Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Dostępność
dostępne
(17)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(7)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Autor
Barłóg Krystyna
(2)
Kielin Jacek
(2)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Kościelak Ryszard
(1)
Martowicz Zdzisława
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Olechnowicz Hanna (?-2013)
(1)
Pelc Zofia
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Urban Andrzej (tłumacz)
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(11)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Głusi
(2)
Nauczyciele
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Uczniowie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Harcerstwo
(1)
Homplewicz, Janusz (1931-2006)
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Internaty
(1)
Język
(1)
Język angielski
(1)
Język polski
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawa ucznia
(1)
Rodzice
(1)
Sapkowski, Andrzej (1948- )
(1)
Socjalizacja
(1)
Studenci
(1)
Studenci niepełnosprawni
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uniwersytet Rzeszowski
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Wykształcenie
(1)
Zdolności
(1)
Temat: dzieło
Ostatnie życzenie
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Księga pamiątkowa
(1)
Podręcznik
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-80310 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 71-[73].
WSTĘP ; FUNKCJONOWANIE SPOŁECZNE OSÓB UPOŚLEDZONYCH UMYSŁOWO : Wprowadzenie ; Kształcenie dzieci upośledzonych umysłowo ; Czynniki determinujące zachowanie przystosowawcze ; Dotychczasowe badania nad przystosowaniem społecznym jednostek upośledzonych umysłowo ; PROCEDURA BADAŃ WŁASNYCH : Problematyka badawcza ; Metody i techniki badań ; Organizacja badań i charakterystyka badanych ; POZIOM PRZYSTOSOWANIA SPOŁECZNEGO WYCHOWANKÓW OŚRODKÓW SZKOLNO-WYCHOWAWCZYCH DLA LEKKO UPOŚLEDZONYCH UMYSŁOWO W WIEKU 14-15 LAT : Niezależne funkcjonowanie ; Zaburzenia w zachowaniu ; ŚRODOWISKOWE UWARUNKOWANIA ZACHOWANIA PRZYSTOSOWAWCZEGO : Zachowanie przystosowawcze a środowisko rodzinne ; Zachowanie przystosowawcze a wychowanie instytucjonalne ; ŚRODOWISKOWE UWARUNKOWANIA ZABURZEŃ W ZACHOWANIU : Zaburzenia w zachowaniu a środowisko rodzinne ; Zaburzenia w zachowaniu a pobyt w ośrodku szkolno-wychowawczym ; PODSUMOWANIE I WNIOSKI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101648 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna)
Sposoby animowania więzi dziecka z jego rodziną ; Doznawanie siebie jako wartości społecznej i osoby znaczącej ; Współpraca w parach w obecności uważnego i nieingerującego nauczyciela ; Zabawy sprzyjające socjalizacji w małych grupach rówieśniczych ; Samorzutna aktywność twórcza dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94857 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla studentów nauczania początkowego, pedagogiki opekuńczo-wychowawczej studiów dziennych i zaocznych.
Bibliogr. s. [151]-164.
1. Wybrane problemy pedagogiki harcerskiej ; 2. Podstawy pracy wychowawczej w drużynie zuchowej ; 3. Metodyka pracy drużyny zuchowej ; 4. Miejsce i rola drużyny zuchowej "Nieprzetartego szlaku" w zakładzie specjalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100597 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. 101.
W przypadku tej książki trzeba jednak podkreślić aspekt społeczny i psychologiczny, szczególnie w zakresie rozwoju procesów poznawczych. Ćwiczenie z bliską osobą, w radosnej atmosferze wywołuje poczucie bezpieczeństwa. Dziecko z niepełnosprawnością umysłową czuje się przyjemnie, a poczucie bezpieczeństwa powoduje wzrost jego pewności siebie i dodaje mu odwagi do samodzielnej pracy. W prezentowanym tekście przedstawiono przykłady ćwiczeń charakteryzujących się emocjonalnością i prostotą bez przyrządów i przykłady ćwiczeń z przedmiotami codziennego użytku, które nie wymagają wielkich nakładów finansowych lub, które można ewentualnie w prosty sposób wykonać. [GWP, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. Rzeszowa, Dębicy i Pustkowa-Osiedla.
Bibliogr. przy pracach.
Krystyna Barłóg - Życiorys prof. dra hab. Janusza Homplewicza ; Janusz Homplewicz - Wiązki świateł etyki pedagogicznej w pryzmacie wychowywania niepełnosprawnych ; Waldemar Furmanek - Klawiatura problemów pedagogiki w pracach Janusza Homplewicza ; Jerzy Niemiec - Wspomnienie o prawdziwej przyjaźni, tej "na zawsze" ; Kazimierz Denek - Język jako nośnik wartości. Chrońmy go! ; Kazimierz Szmyd - Dziecko i nauczyciel wobec zagrożeń wychowania doby "postnowoczesnej" ; Krystyna Barłóg - Wspomaganie rozwoju dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju ; Aleksandra Mach - Z badań nad przystosowaniem psychospołecznym osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim ; Izabela Marczykowska, Anna Potocka - Działalność Ośrodka Wczesnej Interwencji jako oferta pomocy dziecku i jego rodzinie ; Elżbieta Kłęczek - Specjalistyczna Placówka Wsparcia Dziennego i Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka - realizacją zadań w zakresie wspierania rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym ; Elżbieta Szuty - Możliwości wsparcia rehabilitacyjnego niepełnosprawnych dzieci w szkole integracyjnej ; Elżbieta Jurkiewicz - Z doświadczeń integracji dzieci z różnymi niepełnosprawnościami w Szkole Podstawowej nr 22 w Rzeszowie ; Lucyna Koryl - Doświadczenia z pracy terapeutyczno-wychowawczej indywidualnego przypadku dziecka z uszkodzonym słuchem w szkole ogólnodostępnej ; Ilona Czyż - Problemy komunikacji u dzieci z cechami autystycznymi ; Katarzyna Hul - Rehabilitacja społeczna osób niesłyszących poprzez turystykę i sport (oferta wsparcia Polskiego Związku Głuchych w Rzeszowie) ; Małgorzata Busz - Nowe spojrzenie na rehabilitację - realną możliwością zaspokajania potrzeb życiowych oraz samorealizacji studentów z dysfunkcją słuchu uczelni rzeszowskich ; Joanna Sebastianka - Rodzeństwo pełnosprawne osób niepełnosprawnych intelektualnie ; Justyna Bereś - Wieloaspektowość i kompleksowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko autystyczne ; Magdalena Gołaszewska - Wieloaspektowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko upośledzone umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96097 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 199-[205].
Podręcznik dla studentów pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-67805 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. studentów niepełnosprawnych Uniwersytetu Rzeszowskiego i działalności Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ I PONADCZASOWOŚĆ KONCEPCJI REHABILITACJI, EDUKACJI I INTEGRACJI PROFESORA ALEKSANDRA HULKA: Ponadczasowość idei profesora Aleksandra Hulka ; Wspomnienie o prof. A. Hulku (1916-1993). Ponadczasowość idei w teorii i praktyce ; Profesor Aleksander Hulek - prekursor polskiej rehabilitacji ; koncepcje polskiej szkoły rehabilitacji współtworzone przez profesora Aleksandra Hulka nadal aktualne ; Idee profesora Aleksandra Hulka we współczesnym prawodawstwie dotyczącym osób niepełnosprawnych ; Rozwój działalności Sekcji Magistrów Wychowania Fizycznego w latach 1962-1987. II. WYZNANIA I POTRZEBY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKIU SPECJALNEJ I REHABILITACJI: Świadomość oferty kompleksowej i wielospecjalistycznej pomocy wobec małych dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością w opiniach pedagogów ; Refleksje nad profesjonalizmem szkoły, czyli kto i jak wspiera rozwój ucznia ; Kompetencje diagnostyczne nauczyciela wychowawcy w teorii i praktyce pedagogicznej ; Możliwości psychospołecznej integracji osób z niepełnosprawnością na poziomie szkoły wyższej (Przykład rozwiązań w Uniwersytecie Rzeszowskim). III. WIELOWYMIEROWOŚĆ POSTRZEGANIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W RÓŻNYCH PRZESTRZENIACH ICH FUNKCJONOWANIA: Z historii edukacji osób niesłyszących ; Style radzenia sobie w sytuacji trudnej, preferowane przez rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; Idea integracyjnego systemu kształcenia dzieci z niepełnosprawnością ; Arteterapia w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w szkole specjalnej ; Działania integracyjne Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu w rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102421 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 300)
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Pedagogiczna ; nr 36)
Bibliogr. przy rozdz.
1. Między kulturą, edukacją a socjalizacją; 2. Kształcenie i funkcjonowanie zawodowe człowieka w zmieniającym się świecie; 3. Procesy uczenia się i ich uwarunkowania; 4. Wychowanie, opieka i ochrona bytu indywidualnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej