Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(9)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Autor
Jung Carl Gustav (1875-1961)
(5)
Reszke Robert
(4)
Chałubiński Mirosław (1949- )
(2)
Fromm Erich (1900-1980)
(2)
Jung Carl Gustav (1875-1961). Dzieła
(2)
Karłowski Jan
(2)
Benjamin Walter (1892-1940)
(1)
Bennewicz Maciej (1961- )
(1)
Chow Anne
(1)
Doroba Anita
(1)
Drzazgowska Ewa
(1)
Franz Marie-Luise von (1915-1998)
(1)
Fuller Pamela
(1)
Jacobi Jolande (1890-1973)
(1)
Kolankiewicz Leszek (1954- )
(1)
Krynicki Waldemar
(1)
Murphy Mark
(1)
Ohme Rafał
(1)
Wróbel Szymon (1967- )
(1)
Łypacewicz Stanisław (1901-1976)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Temat
Nieświadomość
(13)
Psychologia
(6)
Religia
(4)
Sen
(4)
Alchemia
(3)
Świadomość
(3)
Freud, Sigmund (1856-1939)
(2)
Marx, Karl (1818-1883)
(2)
Materializm historyczny
(2)
Osobowość
(2)
Psychoanaliza
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Archetyp (psychol.)
(1)
Archetyp (psychologia)
(1)
Autorytet
(1)
Benjamin, Walter (1892-1940)
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Coaching
(1)
Filozofia
(1)
Halucynacje
(1)
Haszysz
(1)
Jaźń
(1)
Jung, Carl Gustav (1875-1961)
(1)
Lęk
(1)
Marks, Karol (1818-1883)
(1)
Miłość
(1)
Polacy
(1)
Produktywność pracy
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychoterapia
(1)
Płeć
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Symbolika chrześcijańska
(1)
Temperament
(1)
Uczucia
(1)
Uprzedzenia
(1)
Wewnętrzne dziecko
(1)
Władza
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
1. Czy emocje mogą zmieścić się w polu świadomości, I. WZBUDZANIE I WŁAŚCIWOŚCI NIEUŚWIADOMIONEGO AFEKTU: 2. Wzbudzanie nieuświadomionego afektu za pomocą podprogowego poprzedzania; 3. Wzbudzanie nieuświadomionego afektu za pomocą powtarzanej ekspozycji; 4. Łączenie nieuświadomionych afektów - próba interpretacji; 5. Specyfika nieuświadomionego afektu; 6. Ukierunkowanie wpływu nieuświadomionego afektu; 7. Zlateralizowane ekspozycje bodźców podprogowych; 8. Asymilacyjne i kontrastowe oceny względem nieuświadomionego afektu - próba interpretacji; 9. Nieuświadomiony afekt a idea markerów somatycznych, II. WPŁYWY NIEUŚWIADOMIONEGO AFEKTU: 10. Wpływ nieuświadomionego afektu na motoryczne reakcje dążenia - unikania; 11. Nieuświadomiony afekt a pamięć mimowolna; 12. Nieuświadomiony afekt a pamięć robocza; 13. O efektach odnoszenia do Ja afektu wzbudzanego poza świadomością; 14. Nieuświadomiony afekt a pewność wyboru; 15. Nieuświadomiony afekt a kształtowanie sądów interpersonalnych, III. NIEUŚWIADOMIONY AFEKT A UWARUNKOWANIA INDYWIDUALNE: 16. Różnice indywidualne w badaniach nad nieuświadomionym afektem; 17. Paradygmat afektywnego poprzedzania z zaangażowaniem i bez zaangażowania ego; 18. Czy postawy jawne mogą wyznaczać reakcje na płeć i rasę osób, których twarze prezentowano podprogowo?; 19. Rola refleksyjnego systemu wartościowania w ograniczaniu wpływu nieuświadomionego afektu; 20. O niektórych indywidualnych właściwościach ograniczjących wpływ nieuświadomionego afektu, IV. PRZYSZŁOŚĆ BADAŃ NAD NIEUŚWIADOMIONYM AFEKTEM: 21. Czy można rozpoznać sens słowa eksponowanego podprogowo?; 22. Czy jawne emocje negatywne znoszą różnicowanie znaku podprogowych bodźców; 23. Poza efekty główne: próba nowego spojrzenia na wyniki badań w paradygmacie podprogowego poprzedzania; 24. Psychofizjologiczne metody badania reakcji emocjonalnych, V. ANEKS: 25. Paradygmat podprogowego poprzedzania: przegląd procedur i materiałów bodźcowych; 26. Vademecum badacza pracującego w paradygmacie podprogowego poprzedzania; 27. Pomiar czasów reakcji w paradygmacie podprogowego poprzedzania; 28. Badania w paradygmacie podprogowego poprzedzania obrazami a komputerowe narzędzia do ich obsługi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia a alchemia / Carl Gustav Jung ; przeł. Robert Reszke. - Warszawa : Wrota, 1999. - 623 s. : faks., il., 1 portr. ; 21 cm.
(Dzieła / Carl Gustav Jung ; 4)
Indeks
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-79778 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zbiory traktatów alchemicznych różnych autorów s. [563]-567.
Bibliogr. s. [569]-582. Indeks.
I. WPROWADZENIE DO RELIGIJNO-PSYCHOLOGICZNEJ PROBLEMATYKI ALCHEMII. II SYMBOLE SENNE PROCESU INDYWIDUACJI. PRZYCZYNEK DO POZNANIA PROCESÓW NIEŚWIADOMYCH PRZEJAWIAJĄCYCH SIĘ W MARZENIACH SENNYCH. 1. Wprowadzenie: Materiał ; Metoda. 2. Inicjalne marzenia senne. 3. Symbolika mandali: O mandali ; Mandale w marzeniach sennych ; Wizja zegara świata ; O symbolach Jaźni. III. SOTERIOLOGICZNE WYOBRAŻENIA W ALCHEMII. PRZYCZYNEK DO ALCHEMICZNEJ HISTORII IDEI. 1. Podstawowe pojęcia alchemiczne: Wprowadzenie ; Fazy procesu alchemicznego ; Wyobrażenia celu i ich symbole. 2. Psychiczna natura dzieła alchemicznego: Projekcja treści psychicznych ; Nastawienie duchowe do opus ; Medytacja i imaginacja ; Dusza i ciało. 3. Dzieło: Metoda ; Duch w materii ; Dzieło zbawienia. 4. Materia prima: Określenia materii ; Increatum ; Wszechobecność i doskonałość ; Król i syn królewski ; Mit heroiczny ; Ukryty skarb. 5. Paralela lapis-Chrystus: Odnowienie życia ; Świadectwa na rzecz interpretacji religijnej: Raymundus Lullius, "Tractatus aureus", Zosimos i doktryna anthroposa, Petrus Bonus, "Aurora consurgens" i doktryna o sapientia, Melchior Cibinensis i alchemiczna parafraza mszy świętej, Georgius Riplaeus, Epigoni. 6. Symbolika alchemiczna w dziejach religii: Nieświadomość jako macierzyńska gleba symboli ; Motyw jednorożca jako paradygmat: Motyw jednorożca w alchemii, Jednorożec w alegoryce kościelnej, Jednorożec w gnostycyzmie, Jednorogi skarabeusz, Jednorożec w "Wedach", Jednorożec w Persji, Jednorożec w tradycji żydowskiej, Jednorożec w Chinach, Kielich z rogu jednorożca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92773 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96412 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
U dołu s. tyt. adres strony internetowej autora: www.krynicki.blogspot.com.
Cz. 1. CZYNNIKI PSYCHIKI: I. Czynniki nieświadomości, II. Temperament, III. Dążenie do władzy; IV. Pozalękowe czynniki psychiki, V. Władza, VI. Narodziny wiary, VII. Zdobycie władzy, VIII. Lewica i prawica; Cz. 2. RELACJA PARTNERSKA: I. Co to jest miłość?, II. Miłość i świadomość, III. Koniec starej nauki, IV. Dojrzewanie, V. Impuls płciowy, VI. Zakochanie, VII. Konflikty, VIII. Miłość i klęska, IX. Losy miłości, X. Meandry miłości; Cz. 3. POCZUCIE WARTOŚCI WŁASNEJ PWW: I. Zmierzyć PWW, II. Podwójne PWW, III. Konfiguracje relacji partnerskiej, IV. Symptomatologia PWW, V. Ślepy popęd, VI. Płciowość, VII. Walka o płeć, VIII. Refleksja filozoficzna. Cz. 4. PSYCHOPATOLOGIA I TERAPIA: I. Tajemnica świadomości, II. (Pra)Historia psychiki, III. Sen, IV. Psychika jednostki, V. Dynamiczna psychika, VI. Binarny Opis Bazowy (BOB), VII. Psychika w trudnościach, VIII. Terapia - Test Ewokacji Słów (TES).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93594 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94539 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77446 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej. Seria Humanistyczna)
Indeks
Streszcz. w j. ang.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77688 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Tytuł oryginału: "The leader's guide to unconscious bias : how to reframe bias, cultivate connection, and create high-performing teams" 2020.
NIEUŚWIADOMIONE UPRZEDZENIA WPŁYWAJĄ NA WYDAJNOŚĆ TWOJĄ, TWOJEGO ZESPOŁU ORAZ CAŁEJ FIRMY BEZ WZGLĘDU NA TO, CZY O TYM WIESZ, CZY NIE. Jesteśmy dobrymi ludźmi z dobrymi intencjami, podejmującymi decyzje na podstawie faktów… tak? Niestety, w grę wchodzi dużo więcej, niż sobie uświadamiamy. Nasze mózgi nieustannie filtrują, sortują i wykorzystują skróty, by poradzić sobie z przytłaczającą ilością informacji, które do nas docierają każdego dnia. Te skróty są często miejscem, w które wkrada się uprzedzenie. Jeśli pozostawimy je poza kontrolą, mogą niekorzystnie wpłynąć na nasze podejmowanie decyzji oraz ograniczyć wydajność, innowacje i szanse tych, którymi zarządzamy. Jeżeli ktoś mówi, że nie ma żadnych uprzedzeń, oznacza to tylko tyle, że ich sobie nie uświadamia. Nasze mózgi kierują się nie tylko uprzedzeniami i preferencjami, ale również zmianą i rozwojem. To wymaga czasu i wysiłku, by wytworzyć nowe ścieżki neuronowe, sposoby myślenia i nawyki. To nie jest łatwe, ale możliwe. Dlatego eksperci z Franklin Covey napisali niniejszą książkę – dla liderów, którzy chcą rozwijać swoje przywództwo i świadomie pracować nad budowaniem bardziej inkluzywnych organizacji, dla menedżerów, którzy chcą zrozumieć i skorygować własne samoograniczające przekonania. Znajduje się w niej kompletny czteroczęściowy program oraz ponad trzydzieści unikalnych narzędzi, takich jak arkusz przygotowawczy czy lista sposobów na przeformułowanie nieświadomych myśli, które pozwalają wydobyć tkwiące w nas uprzedzenia na powierzchnię i pracować nad nimi. To, co myślimy o sobie nawzajem i jak współdziałamy ze sobą, ma ogromny wpływ na sukces całej firmy. Badania pokazały, że uprzedzenia (czy tendencje lub skłonności) mają wpływ na wyniki organizacji – na wszystko, od kultury, poprzez rekrutację, innowacyjność, aż po zyskowność. Uprzedzenia mogą utrudniać podejmowanie decyzji, sprawność działania, wprowadzanie innowacji i osiąganie wyników w pracy. Pracownicy, którzy czują się obiektem uprzedzeń, z trzykrotnie większym prawdopodobieństwem zatrzymają dla siebie swoje pomysły, pozostaną niezaangażowani i odejdą z pracy w ciągu roku. Fuller, Murphy i Chow zebrali w książce wskazówki i narzędzia pozwalające nie tylko przeprogramować uprzedzenia, ale przede wszystkim rozwijać relacje i tworzyć wysoce wydajne zespoły. Dzięki rozpoznaniu uprzedzeń oraz położeniu nacisku na empatię i ciekawość świadomy lider może nie tylko wzmocnić zaufanie u członków zespołu, lecz także uwolnić potencjał każdej napotkanej osoby. Wykorzystując umiejętności, których uczy ta książka, może poprawić własne wyniki, wyniki swoich zespołów oraz całej organizacji. [https://mtbiznes.pl/produkt/nieuswiadomione-uprzedzenia-i-stronniczosc, dostęp 7.10.2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71677 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Tęsknię za tobą, Przewodniku! Duchowy przywódca, mędrzec, doradca, ktoś, kto zawsze jest o jeden krok za nami, czasem zaś nad nami — i cicho, cierpliwie, lecz nie nachalnie szepce nam do ucha. Ktoś, kto zna odpowiedzi na podstawowe pytania i chce się nimi dzielić. Ciut lepszy, nieco mądrzejszy, a może tylko trochę bardziej wrażliwy, uważniejszy na świat, który nas otacza. Autorytet. Ofiara dzisiejszych czasów. Kiedyś nieomylny, dziś codziennie po tysiąckroć zabijany tekstami radykalnych dziennikarzy reprezentujących przeciwną stronę. Atakowany w jedynie słusznych mediach. Dobijany mocnymi słowami internetowych hejterów. Obśmiewany przez ludzi, którzy „wiedzą lepiej”, choć w rzeczywistości nie wiedzą nic. Bo kto wie, ten słucha. Słucha i uczy się — od prawdziwych autorytetów. Instytucjonalny i zarazem profesjonalny autorytet to również coach, zazwyczaj specjalnie w tym celu kształcony. Kto to taki? Trener, czyli osoba ustalająca i prowadząca trening, w wyniku którego zawodnik, pracownik lub po prostu człowiek podejmujący się jakiegoś zadania ma odnieść sukces. Mentor, tutor, counselor, sponsor, coach, hr business partner odgrywają podobne role, lecz zmierzają do celu nieco innymi metodami. Niestety, zanim coaching w Polsce na dobre rozwinął skrzydła i przeszedł rozliczne choroby wieku dziecięcego, dorobiono mu gębę. Z jakiego powodu? O zróżnicowanych przyczynach takiego stanu rzeczy na kartach tej książki pisze Maciej Bennewicz. Autor skupia się także na wnioskach, które warto wyciągnąć z tej sytuacji. Proponuje skuteczne sposoby przeciwdziałania czarnemu PR-owi oraz sprawdzone metody pracy coachingowej. Efektywne — mimo oporu, jaki mogą początkowo budzić. [Helion, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.96 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-80694 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej