Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(34)
Forma i typ
Książki
(33)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Proza
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(51)
wypożyczone
(16)
nieokreślona
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(10)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(9)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(10)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(4)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(4)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(3)
Filia 9 (Czackiego 5)
(4)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(4)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(8)
Filia 20 (Solarza 9a)
(2)
Autor
Montessori Maria (1870-1952)
(5)
Camarda Sylwia
(4)
Pater-Podgórna Ewa
(4)
Davies Simone
(3)
Imai Hiyoko
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(3)
Skawran Katarzyna
(3)
Alfaioli Massimo (1969- )
(2)
Guz Sabina
(2)
Krolczuk Luiza
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Lupi Andrea
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Poussin Charlotte
(2)
Alvarez Céline (1983- )
(1)
Beretta Elenia
(1)
Bröderman Smeds Mari (1956- )
(1)
Bulles Zazie
(1)
Ceremuga Małgorzata
(1)
Charneau Adeline
(1)
Cotte Delphine Gilles
(1)
Davies Simone (1974- )
(1)
Domański Cezary W. (1962- )
(1)
Duvouldy Marine
(1)
Dzierżawska Zosia
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Gilsoul Martine
(1)
Greaney Tara
(1)
Gromek Maria
(1)
Hamidi Nadia
(1)
Honegger Fresco Grazia
(1)
Jessen Lynn Lillard
(1)
Kierejewska Anna
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Maly Beate (1970- )
(1)
Martín Raquel
(1)
Marzano Elisa
(1)
Małek Aleksandra
(1)
Meredith Taida
(1)
Miksza Małgorzata (1957- )
(1)
Olbrycht Ada
(1)
Pęczkowski Ryszard
(1)
Rocchi Roberta
(1)
Roche Hadrien
(1)
Siara Olga
(1)
Skjöld Wennerström Kristina (1946- )
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Szmyd Kazimierz
(1)
Sánchez Vegara María Isabel
(1)
Sánchez Vegara María Isabel. Mali wielcy
(1)
Tokarczyk Julia
(1)
Uzodike Junnifa
(1)
Weryho Maria (1858-1944)
(1)
Zawanowska Ksenia (1975- )
(1)
Zawanowska Maria (1950- )
(1)
Łabędzka-Karlöf Ilona
(1)
Łyszkowska Blanka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
1901-2000
(5)
1945-1989
(4)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(33)
Holandia
(2)
Ukraina
(1)
Język
polski
(33)
Odbiorca
Rodzice
(12)
Dzieci
(5)
Nauczyciele
(5)
0-5 lat
(4)
6-8 lat
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Pedagodzy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura austriacka
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Metoda Montessori
(33)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(13)
Wychowanie
(11)
Dzieci
(7)
Montessori, Maria (1870-1952)
(7)
Nauczanie początkowe
(6)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Metody nauczania
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Pedagodzy
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Kształcenie
(2)
Lekarze
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Nauczanie
(2)
Niemowlę
(2)
Samodzielność
(2)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Czas
(1)
Czynności
(1)
Decroly, Ovide (1871-1932)
(1)
Dorośli
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja globalna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Emancypacja kobiet
(1)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Kobieta
(1)
Komensky, Jan Amos (1592-1670)
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Motoryka mała
(1)
Młodzież
(1)
Naturalizm pedagogiczny
(1)
Nauczyciele
(1)
Noworodek
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osvald, František Richard (1845-1926)
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Pory roku
(1)
Przedszkola
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
1801-1900
(4)
1901-2000
(4)
2001-
(2)
1601-
(1)
1901-1914
(1)
Temat: miejsce
Włochy
(3)
Francja
(1)
Rzym (Włochy ; okolice)
(1)
Rzym (Włochy)
(1)
Gatunek
Poradnik
(10)
Opracowanie
(8)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Podręcznik
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Biografia
(1)
Cytaty
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Powieść biograficzna
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(25)
Psychologia
(10)
Historia
(2)
Matematyka
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Montessori : a modern approach" 1972.
Bibliografia na stronach 211-214. Indeks.
Klasyczna książka na temat pedagogiki Montessori – nareszcie po polsku! Paula Polk Lillard zdołała przywołać poglądy wybitnej włoskiej lekarki wyraźnie i jasno, zwracając się do wszystkich, którzy chcą jej słuchać. W przeciwieństwie do wielu autorów piszących o pedagogice Montessori nie uległa pokusie, by przedstawić własną interpretację tej metody lub jej podstawowe cechy wraz z gotową krytyką. Zamiast tego w pewnym sensie pozwoliła Montessori mówić samej za siebie, dzięki czemu czytelnicy mogą wyciągnąć własne wnioski. Niniejszą książkę, będącą wprowadzeniem do myśli Montessori, można polecić nie tylko profesjonalistom zajmującym się jednostką ludzką. Powinni ją również przeczytać sami rodzice i wychowawcy, jest bowiem jedną z najlepszych publikacji poświęconych wspomnianej problematyce. dr Mario M. Montessori Jr.
Montessori - wstęp historyczny ; Filozofia Montessori ; Metoda Montessori ; Montessori i rodzice ; Stosunek Montessori do pisania i czytania ; Dlaczego Montessori dziś?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Naucz mnie robić rzeczy samodzielnie. Wypisy z dzieł Marii Montessori" Maria Montessori zwróciła uwagę świata na to, jak ważny jest szacunek do dziecka, uznanie jego praw i stworzenie optymalnych warunków dla jego rozwoju. Jej słowa na temat psychiki dziecka, jego relacji z dorosłymi, edukacji i pokoju na świecie poruszają i zatrzymują dziś tak samo, jak dziesiątki lat temu, gdy zostały spisane. Dzięki lekturze Czytelnik ma szansę odkryć lub uporządkować wiedzę o tym jak pielęgnować, szanować i rozumieć sekret dziecka - nie tylko tego, którego jesteśmy rodzicami, nauczycielami czy rodziną, ale także tego, które jest w nas od dwudziestu, czterdziestu czy osiemdziesięciu lat. Dziecko jest wielkim budowniczym, wielkim konstruktorem. Jeśli zadasz sobie pytanie: „Kto obdarzył mnie tą siłą, tą inteligencją, tą wiedzą, którą dziś mam?”, możesz odpowiedzieć: „To dziecko uczyniło mnie człowiekiem, którym jestem”. "(…) to pozycja wyjątkowa. Idea zaprezentowania Czytelniczkom i Czytelnikom myśli, cytatów i obserwacji Marii Montessori zasługuje na uznanie i wdzięczność. Oto bowiem otrzymujemy publikację, która może służyć nie tylko jako źródło inspiracji, lecz także jako pretekst do refleksji nad praktyką." Z recenzji dr. Jarosława Jendzy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to drugie wydanie książki, zmienione i uzupełnione. Autorka po przedstawieniu czytelnikom podstaw edukacji w systemie Montessori dokładniej zajmuje się niektórymi obszarami kształcenia dzieci w tym systemie, a mianowicie obszarem życia codziennego, kształcenia zmysłów oraz wybranymi zagadnieniami edukacji matematycznej prowadzonej w przedszkolu i szkole. W książce przedstawiono teoretyczne podstawy pracy nauczycieli w systemie Montessori oraz oryginalne materiały dydaktyczne z obszaru kształcenia zmysłów i edukacji matematycznej, opracowane przez twórczynię metody, jej współpracowników i następców. Prezentacji materiałów dydaktycznych towarzyszą przykłady praktycznych rozwiązań metodycznych oraz zestawy zadań i ćwiczeń możliwych do wykorzystania przez uczniów i nauczycieli w pracy indywidualnej i zespołowej. Omawiane zagadnienia są bogato ilustrowane barwnymi fotografiami, rysunkami schematami. Książka jest adresowana do wszystkich, którzy interesują się pedagogiką Montessori, a przede wszystkim do studentów pedagogiki oraz czynnych zawodowo nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Przydatna też może być nauczycielom metodykom pracującym w starszych klasach szkoły podstawowej oraz pedagogom specjalnym i nauczycielom pracującym w placówkach integracyjnych, a także rodzicom zaangażowanym w indywidualną, domową edukację swoich dzieci. [Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111468/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 191-[195].
Jest to drugie wydanie książki, zmienione i uzupełnione. Autorka po przedstawieniu czytelnikom podstaw edukacji w systemie Montessori dokładniej zajmuje się niektórymi obszarami kształcenia dzieci w tym systemie, a mianowicie obszarem życia codziennego, kształcenia zmysłów oraz wybranymi zagadnieniami edukacji matematycznej prowadzonej w przedszkolu i szkole. W książce przedstawiono teoretyczne podstawy pracy nauczycieli w systemie Montessori oraz oryginalne materiały dydaktyczne z obszaru kształcenia zmysłów i edukacji matematycznej, opracowane przez twórczynię metody, jej współpracowników i następców. Prezentacji materiałów dydaktycznych towarzyszą przykłady praktycznych rozwiązań metodycznych oraz zestawy zadań i ćwiczeń możliwych do wykorzystania przez uczniów i nauczycieli w pracy indywidualnej i zespołowej. Omawiane zagadnienia są bogato ilustrowane barwnymi fotografiami, rysunkami schematami. Książka jest adresowana do wszystkich, którzy interesują się pedagogiką Montessori, a przede wszystkim do studentów pedagogiki oraz czynnych zawodowo nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Przydatna też może być nauczycielom metodykom pracującym w starszych klasach szkoły podstawowej oraz pedagogom specjalnym i nauczycielom pracującym w placówkach integracyjnych, a także rodzicom zaangażowanym w indywidualną, domową edukację swoich dzieci. [Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111468/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć Montessori czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka / Małgorzata Miksza. - Wydanie 9. uzupełnione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2020. - 139, [1] strona : faksymilia, fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia podmiotowo-przedmiotowa na stronach 119-121.
Książka ta ma przede wszystkim na celu wyjaśnienie czytelnikowi przesłania pedagogicznego Marii Montessori. Pomimo że w pracach autorki często pojawiał się termin „metoda”, to M. Montessori zawsze w końcowym rezultacie chodziło o wszechstronną pomoc dziecku w jego trudzie indywidualnego rozwoju oraz włączenie go do życia w kulturze i cywilizacji ludzkiej przesyconej miłością i pokojem. Aby taka pomoc zaistniała, konieczne było, zdaniem M. Montessori odpowiednie przygotowanie dorosłych (nauczycieli, rodziców, pedagogów), którzy, znając prawa rozwojowe dziecka (chodzi tu m.in. o „polaryzację uwagi”, „wrażliwe fazy”), będą je wpierać w rozwoju, rozumnie kochając i darząc szacunkiem. Środkiem ma tu być „przygotowane otoczenie”, a warunkiem sukcesu respektowanie zasady porządku (samodyscypliny) i wolności, która w wyważonych klamrach prowadzi człowieka do optimum rozwojowego, czyli „normalizacji”. Przedmiotem rozważań książki pt. Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka jest zaprezentowanie kluczowych pojęć tworzących podstawy teorii pedagogicznej Marii Montessori. Podjęto zatem przede wszystkim zagadnienie wyjaśnienia rozumienia wychowania przez M. Montessori przy uwypukleniu koncepcji rozwoju dziecka i środowiska edukacyjnego (przygotowanego otoczenia). [lubimyczytac.pl, 2020]
Droga Marii Montessori do pedagogiki ; Koncepcja wychowania w kontekście rozwoju ; Wychowanie w przygotowanym otoczeniu ; Wartości pedagogiki Marii Montessorii ; Biogram życia i działalności Marii Montessori.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Album didattico Montessori : attività per lo sviluppo delle abilità fino-motorie : la guida per l'insegnante" 2020.
Na okładce: 3-6 lat.
Bibliografia na stronach 23-24.
Dla pedagogów, nauczycielek i nauczycieli oraz rodziców.
Albumy dydaktyczne Montessori stanowią kompletny przewodnik dla nauczycieli chcących stosować metodę Montessori w pracy z dziećmi. Książki omawiają wszystkie aspekty rozwoju dziecka, a ich wartość merytoryczną potwierdza rekomendacja Włoskiej Fundacji Montessori (Fondazione Montessori Italia). Ich forma nawiązuje do zeszytów tworzonych przez pierwsze adeptki tej metody i pozwala w przyjazny sposób zapoznać się z zadaniami krok po kroku, sprawdzić, jakie materiały są potrzebne lub przypomnieć sobie szczegóły konkretnego ćwiczenia. Pięknie ilustrowane albumy można uzupełnić własnymi notatkami. Niniejszy album jest poświęcony rozwojowi umiejętności motoryki małej i koncentruje się na koordynacji manualnej, doskonaleniu psychomotoryki oraz umiejętności manipulowania obiektami. Służą temu ćwiczenia uporządkowane tematycznie: 1. Otwieranie i zamykanie 2. Przykręcanie i odkręcanie 3. Ćwiczenie ekspresji 4. Zakładanie i zdejmowanie 5. Wkładanie i wyjmowanie. Album jest przeznaczony nie tylko dla pedagogów, którzy już stosują metodę Montessori, lecz także dla nauczycielek i nauczycieli, którzy chcieliby zacząć ją wykorzystywać w pracy z dziećmi, oraz dla zainteresowanych rodziców. [www.azymut.pl, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Zajmujemy się badaniem Psychologii Dziecięcej od chwili narodzin, od samego początku życia. „To nieprawda,” mówi doktor Montessori, „że wynalazłam to, co nazywane jest Metodą Montessori. Ja studiowałam dziecko, wzięłam to, co dało mi dziecko, a następnie dałam temu wyraz – i właśnie to nazywane jest Metodą Montessori”. Minęło już 100 lat od momentu, kiedy Maria Montessori sprzeciwiła się traktowaniu dziecka jako miniatury dorosłego i kiedy upomniała się o należyte docenienie znaczenia dzieciństwa dla rozwoju człowieka i społeczeństwa. System edukacyjny Marii Montessori wniósł nową jakość do pedagogiki, a „odkrycie dziecka”, jakiego dokonała autorka, było poprzedzone latami naukowych badań i obserwacji. W tej książce Maria Montessori przybliża Czytelnikom rozwój dziecka w pierwszych latach jego życia. Podkreśla naturalność procesu rozwoju oraz fakt, że siły, które go napędzają, są wewnętrzne i występują, gdy dorosły stworzy dziecku odpowiednie do rozwoju warunki. Kiedy przyjmujemy do naszego Casa dei Bambini trzylatka, przyjmujemy człowieka, który żyje od bardzo dawna. W kategoriach arytmetycznych taka osoba ma trzy lata. W kategoriach rozwoju życiowego jest człowiekiem, który ma za sobą pełen cykl życiowy i zgromadził całe bogactwo życiowych doświadczeń. Nie popełnimy błędu mówiąc, że witamy w Casa dei Bambini bohatera, który dokonał wspaniałego podboju, stoczył wiele wygranych bitew, odniósł liczne rany, cierpiał i wyszedł z tego cało. Tego, kto do nas przychodzi, można uznać za człowieka czcigodnego ze względu na swój wiek i zdobytą wiedzę, a nie za trzyletnie dziecko. Jeśli rozważycie tę kwestię wnikliwie, przekonacie się, że w ciągu pierwszych trzech lat życia odbywa się coś więcej niż tylko rozwój fizyczny. Stojące przed nami dziecko jest czymś na kształt cudu. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111274 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Formazione dell'uomo" 1949.
Tzw. Biblioteka Montessori.
Dziecko nie pragnie niczego więcej ponad rzeczy dostosowane do jego potrzeb i korzysta z nich dopóty, dopóki są one mu przydatne. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Maria Montessori określała dzieciństwo jako okres „życia wewnętrznego”, który prowadzi do rozwoju i doskonałości, zaś wartość środowiska wychowawczego mierzyła dostępnością środków niezbędnych do realizacji tego procesu. Metoda Marii Montessori znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań. Co takiego ma w sobie ta metoda, że równie dobrze sprawdza się stosowana wśród noworodków, jak i w odniesieniu do absolwentów uniwersyteckich? "O kształtowaniu się człowieka" to książka, w której Maria Montessori wyjaśnia podwaliny swojej koncepcji naturalnego rozwoju dziecka oraz metody, którą określa jako „pomoc w zdobywaniu przez ludzką osobowość niezależności, środek do uwalniania ludzkiej niezależności z opresji uprzedzeń ciążących od zamierzchłych czasów na edukacji”. "Przez tysiąclecia ludzkość przechodziła obok dziecka z całkowitą obojętnością, niewzruszona cudem natury, jakim jest kształtowanie się inteligencji, kształtowanie się ludzkiej osobowości. W jaki sposób następuje to kształtowanie? Jakie procesy składają się na nie? Jakie prawa nim rządzą?" Z tekstu [https://ksiegarnia.pwn.pl/O-ksztaltowaniu-sie-czlowieka,778929452,p.html, dostęp 20.10.2020]
WPROWADZENIE: Sprzeczności, Czym jest Metoda Montessori?, Człowiek nieznany, Badania nad człowiekiem, Nasza społeczna współczesność, Zadanie nowej edukacji ; I. OBJAWIENIE NATURALNEGO PORZĄDKU W DZIECIACH ORAZ ZWIĄZANE Z TYM PRZESZKODY: Objawienie i przeszkody, Mentalna forma dzieciństwa, Mneme, Dyscyplina, Porządek i dobroć, Zdrowie i odchylenia, Podstawa wzrostu, Edukacja poszerzająca horyzonty ; II. UPRZEDZENIA NAUKI I EDUKACJI W SPOSOBIE POSTRZEGANIA DZIECKA: Przyswajanie kultury, Dziecko w ujęciu społecznym, Ombius ; III. MGŁAWICE: Człowiek i zwierzęta, Funkcja dziecka, Duchowy zarodek, Chłonny umysł, Adaptacja, Kontakt ze światem, Wnioski ; IV. ŚWIATOWY ANALFABETYZM.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "La scoperta del bambino" 1950.
„Odkrycie dziecka” to synteza pism, w których Maria Montessori nakreśla swoją metodę pedagogiczną. Na łamach tej książki śledzimy rozwój psychiczny najmłodszych od momentu, w którym - po nauczeniu się mówić - wchodzą w interakcje z otaczającym je światem, aż do pierwszych lat nauki szkolnej. Opieka nad dzieckiem jest oparta na pracy twórczej. W centrum idei Marii Montessori znajduje się z jednej strony temat kształcenia nauczycieli i opiekunów, z drugiej - samo dziecko, jego percepcja, działania, zdolnością jego umysłu do uczenia się i odkrywania. Z połączenia tych elementów powstało innowacyjne podejście Marii Montessori, w którym chodzi o to, by „umieć przywołać człowieka, który drzemie w duszy dziecka” Maria Montessori (1870-1952) włoska lekarka i pedagożka, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami." [ksiegarnia.pwn.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112961 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ignacy idzie do przedszkola / Ada Olbrycht ; ilustracje Zosia Dzierżawska. - Warszawa : Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja, copyright 2019. - 37, [1] strona: ilustracje kolorowe ; 26 cm.
(Biblioteka Przedszkolaka Montessori)
Początek przedszkola. Dla dziecka wszystko jest nowe. Nowe miejsce, nowi ludzie, nowy rytm dnia. „Ignacy idzie do przedszkola” to przeznaczona dla przedszkolnych debiutantów książka, która pomoże wesprzeć ich podczas oswajania się z nową rzeczywistością. Ignacy idzie do przedszkola Montessori, gdzie spotyka się z ciepłym przyjęciem dorosłych i dzieci, ale również mierzy się z wyzwaniami typowymi dla tego okresu, jak tęsknota za domem i trudności w nawiązywaniu relacji. [Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Montessori de 6 à 12 ans : apprends-moi à penser par moi-même" 2017.
Bibliografia, netografia na stronach 206-208.
rzystępny wykład zasad pedagogiki Montessori, odpowiednich do pracy ze starszymi dziećmi. Stosuj je na co dzień, aby twoje dziecko było szczęśliwe. Pedagogika Montessori pozwala dyskretnie i z szacunkiem towarzyszyć dziecku w kształtowaniu jego osobowości. Między szóstym a dwunastym rokiem życia dziecko ćwiczy się w sztuce samodzielnego myślenia, buduje swoją tożsamość. Jeśli będziemy mu wtedy umiejętnie asystować, to po osiągnięciu 12 lat, będzie wiedziało, kim jest. Warto skorzystać z tej sprawdzonej metody pedagogicznej i nieustannie wspierać dziecko w stawaniu się szczęśliwym, pewnym siebie, niezależnym, twórczym i otwartym na świat człowiekiem. [www.azymut.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-373.2 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Mali Wielcy / Maria Isabel Sánchez Vegara)
Tłumaczenie z języka angielskiego, oryginał w języku hiszpańskim.
Mała Maria chciała zdobywać wiedzę, lecz uważała, że nauka w szkole jest nudna. Od najmłodszych lat przełamywała normy społeczne uczęszczając do szkoły o profiu technicznym dla chłopców. Dzięki uporowi i wytrwałości ukończyła studia medyczne i została pierwszą kobietą lekarką we Włoszech. Pracując z niepełnosprawnymi dziećmi prowadziła obserwacje i badania naukowe, aby opracować nowatorski system pedagogiczny, który zmienił tradycyjne podejście do wychowania i nauczania. Metoda Montessori oparta o wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka w duchu miłości i tolerancji, stosowana jest obecnie przez niezliczone placówki edukacyjne na całym świecie. Inspirująca opowieść o wybitnej lekarce i innowacyjnym pedagogu i prekursorce nowoczesnego nauczania. [Euro-focus, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-929/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Album didattico Montessori : attività di vita pratica : la guida per l'insegnante" 2020.
Na okładce: 3-6 lat.
Bibliografia na stronie 24.
Dla pedagogów, nauczycielek i nauczycieli oraz rodziców.
Albumy dydaktyczne Montessori stanowią kompletny przewodnik dla nauczycieli chcących stosować metodę Montessori w pracy z dziećmi. Książki omawiają wszystkie aspekty rozwoju dziecka, a ich wartość merytoryczną potwierdza rekomendacja Włoskiej Fundacji Montessori (Fondazione Montessori Italia). Ich forma nawiązuje do zeszytów tworzonych przez pierwsze adeptki tej metody i pozwala w przyjazny sposób zapoznać się z zadaniami krok po kroku, sprawdzić, jakie materiały są potrzebne lub przypomnieć sobie szczegóły konkretnego ćwiczenia. Pięknie ilustrowane albumy można uzupełnić własnymi notatkami. Niniejszy album jest poświęcony życiu praktycznemu i koncentruje się na samodzielności, rozwoju osobowości oraz kompetencjach społecznych. Służą temu ćwiczenia uporządkowane tematycznie: 1. Dbanie o siebie 2. Życie w relacji 3. Ćwiczenia dla inteligentnej dłoni Album jest przeznaczony nie tylko dla pedagogów, którzy już stosują metodę Montessori, lecz także dla nauczycielek i nauczycieli, którzy chcieliby zacząć ją wykorzystywać w pracy z dziećmi, oraz dla zainteresowanych rodziców. [www.azymut.pl, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Maria Montessori. Una storia attuale" 2018.
Kanoniczna biografia kobiety, która zmieniła myślenie o wychowaniu i edukacji dzieci. Maria Montessori nie była zwyczajną kobietą. Zdolna budzić najbardziej entuzjastyczne poparcie i najbardziej złośliwą krytykę, była w swoich czasach przedmiotem spekulacji, oszczerstw i plotek, a jeszcze dziś jej poczucie wolności i niewygodne nowatorstwo poglądów budzą sprzeczne reakcje. Grazia Honegger Fresco z wrażliwością i wyczuciem opisuje poszczególne etapy życia kobiety, która stworzyła nowy kierunek w pedagogice dziecięcej. Snuje opowieść o latach edukacji, naznaczonych trudnościami związanymi z faktem, że Maria Montessori była wówczas jedyną kobietą z tytułem lekarskim w Rzymie. Dowiadujemy się o bolesnych doświadczeniach skrywanego macierzyństwa; o budzącym się feminizmie, poczuciu sprawiedliwości społecznej i świadomości nowej roli kobiety. Śledzimy, jak rodził się innowacyjny projekt pedagogiczny, oparty na podkreślaniu zasobów i wolności dziecka Dzięki cennemu wkładowi prawnuczki Marii, Caroliny Montessori, książka zawiera wiele nieznanych dotąd faktów z życia i pracy Marii. [www.azymut.pl, 2020]
Wspomnienia z dzieciństwa i informacje o rodzinie ; Studia uniwersyteckie ; Kobieta i matka ; Dzieci w zakładach psychiatrycznych ; Od rezygnacji po nowy początek - walki feministyczne ; Doświadczenie z San Lorenzo ; Entuzjaści Domu Dziecięcego ; Intermezzo ; Po 1907 roku: książki, wykłady, podróże, kursy... szkoła podstawowa ; Krtyka, sprzeciw i światowa sława ; Zetknięcie i starcie z idealizmem i faszyzmem ; Między pozytywizmem a duchowością ; Edukacja jako narzędzie pokoju ; Ostatnie lata ; Stosunki ze światem katolickim: historia nieudanego spotkania ; "Casa dels nens" i laboratorium pedagogiki eksperymentalnej w Barcelonie ; Montessori w konkretach ; Niektóre pisma Marii Montessori.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-929 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Biblioteczka Montessori : czas / Adeline Charneau, Roberta Rocchi ; [tłumaczenie: Taida Meredith]. - Warszawa : Wydawnictwo Egmont Polska, copyright 2018. - Teka (harmonijka 17 kart ; [6] kart luzem) : ilustracje kolorowe; 24x21 cm + dodatek: [8] stron ; 20 cm.
(Edukacyjny Egmont)
Opis według teki.
Na tece: linia czasu, tarcza dobowa, tarcza pór roku.
3/6 lat.
Zrozumienie, w jaki sposób następują po sobie pory roku oraz w jaki sposób dzieli się czas na dni, miesiące i lata, ma duże znaczenie dla prawidłowego ustrukturyzowana myślenia u dziecka. Zestaw ten, inspirowany materiałami w szkole Montessori, pomoże dziecku przez cały rok umiejscawiać się w czasie. [Wydawnictwo Egmont Polska, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9dz-0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Montessori Toddler" 2019.
Wyjątkowy poradnik, który pomoże każdemu stać się bardziej skutecznym rodzicem, ale ma też na celu zmienić sposób, w jaki postrzegamy małe dzieci. Jego autorka, doświadczona nauczycielka Montessori, pokazuje jak można przenieść na domowy grunt wartości wynikające z zasad organizacji montessoriańskich placówek edukacyjnych i co dzień cieszyć się byciem z dzieckiem. Posiłkując się zasadami opracowanymi przez słynną włoską edukatorkę Marię Montessori, Simone Davies opowiada, w jaki sposób zobaczyć w osławionym buncie dwulatka okres zwiększonej ciekawości, kiedy dziecko chłonie wiedzę jak gąbka, uczy się szacunku do świata i odkrywa go z radością. Autorka przedstawia setki praktycznych propozycji i pomysłów na przyjemne i wartościowe życie z maluchem w domu. Pomaga dorosłym: - Zachować spokój, gdy zabraknie go dziecku oraz wyznaczać granice z miłością i szacunkiem; - Odpowiednio urządzić dom i zapanować nad chaosem; - Przygotować montessoriańskie aktywności dla dzieci w wieku 1-3 lat; - Wychować pełne ciekawości dziecko, które uwielbia badać swoje otoczenie; - Zacząć patrzeć na świat z perspektywy malucha (i dać się pozytywnie zaskoczyć temu, co zobaczymy). O wyjątkowości tej książki stanowi również jej estetyka. Rzadko spotyka się poradniki parentingowe o tak wysmakowanej szacie graficzne. Minimalistyczny, świeży design, ubarwiony oszczędnymi ilustracjami i prostymi zdjęciami dobrze oddaje nastrój i zasady panujące w przedszkolach i szkołach Montessori, które dzięki tej książce mogą zapanować także w twoim domu. [www.azymut.pl, 2020]
Wstęp do metody Montessori ; Aktywności Montessori dla dzieci w wieku od jednego do trzech lat ; Aranżacja przestrzeni domowej ; Wychowanie dziecka ciekawego świata, które czuje się zauważane i wysłuchane ; Zachęcanie do współpracy i budowanie poczucia odpowiedzialności u dziecka ; Montessori w praktyce ; O byciu dorosłym ; Współpraca ; Co dalej ; Wypowiedzi rodzin Montessori i odwiedziny w ich domach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Montessori Toddler" 2019.
Wyjątkowy poradnik, który pomoże każdemu stać się bardziej skutecznym rodzicem, ale ma też na celu zmienić sposób, w jaki postrzegamy małe dzieci. Jego autorka, doświadczona nauczycielka Montessori, pokazuje jak można przenieść na domowy grunt wartości wynikające z zasad organizacji montessoriańskich placówek edukacyjnych i co dzień cieszyć się byciem z dzieckiem. Posiłkując się zasadami opracowanymi przez słynną włoską edukatorkę Marię Montessori, Simone Davies opowiada, w jaki sposób zobaczyć w osławionym buncie dwulatka okres zwiększonej ciekawości, kiedy dziecko chłonie wiedzę jak gąbka, uczy się szacunku do świata i odkrywa go z radością. Autorka przedstawia setki praktycznych propozycji i pomysłów na przyjemne i wartościowe życie z maluchem w domu. Pomaga dorosłym: - Zachować spokój, gdy zabraknie go dziecku oraz wyznaczać granice z miłością i szacunkiem; - Odpowiednio urządzić dom i zapanować nad chaosem; - Przygotować montessoriańskie aktywności dla dzieci w wieku 1-3 lat; - Wychować pełne ciekawości dziecko, które uwielbia badać swoje otoczenie; - Zacząć patrzeć na świat z perspektywy malucha (i dać się pozytywnie zaskoczyć temu, co zobaczymy). O wyjątkowości tej książki stanowi również jej estetyka. Rzadko spotyka się poradniki parentingowe o tak wysmakowanej szacie graficzne. Minimalistyczny, świeży design, ubarwiony oszczędnymi ilustracjami i prostymi zdjęciami dobrze oddaje nastrój i zasady panujące w przedszkolach i szkołach Montessori, które dzięki tej książce mogą zapanować także w twoim domu. [www.azymut.pl, 2020]
Wstęp ; Wstęp do metody Montessori ; Aktywności Montessori dla dzieci w wieku od roku do trzech lat ; Aranżacja przestrzeni domowej ; Wychowanie dziecka ciekawego świata, które czuje się zauważane i wysłuchane ; Zachęcanie do współpracy i budowanie poczucia odpowiedzialności u dziecka ; Montessori w praktyce ; O byciu dorosłym ; Współpraca ; Co dalej ; Wypowiedzi rodzin Montessori i odwiedziny w ich domach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Montessori Toddler" 2019.
Wyjątkowy poradnik, który pomoże każdemu stać się bardziej skutecznym rodzicem, ale ma też na celu zmienić sposób, w jaki postrzegamy małe dzieci. Jego autorka, doświadczona nauczycielka Montessori, pokazuje jak można przenieść na domowy grunt wartości wynikające z zasad organizacji montessoriańskich placówek edukacyjnych i co dzień cieszyć się byciem z dzieckiem. Posiłkując się zasadami opracowanymi przez słynną włoską edukatorkę Marię Montessori, Simone Davies opowiada, w jaki sposób zobaczyć w osławionym buncie dwulatka okres zwiększonej ciekawości, kiedy dziecko chłonie wiedzę jak gąbka, uczy się szacunku do świata i odkrywa go z radością. Autorka przedstawia setki praktycznych propozycji i pomysłów na przyjemne i wartościowe życie z maluchem w domu. Pomaga dorosłym: - Zachować spokój, gdy zabraknie go dziecku oraz wyznaczać granice z miłością i szacunkiem; - Odpowiednio urządzić dom i zapanować nad chaosem; - Przygotować montessoriańskie aktywności dla dzieci w wieku 1-3 lat; - Wychować pełne ciekawości dziecko, które uwielbia badać swoje otoczenie; - Zacząć patrzeć na świat z perspektywy malucha (i dać się pozytywnie zaskoczyć temu, co zobaczymy). O wyjątkowości tej książki stanowi również jej estetyka. Rzadko spotyka się poradniki parentingowe o tak wysmakowanej szacie graficzne. Minimalistyczny, świeży design, ubarwiony oszczędnymi ilustracjami i prostymi zdjęciami dobrze oddaje nastrój i zasady panujące w przedszkolach i szkołach Montessori, które dzięki tej książce mogą zapanować także w twoim domu. [www.azymut.pl, 2023]
Wstęp ; Wstęp do metody Montessori ; Aktywności Montessori dla dzieci w wieku od roku do trzech lat ; Aranżacja przestrzeni domowej ; Wychowanie dziecka ciekawego świata, które czuje się zauważane i wysłuchane ; Zachęcanie do współpracy i budowanie poczucia odpowiedzialności u dziecka ; Montessori w praktyce ; O byciu dorosłym ; Współpraca ; Co dalej ; Wypowiedzi rodzin Montessori i odwiedziny w ich domach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Montessori : from the start" 2003.
Bibliografia na stronach 285-286. Indeks.
Rodzice zachwycają się korzyściami, jakie czerpią ich dzieci z edukacji Montessori, a współczesne badania potwierdzają odkrycia włoskiej lekarki. A co jeśli chcesz stworzyć dziecku warunki rozwoju oparte na myśli Marii Montessori już od samych narodzin? Czy istnieje metoda Montessori dla niemowląt? Co mogą zrobić rodzice, aby pomóc swoim dzieciom w zadaniu samotworzenia od pierwszych miesięcy życia? Niniejsza książka zawiera odpowiedzi na te i wiele innych pytań. Paula Polk Lillard i Lynn Lillard Jessen wykorzystały teorię Marii Montessori na temat wychowywania najmłodszych, aby przedstawić pełny program przeznaczony dla dzieci do trzeciego roku życia, uwzględniający wyposażenie i narzędzia, które Montessori obmyśliła dla niemowląt: od projektu sypialni, przez odpowiedniego rozmiaru stolik i krzesełko, dietę i przygotowanie posiłków, po ubrania i ruch. Autorki dają wskazówki, jak stworzyć piękne i funkcjonalne otoczenie, które ułatwi dziecku koncentrację uwagi. Biorąc pod uwagę okresy wrażliwe, omawiają pojęcia i czynności, takie jak ubieranie się, przygotowywanie jedzenia oraz nauka korzystania z toalety. Wypełniona życiowymi przykładami i zachętami, napisana jasno i przejrzyście, książka Montessori od początku stanowi praktyczny i przydatny poradnik, jak wychować spokojne, mądre i pewne siebie dzieci. [bonito.pl, 2020]
Oś czasu przedstawiająca rozwój dziecka ; Człowiek w pełni ; Powitanie noworodka ; Odkrywanie świata ; Dłoń i mózg ; Od raczkowania do koordynacji ; Praktyczne życie ; Higiena osobista ; Język i inteligencja ; Rozwój woli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. F.3-37
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.9-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej