Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(34)
Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(37)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(26)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Autor
Putkiewicz Zygmunt
(3)
De Bono Edward (1933-2021)
(2)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
Lech Konstanty (1899-1973)
(2)
Madaliński Michał (tłumacz)
(2)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Braun Juliusz (1948- )
(1)
Bruner Jerome Seymour (1915- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(1)
Ciechanowicz Anna
(1)
Delong Marek (1977- )
(1)
Dymon Mirosław
(1)
Hales Colin F
(1)
Ilczuk Dorota
(1)
Jurkowski Andrzej (1935-2006)
(1)
Kaczanowska Aniela (1944- )
(1)
Kalmanowicz Beata
(1)
Kowalski Stanisław (1904-1994)
(1)
Kubińska Olga
(1)
Kubiński Wojciech
(1)
Laskowska Joanna (1967- )
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Mystkowska Halina
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Okopiński Henryk
(1)
Pankowska Krystyna
(1)
Pochanke Henryk
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Ratajski Sławomir
(1)
Rusk Robert Robertson (1879-1972)
(1)
Skorny Zbigniew (1926-2012)
(1)
Solov'eva I.M
(1)
Spear-Swerling Louise
(1)
Sternberg Robert J
(1)
Strelau Jan (1931- )
(1)
Szybka Czesław
(1)
Słomkiewicz Stefan
(1)
Więckowski Ryszard
(1)
Wojnar Irena (1924- )
(1)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(1)
Włodarczyk Anna (1981- )
(1)
Zaborniak-Sobczak Małgorzata
(1)
Zak Anatol Z
(1)
Zielecki Alojzy (1933- )
(1)
Ziembiński Zygmunt
(1)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(11)
1960 - 1969
(4)
1920 - 1929
(1)
Kraj wydania
Polska
(32)
Ukraina
(1)
Język
polski
(29)
Temat
Myślenie
(17)
Myślenie twórcze
(17)
Nauczanie
(12)
Metody nauczania
(7)
Dziecko
(5)
Uczenie się
(5)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(4)
Mowa
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Kształcenie
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Pamięć
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Arteterapia
(2)
Heurystyka
(2)
Historia
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Kształcenie politechniczne
(2)
Kultura
(2)
Osobowość
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Poznanie
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Sztuka
(2)
Technika
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie
(2)
Wiedza o kulturze
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wyobraźnia
(2)
Zdolności
(2)
Antropologia społeczna
(1)
Baza danych
(1)
Czas pracy ucznia
(1)
Czasopisma katolickie polskie
(1)
Czytanie
(1)
Decyzje
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja medialna
(1)
Gender
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Handel detaliczny
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Inteligencja (socjol.)
(1)
Internet
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Język polski
(1)
Katolicka nauka społeczna
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Klastry (ekonomia)
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kultura masowa
(1)
Lech, Konstanty (1909- )
(1)
Literatura
(1)
Logika
(1)
Marketing
(1)
Metoda problemowa
(1)
Motywacja
(1)
Muzealnictwo
(1)
Muzyka
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele wychowania estetycznego
(1)
Normy ISO 14001
(1)
Ochrona zabytków
(1)
Pisanie
(1)
Pojęcia
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Praca ręczna
(1)
Praca zespołowa
(1)
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
(1)
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
(1)
Psychologia
(1)
Rozumowanie (log.)
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Socjologia
(1)
Socjometria
(1)
Spostrzeganie
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Strony WWW
(1)
Studenci
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Szkolnictwo
(1)
UNESCO
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wykluczenie cyfrowe
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zmysły
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: dzieło
Chrześcijanin w Świecie
(1)
Przegląd Powszechny
(1)
Tygodnik Powszechny (1945- )
(1)
W drodze
(1)
Więź (czasop.)
(1)
Znak (czasop. ; 1946- )
(1)
Życie i Myśl
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
Temat: miejsce
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Scenariusz z zajęć
(2)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Zagadnienia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Kultura i sztuka
(2)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Z Przodujących Doświadczeń Pedagogicznych)
Bibliogr. s. 81-[82].
Znaczenie kształcenia myślenia ; Problematyka myślenia w niektórych pozycjach literatury naukowej ; Analiza procesu kształcenia myślenia: Wprowadzenie nowych pojęć ; Kształcenie umiejętności formułowania samodzielnych sądów metodą dyskusji ; Kształcenie umiejętności wnioskowania ; Rola książki, wykładu, lekcji powtórzeniowych, zeszytów przedmiotowych i prac domowych ; Czynniki utrudniające kształcenie myślenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46390 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydaw. Psychologiczne Edukacja)
Bibliogr.
Książka ta ma pomóc nauczycielom i pedagogom świadomie rozwijać umiejętność poprawnego myślenia u dzieci. Aby tego dokonać, musimy najpierw ukształtować ją u siebie. Autorzy książki wskazują na fakt istnienia różnych typów inteligencji i wyjaśniają, dlaczego uczniowie różnie sobie radzą w szkole. Książka zawiera wiele praktycznych wskazówek, służących doskonaleniu myślenia. [księgarnia Merlin 2006]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45271 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Wykształcenie ogólne a zajęcia praktyczno-techniczne w świetle przygotowania uczniów do życia ; II. Samodzielne myślenie i działanie a rozwój intelektualny uczniów III.Samodzielne myślenie i działanie techniczne ; IV. Cechy działania konstrukcyjno-technicznego uczniów klas V-VII szkoły podstawowej ; V. Wpływ nastawienia badawczego na rozwiązywanie problemów konstrukcyjnych ; VI. Efektywność problemowego nauczania prac konstrukcyjno-technicznych ; VII.Aktywizacja myślenia uczniów w procesie nauczaniazajęć praktyczno-technicznych w świetle przeprowadzonych badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37676 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Styl terapeutyczny w pracy nauczyciela polonisty / Anna Włodarczyk. - Kraków : Universitas, cop. 2007. - 234, [3] s. : rys. ; 21 cm.
(Edukacja Nauczycielska Polonisty ; 6)
Bibliogr. s. 231-234.
1. Humanizm - odkrywanie ospobowości nauczyciela-terapeuty. 2. Suplementy metodyczne. 3. Zdarzenia krytyczne w nauczaniu - budowanie refleksyjnej postawy nauczyciela. 4. Suplementy metodyczne. 5. Odkrywanie relacji nauczyciel-uczeń w sytuacjach dydaktyczno-wychowawczych. 6.Istota stylu terapeutycznego na lekcjach języka polskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90073 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Pedagogiczna Wychowawczyni Przedszkola)
Bibliogr. s. 188-[190].
Cele i zadania mowy i myślenia dziecka ; Charakterystyczne cechy mowy i myślenia dziecka ; Założenia metodyczne w kształtowaniu mowy i myślenia ; Formy pracy z dziećmi ; Przygotowanie do szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-28186 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-39361 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Psychologiczne / red. Tadeusz Tomaszewski ; Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Psychologicznych ISSN 0077-0515 ; t. 20)
Streszcz. ang., ros.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-53135 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na s. 4 okł. ISBN poprz. wyd.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82699 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [53] s.
Praca adresowana jest do nauczycieli języka polskiego, nauczania początkowego, przedszkola, nauczycieli sztuki oraz wychowawców w świetlicach szkolnych, środowiskowych i profilaktycznych. Z książki skorzystać mogą także rodzice, którzy są pierwszymi i najważniejszymi nauczycielami języka.
Treść książki odnosi się do problemu aktywności twórczej dziecka, do jej stymulowania oraz rozbudzenia dziecięcej inwencji twórczej. Autorka starała się udowodnić, że dziecko w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym potrafi wypowiedzieć się na sposób literacki. Wypowiedzi te formułuje poprzez fraszkę, zagadkę, wierszyki, haiku, wiersze białe, limeryki, wreszcie - prozę. Tematyka dziecięcych utworów bywa najczęściej zasadzona na przeżyciach dziecka związanych z wyobraźnią i zabawą oraz realiami życia. Książka zawiera przykłady wielu utworów literackich napisanych przez dzieci, wśród których Czytelnik znajdzie wiersze, zagadki, przykłady prozy oraz scenariusz do filmu. [ksiazk.,wp, 2007]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-67659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono wśród uczniów szkół w Przeworsku i Rzeszowie oraz studentów Instytutu Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. s. 234-240.
Streszcz. w jęz. ang.
ZARYS STRUKTURY SZKOLNICTWA W POLSCE: Reforma systemu oświaty ; System szkolnictwa artystycznego ; Kształcenie nauczycieli muzyki ; Zmiany w systemie kształcenia - nowa "Podstawa programowa" z 2009 r. ; TWÓTCZOŚĆ - POJĘCIE I PRÓBY DEFINICJI: Filozoficzny i estetyczny wymiar twórczości ; Twórczość w ujęciu psychologicznym ; twórczość w ujęciu pedagogicznym ; WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI W ZAKRESIE MUZYKI: "Program międzynarodowej oceny umiejętności uczniów" ; Raporty o stanie wiedzy i umiejętności muzycznych ; Standardy edukacji kulturalnej ; AKTYWNOŚĆ TWÓRCZA W MUZYCE: Kreatywność w przestrzeni europejskiej ; Aktywność twórcza jako samorealizacja ; Aktywne metody nauczania ; ZAŁOŻENIA METODYCZNE PRACY: Problematyka badawcza ; Podstawa teoretyczna i pytania problemowe ; Cel pracy i hipotezy szczegółowe ; Zmienne i wskaźniki badawcze ; Charakterystyka narzędzi badawczych ; Organizacja badań i osoby badane ; Statystyczne metody analizy wyników badań własnych ; ANALIZA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: Ogólne wyniki w teście KAHN ; Ogólne wyniki heurystyki ; Ogólne wyniki algorytmu ; Ogólne wyniki nonkonformizmu ; Ogólne wyniki konformizmu ; Ogólne wyniki osiągnięć muzycznych ; Ogólne wyniki wiedzy muzycznej ; Ogólne wyniki umiejętności percepcyjnych ; REFLEKSJE DLA PEDAGOGIKI MUZYCZNEJ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100537 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Streszcz. ang.
TWÓRCZOŚĆ I SZTUKA: Postrzeganie dzieł sztuki jako proces tworzenia ; Kilka uwag na temat twórczości i jej rezultatów ; Awangardowość tańca na przełomie XX i XXI wieku ; Realizacja postulatu "otwierania umysłu" w sztuce Zbigniewa Libery ; WYCHOWANIE PRZEZ SZTUKĘ I TWÓRCZOŚĆ: Historia i młodość w polskim kinie współczesnym ; Twórczość jako droga do pokoju ; Sztuka tworzenia ciała - eugenika symboliczna ; TWÓRCZOŚĆ I SZTUKA W SZKOLE: Szkoły twórcze Nowego Wychowania jako inspiracja dla współczesnej pedagogiki ; Szkoła Aktywności Twórczej - tradycja i współczesność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103641 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [274]- 278.
GŁÓWNE ZAŁOŻENIA I PROBLEMY PUBLIKACJI: Zarys problematyki badawczej ; Ustalenie terminologii ; ORGANIZACJA BADAŃ NAD UKŁADEM I STRUKTURĄ HISTORII NAUCZANEJ W SZKOLE ORAZ MYŚLENIEM HISTORYCZNYM UCZNIÓW: Badania wstępne ; Ustalenie metodą grafów systemu materiału historycznego w szkole ponadpodstawowej i średniej ; Metody i narzędzia zastosowane w badaniach procesu myślenia historycznego uczniów ; Organizacja i przebieg badań ; UCZENIE SIĘ HISTORII: Główne kierunki psychologii uczenia się ; Uczenie się jako proces ; Warunki uczenia się ; Uczenie się jako działanie ukierunkowane ; Uczenie się jako rozwiązywanie problemów ; Uczenie się jako odbiór i przetwarzanie informacji ; STRUKTURA WIADOMOŚCI A MYŚLENIE: Układ i struktura wiadomości ; Badania nad układem i strukturą wiadomości historycznych jako przedmiot nauczania szkolnego ; Struktura historii nauczonej w szkole wyrażona grfem ; Struktura uczenia się historii ; PROCESY MYŚLENIA W UCZENIU SIĘ HISTORII: Proces myślenia ; Rodzaje myślenia, myślenie historyczne ; Myślenie rozwijane na historycznym materiale spostrzeżeniowym ; Myślenie rozwijane na historycznym materiale wyobrażeniowym ; Myślenie rozwijane na historycznym materiale pojęciowym ; KIEROWANIE PROCESEM MYŚLENIA: Tworzenie racjonalnych warunków uczenia się historii ; Samodzielne kierowanie myśleniem historycznym w uczeniu się ; Teza główna w świetle badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100234 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Ogólne problemy myślenia technicznego II. Założenia, metody i organizacja badań III.Problemy, treści nauczania zajęć technicznych IV. Wielostronna aktywizacja uczniów w procesie
nauczania zajęć technicznych V. Treści i metody nauczania a sprawność myślenia
technicznego VI. Dydaktyczne warunki efektywności zajęć
technicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-35426 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40753 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej