Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(13)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Autor
Abramowicz Hanna
(1)
Braun Juliusz (1948- )
(1)
Bruckman Amy S. (1965- )
(1)
Buksiński Tadeusz (humanista)
(1)
Domański Juliusz (1927- )
(1)
Franus Edward (1916-2009)
(1)
Grabowska Mirosława (1949- )
(1)
Grotowicz Wiktor (1919-1985)
(1)
Grotowicz Wiktor (1958- )
(1)
Hołówka Teresa (1944- )
(1)
Ilczuk Dorota
(1)
Kosiński Stanisław
(1)
Kłoczowski Jan Maria (1960- )
(1)
Mokrzycki Edmund (1937-2001)
(1)
Mądrzycki Tadeusz (1931- )
(1)
Pakszys Elżbieta (1950- )
(1)
Ratajski Sławomir
(1)
Stanosz Barbara (1935-2014)
(1)
Suprewicz Jerzy
(1)
Szaniawski Klemens (1925-1990)
(1)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(1)
Todorov Tzvetan
(1)
Tryl Fabian
(1)
Welzer Harald (1958- )
(1)
Więckowski Ryszard
(1)
Wnuk-Lipiński Edmund (1944-2015)
(1)
Wurmb-Seibel Ronja von (1986- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Temat
Myślenie
(11)
Filozofia
(4)
Socjologia
(4)
Polityka
(3)
Społeczeństwo
(3)
Wiedza
(3)
Grupy społeczne
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Język
(2)
Kultura
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauka
(2)
Postawy
(2)
Spostrzeganie
(2)
Uczucia
(2)
Więź społeczna
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Andrzej Gałka z Dobczyna (ca 1400-ca 1451)
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Bogactwo
(1)
Constant, Benjamin (1767-1830)
(1)
Cybernetyka
(1)
Demokracja
(1)
Demony
(1)
Długosz, Jan (1415-1480)
(1)
Edukacja medialna
(1)
Etyka
(1)
Filozofia chrześcijańska
(1)
Filozofia kultury
(1)
Filozofia religii
(1)
Fizyka
(1)
Globalizacja
(1)
Gramatyka
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Grzech
(1)
Hesse, Benedykt (ca 1389-ca 1456)
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Industrializacja
(1)
Ironia
(1)
Isner, Jan (ca 1345-1411)
(1)
Jackowski, Tadeusz (1936- )
(1)
Jakub z Gostynina (?-1506)
(1)
Jakub z Paradyża (ca 1380-1464)
(1)
Jan z Dąbrówki (ca 1400-1472)
(1)
Jan z Głogowa (ca 1445-1507)
(1)
Jan z Ludziska (ca 1400-ca 1460)
(1)
Jan ze Stobnicy (1470-ca 1519)
(1)
Jan ze Słupczy (1408-1488)
(1)
Języki informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kallimach, Filip Buonaccorsi (1437-1496)
(1)
Kartezjusz (1596-1650)
(1)
Kazania
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Kotowa, Barbara
(1)
Krytycyzm
(1)
Kryzys
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie politechniczne
(1)
Kultura masowa
(1)
Logika
(1)
Magia
(1)
Mateusz z Krakowa (ok. 1345-1410)
(1)
Metafizyka
(1)
Metoda problemowa
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Michał Falkener z Wrocławia (ca 1460-1534)
(1)
Mikołaj z Kozłowa (1378-1444)
(1)
Montaigne, Michel de (1533-1592)
(1)
Monteskiusz (1689-1755)
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja pracy
(1)
Mowa
(1)
Muzealnictwo
(1)
Nauczanie
(1)
Newton, Isaac (1642-1727)
(1)
Ochrona zabytków
(1)
Osobowość
(1)
Ostroróg, Jan (ca 1435-1501)
(1)
Ostwald, Wilhelm (1853-1932)
(1)
Pamięć
(1)
Paweł Włodkowic (ca 1370-ca 1435)
(1)
Paweł z Worczyna (ca 1380-1430)
(1)
Państwo
(1)
Pedagogika
(1)
Piotr z Sienna (ca 1382-ca 1460)
(1)
Pokuta
(1)
Poznanie
(1)
Praca
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Praca zespołowa
(1)
Prawo
(1)
Produkcja
(1)
Projektowanie
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przemysł
(1)
Temat: dzieło
Graficzne przygody z architekturą
(1)
Wikipedia
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
14 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Streszcz. ang., ros.
- Zasadnicze koncepcje psychologiczne i socjologiczne
wyjaśniające przyczyny nieadekwatnego myślenia - Metody i wyniki badań dotyczących wpływu postaw
na rozumowanie - Cel i metody własnych badań - Wpływ postaw na rozumowanie sylogistyczne - Wpływ postaw na wyjaśnianie faktów społecznych - Wpływ postaw na ocenę rozmiarów zjawisk społecznych - Próba syntezy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-35624 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Tytuł oryginału: "Selbst denken : eine Anleitung zum Widerstand" 2013.
Bibliografia, netografia na stronach 389-[396]. Indeks.
Jaka przyszłość czeka naszą cywilizację? Najwyższy czas, by każdy z osobna zadał sobie to pytanie i zastanowił się, co możemy zrobić już dziś, żeby wizja przyszłości znów stała się obietnicą a nie zagrożeniem. Autor, Harald Welzer, znany niemiecki psycholog społeczny prezentuje bezwzględną analizę społeczeństwa zakażonego wirusem totalnej konsumpcji i politycznego paraliżu. Jednocześnie Welzer pokazuje wiele konkretnych i intrygujących sposobów pozwalających każdemu z nas stać się politycznie aktywnym obywatelem i poważniej traktować siebie i własne interesy. Okazuje się, że pierwszy krok wcale nie jest taki trudny - wystarczy zacząć samodzielnie myśleć! [Wydawnictwo Dobra Literatura, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. Wyp-316
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Wie wir die Welt sehen : was negative Nachrichten mit unserem Denken machen und wie wir uns davon befreien" 2022.
Bibliografia na stronach 317-[318].
Jak widzimy świat ; Only bad news is good news? Co za bzdura! ; Jak nauczyliśmy się czuć bezradnymi - i jak możemy się tego oduczyć ; Kupa plus X - nowa czarodziejska formuła ; A co teraz? Udajemy się na poszukiwanie X ; Nowe historie, nowe drogi ; Wyostrzone spojrzenie ; dlaczego musimy niekiedy oszukiwać nasz mózg ; Przyszłość powstaje z odwagi.
Antidotum na wypalenie negatywnymi wiadomościami Wiadomości są z nami wszędzie. Ich zdecydowana większość ma negatywny i bardzo negatywny wydźwięk. Otrzymujemy je nieustannie, ze wszystkich stron, z najróżniejszych źródeł i urządzeń. Ich odbiór w takim natężeniu uzależnia. Ciągle sprawdzamy co nowego i nie potrafimy wyobrazić sobie odcięcia od informacji. Wiadomości oddziałują na nasze życie bardziej niż możemy przypuszczać. Kształtują nasz obraz świata. Wpływają na to, na kogo głosujemy, na co wydajemy pieniądze, jak wychowujemy nasze dzieci. Decydują o tym, jak się czujemy, kiedy budzimy się rano, i o czym myślimy, kładąc się wieczorem spać. Wiadomości mogą być przyczyną zabójczego stresu, wywoływać apatię, poczucie bezsilności, a nawet paraliż. To, co w teorii miało nas chronić, informować, ostrzegać i edukować, demoluje nam psychikę. Strach jest zaraźliwy. Spokój również Jak bronić się przed czarną falą złych wieści, która potrafi zatopić niejedną zdrową psychikę? Jak odbierać wiadomości, by nie deformowały naszego postrzegania rzeczywistości? Jak skutecznie przeciwstawiać się negatywnemu odbiorowi świata? Jak pozbyć się balastu i zacząć żyć w sposób bardziej wolny, bezpieczny, zdrowy i samodzielny? Ta książka nigdy nie była tak potrzebna. [www.zymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (2 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113355 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej błędna nazwa autorki, prawidłowa: Amy S. Bruckman.
Bibliografia, netografia na stronach [246]-263.
Tytuł oryginału: Should you believe Wikipedia? : online communities and the construction of knowledge. Na stronie tytułowej błędna nazwa autorki, prawidłowa: Amy S. Bruckman.
Internet stał się najważniejszym źródłem informacji dla znacznej części ludzkości. Społeczności internetowe - jak na przykład społeczność odpowiedzialna za tworzenie Wikipedii - stanowią kluczowe ogniwa współczesnego systemu kreacji i obiegu wiedzy. Jednak jak dużo wiemy o naturze i dynamice tych społeczności? Co sprawia, że możemy ufać efektom ich działalności - jeśli istotnie możemy im ufać? Czy Wikipedia i inne internetowe kompendia to wiarygodne źródła wiedzy, czy też powinniśmy je traktować z najwyższą ostrożnością? W tym przełomowym, interdyscyplinarnym studium Amy S. Bruckam dogłębnie rozważa te i pokrewne zagadnienia. Sięgając po ustalenia filozofii, socjologii, psychologii i medioznawstwa, autorka przystępnie wyjaśnia czym jest społeczność, co to jest wiedza, w jaki sposób Internet ułatwia tworzenie nowych rodzajów społeczności, a także jak wiedza jest kształtowana poprzez współpracę i konwersację online. Porusza przy tym zagadnienie tworzenia tożsamości w Internecie i jej wpływu na nasze interakcje w cyfrowym świecie oraz stara się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego w sieci występuje tak wiele niepożądanych zachowań i co możemy z tym zrobić. W dzisiejszych realiach głębokiego kryzysu zaufania, a jednocześnie coraz silniejszej zależności od Internetu jako najważniejszego medium informacyjnego, Czy można ufać Wikipedii to obowiązkowa lektura dla wszystkich fanów wiedzy i współczesności. [Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111918 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Streszcz. ang.
I. Wprowadzenie II. Metodologiczne podstawy badań III. Charakterystyka nauczania problemowego IV. Praca grupowa uczniów jako forma organizacyjna
procesu nauczania V. Nauczanie problemowe, praca grupowa i wyrównawcza
a problem indywidualizacji VI. Nauczanie zróżnicowane jako indywidualizacja
zbiorowa VII. Struktura czynności rozumowania uczniów a problem
indywidualizacji VIII.Struktura społeczna klasy szkolnej a problem
indywidualizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-34138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-54828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na okł.
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Nazwy aut. na okł.
Edukacja kulturalna w pracach UNESCO i organizacji europejskich. I. ROLA KULTURY W KSZTAŁTOWANIU SPOŁECZEŃSTWA KREATYWNEGO: Od reprodukcji kultury do kreacji ; Praktykowanie kultury. Szkic do problemu ; Kultura - media - edukacja ; Kultura - co to pojęcie dla nas znaczy? ; Ekonomika kultury jako dziedzina badawcza. II. NOWE WYZWANIA EDUKACYJNE: Edukacja artystyczna - perspektywy ; Antropologia, komunikacja, animacja - trzy wymiary "wiedzy o kulturze" ; Media w przemianach kulturowych - odniesienia edukacyjne ; Muzeum jako narzędzie edukacji ; Edukacja muzealna w praktyce Zamku Królewskiego w Warszawie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96495 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pisma Filozoficzne ; t. 112)
Prace dedykowane Profesor Barbarze Kotowej w 50-lecie jej pracy nauczycielskiej oraz w 40-lecie pracy akademickiej.
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Od studiów nad konstrukcją Ingardenowskiego "programu badań literackich" ku horyzontom Rorty'ańskim / Jerzy Kmita. Cz. I. O FILOZOFII I FILOZOFOWANIU: Wielopostaciowość współczesnego minimalizmu filozoficznego / Jan Such; O Schelerowskim rozróżnieniu wiedzy kształcącej i wiedzy dającej władzę / Piotr Orlik; Rola paradoksu w filozofii greckiej / Przemysław Paczkowski; Ecce historia, czyli ocalić tajemnice Etrusków / Bartosz Gałązka; O ironist(k)ach i ironii / Karolina Nowak. Cz. II. O FILOZOFII NAUK: Spory filozoficzne o racjonalność nauki / Alina Motycka; Perspektywy poznawcze nauk humanistycznych a sposób ujmowania relacji: jednostka - kultura / Krystyna Zamiara; Nauka sztuce, sztuka nauce. Die Farbenlehre W. Ostwalda pomiędzy sztuką a wytwórczością przemysłową / Danuta Sobczyńska; Newton - alchemik i imaginacyjne drogi fizyki / Marek Woszczek; Nauka i kultura / Marek Kilijanek. Cz. III. O FILOZOFII KULTURY: Kultura polityczna jako paradygmat badawczy / Tadeusz Buksiński; Epistemologie oświecenia w perspektywie relatywizmu kulturowego / Anna Pałubicka; Pamięć sfragmentaryzowana / Anna Jamroziakowa; Język werbalny a myślenie / Honorata Korpikiewicz. Cz. IV. O FILOZOFII SPOŁECZEŃSTWA: Globalizacja a uznanie / Jarema Jakubowski; Równość czy różnica? Współczesne problemy obywatelstwa i politycznego uczestnictwa kobiet / Elżbieta Pakszys; Triumf czy klęska rozumu praktycznego? / Grażyna Żurkowska; Pochwała kryzysu / Jadwiga Mizińska; Doczesne bogactwo a życie wieczne / Roman Kubicki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93556 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71781 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. pod biogramami Indeks osób
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-49725/t.1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej