Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(2)
Nuty
(1)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(7)
Autor
Dramowicz Anna
(1)
Goodall Howard (1958- )
(1)
Jakubowska Ewa (1957- ). Wiersz o gamie
(1)
Kierska Anna (muzykologia)
(1)
Korzeniewski Jarosław (1960- )
(1)
Kowalska-Zając Ewa
(1)
Krukowski Stanisław
(1)
Lang Lang (1982- )
(1)
Papliński Adam
(1)
Piotrowska Anna G
(1)
Sitarz Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Wielka Brytania
(2)
Język
polski
(6)
angielski
(2)
Odbiorca
Dzieci
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Muzyka polska
(1)
Temat
Notacja muzyczna
(8)
Fortepian
(3)
Muzyka
(2)
Partytura
(2)
Teoria muzyki
(2)
Dyrygentura
(1)
Dźwięk
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edytorstwo muzyczne
(1)
Forma
(1)
Grafika muzyczna
(1)
Harmonijka ustna
(1)
Instrumentologia
(1)
Kompozytorzy
(1)
Kształcenie słuchu muzycznego
(1)
Metodologia
(1)
Muzyka na harmonijkę ustną
(1)
Muzyka polska
(1)
Opera
(1)
Pedagodzy
(1)
Pianiści
(1)
Takt i metrum
(1)
Tekst
(1)
Tempo
(1)
Uczniowie szkół muzycznych
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Muzyka instrumentalna
(2)
Opracowanie
(2)
Szkoła gry
(2)
Kolędy i pastorałki
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Muzyka na fortepian
(1)
Muzyka na harmonijkę ustną
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Historia
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Oprawa spiralowa.
Bibliografia na stronach [262]-265.
Dla studentów i wykładowców.
"Podręcznik do nauki czytania partytur z elementami edytorstwa muzycznego" został zaprojektowany jako koherentna całość będąca podstawą kursu akademickiego. Odpowiedni dobór omawianych treści oraz ich sprofilowanie pod kątem progresywnie rosnących trudności zweryfikowane zostało długoletnią praktyką pedagogiczną, a wszystkie proponowane zadania i ćwiczenia były wielokrotnie realizowane przez adeptów kierunku muzykologicznego. Podręcznik kierowany jest więc w pierwszej kolejności do studentów, ale także wykładowców, którzy będą mogli korzystać z niego podczas zajęć prowadzonych w instytucjach akademickich (np. w instytutach muzykologicznych i w akademiach muzycznych) czy w szkołach muzycznych. Z myślą o dydaktykach, na końcu podręcznika zamieszczono dla nich kilka uwag metodycznych, które mogą okazać się przydatne w pracy z tym podręcznikiem. Jednakże podręcznik ten może być także polecany do pracy samodzielnej, prowadzi bowiem uczących się krok po kroku, przybliżając im podstawowe, a w dalszej kolejności coraz bardziej skomplikowane zagadnienia z zakresu edytorstwa muzycznego, by następnie w przystępny sposób zaznajomić ich z tajnikami odczytywania partytur. Jako propozycja metodyczna kierowana jest do wszystkich zainteresowanych odkrywaniem tajemnic sztuki muzycznej oraz wszystkich chcących poszerzyć swoją wiedzę muzykologiczną. Podręcznik ten ma za zadanie w logiczny i funkcjonalny, a jednocześnie klarowny sposób pomóc w zrozumieniu zawiłości i problemów związanych z praktyką muzyczną, przybliżając i naświetlając zasady prawidłowego zapisu nutowego, oraz zapoznać z fenomenem partytury muzycznej, proponując systematyczną metodę samodzielnego odkrywania i odczytywania partytury. [https://mi.pl/pl/p/Anna-G.-Piotrowska%2C-Andrzej-Sitarz-Podrecznik-do-czytania-partytur-z-elementami-edytorstwa-muzycznego/442, dostęp 26.09.2022]
WPROWADZENIE DO EDYTORSTWA NUTOWEGO: Ortografia muzyczna i typografia nutowa z ćwiczeniami ; Grafika nuty ; Zapis wiązań nutowych ; Zapis łuków przedłużających ; Oznaczenia i użycie pauz ; Znaki chromatyczne ; Znaki dynamiczne, artykulacyjne i instrukcje wykonawcze ; Oznaczenie zmiany metrum, klucza i tonacji ; Oznaczenia sekcji i powtórzeń ; Specyfika zapisu podwójnej obsady instrumentalnej ; Specyfika zapisu muzyki wokalnej. FENOMEN PARTYTURY: Definicja partytury ; Składowe partytury ; Układ partytury ; Zapis partytury ; Typy partytury ; Sposoby realizacji partytury ; Rozwój partytury. NAUKA PRAKTYCZNEGO CZYTANIA PARTYTUR: Klucze muzyczne ; Relatywność zapisu. Względne i bezwzględne odczytywanie wysokości nut ; Technika 'kotwicy' i 'miksturowania' ; Harmonia w czytaniu partytur. Myślenie harmoniczne ; Zasada tradukcji ; Figura i tło, czyli melodia i akompaniament ; Rozwój orkiestry (1): Orkiestra klasyków wiedeńskich ; Rozwój orkiestry (2): Zwiększanie wolumenu brzmienia (zwielokrotnianie obsady, wprowadzanie nowych instrumentów, dublowanie melodii) ; Rozwój orkiestry (3): Uprzywilejowanie i emancypowanie brzmień instrumentów solowych (ze szczególnym uwzględnieniem instrumentów dętych) ; Rozwój orkiestry (4): Partytura współczesna ; Wyciąg fortepianowy ; Uwagi metodyczne ; Klucz do ćwiczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2463 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lang Lang music theory cards. - [London] : Faber Music, copyright 2018. - 52 karty luźne : ilustracje kolorowe, nuty ; w pudełku 9,5x7x2,5 cm.
(Lang Lang Piano Academy)
[Na pudełku]: 52 music theory cards designed to be used alongside a first piano tutor. A fun way to familiarise beginners with simple music notation and test understanding. Pull out a card and answer the questions! [Faber Music, 2018]
Zestaw 52 kolorowych kart z pytaniami oraz wyjaśnieniami dotyczącymi podstaw teorii muzyki oraz zapisu nutowego. Karty dobrze uzupełniają się z podręcznikiem 'The Lang Lang Piano Method', ale są przydatne dla każdego początkującego muzyka. [https://www.alenuty.pl/pl/p/Lang-Lang-Music-Theory-Cards-karty-do-nauki-teorii-muzyki-dla-dzieci/9080, dostęp 31.12.2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Nuty 3327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zobaczyć muzykę : notacja polskiej partytury współczesnej / Ewa Kowalska-Zając. - Łódź : Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, copyright 2019. - 408, [6] stron, [16] stron tablic : ilustracje (w tym kolorowe), nuty ; 25 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [367]-390. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
CZĘŚĆ I. ROZWÓJ NOTACJI MUZYCZNEJ W XX WIEKU: Rozdział 1. NOTACJA JAKO OGNIWO ŁAŃCUCHA KOMUNIKACYJNEGO: 1.1. Rola i funkcje notacji, 1.2. Terminologia i klasyfikacje zjawiska ; Rozdział 2. MODYFIKACJE NOTACJI TRADYCYJNEJ: 2.1. Tendencja do standaryzacji zapisu, 2.2. Reformy notacji tradycyjnej: 2.2.1. Notacja symboliczna (alfabetyczna i numeryczna), 2.2.2. Notacja symboliczno-geometryczna (liniowa, tabulaturowa), 2.2.3. Notacja graficzna i muzyczna stenografia, 2.3. W poszukiwaniu notacji idealnej ; Rozdział 3. PROCESY STYMULUJĄCE ROZWÓJ XX-WIECZNEJ NOTACJI: 3.1. Rozwój i przemiany w zakresie organizacji materiału dźwiękowego, 3.2. Porzucenie tradycyjnej organizacji czasu, 3.3. Indeterminizm formy ; Rozdział 4. NOWE ROZWIĄZANIA NOTACYJNE: 4.1. Intermedializacja sztuki i jej notacyjne konsekwencje, 4.2. Partytury słowne i event scores, 4.3. Grafika muzyczna: 4.3.1. Geneza, 4.3.2. Próba definicji, 4.3.3. U źródeł - December 1952, 4.3.4. Grafika muzyczna jako narzędzie komunikacji. CZĘŚĆ II. ROZWIĄZANIA NOTACYJNE W PARTYTURACH KOMPOZYTORÓW POLSKICH II POŁOWY XX WIEKU: Rozdział 5. POLSKA SZKOŁA KOMPOZYTORSKA - INDYWIDUALNE STRATEGIE TWÓRCZE: 5.1. Bogusława Schaeffera droga od „punktu zerowego” do kresu „możliwości muzyki”, 5.2. Notacyjne ekwiwalenty Calderowskich mobili - idea aleatoryzmu kontrolowanego Witolda Lutosławskiego i jej rezonans w polskiej twórczości kompozytorskiej, 5.3. Zapis kompozycji unistycznych - Zygmunta Krauzego notacyjne ekwiwalenty dla „optymistycznej homogeniczności” dzieł Władysława Strzemińskiego, 5.4. Stymulujący wpływ techniki sonorystycznej na rozwój notacji: Penderecki, Szalonek, Górecki ; Rozdział 6. GATUNKOWE DETERMINANTY: 6.1. „Fingerprint” partytury symfonicznej, 6.2. Nowe rozwiązania notacyjne w partyturach wokalnych i wokalno-instrumentalnych, 6.3 Partytury kameralne - aspekt notacyjny mobilności, poliwersyjności i indeterminizmu formy ; Rozdział 7. NOTACJA DETERMINOWANA MEDIUM WYKONAWCZYM: 7.1. Zapis kompozycji parateatralnych (teatr instrumentalny i happening), 7.2. Zapis kompozycji elektroakustycznych ; Rozdział 8. WIZUALIZACJA PARTYTURY: 8.1. Muzyka inspirowana obrazem, 8.2 Notacja graficzna i gatunek grafiki muzycznej w twórczości polskich kompozytorów II połowy XX wieku ; Aneksy, Spis przykładów nutowych i tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dokument towarzyszący zawiera: "List do uczennic i do uczniów..." oraz "Słowo do rodziców i opiekunów dzieci...".
Bibliografia na stronach [401]-409. Indeks.
Drugie, rozszerzone wydanie książki "Nauczanie gry na fortepianie - powołanie, umiejętność, wiedza" autorstwa Anny Kierskiej. Publikacja stanowi kompendium wiedzy dotyczące nauczania gry na fortepianie. Obejmuje kwestie pianistyczne, które uzupełnione są wiadomościami z zakresu pedagogiki, psychologii, anatomii, fizjologii i instrumentoznawstwa. Autorka prezentuje różne metody pracy, które można wykorzystać w nauczaniu początkowym oraz dalszych etapach kształcenia. Drugie wydanie zostało poszerzone o rozdział zawierający zagadnienia dotyczące nauki gry na fortepianie poza systemem szkolnym. Jej istotnym wzbogaceniem są również liczne odwołania do książki Wandy Chmielowskiej O sztuce nauczania gry na fortepianie oraz dwa listy, z których jeden skierowany jest do uczniów, a drugi do ich rodziców. [alenuty.pl]
Wprowadzenie ; Część pierwsza. I. Parę słów o osobowości pianisty pedagoga. II. Sylwetka pianisty pedagoga – warunki, które ją kształtują. III. Przedmiot „metodyka nauczania gry na fortepianie”. Część druga. IV. Psychologia wieku dziecięcego, wieku dorastania i lat młodzieńczych. V. Uzdolnienia predysponujące kandydatów do zawodu muzyka pianisty. Przyczyny niepowodzeń uczniów szkół muzycznych. VI. Wprowadzenie dziecka w świat muzyki. VII. Wstępne poznanie instrumentu. VIII. Wyobraźnia muzyczna – jej rola, znaczenie i sposób kształcenia w procesie edukacji muzycznej ucznia. IX. Elementy kształcenia słuchu w pedagogice pianistycznej. X. Rytm i problemy z nim związane. XI. Kształcenie aparatu gry – praca nad techniką. XII. Korekta aparatu gry. XIII. Instrument – wykonawca – dźwięk. XIV. Gamy i pasaże. XV. Zapis nutowy a gra a vista. XVI. Polifonia. XVII. Pamięć. XVIII. Pedalizacja. XIX. Interpretacja – artystyczne wykonanie utworu. XX. O ćwiczeniu. XXI. Gra zespołowa. XXII. Parę uwag o lekcji. XXIII. Przedmiot „fortepian obowiązkowy”. XXIV. Nauczanie gry na fortepianie poza systemem szkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3774 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Nuty 3290 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tabulatory na harmonijkę ustną z komentarzem : kolędy i pastorałki / Adam papliński. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Loxo, 2018. - 44 strony : ilustracje ; 18 cm.
Książka zawiera tabulatury.
Zawiera: Bóg się rodzi ; Bracia patrzcie jeno ; Cicha noc ; Do szopy, hej pasterze ; Dzisiaj w Betlejem ; Gdy się Chrystus rodzi ; Gdy śliczna Panna ; Hej, w Dzień Narodzenia ; Jingle Bells ; Lulajże Jezuniu ; Mędrcy świata ; Mizerna cicha ; Oj maluśki, maluśki ; Pójdźmy wszyscy do Stajenki ; Przybieżeli do Betlejem ; Tryumfy Króla Niebieskiego ; W żłobie leży ; Santa Claus is coming to town ; Wśród nocnej ciszy ; Z Narodzenia Pana ; Jezus Malusieńki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Nuty 3495 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
- Muzyka dawna dzisiaj - Zapis nutowy - Takt i rytm - Tempo - Dynamika - Tekst - Forma a dźwięk - Frazowanie - Ilustracyjność - Akustyka i percepcja - Zespołwe wykonawstwo muzyczne dawniej i dziś - Dyrygent a dzieło muzyki dawnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41586 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej