Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Autor
Bloch Jagoda (1972- )
(1)
Majchrowska Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Mediolingwistyka
(2)
Czytanie na głos
(1)
Język polski
(1)
Językoznawstwo porównawcze
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Portale internetowe
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Prozodia polska
(1)
Stylistyka
(1)
Telewizyjne programy informacyjne
(1)
Wymowa
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 294-309.
Streszczenie w języku angielskim.
Wprowadzenie ; I. SPECYFIKA KOMUNIKACJI INTERNETOWEJ: 1. Charakterystyka komunikacji międzyludzkiej: Leksykalne znaczenie pojęć – informacja i komunikat ; Komunikacja i komunikowanie się w społeczeństwie ; Podstawowy schemat komunikacji językowej ; Istota i funkcje komunikowania masowego w odniesieniu do Internetu ; 2. Właściwości komunikacji internetowej: Computer-Mediated-Communication (CMC) warunkiem porozumiewania się w cyberprzestrzeni ; Komunikacja marketingowa jako asumpt komunikacyjny w portalu internetowym ; Kontekst komunikacyjny a schemat Sebastiana Przybyszewskiego ; Przekaz internetowy i jego typy ; Determinanty komunikacji w Internecie ; Dyskurs medialny a dyskurs internetowy ; 3. Konkluzja ; II. PRAGMALINGWISTYCZNA PERSPEKTYWA BADAWCZA: 1. Podstawowe założenia i problemy badawcze: Genologia lingwistyczna i jej geneza ; Teoria aktów mowy w ujęciu Anny Wierzbickiej ; Teoria aktów mowy w ujęciu Johna Austina: Akty performatywne i konstatacje ; Moc aktów mowy – nowa teoria Johna Austina ; Klasyfikacja aktów mowy według Johna Searle’a ; Teoria implikatur konwersacyjnych ; 2. Genologiczna perspektywa badawcza: Genologiczna analiza tekstu Marii Wojtak ; Gatunek i jego determinanty ; Wzorzec kanoniczny i jego modyfikacje ; Gatunek internetowy ; 3. Konkluzja ; III. PORTAL – PRYMARNY GATUNEK INTERNETOWY: 1. Definicja portalu i wortalu internetowego ; 2. Portal internetowy i jego gatunkowość ; 3. Konkluzja ; IV. WYKŁADNIKI STRUKTURALNE PORTALU INTERNETOWEGO: 1. Portal internetowy i jego realizacje: Nazwa portalu a wyznacznik gatunkowy: PCLab.pl ; Pudelek.pl ; Gotujmy.pl ; Metaopis strony w wyszukiwarce internetowej ; Kolorystyka portalu ; Tematyka portali internetowych ; Struktura a miniaturyzacja technologiczna ; 2. Konkluzja ; V. NETLOG – NADRZĘDNA STRUKTURA KOMUNIKACJI W PORTALU INTERNETOWYM: 1. Gatunki mowy/wypowiedzi: Netlog – rozmowa i dialog w sieci ; Komentarze w teorii tekstów trzecich ; Typologia gatunków wypowiedzi w portalu internetowym ; 2. Konkluzja ; VI. GATUNKI (WYPOWIEDZI) W PORTALU INTERNETOWYM: 1. Gatunki wypowiedzi w tekstach-matkach: Gatunki pozainternetowe: Zapowiedź ; Wiadomość ; News ; Artykuł publicystyczny ; Sylwetka ; Gatunki internetowe: Blog ; Forum ; Gatunki użytkowe: Porada ; Przepis kulinarny ; Akty mowy w elementach komentujących (teksty-matki) ; 2. Akty mowy w komentarzach użytkowników (teksty-opinie) ; 3. Konkluzja ; VII. UCZESTNICY NETLOGU I ICH STRATEGIE KONWERSACYJNE: 1. Identyfikatory nadawcy i odbiorcy w portalu internetowym ; Pseudonimy nadawców ; Pseudonimy odbiorców ; 2. Leksyka ujawniająca nadawców i odbiorców: Nadawca ; Odbiorca ; 3. Strategie i antystrategie konwersacyjne: Strategie konwersacyjne w portalu internetowym ; Antystrategie konwersacyjne w portalu internetowym: Tytuł w internetowym gatunku wypowiedzi ; Lid w internetowym gatunku wypowiedzi ; 4. Konkluzja ; VIII. JĘZYK I STYL INTERLOKUTORÓW PORTALI INTERNETOWYCH: 1. Potoczność w sieci: Wykładniki ekspresji w wypowiedziach nadawców portali internetowych: Ekspresywny potencjał czasowników ; Epitety ; Rzeczowniki nacechowane potocznie ; Emocjonalne nacechowanie konstrukcji słowotwórczych ; Frazeologizmy jako środek ekspresji ; Funkcje znaków graficznych w analizowanych gatunkach wypowiedzi ; Język odbiorców-współtwórców w portalu internetowym ; Kreatywność leksykalna odbiorców ; Kreatywność frazeologiczna odbiorców-współtwórców ; Porównania jako wyraz emocjonalności odbiorców ; Graficzne formy wyrażania emocji przez odbiorców ; Wulgaryzacja w wypowiedziach odbiorców 2. Konkluzja, Zakończenie, Wykaz stosowanych skrótów, Wykaz rycin, Literatura Netografia, Summary.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109473 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach: 299-317. Indeks.
Publikacja dofinansowana przez Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.
R. 1. Telewizja jako medium informacyjne ; R. 2. Telewizyjne serwisy informacyjne jako gatunek dziennikarski ; R. 3. Cechy prozodyczne mowy w czytaniu serwisów ; R. 4. Segmentowanie tekstu ; R. 5. Tempo czytania ; R. 6. Rytm i płynność czytania ; R. 7. Intonacja: badanie występowania kadencji w zakończeniach zdań (myśli) w czytaniu serwisów informacyjnych ; R. 8. Akcentowanie ; R. 9. Dynamika czytania ; R. 10. Oglądalność współczesnych programów informacyjnych i opinie na temat czytania informacji przez dziennikarzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107229 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej