Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(19)
Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje naukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(17)
Autor
Machura Witold
(3)
Kaczmarek-Śliwińska Monika
(2)
Keefe Patrick Radden (1976- )
(2)
Sobczak Jacek (1946- )
(2)
Adamczyk Jan (1933-2021)
(1)
Cap Piotr (1970- )
(1)
Chmielewski Zbigniew (public relations)
(1)
Chyliński Marek
(1)
Dzierzgowski Jan
(1)
Fortuna Paweł (1970- )
(1)
Gelles David
(1)
Gołda-Sobczak Maria
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Hofman Iwona
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Kudrycka Barbara (1956- )
(1)
Kulikowska Justyna
(1)
Kępa-Figura Danuta (1969- )
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Makowska Marta
(1)
Nickels William G
(1)
Peters B. Guy
(1)
Pikos Anna
(1)
Rożnowski Bohdan (1961- )
(1)
Russ-Mohl Stephan
(1)
Ryciak Mariusz
(1)
Sierocka Halina
(1)
Suwaj Patrycja Joanna
(1)
Szczepankowski Robert
(1)
Tworzydło Dariusz (1974- )
(1)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(1)
Zawiślak Marek
(1)
Środa Jacek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(18)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(17)
angielski
(1)
Odbiorca
Lekarze
(1)
Menedżerowie
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Marketing
(10)
Etyka biznesu
(9)
Środki masowego przekazu
(7)
Public relations
(6)
Zarządzanie
(5)
Dziennikarze
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(4)
Dziennikarstwo
(3)
Internet
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Marketing polityczny
(3)
Marketing terytorialny
(3)
Przemysł farmaceutyczny
(3)
Reklama
(3)
Rynek pracy
(3)
Administracja
(2)
Banki
(2)
Biurokracja
(2)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(2)
Dług publiczny
(2)
Innowacje
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Korupcja
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Leki opioidowe
(2)
Ludzie bogaci
(2)
Motywacja pracy
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Polityka
(2)
Procesy sądowe
(2)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(2)
Przestępczość farmaceutyczna
(2)
Public relations w internecie
(2)
Purdue Pharma
(2)
Sacklerowie (rodzina)
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Studenci
(2)
Ubezpieczenia
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Wolność prasy
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
AIESEC
(1)
Akcje (ekonomia)
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Budownictwo mieszkaniowe
(1)
Budżet
(1)
Budżet państwowy
(1)
Budżety rodzinne
(1)
COVID-19
(1)
Crozier, Michel (1922- )
(1)
Decyzje
(1)
Deficyt budżetowy
(1)
Dochody państwowe
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziennikarstwo obywatelskie
(1)
ELSA
(1)
Edukacja medialna
(1)
Ekonomia
(1)
Epidemie
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Euroregiony
(1)
Fayol, Henri (1841-1925)
(1)
Finanse publiczne
(1)
Franchising
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
General Electric Company
(1)
Giełda Papierów Wartościowych (Warszawa)
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Gulick, Luther Halsey (1892-1993)
(1)
Habermas, Jürgen (1929- )
(1)
Handel detaliczny
(1)
Handel hurtowy
(1)
Handel zagraniczny
(1)
Heineken Music Open'er Festiwal
(1)
Inflacja
(1)
Informacja naukowa
(1)
Informacje niejawne
(1)
Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL
(1)
Instytucjonalizm
(1)
Inwestycje
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Kadry
(1)
Kampania wyborcza
(1)
Kampania wyborcza prezydencka
(1)
Kapitalizm
(1)
Kariera
(1)
Kibice
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Komunikacja wewnętrzna
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konflikt
(1)
Konstruktywizm społeczny
(1)
Kontrola finansowa
(1)
Temat: dzieło
Książę
(1)
MM Moje Miasto (czasop.)
(1)
Tygodnik Powszechny (1945- )
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
2001-0
(4)
1901-2000
(3)
1901-
(2)
1989-
(2)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Kołobrzeg (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Polska
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Reportaż
(3)
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Blogi
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Historia
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
19 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Markethic : jak prowadzić etyczny marketing bez obawy, że zyski spadną? / Mariusz Ryciak. - Warszawa : PWN, 2022. - 151, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Marketing)
Bibliografia, netografia na stronie [153].
CZ. I. MARKETING DECODED: 1. Czym jest naprawdę marketing? ; 2. Czym marketing się karmi? ; 3. Jakich sztuczek korzysta marketing? ; 4. Święta prawda, też prawda i g**** prawda ; 5. Grzeszki mniejsze i większe, czyli co mają za uszami niektóre branże ; 6. Branża spożywcza ; 7. Handel ; 8. Moda ; 9. Farmacja ; 10. Branża beauty ; 11. MLM, czyli marketing kaskadowy ; 12. Marketing polityczny ; 13. "Narzędzia marketingowe" ; CZ. II. DLACZEGO ZMIANY SĄ POTRZEBNE?: Wprowadzenie ; 14. Ewolucja marketingu ; 15. Podstawy zmian ; 16. Nowa generacja = nowa nadzieja ; 17. Globalne problemy ; 18. Marketer też człowiek ; CZ. III. MARKETHIC: 19. Jaki powinien być marketing? ; 20. Brand Purpose ; 21. Jak zdobyć lojalność i zjednać sobie konsumentów ; 22. Wierzchołek góry lodowej ; 23. Case studiem ; 24. NOTVERTISING, czyli reklama bez reklamy ; 25. Dlaczego to jedyna droga?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111407 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego / Marta Makowska. - Wydanie II (wznowienie). - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 262 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 255-262.
R. I. Rola firm farmaceutycznych we współczesnym społeczeństwie i gospodarce: 1. Charakterystyka rynku farmaceutycznego w Polsce ; 2. Marketing firm farmaceutycznych ; 3. Socjologiczne aspekty marketingu farmaceutycznego: Medykalizacja i farmakologizacja społeczeństwa ; Samoleczenie ; Utrata zaufania pacjentów do lekarzy ; Pozytywne społeczne aspekty działania firm farmaceutycznych ; R.II. Etyka marketingu farmaceutycznego: 1. Koncepcja odpowiedzialności społecznej firm farmaceutycznych ; 2. Dylematy etyczne producentów leków ; 3. Konflikt interesów w relacji lekarza z przemysłem farmaceutycznym ; 4. Dotychczasowy stan wiedzy o etyce w relacjach lekarzy z przedstawicielami medycznymi ; R. III. Działania marketingowe firm farmaceutycznych w ujęciu teorii socjologicznych i psychologii społecznej: 1. Teoria wymiany społecznej: Teoria wymiany G.C. Homansa: Teoria wymiany P.M. Blau ; 2. Wywieranie wpływu na ludzi - koncepcje psychologii społecznej: Reguła wzajemności ; Reguła sympatii ; Reguła kontrastu ; Reguła autorytetu ; Reguła niedostępności ; Społeczny dowód słuszności ; Reguła konsekwencji ; Neurolingwistyczne programowanie (NLP) ; 3. Teorie a scenariusze rozmowy z lekarzem dla przedstawicieli medycznych ; R. IV. Oficjalne standardy marketingu farmaceutycznego: 1. Uregulowania prawne ; 2. Uregulowania kodeksowe: Kodeks Farmaceutycznej Etyki Marketingowej leków wydawanych wyłącznie z przepisu lekarza: Kodeks Dobrych Praktyk Marketingowych Przemysłu Farmaceutycznego, Współpracy z Przedstawicielami Ochrony Zdrowia i Organizacjami Pacjentów ; Porównanie polskiego prawa oraz dobrowolnych kodeksów ; Kodeks Etyki Lekarskiej ; Karta Lekarza ; 3. Porównanie standardów prawnych i etycznych w Polsce z obowiązującymi w Stanach Zjednoczonych Ameryki oraz Unii Europejskiej ; 4. Przykłady naruszania zasad prawnych i etycznych ; R. V. Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego, punkt widzenia przedstawicieli medycznych. Wyniki badań: 1. Metodologia: Pytania badawcze ; Metoda badawcza ; Badana grupa ; 2. Wyniki badań: Specyfika pracy przedstawiciela medycznego: Wymagania wobec kandydatów na stanowisko reprezentanta ; Cztery główne funkcje przedstawiciela medycznego ; Spotkania cyklowe ; Zadania przedstawiciela ; Dyspozycyjność i trudności w pracy przedstawiciela medycznego ; Motywacja przedstawiciela medycznego ; Kontrola ; Specyfika pracy przedstawiciela medycznego – podsumowanie ; Infrastruktura etyczna firm farmaceutycznych ; Zasady pracy przedstawicieli medycznych ; Źródła wiedzy o prawidłowym zachowaniu ; Nadzór nad odpowiednim zachowaniem przedstawicieli ; Etyka w firmach innowacyjnych i w firmach generycznych ; Przykłady naruszenia zasad ; Infrastruktura etyczna firm farmaceutycznych – podsumowanie ; Budowanie relacji z lekarzami ; Pierwszy kontakt z lekarzem ; Przebieg standardowej wizyty w gabinecie lekarskim ; Długość wizyty ; Elementy manipulacji i wywierania wpływu podczas wizyty w gabinecie lekarskim ; Liczba przedstawicieli odwiedzających codziennie jednego lekarza ; Oficjalna zgoda na wizyty przedstawiciela medycznego w gabinecie lekarskim ; Umawianie się z lekarzami ; Motywy przyjmowania przedstawicieli medycznych przez lekarzy ; Wizyty w gabinetach prywatnych ; Obiektywizm przekazywanych informacji ; Standardy etyczne lekarzy w oczach reprezentantów ; Budowanie relacji z lekarzami – podsumowanie ; Działalność dobroczynna, edukacyjna i badawcza a narzędzia marketingowe ; Działalność dobroczynna ; Darowizny lekowe ; Gadżety, upominki i prezenty ; Darmowe próbki leków ; Białe soboty, białe niedziele ; Badania IV fazy ; Prezentacje, workshopy, eventy, minisympozja ; Konferencje, zjazdy i kongresy naukowe ; Artykuły sponsorowane ; Media kontra relacje lekarz - przedstawiciel medyczny ; Potrzeba nowych regulacji prawnych ; Działalność dobroczynna, edukacyjna i badawcza a narzędzia marketingowe – podsumowanie ; R. VI. Postrzeganie marketingu farmaceutycznego przez lekarzy. Wyniki badań ; 1. Metodologia: Pytania badawcze ; Metoda badawcza ; Badana grupa ; 2. Cechy społeczno-demograficzne respondentów ; 3. Wyniki badań: Stosunek lekarzy do spotkań z przedstawicielami medycznymi ; Powody, dla których lekarze nie przyjmują z reguły przedstawicieli medycznych ; Motywy przyjmowania przedstawicieli medycznych ; Długość trwania wizyty ; Liczba przedstawicieli odwiedzających lekarza ; Postrzeganie funkcji przedstawiciela medycznego przez lekarzy ; Analiza wypowiedzi lekarzy dostrzegających różnice pomiędzy przedstawicielami promującymi leki oryginalne oraz leki generyczne ; Główne funkcje przedstawiciela ; Główna funkcja przedstawiciela według lekarzy niedostrzegających różnic pomiędzy przedstawicielami promującymi leki oryginalne oraz leki generyczne ; Źródła informacji o lekach, z których korzystają lekarze ; Zaufanie lekarzy do informacji przekazywanych przez przedstawicieli medycznych ; Próbki leków - dostarczanie ich lekarzom oraz sposoby ich wykorzystywania przez medyków ; Poufność wypisywanych przez lekarzy recept ; Ocena etyki zawodowej przedstawicieli medycznych przez lekarzy ; Stosunek lekarzy do zakazu przyjmowania przedstawicieli medycznych w godzinach pracy ; Prezenty od przedstawicieli medycznych ; Współpraca lekarzy z firmami farmaceutycznymi w ciągu ostatnich 12 miesięcy ; Opinie lekarzy o marketingu firm farmaceutycznych ; Opinie lekarzy o marketingu firm farmaceutycznych - analiza czynnikowa ; Indeks rygoryzmu ; Indeks poziomu świadomości wywierania wpływu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113003 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie : nowe otwarcie / Andrzej K. Koźmiński, Dariusz Jemielniak, Dominika Latusek, Anna Pikos. - Wydanie 1. - Warszawa : Poltext, 2023. - 379, [5] stron : ilustracje, tabele, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia na stronach [361]-372. Indeks.
O autorach ; Wstęp ; CZ. I. WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA: R. 1. Historia zarządzania ; R. 2. Zarządzanie i przywództwo ; R. 3. Zarządzanie etyczne i odpowiedzialne ; CZ. II. OTOCZENIE: R. 4. Otoczenie i interesariusze ; R. 5. Zarządzanie innowacjami i przedsiębiorczość ; R. 6. Zarządzanie międzynarodowe ; CZ. III. PLANOWANIE I ZARZĄDZANIE ZASOBAMI: R. 7. Zarządzanie Strategiczne ; R. 8. Zarządzanie wiedzą ; R. 9. Marketing ; CZ. IV. ORGANIZOWANIE I KONTROLOWANIE: R. 10. Formalizacja i struktura ; R. 11. Kultura organizacyjna ; CZ. V. KIEROWANIE LUDŹMI: R. 12. Zarządzanie ludźmi ; R. 13. Zarządzanie różnorodnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112749 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Etyka w Mediach ; vol. 10)
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Żeńskie formy gramatyczne jako wyraz ideologii feministycznej w środkach społecznej komunikacji ; Kulturowy i medialny wizerunek osób niepełnosprawnych ; Wpływ mediów na kształtowanie się postaw, osobowości i relacji pomiędzy członkami rodziny. Zasadnicze problemy i możliwości ich rozwiązania ; Zagrożenia związane ze stanowiskiem pracy nauczyciela w polskiej szkole w środkach komunikacji społecznej online ; Oblicza brandingu ; Publikacje Wydawnictwa Naukowego SCRIPTORIUM, wydane w latach: 2010-2012
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92827/vol.10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [503]-564. Indeks.
HISTORIA PSYCHOLOGII BIZNESU: Między dociekaniem i manipulacją. Zarys historii związków psychologii i biznesu ; KWESTIE ETYCZNE: Etyczne aspekty pracy psychologa biznesu w obszarze HR ; KWESTIE METODOLOGICZNE: Psychologiczna diagnoza zachowań i zjawisk w organizacji ; Badanie jakościowe zachowań w organizacji ; Cechy intelektu i osobowości w przewidywaniu funkcjonowania pracowników ; KARIERA ZAWODOWA: Wzory karier i ich rozwój ; Indywidualny rozwój pracownika: formalne i nieformalne uczenie się w miejscu pracy ; Zmiany na rynku pracy, utrata zatrudnienia i związane z tym wyzwania dla współczesnego pracownika ; Psychologia przedsiębiorczości ; PSYCHOLOGIA PRACY: Praca ludzka i jej analiza ; Błędy w procesie pracy i sposoby im zapobiegania ; Proces doboru personelu: procedury i metody ; Ocena pracy - ewaluacja efektywności i potencjału pracowników ; ORGANIZACJA: Psychologiczne wizje organizacji i ich konsekwencje dla funkcjonowania firm i pracowników ; Różnorodność kulturowa w miejscu pracy - perspektywa psychologiczna ; Kultura organizacji i klimat organizacyjny ; Sprawiedliwość w organizacjach: teoria, metody i zastosowania ; Społeczna odpowiedzialność biznesu ; Przywództwo w organizacji ; Komunikacja w organizacji ; Zespół pracowniczy ; Innowacyjność w procesie pracy i w organizacji ; Psychologiczne aspekty zmiany organizacyjnej ; CZŁOWIEK W ORGANIZACJI: Kontrakt psychologiczny w organizacji ; Zachowania organizacyjne "poza rolą" ; Motywacja do pracy ; Dobrostan zawodowy ; PSYCHOLOGIA KONSUMPCJI: Psychologia zachowań konsumenckich ; Psychologia w marketingu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-005 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-108569 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 205)
Tytuł równogległy: Public relations ethic : professionalization of the PR industry in Poland.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach.
Współfinansowanie: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii (Uniwersytet Warszawski)
Wstęp także w języku angielskim. Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Monika Kaczmarek-Śliwińska, Od redaktorki naukowej. Słowem wprowadzenia ; Monika Kaczmarek-Śliwińska, From the scientific editor. A word of introduction (excerpt from the introduction to the monograph) ; Jerzy Olędzki, Synonimy profesjonalnego public relations to zawsze ludzka godność, sympatia i przyjaźń ; Jacek Barlik, Etyczny i społeczny wymiar public relations według Jerzego Olędzkiego ; Łukasz Przybysz, Złoty standard: realizacja standardów profesjonalnego public relations w kampaniach nagrodzonych w konkursie Złote Spinacze 2021 (Związek Firm Public Relations) ; Monika Kaczmarek-Śliwińska, Etyka public relations w perspektywie adeptów zawodu ; Hubert Kuliński, Dekada badań nad etyką public relations w trzech polskich czasopismach medioznawczych ; Anna Danuta Miotk, Pokonać infodemię. Przegląd postulatów środowiska naukowego podczas pandemii COVID-19 ; Natalia Żmuda, Odpowiedzialność marek w działaniach komunikacyjnych z wykorzystaniem influencerów w dobie pandemii COVID-19 ; Wojciech Dąbrówka, Prawne i etyczne aspekty media relations w warunkach pandemii ; Malwina Żuchniewicz, Od celebrytyzacji do autorytetów. Jak pandemia COVID-19 zmieniła media? ; Ksenia Wróblewska, Między Coroną a koronawirusem. Kryzys wizerunkowy piwa Corona w dobie pandemii koronawirusa ; Lech Wikaryjczyk, Prawne aspekty oznaczania przekazów reklamowych ; Iwona Grodź, Public relations a środowisko artystyczne (wstępny rekonesans).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113675 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dziennikarstwo / Marek Chyliński, Stephan Russ-Mohl. - Warszawa : Grupa Wydawnicza Polskapresse, cop. 2008. - 438 s. : faks., fot. kolor., rys. (gł. kolor.), wykr. ; 21 cm.
Na s. tyt. rok wyd.: 2007.
Bibliogr. s. 411-430.
1. Media w społeczeństwie 2. Środki pracy dziennikarskiej - Gatunki dziennikarskie - Język dziennikarski - Liczby i statystyka w pracy dziennikarskiej 3. Dziennikarskie procesy pracy - Selekcja informacji - Research - Praca nad tekstem - Formy prezentacji 4. Zarządzanie redakcją i działami - Redakcja w przedsiębiorstwie medialnym - Działy i obszary tematyczne w redakcji - Marketing redakcyjny i zarządzanie redakcją 5. Wpływy zewnętrzne - Dziennikrstwo i wpływy zewnętrzne - Dziennikarstwo i prawo - Etyka i normy zawodowe - Media potrzebują jakości 6. Perspektywy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91093 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy niektórych pracach
Tekst częśc. ang., ros., ukr.
Dot. m.in. woj. podkarpackiego
Bibliogr. przy niektórych pracach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84774 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z Kongresu Public Relations.
M.in. dot. samorządów terytorialnych w woj. podkarpackim (s. 49-54), niepublicznych szkół wyższych w Rzeszowie i Szkoły Podstawowej nr 2 w Chmielniku.
Bibliogr. przy ref.
Magdalena Bsoul - Zasady dobrego public relations w polityce ; Maria Buszman-Witańska - Marka miejsca w promocji regionu ; Aneta Czarniecka - Marketing internetowy w służbie zdrowia ; Sławomir Gawroński - Identyfikacja wizualna jako narzędzie public relations w jednostkach samorządu terytorialnego. Wyniki badań empirycznych ; Agata Gemzik-Salwach - Strategie public relations w bankach w dobie kryzysu finansowego ; Grzegorz Hajduk - Znaczenie działań PR w realizacji założeń zintegrowanej komunikacji marketingowej ; Barbara Iwankiewicz-Rak - Public relations w administracji publicznej - główne obszary decyzji ; Monika Kaczmarek-Śliwińska - Etyka public relations. Standardy zawodu specjalisty ds. PR w świetle kodeksów branżowych ; Monika Kantowicz-Gdańska - Budowanie wizerunku firmy na rynku pracy - wpływ oferty zatrudnienia na atrakcyjność pracodawcy ; Małgorzata Koszembar-Wiklik - Prosument- szansa czy zagrożenie dla wizerunku firmy? ; Olga Kurek - Wizerunek niepublicznych szkół wyższych w Rzeszowie w opinii maturzystów - raport z badań ; Wioletta Kwak - Wykorzystanie public relations w komunikacji organizacji non profit z interesariuszami ; Paweł Łabuz - Uwarunkowania prawne w przekazie informacji jako narzędzie public relations ; Katarzyna Łazorko - Znaczenie strategii sponsoringu sportowego w kształtowaniu wizerunku podmiotu sponsorującego ; Wojciech Małuszyński - Rola wewnętrznego audytu komunikacyjnego w budowaniu strategii public relations ; Jadwiga Mazur - Pubtic relations w organizacjach zajmujących się bezpieczeństwem publicznym - obszary zaniedbane ; Tomasz Nykiel - Macierz celów wizerunkowych jako metoda pomiaru sytuacji wizerunkowej podmiotu ; Lucyna Orenkiewicz, Karolina Pado - Wizerunek państwa jako element międzynarodowego public relations ; Piotr Para - Zmiana w rozumieniu socjotechnik w Polsce ; Gerard Parzelski - PR-owskie wykorzystanie oficjalnych stron internetowych w polskich bankach ; Małgorzata Paszkowska - e-public relations zakładu opieki zdrowotnej ; Paweł Przywara - PR współczesnych dziennikarzy polskich ; Ewelina Radion - Znaczenie promocji projektu współfinansowanego z funduszy unijnych dla jego realizacji na przykładzie wsi Chmielnik ; Jacek Rodzinka, Joanna Hady, Elżbieta Hospod - Działalność charytatywna wybranych zakładów ubezpieczeń ; Jacek Rodzinka, Joanna Hady - Wpływ kryzysu finansowego na sprzedaż ubezpieczeń w świetle badań ; Andrzej Rozmus - Problem kształtowania wizerunku - ujęcie interdyscyplinarne ; Marek Rutkowski - Komunikacja formalna i nieformalna w kształtowaniu relacji B2B - wyniki badań ; Maciej Soin - Etyka dziennikarska a praktyka PR ; Karina Stasiuk-Krajewska - Etyka w działaniach public relations - ujęcie teoretyczne ; Stanisław Ślusarczyk, Julita Ślusarczyk, Radosław Ślusarczyk - Rozwój marketingowej komunikacji internetowej w społeczeństwie informacyjnym ; Grzegorz Wróbel - Znaczenie kultury regionu w kształtowaniu tożsamości organizacji na przykładzie korporacji i administracji rządowej w Japonii ; Ansgar Zerfass, Piet Verhoeven, Waldemar Rydzak, Jacek Trębecki - Polski PR w perspektywie europejskiej ; Marek Zimnak - PR wyższych uczelni a społeczna odpowiedzialność. Eksperyment: model promocji gminy. CASE STUDY: Piotr Bielawski - Znaczenie mediów publicznych dla wizerunku regionów, tożsamości regionalnej i lokalnej ; Elżbieta Bukowiec - Prawo PR do wątpliwości i emocji ; Paweł J. Dąbrowski - PR i negocjacje: o PR czynów ; Wiesław Gałązka - Czego się Jaś nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał. O szkoleniach wizerunkowych polskich polityków ; Krzysztof Janiczek - Proces zarządzania public relations w organizacjach sektora kultury na przykładzie Społecznego Instytutu Wydawniczego Znak w Krakowie ; Renata Młynarczuk - Wizerunek miasta - od pomysłu do realizacji ; Maciej Ulita - Słowo o słowach ; Maciej Zaremba - Bez zbędnego napięcia. Portale branży energetycznej w dobie kryzysu gospodarczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96258 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang.
Część I KOMUNIKOWANIE W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: Rozdział 1. Społeczeństwo informacyjne w ujęciu analitycznym. 1.1. Geneza społeczeństwa informacyjnego. 1.2. Koncepcje społeczeństwa informacyjnego. 1.3. Segmentacja społeczeństwa informacyjnego. 1.4. Funkcje i dysfunkcje społeczeństwa informacyjnego. 1.5. Socjologia Internetu - nowy wymiar badań nad społeczeństwem informacyjnym. Rozdział 2. Media społeczeństwa informacyjnego. 2.1. Media masowe. 2.2. Komu służą media? 2.3. Przekaz i jego treść. 2.4. Publiczność odbiorcza i jej skład. 2.5. Oddziaływanie komunikowania masowego i publicznego 2.6. Mediamorfoza i prawa mediów. 2.7. Media cyfrowe i sieciowe. 2.8. Media mobilne. Rozdział 3. Komunikacja interpersonalna w relacjach społecznych. 3.1. Komunikacja interpersonalna - podstawowe zagadnienia. 3.2. Rodzaje komunikacji pomiędzy ludźmi. 3.3. Typy komunikacji interpersonalnej. 3.4. Mowa ciała w komunikacji interpersonalnej. 3.5. Typy reakcji na komunikaty. 3.6. Przeszkody w komunikacji interpersonalnej. 3.7. Reguły w komunikowaniu się. Rozdział 4. Istota i projektowanie działań public relations. 4.1. Historia PR w zarysie. 4.2. Definicje public relations. 4.3. Przygotowanie projektu działań PR - analiza etapów. 4.4. Czynniki sukcesu w PR - ostatnie uwagi. Rozdział 5. Marketing w praktyce socjologicznej. 5.1. Koncepcje działań marketingowych. 5.2. Marketing polityczny. 5.4. Marketing społeczny. 5.5. Demarketing jako strategia marketingu społecznego. 5.6. Marketing społeczny w Internecie. 5.7. Marketing komercyjny polityczny i społeczny - podsumowanie. Rozdział 6. Psychopatologia komunikacji sieciowej. 6.1. Człowiek w dobie Internetu. 6.2. Kryteria rozpoznania uzależnienia od Internetu. 6.3. Przyczyny uzależnień komputerowych. 6.4. Predyspozycje do uzależnień komputerowych. 6.5. Badania nad uzależnieniem od Internetu. 6.6. Terapia uzależnień komputerowych. 6.7. Przykłady wybranych przypadków osób uzależnionych od Internetu... Rozdział 7. Pozycjonowanie informacji w Internecie. 7.1. Zasady funkcjonowania wyszukiwarek internetowych. 7.2. Oddziaływanie wysokiej pozycji witryny w wyszukiwarkach na rozwój organizacji. 7.3. Techniki pozycjonowania i wyszukiwania informacji. 7.4. Identyfikacja czynników budowania popularności witryny organizacji w sieci. 7.5. Metody wielokryterialne w procesie pozycjonowania informacji - przykład empiryczny. Rozdział 8. "Komunikowanie" na rynku pracy - nowe możliwości zawodowe. 8.1. Wykształcenie w zakresie nauk społecznych versus perspektywy zawodowe. 8.2. Profesjonalne kompetencje komunikacyjne w perspektywie szans zawodowych. 8.3. Społeczeństwo medialne - implikacje dla rynku pracy: konkluzje. Część II RZĄDZANIE W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM. Rozdział 1. Projektowanie systemów zarządzania organizacjami. 1.1. Kontekstualność procesów zarządzania 1.2. Przegląd koncepcji zarządzania 1.3. Parametryzacja otoczenia firmy/organizacji 1.4. Struktura systemu zarządzania 1.5. Menadżer w procesie zarządzania 1.6. Sieciowe zarządzanie firmą w otoczeniu digitalnym. Rozdział 2. Przedsiębiorczość w zarządzaniu. 2.1. Poznawcze aspekty wiedzy z zakresu przedsiębiorczości. 2.2. Koncepcje i strategie w działalności przedsiębiorczej. 2.3. Rola otoczenia w prognozowaniu działań przedsiębiorczych. 2.4. Modele i style działań przedsiębiorczych. 2.5. Technologia przedsiębiorczego zarządzania. 3. Jak kierować karierą własną i podwładnych? 3.1. Etapy procesu kadrowego. 3.2. Nabór do pracy. 3.3. Metody stosowane podczas rekrutacji zawodowej. 3.4. Etapy w okresie zatrudnienia. 3.5. Poszukiwanie pracy w warunkach współczesnego rynku pracy ... Rozdział 4. Kultura organizacyjna w systemach zarządzania.. 4.1. Przegląd sposobów definiowania kultury organizacyjnej. 4.2. Czynniki wpływu na kulturę organizacyjną. 4.3. Wpływ kultury narodowej na kulturę organizacyjną. 4.4. Wymiary kultury organizacyjnej. 4.5. Składniki kultury organizacyjnej. 4.6. Funkcje kultury organizacyjnej. 4.7. Typologie kultur organizacyjnych . 4.8. Zmiana kultury organizacyjnej. 4.9. Przykład kultury organizacyjnej - kultura arabska. Rozdział 5. Jak skutecznie negocjować i rozwiązywać konflikty. 5.1. Negocjacje jako proces komunikowania się w celu osiągnięcia porozumienia 5.2. Konflikt - jego rodzaje, uwarunkowania, cechy, fazy i sposoby rozwiązywania. 5.3. Jak negocjować, aby osiągnąć korzystne dla siebie porozumienie? 5.4. Reguły, taktyki, typy, style i "chwyty" występujące w negocjacjach. 5.5. Fazy procesu negocjacji 5.6.Psychologiczne determinanty sukcesu negocjacyjnego. Rozdział 6. Problemy etyki biznesu . 6.1. Uwarunkowania etyki biznesu w społeczeństwie informacyjnym. 6.2. Etyka i moralność. 6.3. Etyka biznesu - problemy definicyjne. 6.4. Etyka biznesu a kultura organizacyjna. 6.5. Społeczna odpowiedzialność biznesu - CSR. 6.6. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa za ochronę środowiska. Rozdział 7. "Zarządzanie" na rynku pracy. 7.1. Zmiany na rynku pracy. 7.2. Nowe zawody i stanowiska pracy. Część III METODOLOGIA BADAŃ W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: Rozdział 1. Praktyczny wymiar metod i technik. 1.1. "Mapa" postępowania badawczego. 1.2. Od teorii do praktyki - wymiar kontekstualny. 1.3. Projektowane modele postępowań indukcyjnych. 1.4. Finał badań - wartość użytkowa projektu. Rozdział 2. Charakterystyka podejścia. 2.1. Współczesne dylematy badawcze. 2.2. Skąd zainteresowanie podejściem jakościowym? 2.3. Jakie trendy? 2.4. Co dalej? Rozdział 3. Metody ilościowe w zarządzaniu i organizacji. 3.1. Metody ilościowe versus metody jakościowe w zarządzaniu i organizacji .. 3.2. Zastosowanie metody AHP do oceniania pracowników w organizacjachů Rozdział 4. Internet i jego rola w procesie realizacji badań. 4.1. Rola i znaczenie Internetu w badaniach ankietowych. 4.2. Zalety badań internetowych. 4.3. Wady badań internetowych. 4.4. Jak zachęcać respondentów do wypełnienia ankiety online?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97167 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Książka stanowi rezultat dociekań badawczych uczestników I Ogólopolskiej Konferencji Studentów "Public relations - sztuka skutecznej komunikacji", zorganizowanej w dniu 27.05.2010 r. w Instytucie Neofilologii i Komunikacji Społecznej Politechniki Koszalińskiej przez Studenckie Koło Naukowe "Futura".
Pojęcie public relations w świadomości społecznej. Badania empiryczne ; Wizerunek branży public relations w polskich mediach ; Internet jako narzędzie public relations ; Blogi w politycznych public relations polskich polityków ; Rola public relations w kreowaniu wizerunku Aleksandra Kwaśniewskiego ; "Miej zasady, łam zasady" czyli kilka uwag o nieetycznych praktykach public relations ; Politycznie słaba płeć ; "Nie dla pieniędzy, ale nie bez pieniędzy". Public relations w organizacjach pozarządowych na przykładzie stowarzyszeń: ELSA i AIESEC ; Public relations miasta Kołobrzeg ; Jak zorganizować efektywny i efektowny event?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-95267 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W 1981 roku Jack Welch zaczął zarządza¬ć koncernem General Electric. Sprawił, że GE stała się firmą o największej wartości rynkowej na świecie. Osiągnięcia Welcha były jednak konsekwencją nieustannych wysiłków, mających na celu podniesienie ceny akcji GE, często kosztem pra¬cow¬¬ni¬ków, konsumentów i innowacji. Welch zapoczątkował nową, bezwzględną erę amerykańskiego kapitalizmu, która trwa do dziś. W swoich czasach Welch był wielkim orędownikiem fuzji i przejęć w USA – dosłownie połykał konkurentów. W ten sposób zapoczątkował model gospodarczy, który cechuje się większą koncentracją i gorszą dynamiką. Welch był też pionierem mrocznej sztuki finansy¬zacji: przekształcił GE z podziwianego producenta przemysłowego w udzielny bank. Działalność finansowa szybko przy¬niosła ogromne zyski i pomogła Welchowi utrzymać rosnącą cenę akcji. Ostatecznie jednak finansyzacja osłabiła zarówno GE, jak i dziesiątki innych firm z listy Fortune 500. Gelles pokazuje, jak słynne taktyki Welcha, w tym zwol¬nie¬nia, outsourcing, offshoring, przejęcia czy odkup akcji własnych, stały się normą w amerykańskim biznesie. Opisuje, jak takie podejście doprowadziło do największych nierówności społeczno-ekonomicznych od czasów Wielkiego Kryzysu i zaszkodziło wielu firmom, które je wdrożyły – bo akolici Welcha zmienili nie do poznania takie firmy, jak Boeing, Home Depot, Kraft Heinz oraz wiele innych. David Gelles jest kronikarzem zmian zachodzących obecnie w korpo¬racyjnej Ameryce. Wskazuje na konkretne organizacje i liderów, którzy porzucili welczyzm i udowadniają, że nadal można wyróżniać się w świecie biznesu bez odbierania ludziom środków do życia, bez niszczenia społeczności i omijania przepisów. [Prześwity, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112943 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Empire of pain : the secret history of the Sackler dynasty/ Patrick Radden Keefe. - Wydanie I. - London : Picador, 2022. - XII, [4], 535 stron ; 20 cm.
Indeks.
Tekst w języku angielskim.
The Sackler name adorns the walls of many storied institutions - Harvard; the Metropolitan Museum of Art; Oxford; the Louvre. They are one of the richest families in the world, known for their lavish donations in the arts and the sciences. The source of the family fortune was vague, however, until it emerged that the Sacklers were responsible for making and marketing Oxycontin, a blockbuster painkiller that was a catalyst for the opioid crisis - an international epidemic of drug addiction which has killed nearly half a million people. In this masterpiece of narrative reporting and writing, award-winning journalist and host of the Wind of Change podcast Patrick Radden Keefe exhaustively documents the jaw-dropping and ferociously compelling reality. Empire of Pain is the story of a dynasty: a parable of twenty-first-century greed. [Macmillan, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-O/j.ang. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Seria Amerykańska)
Bibliografia na stronach
Bracia Arthur, Raymond i Mortimer Sacklerowie w ciągu kilku dekad zbudowali imperium. Niczym Medyceusze obejmowali mecenatem artystów, a setki milionów dolarów przeznaczali na filantropię. Najstarszy stał za sukcesem Valium i komercjalizacją rynku farmaceutycznego. Braciom podarował firmę Purdue Frederick – zbili na niej fortunę, lecz na zawsze pogrzebali dobre imię Sacklerów. Majątek rodziny szacowano na miliardy dolarów, ale niepohamowana rządza bogactwa pchnęła ich dalej: do intratnego sektora leków opioidowych. Arthur i Mortimer chcieli, by ich produkt był czymś więcej niż tylko specjalistycznym środkiem stosowanym w opiece paliatywnej. Miał przynieść ulgę rzeszom zwykłych Amerykanów cierpiących na pospolite bóle. Swój lek – OxyContin – reklamowali jako bezpieczną alternatywę dla morfiny. W rzeczywistości jego główny składnik – oksykodon – był od niej dwa razy silniejszy, o czym doskonale wiedzieli. Agresywna strategia marketingowa w ciągu kilkunastu lat doprowadziła do tragedii – setki tysięcy Amerykanów uzależniło się od opioidów, a śmierć z powodu przedawkowania była jedną z głównych przyczyn zgonów w USA. Sacklerowie uparcie powtarzali, że problem nie leży w leku, tylko w jego użytkownikach. "Imperium bólu" to porażająca opowieść o ambicji, filantropii, bezkarności i korumpowaniu publicznych instytucji. To także historia stulecia amerykańskiego kapitalizmu. [Wydawnictwo Czarne, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-66 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 10.
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113316 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Książka
W koszyku
Zrozumieć biznes : uniwersalny podręcznik / William G. Nickels ; tł. Piotr Cap [i in.]. - Warszawa : Bellona : Rytm, cop. 1995. - 757 s. : fot., portr., rys., wykr. ; 26 cm.
I. TENDENCJE ODDZIAŁUJĄCE NA BIZNES I ŚRODOWISKO EKONOMICZNE : 1. Kapitalizm a biznes ; 2. Zagadnienia ekonomiczne oddziałujące na biznes. II. ORGANIZACJA BIZNESU : 3. Formy organizacji biznesu ; 4. Kierowanie małym biznesem ; 5. Przedsiębiorczość i franchising. III. PODSTAWY MARKETINGU: 6. Główne zasady marketingu; 7. Komunikacja marketingowa ; 8. Wytwarzanie i wycena produktu ; 9. Dystrybucja : hurt i detal ; 10. Marketing w dziedzinie usług oraz w dziedzinach nie nastawionych na osiągnięcie zysku.IV. ZARZĄDZANIE: 11. Zarządzanie i przywódczość ; 12. Zarządzanie produkcją i działalnością ; 13. Komputery, roboty i inne narzędzia stosowane w biznesie. V. KIEROWANIE ZASOBAMI LUDZKIMI : 14. Motywowanie pracowników ; 15. Zagadnienia pracownicze : związki zawodowe, płace na stanowiskach kierowniczych, wartość porównywalna. VI. RACHUNKOWOŚĆ : 16. Instytucje finansowe pieniądza i bankowości ; 17. Zarządzanie finansami ; 18. Akcje i obligacje ; 19. Planowanie finansów osobistych. VII. KONTROLOWANIE RYZYKA, ETYKA I BIZNES MIĘDZYNARODOWY
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-33 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
I. ETYCZNE I PRAWNE ASPEKTY WOLNOŚCI MEDIÓW: Nie ma wolności słowa bez... spojrzenie etyczne na wolność mediów i wolność słowa ; Dziennikarstwo: służba społeczna czy biznes? Analiza porównawcza badań opinii publicznej w latach 1996-2006 ; Wolność przekazu medialnego jako warunek możliwości etyki dyskursu publicznego w ujęciu Jürgena Habermasa ; Problem etyki w mediach w publicystyce "Tygodnika Powszechnego" ; Etyka w dziennikarstwie regionalnym i lokalnym - analiza na przykładzie rynku prasy Lubelszczyzny ; Czy prawo może (powinno) nakazywać dziennikarzowi bycie etycznym? ; Naruszenie czci a odpowiedzialność mediów ; Zakres dozwolonej krytyki prasowej ; Krytyka prasowa jako gwarancja wolności mediów ; Co dalej z autoryzacją wypowiedzi prasowej? ; Regulatorzy medialni podmiotami polityki administracyjnej ; Pierwszy proces koncesyjny w zakresie radiofonii i telewizji jako element budowy podstaw ustroju III RP - przebieg, skutki i wnioski w kontekście budowy platform cyfrowych ; Problem przestrzegania wymogu proporcjonalności prawnych ograniczeń wolności mediów w Polsce. II. MEDIA A KOMUNIKOWANIE POLITYCZNE: Media publiczne na rynku - szansa czy konieczność? ; Nowy medialny ekosystem: zmiany wzorców obiegu przekazów w globalnym systemie medialnym wywołane rozwojem nowych mediów ; Biznes to biznes. Mit niezależności mediów w Polsce po 1989 roku ; Dziennikarze czy politycy? Związki między dziennikarstwem a polityką w pierwszych latach kształtowania się ładu medialnego w Trzeciej Rzeczypospolitej ; Politycy na straży wolności słowa. Argumentacja w sejmowych debatach wokół KRRiT ; Wybory w lokalnej prasie. Relacje, informacje czy sensacje? ; "Pełzająca rewolucja". Spór o reprezentację na szczyt Unii Europejskiej na łamach prasy w Polsce ; Rola mediów w kryzysach wizerunkowych aktorów politycznych ; Rola wzorca idealnego polityka w kreacji wizerunku polityka ; Narzędzia marketingu politycznego w telewizyjnej reklamie wyborczej w 2007 roku ; "Lifting PiS-u", czyli zmiana wizerunku partii Prawo i Sprawiedliwość ; "Polityka miłości" PO i PiS w mediach ; Demokracja sondażowa w USA na przykładzie ubiegłorocznej kampanii prezydenckiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95544/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. tł.
Dział I. ADMINISTRACJA PUBLICZNA, SŁUŻBA PUBLICZNA, SEKTOR PUBLICZNY I NAUKA ADMINISTRACJI: ISTOTA I POJĘCIA: Rozdz. 1. Pojęcie administracji publicznej: 1.1. Administracja publiczna, różne sposoby rozumienia, 1.2. Administracja publiczna jako dyscyplina rozwijająca się, 1.3. Funkcja i obszary działania administracji publicznej; Rozdz. 2. Służba publiczna; Rozdz. 3. Administracja publiczna i sektor publiczny; Rozdz. 4. Nauka administracji. Różne sposoby nauczania o administracji publicznej: 4.1. Nauczanie administracji publicznej w państwach anglosaskich, 4.2. Nauczanie administracji publicznej w modelu kontynentalnym, 4.3. Nauczanie administracji publicznej w krajach skandynawskich, 4.4. Współczesne podejście do nauczania administracji publicznej. Dział II. HISTORIA ADMINISTRACJI: Rozdz. 1. Administracja państw absolutnych w XVII i XVIII wieku: 1.1. Absolutyzm klasyczny, 1.2. Absolutyzm oświecony, 1.3. Administracja w Polsce w czasach stanisławowskich; Rozdz. 2. Model administracji w państwie liberalnym: 2.1. Administracja we Francji w dobie rewolucji i reform napoleońskich (m.in. Administracja Księstwa Warszawskiego), 2.2. Administracja a konstrukcja państwa prawnego, 2.3. Samorząd terytorialny w Europie w XIX wieku, 2.4. Powstanie i rozwój sądownictwa administracyjnego w Europie; Rozdz. 3. Administracja II Rzeczypospolitej; Rozdz. 4. Administracja w państwach totalitarnych: 4.1. Administracja w Niemczech i Włoszech, 4.2. Administracja w Związku Radzieckim, 4.3. Administracja na ziemiach polskich pod okupacjami państw totalitarnych; Rozdz. 5. Administracja Polski Ludowej. Dział III. TEORIE NAUKI ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ OD POCZĄTKÓW NOWOŻYTNOŚCI DO RATIONAL CHOICE THEORY: Rozdz. 1. Biurokracja i biurokratyzm w administracji publicznej: 1.1. Materializm historyczny K. Marksa i F. Engelsa, 1.2. Idealny model biurokracji według Maxa Webera, 1.3. Krytyka biurokracji Michela Croziera; Rozdz. 2. Nowożytne podejście do administracji publicznej: 2.1. Koncepcja administracji według Lorenza von Steina, 2.2. Administracja i polityka w ujęciu Woodrowa Wilsona, 2.3. Organizatorskie podejście do administracji Henriego Fayola, 2.4. H. A. Simon o organizacji administracji i podejmowaniu decyzji, 2.5. Systemowe podejście do administracji L. Gulicka i L. Urwicka; Rozdz. 3. Teoria racjonalnego wyboru: 3.1. Teoria maksymalizacji, 3.2. Teoria "kształtowania urzędu". Dział IV. ZARZĄDZANIE PUBLICZNE: Rozdz. 1. Modele zarządzania publicznego; Rozdz. 2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji; Rozdz. 3. Zarządzanie jakością w administracji; Rozdz. 4. Strategiczne zarządzanie rozwojem; Rozdz. 5. Marketingowa orientacja jednostek administracji samorządowej: 5.1. Istota marketingu terytorialnego, 5.2. Struktura i wdrażanie strategii marketingowej. Dział V. ZNACZENIE PRAWA W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Prawo jako determinanta organizacji i funkcjonowania administracji publicznej: Wprowadzenie, 1.1. Związanie administracji prawem, 1.2. Stosowanie prawa przez administrację publiczną, 1.3. Sądowa kontrola cywilnoprawnych form działania administracji, 1.4. Ustrój administracji publicznej; Rozdz. 2. Znaczenie procedur administracyjnych w funkcjonowaniu administracji publicznej; Rozdz. 3. Udział administracji w procesie tworzenia prawa. Dział VI. ADMINISTRACJA PUBLICZNA I POLITYKA PUBLICZNA: Rozdz. 1. Współczesne systemy polityczne - przegląd wybranych rozwiązań: 1.1. Ustrój polityczny państwa a administracja publiczna, 1.2. Administracja publiczna w różnych systemach rządów (1.2.1. System parlamentarno-gabinetowy - Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, 1.2.2. Racjonalizacja systemu parlamentarno-gabinetowego - Republika Federalna Niemiec, 1.2.3. System prezydencki - Stany Zjednoczone Ameryki Północnej, 1.2.4. System mieszany - Republika Francuska, 1.2.5. Model nordycki); Rozdz. 2. Polityzacja życia publicznego: 2.1. Aparat polityczny a aparat biurokratyczny, 2.2. Wpływ polityki i polityków na administrację publiczną; Rozdz. 3. Polityka publiczna jako instrument administrowania; Rozdz. 4. Tworzenie polityki publicznej: 4.1. Uwarunkowania tworzenia polityki publicznej, 4.2. Aktorzy polityki publicznej, 4.3. Etapy polityki publicznej, "cykl" polityki publicznej, 4.4. Wybrane polityki sektorowe w krajach Unii Europejskiej (4.4.1. Polityka ochrony środowiska, 4.4.2. Polityka regionalna); Rozdz. 5. Wdrażanie polityki publicznej i jego paradoksy; Rozdz. 6. Ocena polityki publicznej. Dział VII. ADMINISTRACJA I SPOŁECZEŃSTWO: Rozdz. 1. Legitymacja demokratyczna pośrednia i bezpośrednia; Rozdz. 2. Networking - współpraca administracji ze społeczeństwem: 2.1. Formy współpracy, 2.2. Trzeci sektor - definicja i miejsce we współczesnym państwie demokratycznym, 2.3. Partnerstwo publiczno-prywatne, 2.4. Podmioty prywatne realizujące zadania publiczne - kontraktualizm; Rozdz. 3. Jawność życia publicznego: 3.1. Składowe elementy określające istotę zasady jawności życia publicznego, 3.2. Istnienie wolnych mediów, 3.3. Dostęp do informacji publicznej, 3.4. Nabór do urzędu, 3.5. Public watchdogs, 3.6. Prawo dostępu do informacji w ujęciu historycznym; Rozdz. 4. Rola mediów masowych w komunikowaniu publicznym; Rozdz. 5. Społeczny wymiar patologii w administracji publicznej. Dział VIII. FINANSE ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Budżety publiczne: 1.1. Pojęcie budżetu publicznego, 1.2. Budżet publiczny a plan finansowy, 1.3. Cechy budżetu publicznego, 1.4. Funkcje budżetu publicznego, 1.5. Specyfika budżetu Wspólnot Europejskich, 1.6. Budżet publiczny w wybranych państwach; Rozdz. 2. Dochody publiczne; Rozdz. 3. Wydatki publiczne i ich efektywność; Rozdz. 4. Budżetowanie; Rozdz. 5. Zarządzanie budżetem; Rozdz. 6. Kontrola budżetu; Rozdz. 7. Budżety publiczne i budżetowanie w Polsce; Rozdz. 8. Dług publiczny w Polsce - wybrane aspekty; Dział IX. KADRY W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Kadry sektora publicznego i administracji; Rozdz. 2. Zasoby ludzkie w administracji publicznej - rozwiązania prawne i organizacyjne: 2.1. Przemiany modelu służby cywilnej w Polsce, 2.2. Służby cywilne w wybranych państwach (w Wielkiej Brytanii, we Francji, w Niemczech), 2.3. Służby Unii Europejskiej; Rozdz. 3. Rekrutacja i selekcja - dwie strony medalu; Rozdz. 4. Podstawowe prawa i obowiązki urzędnika; Rozdz. 5. Odpowiedzialność urzędników; Rozdz. 6. Ocena, motywowanie i wynagradzanie kadr; Rozdz. 7. Szkolenie i rozwój - w stronę organizacji uczącej się. Dział X. ETYKA W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Infrastruktura etyczna: 1.1. Wprowadzenie, 1.2. Budowanie i rola infrastruktury etycznej, 1.3. Zasoby infrastruktury etycznej, 1.4. Procesy infrastruktury etycznej na przykładzie whistleblowers, 1.5. Etyczne aspekty elektronicznego przetwarzania danych osobowych; Rozdz. 2. Sztuka podejmowania rozstrzygnięć etycznych; Rozdz. 3. Korupcja w administracji publicznej i inne patologie w administracji; Rozdz. 4. Etos urzędnika; Rozdz. 5. O roli kodeksów etycznych w administracji publicznej; Rozdz. 6. Wartości etyczne wobec globalizacji; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-351/354 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94922 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera również artykuły przedstawione na I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Wolność a/i odpowiedzialność : problemy współczesnych mediów", która odbyła się w listopadzie 2010 r. w Opolu.
Bibliogr. przy art.
Mediatyzacja życia społecznego i politycyzacja mediów ; Nowa regulacja prawna ochrony informacji niejawnych a realizacja prawa do informacji publicznej ; Podstawy prawne dziennikarskiego prawa do informacji publicznej ; Medialna władza nad wartościami ; Prawo do informacji a utrwalanie wizerunku nagiej osoby bez jej zgody ; Publikacja sprostowań i odpowiedzi - ustawowy obowiązek ingerujący w wolność mediów czy przejaw ich odpowiedzialności? Analiza prawno-etyczna ; Prawo do prywatności a wolność słowa i prasy ; Infotainment - analiza aksjologiczno-etyczna zjawiska ; Polityka a wolność słowa we włoskim sektorze telewizyjnym ; Techniki moderacji zachowań użytkowników serwisu internetowego gazety lokalnej ; Rola mediów w polityce ; Wybory prezydenckie 2010 w internecie - PR czy propaganda? Autoprezentacja głównych aktorów politycznych ; Media relations w erze social media ; Copywriting, public relations i dziennikarstwo ; Etyczne aspekty posługiwania się przez środki masowego przekazu informacją o przestępczości ; Problemy z anonimowością w dziennikarstwie społecznym ; Weryfikacja informacji źródłowych w świetle wybranych artykułów prasowych ; Prasa regionalna w serwisach społecznościowych - wybrane przykłady ; Współczesny plakat a odpowiedzialność (nie tylko) wizualna ; Polityczna Poprawność - w obronie wolności, czy przeciwko niej? ; Telewizja jako imperium XXI wieku. Dylematy i zagrożenia ; Przekaz medialny a rzeczywistość stadionowa. Rozważania na temat "wizerunku kibica piłkarskiego" ; "Skazy, zadry i szczerby"... Media w sporze o Sienkiewicza w kanonie szkolnym ; Nierzeczywisty obraz ubóstwa w mediach ; Wybrane aspekty prawne dotyczące granic wolności mediów w kontekście obowiązywania ciszy wyborczej ; Problem odpowiedzialności bibliotek akademickich za przekaz informacji naukowej ; Wolność a odpowiedzialność mediów w sytuacjach zagrożeń bezpieczeństwa ; Public Relations - ważna dziedzina zarządzania ; Edukacja medialna w warszawskich szkołach podstawowych ; Złożone uwarunkowania kryptoreklamy ; Wolność ekspresji artystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95899/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dot. m.in. woj. podkarpackiego (s. 155-162, 197-209, 215-217, 409-433) i gminy Cmolas (s. 295-309).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ros., ukr.
Streszcz. ang., pol. przy pracach, ros. przy niektórych pracach.
Michał Gabriel Woźniak: Fundamentalne kwestie budowy spójności społeczno-ekonomicznej i gospodarki innowacyjnej w Polsce; Wojciech Pawnik: Konstruowanie porządku wolnorynkowego w Polsce - aspekt społeczny; Wiesław Tadeusz Popławski: Nierówności przez pryzmat kapitału społeczno-kulturowego wsi polskiej; Damian S. Pyrkosz: Culture Makes the Difference - the Humanistic Approach to the Understanding of Economic Development; Teresa Bal-Woźniak: Instytucjonalne podstawy jakości zasobów ludzkich w kontekście zachowań innowacyjnych [m.in. organizacyjne uczenie się]; Dariusz Firszt: Instytucjonalne uwarunkowania innowacyjności gospodarki; Katarzyna Szopik-Depczyńska: Klasyfikacja czynników aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw; Mirosław Gorczyca: Regionalne dysparytety rozwoju mieszkalnictwa; Vitalij Bočeluk: Psihologičeskie osobennosti upravleniâ social'no-ekonomičeskimi sistemami; Aleksander Gugnin, Tadeusz Pliszka: Instytucjonalny wymiar etyki w ujęciu Niccola Machiavellego; Marina N. Radeva: Institucional'naâ osnova strukturnyh izmenenij v ekonomike; Ryszarda Bolonek: Przekształcenia instytucjonalne w Polsce metodą pokonywania nierówności gospodarczych w ramach UE; Natal'â Bul'bah: Institucional'noe obespečenie regulâtornoj deâtel'nosti gosudarstva v sfere investirovaniâ; Katarzyna Puchalska: Determinanty inwestycyjne i ich wpływ na zróżnicowanie przestrzenne napływu kapitału zagranicznego; Krzysztof Stachowiak: Instytucjonalne uwarunkowania międzynarodowej działalności przedsiębiorstw w Europie Środkowo-Wschodniej; Władysława Jastrzębska, Małgorzata Lechwar: Instytucjonalne uwarunkowania rozwoju lokalnego - wybrane aspekty; Aleksander Gugnin, Tadeusz Pliszka: Instytucje wspomagające kapitał ludzki w Polsce - ujęcie historyczne; Anna Barwińska-Małajowicz, Waldemar Kalita, Katarzyna Puchalska: Regionalne zróżnicowanie przedsiębiorczości i inwestycji zagranicznych a odpływ rodzimej siły roboczej za granicę; Anna Barwińska-Małajowicz: Próby rozwiązywania problemu dyskryminacji i nierówności na rynku pracy Unii Europejskiej; T. M. Cygankova, A. I. Gončaruk: Tendencii i problemy torgovo-ekonomičeskogo sotrudničestva Ukrainy i Pol'ši; Galina Ivanovna Serba: Perspektivy razvitiâ ukrainsko-pol'skogo transgraničnogo sotrudničestva (po materialam sociologičeskih issledovanij); Ol'ga Pokataeva: Institucional'nye elementy tovarnyh rinkov; Ol'ga Gal'cova: Institucional'nye izmeneniâ v agrarnom sektore Ukrainy; Maciej Lewandowski, Paweł Młodkowski: Rynek usług pocztowych w UGW; Sergij Sergijovič Bilâev: Stan ta perspektivi rozvitku eksportnogo rinku moločnoi produkcii: Bogdan Wierzbiński: Entrepreneurship and marketing as ways of firm development in the context of the provision of equal socio-economic opportunities; Lidia Kaliszczak: Przedsiębiorczość władz samorządowych w rozwoju gminy - kontekst niwelowania nierówności społecznych; Marta Kawa, Wiesława Kuźniar: Rola spółdzielczości jako instytucji w przeciwdziałaniu nierównościom ekonomicznym i społecznym; Wiesława Cieślewicz: Regionalna pomoc publiczna jako instrument aktywizacji gospodarczej - przypadek specjalnych stref ekonomicznych w Polsce; Bożena Sowa: Działalność Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości na rzecz rozwoju regionu w latach 2004-2007 ze szczególnym uwzględnieniem Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw (SPO WKP); Ryszard Kata: Instytucjonalne uwarunkowania w dostępie rolników do kapitału w regionie Polski południowo-wschodniej; Daniel Kucharek: Prawne i organizacyjne powiązania Giełdy Pieniężnej i Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie; Paulina Filip: Planowanie finansowe a optymalizacja obciążeń fiskalnych działalności gospodarczej; Elżbieta Inglot-Brzęk: Zmiana w organizacji biurokratycznej; Viktoriâ Kolomiec: Konkurentosnosobnost' personala kak ob''ektivnoe uslovie razvitiâ predpriâtiâ: Natal'â Naduk: Social'no-psihologičeskij portret lumpenizirovannogo rabotnika organizacii; Katarzyna Chudy-Laskowska, Kinga Stępień: Nowe zjawisko w badaniach społecznych - identyfikacja wykluczenia społecznego wśród studentów Podkarpacia i ich rodzin; Beata Kasprzyk, Aleksander Kasprzyk: Obiektywny i subiektywny poziom dochodów gospodarstw domowych w woj. podkarpackim w 2008 roku; Tomasz Zalega: Sytuacja materialna w gospodarstwach domowych z osobą bezrobotną (w świetle wyników badań własnych); Paweł Ulman: Funkcjonowanie gospodarstw osób niepełnosprawnych w polskim systemie społeczno-ekonomicznym; Regina Klimkowska: Psychologiczne uwarunkowania decyzji zakupu samochodów luksusowych; Elżbieta Soszyńska: Instytucjonalne i inne uwarunkowania relacji wzrost gospodarczy a nierówności społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.15 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej