Zawiera: II Koncert skrzypcowy op. 61 / Karol Szymanowski. "Nuta Madejowa". Taniec góralski z baletu "Harnasie" / Karol Szymanowski. "Orawa". "Orawa" ; "Krzesany" / Wojciech Kilar. Wiązanka melodii beskidzkich na gajdach. "Gdybyć się ty gronickuö. Koncert na klawesyn (lub fortepian) i orkiestrę smyczkową Op. 40, Allegro molto. Koncert na klawesyn (lub fortepian) i orkiestrę smyczkową Op. 40, Vivace / Henryk Mikołaj Górecki. "Wiersycku zielony"; "Po śtyry".
Anna Górecka, fortepian ; Piotr Pławner, skrzypce ; Filharmonia Śląska ; Mirosław Jacek Błaszczyk, dyrygent ; Kapela Jana Karpiela "Bułecki" ; "Wałasi".
Zawiera: Lilija ; Wiosna ; Kujawiak ; Polka od Szczuczyna ; Głos ; Siwy Baran ; Świci mieciunc ; Z tamtej strony jeziora ; Czemu Karolino w dole stoisz ; Rada, nie rada.
Kwartet Pałucki (Grzegorz Tomaszewski, cytry, harmonijka ustna ; Michał Kulenty, saksofony, flety ; Karol Szymanowski, wibrafon ; Krzysztof Samela, kontrabas) ; Romuald Jędraszak, dudy wielkopolskie.
Nagrano podczas koncertów zespołu 31.07.2010 w Wągrowcu oraz 20.08.2010.
Zawiera: Modlitwa, gdy dziatki idą spać ; Kryste, dnu naszej światłości ; Pieśń o narodzeniu Pański ; Nakłoń, Panie , ku mnie ucho Twoje ; Błogosławiony człowiek ; Powszednia spowiedź ; Alleluja. Chwalcie Pana Boga ; Ego sum Pastor bonus ; Nunc scio vere / Wacław z Szamotuł. Missa Paschalis / Marcin Leopolita.
Collegium Vocale: Hanna Michalak, sopran ; Janusz Cabała, kontratenor ; Michał Zieliński, baryton ; Roman Fijałkowski, baryton ; Elżbieta Sczurko, sopran ; Błażej Grek, tenor.
Nagranie: sierpień 1992, Filharmonia Pomorska Bydgoszcz ; maj 1994, Kościół Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny, Warszawa.
W druku: temat miłosny z filmu "Drakula", wokaliza z filmu "Dziewiąte wrota", temat z filmu "Pianista", prolog z filmu "Portret damy", "Zjawy miłosne" z filmu "Portret damy", "Muzyka rejsu" z filmu "Smuga cienia", walc z filmu "Ziemia obiecana".
Inf. o kompozytorze i zbiorze pol. i ang.
Muzyka i dźwięk są nieodłącznymi elementami każdego filmu. Pogłębiają sens pewnych scen, mogą sprawić, że są one śmieszne lub straszne, innym razem trzymają w napięciu lub wywołują w nas różnego rodzaju emocje. Na pytanie o najbardziej znanego i cenionego twórcę muzyki filmowej w Polsce, bez większego namysłu, większość z Was odpowie Wojciech Kilar. Jego romans z filmem przyniósł nam wiele godzin wspaniałej muzyki, która nie tylko wzbogaciła filmy najznamienitszych polskich i światowej sławy reżyserów, ale także jako autonomiczne utwory jest słuchana i wykonywana na koncertach w oderwaniu od obrazu filmowego, do którego została skomponowana. Oddajemy w Państwa ręce dwa zeszyty zawierające proste transkrypcje na fortepian najpopularniejszych tematów i utworów z filmów, do których Wojciech Kilar napisał muzykę. Dzięki łatwym opracowaniom, przygotowanym przez polskiego kompozytora młodego pokolenia Michała Jakuba Paparę tematy z takich filmów jak Dracula, Pianista czy Dziewiąte wrota mogą rozbrzmiewać w domu każdego z nas. [PWM, 2012]
W druku: temat z filmu "Bilans kwartalny", polonez z filmu "Pan Tadeusz", w stepie szerokim z filmu "Przygody pana Michała", temat z serialu TV "Rodzina Połanieckich", walc z filmu "Trędowata".
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Kolberg 2014 Promesa, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
Zawiera: Sztajerek „Oj ja ni mam pieniędzy” ; Stała się dzisiaj wielka nowina ; Szewczyk ja sy, szewczyk ; Pójdziemy, bracia, w drogę z wieczora ; Piszoł Iwaśko rano kosyty ; W pańskim ogródeczku rośnie lelija ; Prała Maryni chusty na łedi ; Polka szybka, przez nogę ; Nie ma jak tu wam, matulu ; Polka „szarpana” ; Gorzkie żale, przybywajcie ; Gdy Jezus miły był w Betanii ; Jużem dość dla ciebie pracował, człowiecze ; Nastała nam dzisiaj ta Kwietnia Niedziela ; Płaczcie, anieli, płaczcie, duchy święte ; Pozdrawiajmy, wychwalajmy/O Mario, źródło miłości ; Krążyli my, krążyli ; Tam na górze, w zielonej murawie ; Dunaj, dunaj, w dunaju woda ; Nieszczęśliwa głowiczejka na świeci ; Zagraj mi, kapelo ; Kozaczek ; Sztajerek ; W ogrodzie róża, a w sadeńku gaj ; Tam na łące, na zielonej ; Żegnam cię, mój świecie wesoły ; Żegnam cię, mój świecie wesoły ; Marcel Peres. Improwizacja organowa na temat pieśni „Żegnam cię…”.
Zawiera: Assertive Prelude/Preludium Asertywne. Nonassertive Toccata/Nieasertywna Toccata. Three Crowns/Trzy Korony. Suite on Polish Themes/Suita na Tematy Polskie : Polka, Olender, Mazurek, Krakowiak, Polonez, Zbójnicki.
Krzysztof Herdzin, dyryg. ; Academy od St. Martin in the Fields.