Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Autor
Barłóg Krystyna
(1)
Gąsowska Teresa (?-2000)
(1)
Kensy Elżbieta
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(1)
Marek-Ruka Marianna
(1)
Pietrzak-Stępkowska Zofia
(1)
Rorat Marzena
(1)
Spionek-Pelc Halina (1924-1991)
(1)
Stachurski Marian
(1)
Więckowski Ryszard
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Niepowodzenia szkolne
(6)
Dziecko
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Nauczanie
(2)
Uczniowie
(2)
Czas wolny od pracy
(1)
Czytanie
(1)
Dziecko trudne
(1)
Język polski
(1)
Klasy łączone
(1)
Matematyka
(1)
Metody nauczania
(1)
Młodzież
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Oceny szkolne
(1)
Pisanie
(1)
Pornografia
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Rodzina
(1)
Uczenie się
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46585 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaburzenia psychoruchowego rozwoju dziecka : zagadnienia wybrane / Halina Spionek. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1965. - 319, [1] s., [58] s. tabl. : fot., rys. (w tym kolor.) ; 25 cm.
Bibliogr. s. 306-[318].
ZAGADNIENIA OGÓLNE: I. Uwagi i wyjaśnienia wstępne: Ogólna charakterystyka prawidłowego psychoruchowego rozwoju dziecka: Okres niemowlęcy ; Okres poniemowlęcy ; Okres przedszkolny ; Okres szkolny (młodszy wiek szkolny) ; Okres dorastania (starszy wiek szkolny) ; II. Uszkodzenie struktury i funkcji układu nerwowego dziecka jako przyczyna zaburzeń jego psychoruchowego rozwoju: Uwagi dotyczące budowy, funkcji i rozwoju układu nerwowego ; Charakterystyka czynników uszkadzających układ nerwowy dziecka w okresie płodowym i w czasie porodu ; Charakterystyka niektórych czynników uszkadzających układ nerwowy dziecka już po jego urodzeniu ; Wpływ niektórych zaburzeń somatycznych rozwoju dziecka na jego układ nerwowy i rozwój psychiczny ; Wpływ zaburzeń funkcji gruczołów dokrewnych dziecka na jego układ nerwowy i rozwój psychiczny ; III. Ujemne wpływy społeczno-wychowawcze jako przyczyna zaburzen rozwojowych i trudności wychowawczych : Wadliwe oddziaływanie wychowawcze jako przyczyna zaburzeń rozwojowych ; Ujemne wpływy środowiskowe jako przyczyna zaburzeń rozowojowych i trudności wychowawczych ; IV. Uwagi dotyczące klasyfikacji i ogólnej charakterystyki zaburzeń psychoruchowego rozwoju dziecka: Zaburzenia poszczególnych sfer psychoruchowego rozwoju dziecka oraz różnych form jego zachowania ; Zaburzenia psychoruchowego napędu dziecka ; Zaburzenia tempa i rytmu rozwojowego (opóźnienie, dysharmonie i nierówności rozwojowej) ; ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE: V. Niektóre zaburzenia dynamiki procesów nerwowych dziecka: Uwagi ogólne dotyczące przyczyn i objawów zaburzeń dynamiki procesów nerwowych dziecka ; Charakterystyka niektórych zaburzeń dynamiki procesów nerwowych dziecka: Nadpobudliwość psychoruchowa ; Niestałość psychoruchowa ; VI. Niektóre zaburzenia rozwoju ruchowego dziecka: Uwagi ogólne dotyczące rozwoju ruchowego dziecka ; Uwagi dotyczące anatomicznych i fizjologicznych podstaw rozwoju ruchowego dziecka ; Ogólna charakterystyka niektórych objawów zaburzeń ruchowych ; Ogólna charakterystyka tzw. mikro-objawów zaburzeń rozwoju ruchowego dziecka ; Charakterystyka niektórych zaburzeń rozwoju ruchowego dziecka (opóźnienie rozwoju ruchowego, debilizm ruchowy i ruchowa niezręczność) ; Zaburzenia procesu lateralizacji ; VII. Niektóre zaburzenia rozwoju mowy dziecka: Uwagi ogólne dotyczące anatomicznych i fizjologicznych podstaw rozwoju mowy dziecka ; Uwagi ogólne dotyczące przyczyn zaburzeń rozwoju mowy dziecka ; Charakterystyka najczęściej występujących zaburzeń rozwoju mowy dziecka (jąkanie i opóźnienie rozwoju mowy): Jąkanie ; Dyslalia, czyli tzw. bełkotanie ; Opóźnienie rozwoju mowy ; VIII. Trudności w nauce czytania i pisania a zaburzenia psychoruchowego rozwoju dziecka: Uwagi ogólne dotyczące przyczyn trudności w nauce czytania i pisania ; Niektóre przyczyny trudności w nauce czytania i pisania tkwiące w procesie dydaktycznym ; Trudności w nauce czytania i pisania a rozwój ogolnej inteligencji dziecka, jego mowy i życia uczuciowego ; Trudności w nauce czytania i pisania a zaburzenia procesu lateralizacji ; Trudności w nauce czytania i pisania a zaburzenia struktury i funkcji analizatora wzrokowego ; Trudności w nauce czytania i pisania a zaburzenia struktury i funkcji analizatora słuchowego ; Niektóre przyczyny trudności w nauce czytania i pisania w świetle badań własnych ; IX. Niektóre zaburzenia rozwoju życia uczuciowego i osobowości dziecka: Uwagi ogólne dotyczące przyczyn zaburzeń uczuć i osobowości dziecka ; Zaburzenia rozwoju uczuć a zjawisko społecznego nieprzystosowania ; Uwagi dotyczące rozwoju życia uczuciowego dziecka ; Ogólna charakterystyka niektórych objawów zaburzeń uczuciowego rozwoju dziecka ; Charakterystyka niektorych zaburzeń rozwoju uczuć i osobowości dziecka ; Zaburzenia rozwoju uczuciowego i osobowości dziecka jako rezultat uszkodzeń organicznych układu nerwowego ; Zaburzenia rozwoju uczuć i osobowości dziecka jako rezultat wadliwych wpływów społeczno-wychowawczych w rodzinie ; Uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-6917 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 359-[360].
I. OGÓLNE ZAŁOŻENIA PRACY WYRÓWNAWCZEJ: 1. Cele i kierunki pracy z dziećmi dyslektycznymi ; 2. Zasady prowadzenia zajęć wyrównawczych ; 3. Zasady korzystania z przedstawionego zestawu ćwiczeń. II. ZAJĘCIA MANUALNE: 1. Malowanie ; 2. Usprawnianie końców palców ; 3. Ćwiczenia graficzne. III. USPRAWNIENIE SPOSTRZEGANIA WZROKOWEGO I ORIENTACJI PRZESTRZENNEJ. IV. USPRAWNIANIE ANALIZY I SYNTEZY SŁUCHOWEJ, KOORDYNACJI SŁUCHOWO-RUCHOWEJ: 1. Uwagi wstępne ; 2. Odtwarzanie "rytmu" i wiązanie go z układem prze4strzennym ; 3. Analiza zdań na wyrazy i wyrazów na sylaby ; 4. Rozpoznawanie i wyodrębnianie głosek z wyrazów. V. CZYTANIE I PISANIE SYLAB I WYRAZÓW: 1. Uwagi wstępne ; 2. Utrwalanie znajomości liter i różnicowanie samogłosek i spółgłosek ; 3. Czytanie i pisanie sylab i wyrazów ; 4. Ćwiczenia poprawiające grafikę pisma. VI. CZYTANIE ZDAŃ I DŁUŻSZYCH TEKSTÓW: 1. Uwagi wstępne ; 2. Czytanie i pisanie pojedynczych zdań ; 3. Czytanie tekstów z przesłoną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100370 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-49628 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. mieszkańców woj. podkarpackiego (zagadnienie edukacji do starości) i wychowanków Domu dla Dzieci i Młodzieży "Mieszko" w Rzeszowie.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Zagubione i zaniedbane obszary polskiej pedagogiki ; Edukacja dla kultury humanistycznej wobec przesilenia aksjologii wychowawczej posmodernizmu ; Uczenie się cyberprzestrzeni przez zapping: sprzeczność "cyfrowy uczeń" - "analogowy nauczyciel" ; Przemoc i agresja w szkole ; Indywidualne i społeczne znaczenie wartości wykształcenia ; Edukacja do starości jako istotne zadanie andragogiczne (na przykładzie wybranych środowisk województwa podkarpackiego) ; Zwiększanie szans dzieci z dysleksją rozwojową na sukces edukacyjny w szkole ; Neurofizjologiczne metody wspomagania rozwoju dzieci ; Zjawisko pornografii jako zagrożenie w procesie rozwoju dzieci i młodzieży ; Zwiększenie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży poprzez efektywne wykorzystanie czasu wolnego na przykładzie wychowanków Domu Dziecka ; Promocja zdrowia w szkole wyższej - oczekiwania a rzeczywistość ; Rodzina jako podstawowe środowisko profilaktyki w opinii studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98575 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej