Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(18)
Forma i typ
Książki
(18)
Dostępność
dostępne
(19)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(13)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Galloway Charles
(2)
Radzicki Józef
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Bednarek Józef
(1)
Branna Danuta
(1)
Bruner Jerome Seymour (1915- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(1)
Geppertowa Lidia
(1)
Gurycka Antonina (1920- )
(1)
Jurkowski Andrzej (1935-2006)
(1)
Kmieć Stanisław (1940- )
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Lindgren Henry Clay (1914- )
(1)
Olesiak Henryk (1932- )
(1)
Petlák Erich
(1)
Prejbisz Antoni
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Strelau Jan (1931- )
(1)
Włodarski Ziemowit (1925- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(3)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Temat
Nauczanie
(14)
Uczenie się
(8)
Psychologia wychowawcza
(7)
Wychowanie
(5)
Kształcenie
(4)
Nauczyciele
(3)
Pamięć
(3)
Uczniowie
(3)
Edukacja medialna
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Myślenie
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika porównawcza
(2)
Pedeutologia
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Prawa dziecka
(2)
Szkolnictwo
(2)
Agresywność
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Automatyka
(1)
Behawioryzm
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Diagnoza
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko głuche
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Głusi
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Internet
(1)
Kultura
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja
(1)
Multimedia
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Poznanie
(1)
Programy nauczania
(1)
Przemoc
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Reklama internetowa
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Spostrzeganie
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Testy
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Wybór zawodu
(1)
Zachowanie
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(10)
Podręcznik akademicki
(3)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-55056 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-49138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-74921/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (2 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Psychologia wychowawcza. 1 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. - Wyd. 7 - 2 dodr. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2014. - 369, [2] s. : rys., wykr. ; 24 cm.
Na 4. s. okł.: Repr. wyd. z roku 2002.
CZĘŚĆ WSTĘPNA: Psychologia wychowawcza jako psychologia nauczania i wychowania ; Związek nauczania z wychowaniem ; Nauczanie i wychowanie a rozwój jednostki. PSYCHOLOGIA NAUCZANIA: Nauczanie jako kierowanie uczeniem się innych osób ; Sytuacja nauczania. Jego przebieg i efekty. Determinanty. Wskaźniki. Pomiary ; Różne koncepcje nauczania ; Nauczanie przygotowawcze a idea edukacji permanentnej ; Psychologiczne problemy zewnętrznych warunków nauczania ; Psychologiczne problemy programu nauczania ; Psychologiczne problemy sposobu nauczania (zagadnienia ogólne) ; Motywacja do uczenia się w toku nauczania. System wzmocnień ; Aktywizowanie poznawcze uczniów ; Psychologiczne problemy oceniania i egzaminowania ; Nauczanie w okresie poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole ; Problem dojrzałości szkolnej i sposoby jej oceniania. Równy start w szkole. Nauczanie szkolne na poziomie podstawowym i średnim (zagadnienia ogólne) ; Kształcenie w szkole wyższej ; Uwagi dotyczące nauczania osób dorosłych ; Refleksje na temat samokształcenia ; Pożądane cechy nauczyciela i związane z nimi interakcje ; Różnice indywidualne między uczniami a zbiorowy charakter nauczania szkolnego ; Niepowodzenia w kształceniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Uniwersytet Śląski w Katowicach ; 58)
I. Tematy wykładów II. Uwagi na temat egzaminu z psychologii społecznej III. Problematyka seminarium magisterskiego IV Potrzeba nowego programu nauczania psychologii społecznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-32916 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90969 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-74921/t.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84788 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86907/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Horyzonty Nowoczesności ; 44)
Na s. red. i 4 s. okł. błędnie zapisany ISBN: 97883-242-1267-5.
Wybrane ważne prace J. S. Brunera s. XIX.
Bibliogr. s. XX, nota bibliograficzna s. [255]-256. Indeksy.
Kultura, umysł i edukacja ; Pedagogika potoczna ; Złożoność celów kształcenia ; Nauczanie Teraźniejszego, Przeszłego i Możliwego ; Rozumienie i wyjaśnianie innych umysłow ; Narracje w nauce ; Narracyjna konstrukcja rzeczywistości ; Wiedzieć jako działać ; Następny rozdział w psychologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95578 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały do nauczania psychologii. Seria 4, Psychologia Kliniczna i Psychopedagogika Specjalna / pod red. Lidii Wołoszynowej ; t. 4)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zaburzenia psychiczne w przypadkach ogniskowych uszkodzeń mózgu: Uwagi wstępne ; Główne rodzaje zaburzeń czynności wyzszych w przypadkach ogniskowych uszkodzeń mózgu: Zaburzenia percepcji - agnozje ; Zaburzenia działania - apraksje ; Zaburzenia mowy - afazje ; Inne zaburzenia czynności wyższych ; Uwagi końcowe ; Rehabilitacja mowy opowieściowej u chorych z ogniskowymi uszkodzeniami mózgu: Wstęp ; Analiza pojęcia "mowa opowieściowa" ; Analiza zaburzeń czynności mowy o charakterze amnestycznym i ruchowym ; Ogólny plan rehabilitachji mowy opowieściowej ; Ocena wyników rehabilitacji ; Omówienie zasad pracy w zespole terapeutycznym ; Analiza przypadków, w rehabilitacji ktorych zaplanowane metody przyniosły pozytywne wyniki ; Analiza przypadku, w ktorym zaplanowana metoda rehabilitacji nie doprowadziął do osiągnięcia pozytywnych wyników ; Porównanie stanu wyjściowego i wyników rehabilitacji mowy opowieściowej u chorych z zespołęm afazji akustyczno-amnestycznej ; Omówienie i ocena kryteriów ilościowej analizy opowiadań ; Podsumowanie i wnioski ; Elementy psychologii i pedagogiki dzieci głuchych ; Wybrane problemy psychologii głuchych: Uwagi wstępne ; Przyczyny i typy głuchoty ; Głuchota a rozwój umysłowy ; Rozwój osobowości i przystosowanie emocjonalne ; Głuchota a dojrzałość społeczna ; Głuchota a rozwój merytoryczny ; Znaczenie zabaw tematycznych dla rozwoju dzieci głuchych w wieku przedszkolnym: Zabawa - główną formą aktywności dizecka ; Walory wychowawcze zabaw tematycznych ; Problem kierowania zabawami ; Rozwój mowy i myślenia oraz kształtowanie pojęć głównym problemem rewalidacji dzieci głuchych ; Zabawy dydaktyczne jako komponenta specjalnych zajęć językowych ; Przeprowadzanie zabaw tematycznych w środowisku dzieci głuchych ; Wpływ zabaw tematycznych na rewalidację dzieci głuchych ; Badania nad strukturą społeczną grup osób upośledzonych umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-615/t.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. 476-510 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z czes., ang., niem.
1. Metody badań pedagogicznych; 2. Pedagogika porównawcza; 3. Dydaktyka szkolna; 4. Psychologia kształcenia; 5. Pedeutologia; 6. Socjologia edukacji; 7. Podstawy prawa oświatowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89159/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46245 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [476]-510 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z czes., ang., niem.
7. Metody badań pedagogicznych / Heinz-Hermann Krüger, Nicolle Pfaff ; 8. Pedagogika porównawcza / Miroslava Váňová ; 9. Dydaktyka szkolna / Michael Uljens ; 10. Psychologia kształcenia / Gerd Mietzel ; 11. Pedeutologia / Jan Průcha ; 12. Socjologia edukacji / Rob Moore ; 13. Podstawy prawa oświatowego / Maciej Osuch.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. prac w jęz. ang.
Cz. I. MOŻLIWOŚCI CYBERŚWIATA - Rozdz. I. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni: 1. Aktualność i ważność problematyki człowieka w cyberprzestrzeni, 2. Istota i charakterystyka cyberprzestrzeni, 3. Nowy wymiar terroryzmu w cyberprzestrzeni, 4. Podstawy teoretyczne edukacji medialnej i cyberprzestrzeni, 5. Założenia metodologiczne badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni; Rozdz. II. Edukacja medialna a cyberprzestrzeń: 1. Założenia edukacji czytelniczo-medialnej, 2. Edukacja czytelniczo-medialna jako program nauczania, 3. Szkolne centrum informacji, 4. Biblioteka szkolna jako centrum informacji; Rozdz. III. Nauka języków obcych w cyberprzestrzeni: 1. Założenia europejskie, 2. Przydatność edukacji językowej w cyberprzestrzeni, 3. Metody nauczania języków obcych, 4. Internetowe kursy języków obcych w Polsce; Rozdz. IV. Usługi bibliotek naukowych w dostarczaniu informacji elektronicznej w edukacji na odległość: 1. Polskie biblioteki cyfrowe (w wyborze), 2. Systemy elektronicznego dostarczania dokumentów; Rozdz. V. Reklama intemetowa, jej odbiorcy oraz kierunki rozwoju: 1. Charakterystyka reklamy internetowej, 2. Nowe strategie rozwoju reklamy, 3. Reklama internetowa a jej odbiorcy, 4. Oczekiwania odbiorców reklamy internetowej; Rozdz. VI. Możliwości robotyki we współczesnym świecie i edukacji: 1. Nowe technologie a społeczeństwo z perspektywy edukacji, 2. Znaczenie sztucznej inteligencji w procesie edukacji, 3. Roboty a futurystyczna wizja człowieka. Cz. II. ZAGROŻENIA CYBERŚWIATA - Rozdz. VII. Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci: 1. Istota komunikacji internetowej, 2. Kultura języka w sieci, 3. Komunikacja międzyludzka w dobie internetu, 4. Wpływ komunikatorów internetowych na dzieci, 5. Komunikatory internetowe - niebezpieczeństwem dla dzieci; Rozdz. VIII. Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka: 1. Teoretyczny kontekst cyberprzestrzeni - wirtualnej rzeczywistości, 2. Komputer łącznikiem ze światem wirtualnym, 3. Internet wirtualną otchłanią, 4. Świat wirtualny - sposobem na życie; Rozdz. IX. Media a problem uzależnień: 1. Istota i mechanizmy uzależnienia, 2. Media jako czynnik kształtowania osobowości uzależnionej, 3. Media jako obiekt uzależnień, 4. Kształtowanie uzależnionej osobowości we współczesnym systemie edukacyjnym, 5. Wychodzenie z uzależnień od mediów elektronicznych; Rozdz. X. Zagrożenia dla osób niepełnosprawnych związane z korzystaniem z mediów elektronicznych: 1. Zagrożenia dla zdrowia somatycznego i sprawności motorycznej osób niepełnosprawnych, 2. Zagrożenia dla dobrostanu i zdrowia psychicznego osób niepełnosprawnych; Rozdz. XI. Ryzyko uzależnień dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych: 1. Istota i specyfika uzależnienia, 2. Rodzaje i charakterystyka uzależnień, 3. Przyczyny uzależnień, 4. Objawy i przebieg uzależnień; Rozdz. XII. Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych - aspekty psychologiczne i etyczne: 1. Agresja i przemoc - wyjaśnienie terminologiczne, 2. Multimedia elektroniczne jako źródło agresji i przemocy, 3. Argumenty wskazujące na korzyści psychologiczno-społeczne związane z agresją i przemocą zawartą w przekazach multimedialnych, 4. Argumenty wskazujące na konsekwencje psychologiczno-społeczne związane ze zjawiskiem agresji i przemocy multimedialnej, 5. Pedagogiczny kontekst problemu agresji i przemocy zawartej w przekazach multimedialnych; Rozdz. XIII. Agresja w filmach rysunkowych dla dzieci - aspekty psychologiczne i pedagogiczne: 1. Psychologiczno-pedagogiczne ujęcie agresji w programach telewizyjnych, 2. Filmy animowane źródłem agresji, 3. Prezentowanie agresji w spotach reklamowych; Rozdz. XIV. Cyberpornografia i cyberseks: 1. Istota i specyfika cyberprzestępczości, 2. Pojęcie i charakterystyka przestępstw seksualnych, 3. Pornografia w internecie, 4. Cyberseks naturalnym elementem ciągle zmieniającej się rzeczywistości; Rozdz. XV. Gry i gierki w komunikacji społecznej. Informacyjne uwikłania i zależności: 1. Źródła, 2. Kręgi na powierzchni, 3. Pływanie w oceanie; Rozdz. XVI. Cyberterrorystyczna internetyzacja: 1. Klasyfikacja terroryzmu i miejsce zajmowane przez cyberterroryzm, 2. Cyberterroryzm i infoterroryzm, 3. Symulacje cyberterrorystyczne i próby ataku, 4. Rodzaje ataków cybernetycznych; Rozdz. XVII. Prawne aspekty przestępczości teleinformatycznej: 1. Przestępstwa przeciwko ochronie informacji, 2. Przestępstwa przeciwko mieniu prywatnemu i publicznemu, 3. Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów, 4. Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu w tym Rzeczpospolitej Polskiej, 5. Łamanie praw autorskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93593 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej