Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Autor
Chodkowska Eliza Maria
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Matlęga Michał
(1)
Piorunek Magdalena
(1)
Uberman Marta
(1)
Wielgos-Struck Renata
(1)
Ślusarz Grzegorz (1955- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Marginalizacja społeczna
(6)
Wykluczenie społeczne
(4)
Niepełnosprawni
(2)
Opieka społeczna
(2)
Wsie
(2)
Bezdomność
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Cyganie
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Grupy społeczne
(1)
Internet
(1)
Kobieta
(1)
Kryminologia
(1)
Ludzie starzy
(1)
Otępienie
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pomoc postpenitencjarna
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Prawo karne
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przestępczość
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rodzina
(1)
Rynek pracy
(1)
Samotność
(1)
Siła robocza
(1)
Socjologia wsi
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Studenci
(1)
Uczniowie
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Więziennictwo
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
KATEGORIE POMOCY I WSPARCIE SPOŁECZNE W BIEGU ŻYCIA CZŁOWIEKA: Wsparcie społeczne jako czynnik wzorujący współczesne scenariusze biograficzne ; Poradnictwo i wsparcie społeczne jako działalność polityczna i oporowa ; Kryzys adolescencji i sposoby wsparcia ; Możliwości wspomagania rozwoju jednostki na różnych etapach okresu dorastania ; Studenci o pomocy psychopedagogicznej. Opinie - Sterotypy - Doświadczenia (Raport z badań) ; O oczekiwaniach młodzieży względem wsparcia społecznego - jakiego wsparcia udzielić? ; PRZECIWDZIAŁANIE MARGINALIZACJI I WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU: Jakie wykształcenie - taki los. Bezradność a poczucie odpowiedzialności w kontekście edukacyjnym, społecznym i wychowawczym ; Zjawisko wyuczonej bezradności u klientów instytucji pomocy społecznej - przyczyny, konsekwencje i możliwości przeciwdziałania ; Poradnictwo społeczno-zawodowe formą przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu ; Działalność Ochotniczych Hufców Pracy a pozycja społeczno-zawodowa jej absolwentów. Z badań nad losami absolwentów OHP ; Poradnictwo w działalności Ochotniczych Hufców Pracy. Drogi wyjścia z marginalizacji młodzieży defaworyzowanej ; Nowe przestrzenie i typy zaburzeń oraz patologii wśród nieletnich - interpretacja socjopedagogiczna ; (Nie)skuteczność pomagania. Kilka refleksji dotyczących realizacji wybranych projektów aktywizacji zawodowej kobiet ; POMOC RODZINIE DYSFUNKCYJNEJ: Asystent rodziny jako działanie profesjonalne na rzecz rodzin wieloproblemowych ; Poznańskie doświadczenia asystentury rodzinnej ; Mediacja wobec problemów post-rodzinnej rodziny ; Wsparcie społeczne w formie rodzicielstwa zastępczego. Konsekwencje biograficzne ; POMOC W SYTUACJACH TRUDNYCH, KRYTYCZNYCH, KRYZYSOWYCH... ; Wsparcie społeczne w sytuacji wystąpienia Syndromu Adaptacyjnej Dekompensacji u dzieci i młodzieży z niepowodzeniami szkolnymi ; Pomoc psychologiczna kobietom po stracie dziecka w okresie ciąży i porodu - charakterystyka doświadczenia, diagnoza i program postępowania ; Wsparcie społeczne rodzin postawionych wobec dylematu narodzin dziecka z Zespołem Downa i wyzwań związanych z jego wychowaniem ; Akademia Walki z Rakiem jako forma wsparcia pacjenta z chorobą nowotworową ; Samorząd gminy jako organizator działań w zakresie pomocy dla osób dotknietych problemem alkoholowym ; Grupy samopomocy w doświadczeniu abstynecji alkoholowej ; Sponsoring towarzyski - forma zaspakajania własnych potrzeb czy wołanie o pomoc? ; Zapotrzebowanie na wsparcie społeczne w miejscu pracy na przykładzie profesji nauczycielskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98561 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Artykuły zawarte w książce stanowiły w większości podstawę konferencji zorganizowanej w Rzeszowie, dn. 29-30.04.2010 pt. "Wspieranie rozwoju regionów, grup i osób zagrożonych marginalizacją".
M.in. badania uczniów przeprowadzone w Rzeszowie (s. 64-66), Trzcianie i Świlczy (s. 100-105) oraz obraz funkcjonowania przedszkoli w woj. podkarpackim (s. 155-161).
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. w jęz. czes. Streszcz. ang. przy ref.
I. WSPIERANIE ROZWOJU DZIECI PRZEJAWIAJĄCYCH PONADPRZECIĘTNE UZDOLNIENIA I ZAINTERESOWANIA: Diagnoza i wspieranie rozwoju dziecka uzdolnionego jako problem pogranicza pedagogiki i psychologii / Mieczysław Radochoński ; Problemy wspomagania rozwoju dziecka uzdolnionego literacko / Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Wspieranie rozwoju dziecka z uzdolnieniami przyrodniczymi / Eliza Chodkowska ; Wspieranie rozwoju ekspresji plastycznej dziecka / Marta Uberman ; Diagnozowanie uzdolnień muzycznych u dzieci / Mirosław Dymon. II. DIAGNOZA I WSPIERANIE ROZWOJU DZIECI Z PROBLEMAMI ZDROWOTNYMI: Zagrożenie marginalizacją dzieci z nadwagą lub otyłością / Edyta Obodyńska ; Poszukiwanie skutecznych metod diagnozy dzieci dyslektycznych jako profilaktyka ich niepowodzeń szkolnych / Małgorzata Półtorak ; Problemy diagnozy, funkcjonowania psychospołecznego i wsparcia dzieci z wybranymi chorobami alergicznym / Renata Zubrzycka ; Działania profilaktyczne w obszarze wczesnej interwencji / Izabela Marczykowska ; Wspieranie rozwoju dziecka niepełnosprawnego poprzez aktywizację jego rodziny / Beata Szabała ; III. DIAGNOZA I WSPIERANIE ROZWOJU UCZNIÓW Z OBCIĄŻENIAMI ŚRODOWISKOWYMI: Vybrané problémy vo formálnom vzdelávaní Rómov / Marek Lukáč ; Wspieranie młodzieży z rodzin problemowych poprzez edukację moralną / Urszula Gruca-Miąsik ; Grupa usamodzielniająca jako forma przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu wychowanków placówek socjalizacyjnych / Beata Gumienny ; Czy liceum może być miejscem marginalizacji? / Bożena Dusza ; Rozwijanie zainteresowań uczniów jako forma przeciwdziałania wykluczeniu / Wojciech Błażejewski. IV. WARUNKI I ŚRODKI WSPIERAJĄCE ROZWÓJ UCZNIÓW: Szkoły katolickie szansą przezwyciężenia kryzysu wychowania / Alina Rynio ; Edukacja aksjologiczna jako wyzwanie i zadanie szkoły wiejskiej w aspekcie szans integralnego rozwoju ucznia / Krystyna Chałas ; Wczesne wspieranie rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym jako forma profilaktyki marginalizacji i wykluczenia społecznego / Anna Bajorek ; Medyczne wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży w środowisku szkolnym / Lidia Perenc ; Wspieranie rozwoju dziecka poprzez rozwijanie jego motywacji do nauki szkolnej / Zdzisław Kazanowski ; Program telewizyjny stymulatorem czy elementem zakłócającym rozwój mowy małego dziecka? - studium teoretyczno-empiryczne / Marta Wrońska ; Uzależnienie od Internetu wśród młodzieży szkolnej / Maria Kocór.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96656 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-49648 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. grzb.: Wsparcie społeczne osób niepełnosprawnych i starszych.
Dot. gł. Rzeszowszczyzny.
Cz.1. WYBRANE UWARUNKOWANIA WSPARCIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH: Niepełnosprawność w świetle orzecznictwa o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności do celów pozarentowych ; Osoby niepełnosprawne w środowisku lokalnym (na przykładzie gminy Zarzecze) ; Integracja osób niepełnosprawnych intelektualnie w działalności organizacji pozarządowych w województwie podkarpackim ; Terapeuta zajęciowy w środowiskowym domu samopomocy - problemy i satysfakcje ; Sposoby kształtowania aktywnej postawy życiowej wobec dzieci i młodzieży przebywających w domu pomocy społecznej ; Dziecko niepełnosprawne, zaburzone w rozwoju i jego funkcjonowanie w rodzinie i dorosłym życiu (na przykładzie uczestników ŚDS PSOUU - Koło Sędziszów Młp.). Cz. 2. POMOC I OPIEKA DLA OSÓB STARSZYCH W ŚRODOWISKU LOKALNYM: Samotność i osamotnienie osób starszych - instytucjonalne i środowiskowe możliwości jej przezwyciężania ; Organizacja opieki medycznej w domu pomocy społecznej (na przykładzie DPS przy ul. Sucharskiego 1 i filii przy ul. Łabędziej 9 w Rzeszowie ; Samotność wśród mieszkańców Ekumenicznego Domu Pomocy Społecznej w Prałkowicach [właśc. Prałkowcach]. ; Postawy mieszkańców gminy Kańczuga wobec starości i osób starszych ; Starość i starzenie w opinii członków Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów (na przykładzie Koła Terenowego nr 2 w Kańczudze) ; Znaczenie usług opiekuńczych dla osób starszych ; Biologiczne i społeczne aspekty otępienia typu alzheimerowskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-7707 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest rezultatem dwudniowych obrad polsko-słowackiego sympozjum naukowego, które odbyło się w Rzeszowie w dniach 29-30 kwietnia 2009 r.
Badania przeprowadzono m.in. w woj. podkarpackim, pow. przemyskim i wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy ref.
I. W POSZUKIWANIU SPOSOBÓW PRZECIWDZIAŁANIA PROBLEMOM MARGINALIZUJĄCYM SYTUACJĘ SPOŁECZNĄ JEDNOSTEK I GRUP: Z doświadczeń historycznych pedagogicznego działania na rzecz wsparcia osób zagrożonych marginalizacją ; Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu ; Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu ; Proces wyłaniania się pewnych marginalnych grup społecznych, jak i przeistaczanie się niektórych jednostek na obszary ekskluzji ; Rodina ako nenahraditelná inštitúcia v sociáľnom systeme organizácie (Rodzina jako podstawowa jednostka organizacyjna w społeczeństwie obywatelskim) ; Migracje zarobkowe młodych Polaków a ich zagrożenie marginalizacją w ojczyźnie ; Úloha univerzít pri predchádzaní marginálizácie osôb prostredníctvom saturácie edukačných potrieb (Rola edukacyjna uniwersytetów w zapobieganiu marginalizacji). II. WYBRANE KWESTIE MARGINALIZACJI W ŚWIETLE BADAŃ DIAGNOSTYCZNYCH: Výber vhodného sociálnodiagnostického prístupu v kontexte posúdenia životnej situácie klienta-rodiny. Možnosti súčasnej teórie a praxe. (Dobór właściwego postępowania socjalnodiagnostycznego w kontekście oceny sytuacji życiowej rodziny - klienta. Współczesne możliwości w teorii i praktyce) ; Edukacja osób zagrożonych społecznym wykluczeniem jako metoda i proces budowania gotowości do zmiany ; Przejawy marginalizacji w zakresie uczestnictwa w kulturze niektórych grup i środowisk osób dorosłych z terenu województwa podkarpackiego (w świetle badań diagnostycznych) ; Diagnozowanie w skali regionu potrzeb byłych więźniów, ich sytuacji egzystencjalnej, możliwości wsparcia społecznego jako elementu systemowych oddziaływań zapobiegających marginalizacji i wykluczeniu społecznemu ; Relacje pomiędzy kapitałem ludzkim a rozwojem gospodarczym ; Stan kompetencji obywatelskich młodych dorosłych - na przykładzie opinii studentów pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Perspektywy życiowe uczniów szkół średnich i ich szkolne determinanty. III: INSTYTUCJONALNE I ŚRODOWISKOWE WSPIERANIE JEDNOSTEK I GRUP ZAGROŻONYCH MARGINALIZACJĄ: K problematike otvorenosti univerzit voči potrebám učiaceho sa regiónu (Uczelnie wyższe wsparciem dla rozwoju ekonomicznego regionu) ; Społeczeństwo informacyjne, medialne, sieciowe determinantem transformacji społecznych - potrzeba pedagogiki medialnej ; Aktywizacja zawodowa a problem marginalizacji osób niepełnosprawnych powiatu przemyskiego ; Punkty konsultacyjne jako jedna z form pomocy środowiskom zagrożonym marginalizacją ; Udział towarzystw dobroczynnych w przeciwdziałaniu marginalizacji ubogich dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych - aspekt historyczny ; Przeciwdziałanie marginalizacji osób starszych poprzez edukacyjną ofertę uniwersytetów trzeciego wieku ; Znaczenie edukacji w przeciwdziałaniu marginalizacji społecznej osób bezdomnych ; Bezdomność jako powód marginalizacji i wykluczenia społecznego ; Rola doradztwa zawodowego w przeciwdziałaniu marginalizacji osób bezrobotnych ; Wspieranie osób bezrobotnych poprzez ofertę pedagogicznych studiów podyplomowych ; Trh práce z pohľadu sociológie, ekonómie a ekonomickej sociológie (Rynek pracy w kontekście socjologii, ekonomii i socjologii gospodarczej). IV: ŚRODOWISKOWE UWARUNKOWANIA ZAGROŻENIA MARGINALIZACJĄ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM SYTUACJI KOBIET: Monitorowanie przemocy w rodzinie - "Niebieska Karta" ; Pedagogika socjalna a potrzeby społeczne rodziny ; Dziejowy model edukacji kobiet - marginalizacja w procesie kształcenia ; Przeciw społecznemu wykluczeniu kobiet doświadczających przemocy w rodzinie ; Stygmatyzacja a ryzyko marginalizacji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96665 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Rzeszowskiego. Monografie i Opracowania ; nr 1)
Bibliogr. s. 351-372.
Streszcz. ang.
1. Zagadnienia wprowadzające ; 2. Obszary wiejskie we współczesnych procesach rozwojowych: 2.1. Rozwój obszarów wiejskich, jego czynniki i cechy, 2.2. Instytucje i instrumenty kreowania rozwoju, 2.3. Rozwój obszarów wiejskich w wybranych koncepcjach teoretycznych (koncepcja rozwoju wielofunkcyjnego, koncepcja ładu, koncepcja odnowy, rozwój zrównoważony) ; 3. Rolnictwo i działalność pozarolnicza w rozwoju obszarów wiejskich: 3.1. Rola rolnictwa w rozwoju społeczno-gospodarczym, 3.2. Pozarolnicza działalność gospodarcza na obszarach wiejskich, 3.3. Regionalizm i lokalizm w kompleksowym rozwoju wsi i obszarów wiejskich, 3.4. Interwencjonizm w rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich UE ; 4. Uwarunkowania rozwoju obszarów wiejskich województwa podkarpackiego (przyrodnicze, społeczno-demograficzne, ekonomiczne, syntetyczna ocena uwarunkowań rozwoju) ; 5. Przeobrażenia strukturalne na obszarach wiejskich badanego regionu: 5.1. Zmiany strukturalne potencjału wytwórczego, 5.2. Produkcja rolnicza i jej przeobrażenia, 5.3. Przekształcenia rolnictwa sektora państwowgo, 5.4. Rolnicze spółdzielnie produkcyjne w okresie przemian, 5.5. Pozarolnicza działalność gospodarcza ; 6. Koncepcja zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym jako narzędzie przeciwdziałania marginalizacji: 6.1. Rola samorządu terytorialnego w kształtowaniu rozwoju, 6.2. Znaczenie delimitacji jednostek taksonomicznych w procesie zarządzania regionem, 6.3. Kierunki rozwoju wydzielonych jednostek taksonomicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-6383 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej