Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Autor
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Kowalska Dorota (dziennikarka)
(1)
Lukáč Eduard
(1)
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Tokárová Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Nauczyciele
(7)
Metody wychowawcze
(2)
Multimedia
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowawstwo
(2)
Arteterapia
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Edukacja medialna
(1)
Egzaminy szkolne
(1)
Głusi
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Mniejszości seksualne
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Nauczycielel
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Oceny szkolne
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Rodzice
(1)
Samokształcenie
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Socrates (program)
(1)
Studenci
(1)
Studenci niepełnosprawni
(1)
Szkolnictwo
(1)
Tischner, Józef (1931-2000)
(1)
Uniwersytet Rzeszowski
(1)
Wychowanie
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-0
(3)
1989-
(2)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Reportaż
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rozdziały i artykuły tej książki skatalogowano także pod własnymi tytułami. Można je rezerwować i zamawiać pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Globalizacja-aspekt edukacyjny i socjalizacyjny; 2. Kultura popularna, pedagogika i młodzież; 3. Ikony i idole pop-kultury. Taylor Swift i Barbie jako wzory ciała i tożsamości młodzieży; 4. Czy nastaje zmierzch edukacji? Kilka refleksji na marginesie koncepcji cyborgizacji; 5. Kształcenie wyprzedzające jako obiecujący model edukacyjny epoki smartfona; 6. Nauczyciel wobec sytuacji trudnych wychowawczo; 7. Współpraca z rodzicami w islandzkiej szkole jako podstawowy element w profilaktyce przemocy i budowaniu właściwej postawy ucznia... [i in.].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania zostały przeprowadzone gł. wśród nauczycieli z woj. podkarpackiego.
Bibliogr. s. 268-[273].
KOMPETENCJE NAUCZYCIELI - TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE, INFORMACYJNE I MULTIMEDIALNE W PROCESIE KSZTAŁCENIA: Multimedia a kompetencje ; Kompetencje nauczycieli w komputerowym wspomaganiu procesów uczenia się i nauczania ; METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAN KOMPETENCJI NAUCZYCIELI W ZAKRESIE PROJEKTOWANIA, KONSTRUOWANIA I WYKORZYSTANIA MULTIMEDIALNYCH OPRACOWAŃ METODYCZNYCH: Wprowadzenie do problematyki badawczej ; Metody, techniki i narzędzia badawcze ; Charakterystyka badanego środowiska ; KOMPETENCJE MULTIMEDIALNE NAUCZYCIELI W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: Analiza wyników badań w zakresie wyposażenia placówek oświatowych w środki multimedialne ; Analiza wyników badań w zakresie wykorzystywania środków multimedialnych w procesie kształcenia ; Analiza wyników badań w zakresie przygotowania nauczycieli w obszarze technologii informatycznej, informacyjnej i multimedialnej ; Analiza wyników badań w zakresie przygotowania nauczycieli do wykorzystywania multimedialnych opracowań metodycznych ; Analiza wyników badań w zakresie przygotowania nauczycieli do projektowania i konstruowania własnych multimedialnych opracowań metodycznych ; Wnioski i uogólnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98730 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. w jęz. czes., słowac.
Streszcz. w jęz. ang. przy pracach.
Spis treści także w jęz. ang.
I. PROFESJONALIZM W OPIECE: Profesjonalna opieka i wychowanie wyrażone poziomem rozumowania moralnego ; Człowiek "stary" - permanentny kryzys, czy i jakie możliwe spełnienia ; Profesjonalizacja działań instytucji opieki nad ludźmi starszymi szansą na pomyślną starość ; Diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się jako pierwszy etap profesjonalnej pomocy dzieciom z niepowodzeniami szkolnymi ; Profesjonalna pomoc zespołu terapeutycznego we wczesnej interwencji i wczesnym wspomaganiu rozwoju ; Wykorzystanie muzykoterapii w szpitalach dziecięcych ; Kompetencje wychowawcy drogą do sukcesu w procesie opiekuńczo-wychowawczym ; O potrzebie realizacji praw dziecka w szkole ; Kształtowanie się obrazu własnego "ja" u wychowanków domu dziecka ; Wzorzec opiekuna wychowawcy internatu i bursy szkolnej ; II. PROFESJONALIZM W WYCHOWANIU I EDUKACJI: Profesjonalizm w wychowaniu specjalnym ; Historické inšpirácie pre profesionalitu v práci učitel'ov v názoroch M.F. Quintiliana a J.A. Komenského ; Pedagogická forma v hudebním vzděláváni v České republice ; K profesionalizácii poradenstva v d'alšom vzdelávaní ; Učitel', škola, vzdelávania ako faktory formovania osobnosti študenta k životnýmhodnotám ; Oczekiwane kompetencje zawodowe nauczycieli ; Kompetencje nauczyciela w zapobieganiu agresywnym zachowaniom dzieci o młodzieży ; Kwalifikacje zawodowe a profesjonalizm w praktyce szkolnej ; Wychowanie przez sztukę w programach pracy świetlicy środowiskowej. Warsztaty rękodzieła artystycznego i zajęcia plastyczne dla dzieci szkolnych ; Profesjonalizm nauczyciela wychowawcy w zintegrowanej edukacji przyrodniczo-ekologicznej ; Nauczyciel współczesnej szkoły a "deficyt obywatelstwa" polskiej młodzieży ; III.PROFESJONALIZM PRACY SOCJALNEJ: Rola wiedzy o zaburzeniach osobowości u dorosłych w działalności pracownika socjalnego ; Etablácia a profesionalizácia sociálnej práce ; Miasto žien v počiatkoch protialkoholického hnutia na Slovensku ; Strategické zámery organizácie v oblasti starostlivosti o zamestnancov ; Mentor - pomáhajúca profesia ; Edukacyjne wyznaczniki profesjonalnej pracy socjalnej w ocenie studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101768 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Belfrzy / Dorota Kowalska. - Warszawa : Wielka Litera, copyright 2019. - 238 stron ; 21 cm.
Na okładce: Polska szkoła w stanie krytycznym.
Zawiera zbiór wywiadów z nauczycielami.
Tę książkę powinien przeczytać każdy w tym kraju - w końcu taka nasza przyszłość, jaka edukacja naszych dzieci! Kiedy Polskę sparaliżował strajk nauczycieli, z jednej strony pojawiły się głosy, że nauczyciele nie powinni oczekiwać więcej, bo ich praca nie jest tak wymagająca, mają luksusowe dwa miesiące wakacji, a dzieci i tak uczą się dopiero na korepetycjach. Z drugiej strony zaczęto głośno mówić o tym, że polski program edukacji jest daleko w tyle za innymi krajami europejskimi, że niskie zarobki sprawiają, że do zawodu trafiają osoby z przypadku, a jakakolwiek inicjatywa ze strony nauczycieli z pasją rozbija się o brak pieniędzy i niekończący się proces reform. Co szwankuje w polskiej edukacji, że polskie uczelnie wyższe są tak daleko w światowych rankingach, a szkoła jest uciążliwym koszmarem dla uczniów, nauczycieli i rodziców. Ponoć nauczyciel ma być intelektualnym autorytetem dla swoich uczniów, ale czy rzeczywiście nim jest? [www.azymut.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-reportaż (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Dyrektor i nauczyciele w szkole jako organizacji uczącej się / Eugenia Potulicka ; Nauczyciele "uwikłani" współczesnością / Jerzy Niemiec ; Doświadczenia z pedagogicznych badań historycznych i porównawczych w kształceniu i doskonaleniu zawodowym nauczycieli / Stanisław Palka ; Ryzyko osobowościowo-zawodowych deformacji współczesnych nauczycieli / Włodzimierz Prokopiuk ; Nauczyciel wobec kryzysu wartości społecznych i wychowawczych / Kazimierz Szmyd ; Socjologiczne podejście do edukacji, w szczególności do roli ucznia i nauczyciela / Tadeusz Michalczyk ; Tischnerowski etos nauczyciela / Adam Solak ; Spory o kształt współczesnej edukacji / Beata Krzyszpin ; Kierowanie zmianą w drodze do jakości pracy szkoły / Piotr Kowolik, Michał Pindera ; Nauczyciel jako twórca nowego ładu edukacyjnego / Joanna Borowik ; Neurodydaktyka - perspektywą na sukces w uczeniu (się) / Anna Karpińska ; W poszukiwaniu wyznaczników edukacyjnej aktywności nauczyciela. Samokształcenie / Eugenia Iwona Laska ; Nauczyciel i uczeń w dobie przemian społecznych - wzajemne oczekiwania / Ryszard Skrzypniak ; Nauczyciel jako lider w obliczu zmian oświatowych / Mirosław Cholewiński ; Emancypacyjna i instrumentalna świadomość współczesnych nauczycieli / Maria Kocór ; Piętno w szkole. Rozważania o (z)ranionej tożsamości ucznia / Bożena Dusza ; Warsztat pracy nauczyciela wychowawcy / Jolanta Podolak Zając ; Nauczyciel jako dydaktyk wychowawca w percepcji uczniów szkoły podstawowej / Agata Popławska ; Nauczyciel a niepowodzenia szkolne - jak odnieść edukacyjny sukces? / Monika Zińczuk ; Funkcje dyrektora szkoły w świetle reformy oświaty / Michał Pindera, Piotr Kowolik ; Osobowość pedagoga ľ rzemieślnik czy idealista? / Łukasz Suchecki ; Medialny wizerunek nauczyciela i ucznia w kontekście skandali szkolnych jako źródło fundamentalnych pytań pedagogicznych / Małgorzata Mikołajczyk ; Postawy nauczycieli wobec współczesnych badań pedeutologicznych a ich wiarygodność / Czesław Lewicki ; Systemy rozproszone - analiza możliwości zastosowania w procesie dydaktycznym / Marian Kopczewski, Krystyna Barłóg ; Wizerunek nauczyciela muzyki - dawniej i dziś / Agnieszka Maliszewska ; Program Socrates - ku edukacyjnej Europie / Leszek Pawelski ; Kształtowanie tożsamości europejskiej w szkole / Agnieszka Grzywa-Bilkiewicz ; Aksjologiczne aspekty portretu nauczyciela / Adam Horbowski ; Wyzwania moralne dla nauczycieli w zmieniającej się rzeczywistości / Urszula Gruca-Miąsik ; Kontrowersje wokół egzaminów testowych / Halina Drewniak ; Opiekuńcza funkcja szkoły - sfera zapomniana czy zaniedbana? / Wiesława Walc ; Współpraca nauczyciela z rodzicami / Małgorzata A. Franciszkowska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94688 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badaniami objęto studentów uczelni rzeszowskich.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ukr., ros.
Geneza i główne orientacje metodologiczne w polskiej pedeutologii w początkach XX wieku ; Nauczyciel w obliczu ponowoczesności (uwagi na marginesie pedagogii artystycznej) ; Proces twórczy sztuką dialogu i wartości w procesie edukacji artystycznej ; Aksjologiczne konteksty edukacyjnej wspólnoty kształtowane przez muzykę w szkole wyższej ; W poszukiwaniu wyznaczników rozważań o nauczycielu akademickim edukacji jutra ; Refleksje nad skutecznością (efektywnością) kształcenia nauczycieli ; Młodzież akademicka wobec mniejszości seksualnych ; Samoograniczenia studentów w procesie dydaktycznym. Dwa spojrzenia ; Nauczyciel pedagogicznych studiów zawodowych w opinii absolwentów ; Młodzież akademicka wobec wyznawców innych religii ; Obraz nauczyciela w percepcji młodzieży akademickiej ; Poczucie satysfakcji z wykonywanego zawodu w grupie nauczycieli o różnym stażu pracy a ich poczucie sensu życia ; Smak sukcesu w szkole publicznej a w szkole społecznej ; Optymizm nauczyciela podstawą sukcesu jego uczniów - modelowa sylwetka wykładowcy UTW ; Sukces lub porażka miarą kreatywności nauczyciela ; Styl wyjaśniania zdarzeń nauczycieli ; Optymizm czy pesymizm kandydatów na nauczycieli w sytuacji bezrobocia ; Postawy i wartości - zarys problematyki ; Hipotetyczne modele twórczej pracy nauczycieli i ich ogólna charakterystyka (problem do dyskusji) ; Nauczyciel zawodu a tranzycja młodzieży ze świata edukacji do świata pracy ; Współczesny model nauczyciela zawodu w kształceniu pielęgniarek ; Oczekiwania studentów kierunku pielęgniarstwo wobec nauczyciela zawodu ; Perspektywy dla pracy socjalnej w szkole ; Osoblyvosti profesiynoho stanovlennya vchytelya inozemnoi movy u protsesi kulturnykh zmin ; Mediakompetentnost kak nyeobhodimaya sostavnaya professionalnoi pídgotovki sovremennogo uchitelya ; Soderzhanie i formy media obrazovatelnoi dyeyatelnosti sovremennogo uchitelya ; Formuvannya imidzhu vchytelya yak zaporuka yoho uspikhu v maybutniy pedahohichniy diyalnosti ; Kul'tura movi vikladacha vishchoí shkoli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96654 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. studentów niepełnosprawnych Uniwersytetu Rzeszowskiego i działalności Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ I PONADCZASOWOŚĆ KONCEPCJI REHABILITACJI, EDUKACJI I INTEGRACJI PROFESORA ALEKSANDRA HULKA: Ponadczasowość idei profesora Aleksandra Hulka ; Wspomnienie o prof. A. Hulku (1916-1993). Ponadczasowość idei w teorii i praktyce ; Profesor Aleksander Hulek - prekursor polskiej rehabilitacji ; koncepcje polskiej szkoły rehabilitacji współtworzone przez profesora Aleksandra Hulka nadal aktualne ; Idee profesora Aleksandra Hulka we współczesnym prawodawstwie dotyczącym osób niepełnosprawnych ; Rozwój działalności Sekcji Magistrów Wychowania Fizycznego w latach 1962-1987. II. WYZNANIA I POTRZEBY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKIU SPECJALNEJ I REHABILITACJI: Świadomość oferty kompleksowej i wielospecjalistycznej pomocy wobec małych dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością w opiniach pedagogów ; Refleksje nad profesjonalizmem szkoły, czyli kto i jak wspiera rozwój ucznia ; Kompetencje diagnostyczne nauczyciela wychowawcy w teorii i praktyce pedagogicznej ; Możliwości psychospołecznej integracji osób z niepełnosprawnością na poziomie szkoły wyższej (Przykład rozwiązań w Uniwersytecie Rzeszowskim). III. WIELOWYMIEROWOŚĆ POSTRZEGANIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W RÓŻNYCH PRZESTRZENIACH ICH FUNKCJONOWANIA: Z historii edukacji osób niesłyszących ; Style radzenia sobie w sytuacji trudnej, preferowane przez rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; Idea integracyjnego systemu kształcenia dzieci z niepełnosprawnością ; Arteterapia w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w szkole specjalnej ; Działania integracyjne Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu w rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102421 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej