Form of Work
Książki
(85)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(56)
available
(39)
unavailable
(3)
unknown
(3)
Branch
Wypożyczalnia Główna (Dąbrowskiego 33a)
(15)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(56)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(4)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(5)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(5)
Filia 15 (Lwowska 60)
(9)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(3)
Author
Kielin Jacek
(4)
Barłóg Krystyna
(3)
Korybski Tomasz
(3)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(3)
Leppert Leon
(3)
Sowa Józef (1939- )
(3)
Stelter Żaneta
(3)
Szabelski Wojciech
(3)
Borzyszkowska Halina (1929- )
(2)
Burno-Nowakowa Helena
(2)
Carr Janet H. (1927- )
(2)
Doroszewska Janina (1900-1979)
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Gruca-Miąsik Urszula
(2)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(2)
Maternicka Kornela
(2)
Naprawa Renata
(2)
Nowak Stanisław Stefan
(2)
Obuchowska Irena (1932- )
(2)
Pach Daniel
(2)
Polkowska Irena
(2)
Simmonds Posy
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Tuleya Arleta
(2)
Abramowska Barbara Ewa
(1)
Anasz Marian
(1)
Baker Bruce L. (1940- )
(1)
Balcerek Marian (1935-1992)
(1)
Berling Zbigniew
(1)
Blacher Jan B
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Boczar Krystyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borecka Irena (1948-2008)
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Brightman Alan J
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Chimicz Dorota
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chromińska-Szosland Dorota
(1)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(1)
Cichoń Piotr
(1)
Ciszkiewicz Małgorzata
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Domańska Łucja
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Grodzka-Gużkowska Magdalena (1925-2014)
(1)
Gruchała Jacek
(1)
Gumienny Beata
(1)
Haccou Ronald
(1)
Hamond Ben van
(1)
Haring Norris G. (1923- )
(1)
Hayden Torey L
(1)
Jelska Wacława
(1)
Kamińska-Reyman Jadwiga
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kostencki Leon
(1)
Kościelak Ryszard
(1)
Kruk Paweł
(1)
Kubeczko Józef
(1)
Kubińska Olga
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Lausch Krzysztof M
(1)
Lovaas O. Ivar (1927- )
(1)
Mach Aleksandra (pedagog)
(1)
Martowicz Zdzisława
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Mituś Mariusz
(1)
Momola Irena
(1)
Mrugalska Krystyna
(1)
Nowak Stanisław
(1)
Nowak Stanisław Andrzej (lekarz)
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Olechnowicz Hanna (?-2013)
(1)
Osik Danuta
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Parmenter Trevor R
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pelc Zofia
(1)
Ploch Leszek
(1)
Radzicki Józef
(1)
Rejman Krzysztof
(1)
Rozen Barbara (1958- )
(1)
Rychlik Grażyna
(1)
Schiefebusch Richard L
(1)
Serafin Teresa
(1)
Skarżyńska Maria (1952- )
(1)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(1)
Szadura Joanna
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szmyd Kazimierz
(1)
Tkaczyk Grażyna
(1)
Tyszkiewicz Magdalena
(1)
Urban Andrzej (tłumacz)
(1)
Wapiennik-Kuczbajska Ewa
(1)
Year
2020 - 2020
(1)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(16)
1970 - 1979
(11)
1960 - 1969
(2)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(76)
Language
Polish
(75)
English
(1)
Subject
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(63)
Niepełnosprawni umysłowo
(16)
Pedagogika specjalna
(9)
Wychowanie w rodzinie
(9)
Niedorozwój umysłowy
(8)
Szkolnictwo specjalne
(8)
Dziecko
(7)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(7)
Oligofrenopedagogika
(7)
Rodzina
(6)
Czytanie
(5)
Nauczyciele
(5)
Niepełnosprawni
(5)
Rodzice
(5)
Autyzm
(4)
Dziecko trudne
(4)
Głusi
(4)
Padaczka
(4)
Arteterapia
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Integracja społeczna
(3)
Język migowy
(3)
Język polski
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Osobowość
(3)
Pokwitanie
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Gry i zabawy
(2)
Głuchoniewidomi
(2)
Harcerstwo
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Koło w Jarosławiu (Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym)
(2)
Mowa
(2)
Muzyka
(2)
Mózg
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczanie
(2)
Niepełnosprawni intelektualnie
(2)
Niewidomi
(2)
Opieka społeczna
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Polski Związek Głuchych
(2)
Porażenie mózgowe dziecięce
(2)
Praca pozalekcyjna
(2)
Programy nauczania
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Psychopatia
(2)
Psychoterapia
(2)
Schizofrenia
(2)
Socjalizacja
(2)
Studenci
(2)
Terapia zabawą
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczniowie
(2)
Uniwersytet Rzeszowski
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie religijne
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
AIDS
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Afazja
(1)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Allen, Woody
(1)
Antropometria
(1)
Bezradność
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroba Downa
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Domy dziecka
(1)
Dorosłość
(1)
Durak, Piotr
(1)
Duszpasterstwo niepełnosprawnych
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziewczęta
(1)
Eksperyment
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Fenyloketonuria
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Globalizacja
(1)
Gniew
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Hayden, Torey L.
(1)
Homplewicz, Janusz
(1)
Hulek, Aleksander
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Internaty
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Język
(1)
Język angielski
(1)
Subject: work
Bezpowrotnie utracona leworęczność
(1)
Dzienniki rowerowe
(1)
Ostatnie życzenie
(1)
Subject: time
2001-0
(7)
1989-
(3)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Subject: place
Jarosław (woj. podkarpackie)
(2)
Izrael
(1)
Polska
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Stargard Szczeciński (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Genre/Form
Poradniki
(6)
Poradniki dla rodziców
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Bibliografia
(1)
Film amerykański
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść polska
(1)
Przysłowia polskie
(1)
Przysłowia rosyjskie
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(1)
130 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 187-197.
Cz. 1. PODSTAWOWE ZAGADNIENIA Z EDUKACJI I REHABILITACJI OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: Rozdz. I. ISTOTA UPOŚLEDZENIA UMYSŁOWEGO: 1. Pojęcie upośledzenia umysłowego, 2. Upośledzenie umysłowe a choroba psychiczna, 3. Klasyfikacja upośledzenia umysłowego, 4. Epidemiologia upośledzenia umysłowego, 5. Etiologia i profilaktyka upośledzenia umysłowego, 6. Rozwój psychofizyczny i społeczny osób upośledzonych umysłowo; Rozdz. II. EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: 1. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym, 2. Kształcenie dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym, 3. Rehabilitacja zawodowa i społeczna osób z upośledzeniem umysłowym; Rozdz. III. PRZYSTOSOWANIE PSYCHOSPOŁECZNE OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: 1. Pojęcie przystosowania, 2. Spostrzeganie siebie i innych, 3. Spostrzeganie innych ludzi, 4. Spostrzeganie siebie i innych a funkcjonowanie społeczne, 5. Lekkie upośledzenie umysłowe a spostrzeganie siebie i innych oraz przystosowanie społeczne. Cz. 2. BADANIA WŁASNE: Rozdz. IV. ZAŁOŻENIA BADAWCZE: 1. Cel badań, problemy badawcze i hipoteza, 2. Metoda i techniki badań, 3. Organizacja i teren badań, charakterystyka badanych osób; Rozdz. V. PREZENTACJA WYNIKÓW BADAŃ: 1.Spostrzeganie siebie i innych ludzi przez osoby z upośledzeniem umysłowym, 2. Zachowanie przystosowawcze osób z upośledzeniem umysłowym, 3. Spostrzeganie siebie i innych ludzi a zachowanie przystosowawcze osób z upośledzeniem umysłowym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. A-93867 (1 egz.)
Authority data
Niepełnosprawni umysłowo (hasło przedmiotowe)
zob. też Choroby psychiczne (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Niepełnosprawni (hasło przedmiotowe)
(termin nadrzędny) zob. też hasło węższe Dziecko niepełnosprawne umysłowo (hasło przedmiotowe) ; Młodzież niepełnosprawna umysłowo (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Niepełnosprawni intelektualnie ; Niepełnosprawni psychicznie ; Upośledzeni psychicznie ; Upośledzeni umysłowo
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Wydziału Teologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie ; nr 38)
Na okł. tyt. serii: Biblioteka Wydziału Teologii.
Bibliogr. s. [291]-315.
Streszcz. ang.
Wielowymiarowość niepełnosprawności intelektualnej ; Wymiar społeczny edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Problematyka wychowania psychoseksualnego osób z niepelnosprawnością intelektualną ; Wybrane zagadnienia z dydaktyki kształcenia ogólnego osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Wybrane zagadnienia z dydaktyki kształcenia religijnego osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Edukacja sakramentalna osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Osoby dotknięte zaburzeniem autystycznym ; Pozaszkolne formy oddziaływania edukacyjnoreligijnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. A-93813 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. A-80310 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Zastosowania Psychologii)
Bibliogr. s. 145-[160] i przy rozdz.
Osoba niepełnosprawna intelektualnie - co to oznacza? ; Oblicza niepełnosprawności intelektualnej w okresie dorastania ; Przestrzeń życiowa młodzieży z ograniczoną sprawnością intelektualną ; Seksualność i tożsamość płciowa dorastających z niepełnosprawnością intelektualną ; Problemy dorastających z niepełnosprawnością intelektualną.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. A-95339 (1 egz.)
Book
In basket
(Zastosowania Psychologii)
Bibliogr. s. 145-[160] i przy rozdz.
Osoba niepełnosprawna intelektualnie - co to oznacza? ; Oblicza niepełnosprawności intelektualnej w okresie dorastania ; Przestrzeń życiowa młodzieży z ograniczoną sprawnością intelektualną ; Seksualność i tożsamość płciowa dorastających z niepełnosprawnością intelektualną ; Problemy dorastających z niepełnosprawnością intelektualną.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
1. Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej i jego ewolucja ; 2. Wymiary niepełnosprawności intelektualnej ; 3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej ; 4. Początki opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie i ich edukacja ; 5. Edukacja i wychowanie osób niepełnosprawnych intelektualnie ; 6. Zaburzenia mowy dzieci niepełnosprawnych intelektualnie i ich terapia ; 7. Sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ; 8. Z zagadnień deontologii zawodu pedagoga specjalnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Droga naukowo-badawcza dr Grażyny Tkaczyk ; Wykaz osiągnięć w pracy naukowej dr Grażyny Tkaczyk ; MEMORABILIA: Zatrzymane w pamięciů ; Od sercaů ; TEORETYCZNE ZAŁOŻENIA WSPIERANIA ROZWOJU OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: Drogi do integracji osób z upośledzeniem umysłowym ; Wielowymiarowość, wielokontekstowość niepełnosprawności intelektualnej jako problem społeczno-kulturowy podstawą etosu nowoczesnej edukacji osób upośledzonych na każdym etapie życiowej normalizacji ; Osoba głuchoniewidoma niepełnosprawna intelektualnie we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej ; Człowiek głębiej upośledzony umysłowo jako wartość zagrożona ; OSOBOWOŚCIOWE I RODZINNE KONTEKSTY UPOŚLEDZENIA UMYSŁOWEGO: Psychospołeczne korelaty wyuczonej bezradności osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim ; Percepcja własnej sytuacji a funkcjonowanie w rolach społecznych młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym ; Radzenie sobie ze stresem przez młodzież z lekkim upośledzeniem umysłowym ; Autorewalidacja osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną ; Czynniki środowiska rodzinnego a zachowanie agresywne osób niepełnosprawnych intelektualnie ; Psychospołeczne funkcjonowanie matek z rodzin wychowujących dziecko z upośledzeniem umysłowym - studia przypadków ; A gdy już dorosną - refleksje i doświadczenia matek dorosłych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: Szkolnictwo specjalne w roli tradycyjnej i nowej ; Reguły kształcenia w procesie edukacji integracyjnej uczniów z upośledzeniem umysłowym ; Wybrane wątki kształcenia uczniów upośledzonych umysłowo ; Wybrane aspekty edukacji integracyjnej uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim ; Zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim uczących się w integracji ; Ekspresja plastyczna dziecka niepełnosprawnego intelektualnie jako obszar i źródło oddziaływań edukacyjnych i terapeutycznych ; Rola pracy w rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnością umysłową ; OSOBA UPOŚLEDZONA UMYSŁOWO W PERCEPCJI I KONTAKTACH SPOŁECZNYCH: Rozwijanie integracji rówieśniczej uczniów upośledzonych umysłowo w środowisku klasy szkolnej ; Modyfikowanie postaw gimnazjalistów wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Prototypowość w kategoryzacji społecznej osób upośledzonych umysłowo ; Prawo osób z niepełnosprawnością intelektualną do samostanowienia Analiza instytucji ubezwłasnowolnienia w Polsce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. A-97725 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. [220]-226.
Cz. I ANALIZA LITERATURY I TEORETYCZNE PODSTAWY BADAŃ: 1. Upośledzenie umysłowe jako problem społeczny i pedagogiczny ; 2. Podstawowe problemy kształcenia specjalnego upośledzonych umysłowo ; 3. Kwalifikacje i kierowanie dzieci upośledzonych umysłowo do różnych form kształcenia specjalnego - jako rozpoczęcie procesu rewalidacyjnego ; Cz. III METODOOLOGIA BADAŃ: 4. Metodologia badań własnych ; 5. Kształcenie i wychowanie w placówkach szkolnictwa specjalnego - jako podstawowy etap rewalidacji upośledzonych umysłowo ; 6. Środowisko rodzinne dzieci upośledzonych umysłowo i jego znaczenie dla przebiegu procesu rewalidacyjnego ; 7. Zatrudnienie i praca zarobkowa absolwentów szkół specjalnych ; 8. Życie rodzinne absolwentów szkół specjalnych ; 9. Podsumowanie i wnioski końcowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. A-100413 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. WG-159.922 (1 egz.)
Authority data
Dziecko niepełnosprawne umysłowo (hasło przedmiotowe)
zob. też Niedorozwój umysłowy (hasło przedmiotowe) ; Oligofrenopedagogika (hasło przedmiotowe) ; Psychiatria dzieci i młodzieży (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Dziecko niepełnosprawne (hasło przedmiotowe) ; Niepełnosprawni umysłowo (hasło przedmiotowe)
(termin nadrzędny) zob. też hasło węższe Dziecko autystyczne (hasło przedmiotowe) ; Dziecko z zespołem Downa (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Dziecko niepełnosprawne intelektualnie ; Dziecko upośledzone umysłowo
Authority data
Młodzież niepełnosprawna umysłowo (hasło przedmiotowe)
zob. też Niedorozwój umysłowy (hasło przedmiotowe) ; Oligofrenopedagogika (hasło przedmiotowe) ; Psychiatria dzieci i młodzieży (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Młodzież niepełnosprawna (hasło przedmiotowe) ; Niepełnosprawni umysłowo (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Młodzież niepełnosprawna intelektualnie ; Młodzież upośledzona umysłowo
Book
In basket
Badania przeprowadzono w Rzeszowie, Dębicy, Łańcucie i Jarosławiu.
Bibliogr. s. 495-515.
Streszcz. ang., niem.
Rozdz. I. EKOSYSTEM ROZWOJU I WYCHOWANIA DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU LEKKIM: 1.1. Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności, 1.2. Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej, 1.3. Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju, 1.4. Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju, 1.5. Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie, 1.6. Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych, 1.7. Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych ; Rozdz. II. PROBLEMATYKA PRACY I METODOLOGICZNA CHARAKTERYSTYKA BADAŃ WŁASNYCH; 2.1. Przedmiot, cel oraz charakter badań, 2.2. Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy, 2.3. Metoda i techniki badań, 2.4. Teren badań i dobór próby badawczej, 2.5. Organizacja i przebieg badań ; Rozdz. III. WARUNKI WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM W RODZINIE: 3.1. Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania, 3.2. Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny, 3.3. Podsumowanie ; Rozdz. IV. SZKOŁA JAKO SYSTEM WSPOMAGANIA ROZWOJU, PROFILAKTYKI, ZDROWIA I EDUKACJI UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM: 4.1. Szkoła w perspektywie rozwoju, 4.2. Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 4.3. Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 4.4. Atmosfera pomocy, wsparcia w środowisku szkoły, 4.5. Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów, 4.6. Podsumowanie ; Rozdz. V. ŚRODOWISKO LOKALNE JAKO SYSTEM WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA ORAZ WSPARCIA JEGO RODZINY: 5. 1. Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska, 5.2. Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy, 5.3. Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój, 5.4. Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 5.5. Podsumowanie ; Rozdz. VI. INTENSYWNOŚĆ I WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE WZAJEMNYCH KONTAKTÓW I WIĘZI W RODZINIE NA POZIOMIE MIKROSYSTEMU DZIECKA: 6.1. Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka, 6.2. Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności dziecka, 6.3. Konflikt między rodzeństwem, 6.4. Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, 6.5. Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, 6.6. Podsumowanie ; Rozdz. VII. INTENSYWNOŚĆ ORAZ WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE WZAJEMNYCH KONTAKTÓW RÓWIEŚNICZYCH NA POZIOMIE MEZOSYSTEMU DZIECKA: 7.1. Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi, 7.2. Samopoczucie w klasie szkolnej dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim wynikające z obowiązków pełnienia roli ucznia, 7.3. Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami, 7.4. Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie mezosystemu dziecka, 7.5. Podsumowanie ; Rozdz. VIII. RÓŻNORODNOŚĆ I ATRAKCYJNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE URUCHAMIANIA STRATEGII OPTYMALIZUJĄCYCH ROZWÓJ ORAZ POMOC DZIECKU I JEGO RODZINIE NA POZIOMIE EGZOSYSTEMU: 8.1. Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 8.2. Oczekiwana oraz otrzymywana przez dziecko pomoc ze strony szkoły, 8.3. Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 8.4. Współpraca rodziców ze szkołą, 8.5. Warunki wzajemnej współpracy organizowane przez szkołę, 8.6. Szkoła współpracująca ze środowiskiem dla zaspokojania potrzeb oraz rozwoju niepełnosprawnych dzieci i wsparcia ich rodzin, 8.7. Podsumowanie ; Rozdz. IX. INTENSYWNOŚĆ ORAZ WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU DLA ELIMINOWANIA BARIER, SPOŁECZNYCH STEREOTYPÓW, W TYM PREZENTOWANE POSTAWY I WARTOŚCI NA POZIOMIE MAKROSYSTEMU DZIECKA: 9.1. Hierarchia wartości rodziców dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 9.2. Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych, 9.3. Hierarchia wartości nauczycieli, 9.4. Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka oraz jego rodziny, 9.5. Podsumowanie ; Rozdz. X. WARUNKI WSPOMAGANIA ROZWOJU BADANYCH DZIECI ORAZ INTENSYWNOŚĆ I WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU TYCH DZIECI A ICH WSZECHSTRONNY ROZWÓJ, W TYM ICH PSYCHOSPOŁECZNA INTEGRACJA ZE SZKOLNYMI KOLEGAMI-RÓWIEŚNIKAMI: 10.1. Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 10.2. Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 10.3. Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami ; Zakończenie, podsumowanie, wnioski i prognozy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. A-96094 (1 egz.)
Book
In basket
Na okł.: Trener pracy jako sposób na zwiększenie zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
Bibliogr. s. 99-129.
1. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną: Identyfikowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Zdolność do nauki i pracy ; 2. Warianty zatrudnienia: Dzienny ośrodek zajęć ; Zakład pracy chronionej ; Zatrudnienie wspomagane: model pracy wspomaganej ; model enklawy ; model mobilnego personelu ; model benchworkowy ; podsumowanie modeli zatrudnienia wspomaganego ; Zastosowanie dostosowane do potrzeb (Customized Employment - CE) ; Samozatrudnienie, mikroprzedsiębiorstwa ; Firmy społeczne ; Programy ekonomii społecznej (Community Economic Development - CED) ; Wariant zatrudnienia - podsumowanie ; 3. Rozwój inicjatyw w zakresie zatrudnienia wspomaganego: Kraj o wysokim dochodzie ; Kraje o średnim dochodzie ; Kraje o niskim dochodzie - przykłady z Afryki ; Co sprawia, że zatrudnienie włączające jest skuteczne? ; 4. Krok naprzód: Wskazówki odnośnie do rozwoju polityki ; Podsumowanie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. A-101294 (1 egz.)
Authority data
Authority data
Authority data
Authority data
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again