Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Dostępność
dostępne
(12)
tylko na miejscu
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(12)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Autor
Kos Barbara
(3)
Pietrzak-Stępkowska Zofia
(3)
Kida Jan (1931- )
(2)
Górecka-Płoska Alina
(1)
Homa Barbara
(1)
Jankowski Bogusław A
(1)
Krakowian Bogdan
(1)
Krupa Dorota
(1)
Majewski Barnaba
(1)
Myszka Agnieszka
(1)
Nagajowa Maria
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Rusk Robert Robertson (1879-1972)
(1)
Subin Emanuel P
(1)
Tułodziecka Irena (1920- )
(1)
Włodarska-Fuks Ewa
(1)
Ziembiński Zygmunt
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(5)
Kraj wydania
Polska
(14)
Ukraina
(1)
Język
polski
(13)
Temat
Mowa
(14)
Czytanie
(8)
Dziecko
(6)
Pisanie
(6)
Język polski
(5)
Języki
(4)
Gry edukacyjne
(3)
Metody nauczania
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Pomoce dydaktyczne
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Język
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Aktorstwo
(1)
Caritas (teol.)
(1)
Czasownik
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emisja głosu
(1)
Głos
(1)
Język środowiskowy
(1)
Językoznawstwo
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Konopnicka, Maria (1842-1910)
(1)
Lektura szkolna
(1)
Logopedia
(1)
Maturzyści
(1)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nazwy własne
(1)
Odżywianie
(1)
Onomastyka
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Postmodernizm
(1)
Programy edukacyjne (informat.)
(1)
Przyboś, Julian (1901-1970)
(1)
Przymiotnik łemkowski
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Recytacja
(1)
Rozumienie
(1)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(1)
Sztuka
(1)
Telemarketerzy
(1)
Terminologia
(1)
Uczenie się
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wypracowania szkolne
(1)
Zdolności
(1)
Zmysły
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Żeromski, Stefan (1864-1925)
(1)
Temat: dzieło
Dolina Issy
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Bajka i baśń
(1)
Ilustracje
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura fantastyczna
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Przysłowia
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Zagadnienia
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-47354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sygnały)
Indeks
Streszczenie ang., ros.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-68984 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-48325 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99520/3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-99520/1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-99520/2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-48562 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nauczycieli Języków Obcych)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-62555 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks
I. Komunikacja językowa - Wiadomości ogólne - Produkt znakowy - Transmisja komunikatów językowych - Recepcja komunikatów językowych - Komunikacja dźwiękowa i pisemna - Wtórne (pośrednie) rodzaje działalności
komunikacyjnej II. Nauczanie komunikowania się w języku obcym - Zasady ogólne - Nauczanie receptywnej działalności komunikacyjnej - Nauczanie produktywnej działalności komunikacyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-39172 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [111]
Książka zawiera zbiór scenariuszy, które zostały wykorzystane podczas zajęć logopedycznych prowadzonych w przedszkolach i w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Scenariusze zawierają ćwiczenia oddechowe, usprawniające aparat artykulacyjny, ćwiczenia w naśladowaniu dźwięków z otoczenia, sprzyjające prawidłowej realizacji samogłosek i spółgłosek. Celem naszych zajęć było kształtowanie poprawnej wymowy, wzbogacanie słownictwa i wiedzy o środowisku oraz nauka konstruowania wypowiedzi u dzieci w wieku przedszkolnym. [Fragment wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33142 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Kształtowanie umiejętności komunikowania siebie ; Edukacja polonistyczna, jej istota, podstawowe problemy ; Metodologiczne przesłanki badań nad kształtowaniem języka dziecka młodszoszkolnego ; Uwagi ogólne na temat rozwoju języka i myślenia dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Determinanty rozwoju słownika dzieci ; Z badań nad zasobem leksykalnym uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Wykorzystanie techniki swobodnych tekstów w kształtowaniu języka pisanego i mówionego uczniów klas I-III szkoły podstawowej ; Technika swobodnego tekstu a umiejętności językowe uczniów klasy III ; Rozumienie pojęć plastycznych a sprawność językowa uczniów klasy IV ; Rola rodziny w kształtowaniu nawyków czytelniczych dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Czytanie twórcze a sprawność językowa uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Rozwijanie zainteresowań czytelniczych a kształcenie języka uczniów klas młodszych ; Zainteresowania i upodobania czytelnicze dzieci w młodszym wieku szkolnym a obowiązujący zestaw lektur dla klas I-III ; Strategie pamięciowe w początkowym nauczaniu ortografii ; Graficzny aspekt umiejętności pisania uczniów klasy III ; Badania słownictwa podręczników i lektur klas I-III ; Słownictwo podręczników, lektur szkolnych, programów radiowych i telewizyjnych a słownictwo uczniów w młodszym wieku szkolnym ; O regionalnych uwarunkowaniach sprawności językowej uczniów w młodszym wieku szkolnym (na przykładach szkół śląskich) ; Wybrane zagadnienia z zakresu kształcenia sprawności językowej uczniów w nauczaniu początkowym szkoły polonijnej Stanów Zjednoczonych ; Obraz dziecka w twórczości poetyckiej dla dzieci na przykładzie wybranych utworów ; Drama jako metoda kształcenia językowego uczniów klas początkowych ; Opis z pokazu i z pamięci jako problem badawczy ; Rozwój kompetencji uczniów klas niższych w rozumieniu tekstu ; Terapia trudności w edukacji językowej dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-99640 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. terapii prowadzonej z uczniami Niepublicznego Przedszkola Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Rzeszowie (s. 50-56).
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Cz. I GŁOS JAKO NARZĘDZIE PRACY: Logopedyczne podstawy prawidłowego mówienia dla nauczycieli ; Rola witamin, minerałów i składników pokarmowych w diecie osób pracujących głosem ; Gimnastyka języka, czyli rola łamańców językowych oraz innych ćwiczeń artykulacyjnych na zajęciach teatralnych ; Cz. II ZABURZENIA KOMUNIKACJI: Podstawy rozwijania mowy dzieci z autyzmem według modelu wczesnej intensywnej interwencji behawioralnej ; Diagnoza i terapia logopedyczna osób pracujących głosem - na przykładzie dwójki teleankieterów ; Diagnoza i terapia logopedyczna trzynastoletniej dziewczynki z zaburzeniami głosu ; Diagnoza i terapia logopedyczna w przypadku młodzieżowej grupy teatralnej ; CZ. III NAJNOWSZA POLSZCZYZNA: Wymowa grup spółgłoskowych - znajomość normy a realizacja: (badania sondażowe) ; Język środowiskowy współczesnych nastolatków w kontekscie języka nowych nowych mediów ; Kultura języka użytkowników portali społecznościowych ; CZ. IV TECHNIKI USPRAWNIAJĄCE EMISJĘ GŁOSU: "Technika Alexandra" - coś więcej niż kolejna metoda radzenia sobie z problemami z głosem ; Gimnastyka oddechowa według metody A. Strielnikowej w pracy nad emisją głosu ; Naturalna emisja głosu: techniki i metody pracy na bazie warsztatów głosowych Fundacji OVO dla Kultury i Edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ros., słowac.
Streszcz. ang., pol, 1 ros. przy pracach.
I. KULTURA A JĘZYKOWY OBRAZ ŚWIATA: Językowy obraz świata a kultura ; Współzależność wyrazów rodzimych i zapożyczonych ; O kulturotwórczej roli gwary w edukacji regionalnej ; Częstotliwość słowa jako kryterium rozróżnienia między słownictwem aktywnym a pasywnym ; Specyfika stylu narracji na przykładzie życiorysów pracowników Lipawskiej Akademii Pedagogicznej ; Retoryka a idee postmodernistyczne ; Sztuki audiowizualne oraz ich rola w systemie fachowej edukacji językowej ; Konceptualizacja bankowo-giełdowego kodu kultury w słownictwie specjalistycznym w oparciu o niemiecką terminologię bankowo-giełdową ; Świat zagrody szlacheckiej w powieści Czesława Miłosza "Dolina Issy" ; Edukacja i nauczyciel wobec współczesnych przemian kulturowych ; Tworzenie się obywatelstwa w społeczeństwie wielokulturowym ; Język narzędziem komunikacji społecznej. Płaszczyzna metodologiczna ; Funkcje słownictwa wartościującego w artystycznym języku wybranych dzieł Stefana Żeromskiego i Henryka Sienkiewicza ; Język, kultura, tradycja i wychowanie patriotyczne. II. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Kultura i literatura w edukacji językowej ; Badanie stopnia (poziomu) przyswajania słownictwa języka obcego (angielskiego) metodami statystyki językowej ; Językowo-kulturowy obraz zwierząt w podręcznikach i wypowiedziach uczniów klas młodszych ; Przyrostkowe słowotwórstwo przymiotników jakościowych w gwarze łemkowskiej (odczasownikowe rodzaje produktywne) ; Czynniki tekstowości w wypracowaniach szkolnych ; Poziom kultury politycznej uczniów klas maturalnych ; Przysłowia w podręcznikach i opracowaniach dydaktycznych ; Sposoby kształcenia sprawności językowej uczniów klas początkowych ; Perspektywy systemów komputerowo-informatycznych w ustnym nauczaniu mówienia w języku obcym. III. ONOMASTYKA I TERMINOLOGIA SPECJALNA: Nazewnictwo budowli dworskich w mowie młodego pokolenia w północno-poniewskim dialekcie języka litewskiego ; Osobowość i motywacja ; Z indeksacji polsko- i ukraińskojęzycznej terminologii logopedycznej ; Kulturowy i językowy aspekt nazw osobowych w świetle badań nad antroponimią ; Nazwy własne w literaturze dziecięcej i ich percepcja w świetle badań empirycznych a kształcenie językowe dzieci 9-10-letnich ; Metafory onomastyczne w konstrukcjach z pogranicza frazeologii i składni jako problem translatoryczny ; O mitologizmach w polszczyźnie ; Miejsce leksyki sakralnej w językowej dydaktyce turystyki. IV. EDUKACJA JĘZYKOWA W ASPEKCIE KULTUROWYM: Kształtowanie leksyki u dzieci w wieku przedszkolnym z ogólnym niedorozwojem mowy ; Odzwierciedlenie wartości i postaw w języku dzieci podczas emocjonalnej percepcji bajek ; Kultura relacji społecznych w organizacji ; Występujące w procesie nauczania konflikty w literaturze dziecięcej i możliwości ich rozwiązania ; Rozwój nawyków językowych dzieci przedszkolnych na zajęciach muzycznych. V. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Język i styl artystyczny wypowiedzi uczniów klas III w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej ; Możliwości wykorzystania bajek i baśni w kształceniu językowym dzieci młodszych klas ; Obraz i ilustracja w kształceniu językowym uczniów klas początkowych ; Czasowniki mentalne w dyskursie szkolnym ; Kompetencja komunikacyjna uczniów w nauczaniu zintegrowanym ; Program kształtowania języka i innych funkcji poznawczych dla dziecka z autyzmem ; Kompetencje językowe uczniów gimnazjum ; Miejsce zabaw inscenizowanych w edukacji językowej dziecka w wieku przedszkolnym ; Dydaktyka ortografii oparta na wzmocnieniach pozytywnych. VI. LITERATURA I SZTUKA W EDUKACJI: Bliżej słowa: recytacja w kształceniu językowym i literackim uczniów ; Aktorskie techniki interpretacyjne jako metoda czytania tekstu ; Wykorzystanie dzieł malarskich w kształceniu językowym - próba diagnozy ; Liryczny dydaktyzm wierszy Marii Konopnickiej dla dzieci ; Przybosia więź słońca-światła ze słowem-światłem. Cieszyńskie poezjo-byty poety z Gwoźnicy ; Pojęcie miłości bliźniego w ujęciu przypowieści biblijnej i wybranych dzieł malarskich ; Literatura fantasy w edukacji polonistycznej ; Odzwierciedlenie współczesnej kultury w wypowiedziach dzieci przedszkolnych w sytuacjach zabawowych ; Książka ilustrowana dla dzieci. Obraz, figuracja, ilustracja ; Nauczyciel edukacji artystycznej (plastyki) w świetle badań empirycznych. VII. JĘZYK A PROBLEMY WYCHOWANIA: Język jako element subkultury przestępczej ; Język opisu przeżyć religijnych. Analiza narracji autobiograficznych młodzieży ; Ocena relacji uczeń - nauczyciel w klasie szkolnej na tle badań empirycznych ; Oddziaływanie lektur szkolnych na postawy uczniów klas I-III ; Komunikacja alternatywna w edukacji dzieci z zaburzeniami porozumiewania werbalnego ; Wychowanie do wartości w zreformowanej szkole. Język warsztatów twórczych ; Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagającym rozwój kompetencji językowych dziecka ; Konstrukcje składniowe o semantyce uogólnionej w kontekście edukacji językowej: aspekt praktyczny ; Ukierunkowanie kulturoznawcze w nauczaniu języków obcych - wymóg czasu ; Kultura nastolatków - język, tematyka, moralność ; Rola czynnika społecznego w rozwoju mowy dziecka ; Cechy specyficzne motywacji dorosłych do uczenia się języków obcych w różnych krajach ; Zależności między profesjonalizmem nauczyciela zawodu a jego zaangażowaniem emocjonalnym ; Rozwijanie kompetencji słownej uczących się w języku obcym (rosyjskim) ; Znaczenie studenckich podróży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97287 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej