Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Autor
Keefe Patrick Radden (1976- )
(2)
Dzierzgowski Jan
(1)
Makowska Marta
(1)
Ociepa Roman
(1)
Virapen John (1943- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(2)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(2)
angielski
(1)
Odbiorca
Lekarze
(1)
Temat
Przemysł farmaceutyczny
(4)
Etyka biznesu
(3)
Marketing
(3)
Korupcja
(2)
Leki
(2)
Leki opioidowe
(2)
Ludzie bogaci
(2)
Procesy sądowe
(2)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(2)
Przestępczość farmaceutyczna
(2)
Purdue Pharma
(2)
Sacklerowie (rodzina)
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Działanie uboczne leków
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Gatunek
Reportaż
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Historia
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wyznania pracownika koncernu farmaceutycznego. Koncernom farmaceutycznym zależy na tym, żebyśmy byli stale chorzy. Chcą nam wmówić różne dolegliwości. A jedynym powodem takiego postępowania jest chęć zysku. Skutek uboczny: śmierć to oparta na faktach opowieść o korupcji i oszustwach napisana przez dr. Johna Virapena, który określany jest mianem "osoby wtajemniczonej z kręgu Wielkiej Farmacji". W czasie 35 lat pracy w branży farmaceutycznej (głównie jako dyrektor generalny Eli Lilly and Company w Szwecji) odpowiadał za wprowadzanie na rynek wielu leków. Wszystkie miały efekty uboczne. John Virapen opowiada teraz całą prawdę i ujawnia tajemnice, których mieliśmy nigdy nie poznać. [Publicat, 2011]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego / Marta Makowska. - Wydanie II (wznowienie). - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 262 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 255-262.
R. I. Rola firm farmaceutycznych we współczesnym społeczeństwie i gospodarce: 1. Charakterystyka rynku farmaceutycznego w Polsce ; 2. Marketing firm farmaceutycznych ; 3. Socjologiczne aspekty marketingu farmaceutycznego: Medykalizacja i farmakologizacja społeczeństwa ; Samoleczenie ; Utrata zaufania pacjentów do lekarzy ; Pozytywne społeczne aspekty działania firm farmaceutycznych ; R.II. Etyka marketingu farmaceutycznego: 1. Koncepcja odpowiedzialności społecznej firm farmaceutycznych ; 2. Dylematy etyczne producentów leków ; 3. Konflikt interesów w relacji lekarza z przemysłem farmaceutycznym ; 4. Dotychczasowy stan wiedzy o etyce w relacjach lekarzy z przedstawicielami medycznymi ; R. III. Działania marketingowe firm farmaceutycznych w ujęciu teorii socjologicznych i psychologii społecznej: 1. Teoria wymiany społecznej: Teoria wymiany G.C. Homansa: Teoria wymiany P.M. Blau ; 2. Wywieranie wpływu na ludzi - koncepcje psychologii społecznej: Reguła wzajemności ; Reguła sympatii ; Reguła kontrastu ; Reguła autorytetu ; Reguła niedostępności ; Społeczny dowód słuszności ; Reguła konsekwencji ; Neurolingwistyczne programowanie (NLP) ; 3. Teorie a scenariusze rozmowy z lekarzem dla przedstawicieli medycznych ; R. IV. Oficjalne standardy marketingu farmaceutycznego: 1. Uregulowania prawne ; 2. Uregulowania kodeksowe: Kodeks Farmaceutycznej Etyki Marketingowej leków wydawanych wyłącznie z przepisu lekarza: Kodeks Dobrych Praktyk Marketingowych Przemysłu Farmaceutycznego, Współpracy z Przedstawicielami Ochrony Zdrowia i Organizacjami Pacjentów ; Porównanie polskiego prawa oraz dobrowolnych kodeksów ; Kodeks Etyki Lekarskiej ; Karta Lekarza ; 3. Porównanie standardów prawnych i etycznych w Polsce z obowiązującymi w Stanach Zjednoczonych Ameryki oraz Unii Europejskiej ; 4. Przykłady naruszania zasad prawnych i etycznych ; R. V. Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego, punkt widzenia przedstawicieli medycznych. Wyniki badań: 1. Metodologia: Pytania badawcze ; Metoda badawcza ; Badana grupa ; 2. Wyniki badań: Specyfika pracy przedstawiciela medycznego: Wymagania wobec kandydatów na stanowisko reprezentanta ; Cztery główne funkcje przedstawiciela medycznego ; Spotkania cyklowe ; Zadania przedstawiciela ; Dyspozycyjność i trudności w pracy przedstawiciela medycznego ; Motywacja przedstawiciela medycznego ; Kontrola ; Specyfika pracy przedstawiciela medycznego – podsumowanie ; Infrastruktura etyczna firm farmaceutycznych ; Zasady pracy przedstawicieli medycznych ; Źródła wiedzy o prawidłowym zachowaniu ; Nadzór nad odpowiednim zachowaniem przedstawicieli ; Etyka w firmach innowacyjnych i w firmach generycznych ; Przykłady naruszenia zasad ; Infrastruktura etyczna firm farmaceutycznych – podsumowanie ; Budowanie relacji z lekarzami ; Pierwszy kontakt z lekarzem ; Przebieg standardowej wizyty w gabinecie lekarskim ; Długość wizyty ; Elementy manipulacji i wywierania wpływu podczas wizyty w gabinecie lekarskim ; Liczba przedstawicieli odwiedzających codziennie jednego lekarza ; Oficjalna zgoda na wizyty przedstawiciela medycznego w gabinecie lekarskim ; Umawianie się z lekarzami ; Motywy przyjmowania przedstawicieli medycznych przez lekarzy ; Wizyty w gabinetach prywatnych ; Obiektywizm przekazywanych informacji ; Standardy etyczne lekarzy w oczach reprezentantów ; Budowanie relacji z lekarzami – podsumowanie ; Działalność dobroczynna, edukacyjna i badawcza a narzędzia marketingowe ; Działalność dobroczynna ; Darowizny lekowe ; Gadżety, upominki i prezenty ; Darmowe próbki leków ; Białe soboty, białe niedziele ; Badania IV fazy ; Prezentacje, workshopy, eventy, minisympozja ; Konferencje, zjazdy i kongresy naukowe ; Artykuły sponsorowane ; Media kontra relacje lekarz - przedstawiciel medyczny ; Potrzeba nowych regulacji prawnych ; Działalność dobroczynna, edukacyjna i badawcza a narzędzia marketingowe – podsumowanie ; R. VI. Postrzeganie marketingu farmaceutycznego przez lekarzy. Wyniki badań ; 1. Metodologia: Pytania badawcze ; Metoda badawcza ; Badana grupa ; 2. Cechy społeczno-demograficzne respondentów ; 3. Wyniki badań: Stosunek lekarzy do spotkań z przedstawicielami medycznymi ; Powody, dla których lekarze nie przyjmują z reguły przedstawicieli medycznych ; Motywy przyjmowania przedstawicieli medycznych ; Długość trwania wizyty ; Liczba przedstawicieli odwiedzających lekarza ; Postrzeganie funkcji przedstawiciela medycznego przez lekarzy ; Analiza wypowiedzi lekarzy dostrzegających różnice pomiędzy przedstawicielami promującymi leki oryginalne oraz leki generyczne ; Główne funkcje przedstawiciela ; Główna funkcja przedstawiciela według lekarzy niedostrzegających różnic pomiędzy przedstawicielami promującymi leki oryginalne oraz leki generyczne ; Źródła informacji o lekach, z których korzystają lekarze ; Zaufanie lekarzy do informacji przekazywanych przez przedstawicieli medycznych ; Próbki leków - dostarczanie ich lekarzom oraz sposoby ich wykorzystywania przez medyków ; Poufność wypisywanych przez lekarzy recept ; Ocena etyki zawodowej przedstawicieli medycznych przez lekarzy ; Stosunek lekarzy do zakazu przyjmowania przedstawicieli medycznych w godzinach pracy ; Prezenty od przedstawicieli medycznych ; Współpraca lekarzy z firmami farmaceutycznymi w ciągu ostatnich 12 miesięcy ; Opinie lekarzy o marketingu firm farmaceutycznych ; Opinie lekarzy o marketingu firm farmaceutycznych - analiza czynnikowa ; Indeks rygoryzmu ; Indeks poziomu świadomości wywierania wpływu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113003 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Empire of pain : the secret history of the Sackler dynasty/ Patrick Radden Keefe. - Wydanie I. - London : Picador, 2022. - XII, [4], 535 stron ; 20 cm.
Indeks.
Tekst w języku angielskim.
The Sackler name adorns the walls of many storied institutions - Harvard; the Metropolitan Museum of Art; Oxford; the Louvre. They are one of the richest families in the world, known for their lavish donations in the arts and the sciences. The source of the family fortune was vague, however, until it emerged that the Sacklers were responsible for making and marketing Oxycontin, a blockbuster painkiller that was a catalyst for the opioid crisis - an international epidemic of drug addiction which has killed nearly half a million people. In this masterpiece of narrative reporting and writing, award-winning journalist and host of the Wind of Change podcast Patrick Radden Keefe exhaustively documents the jaw-dropping and ferociously compelling reality. Empire of Pain is the story of a dynasty: a parable of twenty-first-century greed. [Macmillan, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-O/j.ang. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Seria Amerykańska)
Bibliografia na stronach
Bracia Arthur, Raymond i Mortimer Sacklerowie w ciągu kilku dekad zbudowali imperium. Niczym Medyceusze obejmowali mecenatem artystów, a setki milionów dolarów przeznaczali na filantropię. Najstarszy stał za sukcesem Valium i komercjalizacją rynku farmaceutycznego. Braciom podarował firmę Purdue Frederick – zbili na niej fortunę, lecz na zawsze pogrzebali dobre imię Sacklerów. Majątek rodziny szacowano na miliardy dolarów, ale niepohamowana rządza bogactwa pchnęła ich dalej: do intratnego sektora leków opioidowych. Arthur i Mortimer chcieli, by ich produkt był czymś więcej niż tylko specjalistycznym środkiem stosowanym w opiece paliatywnej. Miał przynieść ulgę rzeszom zwykłych Amerykanów cierpiących na pospolite bóle. Swój lek – OxyContin – reklamowali jako bezpieczną alternatywę dla morfiny. W rzeczywistości jego główny składnik – oksykodon – był od niej dwa razy silniejszy, o czym doskonale wiedzieli. Agresywna strategia marketingowa w ciągu kilkunastu lat doprowadziła do tragedii – setki tysięcy Amerykanów uzależniło się od opioidów, a śmierć z powodu przedawkowania była jedną z głównych przyczyn zgonów w USA. Sacklerowie uparcie powtarzali, że problem nie leży w leku, tylko w jego użytkownikach. "Imperium bólu" to porażająca opowieść o ambicji, filantropii, bezkarności i korumpowaniu publicznych instytucji. To także historia stulecia amerykańskiego kapitalizmu. [Wydawnictwo Czarne, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-66 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 10.
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113316 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej