Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(45)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Czasopisma
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(68)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(14)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(35)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(4)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(3)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Radzicki Józef
(8)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(8)
Czerniawska Ewa
(4)
Aronson Elliot (1932- )
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Ruch Floyd Leon (1903- )
(3)
Gerrig Richard J. (1959- )
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Johnson Robert Lee (1941- )
(2)
Lilienfeld Scott O. (1960- )
(2)
McCann Vivian
(2)
Myers David G
(2)
Niebrzydowski Leon (1931-2003)
(2)
Sagan Dariusz
(2)
Strelau Jan (1931- )
(2)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Appley Mortimer H
(1)
Beyerstein Barry L. (1949- )
(1)
Bukowski Adam (tłumacz)
(1)
Ciccarelli Saundra K
(1)
Cofer Charles Norval
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Fry Ronald W
(1)
Frączek Zofia
(1)
Green Donald Ross (1924- )
(1)
Hilgard Ernest Ropiequet (1904-2001)
(1)
Idzikowska-Szymańska Maria
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Jurkowski Andrzej (1935-2006)
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kimble Gregory A
(1)
Kisiel-Małecka Marta (1982- )
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Kowaliszyn Artur
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Lindsay Peter H
(1)
Linhart Josef (1917- )
(1)
Lynn Steven J
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Marquis Donald G
(1)
Matczak Anna
(1)
Mednick Sarnoff Andrei (1928- )
(1)
Mietzel Gerd (1936- )
(1)
Mika Stanisław (1931-2017)
(1)
Nawój-Połoczańska Joanna
(1)
Norman Donald A. (1935- )
(1)
Pankiewicz Ewa
(1)
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(1)
Pieter Józef (1904-1989)
(1)
Pietrasiński Zbigniew (1926- )
(1)
Przygońska Ewa
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Pęczkowski Ryszard
(1)
Ruscio John
(1)
Sadowski Bogdan
(1)
Sołtysik Stefan
(1)
Stachowski Ryszard (1937- )
(1)
Sternberg Robert J. (1949- )
(1)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(1)
Szwajcer Piotr (1959- )
(1)
Thorndike Edward Lee
(1)
Tomaszewski Tadeusz (1910-2000)
(1)
Walker Timothy D
(1)
White J. Noland
(1)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Wosiński Marek
(1)
Środa Jacek
(1)
Świeży Maciej (psycholog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(11)
1960 - 1969
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Coachowie
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Uczenie się
(37)
Motywacja
(26)
Pamięć
(23)
Motywacja uczenia się
(20)
Psychologia
(19)
Osobowość
(16)
Spostrzeganie
(15)
Uczucia
(12)
Poznanie
(10)
Stres
(10)
Psychoterapia
(8)
Świadomość
(8)
Psychologia społeczna
(7)
Psychopatologia
(7)
Wrażenia
(7)
Inteligencja (psychologia)
(6)
Język
(6)
Myślenie
(6)
Mózg
(5)
Zachowanie
(5)
Choroby psychiczne
(4)
Decyzje
(4)
Inteligencja (psychol.)
(4)
Kształcenie
(4)
Nauczanie
(4)
Szkolnictwo
(4)
Uczniowie
(4)
Metody nauczania
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Budżety rodzinne
(2)
Emocje
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Leczenie
(2)
Motywacja pracy
(2)
Nauczyciele
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Ontogeneza
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rodzina
(2)
Rynek
(2)
Siła robocza
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Starzenie się
(2)
Układ nerwowy
(2)
Wartość
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wzrok
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Zdolności
(2)
Aspiracje zawodowe
(1)
Autorytaryzm
(1)
Behawioryzm
(1)
Bezrobocie
(1)
Biurokracja
(1)
Budownictwo mieszkaniowe
(1)
Coaching
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Czucie głębokie
(1)
Dochód
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dźwięk
(1)
Edukacja globalna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Ekonometria
(1)
Ekonomia
(1)
Etyka
(1)
Euroregiony
(1)
Frustracja
(1)
Gender
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Giełda Papierów Wartościowych (Warszawa)
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Handel zagraniczny
(1)
Homeostaza fizjologiczna
(1)
Informatycy
(1)
Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL
(1)
Innowacje
(1)
Instynkt
(1)
Instytucjonalizm
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Inwestycje
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Język angielski
(1)
Języki
(1)
Kadry
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Temat: dzieło
Książę
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Finlandia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo śląskie (1945-1950)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(9)
Podręczniki akademickie
(5)
Poradnik
(4)
Opracowanie
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Bibliografia
(1)
Podręczniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(8)
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
45 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [313]-315.
1. Pojęcie, istota i formy uczenia się ; 2. Formy i warunki szkolnego uczenia się ; 3. Poglądy na uczenie się w teoriach dydaktycznych ; 4. Szkic historyczny psychologii uczenia się ; 5. Motywy uczenia się ; 6. Uczenie się pamięciowe ; 7. Uczenie się myślowe ; 8. Uczenie się przez rozumienie ; 9. Inteligencja jako warunek uczenia się ; 10. Uczenie się przez obserwację ; 11. Uczenie się przez praktykę ; 12. Trudności w uczeniu się ; 13. Błędy w uczeniu się i nauczaniu ; 14 Uczenie się a źródło wiedzy ; 15. Wyniki uczenia się ; 16. Poznawanie wyników uczenia się i nauczania (Problemy egzaminowania).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8063 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Conditioning and learning".
Bibliogr. s. 529-[595]. Indeksy.
Definicja uczenia się ; Warunkowanie w perspektywie historycznej ; Eksperymenty nad warunkowaniem klasycznym i instrumentalnym ; Porównanie warunkowania klasycznego i instrumentalnego ; Ćwiczenie a siła warunkowania ; Parametry wzmocnienia ; Wzmocnienie wtórne ; Ogólne teorie wzmocnienia ; Mechanizmy nagrody ; Natura wygaszania ; Generalizacja ; Różnicowanie ; Motywacja a uczenie się ; Zastosowanie teorii uczenia się do zagadnień osobowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-6937 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Omega : współczesna biblioteka naukowa ; 77)
Tyt. oryg. : "Learning".
Bibliogr. s. [165].
1. KILKA PRZYKŁADÓW BADAŃ POŚWIĘCONYCH UCZENIU SIĘ : Jak badamy uczenie się ; Motywacja ; Uczenie się a wyższe procesy psychiczne ; 2. JĘZYK I METODA BADAŃ NAD UCZENIEM : Badania na zwierzętach ; Co to jest uczenie się? ; Język nauki o uczeniu się ; Znaczenie nagrody ; 3. PROSTE FORMY UCZENIA SIĘ: WARUNKOWANIE KLASYCZNE I INSTRUMENTALNE : Warunkowanie klasyczne ; Generalizacja ; Dalsze losy reakcji warunkowej ; Warunkowanie instrumentalne ; Proste formy uczenia się: podsumowanie ; Warunkowanie klasyczne i instrumentalne: porównanie ; 4. ZŁOŻONE NAWYKI : Uczenie się seryjne ; Najważniejsze zjawiska w uczeniu się seryjnym ; Uczenie się pojęć ; Nabywanie biegłości ; 5. UCZENIE SIĘ A MOTYWACJA : Motywacja jako napęd ; Popęd wyuczony: lęk ; Motywacja jako bodziec ; Motywacja i nagroda ; Potrzeba zmiany i odpoczynku ; 6. TRANSFER : Co to jest transfer ; Nauka uczenia się ; 7. ZAPAMIĘTYWANIE I ZAPOMINANIE : Pomiary pamięci ; Istota zapominania ; Pamięć krótkotrwała.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-6948 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 249-[254].
Problem, metoda i organizacja badań ; Psychologiczna analiza pojęcia motywu ; Motywacja uczenia się w świetle dotychczasowych badań ; Motywacja zewnętrzna w uczeniu się szkolnym ; Motywacja wewnętrzna ; Związek motywów uczenia się z cechami osobowości uczniów ; Wnioski psychologiczne i wskazania pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-27319 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka uczenia się / Zbigniew Pietrasiński. - Wyd. 5. - Warszawa : Wiedza Powszechna, 1975. - 293, [3] s. : il., rys., wykr. ; 20 cm.
(Sygnały)
Bibliogr.
I. Strategia uczenia się 1. Optymalizacja celów uczenia się 2. Motywacja uczenia się 3. Znaczenie racjonalnych sposobów uczenia się II. Metody uczenia się 4. Uczenie się przez rozwiązywanie problemów i nauka
myślenia 5. Przyswajanie gotowych informacji i umiejętności 6. Pisanie referatów 7. Ergonomia uczenia się 8. Opanowywanie nawyków ruchowych III.Planowanie uczenia się 9. Planowanie uczenia się z książek 10. Przygotowywanie egzaminów konkursowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-42219 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Motywacja w edukacji / red. Ewa Przygońska. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2011. - 453 s. : rys., wykr. ; 21 cm.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang. przy rozdz.
MOTYWACJA - ROZWAŻANIA TEORETYCZNE: Motywacja w edukacji: aktywny czy bierny dyskurs w naukach społecznych? ; Nauczyciel motywujący pozytywnie. Rola pedagoga w rozwoju predyspozycji edukacyjnych ucznia ; Nauczyciel i stosowane przez niego metody i techniki motywowania uczniów w procesie nauczania (ujęcie socjologiczne) ; Motywacje edukacyjne uczniów dorosłych ; Motywacja w edukacji międzykulturowej ; Aspekty motywacji w ewaluacji przedsięwizięć edukacyjnych. Wymiar socjotechniczny ; Motywacyjna rola nauczyciela w rozwoju społecznym ucznia ; Klasyfikacja metod nauczania w aspekcie motywacji do nauki języków obcych. MOTYWACJA UCZNIA - BARIERY I MOŻLIWOŚCI: Zaburzenia motywacji u dzieci i młodzieży w depresji wieku rozwojowego ; Postawa nauczyciela-wychowawcy a motywacja i efektywność ; Przygotowane otoczenie inspiracją i motywacją do rozwoju ; Systemy odroczonej gratyfikacji jako narzędzia wspierające motywację ucznia do nauki ; Tutoring jako strategia motywowania uczniów ; Aktywne metody pracy w motywacji dziecka zdolnego ; Motywacja ucznia zdolnego w szkole ; Wsparcie i motywacja dzieci w wieku przedszkolnym ze strony mikrośrodowisk społecznych ; Arteterapia w motywowaniu dzieci z trudnościami w uczeniu się ; Aktywność i motywacja jako argumenty we wczesnym kształceniu muzycznym ; Motywacja u uczniów szkoły średniej a wyniki egzaminów zawodowych ; Rola nowych technologii i form komunikacji w motywowaniu i integracji niepełnosprawnych uczniów - sprawozdanie z badań ; Dylematy w kształceniu studentów ; Popkulturowe konteksty bycia nauczycielem. MOTYWACJA W MIEJSCU PRACY: Umiejętności motywacyjne dyrektora szkoły ; Ocena pracownika - motywacja personelu czy skrajna facylitacja? ; Motywowanie młodzieży w aspekcie wykonywanych ról społeczno-zawodowych. Ujęcie socjologiczne ; Czynniki motywujące pedagogów specjalnych do pracy z uczniami niepełnosprawnymi ; Rola pedagoga szkolnego w motywowaniu uczniów do zmian ; Teoretyczne ujęcie motywacji w aspekcie zawodu pielęgniarki. Kontekst socjologiczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97202 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak się uczyć / Ron Fry ; przełożyła Bożena Jóźwiak. - Wydanie 1. (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2021. - 301, [2] strony ; 22 cm.
Na okładce: Program, który pomógł milionom uczniów i studentów uczyć się mądrze i skutecznie.
Indeks.
Tytuł oryginału: How to study. Na okładce: Program, który pomógł milionom uczniów i studentów uczyć się mądrze i skutecznie.
Program, który pomógł milionom uczniów i studentów uczyć się mądrze i skutecznie. Jak się uczyć przedstawia rewolucyjny system nauki bogato ilustrowany przykładami – dzięki niemu wszyscy, którzy chcą zdobywać wiedzę, poradzą sobie na każdym etapie kształcenia. Jeśli jesteś uczniem starszych klas szkoły podstawowej, gimnazjum, liceum/technikum. Jeśli jesteś studentem. Jeśli starasz się o stypendium lub chcesz podjąć naukę za granicą. Jeśli po latach przerwy chcesz wrócić do nauki ta książka jest dla ciebie! Dzięki niej poznasz dogłębnie podstawowe elementy procesu uczenia się - czyli czytanie, pisanie, zarządzanie czasem, pamięć i umiejętność zdawania testów i egzaminów – po to, żeby niczego nie przegapić w procesie zdobywania wiedzy. Znajdziesz tu wskazówki, jak najlepiej przygotować sobie warunki sprzyjające nauce, jak wyróżniać się w klasie czy grupie, jak prowadzić poszukiwania online i wiele innych. Jak się uczyć: • Pomaga uczniom i studentom w każdym wieku – od szkoły podstawowej aż do uzyskania dyplomu, nawet tym, którzy po długiej przerwie wracają do nauki. • Wpaja umiejętności, które będą przydatne również poza szkołą czy uczelnią i w późniejszym życiu. • Zawiera wskazówki, jak pomagać w nauce młodszym dzieciom, zwalczać zmęczenie i znudzenie w trakcie nauki, najwięcej skorzystać z zajęć klasowych i wiele innych. [www.azymut.pl, 2021]
Ucz się skutecznie ; Dobrze zacznij ; Opracuj własny plan ; Czytaj w określonym celu ; Usprawniaj swoją pamięć ; Zarządzaj swoim czasem ; Bądź asem na zdjęciach ; Zbierz materiały do pracy pisemnej ; Pisz świetne prace ; Świetnie sobie poradź z każdym testem ; Świętuj swój sukces.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110081 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks
1. Metodologiczne zagadnienia psychologii uczenia się 2. Strukturalna i funkcjonalna analiza procesów
uczenia się 3. Psychologiczne problemy teorii uczenia się
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37583 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-68523 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-74921/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-74921/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Tytuł oryginału: "Psychology : core concepts" 2016.
Bibliografia, netografia na stronach 231-[260]. Indeks.
I. MOTYWACJA I EMOCJE: Co nas motywuje? ; Jak określamy nasze motywacyjne priorytety? ; Gdzie w hierarchię potrzeb wpasować głód i seks? ; Jak motywują nas emocje? ; Jakie procesy sterują naszymi emocjami? ; Czy "wykrywacze kłamstw" rzeczywiście wykrywają kłamstwa? ; II. UCZENIE SIĘ I WYCHOWYWANIE: Jakiego rodzaju uczenie się wyjaśnia warunkowania klasyczne? ; Jak uczymy się nowych zachowań za pomocą warunkowania sprawczego? ; Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? ; Czy każdy z nas prezentuje odrębny "styl uczenia się"? ; III. PAMIĘĆ: Jaka jest natura pamięci? ; Czy chciałbyś mieć pamięć "fotograficzną ; W jaki sposób powstają wspomnienia? ; W jaki sposób wydobywamy wspomnienia? ; Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105797/2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-51170 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie tytuł tomu.
Bibliogr. s. 259-276. Indeks.
1. EMOCJE I MOTYWACJA: Po co nam emocje? ; Skąd się biorą nasze emocje? ; Ile kontroli mamy nad własnymi emocjami? ; Motywacja: co sprawia, że zachowujemy się tak, jak się zachowujemy? ; Co łączy motywację osiągnięć, łaknienie i seks? Co je różni?. 2. UCZENIE SIĘ I WYCHOWANIE: Jakiego rodzaju uczenie się wyjaśnia warunkowanie klasyczne? ; Jak uczymy się nowych zachowań za pomocą warunkowania sprawczego? ; Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?. 3. PAMIĘĆ: Czym jest pamięć? ; W jaki sposób powstają wspomnienia? ; W jaki sposób wydobywamy wspomnienia? ; Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-94024/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia dla coachów / Maciej Świeży. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 235 stron : ilustracje ; 25 cm.
(HR)
Bibliografia, netografia na stronach [229]-235.
Coaching i psychologia ; Psychologia w coachingu operacyjnym: definiowanie celów, podtrzymywanie motywacji i twórcze podejście do problemów ; Psychologia w coachingu kompetencyjnym: organizacja procesu uczenia się ; Coaching psychologiczny: praca z emocjami klientów ; Psychologia w coachingu psychologicznym: osobowość, samoocena i zmiana schematów ; Kiedy coaching nie pomoże? Kwalifikowanie klientów do pracy coachingowej ; Uczenie się z głową. Jak czytać teksty psychologiczne z perspektywy praktyka?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Teach like Finland : 33 simple strategies for joyful classrooms" 2017.
Na okładce podtytuł: co możemy zrobić, by nasze dzieci były szczęśliwsze, wierzyły w siebie i lubiły szkołę?
Stylu uczymy się od Francuzów, ideę hygge pokazują nam Duńczycy, a co by było, gdybyśmy zaczęli myśleć o szkole tak, jak robią to Finowie? Fińskie szkoły od lat zajmują czołowe pozycje w międzynarodowych testach edukacyjnych PISA. Mali Finowie są świetni z matematyki i nauk przyrodniczych, a do tego czytają więcej niż ich rówieśnicy z innych krajów. Co jednak najbardziej intrygujące, uczniowie z Finlandii należą do grupy, która w ciągu roku poświęca na naukę najmniej czasu. Płatne korepetycje są zakazane, prac domowych prawie nie ma, a znaczną część sprawdzianów uczniowie oceniają sami. Brzmi jak edukacyjny raj? Fińskie dzieci uczą się najlepiej to historia amerykańskiego nauczyciela, który - kompletnie wypalony - wyjechał do Finlandii, gdzie na nowo odnalazł sens swojej pracy, a dziś pomaga przenieść fenomen fińskiego cudu edukacyjnego w inne zakątki świata. Możemy przygotować uczniów do egzaminów albo do życia. Wybieramy to drugie - mówią pedagodzy fińscy. Teraz również polscy rodzice i nauczyciele mogą poprowadzić dzieci ku największemu z sukcesów - ku szczęściu. Jak to osiągnąć? Timothy D. Walker mówi w swojej książce o zaufaniu, dzieleniu odpowiedzialności, budowaniu wspólnoty, uspokojeniu przestrzeni i wielu innych elementach, które na co dzień są pomijane lub traktowane marginalnie, mimo że znaczenie jest absolutnie kluczowe. Z tej książki rodzice dowiedzą się, co mogą zmienić w domu, a nauczyciele - w klasie, żeby nasze dzieci uczyły się lepiej, chętniej i przyjemniej. Cisza, prostota, egalitaryzm i kontakt z przyrodą - to, co tak nam się podoba w kulturze krajów nordyckich, można przenieść do pokoi dziecinnych i szkolnych klas! W Polsce od lat trwają dyskusje na temat kształtu naszego szkolnictwa, a ostatnio ich temperatura rośnie. Jeśli uważnie przyjrzymy się fenomenowi fińskiego cudu edukacyjnego, może się okazać, że i polskie dzieciaki nie będą już musiały wybierać pomiędzy szczęśliwym dzieciństwem a świadectwem z czerwonym paskiem. Inspirująca lektura dla rodziców, dziadków i nauczycieli. Na naukę nigdy nie jest za późno! [www.azymut.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia w szkole / Donald Ross Green ; [tł. z ang.] Marek Wosiński. - Wyd. 2. - Warszawa : Państwowe Wydaw. Naukowe, 1974. - 237, [3] s. : tab., wykr. ; 20 cm.
Bibliogr.
1. Psychologiczne badania nad uczeniem się w
szkole. 2. Uczniowie. 3. Szkoły, nauczyciele i uczniowie. 4. Uczenie się w szkole. 5. Nauczanie. 6. Rezultaty nauki szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41046 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-67434 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks
1. Pojęcie motywacji 2. Motywacja w ujęciu historycznym 3. Pojęcie instynktu: ujęcie etologiczne 4. Warunki organiczne: I 5. Warunki organiczne: II 6. Aktywność i eksploracja 7. Homeostatyczne teorie motywacji 8. Hedonistyczne i aktywacyjne teorie emocji 9. Frustracja, konflikt, stress 10.Motywacja w teorii uczenia się: Popęd i przynęta 11.Uczenie się, wykonanie, wzmocnienie oraz motywacja
nabyta 12.Psychoanalityczna teoria motywacji 13.Samourzeczywistnienie i pokrewne koncepcje 14.Niektóre aspekty motywacji ludzkiej 15.Motywacja społeczna 16.Perspektywy stworzenia jednolitej teorii motywacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-34760 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem / Mikołaj Marcela. - Warszawa : Muza, 2020. - 301, [3] strony ; 21 cm.
Na stronie przedtytułowej i okładce podtytuł: edukacja, w której dzieci same chcą się uczyć i rozwijać.
Bibliografia na stronach 301-[302].
Po co waszym dzieciom edukacja i jakiej edukacji wymaga od nas wszystkich przyszłość? Jak uczy się mózg dziecka? Od czego zależy motywacja wewnętrzna? Jak tworzyć dzieciom warunki do uczenia się? Jak rozwijać potencjał waszych dzieci? Jak przejść od kultury nauczania do kultury uczenia się w szkole i w domu? Jak uczyć dzieci szczęścia? Co ma wspólnego miłość bezwarunkowa z edukacją? I w końcu dlaczego i jak rodzice mogą zmieniać edukację swoich dzieci? "Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem" nie tylko odpowiada na te i wiele innych pytań. Prezentuje także praktyczne i proste do wprowadzenia w domach oraz szkołach rozwiązania, dzięki którym wasze dzieci same będą się chciały uczyć i rozwijać. Pozwolą one wam i waszym dzieciom inaczej spojrzeć na edukację i dostrzec w niej to, co naprawdę istotne - a na co obecnie niemal zupełnie nie zwraca się uwagi w systemowym procesie edukacji. Mikołaj Marcela daje wskazówki, jak pomóc uczniom stać się szczęśliwymi i przekonanymi o własnej wartości ludźmi, którzy z nadzieję patrzą w przyszłość. Po lekturze tej książki nie będzie wam już nigdy straszne ani zdalne nauczanie, ani powrót waszych dzieci do publicznej szkoły, ani myśl o zmierzeniu się z edukacją domową. Przede wszystkim jednak przestaniecie toczyć z dziećmi nieustanne spory o naukę i nie będziecie już musieli z nimi wariować. [Muza, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37.015.3 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.9-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej