO: 1. Pojęcie upośledzenia umysłowego, 2. Upośledzenie umysłowe a choroba psychiczna, 3. Klasyfikacja upośledzenia umysłowego, 4. Epidemiologia upośledzenia umysłowego, 5. Etiologia i profilaktyka upośledzenia umysłowego, 6. Rozwój psychofizyczny i społeczny osób upośledzonych umysłowo; Rozdz. II. EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: 1. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym, 2. Kształcenie dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym, 3. Rehabilitacja zawodowa i społeczna osób z upośledzeniem umysłowym; Rozdz. III. PRZYSTOSOWANIE PSYCHOSPOŁECZNE OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: 1. Pojęcie przystosowania, 2. Spostrzeganie siebie i innych, 3. Spostrzeganie innych ludzi, 4. Spostrzeganie siebie i innych a funkcjonowanie społeczne, 5. Lekkie upośledzenie umysłowe a spostrzeganie siebie i innych oraz przystosowanie społeczne. Cz. 2. BADANIA WŁASNE: Rozdz. IV. ZAŁOŻENIA BADAWCZE: 1. Cel badań, problemy badawcze i hipoteza, 2. Metoda i techniki badań, 3. Organizacja i teren badań, charakterystyka badanych osób; Rozdz. V. PREZENTACJA WYNIKÓW BADAŃ: 1.Spostrzeganie siebie i innych ludzi przez osoby z upośledzeniem umysłowym, 2. Zachowanie przystosowawcze osób z upośledzeniem umysłowym, 3. Spostrzeganie siebie i innych ludzi a zachowanie przystosowawcze osób z upośledzeniem umysłowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93867 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Trener pracy jako sposób na zwiększenie zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
Bibliogr. s. 99-129.
1. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną: Identyfikowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Zdolność do nauki i pracy ; 2. Warianty zatrudnienia: Dzienny ośrodek zajęć ; Zakład pracy chronionej ; Zatrudnienie wspomagane: model pracy wspomaganej ; model enklawy ; model mobilnego personelu ; model benchworkowy ; podsumowanie modeli zatrudnienia wspomaganego ; Zastosowanie dostosowane do potrzeb (Customized Employment - CE) ; Samozatrudnienie, mikroprzedsiębiorstwa ; Firmy społeczne ; Programy ekonomii społecznej (Community Economic Development - CED) ; Wariant zatrudnienia - podsumowanie ; 3. Rozwój inicjatyw w zakresie zatrudnienia wspomaganego: Kraj o wysokim dochodzie ; Kraje o średnim dochodzie ; Kraje o niskim dochodzie - przykłady z Afryki ; Co sprawia, że zatrudnienie włączające jest skuteczne? ; 4. Krok naprzód: Wskazówki odnośnie do rozwoju polityki ; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101294 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Droga naukowo-badawcza dr Grażyny Tkaczyk ; Wykaz osiągnięć w pracy naukowej dr Grażyny Tkaczyk ; MEMORABILIA: Zatrzymane w pamięciů ; Od sercaů ; TEORETYCZNE ZAŁOŻENIA WSPIERANIA ROZWOJU OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: Drogi do integracji osób z upośledzeniem umysłowym ; Wielowymiarowość, wielokontekstowość niepełnosprawności intelektualnej jako problem społeczno-kulturowy podstawą etosu nowoczesnej edukacji osób upośledzonych na każdym etapie życiowej normalizacji ; Osoba głuchoniewidoma niepełnosprawna intelektualnie we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej ; Człowiek głębiej upośledzony umysłowo jako wartość zagrożona ; OSOBOWOŚCIOWE I RODZINNE KONTEKSTY UPOŚLEDZENIA UMYSŁOWEGO: Psychospołeczne korelaty wyuczonej bezradności osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim ; Percepcja własnej sytuacji a funkcjonowanie w rolach społecznych młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym ; Radzenie sobie ze stresem przez młodzież z lekkim upośledzeniem umysłowym ; Autorewalidacja osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną ; Czynniki środowiska rodzinnego a zachowanie agresywne osób niepełnosprawnych intelektualnie ; Psychospołeczne funkcjonowanie matek z rodzin wychowujących dziecko z upośledzeniem umysłowym - studia przypadków ; A gdy już dorosną - refleksje i doświadczenia matek dorosłych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: Szkolnictwo specjalne w roli tradycyjnej i nowej ; Reguły kształcenia w procesie edukacji integracyjnej uczniów z upośledzeniem umysłowym ; Wybrane wątki kształcenia uczniów upośledzonych umysłowo ; Wybrane aspekty edukacji integracyjnej uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim ; Zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim uczących się w integracji ; Ekspresja plastyczna dziecka niepełnosprawnego intelektualnie jako obszar i źródło oddziaływań edukacyjnych i terapeutycznych ; Rola pracy w rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnością umysłową ; OSOBA UPOŚLEDZONA UMYSŁOWO W PERCEPCJI I KONTAKTACH SPOŁECZNYCH: Rozwijanie integracji rówieśniczej uczniów upośledzonych umysłowo w środowisku klasy szkolnej ; Modyfikowanie postaw gimnazjalistów wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Prototypowość w kategoryzacji społecznej osób upośledzonych umysłowo ; Prawo osób z niepełnosprawnością intelektualną do samostanowienia Analiza instytucji ubezwłasnowolnienia w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Trener pracy jako sposób na zwiększenie zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
1. Wstęp ; 2. Ocena i szkolenie umiejętności społecznych, przydatnych na rynku pracy: projekt ATLAS w praktyce ; 3. Kompetencje i umiejętności ; 4. Badania wśród pracodawców ; 5. Rola oceniania, klasyfikacji kompetencji społecznych oraz ocena umiejętności społecznych ; 6. Ocenianie umiejętności towarzyskich przydatnych w miejscu pracy: istniejące podejścia i instrumenty oceny ; 7. Efekty fazy testowej projektu ATLAS ; Dopasowanie profilów klienta do miejsca pracy ; Doświadczenia ponadnarodowe ; 10. Konkluzje i rekomendacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101295 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 332-366.
I. HISTORYCZNY ROZWÓJ POMOCY SPOŁECZNEJ I PEDAGOGICZNEJ: 1. Mityczna obrona i selekcja społeczna ; 2. Oświecenie i pierwsze teorie pedagogiczne ; 3. Ośrodki opieki i szkoły specjalne ; 4. Darwinizm społeczny i wykluczenie w kwestii kształcenia ; 5. Przyznanie prawa do nauki i tworzenie szkół dla osób ; z niepełnosprawnością intelektualną ; 6. Tendencje integracyjne ; 7. Rozwój oligofrenopedagogiki ; II. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA – WYJAŚNIENIE I KLASYFIKACJA POJĘCIA: 1. Intelekt a mózg -podejście neurobiologiczne ; 2. Problem klasyfikacji ; 3. Specjalistyczne podejście i koncepcje definicji ; III. PODSTAWY ANTROPOLOGICZNE, ETYCZNE I SPOŁECZNE: 1. Niepełnosprawność intelektualna - obraz człowieka i ludzka godność ; 2. Sporna wartość życia - kiedyś i dziś ; 3. Etyka szanowania każdej istoty ludzkiej ; 4. Etos pedagogiki terapeutycznej - pełnia obecności ; 5. Autonomia – samookreślenie ; 6. Zależność i związanie ; 7. Pomoc międzyludzka ; 8. Społeczne zaangażowanie - integracja/inkluzja ; 9. Religijne samookreślenie ; 10. Inkluzja jako prawo społeczno-polityczne ; IV. PODSTAWY PSYCHOLOGICZNE - PROCESY ROZWOJU I UCZENIA SIĘ: 1. Niepełnosprawność intelektualna a rozwój ; 2. Związki z rozwojem małych dzieci niedotkniętych niepełnosprawnością ; 3. Społeczne wkraczanie w relacje ; 4. Rozwój osobowości ; 5. Rozwój a teorie uczenia się ; V. OCENA PEDAGOGICZNO-PSYCHOLOGICZNA: 1. Zadania diagnostyki pedagogiczno-psychologicznej ; 2. Obszary i metody diagnostyczne ; VI. PROCESY WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA: PODSTAWOWE POJĘCIA: 1. Ogólna potrzeba wychowywania ; 2. Indywidualne różnice zdolności edukacyjnych ; 3. Wychowanie i kształcenie jako jedność ; 4. Orientacja w świecie społecznym - koncepcja humanoekologiczna w kontekście pedagogiki terapeutycznej ; VII. CELE PROCESÓW WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA: 1. Cel indykatywny: możliwość życia jako pełnowartościowy człowiek - integracja personalno-społeczna ; 2. Podcele procesów wychowania i kształcenia ; VIII. PROCESY KSZTAŁCENIA I UCZENIA SIĘ: 1. Kształtujące uczenie się jako praktyczne uczenie się ; 2. Uczenie się przez doświadczenie ; 3. Całościowe uczenie się poprzez działanie ; 4. Uczenie się poprzez ćwiczenie ; 5. Modyfikacja zachowania-specjalne techniki nauczania ; IX. SYSTEM WYCHOWANIA I INSTYTUCJE EDUKACYJNE: 1. Wczesna interwencja ; 2. Przedszkole ; 3. Szkoła ; X. PROCES KSZTAŁCENIA (NAUCZANIA - UCZENIA SIĘ): 1. Szkoła jako świat uczenia się i świat społeczny ; 2. Szkoła specjalna jako kooperatywny ośrodek specjalistyczny ; 3. Treści nauczania - obszary uczenia się ; 4. Od modelu rozwoju do modelu działania ; 5. Zasady dydaktyczne ; 6. Emocjonalność w toku procesu kształcenia ; 7. Specjalne formy kształcenia ; 8. Pedagogiczne wsparcie dzieci i młodzieży dotkniętych głębszą niepełnosprawnością intelektualną ; 9. Niewerbalne techniki komunikacji ; 10. O technikach szkolnych ; 11. Organizacja nauczania w szkole specjalnej wspierającej rozwój intelektualny ; 12. Organizacja uczenia się w szkole inkluzyjnej ; 13. Zaburzenia zachowania w klasie ; XI. RELACJA WYCHOWAWCZA: 1. Ogólne znaczenie interakcji pedagogicznej ; 2. Relacja dialogowa (Martin Buber) ; 3. "Bezinteresowna" pomoc a "wypalenie zawodowe" ; XII. RODZICE I RODZINA: 1. Emocjonalne obciążenie postaw rodzicielskich ; 2. Procesy zachodzące w rodzinie ; 3. Pomoc dla rodziców – współpraca ; 4. Wychowanie w rodzinie ; XIII. WYCHOWANIE W ZAKŁADZIE OPIEKI ; XIV. KSZTAŁCENIE W WIEKU DOROSŁYM: 1. Wkraczanie w dorosłość ; 2. Wsparcie edukacyjne dla osób dorosłych ; 3. Pomoc starszym osobom z niepełnosprawnością intelektualną w ich codziennym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Biblioteka Katechety ; 3)
PRZEDMOWA DO TRZECIEGO TOMU SERII BIBLIOTEKA KATECHETY (ks Władysław Kubik SJ) ; Wstęp ; R. 1. ZAGADNIENIA OGÓLNE: Podstawowe wiadomości dotyczące istoty upośledzenia umysłowego ; Przyczyny upośledzenia umysłowego ; Ogólna symptomatologia umiarkowanego, znacznego i głębokiego upośledzenia umysłowego oraz zagadnienie potrzeb ; Miejsce ludzi upośledzonych umysłowo w społeczeństwie ; R. II WYBRANE ZAGADNIENIA Z DYDAKTYKI I WYCHOWANIA OSÓB GŁĘBIEJ UPOŚLEDZONYCH UMYSŁOWO: Istota oraz cele nauczania i wychowania osób głębiej upośledzonych umysłowo ; Charakterystyka procesu uczenia się osób głębiej upośledzonych umysłowo ; Problemy metodyki nauczania i wychowania ; R. III WYBRANE ZAGADNIENIA WYCHOWANIA RELIGIJNEGO OSÓB GŁĘBIEJ UPOŚLEDZONYCH UMYSŁOWO: Cele i zadania duszpasterstwa specjalnego ; Istota wychowania religijnego osób głębiej upośledzonych umysłowo ; Formy wychowania religijnego: a) Katechizacja osób głębiej upośledzonych: -Cele katechizacji specjalnej ; -Program, treść katechizacji specjalnej ; -Organizacja katechizacji specjalnej ; b) Pozakatechizacyjne formy oddziaływania religijnego: - Msza święta ; -Spowiedź, wychowanie moralne ; -Nabożeństwa ; -Różne imprezy ; -Pielgrzymki ; -Wspólnoty, obozy wakacyjne ; c) Specjalistyczna pomoc rodzicom ; Wybrane zagadnienia wychowania seksualnego osób głębiej upośledzonych umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100356 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. błędny ISBN.
Bibliogr. s. [233]-249.
Społeczeństwo globalne a niepełnosprawność ; Psychospołeczny obraz osób z niepełnosprawością intelektualną ; Podmiotowość osób z niepełnosprawością intelektualną ; Kościół wobec osób z niepełnosprawością intelektualną ; Dewaluacja wartości autotelicznych w dobie globalizacji ; Osoba niepełnosprawna intelektualnie w świetle przepisów prawa międzynarodowego i regulacji prawa polskiego ; Stosunek społeczeństwa wobec osób z niepełnosprawością intelektualną ; Wizerunek osoby z niepełnosprawością intelektualną w środkach masowego przekazu ; Sens niepełnosprawności dla współczesnego człowieka ; Droga ku tolerancji - sposoby przezwyciężania stereotypów i uprzedzeń towarzyszących osobom z niepełnosprawością intelektualną ; Dać szansę życia każdemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102956 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-106301 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
CZĘŚĆ I.TEORETYCZNE ASPEKTY NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI I TERAPII ZAJĘCIOWEJ: 1. Niepełnosprawność intelektualna definicje, przyczyny, klasyfikacje ; 2. Charakterystyka wybranych zaburzeń rozwojowych związanych z niepełnosprawnością intelektualną ; 3. Charakterystyka wybranych zaburzeń psychicznych współwystępujących z niepełnosprawnością intelektualną ; 4. Rozumienie terapii zajęciowej i umiejętności terapeuty zajęciowego pracującego z osobami z niepełnosprawnością intelektualną ; 5. Wybrane narzędzia oceny w terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną ; CZĘŚĆ II. OBSZARY FUNKCJONOWANIA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ I MOŻLIWOŚCI, JAKIE DAJE TERAPIA ZAJĘCIOWA: 6. Podstawowe i złożone czynności życia codziennego ; 7. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym ; 8. Praca jako istotny obszar terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 9. Czas wolny i zabawa osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 10. Uczestnictwo społeczne ; CZĘŚĆ III. WYBRANE PROBLEMY ZAJĘCIOWE OSÓB L NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ: 11. Terapia zajęciowa osób z zespołem Downa w okresie wczesnego dzieciństwa ; 12. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy terapii zajęciowej ; 13. Wybrane zagadnienia terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim ; 14. Środowiska polisensoryczne dla osób z niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie metody Snoezelen (MSE).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "I've got my eyes on you" 2018.
Osiemnastoletnia Kerry Dowling zostaje znaleziona martwa w basenie przy domu, a jej zrozpaczona rodzina musi stawić czoło przerażającemu przypuszczeniu, że mogła zostać zamordowana przez kogoś, kogo kochała. Pierwszym zatrzymanym jest chłopak Kerry, z którym pokłóciła się podczas imprezy zorganizowanej pod nieobecność rodziców. Podejrzenie pada też na sąsiada Dowlingów, upośledzonego umysłowo dwudziestolatka. Czy brak zaproszenia na imprezę wystarczył, by Jamie przestał nad sobą panować? I czy mokre ubranie znalezione przez matkę w jego pokoju może stanowić dowód winy? Pogrążona w żałobie starsza siostra Kerry, Aline, pracująca jako pedagog szkolny w miejscowym liceum, stara się odkryć prawdę. Współpracując z detektywem prowadzącym sprawę, zdobywa pomocne dla śledztwa informacje. Jednak im głębiej zaczyna drążyć, tym większe grozi jej niebezpieczeństwo. [Prószyński Media, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-amer. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Kolekcja mistrza grozy / Stephen King ; t. 30)
Tytuł oryginału: "Blaze" 2007.
Blaze, mało rozgarnięty olbrzym, żyje z drobnych kradzieży. Dopiero przyjaźń z przebiegłym George'em Rackleyem dodaje jego poczynaniom finezji. To Rackley wpada na pomysł porwania sześciomiesięcznego dziedzica wielkiej fortuny, a Blaze jest dla niego tylko narzędziem. Starannie zaplanowane porwanie miało być przestępstwem stulecia, a tymczasem staje się dramatyczną ucieczką, podczas której Blaze ze sprawcy zamienia się w ofiarę. [Prószyński Media, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-lit.amer. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest tu wielka miłość do dziecka (wnuka), bunt, pogodzenie się z losem, refleksja nad własnym życiem, pytanie o to, co dalej. Każda z historii jest inna, mają jednak wspólny mianownik: osobę z niepełnosprawnością. To ona napędza, motywuje, dodaje sił, chociaż tych sił z biegiem lat przecież ubywa. [Od Autora]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-12468 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. R-12469 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Zaprasza, na spotkanie z osobami, które zmieniają świat. I nie ma tu przesady. To one przez 40 lat budowały w Jarosławiu system wsparcia, który odpowiada na potrzeby każdej osoby z niepełnosprawnością. To one nieustannie zadawały i zadają pytanie: "Jak mogę Ci pomóc?" (tak jak w pewnym znanym serialu). Słuchają odpowiedzi i wprowadzają zmianę. Jest to możliwe bo mają w sobie mnóstwo empatii, pasji, zaangażowania, energii, mądrości, doświadczenia, miłości. Wszystkie te emocje i uczucia są bardzo żywe we wspomnieniach nieżyjących juz inicjatorów ruchu rodziców oraz 40 rozmowach z osobami z niepełnosprawnością, rodzicami, pracownikami, specjalistami i przyjaciółmi Koła PSONI w Jarosławiu..." [Od Autorki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-12102 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R-12103 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-36 (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.10-0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 186-195.
Wstęp ; Wprowadzenie. Seksualność i niepełnosprawność – płaszczyzna intersekcjonalna ; R. 1. SEKSUALNOŚĆ W WYBRANYCH TEORIACH SPOŁECZNYCH: Seksuologia i seksualność ; Psychoanaliza ; Marksizm ; Feminizm ; Konstruktywizm społeczny ; Seksualność i ciało: Ciało i konstruktywizm społeczny, Ciało w teorii społecznej Michela Foucaulta, Ciało w teorii socjologicznej Ervinga Goffmana, Ciało w teorii społecznej Pierre’a Bourdieu, Seksualność i władza, Ciało i seksualność a władza, Seksualność i kultura, Seksualność – dyspozycje i pole wytwarzania władzy ; Seksualność i niepełnosprawność: Postrzeganie niepełnosprawności i dyskurs seksualności w pedagogice specjalnej ; Dehumanizacja i orientalizacja seksualności osób z niepełnosprawnością ; Seksualność i queer ; Crip theory – w poszukiwaniu alternatywy? ; R. 2. METODOLOGICZNE ZAŁOŻENIA BADAŃ WŁASNYCH: Badania etnograficzne: Zwrot interpretatywny w naukach społecznych, Zwrot performatywny w badaniach społecznych ; Badania dyskursywne ; Ewolucja przedmiotu badań i problemu badawczego: Przedmiot badań, Problem badawczy i cel badań, Strategia badań ; Etnografia performatywna jako matryca metodologiczna wytwarzania i odtwarzania kultury: Drama – terminy, pojęcia, metody, Nieścisłości w terminologii dramy, Etnografia performatywna i drama – odgrywanie rytuałów ; Narzędzie badawcze oraz metoda gromadzenia danych: Obserwacja uczestnicząca i wywiad grupowy ; Dobór i charakterystyka próby badawczej ; Metoda analizy danych empirycznych: Kwestie etyczne związane z partycypacyjnym modelem badawczym ; R. 3. SEKSUALNOŚĆ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ – TYPY FORMACJI DYSKURSYWNYCH I KATEGORIE KONSTRUOWANE PRZEZ DYSKURS: Sposoby opracowania danych empirycznych: Rama eugeniczna: Dyskurs „upośledzonego” rodzicielstwa, Dyskurs (nie)zdolności, Dyskurs reglamentacji potrzeb, Dyskurs pozornej edukacji seksualnej, Dyskurs eugeniczny, Dyskurs społecznej troski, Dyskurs milczącego profesjonalizmu ; Rama podmiotowa: Dyskurs poszukiwania podmiotowości ; Kategorie konstruowane przez dyskurs ; R. 4. (NIE)PEŁNONORMATYWNA SEKSUALNOŚĆ – INTERPRETACJA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: Przemoc jako kontrakt społeczny i warunek konstytucji, tego co wspólne ; Biopolityka i życie (nie)pełnowartościowe ; Fantazmat emancypacji ; Strategie zbiorowej odpowiedzialności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Kwiaty dla Algernona / Daniel Keyes ; przełożył Krzysztof Sokołowski. - Wydanie 2. poprawione (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2022. - 298 stron ; 23 cm.
(Wehikuł Czasu)
Tytuł oryginału: 'Flowers for Algernon" 1955.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Nagroda Hugo, 1960
Nagroda Nebula
Trzydziestodwuletni Charlie Gordon jest upośledzony umysłowo, ma iloraz inteligencji na poziomie 68 punktów. Uczy się czytać i pisać na zajęciach w Beekman College. Dwaj naukowcy z tej uczelni, doktor Nemur i doktor Strauss, prowadzą badania nad wzrostem inteligencji. Udało im się już za pomocą zabiegu chirurgicznego zwiększyć zdolności umysłowe myszy o imieniu Algernon i teraz chcą przeprowadzić taki sam eksperyment z człowiekiem. [Dom Wydawniczy Rebis, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.2-lit.amer. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-fant. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.9-fant. (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-fant. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.13-fant. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-fant. (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Kwiaty dla Algernona / Daniel Keyes ; przekład Krzysztof Sokołowski. - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis ; [Warszawa] : Audioteka, [2019]. - 1 płyta audio CD (8 godz 44 min) : digital, stereo. ; 12 cm.
Czas trwania: 8 godz. 44 min.
Tytuł oryginału: "Flowers for Algernon" 1955.
Czyta Maciej Kowalik.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Trzydziestodwuletni Charlie Gordon jest upośledzony umysłowo, ma iloraz inteligencji na poziomie 68 punktów. Uczy się czytać i pisać na zajęciach w Beekman College. Dwaj naukowcy z tej uczelni, doktor Nemur i doktor Strauss, prowadzą badania nad wzrostem inteligencji. Udało im się już za pomocą zabiegu chirurgicznego zwiększyć zdolności umysłowe myszy o imieniu Algernon i teraz chcą przeprowadzić taki sam eksperyment z człowiekiem. [Dom Wydawniczy Rebis, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.KM/CD 2521 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Rico, Oskar und die Tieferschatten" 2008.
Stanowi cz. 1 cyklu "Rico i Oskar". Cz. 2. pt. Rico, Oskar i złamanie serca, cz. 3 pt.: Rico, Oskar i złodziejski kamień.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Fascynująca opowieść o dwóch „nieprzystosowanych" do życia chłopcach, którzy zawiązują wspaniałą przyjaźń i wspólnie próbują odnaleźć się w „normalnym" świecie, który nie zawsze rozumie inność. Rico, dobroduszny, naiwny i nieco upośledzony nastolatek, ma trudności z rozróżnieniem kierunków i kolorów. Nie lubi zmian w ustalonym porządku. Nieraz wszystko miesza mu się w głowie. Oskar, geniusz intelektualny, opanowany i chłodny, ale pełen lęków i z wyraźnymi defektami w wyglądzie. Chłopcy, choć różni od siebie, z miejsca stają się sobie bliscy. [Wydawnictwo WAM, 2011]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-III (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Streszcz. w jęz. ang. Spis treści także ang.
Spis treści także w jęz. ang.
I. INTEGRACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOSCIĄ INTELEKTUALNĄ - ZAGADNIENIA TEORETYCZNE: Koncepcyjne przesłanki narodzin i rozwoju "systemu starogardzkiego" ; Definicja niepełnosprawności ; Definicja niepełnosprawności intelektualnej ; Paradygmat osoby z niepełnosprawnością intelektualną ; Paradygmat polityki społecznej na rzecz osób niepełnosprawnych ; Jakość życia osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Rehabilitacja i integracja społeczna osób z niepełnosprawnością intelektualną ; II. POWSTANIE I FUNKCJONOWANIE "SYSTEMU STAROGARDZKIEGO": Początki i rozwój "systemu stargardzkiego" Funkcjonowanie warsztatu terapii zajęciowej [WTZ] ; funkcjonowanie zakładu aktywności zawodowej [ZAZ] ; Funkcjonowanie Środowiskowego domu samopomocy [ŚDS] ; Mieszkalnictwo wspomagane [MW] ; Rola Koła PSOUU w zarządzaniu "systemem stargardzkim" ; III. EFEKTYWNOŚĆ "SYSTEMU STARGARDZKIEGO" - USTALENIA EWOLUCYJNE: Cel ewaluacji ; Teoretyczny kontekst przeprowadzonej ewolucji ; Metodologia badania ewolucyjnego ; Pomiar jakości życia uczestników "systemu stargardzkiego" na tle osób z niepełnosprawnością intelektualną mieszkających w powiecie porównawczym ; IV REKOMENDACJE DLA MODELU LOKALNEGO SYSTEMU REHABILITACJI I WSPARCIA SPOŁECZNO-ZAWODOWEGO DOROSŁYCH OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ: W poszukiwaniu skutecznych instrumentów polityki społecznej wobec osób niepełnosprawnych ; Rekomendacje ; Uwarunkowania prawne funkcjonowania i rozwoju systemu..
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101154 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wydziału Teologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie ; nr 38)
Na okł. tyt. serii: Biblioteka Wydziału Teologii.
Bibliogr. s. [291]-315.
Streszcz. ang.
Wielowymiarowość niepełnosprawności intelektualnej ; Wymiar społeczny edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Problematyka wychowania psychoseksualnego osób z niepelnosprawnością intelektualną ; Wybrane zagadnienia z dydaktyki kształcenia ogólnego osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Wybrane zagadnienia z dydaktyki kształcenia religijnego osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Edukacja sakramentalna osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Osoby dotknięte zaburzeniem autystycznym ; Pozaszkolne formy oddziaływania edukacyjnoreligijnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93813 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej