Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Autor
Mikułowski-Pomorski Jerzy (1937-2020)
(2)
Godlewski Grzegorz (1955- )
(1)
Krauß Ewa
(1)
Mersch Dieter (1951- )
(1)
Obirek Stanisław (1956- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Ong, Walter J. (1912-2003)
(5)
Środki masowego przekazu
(3)
Antropologia społeczna
(2)
Goody, Jack (1919- )
(2)
Hofstede, Geert (1928- )
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Mowa
(2)
Pismo
(2)
Trompenaars, Alfons
(2)
Adorno, Theodor Wiesengrund (1903-1969)
(1)
Anders, Günther (1902-1992)
(1)
Balázs, Béla (1884-1949)
(1)
Baudrillard, Jean (1929-2007)
(1)
Benjamin, Walter (1892-1940)
(1)
Brecht, Bertolt (1898-1956)
(1)
De Kerckhove, Derrick
(1)
Enzensberger, Hans Magnus (1929- )
(1)
Flusser, Vilém (1920-1991)
(1)
Havelock, Eric Alfred (1903-1988)
(1)
Hegel, Georg Wilhelm Friedrich (1770-1831)
(1)
Herder, Johann Gottfried von (1744-1803)
(1)
Horkheimer, Max (1895-1973)
(1)
Innis, Harold Adams (1894-1952)
(1)
Jucewicz, Ludwik Adam (1810-1846)
(1)
Język
(1)
Kittler, Friedrich A. (1943- )
(1)
Lessing, Gotthold Ephraim (1729-1781)
(1)
Luhmann, Niklas (1927-1998)
(1)
McLuhan, Marshall (1911-1980)
(1)
Nietzsche, Friedrich (1844-1900)
(1)
Plato (427-347 a.C.)
(1)
Rubinowicz, Dawid (1928-1942)
(1)
Tekst
(1)
Virilio, Paul (1932- )
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(2)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [483]-499. Indeks.
Rozdz. 1. KOMUNIKACJA KULTUROWA: 1. Pojęcie, 2. Komunikacja i jej nawiązanie, 3. Komunikacja jako spotkanie, 4. Jakie są granice komunikacji?, 5. Aktualne problemy komunikacji kulturowej ; Rozdz. 2. MIĘDZYNARODOWOŚĆ JAKO PŁASZCZYZNA KOMUNIKACJI: 1. Międzynarodowość: zmiana perspektywy, 2. Międzynarodowość: dwie jej postaci, 3. Międzypaństwowość czy międzykulturowość? Komunikowanie międzynarodowe jako czynnik stosunków międzynarodowych, 4. Transgraniczność fizyczna i kulturowa, 5. Rola obywatela: dyplomacja obywatelska, 6. Komunikowanie polityczne, 7. Komunikowanie międzynarodowe, 8. Wielokulturowość a międzynarodowość, 9. Komunikacja międzykulturowa ; Rozdz. 3. EWOLUCJA MODELI KOMUNIKACJI I KOMUNIKOWANIA: 1. Tradycyjne modele komunikacji, 2. Późniejsze modele komunikowania, 3. Społeczne funkcje komunikowania, 4. Potrzeba zmiany modelu komunikacji, 5. Zmiany zachodzące w poszczególnych składnikach modeli tradycyjnych, 6. Nowe spojrzenia na akt komunikacji ; Rozdz. 4. WPROWADZENIE DO TEORII KOMUNIKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ: 1. Spotkanie międzykulturowe, 2. Podejścia emiczne i eticzne, 3. Media - narzędzia przekazywania treści - źródłem zróżnicowania, 4. Różnice cywilizacyjne. Technologiczne uwarunkowania różnic w komunikacji medialnej. Pierwotna i wtórna oralność wg Waltera J. Onga, 5. Komunikacja uczestnicząca (participatory communication) ; Rozdz. 5. KOMUNIKOWANIE W ZMIENIAJĄCYM SIĘ SPOŁECZEŃSTWIE: 1. Źródła wiedzy o komunikacji międzynarodowej, 2. Najważniejsze amerykańskie badania nad mediami, 3. Badania nad mediami wyrażają społeczną zmianę ; Rozdz. 6. ROLA ZMYSŁÓW W PROCESIE KOMUNIKACJI: 1. Pierwotny poziom kulturowy, 2. Orientacja proksemiczna - miejsce w przestrzeni, 3. Dotyk, 4. Smak, 5. Węch, 6. Słuch, 7. Wzrok. Przekaz wizualny ; Rozdz. 7. MEDIA, ICH CHARAKTER I PRZEMIANY: 1. Media - narzędzia zapośredniczenia, 2. Wiedza o mediach jako episteme i techne, 3. Nauka o mediach, 4. Media - ich definicja, 5. Granice mediów, 6. Konwergencja mediów, 7. Historia mediów jako dzieje komunikacji społecznej, 8. Inne typy mediów, 9. Media miejsca i media czasu, 10. Media w świetle nowych pojęć, 11. Przemiany mediów współczesnych ; Rozdz. 8. MARKETING MEDIÓW W PONOWOCZESNEJ POLSCE: 1. Problem, 2. Zmiana zapośredniczenia, 3. Dwa rodzaje marketingu, 4. Marketing mediów w świetle Consumer Culture Theory (CCT) ; Rozdz. 9. KULTURA I JEJ MIEJSCE W KOMUNIKACJI LUDZKIEJ: 1. Kultura a jednostka, 2. Kultura i cywilizacja, 3. Obecność świata materialnego i świata duchowego w kulturze, 4. Kultura jako nastawienie na wartości, 5. Kultura jako komunikacja, 6. Fragmentaryzacja społeczna ; Rozdz. 10. KULTUROWE POSTACIE KOMUNIKACJI: 1. Style poznawcze, 2. Język, 3. Style komunikacji, 4. Ramowanie medialne, 5. Metafora, 6. Gatunki, 7. Dyskurs ; Rozdz. 11. ZARZĄDZANIE KULTURĄ W DZISIEJSZYCH CZASACH. KULTURA Z CZTERECH PERSPEKTYW: SPOŁECZNEJ, NARODOWEJ, GLOBALNEJ I EUROPEJSKIEJ: 1. Wstęp, 2. Konkurs pianistyczny jako przykład, 3. Zarządzanie kulturą, 4. Finansowanie kultury, 5. Źródła wpływu, 6. Kierunki rozwoju, 7. Zakończenie: modernizacja polskiej kultury ; Rozdz. 12. TYPY KULTUR NARODOWYCH W PERSPEKTYWIE KOMUNIKACJI: 1. Charakter społeczny i charakter narodowy, 2. Analiza kultur: dominacja - współistnienie - współpraca, 3. Typy kultur według Geerta Hofstedego, 4. Typy kultur według Alfonsa Trompenaarsa ; Rozdz. 13. EUROPEJCZYCY W ŚWIETLE WYMIARÓW KULTURY: 1. Wstęp, 2. Źródła zróżnicowań, 3. Inteligencja a różnice zamożności, 4. Narody europejskie w świetle ustaleń Geerta Hofstedego, 5. Kontekst, 6. Preferencje kulinarne, 7. Narody europejskie w świetle badań nad metaforami kulturalnymi. Metafory narodów europejskich, 8. Przykłady dwu narodów europejskich ; Rozdz. 14. DZIECI TRZECIEJ KULTURY: 1. Wstęp, 2. Dzieci trzeciej kultury i ich świat, 3. Osobowość dzieci trzeciej kultury, 4. Umiejętności praktyczne dzieci trzeciej kultury, 5. Problemy dzieci trzeciej kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [483]-499. Indeks.
Rozdz. 1. KOMUNIKACJA KULTUROWA: 1. Pojęcie, 2. Komunikacja i jej nawiązanie, 3. Komunikacja jako spotkanie, 4. Jakie są granice komunikacji?, 5. Aktualne problemy komunikacji kulturowej ; Rozdz. 2. MIĘDZYNARODOWOŚĆ JAKO PŁASZCZYZNA KOMUNIKACJI: 1. Międzynarodowość: zmiana perspektywy, 2. Międzynarodowość: dwie jej postaci, 3. Międzypaństwowość czy międzykulturowość? Komunikowanie międzynarodowe jako czynnik stosunków międzynarodowych, 4. Transgraniczność fizyczna i kulturowa, 5. Rola obywatela: dyplomacja obywatelska, 6. Komunikowanie polityczne, 7. Komunikowanie międzynarodowe, 8. Wielokulturowość a międzynarodowość, 9. Komunikacja międzykulturowa ; Rozdz. 3. EWOLUCJA MODELI KOMUNIKACJI I KOMUNIKOWANIA: 1. Tradycyjne modele komunikacji, 2. Późniejsze modele komunikowania, 3. Społeczne funkcje komunikowania, 4. Potrzeba zmiany modelu komunikacji, 5. Zmiany zachodzące w poszczególnych składnikach modeli tradycyjnych, 6. Nowe spojrzenia na akt komunikacji ; Rozdz. 4. WPROWADZENIE DO TEORII KOMUNIKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ: 1. Spotkanie międzykulturowe, 2. Podejścia emiczne i eticzne, 3. Media - narzędzia przekazywania treści - źródłem zróżnicowania, 4. Różnice cywilizacyjne. Technologiczne uwarunkowania różnic w komunikacji medialnej. Pierwotna i wtórna oralność wg Waltera J. Onga, 5. Komunikacja uczestnicząca (participatory communication) ; Rozdz. 5. KOMUNIKOWANIE W ZMIENIAJĄCYM SIĘ SPOŁECZEŃSTWIE: 1. Źródła wiedzy o komunikacji międzynarodowej, 2. Najważniejsze amerykańskie badania nad mediami, 3. Badania nad mediami wyrażają społeczną zmianę ; Rozdz. 6. ROLA ZMYSŁÓW W PROCESIE KOMUNIKACJI: 1. Pierwotny poziom kulturowy, 2. Orientacja proksemiczna - miejsce w przestrzeni, 3. Dotyk, 4. Smak, 5. Węch, 6. Słuch, 7. Wzrok. Przekaz wizualny ; Rozdz. 7. MEDIA, ICH CHARAKTER I PRZEMIANY: 1. Media - narzędzia zapośredniczenia, 2. Wiedza o mediach jako episteme i techne, 3. Nauka o mediach, 4. Media - ich definicja, 5. Granice mediów, 6. Konwergencja mediów, 7. Historia mediów jako dzieje komunikacji społecznej, 8. Inne typy mediów, 9. Media miejsca i media czasu, 10. Media w świetle nowych pojęć, 11. Przemiany mediów współczesnych ; Rozdz. 8. MARKETING MEDIÓW W PONOWOCZESNEJ POLSCE: 1. Problem, 2. Zmiana zapośredniczenia, 3. Dwa rodzaje marketingu, 4. Marketing mediów w świetle Consumer Culture Theory (CCT) ; Rozdz. 9. KULTURA I JEJ MIEJSCE W KOMUNIKACJI LUDZKIEJ: 1. Kultura a jednostka, 2. Kultura i cywilizacja, 3. Obecność świata materialnego i świata duchowego w kulturze, 4. Kultura jako nastawienie na wartości, 5. Kultura jako komunikacja, 6. Fragmentaryzacja społeczna ; Rozdz. 10. KULTUROWE POSTACIE KOMUNIKACJI: 1. Style poznawcze, 2. Język, 3. Style komunikacji, 4. Ramowanie medialne, 5. Metafora, 6. Gatunki, 7. Dyskurs ; Rozdz. 11. ZARZĄDZANIE KULTURĄ W DZISIEJSZYCH CZASACH. KULTURA Z CZTERECH PERSPEKTYW: SPOŁECZNEJ, NARODOWEJ, GLOBALNEJ I EUROPEJSKIEJ: 1. Wstęp, 2. Konkurs pianistyczny jako przykład, 3. Zarządzanie kulturą, 4. Finansowanie kultury, 5. Źródła wpływu, 6. Kierunki rozwoju, 7. Zakończenie: modernizacja polskiej kultury ; Rozdz. 12. TYPY KULTUR NARODOWYCH W PERSPEKTYWIE KOMUNIKACJI: 1. Charakter społeczny i charakter narodowy, 2. Analiza kultur: dominacja - współistnienie - współpraca, 3. Typy kultur według Geerta Hofstedego, 4. Typy kultur według Alfonsa Trompenaarsa ; Rozdz. 13. EUROPEJCZYCY W ŚWIETLE WYMIARÓW KULTURY: 1. Wstęp, 2. Źródła zróżnicowań, 3. Inteligencja a różnice zamożności, 4. Narody europejskie w świetle ustaleń Geerta Hofstedego, 5. Kontekst, 6. Preferencje kulinarne, 7. Narody europejskie w świetle badań nad metaforami kulturalnymi. Metafory narodów europejskich, 8. Przykłady dwu narodów europejskich ; Rozdz. 14. DZIECI TRZECIEJ KULTURY: 1. Wstęp, 2. Dzieci trzeciej kultury i ich świat, 3. Osobowość dzieci trzeciej kultury, 4. Umiejętności praktyczne dzieci trzeciej kultury, 5. Problemy dzieci trzeciej kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Communicare : historia i kultura)
Bibliogr. s. 241-[252]. Indeks.
I. Walter Ong - antropolog kultury ; II. Słowo - uchwycić jego istotę ; III. Słowo mówione i pisane ; IV. Słowo pomiędzy - dialog ; V. Odnowienie słowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95162 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Communicare, Almanach Antropologiczny ; 2)
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Część tekstów tł. z różnych jęz.
I. Z HISTORII PROBLEMU: Nachylenie komunikacyjne ; Następstwa piśmienności. II. PRÓBY I STUDIA: Opowieść o pieśniarzach ; Etnografia i społeczny porządek. Ludwik Adam Jucewicz o ludowej kulturze literackiej ; "Gdybym chciał nawet część wpisać to nie jestem w stanie..." Słowo w Dzienniku Dawida Rubinowicza. III. DYSKUSJE I RELACJE: Lęk przed wielkimi literami. Dyskusje z Jackiem Goody'm i Wielką teorią piśmienności ; Oralność, piśmienność, elektralność (dyskusje wokół koncepcji Waltera Onga) ; Współczesna sztuka opowiadania we Francji. IV. PRACE STUDENCKIE: O mówieniu do dziecka ; Imię Boga w języku potocznym ; Powroty do przeszłości ; Pábitelé ; Oświeceniowa konwersacja jako praktyka językowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93130 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Genealogia pojęcia mediów ; 2. Historia teorii mediów. Od Platona do Nietzschego: Początki: krytyka pisma u Platona ; Metaforyzacja medialności w XVIII i XIX wieku: Lessing, Herder, Hegel ; "Maski" medialności u Friedricha Nietzschego. 3. Systematyczne teorie mediów: marksistowska krytyka mediów i szkoła kanadyjska: 3.1. Marksistowska krytyka mediów: Béla Balázs, Walter Benjamin i Bertold Brecht ; Dogrywka: Hans Magnus Enzensberger i ciąg dalszy dyskusji w latach 70. XX wieku ; Theodor W. Adorno, Max Horkheimer i Günther Anders. 3.2. Szkoła kanadyjska: Harold A. Innis ; Eric A. Havelock, Walter J. Ong i Jack Goody ; Marshall McLuhan ; Derrick de Kerckhove. 4. Filozofia mediów: Vilém Flusser i społeczeństwo "telematyczne" ; Jean Baudrillard i agonia realności ; Paul Virilio i wybryki prędkości ; Friedrich A. Kittler i wypędzenie ducha ; Niklas Luhmann i różnica między medium a formą ; Forma i medium. 5. Perspektywa negatywnej teorii mediów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-659 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93654 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej