Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Dostępność
dostępne
(19)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(6)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(15)
Autor
Ciesielski Marek
(2)
Długosz Jan (zarządzanie)
(2)
Gazda Andrzej
(2)
Pacana Andrzej
(2)
Łunarski Jerzy
(2)
Bachorz Piotr
(1)
Bielecki Maciej (zarządzanie)
(1)
Blaik Piotr
(1)
Jeszka Anna Maria
(1)
Kisperska-Moroń Danuta
(1)
Krzyżaniak Stanisław (1954- )
(1)
Kupiec Leszek (1936- )
(1)
Liberko Igor
(1)
Malindžák Dušan (1951- )
(1)
Skoczylas Krystyna
(1)
Szołtysek Jacek
(1)
Szymonik Andrzej (1952- )
(1)
Sęp Jarosław
(1)
Tarski Ignacy
(1)
Twaróg Sebastian
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(5)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Temat
Logistyka gospodarcza
(15)
Przedsiębiorstwo
(4)
Łańcuch dostaw
(4)
Zarządzanie jakością
(3)
Controlling
(2)
Elektroniczna wymiana danych
(2)
Transport
(2)
Zarządzanie
(2)
ERP (informat.)
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Gospodarka odpadami
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Innowacje
(1)
Kody kreskowe
(1)
Koszty
(1)
Logistyka gospodarcza międzynarodowa
(1)
MRP
(1)
Magazyn
(1)
Opakowania
(1)
Przedsiębiorstwo spedycyjne
(1)
RFID
(1)
Rachunkowość
(1)
Rozliczenia międzynarodowe
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Zintegrowane systemy informatyczne
(1)
Łączność bezprzewodowa
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(12)
Podręcznik akademicki
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.51 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89276 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sektor usług logistycznych w teorii i praktyce / Anna Maria Jeszka. - Wyd. 2. - Warszawa : Difin, 2013. - 153 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 149-153.
CZĘŚĆ TEORETYCZNA: R. 1 WYBRANE ZAGADNIENIA TEORETYCZNE: Branża jako przedmiot badań w naukach ekonomicznych ; Teorie odnoszące się do struktury i organizacji branży ; Podstawy teoretyczne ewolucji i rozwoju branży ; Teorie odnoszące się do relacji wewnątrzbranżowych ; Znaczenie koncepcji łańcucha dostaw dla rozwoju przedsiębiorstw sektora usług logistycznych ; CZĘŚĆ PRAKTYCZNA: R. 2 STAN OBECNY I KIERUNKI ROZWOJU SEKTORA USŁUG LOGISTYCZNYCH: Usługi logistyczne ; Modele biznesowe usługodawców logistycznych i model sektora ; Generacja forth party logistics jako kolejny etap rozwoju sektora usług logistycznych ; R. 3 WARUNKI ROZWOJU SEKTORA USŁUG LOGISTYCZNYCH: Współczesne trendy w handlu, produkcji i dystrybucji ; Praktyka outsourcingu jako determinanta rozwoju sektora ; Tendencje w zakresie magazynowania i obsługi dostaw ; Baza techniczna jako warunek rozwoju sektora ; R. 4 RELACJE I STRATEGIE: Operator logistyczny w łańcuchu dostaw ; Rola usługodawcy logistycznego w integracji łańcucha dostaw ; Formy rynków i ich regulacja ; Strategie usługodawców logistycznych ; Współpraca z poddostawcami ; Relacje wewnątrzbranżowe ; R.5 ZARZĄDZANIE OPERACJAMI W SEKTORZE USŁUG LOGISTYCZNYCH: Organizacja przewozów drobnicowych (architektura hub and spoke) ; Przykład struktury operacyjnej z jednym magazynem sortowniczym ; Systemy przeładunku, konsolidacji i dekonsolidacji ; Jednostki logistyczne i opakowania stosowane w obsłudze logistycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.51 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101074 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logistyka)
Bibliogr. s. 469-485. Indeks.
1. UWARUNKOWANIA LOGISTYKI W ŁAŃCUCHACH DOSTAW: Rozwój koncepcji logistyki ; Łańcuchy i sieci dostaw ; Strategiczne zarządzanie procesami przepływu dóbr ; Systemowe ujęcie logiki jako wyraz tendencji integracyjnych w procesach przepływu dóbr. 2. OBSŁUGA KLIENTA JAKO PODSTAWA KONKURENCYJNOŚCI FIRM W ŁAŃCUCHACH DOSTAW: Produkty fizyczne w procesach przepływu do klienta ; Definicja logistycznej obsługi klienta ; Elementy logistycznej obsługi klienta i standardy obsługi ; Podstawowe mierniki poziomu obsługi logistycznej ; Polityka obsługi klienta i segmentacja klientów według oczekiwanego poziomu obsługi ; Pomiar kosztów obsługi logistycznej. 3. PODSTAWOWE OBSZARY DZIAŁAŃ LOGISTYCZNYCH: Koncepcje zarządzania przepływem materiałów i produktów ; Gospodarowanie zapasami ; Zakupy i zaopatrzenie ; Transport ; Magazynowanie ; Opakowania w systemach logistycznych ; Logistyczne aspekty sterowania produkcją. 4. USŁUGI LOGISTYCZNE: Definicja usługi logistycznej ; Geneza usług logistycznych ; Operatorzy logistyczni 3PL + 4PL ; Charakterystyka rynku usług logistycznych. 5. TWORZENIE I FUNKCJONOWANIE SIECI LOGISTYCZNYCH: Strategie sieci dostaw ; Konfiguracja sieci logistycznych ; Systemy transportowe, transport intermodalny ; Centra logistyczne i ich rola w sieciach logistycznych. 6. KOORDYNACJA I INTEGRACJA PROCESÓW LOGISTYCZNYCH W ŁAŃCUCHACH DOSTAW: Istota koordynacji i integracji procesów logistycznych w łańcuchach dostaw ; Systemy przetwarzania informacji jako wsparcie logistyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw ; Analiza całkowitego kosztu w procesach logistycznych ; Pomiar funkcjonowania łańcucha dostaw ; Struktury organizacyjne dla potrzeb logistyki ; Zasoby ludzkie w logistyce. 7. WSPÓŁCZESNE WYZWANIA I KIERUNKI ROZWOJU LOGISTYKI: Międzynarodowy wymiar logistyki ; Ryzyko w logistyce ; Dynamiczne koncepcje logistyczne ; E-logistyka ; Logistyka zwrotna ; Zarządzanie projektami logistycznymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92708 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [271]-277.
Rozdz. 1. PODSTAWY TEORETYCZNE LOGISTYKI: 1.1. Pojęcie i istota logistyki, 1.2. Zarys rozwoju logistyki, 1.3. Klasyfikacja logistyki, 1.4. Cele i zadania logistyki, 1.5. Funkcje logistyki, 1.6. Zakres logistyki, 1.7. Łańcuch logistyczny, 1.8. System logistyczny i jego składniki ; Rozdz. 2. INFRASTRUKTURA PROCESÓW LOGISTYCZNYCH: 2.1. Pojęcie infrastruktury, 2.2. Pojęcie i rodzaje infrastruktury logistycznej, 2.3. Infrastruktura organizacyjna, 2.4. Infrastruktura utylizacyjna, 2.5. Infrastruktura magazynowa, 2.6. Infrastruktura transportowa, 2.7. Spedycja, 2.8. Logistyczny system informacyjny ; Rozdz. 3. OTOCZENIE PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH: 3.1. Pojęcie otoczenia, 3.2. Segmenty otoczenia ; Rozdz. 4. LOGISTYCZNA OBSŁUGA KLIENTA: 4.1. Pojęcie logistycznej obsługi klienta, 4.2. Podstawowe elementy obsługi klienta, 4.3. Jakość obsługi klientów ; Rozdz. 5. LOGISTYKA PRODUKCJI: 5.1. Wstęp do procesów produkcyjnych, 5.2. Analiza bazy produkcyjnej, 5.3. Techniczno-technologiczne ujęcie produktu, 5.4. Rynkowe ujęcie produktu, 5.5. Rola logistyki w procesach produkcyjnych, 5.6. Gospodarka odpadami, 5.7. Gospodarka opakowaniami ; Rozdz. 6. ZINTEGROWANA GOSPODARKA MATERIAŁOWA: 6.1. Pojęcie zintegrowanej gospodarki materiałowej, 6.2. Podsystem zaopatrzenia, 6.3. Zapasy materiałowe, 6.4. Gospodarka magazynowa, 6.5. Przechowywanie artykułów spożywczych, 6.6. Koszty zintegrowanej gospodarki materiałowej ; Rozdz. 7. LOGISTYKA DYSTRYBUCJI: 7.1. Pojęcie i znaczenie dystrybucji, 7.2. Cele, zadania i funkcje, 7.3. Kanały dystrybucyjne, 7.4. Logistyczna obsługa handlu detalistycznego ; Rozdz. 8. WSPÓŁCZESNE TENDENCJE W LOGISTYCE: 8.1. Serwis logistyczny, 8.2. Logistyka a służby finansowo-księgowe, 8.3. Miejsce logistyki w zarządzaniu zasobami ludzkimi, 8.4. Logistyka miejska, 8.5. Komunikacja miejska, 8.6. Organizacja logistyki w przedsiębiorstwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.51 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95795 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
1. Współczesna logistyka; 2. System logistyczny w przedsiębiorstwie; 3. Zarządzanie zapasami w przedsiębiorstwie; 4. Rachunek kosztów logistyki; 5. Logistyka zaopatrzenia; 6. Logistyka produkcji; 7. Logistyka dystrybucji; 8. Sieci dostaw; 9. Rynek usług logistycznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.51 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89277 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [212]-219.
R.1. SYSTEM LOGISTYCZNY: Istota systemu logistycznego ; Model systemu logistycznego ; Międzyorganizacyjne systemy logistyczne ; R. 2. NOWOCZESNE ZARZĄDZANIE LOGISTYKĄ - TOTAL LOGISTICS MANAGEMENT (TLM): Pojęcie i istota Total Logistics Management ; Elementy składowe TLM ; Miejsce bezpieczeństwa w systemie logistycznym i Total Logistics Management ; Rola samego produktu w TLM - logistyczna sprawność produktu ; R. 3. BEZPIECZEŃSTWO DZIAŁAŃ LOGISTYCZNYCH: Domeny bezpieczeństwa związane z logistyką ; Klasyfikacja zagrożeń systemu logistycznego ; Logistyka w sytuacjach kryzysowych ; R. 4. ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM W SYSTEMIE LOGISTYCZNYM: Istota i definicja zarządzania bezpieczeństwem systemu logistycznego ; Fazy zarządzania kryzysowego ; Zarządzanie progresywne ; Zarządzanie konserwatywne ; Zarządzanie ryzykiem w systemach logistycznych ; Narzędzia pomocne w zarządzaniu bezpieczeństwem systemu logistycznego w ujęciu makro i mikro: Komputerowe wspomaganie decyzji w planowaniu bezpieczeństwa, Business Intelligence narzędziem wspomagającym proces podejmowania decyzji w sytuacjach kryzysowych, Zastosowanie systemów komputerowych w podejmowaniu decyzji w obszarze projektowania bezpieczeństwa ; R. 5. BEZPIECZEŃSTWO SYSTEMÓW LOGISTYCZNYCH W WYMOGACH I NORMACH MIĘDZYNARODOWYCH: ISO 28000: 2007 - System Zarządzania Bezpieczeństwem Łańcucha Dostaw ; ISO 26000: 2010 - Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności ; ISO 22301: 2012 - System Zarządzania Ciągłością Działania ; SQAS (Safety and Quality Assessment System) - System Badania i Oceny Bezpieczeństwa i Jakości ; Inicjatywy Bezpieczeństwa Kontenerowego (CSI) ; C-TAPT - Customs-Trade Partnership Against Terrorism ; Certyfikaty TAPA (Technology Asset Protection Association) ; ISPS (International Ship and Port Facility Security Code) - Międzynarodowy Kodeks Ochrony Statku i Obiektu Portowego ; Zaawansowane informacje o ładunku ACI (Advanced Cargo Information) ; Bezpieczeństwo żywności ; Upoważniony Podmiot Gospodarczy AEO ; ISO 31000: 2009 Zarządzanie ryzykiem ; COSO II: 2004 Zarządzanie ryzykiem w korporacji ; ISO/IEC 27001 - Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji ; R. 6. BEZPIECZEŃSTWO ŁAŃCUCHA DOSTAW: Łańcuch dostaw jako system logistyczny ; Zagrożenia w funkcjonowaniu łańcucha dostaw ; Zarządzanie ciągłością działania łańcucha dostaw ; R. 7. UWARUNKOWANIA BEZPIECZEŃSTWA W TRANSPORCIE ZEWNĘTRZNYM: Organizacja transportu materiałów niebezpiecznych ; Organizacja transportu ponadnormatywnego ; Organizacja przewozu kontenerów ; Bezpieczeństwo ładunku w transporcie lądowym ; Bezpieczeństwo transportu wodnego ; R. 8. TEMATYKA W BEZPIECZEŃSTWIE PROCESÓW TRANSPORTOWYCH: Istota i struktura telematyki w transporcie ; Monitorowanie samochodowych środków transportowych ; Identyfikacja systemów monitorowania i lokalizacji pojazdów ; Inteligentne systemy transportowe ; R. 9. BEZPIECZEŃSTWO W TRANSPORCIE WEWNĘTRZNYM I MAGAZYNOWYM: Ogólne zasady bezpieczeństwa przy obsłudze urządzeń transportu wewnętrznego ; Dozór techniczny w zakresie eksploatacji ; Wymagania w zakresie użytkowania maszyn przez pracowników podczas pracy ; Laserowe systemy bezpieczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102173 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [61].
1. Znaczenie logistyki w zarządzaniu organizacją ; 2. Problemy jakości w działaniach logistycznych ; 3. Zapewnienie jakości w logistyce z pomocą standardów zarządzania ; 4. Wytyczne zarządzania jakością według normy ISO 9001 ; Projektowanie i wdrażanie systemu zarządzania jakością ; Doskonalenie systemu zarządzania jakością w logistyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [61].
1. Znaczenie logistyki w zarządzaniu organizacją ; 2. Problemy jakości w działaniach logistycznych ; 3. Zapewnienie jakości w logistyce z pomocą standardów zarządzania ; 4. Wytyczne zarządzania jakością według normy ISO 9001 ; Projektowanie i wdrażanie systemu zarządzania jakością ; Doskonalenie systemu zarządzania jakością w logistyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98175 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [143]-145.
Istota logistyki ; Definicja logistyki ; Hierarchiczne poziomy logistyki ; Kierunki rozwoju logistyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-98486 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1. Wprowadzenie do logistyki ; 2. Podstawy logistyki przedsiębiorstw ; 3. Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie ; 4. Instrumentarium zarządzania w logistyce ; 5. System zarządzania jakością w logistyce ; 6. System zarządzania środowiskowego oraz bezpieczeństwa i higieny pracy w przedsiębiorstwach logistycznych ; 7. Obsługa klienta ; 8. Przepływy logistyczne ; 9. System informacyjny ; 10. Formy organizacji komórek logistycznych ; 11. Controlling.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-[152].
I . ODPADY: Źródła i przyczyny powstawania odpadów ; Gospodarowanie odpadami ; Klasyfikacja odpadów ; II. EKOLOGICZNE, EKONOMICZNE I PRAWNE UWARUNKOWANIA GOSPODARKI ODPADAMI: Ekologiczne podejście do gospodarowania zasobami ; Ekonomiczne uzasadnienie zagospodarowania odpadów ; Prawne uwarunkowania gospodarki odpadami ; III. LOGISTYKA W KSZTAŁTOWANIU STRUMIENI ZWROTNYCH: Od modelu liniowego do zamykania cyklu gospodarowania ; Logistyka zwrotna jako koncepcja kształtowania przepływów odpadów ; Przedmiot, cele i zadania logistyki zwrotnej ; System logistyczny gospodarowania odpadami ; IV. ZADANIA LOGISTYKI ZWROTNEJ W SYSTEMACH GOSPODARKI ODPADAMI: Zadania logistki zwrotnej w systemach gromadzenia odpadów ; Zadania logistyki zwrotnej w zakresie transportu odpadów ; Zadania logistyki zwrotnej w sytemach gospodarowania odpadów ; V. LOGISTYKA ZWROTNA W ŁAŃCUCHACH DOSTAW: Łańcuch dostaw a działania logistyki zwrotnej ; Rola logistyki zwrotnej w konfigurowaniu łańcuchów dostaw ; Logistyka zwrotna a strategia "pull-push" - praktyka gospodarowania odpadami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104323 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logistyka : koncepcja zintegrowanego zarządzania / Piotr Blaik. - Wyd. 3. zm. - Warszawa : PWE, 2010. - 476 s. : rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [461]-470. Indeks.
Rozdz. 1. ISTOTA I PRZEWARTOŚCIOWANIA POJĘCIA LOGISTYKI: 1.1. Przegląd i interpretacja znaczących definicji logistyki ; 1.2. Ewolucja i przewartościowania przedmiotu, celów i instrumentów logistyki jako podstawowych wyznaczników pojęcia logistyki ; 1.3. Logistyka jako kategoria zintegrowanego zarządzania ; 1.4.Teoretyczne koncepcje logistyki. Rozdz. 2. TRENDY I DETERMINANTY ROZWOJU I ZMIAN W LOGISTYCE: 2.1. Geneza oraz fazy i kierunki rozwoju logistyki ; 2.2. Czynniki determinujące rozwój logistyki - próba klasyfikacji i hierarchizacji ; 2.3. Czynniki kształtujące zmiany w logistyce w świetle badań w krajach zachodnich ; 2.4. Megatrendy i determinanty określające popyt i możliwości podaży w sferze/zakresie logistyki i usług logistycznych w świetle badań w Europie Zachodniej ; 2.5. Czynniki stymulujące i ograniczające rozwój logistyki w Polsce ; 2.6. Wizja rozwoju logistyki: 2.6.1. Podstawy oraz przejawy diagnozowania i projektowania wizji rozwoju logistyki, 2.6.2. Scenariusze wizji logistyki w 2015 roku, 2.6.3. Scenariusze wizji przyszłości mobilności i transportu w Niemczech w 2025 roku. Rozdz. 3. PODSTAWOWE WYMIARY NOWOCZESNEJ KONCEPCJI LOGISTYKI: 3.1. Relacje i właściwości nowoczesnej koncepcji logistyki ; 3.2. Podstawowe zasady kształtowania nowoczesnej koncepcji logistyki ; 3.3. Podstawowe aspekty i orientacje nowoczesnej koncepcji logistyki: 3.3.1. Logistyka jako system i koncepcja zarządzania przepływami towarów i informacji oraz podsystem przepływowo zorientowanego zarządzania przedsiębiorstwem, 3.3.2. Logistyka jako sieć (struktura) kluczowych procesów zarządzania i transformacji w systemie przepływów w skali przedsiębiorstwa, 3.3.3. Logistyka jako koncepcja zorientowana na wymogi rynku, wspomagająca i wzbogacająca marketingowy proces tworzenia wartości, 3.3.4. Logistyka jako systemowa orientacja i determinanta efektywności w skali przedsiębiorstwa i rynku, 3.3.5. Logistyka jako koncepcja i determinanta zorientowanej na przepływy organizacji i transformacji modelowej przedsiębiorstwa. Rozdz. 4. IDENTYFIKACJA I KSZTAŁTOWANIE SYSTEMÓW LOGISTYCZNYCH: 4.1. Podejście systemowe jako podstawa interpretacji i kształtowania orientacji i struktur współczesnej logistyki ; 4.2. Podstawowe kryteria i przekroje klasyfikacji systemów logistycznych ; 4.3. Powiązania między systemami logistycznymi - wstępna identyfikacja ; 4.4. Kształtowanie i wdrażanie systemów logistycznych ; 4.5. System logistyczny przedsiębiorstwa jako przejaw rozwoju i pełnej integracji w skali mikroekonomicznej. Rozdz. 5. STRUKTURA PROCESÓW LOGISTYCZNYCH I PROBLEMY JEJ KSZTAŁTOWANIA: 5.1. Istota i znaczenie orientacji na procesy w zintegrowanym zarządzaniu ; 5.2. Pojęcie i podstawowe właściwości procesu ; 5.3. Kryteria i przekroje klasyfikacji procesów ; 5.4. Klasyfikacja i strukturyzacja procesów logistycznych w aspekcie zarządzania i tworzenia wartości ; 5.5. Modelowanie kluczowych procesów logistycznych w przedsiębiorstwie ; 5.6. Poziomy oraz sposoby analizy i oceny procesów logistycznych ; 5.7. System i procesy transformacji logistycznej w aspekcie tworzenia wartości ; 5.8. Proces cyrkulacji logistycznej. Rozdz. 6. IDENTYFIKACJA STRUKTURY I PRZEJAWÓW WDRAŻANIA PROCESU ZARZĄDZANIA LOGISTYCZNEGO: 6.1. Istota i funkcje procesu zarządzania logistycznego ; 6.2. Kompleksowość logistycznych sytuacji decyzyjnych ; 6.3. Podstawowe orientacje procesu zarządzania logistycznego - próba systematyki ; 6.4. Założenia koncepcji zintegrowanego zarządzania logistycznego ; 6.5. Koncepcja "nawigatora" zarządzania logistycznego jako przykład całościowej orientacji logistycznej w badaniach i w praktyce zarządzania w przedsiębiorstwach. Rozdz. 7. KONCEPCJA LOGISTYCZNIE ZORIENTOWANEGO ZINTEGROWANEGO ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM: 7.1. Tendencje integracyjne w logistyce i przewartościowania strategicznych funkcji zarządzania logistycznego ; 7.2. Założenia i struktura koncepcji logistycznie zorientowanego zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem ; 7.3. Zakres i możliwości oddziaływania koncepcji zarządzania logistycznego na podstawowe sfery zarządzania w przedsiębiorstwie ; 7.4. Opcje strategiczne logistyki ; 7.5. Proces logistycznie zorientowanego zarządzania strategicznego ; 7.6. Proces logistycznie zorientowanego zarządzania operacyjnego. Rozdz. 8. ZARZĄDZANIE ŁAŃCUCHEM DOSTAW (SCM) JAKO PRZEJAW INTEGRACJI ZARZĄDZANIA LOGISTYCZNEGO MIĘDZY PRZEDSIĘBIORSTWAMI: 8.1. Istota i rozwój koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) ; 8.2. Modele integracji zarządzania łańcuchem dostaw ; 8.3. Potencjały efektów związane z rozwojem koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw ; 8.4. Korzyści wdrażania koncepcji SCM w świetle badań w przedsiębiorstwach w krajach zachodnich ; 8.5. Przesłanki i przejawy integracji zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) i zarządzania relacjami z klientami (CRM). Rozdz. 9. LOGISTYKA A INNE PRZEKROJOWE KONCEPCJE ZARZĄDZANIA: 9.1. Ogólne założenia integracji logistyki z innymi współczesnymi koncepcjami zarządzania w zintegrowanym zarządzaniu przedsiębiorstwem ; 9.2. Koncepcja zarządzania logistyczno-marketingowego jako przejaw rozwoju i integracji logistyki i marketingu ; 9.3. Logistyka a zarządzanie wyszczuplające (LM) ; 9.4. Logistyka a kompleksowe zarządzanie jakością (TQM) ; 9.5. Logistyka a zarządzanie kategorią czasu (TBM) ; 9.6. Logistyka a efektywna obsługa klienta (ECR) ; 9.7. Logistyka a zarządzanie innowacjami (IM) ; 9.8. Przejawy wpływu wdrażania przekrojowo zorientowanych koncepcji zarządzania na oczekiwane efekty i sukces przedsiębiorstwa. Rozdz. 10. ORGANIZACJA LOGISTYKI W PRZEDSIĘBIORSTWIE: 10.1. Podstawowe koncepcje i zasady kształtowania organizacji logistyki w przedsiębiorstwie ; 10.2. Czynniki wpływające na organizację logistyki w przedsiębiorstwie ; 10.3. Formy organizacyjne logistyki w przedsiębiorstwie: 10.3.1. Logistyka w funkcjonalnej strukturze organizacyjnej, 10.3.2. Logistyka w dywizjonalnej strukturze organizacyjnej, 10.3.3. Logistyka w macierzowej strukturze organizacyjnej ; 10.4. Logistyka w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa w świetle badań i doświadczeń w krajach zachodnich. Rozdz. 11. PROBLEMY IDENTYFIKACJI I RACJONALIZACJI STRUKTURY KOSZTÓW LOGISTYKI: 11.1. Istota i kierunki racjonalizacji kosztów logistyki ; 11.2. Zagadnienie wyodrębnienia i identyfikacji kosztów logistyki ; 11.3. Zadania, zakres i przekroje rachunku kosztów logistyki ; 11.4. System rachunku kosztów procesów ; 11.5. Target costing jako instrument rynkowo zorientowanego zarządzania kosztami logistyki ; 11.6. Tendencje rozwojowe i struktura kosztów logistyki w świetle badań w krajach zachodnich. Rozdz. 12. PODSTAWY SYSTEMOWEJ KONCEPCJI EFEKTYWNOŚCI LOGISTYKI W ASPEKCIE ZARZĄDCZYM ORAZ LOGISTYCZNE POTENCJAŁY EFEKTÓW I TWORZENIA WARTOŚCI: 12.1. Założenia systemowej koncepcji efektywności logistyki w aspekcie zarządzania: 12.1.1. Kategoria efektywności - problemy interpretacji, 12.1.2. Istota i przewartościowania w strukturze koncepcji efektywności logistyki w aspekcie systemowym i zarządczym, 12.1.3. Proces kształtowania efektywności w systemie logistyki, 12.1.4. Logistics Performance Measurement jako koncepcja systemowej analizy i pomiaru wyników osiąganych w logistyce ; 12.2. Efektywność potencjalna logistyki w aspekcie zarządczym ; 12.3. Identyfikacja logistycznych potencjałów oczekiwanych efektów: 12.3.1. Istota i strategiczne znaczenie potencjałów efektów i tworzenia wartości, 12.3.2. Klasyfikacja i strukturyzacja logistycznych potencjałów efektów i tworzenia wartości, 12.3.3. Koncepcja trójwymiarowego efektu i potencjału strategicznego logistyki, 12.3.4. Model korzyści przedsiębiorstwa z tytułu przewagi konkurencyjnej ; 12.4. Zakres wdrożenia koncepcji logistyki w przedsiębiorstwie a poziom efektywności w świetle badań w krajach zachodnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.51 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks Spis treści także ang., ros.
1. Ogólne wiadomości o transporcie 2. Środki transportu 3. Drogi transportowe 4. Przedmiot przewozu 5. Czas transportu 6. Koszt transportu 7. Wybór drogi i gałęzi transportu w przewozach
międzynarodowych 8. Organizacja transportu w Polsce Ludowej 9. Transport w obsłudze wymiany międzynarodowej 10.Transport w obsłudze międzynarodowego ruchu
osobowego 11.Transport międzynarodowy jako instrument bilansu
płatniczego 12.Międzynarodowa współpraca transportowa 13.Spedycja międzynarodowa 14.Dokumentacja spedycyjna i przewozowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37389 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [139]-145.
I. KOSZTY LOGISTYKI W PRZEDSIĘBIORSTWIE: 1. Pojęcia kosztu w przedsiębiorstwie ; 2. Różnorodność i klasyfikacja kosztów w przedsiębiorstwie ; 3. Istota i terminologia kosztów logistyki ; 4. Problematyczność kosztów logistyki. II. RACHUNEK KOSZTÓW LOGISTYKI: 1. Pojęcie i rodzaje rachunków kosztów w przedsiębiorstwie ; 2. Zasady rachunku kosztów logistyki ; 3. Ewidencja kosztów logistyki. III. TEORETYCZNE PODSTAWY CONTROLLINGU LOGISTYKI W PREZDSIĘBIORSTWIE: 1. Pojęcie controllingu ; 2. Podział controllingu ; 3. Zadania i zakres controllingu ; 4. Istota i funkcje controllingu logistyki ; 5. Mierniki i wskaźniki logistyczne ; 6. Miejsce controllingu logistyki w strukturze organizacyjnej ; 7. Wpływ controllingu na poziom obsługi klienta. IV. INFORMACYJNE POTRZEBY CONTROLLINGU LOGISTYKI: 1. Pojęcie i źródła informacji dla controllingu logistyki ; 2. Rachunkowość jako źródło informacji ; 3. Informatyczne systemy obsługi przedsiębiorstwa ; 4. Zadania systemów informatycznych w controllingu logistyki ; 5. Ewolucja informatyczna systemów zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95758 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
1. Strategie zarządzania logistycznego ; 2. Podstawy zarządzania logistycznego ; 3. Zarządzanie łańcuchem dostaw ; 4. Elektroniczna wymiana danych w logistyce ; 5. Systemy informatyczne w logistyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95750 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [249]-253.
1. Istota, cechy i znaczenie technologii logistycznych ; 2. Technologie informacyjne w łańcuchach dostaw: 2.1. Technologia baz danych, 2.2. Komputerowe wspomaganie pracy zespołowej, 2.3. Technologia agentowa, 2.4. Zintegrowane systemy informatyczne, 2.5. Informatyczne wspomaganie zarządzania łańcuchem dostaw ; 3. Systemy automatycznej identyfikacji: 3.1. Automatyczna identyfikacja i sposoby reprezentacji danych, 3.2. Historia i rodzaje kodu kreskowego, 3.3. Obszary zastosowań kodów kreskowych, 3.4. Etykieta logistyczna, 3.5. Urządzenia techniczne i aplikacje stosowane w systemach automatycznej identyfikacji, 3.6. Korzyści i obszary zatosowań systemów automatycznej identyfikacji w logistyce, 3.7. Kryteria wyboru systemów automatycznej identyfikacji, 3.8. RFID - technologia przyszłości, 3.9. Voice solutions - systemy sterowania głosem, 3.10. Przykład zastosowania systemów automatycznej identyfikacji w obrocie przesyłek ekspresowych ; 4. Elektroniczna wymiana danych: 4.1. Elektroniczna wymiana danych a EDI, 4.2. Elektroniczna wymiana danych opierająca się na języku XML ; 5. Systemy łączności bezprzewodowej stosowane w logistyce: 5.1. Standard DECT, 5.2. System GSM, 5.3. System UMTS, 5.4. System TETRA, 5.5. Systemy łączności satelitarnej, 5.6. Sieci bezprzewodowe 802.11, 5.7. Bluetooth, 5.8. Technologia ZigBee/IEEE 802.15.4, 5.9. System GPS ; 6. Współczesne technologie w transporcie: 6.1. Charakterystyka technologii transportowych, 6.2. Transport samochodowy, 6.3. Transport kolejowy, 6.4. Żegluga śródlądowa, 6.5. Transport morski, 6.6. Transport lotniczy, 6.7. Transport kombinowany ; 7. Zaawansowane technologie w praktyce magazynowej ; 8. Rola opakowań w technologiach logistycznych: 8.1. Typy i funkcje opakowań z punktu widzenia procesów logistycznych, 8.2. Znaczenie systemu wymiarowego w technologiach logistycznych, 8.3. Konteneryzacja i paletyzacja, 8.4. Systemy opakowań zwrotnych, 8.5. Projektowanie opakowań na potrzeby logistyki, 8.6. Znakowanie opakowań, 8.7. Proces pakowania i maszyny pakujące, 8.8. Technologie zagospodarowania odpadów opakowaniowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.51 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-93435 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej