Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(22)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(19)
Autor
Chmielewski Zbigniew (public relations)
(3)
Tworzydło Dariusz (1974- )
(3)
Bień Magdalena (gospodarka przestrzenna)
(2)
Piziak Bartosz
(2)
Stasiak Andrzej
(2)
Baj Beata
(1)
Bajorek-Zydroń Katarzyna
(1)
Baraniewicz-Kotasińska Sabina
(1)
Bielawski Bartłomiej
(1)
Blecharczyk Wojciech (1962- )
(1)
Buczkowska Karolina
(1)
Depa Jakub
(1)
Fedan Roman (1937- )
(1)
Gotlib Dariusz
(1)
Gołda-Sobczak Maria
(1)
Jarczewski Wojciech
(1)
Jarczewski Woyciech
(1)
Jonek-Kowalska Izabela
(1)
Kaźmierczak Jan
(1)
Kozaczka Marian (1956- )
(1)
Machura Witold
(1)
Malicki Krzysztof (1979- )
(1)
Ner Katarzyna
(1)
Olszewski Robert
(1)
Paliś Beata
(1)
Pawlicz Adam
(1)
Prawelska-Skrzypek Grażyna (1950- )
(1)
Reczek Jarosław
(1)
Smoleń Marek
(1)
Sobczak Jacek (1946- )
(1)
Stanowicka-Traczyk Agnieszka
(1)
Szromnik Andrzej
(1)
Wróblewski Łukasz (ekonomia)
(1)
Zborowski Andrzej (demografia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Urzędnicy
(1)
Temat
Miasta
(13)
Marketing terytorialny
(8)
Inteligentne miasta i wsie
(6)
Public relations
(4)
Gospodarka terenowa
(3)
Innowacje
(3)
Komunikowanie marketingowe
(3)
Kultura
(3)
Produkt regionalny
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Sponsoring
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Internet
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Marketing narodowy
(2)
Marketing polityczny
(2)
Muzealnictwo
(2)
Polacy za granicą
(2)
Polityka miejska
(2)
Portale internetowe
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Przestrzeń publiczna (urbanistyka)
(2)
Reklama
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
Samorząd miejski
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Turystyka
(2)
Turystyka kulturowa
(2)
Wizerunek miasta
(2)
Zarządzanie
(2)
Administracja
(1)
Algorytmy genetyczne
(1)
Antropogeografia
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
Banki
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Budżety terenowe
(1)
Cieszyński Ośrodek Kultury - Dom Narodowy
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Dojazd do szkoły
(1)
Domy kultury
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dziennikarstwo obywatelskie
(1)
Dziennikarze
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Edukacja medialna
(1)
Ekonomia
(1)
Europejska Stolica Kultury
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Fundacja
(1)
Górnośląski Związek Metropolitalny
(1)
Historycy sztuki
(1)
Imprezy kulturalne
(1)
Informacja
(1)
Informacja naukowa
(1)
Informacje niejawne
(1)
Instytucje kultury
(1)
Jakość produktu
(1)
Kanalizacja
(1)
Kibice
(1)
Kina
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikacja wewnętrzna
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kredyt
(1)
Laboratorium Innowacji Miejskich - URBAN LAB
(1)
Macierze
(1)
Marketing
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Marketing regionalny
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Mecenat
(1)
Media społecznościowe
(1)
Muzeum (Łęczyca)
(1)
Muzeum Historii Żydów Polskich (Warszawa)
(1)
Muzeum Powstania Warszawskiego
(1)
Muzeum Sportu i Turystyki (Karpacz)
(1)
Muzyka
(1)
Nicpoń, Henryk (1956- )
(1)
Osiedle mieszkaniowe
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Plakat
(1)
Planowanie przestrzenne
(1)
Pomoc publiczna
(1)
Prawo do informacji publicznej
(1)
Prawo do prywatności
(1)
Prawo do wizerunku
(1)
Produkt turystyczny
(1)
Promocja handlowa
(1)
Promocja kultury
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Public relations w internecie
(1)
Regiony (administracja)
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Samorząd gminny
(1)
Temat: dzieło
MM Moje Miasto (czasop.)
(1)
Tajemnice Soliny
(1)
Za wrotami cudów
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
2001-0
(5)
1901-
(2)
1801-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Bieszczady
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Warszawa
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Śląsk
(2)
Świętokrzyskie, województwo
(2)
Aarhus (Dania)
(1)
Bałtów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Bielsko-Biała (woj. śląskie)
(1)
Cieszyn (woj. śląskie)
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Galicja
(1)
Gdynia (woj. pomorskie)
(1)
Gliwice (woj. śląskie)
(1)
Głogów (woj. dolnośląskie)
(1)
Kaszuby
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. Małopolskie)
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Lębork (woj. pomorskie)
(1)
Medynia Głogowska (woj. podkarpackie)
(1)
Niepołomice (woj. małopolskie, pow. wielicki)
(1)
Podhale
(1)
Pomorskie, województwo
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
San Francisco (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(1)
Skawina (woj. małopolskie)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Suczawa (Rumunia)
(1)
Sękowa (woj. małopolskie, pow. gorlicki, gm. Sękowa ; okolice)
(1)
Ulanów (woj. podkarpackie, pow. niżański, gm. Ulanów ; okolice)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wałbrzych (woj. dolnośląskie)
(1)
Wielkopolska
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Świebodzice (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(6)
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Blogi
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Ochrona środowiska
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [152]-156.
1. Wizerunek miasta jako rezultat oddziaływania strategii tożsamości ; 2. Kształtowanie wizerunku miast polskich w świetle badań ankietowych ; 3. Bariery w kształtowaniu wizerunku miasta i pożądane zmiany w instrumentach strategii tożsamości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91923 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Marketing terytorialny : miasto i region na rynku / Andrzej Szromnik. - Wyd. 2 poszerz. - Kraków ; Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2008. - 267 s. : rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [251]-260. Indeks.
1. Geneza i warunki rozwoju marketingu terytorialnego; 2. Marketing terytorialny jako rynkowa koncepcja pozyskiwania czynników rozwojowych jednostek przestrzenno-administracyjnych; 3. Przesłanki kształtowania orientacji marketingowej jednostek osadniczych; 4. Korzyści dla klientów - użytkowników jako podstawa koncepcji produktu w marketingu terytorialnym; 5. Marketingowy wizerunek jednostki osadniczej; 6. Marketing przedsiębiorstwa a marketing regionu - sprzężenie zwrotne; 7. Partnerstwo podmiotów działających na rynku miast i regionów - koncepcja marketingowa; 8. Targi jako srodek aktywizacji lokalnego środowiska gospodarczego; 9. Merketingowe instrumenty oddziaływania na inwestorów zagranicznych - zarys koncepcji marketingu mix miast i regionów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91870 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera gł. materiały z konf., 2009 r.
Urbanizacja, infrastruktura, gospodarka województwa podkarpackiego na tle kraju / Marian Kozaczka; Znaczenie bezpośrednich inwestycji zagranicznych dla rozwoju gospodarczego Podkarpacia / Marcin Nytko; Kreowanie wizerunku miasta w internecie / Katarzyna Jabłońska-Karczmarczyk; Rola Euroregionu Karpackiego w życiu gospodarczo-społecznym Podkarpacia / Roman Pelczar; Kształtowanie się podstaw ekonomicznych miasta w fazie postindustrialnej na przykładzie Przeworska / Leszek Kisiel; Zmiany społeczno-gospodarcze w Mielcu na przełomie XX i XXI wieku / Teresa Kozaczka; Kształtowanie się podstaw ekonomicznych Stalowej Woli na przełomie XX/XXI wieku / Agnieszka Sulich; Tarnobrzeg na przełomie XX i XXI wieku. Stan ekonomiczny, kierunki rozwoju miasta / Marian Kozaczka; Turystyka w obiektach poprzemysłowych szansą promocji i rozwoju miast województwa podkarpackiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-7147 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Promocja produktu turystycznego : turystyka miejska / Adam Pawlicz. - Warszawa : Difin, 2008. - 142 s. : rys., wykr. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 134-138.
1. Teoretyczne aspekty promocji obszarowego produktu turystycznego 2. Instytucjonalne aspekty promocji produktu turystycznego w aglomeracjach miejskich 3. Instrumenty i determinanty promocji miejskiego produktu turystycznego 4. Koncepcja modelu systemu promocji produktu turystycznego aglomeracji miejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91385 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 141-143.
Publikacja zrealizowana w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 na podstawie umowy o dofinansowanie projektu Nr DPT/BDG-II/POPT/18/19.
I. URBAN LABY - CO TO JEST I JAK DZIAŁAJĄ?: 1. Idea "smart city a urban lab ; 2. Urban lab - definicje ; 3. Koncepcja urban labu ; 4. Kto bierze udział w urban labach? ; 5. Kto tworzy urban laby i nimi zarządza? 6. Kto za to płaci? - finansowanie działalności urban labów ; II. ZAKRESY DZIAŁANIA URBAN LABU: 1. Otwarte dane ; 2. Inkubator innowacji ; 3. Innowacje technologiczne ; 4. Innowacje społeczne ; 5. Zarządzanie przestrzenią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka zakupowa w miastach / Beata Paliś. - Warszawa : Difin, 2022. - 426 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia na stronach [379]-410.
Dla pracowników biur podróży, osób zarządzających miastami i promujących miasta na rynku turystycznym, a także pracowników i menedżerów centrów handlowych i innych placówek handlu detalicznego.
Rozdział 1. Miasto jako przestrzeń turystyczna: Miasto w ujęciu marketingu terytorialnego ; Klasyfikacje i współczesne koncepcje rozwoju miast ; Handel w strukturze funkcji miasta ; Wielowymiarowość miast – w kierunku fenomenu turystyki miejskiej. Rozdział 2. Uwarunkowania rozwoju turystyki miejskiej i jej wpływ na rozwój miasta: Pojęcie i formy turystyki miejskiej ; Wybrane klasyfikacje uwarunkowań rozwoju turystyki ; Czynniki podażowe rozwoju turystyki miejskiej; Czynniki popytowe rozwoju turystyki miejskiej ; Czynniki uniwersalne rozwoju turystyki miejskiej ; Rola interesariuszy w kreowaniu miejskiego produktu turystycznego ; Obszary wpływu turystyki na rozwój miasta. Rozdział 3. Istota, cechy i rola turystyki zakupowej w miastach: Pojęcie turystyki zakupowej ; Produkt turystyki zakupowej ; Światowe destynacje zakupowe ; Ruch turystyczny motywowany zakupami w Polsce i na świecie ; Współczesne trendy w zachowaniach konsumentów a nowe wymiary sprzedaży detalicznej. Rozdział 4. Metodyczno-organizacyjne aspekty badań determinant rozwoju turystyki zakupowej: Cele i hipotezy badawcze ; Zakres badania ; Zastosowane metody badawcze ; Organizacja i przebieg badania ; Charakterystyka respondentów – uczestników (konsumentów) turystyki zakupowej ; Charakterystyka respondentów – interesariuszy turystyki zakupowej ; Profile turystów zakupowych. Rozdział 5. Elementy produktu turystyki zakupowej jako podażowe determinanty kształtujące decyzje jego nabywców: Czynniki atrakcyjności miejsc zakupowych ; Destynacje i miejsca koncentracji turystów zakupowych oraz kupowane przez nich produkty ; Źródła informacji o miejscach zakupowych ; Preferowane środki transportu w podróżach zakupowych. Rozdział 6. Zachowania turystów w podróży motywowanej zakupami jako popytowe czynniki rozwoju turystyki zakupowej: Motywy podróży w celach zakupowych ; Częstotliwość podróżowania ; Organizacja turystycznych wyjazdów zakupowych ; Osoby towarzyszące w czasie podróży zakupowej ; Wydatki turystów zakupowych ; Perspektywy rozwoju turystyki zakupowej według badanych respondentów. Rozdział 7. Determinanty kształtujące rozwój turystyki zakupowej w opinii jej kreatorów: Miasta zakupowe oraz czynniki rozwoju turystyki zakupowej ; Działania miejskich destynacji turystycznych na rzecz rozwoju turystyki zakupowej – wybrane przykłady z Polski i ze świata ; Perspektywy rozwoju turystyki zakupowej w opinii jej kreatorów ; Rekomendacje w zakresie planowania rozwoju turystyki zakupowej w polskich miastach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-338.48 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111880 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 257-[266].
1. Wprowadzenie, Dariusz Gotlib, Robert Olszewski ; 2. Ku nowej utopii, ku inteligentnym miastom, Mieczysław Muraszkiewicz ; 3. Wybrane standardy i normy dotyczące tworzenia systemów inteligentnych miast, Dariusz Gotlib, Bartłomiej Bielawski ; 4. Metodyka wyznaczania poziomu zaawansowania realizacji idei inteligentnego miasta, Agnieszka Kardaś ; 5. Techniki komunikacyjne i informacyjne dla inteligentnych miast, Mieczysław Muraszkiewicz ; 6. Możliwości wykorzystania informacji przestrzennej i technologii geoinformacyjnych w zarządzaniu nowoczesnym miastem, Dariusz Gotlib, Robert Olszewski ; 7. Infrastruktura informacji przestrzennej, Anna Fiedukowicz, Bartłomiej Bielawski, Robert Olszewski ; 8. Potencja! zasobów danych topograficznych dla systemów inteligentnych miast, Dariusz Gotlib, Robert Olszewski, Bartłomiej Bielawski ; 9. Technologie i koncepcje tworzenia modeli 3D miast, Katarzyna Leszek ; 10. Kataster 3D - instrument prawny wykorzystywany w rozwoju nowoczesnego miasta, Marcin Karabin ; 11. Znaczenie otwartego dostępu do danych w kontekście tworzenia systemów inteligentnych miast, Miłosz Gnat, Robert Olszewski ; 12. Znaczenie modelowania kartograficznego w efektywnym wykorzystaniu geoinformacji w mieście, Anna Fiedukowicz, Robert Olszewski ; 13. Miejska gospodarka przestrzenna, rozwój regionalny i rewitalizacja miast, Agnieszka Turek ; 14. Geopartycypacja społeczna z wykorzystaniem nowoczesnych technologii geoinformacyjnych, Robert Olszewski, Agnieszka Wieszaczewska ; 15. Integrująca rola informacji przestrzennej w zarządzaniu inteligentnym miastem - aspekty technologiczne i organizacyjne, Dariusz Gotlib ; 16. Przegląd wdrożeń w zakresie inteligentnych miast na świecie, Katarzyna Leszek ; 17. Przegląd wdrożeń w zakresie inteligentnych miast w Europie, Miłosz Gnat ; 18. Podsumowanie, Dariusz Gotlib, Robert Olszewski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-71 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105720 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Społeczeństwo, Informatyka, Gospodarka)
M.in.: Spór o ulicę Władysława Kruczka w Rzeszowie jako przykład zlekceważenia działań public relations.
Bibliogr. przy ref.
PUBLIKACJE NAUKOWE: Koncentracja a pluralizm medialny ; Wartość dodana public relations - kapitał relacji ; Społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce - prawda czy mit? ; Autostradą do nieba. Rola planowania działań public relations na przykładzie szkoły wyższej ; Promocja miast czy gra pozorów ; Reklama w środkach masowego przekazu - identyfikacja cech na podstawie badania ankietowego ; Brunatny PR - internet relations organizacji skrajnie prawicowych ; Znaczenie blogów w działalności organizacji pozarządowych ; Instrumenty public relations w firmach farmaceutycznych w świetle badań bezpośrednich ; Identyfikacja wizualna jako obszar oddziaływania PR z perspektywy małej firmy ; Public relations a zarządzanie relacjami z klientami banku ; Komunikacja jako jedna z kluczowych kompetencji polityka ; Modele samorządowych lokalnych portali internetowych ; PR wewnętrzne w małych i średnich przedsiębiorstwach na Lubelszczyźnie ; Public relations jako profesja - o problemach tożsamościowych ; Wewnętrzne public relations przedsiębiorstwa. Wybrane przykłady ; Aktywność naukowa w zakresie PR w Polsce ; Corporate Social Responsibility (CSR) - zagrożenia i korzyści ; Formy komunikacji kancelarii prawnych z rynkiem ; Charakterystyka japońskiego stylu komunikacji biznesowej. ANALIZY PRZYPADKÓW: Spór o ulicę Władysława Kruczka w Rzeszowie jako przykład zlekceważenia działań public relations ; Percepcja sponsoringu w Polsce w świetle wyników badań empirycznych ; "Ludzie - bogactwo Rudy Śląskiej" ; Wykorzystanie instrumentów marketingu politycznego w kampanii wyborczej PiS do sejmu w 2007 roku ; Współpraca ze szkołami średnimi jako element public relations uczelni wyższej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92872 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. nazwa projektu: Internetowa Promocja Nauki.
Dot. m.in. Krosna (s. 35-44), gminy Ulanów, Bieszczad i Soliny, Rzeszowa, gminy Strzyżów (411-415).
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy rozdz.
I. ROLA HISTORII I TRADYCJI W BUDOWIE MARKETINGU TERYTORIALNEGO: Historia i kultura: perspektywy promocji lokalnego rozwoju ekonomicznego ; Historia jako element budowy marki i promocji miasta ; Znaczenie produktów lokalnych w budowaniu marki i promocji gminy Ulanów ; Polonijny ruch artystyczny jako narzędzie budowy pozytywnego wizerunku Polski poza jej granicami ; Literatura jako sposób promowania regionu na przykładzie "Tajemnic Soliny" i "Za wrotami cudów" Henryka Nicponia ; Znaczenie marki w promowaniu produktu regionalnego ; Spuścizna historyczna dla przyszłości regionu - promocja jednostki terytorialnej. II. MARKA I PROMOCJA REGIONÓW: Wyżyna częstochowska wyżyną wysokich technologii - czynniki hamujące, szanse i perspektywy rozwoju budowy silnej marki regionalnej w obrębie województwa śląskiego ; Górnośląska-Zagłębiowska Metropolia "Silesia" - wizja i rzeczywistość ; Nowa tożsamość Zagłębia Dąbrowskiego - promocja subregionu oraz dyskurs medialny ; Rola uczelni wyższych w budowaniu marki i promocji Regionu Wałbrzyskiego ; Kreowanie wizerunku regionu na przykładzie województwa świętokrzyskiego. III. MARKA I PROMOCJA MIASTA: Rola informacji w kreacji marki miasta i regionu oraz jego promocji (na przykładzie Głogowa) ; Miejski design na Śląsku - samorządy i projektanci w kreowaniu wizerunku śląskich miast ; Wizerunek promowany rzeszowa a wizerunek postrzegany przez jego mieszkańców ; Budowanie marki i promocaj miasta na przykładzie Rzeszowa ; Przestrzeń miejska a wizerunek miasta ; Komunikacja marketingowa miasta i regionu turystycznego na przykładzie Lublina i województwa lubelskiego ; Wykorzystanie Internetu w kształtowaniu wizerunku miasta - przykład miasta Sosnowiec ; Internet a marka miasta. Działania, sukcesy, porażki. IV. WYBRANE ASPEKTY MARKI I PROMOCJI: Zjawisko "trudnej marki" na przykładzie marki Polska ; Sytuacje kryzysowe a pogarszanie wizerunku jednostki sektora publicznego ; Promocja gospodarcza gmin. Czyli jak osiągnąć sukces w pozyskiwaniu inwestorów? ; Szanse rozwoju turystyki rowerowej i jej znaczenie dla wzrostu konkurencyjności regionalnej ; Co-branding marki produktu i marki miejsca ; Promocaj obszarów terytorialnych drogą do ich konkurencyjności. V. ROLA WYŻSZYCH UCZELNI I EDUKACJI: Działalność promocyjna placówki oświatowej ; Rola wyższych uczelni w analitycznym wsparciu oraz promocji innowacji regionalnych MŚP ; Promocja wyników badań uczelni wyższych ; Kształtowanie wizerunku Uniwersytetu Rzeszowskiego na przykładzie realizacji projektu "UR - nowoczesność i przyszłość regionu" ; Marka szkoły wyższej jako forma kreowania wizerunku miasta i regionu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100130 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z Kongresu Public Relations.
M.in. dot. samorządów terytorialnych w woj. podkarpackim (s. 49-54), niepublicznych szkół wyższych w Rzeszowie i Szkoły Podstawowej nr 2 w Chmielniku.
Bibliogr. przy ref.
Magdalena Bsoul - Zasady dobrego public relations w polityce ; Maria Buszman-Witańska - Marka miejsca w promocji regionu ; Aneta Czarniecka - Marketing internetowy w służbie zdrowia ; Sławomir Gawroński - Identyfikacja wizualna jako narzędzie public relations w jednostkach samorządu terytorialnego. Wyniki badań empirycznych ; Agata Gemzik-Salwach - Strategie public relations w bankach w dobie kryzysu finansowego ; Grzegorz Hajduk - Znaczenie działań PR w realizacji założeń zintegrowanej komunikacji marketingowej ; Barbara Iwankiewicz-Rak - Public relations w administracji publicznej - główne obszary decyzji ; Monika Kaczmarek-Śliwińska - Etyka public relations. Standardy zawodu specjalisty ds. PR w świetle kodeksów branżowych ; Monika Kantowicz-Gdańska - Budowanie wizerunku firmy na rynku pracy - wpływ oferty zatrudnienia na atrakcyjność pracodawcy ; Małgorzata Koszembar-Wiklik - Prosument- szansa czy zagrożenie dla wizerunku firmy? ; Olga Kurek - Wizerunek niepublicznych szkół wyższych w Rzeszowie w opinii maturzystów - raport z badań ; Wioletta Kwak - Wykorzystanie public relations w komunikacji organizacji non profit z interesariuszami ; Paweł Łabuz - Uwarunkowania prawne w przekazie informacji jako narzędzie public relations ; Katarzyna Łazorko - Znaczenie strategii sponsoringu sportowego w kształtowaniu wizerunku podmiotu sponsorującego ; Wojciech Małuszyński - Rola wewnętrznego audytu komunikacyjnego w budowaniu strategii public relations ; Jadwiga Mazur - Pubtic relations w organizacjach zajmujących się bezpieczeństwem publicznym - obszary zaniedbane ; Tomasz Nykiel - Macierz celów wizerunkowych jako metoda pomiaru sytuacji wizerunkowej podmiotu ; Lucyna Orenkiewicz, Karolina Pado - Wizerunek państwa jako element międzynarodowego public relations ; Piotr Para - Zmiana w rozumieniu socjotechnik w Polsce ; Gerard Parzelski - PR-owskie wykorzystanie oficjalnych stron internetowych w polskich bankach ; Małgorzata Paszkowska - e-public relations zakładu opieki zdrowotnej ; Paweł Przywara - PR współczesnych dziennikarzy polskich ; Ewelina Radion - Znaczenie promocji projektu współfinansowanego z funduszy unijnych dla jego realizacji na przykładzie wsi Chmielnik ; Jacek Rodzinka, Joanna Hady, Elżbieta Hospod - Działalność charytatywna wybranych zakładów ubezpieczeń ; Jacek Rodzinka, Joanna Hady - Wpływ kryzysu finansowego na sprzedaż ubezpieczeń w świetle badań ; Andrzej Rozmus - Problem kształtowania wizerunku - ujęcie interdyscyplinarne ; Marek Rutkowski - Komunikacja formalna i nieformalna w kształtowaniu relacji B2B - wyniki badań ; Maciej Soin - Etyka dziennikarska a praktyka PR ; Karina Stasiuk-Krajewska - Etyka w działaniach public relations - ujęcie teoretyczne ; Stanisław Ślusarczyk, Julita Ślusarczyk, Radosław Ślusarczyk - Rozwój marketingowej komunikacji internetowej w społeczeństwie informacyjnym ; Grzegorz Wróbel - Znaczenie kultury regionu w kształtowaniu tożsamości organizacji na przykładzie korporacji i administracji rządowej w Japonii ; Ansgar Zerfass, Piet Verhoeven, Waldemar Rydzak, Jacek Trębecki - Polski PR w perspektywie europejskiej ; Marek Zimnak - PR wyższych uczelni a społeczna odpowiedzialność. Eksperyment: model promocji gminy. CASE STUDY: Piotr Bielawski - Znaczenie mediów publicznych dla wizerunku regionów, tożsamości regionalnej i lokalnej ; Elżbieta Bukowiec - Prawo PR do wątpliwości i emocji ; Paweł J. Dąbrowski - PR i negocjacje: o PR czynów ; Wiesław Gałązka - Czego się Jaś nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał. O szkoleniach wizerunkowych polskich polityków ; Krzysztof Janiczek - Proces zarządzania public relations w organizacjach sektora kultury na przykładzie Społecznego Instytutu Wydawniczego Znak w Krakowie ; Renata Młynarczuk - Wizerunek miasta - od pomysłu do realizacji ; Maciej Ulita - Słowo o słowach ; Maciej Zaremba - Bez zbędnego napięcia. Portale branży energetycznej w dobie kryzysu gospodarczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96258 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 119.
Publikacja zrealizowana przez Instytut Rozwoju Miast i Regionów w ramach projektu: Urban Lab jako pilotażowe narzędzie poprawy jakości życia mieszkańców miast zgodne z ideą smart city (2019-2021) we współpracy z Departamentem Programów Pomocowych Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 na podstawie umowy nr DPT/BDG-II/POPT/18/19.
1. Adaptacja modelu urban labu w Gdyni i w Rzeszowie – teoria a rzeczywistość 1.1. Modelowe ujęcie urban labu dostosowanego do warunków polskich 1.2. Urban Lab Gdynia 1.3. Urban Lab Rzeszów 1.4. Rola Instytutu Rozwoju Miast i Regionów w projekcie 2. Struktura organizacyjna urban labów 2.1. Zespół urban labu 2.2. Grupa Strategiczna 2.3. Zespół Tematyczny 3. Działalność Urban Labów w Gdyni i w Rzeszowie – dobre praktyki 3.1. Otwieranie danych miejskich 3.2. Hackathon miejski 3.3. Inkubator Innowacji Miejskich 3.4. Rzeszowskie Laboratorium Badań Miejskich 3.5. Gdyńska Platforma Dialogu (Decidim) 3.6. Urban Cafe 3.7. Inne aktywności podejmowane w laboratoriach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110561 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. 369-373.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ros.
1. KULTURA I TURYSTYKA - MIĘDZY KONFLIKTEM A SYMBIOZĄ: Turystyka i kultura - od komercjalizacji do dialogu kultur ; Ekonomičeskie aspekty ispol'zovaniâ kul'turno-istoričeskogo naslediâ v sfere turizma ; Proces przekształcania zasobów kulturowych w atrakcje turystyczne (na przykładzie zagospodarowania turystycznego pól bitewnych) ; Jak kultura się sprzedaje? ; O nowe oblicze obsługi turystyki kulturowej ; Między atrakcją a pułapką turystyczną. Dylematy turystyki kulturowej XXI wieku. 2. MIASTA KULTURY A TURYSTYKA: Turystyka kreatywna - nowy trend w rozwoju turystyki miejskiej ; Turystyczny wizerunek Warszawy a potencjał kulturalny miasta ; Miejsca pamięci z okresu II wojny światowej a współczesna turystyka (ze szczególnym uwzględnieniem Krakowa). 3. DZIEDZICTWO KULTUROWE WSI W TURYSTYCE: Specjalizacja tematyczna wsi i turystyka ; Wykorzystanie kultury ludowej w turystyce - nieuchronna komercjalizacja czy "ostatnia deska ratunku"? ; Działania w obronie tradycji i dobrego smaku ; Potencjał Wielkopolski w zakresie rozwoju turystyki kulturowej śladami jeździeckich tradycji i dziedzictwa. 4. SZLAKI I WYDARZENIA KULTURALNE JAKO PRODUKTY TURYSTYCZNE: Kulturowe szlaki turystyczne - próba klasyfikacji oraz postulaty w zakresie ich tworzenia i funkcjonowania ; Kreowanie i promocja wydarzeń kulturalnych. Analiza Gliwickich Dni Dziedzictwa Kulturowego ; "Dzień z Borowieckim" - projekt nowego produktu turystycznego Łodzi. 5. INSTYTUCJE KULTURY CZY OBIEKTY TURYSTYCZNE?: Aktualne tendencje na rynku atrakcji dla odwiedzających ; Światowy przemysł parków tematycznych ; Muzeum Historii Żydów Polskich jako przykład muzeum narracyjnego ; Rola Muzeum Sportu i Turystyki w propagowaniu kultury fizycznej. 6. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KULTURZE - KSIĘGA DOBRYCH PRAKTYK: Kreatywny Szlak Województwa Łódzkiego ; Zamek na szlaku innowacji ; Rzemiosło artystyczne i sztuka użytkowa narzędziem budowania atrakcyjności społeczno-gospodarczej Świebodzic ; Alternatywna mapa miasta jako narzędzie promocji kultury i turystyki na przykładzie Use-It Warsaw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94228 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z cyklu seminariów i warsztatów "Wyzwania społeczne i środowiskowe w zarządzaniu rozwojem miast i regionów".
Dotyczy m.in. przestrzeni miejskiej Urban Lab Rzeszów.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy referatach.
Streszczenia w języku angielskim przy referatach.
Wprowadzenie ; Literatura ; CZ. I. Smart cities - wyzwania dla rozwoju miast i regionów: Smart cities - wyzwania dla rozwoju smart cities w Polsce (Dorota Sikora-Fernandez) ; Zrównoważony rozwój i smart city a wyzwania społeczne (Katarzyna Goszcz) ; Czarne łabędzie niezwykle rzadko latały parami - niestety aż do teraz (Mateusz Walewski) ; Smart city Bolesławiec - dobre praktyki (Piotr Roman) ; Zanikające dziedzictwo kulturowe w innowacyjnej strategii rozwoju obszarów wiejskich (Wioletta Knapik) ; BGK wraz z partnerami powołuje Interdyscyplinarne Centrum Innowacji 3W ; Literatura ; CZ. II. Metody zarządzania wdrażaniem koncepcji smart city i rozwoju zrównoważonego: Wykorzystanie Lean Management do wdrażania koncepcji smart city – Lean Smart City (Justyna Maciąg) ; Wykorzystanie narzędzi informatycznych w GOZ (Marcin Mala, Agnieszka Generowicz) ; Rozwój architektury holistycznej dla inteligentnych miast bazującej na architekturze referencyjnej (Jan Werewka) ; Ocena projektów innowacyjnych we wdrażaniu Smart City 3.0 (Ryszard Ćwiertniak, Bartosz Ćwiertniak) ; Robotyzacja procesów jako remedium na aktualne wyzwania rozwoju miast i regionów (Dariusz Mazurek) ; LIFE URBANGREEN - Innowacyjna platforma technologiczna usprawniająca zarządzanie terenami zielonymi w celu lepszej adaptacji miast do zmian klimatu (Piotr Wężyk, Paolo Viskanic, Katarzyna Bajorek-Zydroń, Urszula Cisło-Lesicka) ; Działalność Związku Gmin Dorzecza Wisłoki jako przejaw odpowiedzialności za zrównoważony rozwój regionu (Andrzej Czarnecki) ; Literatura ; CZ. III. Społeczne aspekty transformacji cyfrowej miast: Trudne relacje między sztuczną inteligencją SI a innowacjami społecznymi. O potrzebie zarządzania humanistycznego w miastach wdrażających koncepcję smart city (Agata Morgan) ; Wpływ Smart Public Transport na zrównoważony rozwój w smart city w dobie obecnych wyzwań (Marcin Lewicki) ; Mieszkaniec w centrum uwagi - smart city po warszawsku (Tadeusz Osowski) ; Laboratorium Innowacji Miejskich - rola przestrzeni miejskiej Urban Lab Rzeszów w życiu miasta (Małgorzata Michalska) ; Kształtowanie relacji z mieszkańcami jako istotny element koncepcji smart city (Aneta Oleksy-Gębczyk, Katarzyna Peter-Bombik) ola NGO's w procesie zarządzania zmianą, jaką jest tworzenie smart city dla mieszkańców i środowiska (Patryk Komisarczyk) ; Literatura ; Zakończenie ; Literatura ; Załącznik nr 1: Zestawienie programów konferencji, seminariów i warsztatów, organizowanych w ramach cyklu spotkań „Wyzwania społeczne i środowiskowe w zarządzaniu rozwojem miast i regionów”, w okresie 21.10.2021-27.06.2022 ; Załącznik nr 2: Wybrane zdjęcia dokumentujące spotkania (konferencje, seminaria i warsztaty) nieformalnej grupy krakowskich uczelni, jednostek samorządu terytorialnego, organizacji sektora gospodarczego i pozarządowego, w okresie od października 2021 do czerwca 2022.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112697 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dot. m.in. Garncarskiego Szlaku w Rzeszowskiem.
Bibliogr. przy pracach.
1. TURYSTYKA A KULTURA - ROZWAŻANIA OGÓLNE: Kultura a turystyka - wzajemne relacje ; Turystyka i kultura - dwie siostry ; Dziedzictwo kulturowe Podgórza i możliwości jego wykorzystania w turystyce ; Kultura i sztuka muzyczna w nowej rzeczywistości rynkowej (oferta kulturalna Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi ; Innowacyjne zarządzanie w kulturze elementem stymulacji rozwoju gospodarczego na przykładzie Łodzi i Dublina ; Przejawy kultury w produkcie gastronomicznym ; Garncarskim szlakiem - na pograniczu kultury i turystyki ; Walory turystyczne Bałtowa w świetle badań ankietowych. 2. MUZEA I OBIEKTY PARAMUZEALNE: Analiza stanu atrakcji turystycznych w Polsce: muzea i obiekty paramuzealne. Segmentacja rynku ; O potrzebie rewolucji w polskim muzealnictwie XXI wieku ; Muzea jako produkt turystyczny i obiekt dydaktyczny ; Ruch turystyczny w placówkach kultury województwa świętokrzyskiego ; Muzeum Powstania Warszawskiego jako nowoczesna placówka edukacyjna ; Muzeum jako instytucja łącząca kulturę i turystykę na przykładzie Muzeum w Łęczycy. 3. WYDARZENIA KULTURALNE, FESTIWALE, KONCERTY, IMPREZY PLENEROWE: Wydarzenia kulturalne jako element promocji turystycznej miast ; Imprezy kulturalne jako element identyfikacji turystycznej Łodzi ; Wydarzenia kulturalne a rozwój turystyki w Krakowie ; Imprezy turystyczno-kulturalne jako ewokacja czasów świetności regionu świętokrzyskiego ; Gliwickie Dni Dziedzictwa Kulturowego elementem rozwoju i promocji turystyki w regionie śląskim. 4. KULTURA LUDOWA: Kultura ludowa w polskiej turystyce - autentyczność czy komercja? ; Rola kultury kaszubskiej w promocji turystycznej województwa pomorskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94227 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji., październik 2011 r., Rzeszów.
Bibliografia przy referatach.
1. Galeria smaków-czyli przyszłość marketingu miejsc; 2. Prowadzenie i wykorzystywanie badań przez samorządy terytorialne w procesie komunikacji z otoczeniem i budowania wizerunku gminy; 3. Komunikacja samorządu z obywatelami; 4. Medialna rywalizacja miast o tutuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r.; 5. Warszawskie komunikowanie. Błędy w strategii promocji Warszawy w kontekście Euro 2012; 6. Fora internetowe-między siłą a problemem Internetu; 7. Rola NGO`s w budowaniu tożsamości miasta; 8. Wizerunek miasta. Od koncepcji do wdrożenia; 9. Elementy tożsamości wizualnej w samorządach na przykładzie gminy Niepołomice; 10. O skutecznej komunikacji-klasyczne i nowe narzędzia komunikacji w samorządzie terytorialnym... [i in].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Wydanie publikacji dofinansowane przez Wyższą Szkołę Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
Słowo wstępne od reaktora naukowego, Łukasz Wróblewski ; CZ. I. PROBLEMY EKONOMII ZARZĄDZANIA W KULTURZE: Dylematy współistnienia kultury i ekonomii , Izabela Ścibiorska-Kowalczyk, Nina Palichleb ; Rola strategii w zarządzaniu rozwojem instytucji kultury, Grzegorz Hajduk, Barbara Mróz-Gorgoń ; Zarządzanie przez kompetencje w kulturze, Mateusz Tomanek ; CZ. II. PROBLEMY MARKETINGU W KULTURZE: Sponsoring jako źródło finansowania w kulturze muzycznej, Joanna Śmietanka ; Wybrane czynniki powodzenia organizacji imprez kulturalnych w świetle wyników badań empirycznych, Piotr Firych ; Wykorzystanie komunikacji marketingowej do budowania relacji instytucji kultury z najbliższym otoczeniem, Kama Pawlicka ; Nowoczesne technologie w komunikacji marketingowej instytucji kultury, Łukasz Wróblewski ; Wykorzystanie marketingu doświadczeń w działalności instytucji kultury (na przykładzie teatrów), Kamila Szymańska ; Media społecznościowe jako narzędzie komunikacji marketingowej instytucji kultury, Łukasz Wróblewski ; Rola zabytków industrialnych w kreowaniu wizerunku wybranych miast województwa śląskiego, Małgorzata Małecka-Tomala ; Rola historyka sztuki w kreowaniu kultury, Paweł Maciąg ; Strategia marketingowa Cieszyńskiego Ośrodka Kultury "Dom Narodowy"˙- analiza i cena, Regina Bogaczyk ; CZ. III. SPOŁECZNY ASPEKT DZIAŁALNOŚCI INSTYTUCJI KULTURY W POLSCE: Działalność fundacji w sferze kultury w Polsce ; Izabela Ścibiorska-Kowalczyk, Agnieszka Mikucka-Kowalczyk ; Edukacja filmowa jako forma społecznej odpowiedzialności kin studyjnych, Kamila Szymańska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Smart city : kto rządzi w inteligentnych miastach? / Sabina Baraniewicz-Kotasińska. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, copyright 2023. - [2], 300, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 284-[301].
Współfinansowanie: Uniwersytet Opolski
Wprowadzenie ; R. I. SMART CITY JAKO IDEA: 1. Ewolucja znaczenia miasta w społeczeństwie i polityce ; 2. Relacje między technologią a polityką w kontekście smart city ; 3. Definicje i ujęcia koncepcji smart city ; R. II. RZĄDZENIE I ZARZĄDZANIE W SMART CITY: 1. Rządzenie i zarządzanie w sferze polityki miejskiej ; 2. Obszary zarządzania inteligentnym miastem ; 3. Modele rządzenia i zarządzania smart city ; R. III. SAN FRANCISCO JAKO PRZYKŁAD TECHNOKRATYCZNEGO RZĄDZENIA INTELIGENTNYM MIASTEM: 1. Specyfika funkcjonowania samorządu terytorialnego USA ; 2. San Francisco jako smart city ; 3. Technokratyczny model rządzenia i zarządzania smart city w San Francisco ; R. IV. AARHUS JAKO PRZYKŁAD PARTYCYPACYJNEGO RZĄDZENIA MIASTEM INTELIGENTNYM: 1. Specyfika funkcjonowania samorządu lokalnego w Danii ; 2. Aarhus jako smart city ; 3. Partycypacyjny model rządzenia i zarządzania smart city w Aarhus ; R. V. SMART CITY JAKO CZYNNIK ZMIAN W RZĄDZENIU I ZARZĄDZANIU MIASTEM: 1. Zmiany na gruncie rządzenia i zarządzania ; 2. Wyzwania dla rządzenia i zarządzania inteligentnym miastem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112675 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Monografia jubileuszowa wydana z okazji 25-lecia Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej (nr 4: inteligentne miasta, mobilność przyszłości). Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Współfinansowanie: Wydział Organizacji i Zarządzania (Politechnika Śląska)
R. I. Zastosowanie Modelu Quintuple Helix w projektowaniu Smart Sustainable City (Aleksandra Kuzior): 1. Wprowadzenie ; 2. Model Quintuple Helix ; 3. Smart Sustainable City ; 4. Podsumowanie ; R. II. Ocena potencjału relacji miasto - uczelnia w zakresie kreowania inteligentnych miast w Polsce (Izabela Jonek-Kowalska, Jan Kaźmierczak): 1. Idea i rozwój inteligentnych miast w kontekście relacji miasto – uczelnia ; 2. Metodyka badań ; 3. Potrzeba współpracy polskich miast z uczelniami wyższymi. Wyniki badań ankietowych ; R III. Przedsiębiorczy kontekst inteligentnych miast (Anna Kwiotkowska, Magdalena Gębczyńska): 1. Wprowadzenie ; 2. Inteligentne miasto źródłem szans przedsiębiorczych ; 3. Kierunki badawcze w ramach relacji inteligentne miasto - działania przedsiębiorcze ; R. IV. Luki i aspekty logistyczne w strategiach polskich miast (Katarzyna Dohn, Marzena Kramarz, Edyta Przybylska): 1. Wprowadzenie ; 2. Problemy logistyczne w miastach a strategie miast ; 3. Identyfikacja luk i wyzwania strategiczne polskich miast dla inteligentnego rozwoju w obszarze logistyki ; R. V. Zrównoważona logistyka i transport odpadów w inteligentnym mieście (kontekst prawny, organizacyjny, innowacyjny) (Ewa Stawiarska, Paweł Sobczak): 1. Wprowadzenie ; 2. Zrównoważona logistyka i transport odpadów w inteligentnym mieście (kontekst prawny) ; 3. Zrównoważona logistyka i transport odpadów w inteligentnym mieście (kontekst organizacyjny) ; 4. Zrównoważona logistyka i transport odpadów w inteligentnym mieście (kontekst innowacyjny) ; R. VI. Smart City jako zadanie publiczne (Tomasz Szewc): 1. Koncepcja Smart City ; 2. Interesariusze Smart City ; 3. Samorząd terytorialny jako szczególny interesariusz Smart City ; 4. Zasada legalności działania administracji publicznej ; 5. Prawne uwarunkowania podejmowania przez gminy działań realizujących koncepcję Smart City ; R. VII. Inteligentne miasta a ich własność intelektualna. Status prawny oraz ochrona i korzystanie z nazw i herbów (Wojciech Kowalski): 1. Wprowadzenie ; 2.. Konstrukcja prawna miasta i jego praw ; 3. Status prawny nazwy miasta ; 7. Status prawny herbów ; 8. Korzystanie z nazw i herbów oraz ich ochrona ; 9. Kwestia ochrony herbów jako znaków towarowych ; R. VIII. Connexity jako element koncepcji Smart City - analiza wybranych aspektów na przykładzie polskich miast (Grażyna Osika): 1. Wprowadzenie ; 2. Connexity jako warunek zbiorowej inteligencji - założenia teoretyczne ; 3. Koncepcja Smart City a „connexity miasta" - analiza aplikacyjna ; 4. Connexity w kontekście polskich miast ; R. IX. Badanie złożonych zjawisk społecznych w kontekście inteligentnego miasta (Agnieszka Kowalska-Styczeń): 1. Wprowadzenie ; 2. Inteligentne miasto jako złożony system społeczny ; 3. Sposób prowadzenia badań złożonych zjawisk społecznych w kontekście inteligentnego miasta ; R. X. W stronę Human Smart City - praktyka partycypacji obywatelskiej w polskich miastach (Barbara Rożałowska): 1. Wprowadzenie ; 2. W poszukiwaniu istoty Human Smart City ; 3. Partycypacja jako model zachowań obywatelskich ; 4. Human Smart City a praktyka partycypacji w polskich miastach ; R. XI. Problematyka ochrony środowiska w kontekście tworzenia i rozwoju inteligentnych miast w Polsce - wybrane zagadnienia (Jolanta Ignac-Nowicka, Agnieszka Janik, Adam Ryszko, Marek Szafraniec) ; 1. Wprowadzenie ; 2. Istota inteligentnego miasta i jego związków z ochroną środowiska ; 3. Koncepcja i metodyka przeprowadzonych badań ;4. Prezentacja i dyskusja uzyskanych wyników badań ; R. XII. Badania świadomości i potrzeb mieszkańców dla idei Smart City w kontekście problemu zanieczyszczonego powietrza (Jolanta Ignac-Nowicka): 1. Wprowadzenie ; 2. Metodyka badań ; 3. Badania terenowe środowiska miejskiego pod kątem zanieczyszczenia powietrza : Czynniki wpływające na przemieszczanie się zanieczyszczeń powietrza ; Wyniki badań terenowych ; 4. Wyniki badań ankietowych ; 5. Podsumowanie i wnioski ; R. XIII. Norma ISO 37120 - nowe narzędzie do oceny i porównania inteligentnych miast (Katarzyna Midor, Grażyna Płaza): 1. Wprowadzenie ; 2. Międzynarodowa norma ISO 37120 ; 3. Certyfikacja miast zgodnie z normą PN-ISO 37120:2015 ; 4. Certyfikat uzyskany przez Polski Komitet Normalizacyjny ; R. XIV. Ocena polskich miast w świetle koncepcji inteligentnego miasta na podstawie opinii samorządów (Adam Sojda, Maciej Wolny, Tomasz Owczarek): 1. Wprowadzenie ; 2. Opis próby badawczej i przedmiotu badań ; 3. Ocena miast w obszarze infrastruktury informatycznej ; 4. Postrzeganie miasta jako Inteligentnego Miasta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110065 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. 347-348.
Dot. m.in. woj. podkarpackiego, mieleckiej strefy ekonomicznej, powiatu leżajskiego, Rzeszowa, Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka, Cukrowni "Ropczyce" S.A., gminy Trzebownisko i Banku Spółdzielczego w Stalowej Woli (s. 219-225).
Bibliogr. s. 331-346.
Streszcz. ang. przy pracach.
Jan Wołoszyn - Przedsiębiorstwa i ich otoczenie we wzajemnych relacjach współ- działania ; Zbigniew Makiela, Mirosław Karapyta - Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości w świetle teorii ; Kazimierz Krupa - Zastosowanie algorytmów genetycznych w nowej ekonomii ; Stanisław Galata - Moralny aspekt ludzkiego działania ; Krystyna Dziworska, Lucjan Czechowski, Anna Górczyńska - Współpraca przedsiębiorstw z samorządem lokalnym w Trójmieście ; Artur Jan Kukuła - Wsparcie Unii Europejskiej dla polskich przedsiębiorstw w latach 2007-2013 ; Katarzyna Puchalska, Katarzyna Przepióra - Pozycja konkurencyjna i sposoby budowania przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwa z kapitałem zagranicznym ; Marek Smoleń - Małe i średnie przedsiębiorstwa w gospodarce Podkarpacia ; Barbara Ćwioro - Konkurencyjność jako element rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w regionie podkarpackim ; Ewa Siudyka - Zakres i przedmiot oraz wielkość i struktura pomocy publicznej dla sektora MSP w Polsce ; Alicja Urban, Lesław Urban - Funkcjonowanie Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Mielcu w aktualnych warunkach rynkowych ; Martin Mizla, Patrycja Pudło - Ewidencja i analiza kosztów jakości w polskich i słowackich przedsiębiorstwach ; Ewa Malinowska, Joanna Sadkowska-Bień - Skuteczność środowiskowa innowacji proekologicznych na przykładzie przemysłu piekarniczego ; Dorota Pupka, Waldemar Zadworny - Efektywność cukrowni "Ropczyce" S.A. w kontekście wspólnej organizacji rynków w sektorze cukru ; Bożena Wysocka - lnstrumenty wspierania przedsiębiorczości przez samorząd terytorialny ; Małgorzata Wilczyńska - Instrumenty pobudzania przedsiębiorczości w jednostkach samorządu terytorialnego ; Jolanta Zawora, Paweł Zawora - Ekonomiczno-finansowe instrumenty kształtowania rozwoju gospodarczego przez samorząd gminny ; Rafał Klimek - Lotnisko regionalne w Kamieniu Śląskim jako przykład współpracy samorządu terytorialnego z sektorem prywatnym ; Mariola Grzebyk, Lidia Kaliszczak - Kredyt bankowy jako źródło finansowania działalności samorządu terytorialnego ; Zdzisław Kryński, Beata Baj - Stan i możliwości rozwoju turystyki i agroturystyki w powiecie leżajskim ze szczególnym uwzględnieniem działań samorządów gminnych na rzecz jej rozwoju ; Katarzyna Szara, Katarzyna Puchalska - Przedsięwzięcia inwestycyjne w systemie zadań samorządu terytorialnego ; Luiza Mańkowska-Wróbel - Ewolucja zarządzania i finansowania inwestycji w działalności wodociągowo-kanalizacyjnej ; Justyna Kędra - Znaczenie bezpośrednich inwestycji zagranicznych dla rozwoju regionu na przykładzie województwa podkarpackiego ; Piotr Lutek - Kapitał marki miasta a strategiczne decyzje marketingowe przedsiębiorstw ; Antoni Olak - Rola marketingu terytorialnego w rozwoju miast ; Edward Malisiewicz - Rozwój funkcji metropolitalnych miasta Rzeszowa szansą regionu podkarpackiego ; Doniesienia z praktyki: Włodzimierz Rząsa, Marcin Potoczny - Ewolucja zarządzania zasobami ludzkimi ; Józef Fedan - Wpływ czynników endogenicznych samorządu lokalnego na efektywny rozwój społeczno-gospodarczy gminy Trzebownisko ; Władysław Uchman - Wpływ inwestycji w Porcie Lotniczym Rzeszów na rozwój społeczno-gospodarczy regionu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99868 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z seminarium, 21-23 września 2012 r., Myczkowce.
Bibliogr. przy ref.
Streszcz. ang. przy ref.
1. GEOGRAFIA LUDNOŚCI I OSADNICTWA: Emigracja Polaków do Chicago po zmianach ustrojowych w 1989 r. ; Polacy w Norwegii - wybrane cechy społeczno-demograficzne ; Procesy migracji w skupiskach ludności polskiej w okręgu Suczawa (Rumunia) po 1989 r. ; Narzędzie badania małych miast na przykładzie Skawiny ; Miejsce miast średnich w systemie osadniczym Polski ; Procesy suburbanizacji - rozwój czy regres terenów podmiejskich ; Tereny powojskowe w strukturze miasta. 2. GEOGRAFIA SPOŁECZNA: Prowadzone działania rehabilitacyjne wielkich osiedli mieszkaniowych w wybranych krajach europejskich ; Cienie i blaski rewitalizacji poznańskiej Śródki ; Społeczno-gospodarcze zmiany bielskiej starówki w Bielsku-Białej pod wpływem rewitalizacji ; Aktywność przestrzenna studentów krakowskich uczelni (na wybranych przykładach) ; Image, czyli wizerunek miast i regionów w geografii percepcji ; Potencał akademicki wybranych ośrodków Polski. 3. GEOGRAFIA KULTURY I POLITYCZNA: Inżynieria miejska w Galicji ; Etniczne uwarunkowania kształtowania się wielokulturowości pogranicza polsko-słowacko-ukraińskiego ; Możliwe interpretacje przestrzeni politycznej Podhala ; Prologomena do stosunków polsko-afgańskich. 4. GEOGRAFIA EKONOMICZNA: Agroturystyka w obszarach Natura 2000 ; Wpływ targów międzynarodowych na rozwój miast i regionów ; Zastosowanie analiz przestrzennych w badaniu potrzeb przewozowych młodzieży szkolnej (na przykładzie gminy Sękowa).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98587/t.2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej