Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(33)
Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje naukowe
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(32)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(16)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(17)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Autor
Kaleńska-Rodzaj Julia
(3)
Dymon Mirosław
(2)
Berger Karol (1947- )
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Buchner Antoni (1941- )
(1)
Budd Malcolm (1941- )
(1)
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chęćka-Gotkowicz Anna (1975- )
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dubrovnij Taras Mikolajovič (1979- )
(1)
Gabriel Clive
(1)
Gadzina Monika
(1)
Głowacka Ewa
(1)
Jordan-Szymańska Anna
(1)
Jędrzejewska Maria (tłumacz)
(1)
Karczewska-Markiewicz Zofia (1911-1975)
(1)
Kasperowicz Ryszard (1968- )
(1)
Kramarz Michał
(1)
Kölsch Stefan (1968- )
(1)
Kłosiński Marek
(1)
Lawendowski Rafał
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Levitin Daniel J
(1)
Makomaska Sylwia
(1)
Malikowski Radosław
(1)
Meyer Leonard B. (1918- )
(1)
Miklaszewski Kacper (1949- )
(1)
Nogaj Anna
(1)
Piotrowska-Dumont Róża
(1)
Posłuszna Joanna
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przychodzińska-Kaciczak Maria
(1)
Pytlak Andrzej
(1)
Rolland Romain (1866-1944)
(1)
Shuter-Dyson Rosamund
(1)
Staff Leopold (1878-1957)
(1)
Szymonik Michał
(1)
Teplov Boris Mihajlovič (1896-1965)
(1)
Uberman Marta
(1)
Weiner Agnieszka
(1)
Wierszyłowski Jan
(1)
Wroński Tadeusz (1915-2000)
(1)
Zauner Michelle (1989- )
(1)
Zwolińska Ewa
(1)
Zwoliński Andrzej (1957- )
(1)
Łysiak Wojciech
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(4)
1950 - 1959
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1901-1914
(1)
Kraj wydania
Polska
(31)
Ukraina
(1)
Język
polski
(30)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura koreańska
(1)
Temat
Muzyka
(25)
Muzycy
(4)
Twórczość
(4)
Zdolności
(4)
Edukacja muzyczna
(3)
Muzykoterapia
(3)
Psychologia muzyki
(3)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(3)
Muzyka tła
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Spostrzeganie
(2)
Studenci
(2)
Słuch muzyczny
(2)
Trema
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Ambient
(1)
Audiomarketing
(1)
Baba Jaga (postać legendarna)
(1)
Badeni, Stefan (1885-1961)
(1)
Bajka i baśń ludowa
(1)
Barok
(1)
Brzechwa, Jan (1900-1966)
(1)
Centra handlowe
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Chorzy na nowotwory
(1)
Czarownice i czarownicy
(1)
Czytanie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Doświadczenie szczytowe
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Ejsmond, Julian (1892-1930)
(1)
Elektrownie jądrowe
(1)
Elementarz polski
(1)
Eno, Brian (1948- )
(1)
Falski, Marian (1881-1974)
(1)
Film polski
(1)
Folklor
(1)
Gordon, Edwin Elias (1927-2015)
(1)
Gołubiew, Antoni (1907-1979)
(1)
Grynberg, Henryk (1936- )
(1)
Heraldyka
(1)
Herbert, Zbigniew (1924-1998)
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Jan Bosko (święty ; 1815-1888)
(1)
Język polski
(1)
Kompozytorzy
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Konwicki, Tadeusz (1926-2015)
(1)
Koreańczycy
(1)
Kołłątaj, Hugo (1750-1812)
(1)
Kraszewski, Józef Ignacy (1812-1887)
(1)
Krytyka muzyczna
(1)
Kultura
(1)
Las
(1)
Leszczyński, Witold (1933-2007)
(1)
Leśnictwo
(1)
Lieder, Wacław Rolicz (1865-1912)
(1)
Literatura kaszubska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura polska
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Matematyka
(1)
Matki i córki
(1)
Meblarstwo
(1)
Metafizyka
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Miciński, Tadeusz (1873-1918)
(1)
Mitologia słowiańska
(1)
Mniejszości seksualne
(1)
Modernizm
(1)
Multimedia
(1)
Muzycy amerykańscy
(1)
Muzyka polska
(1)
Muzyka skrzypcowa
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Nauczycielel
(1)
Nazwy miejscowe polskie
(1)
Neurobiologia
(1)
Neuropsychologia
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Niemcy
(1)
Nienacki, Zbigniew (1929-1994)
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Orzeszkowa, Eliza (1841-1910)
(1)
Temat: dzieło
Bolesław Chrobry
(1)
Brzezina (film)
(1)
Echa leśne
(1)
Lublana
(1)
Rok 1863
(1)
Siekierezada (film)
(1)
Wielki las
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1989-
(2)
2001-0
(2)
1401-
(1)
1501-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Francja
(1)
Korea Południowa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Polska
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwajcaria
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(3)
Opracowanie
(2)
Autobiografia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Muzyka
(1)
Muzyka na flet
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Powieść
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(10)
Kultura i sztuka
(8)
Edukacja i pedagogika
(3)
Historia
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
33 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Res Facta ISSN 0208-9963 ; 2)
I. Teoria II. Oczekiwanie i uczenie się III.Zasady percepcji układów: prawo dobrej
kontynuacji IV. Zasady percepcji układów: dopełnienie
zamknięcie V. Zasady percepcji układów: osłabienie kształtu VI. Materiał dowodowy: odchylenia wykonawcze
a organizacja dźwiękowa VII.Materiał dowodowy: odchylenia równoczesne
i następcze VIII.Uwagi o procesie wyobrażeniowym, konotacji
i nastrojach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-36265 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Temat
Bibliogr. s. [199]-232.
BN-P.2/2014
Neurofizjologiczne mechanizmy odbioru i przetwarzania muzyki ; Rozwój zmysłu słuchu i muzycznej wrażliwości od okresu prenatalnego do wieku przedszkolnego ; Muzyka a inne rodzaje sztuki ; Czy muzyka jest stenografią uczuć? ; Czy słuchanie muzyki może wspomóc procesy poznawcze? ; Czy przy muzyce czas płynie inaczej? ; W muzycznej sferze marketingu ; Wybrane metody zastosowania specyficznej kulturowo muzyki ; Pamięć ekspertów muzycznych ; Czy uprawianie muzyki ma korzystny wpływ na procesy poznawcze, strategie uczenia się i osiągnięcia w nauce? ; Od czego zależy sukces w muzyce? ; Życie bez muzyki: wrodzona i nabyta amuzja.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2341 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Orientacje)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 266 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Psihologiâ muzykal'nyh sposobnostej".
Bibliogr. s. 360-[366].
I. Uzdolnienie muzyczne ; II. Wrażenie dźwięku muzycznego ; III. Czułość na różnice wysokości dźwięków ; IV. Słuch absolutny ; V. Słuch melodyczny i poczucie tonalne ; VI. Słuch harmoniczny ; VII. Muzyczne wyobrażenia słuchowe ; VIII. Poczucie rytmu ; IX. Podstawowe zdalności muzyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8069 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria # nauka)
Tyt. oryg.: "This is your brain on music : the science of a human obsession" 2006.
Bibliogr. s. [299]-321. Indeks.
Otwierająca uszy i głowy analiza jednej z namiętności rządzących naturą człowieka! Daniel J. Levitin, niegdyś muzyk rockowy, a dziś neurobiolog, analizuje związek między muzyką - jej wykonaniami, kompozycją, sposobami słuchania i tym, co sprawia, że się nam podoba - a mózgiem człowieka. Wykorzystując najnowsze badania i przykłady muzyczne, od Mozarta, Elli Fitzgerald i U2, po Schönberga i Metallicę, Levitin pokazuje, dlaczego odczuwamy więź emocjonalną z muzyką, której słuchaliśmy, będąc nastolatkami, i jak kompozytorzy wykorzystują to, w jaki sposób nasz mózg racjonalizuje świat. Dochodzi też do niezwykłych wniosków - to 10 000 godzin ćwiczeń - a nie tylko talent - decyduje o tym, że możemy zostać wirtuozami! [Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104381 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 3005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-53176 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia muzyki / Jan Wierszyłowski. - Wyd. 2 rozsz. - Warszawa : Państwowe Wydaw. Naukowe, 1979. - 380, [3] s. : nuty, rys., tab., wykr. ; 20 cm.
Indeksy
W metryce mylnie: Wyd. 1
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-53931 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek w sytuacji kontaktu z muzyką / Marek Kłosiński. - Warszawa : Instytut Kultury, 1995. - 215 s. : nuty, rys., wykr. ; 21 cm.
Streszcz. ang.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-74312 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie przez muzykę / Róża Piotrowska-Dumont. - Kraków : Petrus, cop. 2012. - 43, [2] s. ; 20 cm.
Bibliogr. s. 43-[44].
O wychowaniu przez muzykę i jej właściwościach wychowawczych ; Poglądy na wychowawczą i społeczną rolę muzyki w aspekcie twórczości fletowej ; Społeczne, estetyczne i muzykoterapeutyczne funkcje muzyki fletowej w świetle własnych doświadczeń rodzinnych w zakresie działalności koncertowo-wychowawczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Muzyka)
Tyt, oryg.: "Music and emotions. The philosophical theories" 1992.
Indeks.
1. Emocje; 2. Odrzucenie emocji ; 3. Ruch i emocje w muzyce ; 4. Emocje seksualne w ruchu idealnym ; 5. Świat jako wcielona muzyka ; 6. Muzyka jako niespełniony symbol ; 7. uzyka jako wyraz emocji ; 8. Znaczenie, emocje i przekaz informacji w muzyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2632 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-53553 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 162-182. Indeks.
Streszcz. w jęz. ang.
R. I Rozwój procesów mózgowych - okres prenatalny i postnatalnych do okresu dorastania ; R. II Perspektywa neuronauki w edukacji muzycznej ; R. III Neuropsychologiczne aspekty uczenia się muzyki poprzez audiację ; R. IV Rozwój muzyczny a geny i środowisko ; R. V Znaczenie ruchu dla rozwoju muzycznego człowieka ; R. VI Aspekty poznania rozwoju muzycznego ; R. VII. Mózg a język muzyczny ; R. VIII Sztuka muzyczna ; R. IX Psychofizyczni dualiści.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104864 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Streszcz. ang. przy rozdz.
Percepcja muzyki jako spotkanie umysłu słuchacza z właściwościami słuchanej muzyki ; Percepcja formy utworu muzycznego w ujęciu psychologii poznawczej ; Poznanie w muzyce w świetle odbioru znaczeń muzycznych ; Udział myślenia w percepcji formy utworu muzycznego a rozumienie muzyki ; Nieświadome i uświadomione w muzyce ; Droga do poznania muzyki - refleksja nad koncepcją uzdolnienia muzycznego Edwina Gordona.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2576 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia tremy : teoria i praktyka / Julia Kaleńska-Rodzaj. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. - X, [2], 241, [2] strony : rysunki, wykresy ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 201-[227]. Indeks.
CZĘŚĆ I. ZJAWISKO TREMY W OPISACH MUZYKÓW I PSYCHOLOGÓW MUZYKI: 1. Doświadczanie tremy: 1.1. Trema w opisach doświadczeń znanych muzyków, 1.2. Trema w opisach doświadczeń młodych muzyków, 1.3. Trema jako specyficzny problem wykonawstwa muzycznego, 1.4. Psychologiczne definicje tremy, 1.5. Podsumowanie: porządkowanie terminologii - pobudzenie, stres, lęk, strach, trema. CZĘŚĆ II. TREMA Z PERSPEKTYWY PSYCHOLOGII SPORTU: 2. Trema jako wzrost pobudzenia: 2.1. Optymalny stan koncertowy, 2.2. Mechanizmy wyjaśniające powstawanie tremy - poziom pobudzenia a jakość wykonania, 2.3. Podsumowanie: pobudzenie jako nieodłączny element występowania. CZĘŚĆ III. TREMA Z PERSPEKTYWY PSYCHOLOGII KLINICZNEJ: 3. Trema jako lęk: 3.1. Perspektywa kliniczna: triada objawów lęku, 3.2. Podsumowanie: współwystępowanie objawów ; 4. Cechy zwiększające podatność na tremę: 4.1. Czynniki osobowościowe, 4.2. Czynniki moderujące: wiek i płeć, 4.3. Czynniki motywacyjne, 4.4. Podsumowanie: rozwojowy schemat powiązań ; 5. Trema jako lęk społeczny: 5.1. Trema a lęk społeczny: podobieństwa i różnice, 5.2. Trema a inne zaburzenia kliniczne, 5.3. Wieloczynnikowe modele wyjaśniające występowanie tremy, 5.4. Podsumowanie: profilaktyka lęku scenicznego (tremy). CZĘŚĆ IV. TREMA Z PERSPEKTYWY PSYCHOLOGII EMOCJI: 6. Trema jako złożone zjawisko emocjonalne: 6.1. Emocje przedkoncertowe z perspektywy psychologii emocji, 6.2. Poszerzenie perspektywy: wyjście poza lęk, 6.3. Trema jako złożony stan emocjonalny: wnioski z badań własnych, 6.4. Optymalny stan koncertowy i optymalne emocje. Korzyści z ujmowania tremy jako złożonego stanu emocjonalnego, 6.5. Podsumowanie: trema z perspektywy psychologii emocji. CZĘŚĆ V. RADZENIE SOBIE Z TREMĄ - REGULACJA EMOCJI PRZEDKONCERTOWYCH: 7. Radzenie sobie z tremą - zastosowanie teorii w praktyce: 7.1. Ryzykowne strategie radzenia sobie z tremą, 7.2. Adaptacyjne strategie radzenia sobie z tremą demobilizującą, 7.3. Podsumowanie: plan psychologicznego przygotowania się do występu ; 8. Psychologiczne przygotowanie wykonawcy do występu publicznego: 8.1. Budowanie tożsamości artysty - poczucie sensu, 8.2. Wspierające środowisko - poczucie wspólnoty, 8.3. Rozwijanie umiejętności dbania o kondycję psychiczną i fizyczną - poczucie skuteczności ; 8.4. Podsumowanie: dobrostan psychiczny muzyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3569 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
UWERTURA: 1. Psychologia muzyki. Uniwersalność i interdyscyplinarność podejścia / Julia Kaleńska-Rodzaj, Maria Chełkowska-Zacharewicz. CZĘŚĆ I. MUZYKA I AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA Z PERSPEKTYWY PSYCHOLOGII MUZYKI I MUZYKOLOGII: HOMO MUSICUS - umysł i ciało: 2. Współczesna muzykologia wobec psychologii muzyki. O znaczeniu perspektywy psychologicznej w refleksji o muzyce / Piotr Podlipniak, 3. Podstawy działania ludzkiego systemu słuchowego / Krzysztof Basiński, 4. Korelaty mózgowe wykonawstwa muzycznego / Karolina Czernecka, 5. Poruszeni muzyką. Badania nad ruchem ciała w kontekście percepcji muzyki / Agata Żelechowska ; EMOSAPIENS - reakcje na muzykę: 6. Reakcje emocjonalne na muzykę. Natura emocji w doświadczeniu muzycznym / Maria Chełkowska-Zacharewicz, 7. Efekt "tapety akustycznej" - ekstrawagancja czy strategia? Musique d’ameublement i audiomarketing / Sylwia Makomaska, 8. Muzykoterapia, czyli pogranicza nauki i sztuki. Praktyka, teoria, stan badań / Ludwika Konieczna-Nowak. CZĘŚĆ II. DZIAŁALNOŚĆ WYKONAWCZA JAKO PRZEDMIOT BADAŃ I ODDZIAŁYWAŃ PSYCHOLOGICZNO-EDUKACYJNYCH: ĆWICZENIE - niełatwa droga do sukcesu: 9. Modele ćwiczenia instrumentalnego / Stella Kaczmarek, 10. Uzależnienie od uczenia się wśród muzyków / Paweł Atroszko, Rafał Lawendowski, 11. Pozytywna emocjonalność w ćwiczeniu gry na instrumencie. Rola radości i zainteresowania / Zofia Mazur, 12. Bez bólu nie ma efektów? Rola przekonań na temat bólu związanego z grą na instrumencie dla zdrowia muzyków / Aleksandra Jacukowicz, Aleksandra Andysz ; WYSTĘPOWANIE - konsonans umysłu i ciała: 13. Trema jako złożona emocja koncertowa. Regulacja emocji podczas wystąpień publicznych / Julia Kaleńska-Rodzaj, 14. Trening mentalny wykonawcy. Mindfulness jako metoda rozwijania uwagi i radzenia sobie ze stresem / Aleksandra Dembińska, Julia Kaleńska-Rodzaj.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3490 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Tytułowy „słuch metafizyczny” to władza poznawcza. Jego posiadacz wcale nie musi być obdarzony słuchem muzycznym ani pamięcią muzyczną. Może się nawet uważać za muzycznego ignoranta, lecz mimo to dostrzegać, że muzyka darowuje słuchaczowi krótki przebłysk zrozumienia sensu życia. W muzyce kryje się matematyka, mistyka, tęsknota za odnalezieniem przedustawnego porządku świata, ale i szaleństwo. Eseje Anny Chęćki prowadzą przez gąszcz muzycznych dreszczy, stawiając drogowskazy, które pomagają uporządkować własne emocje dzięki trwaniu w bezsłownej myśli muzycznej, a jednocześnie dowodzą, że niewyrażalne doświadczenie estetyczne można oblec w ściśle przylegającą do niego tkankę słów. [Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. WM-Ksieg 3463 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77319 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 252-[261].
I. TEORIE PRACY NAD UTWOREM MUZYCZNYM I INTERPRETACJĄ: 1. Sytuacja estetyczna twórca - dzieło - odbiorca, 2. Koncepcje pedagogiki muzycznej, dotyczące przygotowania i interpretacji utworów, 3. Psychologiczne koncepcje pracy nad utworem muzycznym i interpretacją: A. Uczenie się muzyki, B. Prawidłowości w biografiach muzyków. Predyktory, stymulatory i inhibitory kariery muzycznej, C. Muzyczne zdolności wykonawcze i ich pomiar, 4. Podsumowanie ; II. MODEL TEORETYCZNY INTERAKCJI TWÓRCZEJ: 1. Teorie procesu twórczego, 2. Podsumowanie, 3. Prace nad utworem muzycznym i interpretacją jako interakcja twórcza ; III. PRZESZKODY W INTERAKCJI TWÓRCZEJ. PRZESZKODY W PRACY NAD UTWOREM MUZYCZNYM I INTERPRETACJĄ. HIPOTEZY BADAWCZE: 1. Zapobieganie powstaniu interakcji twórczej, 2. Przerwanie procesów twórczych, 3. Zakłócanie procesów twórczych, 4. Ograniczanie procesów twórczych ; IV. BADANIA WŁASNE: 1. Charakterystyka narzędzi badawczych, 2. Osoby badane ; V. WYNIKI I WNIOSKI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3141 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej