Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(34)
Forma i typ
Książki
(34)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(15)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Poezja
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(60)
wypożyczone
(17)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(14)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(17)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(4)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(3)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(5)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(5)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(4)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(2)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Filia 20 (Solarza 9a)
(3)
Autor
Ashenburg Katherine
(3)
Górska Aleksandra (tłumacz)
(3)
Mincer Weronika
(2)
Rzechorzek Ewa
(2)
Adamowicz Lily
(1)
Andrzejewska Agnieszka (filolog)
(1)
Barańska-Sereda Marzena
(1)
Barański Hubert
(1)
Barthes Roland (1915-1980)
(1)
Bruntlett Chris
(1)
Bruntlett Melissa
(1)
Colville-Andersen Mikael (1968- )
(1)
Dec Klementyna
(1)
Falski Maciej
(1)
Fox Kate
(1)
Garda Małgorzata
(1)
Gralak Anna
(1)
Kienzler Iwona (1956- )
(1)
Kinal Jarosław (1985- )
(1)
Krysiak Piotr (dziennikarz)
(1)
Kuczera Aleksander
(1)
Kuczyńska Alicja (1937- )
(1)
König Rene
(1)
Malina Dorota
(1)
Mruk Henryk
(1)
Odell Jenny
(1)
Pasierska Hanna
(1)
Puchejda Adam
(1)
Russell Helen
(1)
Sapała Marta
(1)
Skakowska Oktawia
(1)
Sobień-Górska Monika
(1)
Sobień-Górska Monika (1985- )
(1)
Sosin-Krosnowska Natalia (1982- )
(1)
Sudjic Deyan (1952- )
(1)
Szydłowska Agata (1983- )
(1)
Szymańska Janina
(1)
Taras Bożena
(1)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(1)
Thomas Dana (1964- )
(1)
Tonello Michael
(1)
Walker Peter (dziennikarz)
(1)
Weksej Aleksandra
(1)
Wilkinson Naomi
(1)
Wojnar Irena
(1)
Zaborski Marcin (1979- )
(1)
Łopatowska Agnieszka (1979- )
(1)
Żelazowska Magdalena (1984- )
(1)
Żygulski Kazimierz (1919-2012)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(2)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
1901-2000
(2)
1918-1939
(2)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura angielska
(1)
Temat
Moda
(16)
Życie codzienne
(9)
Styl życia
(6)
Jakość życia
(4)
Obyczaje i zwyczaje
(4)
Higiena
(3)
Kultura popularna
(3)
Kąpiele
(3)
Rower
(3)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(3)
Technika sanitarna
(3)
Drogi rowerowe
(2)
Ekologiczny styl życia
(2)
Grabowska, Jadwiga (1898-1988)
(2)
Jazda na rowerze
(2)
Kobieta
(2)
Ludzie bogaci
(2)
Miasta
(2)
Moda Polska
(2)
Młodzież
(2)
Przemysł odzieżowy
(2)
Ubiór
(2)
Urbanistyka
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agroturystyka
(1)
Alain (1868-1951)
(1)
Aukcja internetowa
(1)
Bachelard, Gaston (1804-1962)
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bayer, Raymond (1898-1959)
(1)
Bergson, Henri (1859-1941)
(1)
Bezpieczeństwo komunikacyjne
(1)
Bremond, Henri (1865-1933)
(1)
Breton, Andre (1896-1966)
(1)
Celebryci
(1)
Chanel, Coco (1883-1971)
(1)
Cosplay
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopismo dla kobiet
(1)
Czasopismo społeczno-kulturalne
(1)
D'allonnes, Olivier Revault (1923- )
(1)
Dilerzy narkotykowi
(1)
Dior, Christian (1905-1957)
(1)
Drogi
(1)
Dufrenne, Mikel (1910- )
(1)
Estetyka
(1)
Etnopsychologia
(1)
Fenomenologia
(1)
Focillon, Henri (1881-1943)
(1)
Forma
(1)
Francastel, Pierre (1900-1970)
(1)
Frances, Robert (1921- )
(1)
Francuzi
(1)
Freeganizm
(1)
Goldmann, Lucien (1913-1970)
(1)
Grafika polska
(1)
Grafika użytkowa
(1)
Gucci, Maurizio (1948-1995)
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Handel narkotykami
(1)
Hodowla zwierząt
(1)
Huyghe, Rene (1906-19..)
(1)
Ilustracja prasowa
(1)
Internetowe serwisy ogłoszeniowe
(1)
Inwektywy polskie
(1)
Język polski
(1)
Język potoczny
(1)
Język środowiskowy polski
(1)
Katolicyzm
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Korpus językowy
(1)
Krytyka społeczna
(1)
Kuchnia francuska
(1)
Kultura masowa
(1)
Lalo, Charles (1877-1953)
(1)
Ludność miejska
(1)
Luksus
(1)
Malraux, Andre (1901-1976)
(1)
Maritain, Jacques (1882-1973)
(1)
Marnotrawstwo żywności
(1)
McQueen, Alexander (1969-2010)
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mieszkańcy wsi
(1)
Miłość
(1)
Moda młodzieżowa
(1)
Moles, Abraham (1921- )
(1)
Mowa nienawiści
(1)
Nazwy własne polskie
(1)
Offshoring
(1)
Optymizm
(1)
Osoby po rozwodzie
(1)
PRL
(1)
Pamięć
(1)
Piękno
(1)
Poezja
(1)
Polacy za granicą
(1)
Portale internetowe
(1)
Postawy
(1)
Praktyki kulturowe
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(9)
1945-1989
(6)
1989-2000
(5)
1918-1939
(4)
1-100
(3)
100-1 p.n.e.
(3)
1001-1100
(3)
101-200
(3)
1101-1200
(3)
1201-1300
(3)
1301-1400
(3)
1401-1500
(3)
1501-1600
(3)
1601-1700
(3)
1701-1800
(3)
1801-1900
(3)
1901-1914
(3)
1914-1918
(3)
1939-1945
(3)
200-101 p.n.e.
(3)
201-300
(3)
300-201 p.n.e.
(3)
301-400
(3)
400-301 p.n.e.
(3)
401-500
(3)
500-401 p.n.e.
(3)
501-600
(3)
600-501 p.n.e.
(3)
601-700
(3)
700-601 p.n.e.
(3)
701-800
(3)
800-701 p.n.e.
(3)
801-900
(3)
901-1000
(3)
1601-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Dania
(1)
Harajuku (Tokio ; część miasta)
(1)
Holandia
(1)
Kopenhaga (Dania)
(1)
Mazury
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Sambor (Ukraina, obw. lwowski, rej. samborski ; okolice)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tokio (Japonia)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Reportaż
(7)
Publicystyka
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Monografia
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Biografia
(1)
Blogi
(1)
Czasopisma kobiece polskie
(1)
Esej
(1)
Kolędy
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poezja polska
(1)
Poradnik
(1)
Powieść polska
(1)
Przysłowia polskie
(1)
Publicystyka polska
(1)
Serial filmowy polski
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(27)
Styl życia, moda i uroda
(20)
Historia
(10)
Etnologia i antropologia kulturowa
(5)
Kultura i sztuka
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-53782 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Omega. Biblioteka Wiedzy Współczesnej ; 385)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-59890 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The language of things" 2008.
Czemu wymarzony komputer pod dwóch latach wydaje się nam bezużytecznym, tandetnym złomem? Z jakiego powodu niektóre przedmioty stają się fetyszami, a inne archetypami? Co dziś jest prawdziwym luksusem: posiadanie pewnych rzeczy czy raczej rezygnacja z nich? Dlaczego dajemy się wciągać w obłędny trans konsumpcji? Na te, a także wiele innych pytań, odpowiada Deyan Sudjic. Odwołując się do konkretnych przykładów z historii i współczesności (komputer Apple, pistolet Walther PPK, krzesło Aeron), pokazuje, że dizajn to swoisty język, który podlega ewolucji i który warto nauczyć się czytać. Dzięki temu będziemy mogli lepiej zrozumieć otaczający nas świat i staniemy się bardziej świadomymi odbiorcami, a może nawet uda nam się uniknąć niektórych pułapek konsumpcjonizmu. Wciągający, błyskotliwy esej, który zmienia spojrzenie na wiele rzeczy. [Wyd. Karakter, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100375 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
System mody / Roland Barthes ; przekł. Maciej Falski. - Kraków : Wydaw. UJ, 2005. - 322 s. : tab. ; 23 cm.
(Seria Cultura)
Indeksy
I. WPROWADZENIE: METODA: 1. Ubiór pisany; 2. Relacja sensu; 3. Między rzeczami a słowami; 4. Ubiór bez końca, II. KOD UBRANIOWY: STRUKTURA SIGNIFIANT: 5. Jednostka znacząca; 6. Uwikłania i rozszerzenia; 7. Asercja; 8. Inwentarz rodzajów; 9. Zmienniki bytu; 10. Zmienniki relacyjne; 11. System; 12. Syntagma, III. KOD UBRANIOWY: STRUKTURA SIGNIFIé: 13. Jednostki semantyczne; 14. Kombinacje i neutralizacje, IV. KOD UBRANIOWY: STRUKTURA ZNAKU: 15. Znak ubraniowy, V. SYSTEM RETORYCZNY: 16. Analiza systemu retorycznego; 17. Retoryka signifiant: poetyka ubioru; 18. Retoryka signifié: świat Mody; 19. Retoryka znaku: racja Mody
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-391 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W pogoni za torebką / Michael Tonello ; tł. Anna Gralak. - Kraków : Znak, 2013. - 302 s. : il. ; 21 cm.
Tyt. oryg.: "Bringing home the Birkin : my life in hot pursuit of the worldĺs most coveted handbag" 2008.
Która z nas nie marzy o tym, żeby wyglądać jak gwiazda filmowa, nosić ubrania od najlepszych projektantów, budzić podziw mężczyzn i innych kobiet? Carrie Bradshaw z "Seksu w wielkim mieście" do szczęścia potrzebowała butów od Manolo Blahnika, diabeł ubierał się u Prady, natomiast Victoria Beckham, Sharon Stone czy Naomi Campbell potrafiły wydać fortunę na torebkę o wdzięcznej nazwie BIRKIN. Torebka mrocznym przedmiotem pożądania? Torebka, która kosztuje tyle co mały samochód? To szaleństwo! A jednak. Co więcej, trzeba na nią czekać nawet dwa lata! Lista oczekujących jest długa, a sprzedawcy nieubłagani. Wielki świat, wielka moda, wielka ściema. Choć Michael nigdy wcześniej nie słyszał o torebce Birkin, szybko zorientował się, że wielu chciałoby ją mieć, ale niewielu może ją kupić. Postanowił przechytrzyć marketingowe sztuczki świata mody i obmyślił formułę, dzięki której był w stanie kupić kilka birkinek w jeden tydzień i sprzedać je tym, którzy o nich marzyli. Przy okazji dowiedział się wiele o ludzkiej naturze: jak łatwo nas omamić, wzbudzić w nas sztuczne potrzeby, przekonać, że nowa torebka lub buty są gwarantem naszego szczęścia. [Znak, 2013]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 11 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-929-051A/Z-Tonello M. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 171-[176]. Indeks.
Współfinansowanie: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
CZ. I. Moda i sztuka ; Moda arystokracji ; Moda demokratyczna ; Moda i przemysł ; Produkty Mody a degradacja Ziemi ; Horyzont oczekiwań ; Tożsamość ; Narodowe inspiracje ; Moda młodzieżowa. Symbol niezależności ; Logika funkcji ; Moda po Modzie ; CZ. II. Projekt ; Ubiór. Forma plastyczna i metody oceny ; Projekt. Schematy działań ; Perspektywy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-108462 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moda Polska : Warszawa / Ewa Rzechorzek. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2018. - 446, [2] strony, [24] strony tablic : ilustracje (w tym kolorowe) ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 429-[436]. Indeks.
Ewa Rzechorzek przedstawia bogatą i barwną historię Mody Polskiej - instytucji, której za zadanie postawiono edukację w zakresie mody i stylu. Autorka w fascynujący sposób opisuje narodziny i kolejne ewolucje przedsiębiorstwa, propagowanie polskiej mody w kraju i za granicą, skupiają się także na szczegółach kroju, fakturze tkanin, atmosferze firmowych salonów... Przede wszystkim zaś opowiada o najważniejszym elemencie składającym się na sukces marki Moda Polska: o ludziach. Fundamentem opowieści są losy charakterystycznej kierowniczki artystycznej przedsiębiorstwa - Jadwigi Grabowskiej. Rodaczki nie miały u niej wysokich notowań. W 1946 roku Grabowska zaczęła realizować misję "odbudowy polskiej kobiety". Uczyła "jak chodzić, stać, siedzieć, czesać się, ubrać - żeby wszystko pasowało do siebie i do urody". Polską "minister mody" otaczał wianuszek osób szkicujących, krojących, szyjących, upinających, fotografujących. O nich także jest ta książka. Autorka oparła swoją opowieść na dokumentach archiwalnych, dokumentach życia społecznego, prasie z lat 1945-1998 i prywatnych rozmowach. Poza archiwami prawdziwą skarbnicą wiedzy okazały się także... szafa Polaków. Sfotografowane na potrzeby tej publikacji ubiory pochodzą z kolekcji handlowych, produkcji modelowej oraz zamówień indywidualnych klientów Mody Polskiej. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106218 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moda Polska : Warszawa / Ewa Rzechorzek. - Wydanie 1., 1. dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 446, [2] strony, [24] strony tablic : ilustracje (w tym kolorowe) ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 429-[436]. Indeks.
Ewa Rzechorzek przedstawia bogatą i barwną historię Mody Polskiej - instytucji, której za zadanie postawiono edukację w zakresie mody i stylu. Autorka w fascynujący sposób opisuje narodziny i kolejne ewolucje przedsiębiorstwa, propagowanie polskiej mody w kraju i za granicą, skupiają się także na szczegółach kroju, fakturze tkanin, atmosferze firmowych salonów... Przede wszystkim zaś opowiada o najważniejszym elemencie składającym się na sukces marki Moda Polska: o ludziach. Fundamentem opowieści są losy charakterystycznej kierowniczki artystycznej przedsiębiorstwa - Jadwigi Grabowskiej. Rodaczki nie miały u niej wysokich notowań. W 1946 roku Grabowska zaczęła realizować misję "odbudowy polskiej kobiety". Uczyła "jak chodzić, stać, siedzieć, czesać się, ubrać - żeby wszystko pasowało do siebie i do urody". Polską "minister mody" otaczał wianuszek osób szkicujących, krojących, szyjących, upinających, fotografujących. O nich także jest ta książka. Autorka oparła swoją opowieść na dokumentach archiwalnych, dokumentach życia społecznego, prasie z lat 1945-1998 i prywatnych rozmowach. Poza archiwami prawdziwą skarbnicą wiedzy okazały się także... szafa Polaków. Sfotografowane na potrzeby tej publikacji ubiory pochodzą z kolekcji handlowych, produkcji modelowej oraz zamówień indywidualnych klientów Mody Polskiej. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-391 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spectrum)
Tytuł oryginału: "Watching the English : the hidden rules of English behaviour" 2004.
Bibliografia na stronach 603-[604]. Indeks.
Kate Fox, antropolog społeczny, bierze pod lupę zwyczaje i dziwactwa anglików, analizuje szczegółowo całe spektrum angielskich cech, od rozpowszechnionych stereotypów do mniej znanych reakcji odruchowych. Opierając się na kilkunastoletnich i własnych, często zabawnych lub krępujących eksperymentach, autorka uświadamia nam, jak są ukryte zasady angielskich zachowań, i wyjaśnia, co mówią one o charakterze narodowym Anglików. Kate Fox pisze o tym, jak Anglicy mówią, jak jedzą, piją, pracują, bawią się, robią zakupy, prowadzą samochód, flirtują, kłócą się, stoją w kolejce - i jak na to wszystko narzekają. Angielskość nie jest kwestią urodzenia, rasy, koloru skóry, czy wyznania: to mentalność, etos, "gramatyka" zachowania - zestaw niepisanych kodów, które mogą wydawać się enigmatyczne, ale które każdy może złamać i zastosować teraz, gdy już ma do nich klucz. [Muza, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diler gwiazd / Piotr Krysiak. - Warszawa : Deadline, copyright © 2018. - 344, [8] stron ; 20 cm.
O Cezarym P. krążą już legendy. Głównie o jego tajemniczym, zaszyfrowanym notesie, w którym podobno roi się od nazwisk ludzi z pierwszych stron gazet, ale również o tym, kto wsypał najsłynniejszego polskiego dilera, niegdyś pracownika Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania w Warszawie. Jego proces toczy się od listopada 2017 roku przed warszawskim sądem i końca nie widać… Do tej pory sąd nie wydał zgody na wgląd do akt żadnemu dziennikarzowi. Piotr Krysiak jako pierwszy - i jedyny - zajrzał do nich i dotarł do stenogramów rozmów dilera z klientami, często osobami publicznymi, znanymi z okładek poważnych pism i kolorowych magazynów. Sprawdź, kto znalazł się na liście dilera. [Deadline, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-reportaż (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kontynuację stanowi książka pt.: „Jak porzucić miliardera… i przeżyć".
To książka o stylu życia najbogatszych ludzi w Polsce, tych ze szczytu listy „Forbesa”. O tym, jak wygląda ich dzień powszedni i świąteczny. Jak jedzą, jak mieszkają, jak pracują, jak się ubierają, jak się bawią, kochają, jak się przyjaźnią, jak zdradzają, wydają pieniądze, odreagowują stres, jaką mają fantazję, do czego są zdolni, jak wychowują dzieci. Dlaczego są skąpi, mimo że pieniędzy mają w bród? Po co korzystają z porad coachów a nawet wróżek? Jak wyglądają w środku ich rezydencje i biura? Jak traktują pracowników? Jak to jest być żoną miliardera? Autorka rozmawia ze znajomymi, współpracownikami miliarderów, ludźmi zarządzającymi ich PR-em osobistym oraz wizerunkiem ich firm, z architektami wnętrz. A przede wszystkim z ich żonami. Czy naprawdę żyją w domach ze złotymi klamkami, o poranku piją szampana za kilkanaście tysięcy złotych, a posiadanie nieograniczonych pieniędzy sprawia, że o nich nie myślą. Jak wielkie bogactwo wpływa na psychikę i jaka jest w końcu odpowiedź na wyświechtane pytanie „czy pieniądze dają szczęście?”. [http://czerwoneiczarne.pl/produkt/polscy-miliarderzy/, dostęp 9.09.2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.34/.35 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3-31 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Miasto Szczęśliwe)
Indeksy.
Przedmowa: Hubert Barański ; Wstęp: Nie każdy, kto jeździ rowerem, jest rowerzystą ; I. Cudowne lekarstwo: rowerzyści są zdrowsi ; II. Strach i otarcie ze śmiercią: walka o poczucie bezpieczeństwa ; III. Rower w słuzbie równości: sprawiedliwość społeczna na dwóch kółkach ; IV. Szczęśliwi i bogaci. Jak korporacje pokochały rowery ; V. Zbuduj, a przyjadą ; VI. Dlaczego ludzie nienawidzą rowerzystów ; VII. Trupy na drodze i polityczna odwaga: jak ruch rowerowy staje się powszechny ; VIII. Jeśli kaski są odpowiedzią, to zadajemy złe pytania ; IX. Technologia na dwóch kołach ; Epilog: Przyszłość czeka tuż za rogiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-107034 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dyktatorzy mody: wzloty, upadki, skandale / Iwona Kienzler. - Warszawa : Wydawnictwo Lira, 2022. - 400 stron: ilustracje ; 22 cm.
Na okładce: Chanel, Dior, Gucci i inni
Bibliografia na stronach 389-385.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Kto uwolnił kobiety z gorsetów? Kim była matka chrzestna stylu punk? Dlaczego zginęli Maurizio Gucci i Gianni Versace? Którego ze słynnych projektantów nazywano „Małym Księciem” mody? Biografie wybitnych projektantów są często nie mniej ciekawe niż tworzone przez nich kreacje. Wielki świat mody to przede wszystkim pokazy, wybiegi i haute couture, ale również nazwiska znanych kreatorów, których wizje zmieniają oblicze branży i styl ubierania się milionów ludzi. Któż nie zna takich postaci jak: Chanel, Dior, Gucci, Versace czy Yves Saint Laurent? Projektanci mody to zazwyczaj osoby nietuzinkowe, utalentowane, o dużej wyobraźni, silnej osobowości i o życiorysach często naznaczonych traumą. Najnowsza książka Iwony Kienzler opowiada o najważniejszych dyktatorach światowej mody, ich sukcesach, wzlotach i upadkach, odsłaniając jednocześnie kulisy ich prywatnego życia. „Dyktatorzy mody” to książka znakomita na prezent, bogato ilustrowana, wydana w starannej szacie graficznej. [Wydawnictwo Lira, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-391 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111671 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3688 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [249]-262.
I. ISTOTA ORAZ ELEMENTY STYLU ŻYCIA KONSUMENTÓW: 1. Pojęcie stylu życia ; 2. Koncepcje stylu życia ; 3. Funkcje stylu życia ; 4. Jakość życia a styl życia ; 5. Związki stylu życia ze zdrowiem ; 6. Styl życia w Polsce - analiza krytyczna ; II. WPŁYW MEDIÓW NA POPULARYZOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA: 1. Styl życia a oferta mediów ; 2. Styl życia jako narządzie perswazji ; III. NORMATYWNY WYMIAR STYLU ŻYCIA: 1. Styl życia jako źródło prawa ; 2. Ochrona konsumenta - wybrane zagadnienia ; IV. WARTOŚĆ ZDROWIA W POWIĄZANIU Z PRAKTYKAMI PROZDROWOTNYMI: 1. Zdrowie w rozumieniu potocznym i naukowym ; 2. Model Lalondea i jego znaczenie dla praktyk prozdrowotnych ; 3. Wartość zdrowia w systemie odpowiedzialności ; V. CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE ZACHOWANIA KONSUMENTÓW W ZAKRESIE ZDROWIA: 1. Zdrowie w systemie wartości konsumenta ; 2. Procesy decyzyjne konsumenta w świetle ekonomii behawioralnej ; 3. Wpływ komunikacji marketingowej na decyzje konsumentów ; VI. UWARUNKOWANIA PRAWNE KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ W ODNIESIENIU DO ZDROWIA: 1. Reklama a praktyki prozdrowotne ; 2. Pojęcie reklamy ; 3. Reklama w podziale na media komunikacyjne ; 4. Prawo medialne a reklama leków ; 5. Prawo farmaceutyczne a reklama ; 6. Reklama adresowana do lekarzy ; VII. REKLAMA ŻYWNOŚCI I JEJ WPŁYW NA PRAKTYKI PROZDROWOTNE: 1. Determinanty rynku żywnościowego - wybrane zagadnienia ; 2. Reklama a zachowania nabywców żywności ; 3. Prawo żywnościowe - wybrane aspekty ; 4. Podział żywności ; 5. Reklama żywności ; 6. Analiza wybranych przekazów ; 7. Reklama bezpośrednia ; VIII. OPAKOWANIE A DECYZJE ZAKUPOWE KONSUMENTÓW: 1. Opakowanie - istota i rola ; 2. Prawne aspekty opakowania ; 3. Funkcje opakowań ; 4. Etykietowanie opakowań ; 5. Rozwiązania normatywne dotyczące opakowań produktów spożywczych ; 6. Opakowania wyrobów farmaceutycznych ; 7. Opakowanie a czyn nieuczciwej konkurencji ; IX. ZDROWIE JAKO WYRAZ STYLU ŻYCIA W SEGMENCIE STUDENTÓW: 1. Zdrowie - prawda i mity ; 2. Metodyka badania ; 3. Zdrowie w systemie wartości studentów ; 4. Sposoby wspierania i troski o zdrowie ; 5. Media społecznościowe a praktyki prozdrowotne ; 6. Warunki rozwijania praktyk prozdrowotnych.
Jakość życia oraz zdrowie ludzi zależą od wielu różnych czynników. Mając wiedzę o ich znaczeniu, można łatwiej podejmować właściwe decyzje, aby żyć długo i w dobrym zdrowiu. Przede wszystkim należy brać pod uwagę indywidualną odpowiedzialność za stan własnego zdrowia. Trzeba jednak wiedzieć, że mózgi ludzi są nastawione na poznawanie otoczenia, a nie analizowanie siebie. Konieczne jest zatem wkładanie wysiłku w działania na rzecz świadomego zarządzania swoimi działaniami. Można tutaj wskazać na racjonalność w odżywianiu się, utrzymywanie organizmu w ruchu, budowanie relacji z innymi ludźmi, a także stawianie sobie celów i kierowanie się własnym systemem wartości. Zachowania i praktyki prozdrowotne ludzi są również kształtowane przez różnorodne narzędzia komunikacji, w tym promocji i reklamy. W trosce o wspólne dobro istotne jest tworzenie uregulowań prawnych, które pozwolą na podejmowanie działań zgodnych z interesem wszystkich podmiotów z obszaru rynku zdrowia. Dotyczy to poprawności reklamy artykułów żywnościowych i farmaceutycznych, opakowań produktów, sposobów ich ekspozycji na półkach sklepowych oraz przestrzegania etyki w sferze konkurencji rynkowej. Autorzy, reprezentując nauki prawne i ekonomiczne, połączyli swą wiedzę i doświadczenia, aby podzielić się krytycznymi refleksjami na temat uwarunkowań w procesie podnoszenia jakości życia i zdrowia społeczeństwa. [Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwo, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107763 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [114]-119.
R. I. KONCEPTUALIZACJA I ZDEFINIOWANIE PODSTAW TEORETYCZNYCH: 1. Teoretyczne aspekty wpływu t-shirtu na kulturę: Moda jako kategoria naukowa ; Trend kulturowy ; Wizerunek – pojęcie, typy, rodzaje ; Kultura masowa jako przedmiot badań kulturoznawczych ; Konsumpcjonizm jako zjawisko społeczne ; Popkultura jako kategoria naukowa ; Odzież jako przedmiot badań kulturoznawców ; R. II. HISTORIA I ROLA T-SHIRTU: 1. Historia t-shirtu ; Absolutnie schowany, czyli t-shirt jako element bielizny na przełomie XIX i XX wieku ; Od wojska do filmu ; Początki flirtu z popkulturą – od rewolucji lat sześćdziesiątych do Britney Spears ; 2. Współczesna rola t-shirtu: Koszulki w modzie masowej ; Interpretacja znanych projektantów ; Streetwear ; R. III. KULTUROTWÓRCZA ROLA KOSZULKI: 1. Konsumpcjonizm i etyczna strona produkcji ubrań: Wpływ reklamy na wybory konsumenckie w branży odzieżowej ; Produkcja i logistyka branży odzieżowej ; 2. T-shirt jako manifest osobowości, myśli i poglądów: Celebryci, influencerzy, trandestterzy. Liderzy opinii jako czynnik opiniotwórczy ; Sposoby ekspozycji własnego „ja” za pomocą odzieży 3.2.3. Polskie firmy produkujące t-shirty ; Społeczny real-time marketing w branży producentów t-shirtów na przykładzie pandemii COVID-19 ; R. IV. T-SHIRT W OPINII JEGO UŻYTKOWNIKÓW: 1. Cele, problemy oraz hipotezy badawcze ; 2. Metody i techniki wykorzystane w badaniach ; 3. Dobór próby ; 4. Analiza danych zagregowanych techniką ankiety audytoryjnej ; 5. Analiza danych zagregowanych techniką analizy zawartości ; 6. Wnioski i podsumowanie badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109475 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lato'39 : jeszcze żyjemy / Marcin Zaborski. - Jabłonna : Wydawnictwo Tamaryn ; Warszawa : Bellona, copyright 2019. - 367 stron : fotografie ; 25 cm.
Bibliografia na stronach 366-367.
R. 1. Niedzielna tragedia. Katastrofa kolejki wilanowskiej pod Warszawą. Problem bezpieczeństwa na torach ; R. 2. Byle nie do Sopotów. Wakacje nad morzem. Nadbałtyckie kurorty. Bałtyk jako fundament polskiej niezależności ; R. 3. Miejskie achy i strachy. Codzienne życie w mieście. Atrakcja i niedogodności ; R . 4. Polski "Oddział Bojowy" w Himalajach. Tragiczny finał polskiej wyprawy na himalajski siedmiotysięcznik Tirsuli ; R. 5. Pokoje z bieżącą wodą, kuchnia wykwintna. Turystyczne szlaki Polaków - wizyta w wybranych kurortach i sanatoriach ; R. 6. Porzeczki, wiśnie i agrest... w szafie! Najważniejsze trendy sezonu w modzie ; R. VII. Kreozot, sublimat i zawsze skuteczna morfina. Wydarzenia z kronik kryminalnych. Samobójstwa w miastach i samosądy na wsiach. Oszuści matrymonialni i złodzieje ; R. VIII. Paznokcie do kontroli! Higiena w lokalach gastronomicznych i zakładach produkujących żywność ; R. 9. Kurze jaja prosto z nieba. Kaprysy pogody, czyli letnie powodzie, huragany i gradobicia ; R. 10. Kilo wiśni za dwa grosze. Żniwa. Urodzaj i niskie ceny owoców. Grzyby w lasach ; R. 11. Król żelaza i Polscy kelnerzy. Zawody zręcznościowe siłaczy, wyścig dorożek samochodowych ; R. 12. Kawaler z rozklekotanymi nerwami. Doniesienia na temat Adolfa Hitlera ; R. 13. Wszystkich Polaków powystrzelam! Polacy pod antypolskim terrorem: Trzecia Rzesza, Pogranicze, wysiedlenia w Prusach Wschodnich ; R. 14. Pięćdziesiąt rupii dla polskiej armii. Zbiórka na Fundusz Obrony Narodowej i Fundusz Obrony Przeciwlotniczej. Zbrojeniowa propaganda na przedwojennym froncie ; R. 15. (Nie)wolne miasto Gdańsk. Napięta sytuacja w Gdańsku. Antypolskie prowokacje. Żołnierze na ulicach ; R. 16. Naród ochoczo pracuje... łopatą! Przygotowania do wojny na ulicach polskich miast. Kopanie rowerów przeciwlotniczych i sposoby na ataki chemiczne ; R. 17. Szkocka fryzjerka i spisek światowy. Najważniejsze tytuły filmowe sezonu. "Zeznanie szpiega" odsłania kulisy nazistowskiej propagandy ; R. 18. Marszałków dwóch, jeden cel. Zjazd Krakowski na 25-lecie wymarszu Kampanii Kadrowej z Oleandrów. Uroczystości 25-lecia dywizji legionowej w Wilnie ; R. 19. Śpij spokojnie wielki Polaku! Śmierć i pogrzeb Wojciecha Korfantego ; R. 20. Przyda się każda żyletka. Gromadzenie zapasów na wypadek wojny. Praktyczne podpowiedzi i spekulacje handlowe ; R. 21. Piekielna sarabanda, berliński dyrygent. Już tylko tydzień. Dyplomatyczne zabiegi i polityczne negocjacje. Napięcie na ulicach miast. Mobilizacja ; R. 22. Na zachodzie lekkie burze. Ostatnia sierpniowa noc.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-107760 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-94(438) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowy Jork : miasto marzycieli / Magdalena Żelazowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Luna, 2023. - 262, [1] strona : fotografie ; 23 cm.
Bibliografia na stronach 260-[261].
Książka opowiada o losach i przepisach na życie różnych nowojorczyków – tych znanych i wpływowych, jak Helena Rubinstein, Calvin Klein, Barbara Piasecka-Johnson, Donald Trump, Al Capone, a także tych żyjących w cieniu, ale równie fascynujących – bezdomnych, przestępców, portierów, imigrantów pracujących na swoje utrzymanie. Magdalena Żelazowska opisuje ich codzienność, podejście do życia, pracy i miłości, styl ubierania się i sposoby na szczęście. Pokazuje, że można wśród nowojorczyków spotkać każdego i przeżyć wszystko. Przyglądając się im, każdy odnajdzie w nich siebie – albo cel, do którego wszyscy zmierzamy. [Wydawnictwo Marginesy, 2023]
Nowojorczyk, czyli kto ; Miasto marzycieli ; Historia po ludzku ; Sąsiedztwo ; Posłuszni indywidualiści ; Najbogatsze miasto świata ; Bez adresu ; Jak się nosi Nowy Jork ; Randkowanie na Manhattanie ; Nowy Jork noir ; Niewidzialni nowojorczycy ; Made in NY ; Nowi w Nowym Jorku ; Przerwa od miasta ; Cena Nowego Jorku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.3 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-316 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-316 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.13-316 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.18-316 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.20-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Fahionopolis : the price of fast fashion and the future of clothes" 2019.
Indeks.
Fascynująca lektura dla każdego, kto nosi ubrania. „Library Journal” Ogromne źródło wiedzy o skutkach szybkiej mody. „Reader’s Digest” Nie musisz wyrzekać się wszystkiego, co lubisz, żeby zadbać o planetę! Czy zastanawialiśmy się kiedyś, kto i jak zrobił nasze ubrania? I dlaczego wyrzucamy je po kilku zaledwie użyciach? W ciągu roku od produkcji ponad połowa wszystkich ubrań ląduje na składowiskach odpadów albo jest palona. Przemysł odzieżowy zajmuje drugie miejsce (po koncernach naftowych) w rankingu branż najbardziej zanieczyszczających środowisko. W okolicach chińskich i indyjskich miasteczek, w których produkuje się dżinsy, wymarło życie w pobliskich wodach, zachorowalność na tajemnicze choroby płuc oraz skóry drastycznie wzrosła i przychodzi na świat więcej dzieci z wadami wrodzonymi. Czy myślimy o tym wszystkim, gdy widzimy kolejne superokazje w popularnych sieciówkach i kupujemy na przecenach? Doświadczona amerykańska dziennikarka Dana Thomas demaskuje i analizuje prawdziwą cenę fast fashion oraz jej estetyczne, ekonomiczne, społeczne i ekologiczne konsekwencje. Proponuje też alternatywne sposoby na kompletowanie garderoby i pozostanie modnym – przedstawia firmy, które są eko i respektują zasady sprawiedliwego handlu; pisze o wypożyczalniach strojów i właściwym dbaniu o ubrania. Lektura tej książki odświeża i porządkuje nie tylko szafy, ale i głowy. Danie Thomas udało się zwrócić uwagę na główne problemy przemysłu o wartości 2,4 biliona dolarów rocznie w sposób, który zaangażuje nie tylko modę, ale także osoby zainteresowane ekonomią, prawami człowieka i polityką klimatyczną. „New York Times Book Review” [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 13 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-687 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-109770 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-39 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-39 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-39 (2 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7-39 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-39 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-39 (3 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-39 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-39 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-39 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.18-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-68 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Atlas of happiness" 2018.
Na okładce: Nowe wydanie.
Podróż dookoła świata, podczas której poznasz 33 sposoby na szczęście. Czujesz strach przed zbliżającą się rozmową o pracę? Bądź jak Islandczycy. Ich betta reddast – przeświadczenie, że wszystko jakoś się ułoży – na pewno doda ci wiary w siebie. Pogubiłeś się w życiu? Sprawdź, jak w podobnej sytuacji radzą sobie Chińczycy, i znajdź swoje xingfú – cel, który nada twoim działaniom głębszy sens. Zbyt wiele spraw na głowie? Z pomocą przyjdą ci Włosi i opanowana przez nich do perfekcji sztuka słodkiego nicnierobienia, czyli dolce far niente. Przytłoczony pracą i oderwany od natury? Szwedzi mają na to radę: smultronställe, dosłownie poletko poziomek, a w głębszym znaczeniu sielskie odludzie, dokąd możesz uciec przed zgiełkiem współczesnego świata. "Atlas szczęścia" zabierze cię do Australii, Walii, Bhutanu, Irlandii, Finlandii, Turcji, Syrii, Japonii i wielu innych krajów. Odkryjesz sekrety szczęścia z różnych zakątków świata i przekonasz się, jak dzięki nim można zmienić swoją codzienność. [www.empik.com, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Miasto Szczęśliwe)
Tytuł oryginału: "Building the cycling city : the Dutch blueprint for urban vitality" 2018.
Bibliografia, netografia na stronach 196-[199].
Jest taki kraj, w którym członkinie i członkowie rządu dojeżdżają na swoje zaprzysiężenie rowerem. Ale jeszcze 50 lat temu nic tego nie zapowiadało! Przestrzenie Amsterdamu czy Rotterdamu, odbudowane po wojnie w duchu modernizmu, były przepełnione samochodami i zupełnie nie nadawały się do jazdy rowerem. W swojej książce Melissa i Chris Bruntlettowie opowiadają o tym, jak doszło w Niderlandach do rewolucji, dzięki której rowery stały się nie tylko tematem politycznym, ale i narzędziem transformacji transportu, przestrzeni miejskiej, edukacji, handlu, usług oraz całego holenderskiego stylu życia. W Rowerowym mieście przeczytacie o tym, jak łącząc inżynierię ruchu z inżynierią społeczną, stworzono mobilność miejską dostępną dla każdego – nie tylko dla młodych i sprawnych – a także jak zwalczano wykluczenie transportowe poza wielkimi miastami. Dowiecie się, dlaczego warto projektować elektromobilności nie tylko na cztery koła oraz w jaki sposób, wykorzystując rowery, podnieść zarówno jakość transportu zbiorowego, jak i poziom bezpieczeństwa na ulicach – mimo skłonności wszystkich uczestników ruchu drogowego do naginania jego zasad. Co szczególnie cenne z polskiej perspektywy, Bruntlettowie zastanawiają się także, jak przeszczepiać holenderskie rozwiązania i doświadczenia na zagraniczny grunt. Polecam tę książkę jako inspirację dla polityków, działaczy lokalnych, architektów, urbanistów, inżynierów, cyklistów oraz wszystkich tych, którym zależy na lepszej przyszłości naszych miast. W dobie usprawniania przestrzeni miejskiej za pomocą różnych high tech rozwiązań – takich jak drony czy autonomiczne pojazdy – warto nie zapominać o starych, dobrych dwóch kółkach. Krzysztof Gubański, aktywista rowerowy i autor bloga Jeden samochód mniej. [www.azymut.pl, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110751 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej