Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(6)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Autor
Kamiński Aleksander
(2)
Skucińska Anna
(2)
Burch Noel
(1)
Cynarski Wojciech Jan (1965- )
(1)
Figes Kate
(1)
Figes Kate (1957- )
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gordon Thomas (1918-2002)
(1)
Guerin Suzanne
(1)
Hennessy Eilis
(1)
Huzarski Maciej
(1)
Kozubal Adam
(1)
Kunysz-Rozborska Magdalena
(1)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(1)
Mikut Małgorzata
(1)
Ostrowski Paweł (kultura fizyczna)
(1)
Pelcowa Maria
(1)
Przednowek Krzysztof
(1)
Rybski Jarosław
(1)
Rzepko Marian
(1)
Szafrańska-Poniewierska Dorota
(1)
Szajna Gabriel (1960- )
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Warchoł Krzysztof
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(2)
2000 - 2009
(5)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Temat
Młodzież
(6)
Wychowanie
(4)
Młodzież szkolna
(3)
Samorząd szkolny
(3)
Pedagogika
(2)
Przyjaźń
(2)
Rodzina
(2)
Seksuologia
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczniowie
(2)
Agresywność
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Amatorski ruch artystyczny
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Czas wolny
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
E-learning
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Gerontologia
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Harcerstwo
(1)
Higiena szkolna
(1)
Język
(1)
Język migowy
(1)
Język migowy polski
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Krajoznawstwo
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Kultura masowa
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mowa
(1)
Nauczyciele
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Odpoczynek
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacje uczniowskie
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Postawy
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Radlińska, Helena (1879-1954)
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój fizyczny młodzieży
(1)
Samokształcenie
(1)
Sport szkolny
(1)
Starość
(1)
Turystyka
(1)
Wartość
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaangażowanie szkolne
(1)
Życie
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Galicja
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie bez Porażek.)
Indeks.
W swej kolejnej książce T.Gordon zwraca sie przede wszystkim - choć nie wyłącznie - do nauczycieli. Nie jest to jednak typowy podręcznik metodyki. Autor wychodzi od stwierdzenia, że proces nauczania i uczenia się może przebiegać prawidłowo (a co za tym idzie: być skuteczny), jedynie gdy stosunki między nauczycielem a uczniami opierają się na wzajemnym poszanowaniu odrębności, życzliwości i zaufaniu, a także gdy obie strony nie są zbytnio zaabsorbowane dodatkowymi, nie związanymi z nauką problemami. [Merlin, Internet 2007]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45228 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks
I. Wprowadzenie II. Zakres i sens społeczno-wychowawczy samorządu
młodzieży III. Realizator metody - wychowawca IV. Fundament metody: umiejętne operowanie potrzebami
i zainteresowaniami młodzieży V. Samorząd "rośnie" wraz z psychiką i społeczną
sytuacją młodzieży VI. Rozwój prawidłowy to rozwój organiczny VII. Samorząd funkcjonuje za pośrednictwem zespołów
formowanych na zasadzie dobrowolności, kierowanych
przez przodowników VIII.Wychowanie pośrednie - czynności samorządne
nosicielami wartości społeczno-moralnych IX. Niebezpieczeństwa zagrażające samorządowi X. Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37588 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia, ISSN 0860-2751 ; t. (1404) 1330)
Na stronie tytułowej także tom 1404. oznaczający numer kolejny serii Rozprawy i Studia do numeru 74. wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Bibliografia, netografia na stronach [141]-151.
Wprowadzenie ; I. Zaangażowanie: 1. Zaangażowanie - pojmowanie fenomenu ; 2. Paradoksy zaangażowania: Zaangażowanie a uwikłanie ; Zaangażowanie a neutralność ; Zaangażowanie a racjonalność ; Zaangażowanie a spełnianie się w roli ; 3. Model zaangażowania organizacyjnego ; 4. Zaangażowanie społeczne ; 5. Znaczenie zaufania ; II. Pedagogika społecznie zaangażowana: 1. Stowarzyszenie Ruch Pedagogów Społecznie Zaangażowanych ; 2. Pedagodzy i nauczyciele zaangażowani społecznie ; 3. Pedagogika emancypacyjna ; 4. Postmodernistyczna teoria edukacji w ujęciu Henriego Girouxa ; III. Edukacja zaangażowana: 1. Kto się uczy? ; 2. Kto naprawdę stwarza warunki do uczenia się? Liderzy edukacji, zaangażowani nauczyciele, inicjatywy i organizacje zrzeszające nauczycieli i szkoły ; 3. Niezbędna współpraca i wymiana zasobów ; 4. Najmłodsi dorośli w dynamice zmian i edukacji, która zdaje się niezmienna - znaki zapytania i wiele niewiadomych ; IV. Jak angażować młodych? Podstawy partycypacji społecznej w szkole i środowisku lokalnym: 1. Partycypacja społeczna ; 2. Kultury szkoły ; 3. Skąd czerpać pomysły na działania z młodymi? ; 4. Aktywizacja w środowisku lokalnym ; 5. Czego możemy nauczyć się od młodych?
Głównym celem tej monografii jest przedstawienie relacji/powiązań między przemyślaną praktyką edukacyjną a rozwojem (za)angażowania społecznego młodzieży. Zaangażowanie społeczne jest uwarunkowane wieloczynnikowo i może objawiać się na wiele sposobów i w postaci różnych paradoksów i temu poświęcono pierwszy rozdział monografii. Zaangażowanie jest powiązane z zaufaniem i uzależnione od doświadczeń społecznych. Niezwykle ważne jest to, jaki światopogląd leży u podstaw pedagogicznego myślenia nauczycieli, jaka pedagogika tworzy fundamenty praktyki edukacyjnej angażującej społecznie i o tym traktuje rozdział drugi monografii. Istotne jest też to, jak nauczyciele i pedagodzy postrzegają złożone problemy społeczne i siebie jako inicjatorów zmian. Czy potrafią działać zespołowo i podejmować wspólne działania? Nadzieję niosą zaangażowani nauczyciele i pedagodzy w realizację przemyślanych programów uczenia się i projektów społecznych. Istnieje już wiele bardzo dobrych praktyk i jest z czego czerpać, ponieważ zaangażowani społecznicy chętnie dzielą się zasobami i publikują efekty swoich działań w sieci, czego dowodzę w trzecim rozdziale tej monografii. Szkoła jest nadal znaczącym miejscem rozwoju, w którym młode pokolenia przez co najmniej 12 lat obowiązkowej edukacji mają okazję do rozwoju wielu ważnych umiejętności społecznych. To miejsce wyjątkowe z wielu powodów współcześnie, ponieważ to głównie tu przez pięć dni w tygodniu nawiązują relacje, komunikują się i poznają obszary profesjonalnej wiedzy, uczestnicząc aktywnie w świecie życia. Dla wielu młodych szkoła to jedyne miejsce spotkań z rówieśnikami i nawiązywania bliskich relacji. Warto wiedzieć, kim są uczniowie, w jakich środowiskach żyją na co dzień. Podwaliny zaangażowania społecznego młodzieży tworzone są już we wczesnym okresie ich życia dzięki określonym wzorom zachowań i kluczowym wartościom poznawanym w znaczących środowiskach wychowawczych. Ważne jest, by młodzi mieli okazję do poznawania siebie i rozwijania własnych potencjałów dzięki uczeniu się w działaniu w środowiskach edukacyjnych z kulturą zaufania, otwartą na zaangażowaną współpracę z różnymi grupami społecznymi i promującą aktywizm społeczny. Pragnę jednak podkreślić, że edukacja zaangażowana społecznie nie może być realizowana w oderwaniu od życia społecznego. Szkoła nie jest bezludną wyspą, jest położona w określonym środowisku z całym dobrodziejstwem problemów, wyzwań i zasobów społecznych. Z wprowadzenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-114752 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 209-[211].
Streszczenie w języku angielskim.
1. Znaczenie aktywności fizycznej w rozwoju psychofizycznym dzieci i młodzieży (zdrowy styl życia) 2. Zasady bezpieczeństwa ćwiczeń fizycznych w domu ; 3. Nowoczesne technologie na lekcjach wychowania fizycznego ; 4. Przykłady zestawów ćwiczeń dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych ; 5. Zestaw ćwiczeń do domu dla młodzieży szkół ponadpodstawowych ; 6. Metody kontroli i oceny aktywności, sprawności i wydolności fizycznej w domu ; Piśmiennictwo i akty prawne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród uczniów szkół ponadpodstawowych w Krośnie dot. wartości religijno-moralnych zawartych w Dekalogu (s. 44-62).
Bibliogr. s. 152.
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang. przy pracach.
I. WYZWANIA WSPÓŁCZESNOŚCI. O NOWE JAKOŚCI AKSJOLOGICZNE: Ocalić cywilizację. Szansa czy niemożność? / Kazimierz Szmyd ; Jakość życia człowieka - płaszczyzna aksjologiczna w systemie edukacji / Wojciech Walat ; Inwestować w człowieka - w poszukiwaniu wartościowej edukacji / Zofia Frączek ; Dekalog a młodzież / Janusz Mierzwa ; Odpowiedzialność za życie jako jedna z naczelnych zasad w etyce medycznej / Andrzej Garbarz ; Systemy wartości młodzieży na przełomie wieków / Marzena Cwynar. II. W POSZUKIWANIU SKUTECZNYCH FORM POMOCY WSPÓŁCZESNEMU CZŁOWIEKOWI: Ľudský potenciál a odkývanie jeho bohatstva (Potencjał ludzki a odkrywanie jego bogactwa) / Anna Tokárová ; Tradycyjne i współczesne wizje człowieka a wychowanie jako pomoc człowiekowi (Antropologia i pedagogika auxiliarna) / Józef Łach ; Wokół pojęcia pomocy i wsparcia społecznego / Beata Szluz ; Wolontariat w pomocy społecznej: sprzymierzeniec czy konkurent? / Tadeusz Kamiński ; Polyestetická výchova a integratívna hudobná pedagogika - súčasné koncepcie výchovy človeka k umeniu a k hudbe (Poliestetyczne wychowanie i integracyjna pedagogika muzyczna - współczesne koncepcje wychowania człowieka dla sztuki i dla muzyki) / Irena Medňanská. III. KONCEPCJE POMOCY DZIECKU I RODZINIE: Współczesna polska rodzina i jej miejsce w systemie opiekuńczo-wychowawczym / Wiesława Walc ; Możliwości przeciwdziałania przemocy w rodzinie / Anna Śniegulska ; Pomoc dziecku i rodzinie w systemie oświaty / Anna Sokołowska ; Organizowanie pomocy lekarskiej w szkołach galicyjskich na przełomie XIX i XX wieku / Elżbieta Dolata. IV. POMOC WSPÓŁCZESNEMU CZŁOWIEKOWI - PERSPEKTYWA PRAKTYCZNA: Lektura literatury dziecięcej jako sposób na egzystencjalne niepokoje / Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Dwujęzyczność dziecka niesłyszącego - nowe spojrzenie na rolę języka migowego / Małgorzata Zaborniak-Sobczak ; O wychowaniu językowym uczniów w młodszym wieku szkolnym / Alicja Kubik ; Pomoc dzieciom z zaburzeniami rozwoju i trudnościami w nauce / Małgorzata Alberska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96655 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej