Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Autor
Kamiński Jacek (ekonomia)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Makromarketing
(1)
Marketing
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [375]-414. Indeks.
Spis treści także w języku angielskim.
R. I. ZAKRES NAUKI O MARKETINGU: 1. Zakres nauki o marketingu w świetle treści wybranych podręczników: Marketing menedżerski ; Źródła rozwoju marketingu menedżerskiego ; Istota marketingu menedżerskiego ; 2. Inne niż podręcznikowe sposoby ujęcia problematyki marketingowej: Poziom analizowania zjawisk marketingowych ; Zróżnicowanie sektorowe ; Sposób prezentowania zjawisk marketingowych ; 3. Zakres nauki o marketingu w świetle Modelu Trzech Dychotomii S. Hunta ; 4. Podsumowanie ; Przypisy ; R. II. PROBLEM DEFINICJI MARKETINGU: 1. Szczególna rola definicji marketingu ; 2. Definicje marketingu AMA ; 3. Konsekwencje dla przedmiotu i zakresu nauki o marketingu wynikające z aktualnej definicji marketingu AMA ; 4. Definicja marketingu a problem statusu marketingu jako nauki ; 5. Negatywne konsekwencje zbyt wąskiego definiowania marketingu: Definiowanie marketingu w sposób menedżerski ; Główne zagrożenia wynikające z menedżerskiego definiowania marketingu ; 6. Podsumowanie ; Przypisy ; R. III. MAKROMARKETING JAKO SUBDYSCYPLINA NAUKI O MARKETINGU: 1. Pojęcie makromarketingu ; 2. Geneza i rozwój makromarketingu: Spór o genezę makromarketingu ; Makromarketing we wczesnym okresie rozwoju nauki o marketingu ; Przyczyny odejścia nauki o marketingu od zainteresowania problematyką makro ; Instytucjonalizacja makromarketingu jako subdyscypliny nauki o marketingu ; 3. Założenia epistemologiczne makromarketingu ; 4. Zakres makromarketingu: Pierwsze próby określenia zakresu makromarketingu ; Zakres makromarketingu przedstawiony na Konferencji EAARM ; Taksonomia Hunta-Burnetta ; Współczesny zakres makromarketingu ; 5. Szkoły makromarketingu ; 6. Podsumowanie ; Przypisy ; R. IV. MARKETING SPOŁECZNY: 1. Ogólne tło powstania marketingu społecznego ; 2. Teoretyczne źródła marketingu społecznego ; 3. Pojęcie marketingu społecznego ; 4. Niejednoznaczność interpretacji społecznych korzyści ; 5. Etyczny wymiar marketingu społecznego ; 6. Ograniczony zakres zainteresowania kwestiami społecznymi ; 7. Podsumowanie ; Przypisy ; R. V. KSZTAŁTOWANIE SYSTEMOWEGO UJĘCIA ZAGADNIEŃ MARKETINGOWYCH: 1. Wczesne próby systemowego ujęcia marketingu ; 2. Wkład W. Aldersona: 5.2.1. Założenia systemowego ujęcia marketingu W. Aldersona: Przyczyny ograniczonej popularności koncepcji W. Aldersona ; Znaczenie dorobku W. Aldersona ; 3. Ujęcie systemowe przed powstaniem JMM ; 4. Podsumowanie ; Przypisy ; R. VI. ZARYS TEORII SYSTEMÓW MARKETINGOWYCH: 1. Pojęcie systemu marketingowego ; 2. Założenia teorii systemów marketingowych: Specjalizacja ; Środowisko macierzyste (social matrix) ; Elementy systemu marketingowego ; Wynik działania systemu marketingowego ; 3. Różnice interpretacyjne i obszary badawcze systemów marketingowych ; 4. Podsumowanie ; Przypisy ; R. VII. FUNKCJE I DYSFUNKCJE MARKETINGU: 1. Funkcje marketingu w gospodarce narodowej ; 2. Marketing a rozwój gospodarczy ; 3. Funkcje marketingu wobec nabywców: Funkcje marketingu wobec nabywców w ujęciu klasycznym ; Funkcje marketingu wobec nabywców w ujęciu funkcjonalnym ; Funkcje marketingu wobec nabywców w ujęciu menedżerskim ; 4. Funkcje marketingu wobec osób zaangażowanych w marketing ; 5. Dysfunkcje marketingu ; 6. Podsumowanie ; Przypisy ; R. VIII. WYKORZYSTANIE DOROBKU MAKROMARKETINGU W PRAKTYCE MARKETINGOWEJ - MARKETING INTERESARIUSZY: 1. Geneza i założenia koncepcji interesariuszy ; 2. Przesłanki ewolucji marketingu w kierunku orientacji na interesariuszy ; 3. Orientacja rynkowa (MO) a orientacja na interesariuszy (SO) ; 4. Stakeholder marketing ; 5. Spór o interesariuszy w definicji marketingu ; 6. Odmiany marketingu zorientowanego na interesariuszy: Postać mikromarketingowa ; Postać makromarketingowa ; 7. Wymagane umiejętności ; 8. Podsumowanie ; Przypisy ; R. IX. MARKETING WOBEC ODPOWIEDZIALNOŚCI ŚRODOWISKOWEJ - MARKETING ZRÓWNOWAŻONY: 1. Imperatyw środowiskowy w marketingu ; 2. Bariery utrudniające skierowanie marketingu na zrównoważoną ścieżkę rozwoju: Dominujący paradygmat społeczny ; Złożoność i wieloaspektowość problematyki środowiskowej ; Opozycyjny wobec zrównoważenia charakter tradycyjnego marketingu ; Pozostałe bariery ; 3. Tradycja zainteresowania marketingu problematyką środowiskową ; 4. W kierunku zielonego marketingu ; 5. Dualny charakter zainteresowania marketingu kwestiami środowiskowymi ; 6. Zrównoważony marketing jako koncepcja makromarketingowa: Pojęcie zrównoważonego marketingu ; Założenia epistemologiczne ; 7. Zarządzanie marketingowe w zrównoważonym marketingu ; Zrównoważona orientacja rynkowa ; Nowy marketing-mix ; 8. Podsumowanie ; Przypisy ; R. X. MAKROMARKETINGOWA INTERPRETACJA EFEKTYWNOŚCI MARKETINGU: 1. Zainteresowanie efektywnością marketingu we wczesnym okresie rozwoju nauki o marketingu ; 2. Od efektywności marketingu do efektywności marketingowej przedsiębiorstwa ; 3. Ewolucja oceny wyników działalności marketingowej przedsiębiorstwa ; 4. W kierunku poszerzonej interpretacji efektywności marketingu ; 5. Wybrane nurty rozważań dotyczące makromarketingowej interpretacji efektywności marketingu: Wzór efektywności marketingu W. Aldersona i propozycja jego modyfikacji ; Poszerzenie rozumienia efektywności marketingu poprzez ocenę niezamierzonych efektów zewnętrznych ; Efektywność marketingu w wymiarze środowiskowym ; 6. Podsumowanie ; Przypisy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-339.138 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107894 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej