Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Proza
(3)
Dostępność
dostępne
(10)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(2)
Autor
Murakami Haruki (1949- )
(2)
Murakami Haruki (1949- ). Śmierć Komandora
(2)
Zielińska-Elliott Anna (1963- )
(2)
Borkowska Hanna
(1)
Ishiguro Kazuo (1954- )
(1)
Morena Francesco
(1)
Skroczyńska-Miklaszewska Maria (1925-1992)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura japońska
(2)
Literatura angielska
(1)
Temat
Malarze japońscy
(4)
Mężczyzna
(3)
Tożsamość osobista
(3)
Rozstanie
(2)
Etyka
(1)
Hokusai, Katsushika (1760-1849)
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pamięć autobiograficzna
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Japonia
(3)
Gatunek
Powieść psychologiczna
(2)
Biografia
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Śmierć Komandora / Haruki Murakami ; 2)
Tytuł oryginału: "Kishidanchō-goroshi. 2, Utsurou metafā hen" 2017.
Stanowi cz. 2 cyklu "Śmierć Komandora". Cz. 1 pt.: Pojawia się idea.
Żona malarza w średnim wieku porzuca go - z dnia na dzień. Podobnie, z dnia na dzień, on sam podejmuje decyzję, by wyprowadzić się z domu. Rezygnuje ze zleceń, wsiada w samochód i przez parę miesięcy włóczy się po północno-wschodniej części wyspy Honsiu. Gdy zmęczony tułaczką wraca do Tokio i prosi przyjaciela o nocleg, ten ma mu do zaoferowania coś znacznie lepszego: opuszczony dom w górach należący do jego ojca, sławnego malarza. W nowym, inspirującym otoczeniu bohater zamierza wieść spokojne życie poświęcone twórczości - korzysta z pracowni mistrza, zaczyna prowadzić lekcje malarstwa w pobliskiej Odawarze i wdaje się w niewiele znaczące romanse. Dom ten dla bohatera powieści stanie się epicentrum przemiany i szczególnej formy odrodzenia - i w sztuce, i w życiu. Pierwszym epizodem tej przemiany będzie odnalezienie na strychu nieznanego obrazu starego mistrza: niemal wiernego odtworzenia sceny zabójstwa Komandora z „Don Giovanniego”. Od momentu tego odkrycia realistyczna narracja zaczyna się stopniowo przeplatać z surrealistycznymi wątkami, a fabułę zaludniają niezwykłe postaci, które uosabiają symbole, idee i metafory. Murakami z lekkością kreśli niezwykłe wizerunki swoich bohaterów, subtelne podważając granicę między marzeniem i rzeczywistością. Pojawiają się znane motywy: wyschnięta studnia, która nęci swoją mistyczną pustką, ekscentryczny milioner oraz niespodziewane i niewyjaśnialne zniknięcie. Czytelnik rozpozna nieoczywiste symbole i bezpretensjonalną erotykę o leciutko perwersyjnym odcieniu. [www.azymut.pl, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-jap. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-lit.jap. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Śmierć Komandora / Haruki Murakami ; 1)
Tytuł oryginału: "Kishidancho-goroshi. 1, Arawareru idea hen" 2017.
Stanowi cz. 1 cyklu "Śmierć Komandora". Cz. 2 pt.: Metafora się zmienia.
W Hong Kongu została uznana za nieprzyzwoitą, ocenzurowana i zakazana dla czytelników poniżej 18 roku życia. W Japonii w środowisku skrajnej prawicy wywołała oskarżenia wobec Harukiego Murakamiego o zdradę narodową, choć jednocześnie została okrzyknięta jednym z największych dokonań tego pisarza. „Śmierć Komandora” to obszerna dwutomowa powieść, na którą fani Murakamiego czekali aż pięć lat. Żona malarza w średnim wieku porzuca go - z dnia na dzień. Podobnie, z dnia na dzień, on sam podejmuje decyzję, by wyprowadzić się z domu. Rezygnuje ze zleceń, wsiada w samochód i przez parę miesięcy włóczy się po północno-wschodniej części wyspy Honsiu. Gdy zmęczony tułaczką wraca do Tokio i prosi przyjaciela o nocleg, ten ma mu do zaoferowania coś znacznie lepszego: opuszczony dom w górach należący do jego ojca, sławnego malarza. W nowym, inspirującym otoczeniu bohater zamierza wieść spokojne życie poświęcone twórczości - korzysta z pracowni mistrza, zaczyna prowadzić lekcje malarstwa w pobliskiej Odawarze i wdaje się w niewiele znaczące romanse. Dom ten dla bohatera powieści stanie się epicentrum przemiany i szczególnej formy odrodzenia - i w sztuce, i w życiu. Pierwszym epizodem tej przemiany będzie odnalezienie na strychu nieznanego obrazu starego mistrza: niemal wiernego odtworzenia sceny zabójstwa Komandora z „Don Giovanniego”. Od momentu tego odkrycia realistyczna narracja zaczyna się stopniowo przeplatać z surrealistycznymi wątkami, a fabułę zaludniają niezwykłe postaci, które uosabiają symbole, idee i metafory. Murakami z lekkością kreśli niezwykłe wizerunki swoich bohaterów, subtelne podważając granicę między marzeniem i rzeczywistością. [www.azymut.pl, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-lit.jap. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-lit.inna (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-lit.jap. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hokusai / [tekst Francesco Morena ; tł. Hanna Borkowska]. - Warszawa : Rzeczpospolita : HPS, cop. 2006. - 119, [9] s. : il. kolor. ; 26 cm.
(Klasycy Sztuki ; 38)
Indeks.
I. LATA NAUKI I WCZESNA TWÓRCZOŚĆ (1760-1793): 1. Książki i drzeworyty: okres Shunrô; 2. W pracowni Katsukawy Shunshô; 3. Ryciny perspektywistyczne i barwne, II. SAMODZIELNA TWÓRCZOŚĆ (1794-1797): 1. Okres Sôri, III. HOKUSAI - ARTYSTA EKSCENTRYCZNY (1798-1810): 1. Okres Hokusai; 2. Talent i fantazja, IV. EPOKA PODRĘCZNIKÓW (1810-1819): 1. Okres Taito; 2. Rysunki z natury i rysunki erotyczne, V. DUŻE CYKLE PEJZAŻOWE (1820-1834): 1. Okres litsu; 2. Portrety aktorów, duchów i bohaterów; 3. 36 widoków góry Fuji; 4. Widoki egzotyczne, kaskady, mariny i słynne mosty; 5. Rysunki kwiatów, VI. "STARZEC OPĘTANY MALARSTWEM" (1834-1849): 1. Okres Manji; 2. Ze stu wierszy stu poetów; 3. Wizerunki wojowników i zwierząt, VII. SŁAWA HOKUSAIA W EUROPIE: 1. Wpływ na sztukę zachodnią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-75.071A/Z-Hokusai K. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "An artist of the floating world" 1986.
Laureat Nagrody Nobla 2017
Booker Prize
Rok 1948. Dla zniszczonej Japonii przyszedł czas przewartościowań. Stary porządek wspierany przez emerytowanego malarza, Masuji Ono, rozsypuje się, a z jego ruin wyłania się nowa rzeczywistość. Masuji musi się odnaleźć w tym obcym mu świecie, zbudować na nowo relację z córkami, inaczej spojrzeć na swoją twórczość i dokonać rozrachunku z własną przeszłością, która skrywa wstydliwe sekrety. I robi to w niezwykły sposób: wytaczając sobie proces, w którym jest jednocześnie oskarżycielem, oskarżonym i sędzią. [Wydawnictwo Albatros, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105823 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-lit.ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-lit.ang. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.18-lit.ang. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej