Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(12)
Forma i typ
Książki
(10)
Czasopisma
(2)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(10)
Autor
Jarecka Urszula
(2)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(2)
Burgiel Aleksandra
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Dutkiewicz Joanna
(1)
Dyczewski Leon (1936- )
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Kołodziej Sabina
(1)
Miklaszewski Stanisław (1947- )
(1)
Mikuła Bogusz (1966- )
(1)
Pająk Kazimierz (1953- )
(1)
Patrzałek Wanda (1955- )
(1)
Szulich-Kałuża Justyna
(1)
Szwed Robert
(1)
Trzcińska Agata (psychologia)
(1)
Łukasiak-Goszczyńska Maryla
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Temat
Konsumenci (ekonomia)
(12)
Innowacje
(4)
Gospodarstwo domowe
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Rozwój regionalny
(3)
Handel zagraniczny
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Kobieta
(2)
Luksus
(2)
Marketing
(2)
Mieszkania
(2)
Motywacja pracy
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Odnawialne źródła energii
(2)
Polityka gospodarcza
(2)
Polityka innowacyjna
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Rynek
(2)
Rynek pracy
(2)
Siła robocza
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Spożycie
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Turystyka
(2)
Współpraca transgraniczna
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Znak towarowy
(2)
Akcjonariusze
(1)
Alokacja
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Biurokracja
(1)
Budownictwo mieszkaniowe
(1)
Budżety gminne
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Celebryci
(1)
Crowdsourcing
(1)
Czasopisma
(1)
Decyzje
(1)
Deficyt budżetowy
(1)
Dochód
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dziecko
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Ekonomiści
(1)
Ekspedytorzy sprzedaży wysyłkowej
(1)
Elektroenergetyka
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Energetyka
(1)
Energia elektryczna
(1)
Europejska Agencja Obrony
(1)
Euroregiony
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Forum (informat.)
(1)
Fotografia prasowa
(1)
Fundusz powierniczy
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
Giełda Papierów Wartościowych (Warszawa)
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Graffiti
(1)
Hedging
(1)
Inflacja
(1)
Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL
(1)
Instytucjonalizm
(1)
Internet
(1)
Interwencjonizm
(1)
Inwestycje
(1)
Jakość produktu
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Kadry
(1)
Kamieniarstwo
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konkurencja
(1)
Konstruktywizm społeczny
(1)
Kosmetyki
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Labortest
(1)
Logistyka
(1)
Machiavelli, Niccolo (1469-1527)
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Metoda DEA
(1)
Mleczarstwo
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Nieruchomości
(1)
Okulografia
(1)
Olej kakaowy
(1)
Opera
(1)
Temat: dzieło
Gazeta Wyborcza
(1)
Książę
(1)
Polityka (czasop. ; 1957- )
(1)
Temat: czas
1989-
(7)
2001-0
(5)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Ukraina
(2)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Polska Wschodnia
(1)
Strzegom (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
Audycje radiowe
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Programy telewizyjne
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. [222]-245.
ETYCZNE WYMIARY KONSUMPCJI: Etyka i moralność w kulturze konsumpcji ; Konsumpcja i jej wymiar etyczny ; KONCEPCJA LUKSUSU W KULTURZE KONSUMPCJI ; Co to jest luksus? ; Luksus w świetle wypowiedzi badanych ; Luksus jako wizytówka społeczeństwa konsumpcyjnego ; Nowy luksus ; Luksus i jego imitacje ; Banalność luksusu ; WYZNACZNIKI LUKSUSU. DOBRA CODZIENNE I LUKSUSOWE: Dobra pozycyjne w perspektywie historycznej ; Demokratyzacja luksusu - "inflacja" dóbr pozycyjnych ; Wyznaczniki luksusu. Analiza wypowiedzi badanych ; OBRAZ LUKSUSU W REKLAMIE: Reklama, zazdrość, luksus i blichtr ; Barwy luksusu ; Luksus w tekstach reklamowych ; ILUZJA LUKSUSU. RÓŻNORODNOŚĆ PRZESTRZENI KONSUMPCJI: Bogate centrum i biedne peryferia ; "Miejsca bez właściwości" ; Bazar - miejsce z "charakterkiem" Salony kultury: usługi wyższego rzędu ; MARZENIA NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI... Stan subiektywnej deprywacji ; Na co mnie nie stać? ; "Marzenia na miarę możliwości..." ; Rzeczy używane ; Zakończenie. Społeczno-moralne konteksty konsumpcji: Kryzys i anty-Robin Hood ; Opór wobec konsumpcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100558 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [171]-183.
Cz. 1 LUKSUS W ŚWIETLE BADAŃ JAKOŚCIOWYCH: Ewa Maciejewska-Mroczek: Bezcenne i cenione: współczesny dyskurs o luksusowych zabawkach i akcesoriach dla dzieci: " Słodkie dzieci zaprosiły dorosłych do wydawania" ; Nadmiar i niedostatek ; "Im wyższa kwota, tym mniej ważne dziecko" - przeformułowanie pojęcia "wartościowej zabawki" ; Przypinka do smoczka, która wyrazi tożsamość ; Urszula Jarecka: Wizerunek biednych i bogatych - analiza wyników badań: Bieda i bogactwo ; Bogaci i biedni w opiniach badanych ; Piotr Binder: Luksusowa bieda - analiza wywiadów pogłębionych: Wprowadzenie ; Doświadczenie biedy ; Zmagania z biedą ; Zakupy osób zmagających się z biedą ; Luksus biednych ; Satysfakcja z życia ; Podsumowanie ; Cz. II NIEDOSTATEK W UJĘCIU EKONOMICZNYM: Marzena Piotrowska-Trybull: Zróżnicowanie poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego polskich województw: Analiza poziomu rozwoju województw ; Marzena Piotrowska-Trybill, Paweł Reniecki: Zróżnicowanie poziomu ubóstwa w kontekście rozwoju społeczno-gospodarczego poszczególnych województw (ujęcie ilościowe): Wprowadzenie ; Analiza poziomu zróżnicowania ubóstwa oraz poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego ; Podsumowanie analizy wyników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100083 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [431]-440.
I. NABYWCA I KONSUMENT NA RYNKU TURYSTYCZNYM: Konsumenci jako aktywa przedsiębiorstwa turystycznego ; Konkurowanie i klienta w turystyce ; Wpływ wartości dla klientów na ich satysfakcję i lojalność ; Wartości dla klienta kreowane w turystyce ; Przedsiębiorstwo turystyczne jako podmiot na rynku. II. POTRZEBY NABYWCÓW I KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH ORAZ SPOSOBY ICH ZASPOKAJANIA: Potrzeby nabywców i konsumentów indywidualnych ; Potrzeby nabywcze na rynku biznesowych usług turystycznych ; Zachowania nabywców indywidualnych przyjeżdżających do Polski ; Zachowania nabywców wyjeżdżających z Polski ; Zachowania nabywców turystyki krajowej ; E-turystyka a zachowania nabywców i konsumentów. III. UWARUNKOWANIA ZACHOWAŃ NABYWCZYCH I KONSUMPCYJNYCH W BRANŻY TURYSTYCZNEJ: Tendencje rozwoju turystyki światowej ; Uwarunkowania społeczno-demograficzne zachowań turystów ; Behawioralne uwarunkowania zachowań konsumenckich w turystyce ; Psychologiczne determinanty zachowań konsumenckich w turystyce ; Proces podejmowania decyzji o zakupie produktu turystycznego ; Wydatki na turystykę w budżetach rodzinnych ; Ochrona klienta usług turystycznych w świetle regulacji ustawowych i praktyki. IV. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ O NABYWCACH I KONSUMENTACH ORAZ ICH SEGMENTACJA: Zarządzanie wiedzą o kliencie ; Narzędzia pozyskiwania i gromadzenia wiedzy o nabywcach i konsumentach w turystyce ; Badania marketingowe - specyfika na rynku turystycznym ; Zarządzanie wiedzą w polskich przedsiębiorstwach turystycznych ; Pogłębiona segmentacja klientów i jej kryteria ; Segmentacja turystów przyjeżdżających do Polski ; Segmentacja turystów wyjeżdżających z Polski ; Segmentacja nabywców biznesowych. V. MARKETING RELACYJNY W TURYSTYCE: Założenia marketingu relacji w turystyce ; Budowa satysfakcji i lojalności klientów w turystyce ; Relacje przedsiębiorstwa turystycznego z podmiotami zewnętrznymi i wewnętrznymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94942 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-346 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; nr 2685)
Bibliogr. przy art. Streszcz. ang. przy art.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-87731 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
1. Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów w świetle teorii 2. Uwarunkowania konsumpcji polskich gospodarstw domowych w latach 1990-2002 3. Problemy koncepcyjno-metodyczne badania racjonalności konsumpcji i zachowań konsumentów 4. Ocena racjonalności konsumpcji i zachowań konsumentów - wyniki badań bezpośrednich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [139]-145. Indeksy.
Streszcz. w jęz. ang.
SOCJALIZACJA EKONOMICZNA - ZAKRES PROBLEMATYKI BADAŃ I ICH METODOLOGIA: Czym jest socjalizacja ekonomiczna? ; Kontekst teoretyczny i główne kierunki badań nad socjalizacją ekonomiczną dzieci i młodzieży ; Metodologia badań socjalizacji ekonomicznej ; STRUKTURA I ELEMENTY WIEDZY EKONOMICZNEJ DZIECI I MŁODZIEŻY: Co dzieci wiedzą o pieniądzu i jego funkcjach? ; Rozumienie funkcjonowania banków przez dzieci i młodzież ; Praca i bezrobocie ; Ubezpieczanie dóbr materialnych ; Nierówność statusu materialnego - percepcja bogactwa i ubóstwa ; Rozumienie podstawowych praw ekonomicznych ; AKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA DZIECI I MŁODZIEŻY: Źródła dochodów dzieci i młodzieży ; Rola kieszonkowego w nabywaniu wiedzy ekonomicznej ; Stała i dorywcza praca dzieci i młodzieży ; Inwestowanie czy wydawanie pieniędzy? ; Postawy, motywy i formy oszczędzania ; Zasięg i formy zachowań konsumenckich ; ROLA ODDZIAŁYWAŃ SPOŁECZNYCH I EDUKACYJNYCH W SOCJALIZACJI EKONOMICZNEJ DZIECI I MŁODZIEŻY: Edukacja ekonomiczna w rodzinie i oddziaływanie osób znaczących ; Oddziaływania rówieśników ; Pozytywne i negatywne aspekty przekazów reklamowych ; Źródła i konsekwencje stereotypów ról płciowych ; Proces kształtowania się ról płciowych ; Negatywne konsekwencje stereotypów płciowych dla socjalizacji ekonomicznej ; Instytucjonalne formy edukacji ekonomicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98408 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dot. m.in. woj. podkarpackiego (s. 171-181, 593-598, 675-688).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ros., ukr.
Spis treści równol. pol. i ang., częśc. ros., pol. i ang.
Streszcz. ang., pol. przy pracach.
Edward Łukawer: Refleksje o tym, z czego byliśmy swego czasu dumni, a czego u nas już od dawna nie ma; Michał Gabriel Woźniak: Niesprawności interwencjonizmu państwa w kształtowaniu spójności społeczno-ekonomicznej; Dariusz Urban: Spójność społeczno-ekonomiczna jako wskaźnik asymetrii w rozwoju na przykładzie regionów Hiszpanii; Anatolij Tkacz: Ekonomia wiedzy i społeczeństwo postindustrialne - scenariusze rozwoju; Viktor Chuzhykov, Denis Ilnytsky, Alexander Fedirko: Dualism of Monetary, Technological and Information Determinants in the Social Development of EU; Teresa Bal-Woźniak: Innowacyjność fundamentalnym warunkiem przedsiębiorczości powszechnie opartej na wiedzy. Porównania międzynarodowe; Waldemar Kalita, Anna Barwińska-Małajowicz: Rola czynnika ludzkiego w innowacyjności - analiza zróżnicowania międzynarodowego; Beata Onak-Szczepanik: Innowacyjność gospodarki Polski a polityka innowacyjna państwa; Bogusław Ślusarczyk: Znaczenie wyrobów intensywnych technologicznie w handlu zagranicznym Polski; Paweł Frączek: Wybrane aspekty modernizacji sektora energii w Polsce; Teresa Pasterz: Gospodarka oparta na wiedzy (GOW) w polityce innowacyjnej samorządu województwa podkarpackiego; Jadwiga Berbeka: Poziom wykształcenia mieszkańców a wzrost gospodarczy w krajach Unii Europejskiej (15); Łukasz Jabłoński: Rozwój kapitału ludzkiego jako wyznacznik konwergencji UE. Wnioski z doświadczeń UE; Elżbieta Mikuła-Bączek: Oddziaływanie nierówności społecznych na wzrost gospodarczy w obszarze kapitału ludzkiego. Aspekty teoretyczne; Colin F. Hales: Information and Communication Technologies (ICT) for Knowledge Management; Katarzyna Szara, Agata Pierścieniak: Kapitał intelektualny jako obszar konkurencji przedsiębiorstw (wybrane aspekty teoretyczne); Marie Gabryšová: Wiedza jako źródło rozwoju oraz narzędzie manipulacji społeczeństwem; Viktoria Kołomijec: Przygotowanie kwalifikowanej kadry jako warunek zwiększenia zdolności do pozytywnej rywalizacji personelu przedsiębiorstw; Patrycja Zwiech: Udział w szkoleniach jako determinanta nierówności płci na rynku pracy; Małgorzata Leszczyńska: Zmiany w poziomie wykształcenia gospodarstw domowych związanych z rolnictwem; Dariusz Piotrowski, Joanna Gawędzka: Przeciwdziałanie dysproporcjom rozwojowym w dostępności do szkolnictwa wyższego w województwie podlaskim na przykładzie państwowych szkół wyższych; Helena Dobrowolska-Kaniewska: Szanse stworzenia na Dolnym Śląsku gospodarki opartej na wiedzy w oparciu o inicjatywy planowane do realizacji w latach 2007-2013 z zakresu innowacyjności; Jan Brzozowski: Wyjazdy wykwalifikowanych migrantów z Polski: próba oceny skutków gospodarczych; Iwona Kowalska: The Standard of Education Costs Within the Allocative Function of Public Finances Sector; Igor Feliksowicz Zinowiew: Samoorganizacja procesu kształcenia studenta; Anzhela Merzlyak: Social Transformation of Ukraine Within the Framework of Economic Globalization; Urij Petrunâ, Evgeniâ Dâd'ko: Upravlenie razvitiem ipotečnogo kreditovaniâ kak sostavlâusej prisoedineniâ Ukrainy k GATT/VTO; Anatolij Zadoâ, Sergej Kuz'minov: Ob osobennostâh formirovaniâ gosudarstvenno-patronatnoj sobstvennosti v Ukraine: W. E. Reutow: Regionalne aspekty i perspektywy napływu inwestycji do gospodarki Ukrainy; Iryna Yeleyko: Specyfika migracji zarobkowej ludności na Ukrainie; Włodzimierz Wołk: Zadači optimizacii finansovogo menedžmentu pidpriemstva; Valentina Mihajlovna Šapoval: Sfery proâvleniâ social'noj otvetstvennosti predprinimatel'stva; Natal'â Vladimirovna Makovskaâ: Social'noe razvitie sub''ektov v usloviâh vnutrennego rynka truda organizacii; Taras Pushak, Yaroslav Pushak, Natalia Ivashchuk: Influence of Electricity Privatization on the Living Standard in Transition Economies; Pavel Ivanovič Ponomarenko, Valentina Vladimirovna Bojko, Elena Pavlovna Tenickaâ: Ekonomičeskaâ celesoobraznost' skladirovaniâ v Šahte porody ot provedeniâ gornyh vyrabotok; Irina Iwanowna Kolesnikova: Enterprise's Business Value in Economy Based on Knowledge; Svetlana Anatol'evna Nesterenko: Ekonomičeskaâ susnost' kategorij "dohod" i "pribyl'"; Kazimierz Krupa: Customer Focus and Core Competencies Are Critical Traits in New Economic (Impact); Katarzyna Włodarczyk-Śpiewak: Racjonalność zachowań konsumentów a poziom zaspokojenia potrzeb konsumpcyjnych; Tadeusz Pliszka: Instytucjonalne instrumenty ograniczania nierówności społecznych; Tomasz Grabia: Wpływ inflacji na poziom życia i nierówności społeczne; Sławomir Antkiewicz: Zróżnicowanie społeczne klientów polskich funduszy inwestycyjnych w świetle tworzenia "gospodarki opartej na wiedzy w zakresie oszczędzania"; Alina Szewc-Rogalska: Kierunki ograniczania nierówności wśród akcjonariuszy spółek giełdowych; Ewa Baran: System dopłat do rolnictwa elementem ograniczania nierówności społecznych w obszarach problemowych; Mirosław Gorczyca: Potrzeby mieszkaniowe oraz środki dla ich zaspokojenia w okresie do 2025 roku; Kazimierz Fiedorowicz, Jacek Duda: Polska Wschodnia - warunki wyjścia z niedorozwoju; Michał Ferdzyn: Działania Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi w celu poprawy sytuacji na rynku pracy z wykorzystaniem funduszy europejskich; Agata Surówka: Badanie zróżnicowania województw pod względem konkurencyjności; Witosław J. Jasiński: Ranga i miejsce planu zagospodarowania przestrzennego w systemie form aktywności samorządu terytorialnego; Bogusław Ślusarczyk, Janina Koniuch: Rozwój współpracy transgranicznej na podstawie aktywnie działających jednostek samorządowych realizujących programy przy współudziale środków unijnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.11 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dot. m.in. woj. podkarpackiego (s. 155-162, 197-209, 215-217, 409-433) i gminy Cmolas (s. 295-309).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ros., ukr.
Streszcz. ang., pol. przy pracach, ros. przy niektórych pracach.
Michał Gabriel Woźniak: Fundamentalne kwestie budowy spójności społeczno-ekonomicznej i gospodarki innowacyjnej w Polsce; Wojciech Pawnik: Konstruowanie porządku wolnorynkowego w Polsce - aspekt społeczny; Wiesław Tadeusz Popławski: Nierówności przez pryzmat kapitału społeczno-kulturowego wsi polskiej; Damian S. Pyrkosz: Culture Makes the Difference - the Humanistic Approach to the Understanding of Economic Development; Teresa Bal-Woźniak: Instytucjonalne podstawy jakości zasobów ludzkich w kontekście zachowań innowacyjnych [m.in. organizacyjne uczenie się]; Dariusz Firszt: Instytucjonalne uwarunkowania innowacyjności gospodarki; Katarzyna Szopik-Depczyńska: Klasyfikacja czynników aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw; Mirosław Gorczyca: Regionalne dysparytety rozwoju mieszkalnictwa; Vitalij Bočeluk: Psihologičeskie osobennosti upravleniâ social'no-ekonomičeskimi sistemami; Aleksander Gugnin, Tadeusz Pliszka: Instytucjonalny wymiar etyki w ujęciu Niccola Machiavellego; Marina N. Radeva: Institucional'naâ osnova strukturnyh izmenenij v ekonomike; Ryszarda Bolonek: Przekształcenia instytucjonalne w Polsce metodą pokonywania nierówności gospodarczych w ramach UE; Natal'â Bul'bah: Institucional'noe obespečenie regulâtornoj deâtel'nosti gosudarstva v sfere investirovaniâ; Katarzyna Puchalska: Determinanty inwestycyjne i ich wpływ na zróżnicowanie przestrzenne napływu kapitału zagranicznego; Krzysztof Stachowiak: Instytucjonalne uwarunkowania międzynarodowej działalności przedsiębiorstw w Europie Środkowo-Wschodniej; Władysława Jastrzębska, Małgorzata Lechwar: Instytucjonalne uwarunkowania rozwoju lokalnego - wybrane aspekty; Aleksander Gugnin, Tadeusz Pliszka: Instytucje wspomagające kapitał ludzki w Polsce - ujęcie historyczne; Anna Barwińska-Małajowicz, Waldemar Kalita, Katarzyna Puchalska: Regionalne zróżnicowanie przedsiębiorczości i inwestycji zagranicznych a odpływ rodzimej siły roboczej za granicę; Anna Barwińska-Małajowicz: Próby rozwiązywania problemu dyskryminacji i nierówności na rynku pracy Unii Europejskiej; T. M. Cygankova, A. I. Gončaruk: Tendencii i problemy torgovo-ekonomičeskogo sotrudničestva Ukrainy i Pol'ši; Galina Ivanovna Serba: Perspektivy razvitiâ ukrainsko-pol'skogo transgraničnogo sotrudničestva (po materialam sociologičeskih issledovanij); Ol'ga Pokataeva: Institucional'nye elementy tovarnyh rinkov; Ol'ga Gal'cova: Institucional'nye izmeneniâ v agrarnom sektore Ukrainy; Maciej Lewandowski, Paweł Młodkowski: Rynek usług pocztowych w UGW; Sergij Sergijovič Bilâev: Stan ta perspektivi rozvitku eksportnogo rinku moločnoi produkcii: Bogdan Wierzbiński: Entrepreneurship and marketing as ways of firm development in the context of the provision of equal socio-economic opportunities; Lidia Kaliszczak: Przedsiębiorczość władz samorządowych w rozwoju gminy - kontekst niwelowania nierówności społecznych; Marta Kawa, Wiesława Kuźniar: Rola spółdzielczości jako instytucji w przeciwdziałaniu nierównościom ekonomicznym i społecznym; Wiesława Cieślewicz: Regionalna pomoc publiczna jako instrument aktywizacji gospodarczej - przypadek specjalnych stref ekonomicznych w Polsce; Bożena Sowa: Działalność Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości na rzecz rozwoju regionu w latach 2004-2007 ze szczególnym uwzględnieniem Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw (SPO WKP); Ryszard Kata: Instytucjonalne uwarunkowania w dostępie rolników do kapitału w regionie Polski południowo-wschodniej; Daniel Kucharek: Prawne i organizacyjne powiązania Giełdy Pieniężnej i Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie; Paulina Filip: Planowanie finansowe a optymalizacja obciążeń fiskalnych działalności gospodarczej; Elżbieta Inglot-Brzęk: Zmiana w organizacji biurokratycznej; Viktoriâ Kolomiec: Konkurentosnosobnost' personala kak ob''ektivnoe uslovie razvitiâ predpriâtiâ: Natal'â Naduk: Social'no-psihologičeskij portret lumpenizirovannogo rabotnika organizacii; Katarzyna Chudy-Laskowska, Kinga Stępień: Nowe zjawisko w badaniach społecznych - identyfikacja wykluczenia społecznego wśród studentów Podkarpacia i ich rodzin; Beata Kasprzyk, Aleksander Kasprzyk: Obiektywny i subiektywny poziom dochodów gospodarstw domowych w woj. podkarpackim w 2008 roku; Tomasz Zalega: Sytuacja materialna w gospodarstwach domowych z osobą bezrobotną (w świetle wyników badań własnych); Paweł Ulman: Funkcjonowanie gospodarstw osób niepełnosprawnych w polskim systemie społeczno-ekonomicznym; Regina Klimkowska: Psychologiczne uwarunkowania decyzji zakupu samochodów luksusowych; Elżbieta Soszyńska: Instytucjonalne i inne uwarunkowania relacji wzrost gospodarczy a nierówności społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.15 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka i gospodarka ; t. 1)
Materiały z konf. "Nauka i gospodarka", 8-9 listopada 2010 r., Kraków.
Bibliogr. przy ref.
DZIAŁALNOŚĆ INNOWACYJNA W GOSPODARCE: 1. Ocena innowacyjności przedsiębiorstw w województwie lubelskim / Małgorzata Dolińska; 2. Audyt technologiczny jako narzędzie budowy przewagi innowacyjnej przedsiębiorstwa - studium przypadku Labortest Sp. z o.o. / Zofia Gródek-Szostak, Danuta Kajrunajtys; 3. Działalność innowacyjna polskich przedsiębiorstw przemysłowych / Paweł Mielcarek; 4. Pozyskiwanie innowacji w przedsiębiorstwie / Barbara Sieniewska, Karolina Zioło; 5. Innowacje procesowe w branży tworzyw sztucznych / Jolanta Stanienda; 6. Stymulowanie innowacji w projektach inwestycyjnych współfinansowanych ze środków dotacji unijnych / Teresa Szot-Gabryś; 7. Regionalny system innowacji - implikacje jego sprawnego funkcjonowania dla rozwoju i wzmacniania konkurencyjności gospodarki / Elżbieta Sztorc; 8. Stymulowanie działalności innowacyjnej przedsiębiorstw przez centra transferu technologii / Sylwia Wiśniewska. Z TEORII I PRAKTYKI ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO: 1. Ekonomiczne przesłanki połączeń przedsiębiorstw / Ewa Jastrzębska; 2. Imperatyw etyczny jako strategiczny element w procesach zarządzania firmą / Mirosława Krzyścin; 3. Determinanty zdolności absorpcyjnej organizacji / Regina Lenart; 4. Implementacja założeń strategicznych w zarządzaniu placówką oświatową / Damian Ostrowski; 5. Rola rekomendacji w procesie kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw budowlanych w Polsce / Janusz Signetzki; Kluczowe czynniki sukcesu przedsiębiorstw w sektorze kamienia naturalnego na przykładzie strzegomskich firm kamieniarskich / Monika Wilk-Lechniak; Czynniki wyboru strategii w polskich przedsiębiorstwach. ZARZĄDZANIE W ORGANIZACJACH W WARUNKACH KRYZYSU: 1. Zarządzanie ryzykiem na rynku węgla w Polsce - wybrane problemy / Krzysztof Ciszek; 2. Fuzje i przejęcia - szansa czy zagrożenie w dobie kryzysu / Karolina Kolasa-Koziarz; 3. Zarządzanie ryzykiem walutowym elementem funkcjonowania przedsiębiorstw w warunkach międzynarodowych / Ireneusz Miciuła; 4. Motywowanie pracowników branży energetycznej w czasie kryzysu / Magdalena Paleczny; 5. Zarządzanie kryzysowe w przedsiębiorstwie / Jolanta Walas-Trębacz. TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA MARKETINGOWEGO: 1. Jakość produktu radiowego / Jan Beliczyński; 2. Współpraca z dostawcą jako jeden z kluczowych czynników konkurencyjności / Andrzej Fiodorow; 3. Komercjalizacja badań reputacji sprzedawców internetowych / Dariusz Grabara; 4. Wpływ wybranych czynników na poprawę jakości produktów i wzrost efektywności zarządzania przedsiębiorstwem / Anna Gręda; 5. Współpraca producenta i detalisty jako źródło budowania przewagi konkurencyjnej - ocena wybranych narzędzi producentów / Magdalena Kendik; 6. Zintegrowana ocena ekologiczna i rynkowa produktów na przykładzie zestawu mebli kuchennych / Tomasz Nitkiewicz; 7. Rozwój rynku żywności ekologicznej w Europie / Izabela Prządo; 8. Rola promocji gminy w jej funkcjonowaniu w subregionie / Wioletta Wereda, Adam Czarnota; 9. Marka Tauron Polska Energia elementem przewagi konkurencyjnej. ZAGADNIENIA ZARZĄDZANIA PUBLICZNEGO: 1. Społeczne uwarunkowania i rezultaty doskonalenia działalności na przykładzie przedsiębiorstwa o wysokiej efektywności ekonomicznej / Małgorzata Adamska-Chudzińska; 2. Deficyt budżetu państwa w warunkach polskich / Dariusz Baranowski; 3. Finansowanie rozwoju odnawialnych źródeł energii w Polsce / Katarzyna Cięciak; 4. Kapitał społeczny jako czynnik rozwoju regionalnego / Krzysztof Kocurek; 5. Koncepcja partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP) / Anna Matuszewska; 6. Problematyka implementacji dyrektyw unijnych - prawo konsumenckie na gruncie przepisów wspólnotowych i krajowych / Sylwia Mauch; 7. Zamówienia publiczne w dziedzinie obrony w Unii Europejskiej / Katarzyna Podejko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96093 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. ang.
Cz. I. GOSPODARKA: Rozdział 1. Budżet partycypacyjny jako forma modernizacji zarządzania administracją publiczną na przykładach wybranych gmin województwa lubuskiego. 1.1. Współrządzenie, współdziałanie, współdecydowanie. 1.2. Implementacja budżetów partycypacyjnych w Krośnie Odrzańskim, Strzelcach Krajeńskich, Kargowej i Żarach. Rozdział 2. Gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości w Polsce na przykładzie miast na prawach powiatu. 2.1. Rola samorządu terytorialnego w lokalnym rynku nieruchomości. 2.2. Zadania miasta na prawach powiatu w zakresie gospodarki gminnym zasobem nieruchomości. 2.3. Gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości na przykładzie miast na prawach powiatu w latach 2010-2014. 2.4. Aspekt gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości w świetle gospodarki finansowej samorządu terytorialnego na przykładzie miast na prawach powiatu w latach 2010-2014. Rozdział 3. Efektywność funkcjonowania publicznego szkolnictwa wyższego na przykładzie wybranych wydziałów humanistycznych. 3.1. Określenie efektywności w odniesieniu do publicznych szkół wyższych. 3.2. Istota metody DEA. 3.3. Materiał i metody. 3.4. Wyniki badań. Rozdział 4. Kontrakty futures na giełdzie Euronex jako instrument hedgingu w obrocie towarami rolnymi. 4.1. Case studiem. Rozdział 5. Perspektywy rynku energetycznego w Polsce a OZE i Polski Węgiel. 5.1. Polski węgiel. 5.2. Polska energetyka. 5.3. Odnawialne Źródła Energii (OZE). Rozdział 6. Bariery wejścia do podsektorów produkcji energii elektrycznej z odnawialnych źródeł w Polsce. 6.1. Charakterystyka wybranych barier wejścia do podsektorów produkcji energii elektrycznej w Polsce. 6.1.1. Kapitałochłonność. 6.1.2. Konieczność wyzwolenia efektów skali. 6.1.3. Gorsza sytuacja kosztowa niezależna od skali produkcji. 6.1.4. Akceptacja społeczna. 6.1.5. Problem ze zdobyciem technologii. 6.1.6. Problem ze zdobyciem pracowników. 6.1.7. Dostęp do kanałów dystrybucji. 6.1.8. Ograniczenia prawne i polityczne. Rozdział 7. Koszty i korzyści integracji sektora bankowości spółdzielczej w Polsce. 7.1. Integracja ilościowa sektora bankowości spółdzielczej w latach 1989-2015. 7.2. Regulacje płynnościowe w pakiecie CRD IV. 7.3. Wpływ pakietu CRD IV na strukturę oraz procesy integracji sektora bankowości spółdzielczej. Cz. II. TECHNOLOGIA: Rozdział 8. Zastosowanie pomiarów widm UV do wykrywania zafałszowań tłuszczu kakaowego. 8.1. Materiał i metody badawcze. 8.2. Przygotowanie mieszanek. 8.3. Wykonanie mieszanek. 8.4. Pomiar widm w zakresie UV. 8.5. Wyniki badań. 8.6. Wielokrotna regresja liniowa. 8.7. Granica wykrywalności. Rozdział 9. Określanie ryzyka personalnego metodą SWIFT. 9.1. Istota ryzyka personalnego. 9.2. Przykład zastosowania metody SWIFT do określania ryzyka personalnego. Rozdział 10. Automatyczna klasyfikacja użytkowników sieci telekomunikacyjnej na podstawie danych bilingowych. 10.1. Problem. 10.2. Przegląd literatury. 10.3. Automatyczna klasyfikacja użytkowników sieci telekomunikacyjnej. 10.4. Ewoluujący w czasie profil użytkownika. Rozdział 11. Porównanie technologii RFID i NFC w zastosowaniach biznesowych. Rozdział 12. Innowacje w logistyce. 12.1. Podejście teoretyczne. 12.1.1. Istota pojęcia innowacji. 12.1.2. Innowacje w logistyce i ich cechy. 12.1.3. Najważniejsze innowacje w logistyce. 12.2. Koordynacja a koordynacja wieloraka. 12.2.1. Koordynacja rynkowa. 12.2.2. Koordynacja hierarchiczna. 12.2.3. Koordynacja społeczna. 12.2.4. Koordynacja wieloraka. 12.3. Przykłady innowacji w logistyce w ujęciu koordynacji. 12.3.1. Innowacje w logistyce w ujęciu koordynacji rynkowej. 12.3.2. Innowacje w logistyce w ujęciu koordynacji hierarchicznej. 12.3.3. Innowacje w logistyce w ujęciu koordynacji społecznej. Rozdział 13. Start-upy - innowacyjne rozwiązania na trudne czasy. 13.1. Definicje start-upów. 13.2. Gospodarka rozwiązań - główne założenia. 13.3. Start-upy na amerykańskim rynku rozwiązań - najbardziej znane przykłady. 13.4. Polskie start-upy -przykład działań na rynku rozwiązań. Rozdział 14. Korneometryczna ocena stopnia nawilżenia naskórka po zastosowaniu kremów kosmetycznych z dodatkiem składników nawilżających. 14.1. Funkcje skóry i budowa ogólna. 14.2. Typy skóry. 14.3. Starzenie się skóry. 14.4. Emulsje. 14.5. Stabilność emulsji. 14.6. Emulgator. 14.7. Cel badań. 14.8. Opracowanie receptur i wykonanie kremów. 14.9. Ocena stopnia nawilżenia naskórka (z wykorzystaniem korneometru). 14.10. Określenie właściwości użytkowych kremów. Rozdział 15. Teorioinformacyjna interpretacja produktu cyfrowego. 15.1. Ogólna jakościowa teoria informacji . 15.2. Poziomy produktu cyfrowego. Rozdział 16. Innowacyjność gospodarki jako czynnik postrzegania państwa w środowisku międzynarodowym - casus Unii Europejskiej. 16.1. Innowacyjność gospodarki - podstawowe pojęcia. 16.2. Postrzeganie państwa na arenie międzynarodowej. 16.3. Postrzeganie państwa w kontekście innowacyjności gospodarki. 16.4. Relacje pomiędzy innowacyjnością gospodarki a postrzeganiem państwa. Rozdział 17. Crowdsourcing as a Platform for Enterprise Collaboration with the Internet Community. 17.1. Crowdsourcing potential and its dimensions. 17.2. Crowdsourcing models. 17.3. The areasof crowdsourcing use. 17.4. Examples of crowdsourcing use. 17.5. Pros and cons of crowdsourcing. Rozdział 18. Nowe koncepcje i obszary badawcze w zakresie Zarządzania Strategicznego - okres po 2010 roku. 18.1. Niepewność i niekompletność danych. 18.2. Kontekst i względna efektywność - "Uczmy się i równajmy do najlepszych". 18.3. Przewaga konkurencyjna. Cz. III. SPOŁECZEŃSTWO. Rozdział 19. Emocje czy rozum? Co kształtuje decyzje zakupowe nabywców. 19.1. Podejmowanie decyzji zakupowych - perspektywa racjonalna i emocjonalna. 19.1.1. Perspektywa racjonalna. 19.1.2. Perspektywa emocjonalna. 19.2. Teoria dwóch systemów. 19.3. Decyzje zakupowe w warunkach pobudzenia afektywnego. Rozdział 20. "Srebrna komunikacja" szansą dla starzejącego się społeczeństwa. 20.1. "Srebrna komunikacja" szansą dla starzejącego się społeczeństwa. 20.2. Starzenie się populacji - wymiar demograficzny. 20.3. Starzenie się populacji a finanse publiczne. 20.4. "Srebrna gospodarka" 20.5. "Srebrna komunikacja". Rozdział 21. Specyfika badań eyetrackingowych w aspekcie analizy serwisów internetowy. 21.1. Analiza serwisów internetowych. 21.2. Analiza ruchu gałek ocznych użytkowników serwisów internetowych. 21.3. Nowe metody badań eyetrackingowych. Rozdział 22. Luka percepcyjna jako element psychomanipulacji w zarządzaniu ludźmi. 22.1. Percepcja. 22.2. Komunikacja. 22.3. Wywieranie wpływu. 22.4. Psychomanipulacja. 22 5. Luka percepcji jako element psychomanipulacji. Rozdział 23. Wielkość gospodarstwa domowego a zróżnicowanie kosztów utrzymania i wyposażenia zasobów mieszkaniowych w Polsce. 23.1. Struktura gospodarstw domowych w Polsce. 23.2. Wielkość gospodarstwa domowego a koszty utrzymania i wyposażenia zasobów mieszkaniowych. Rozdział 24. Klasyfikacja uwarunkowań zachowań konsumentów - podejście wertykalne. 24.1. Tradycyjne ujęcie konsumpcji i determinant konsumpcji. 24.2. Kształtowanie zachowań konsumenta. 24.3. Zachowanie konsumenta jako działanie zorientowane na cel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-33 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-104029 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tożsamość Osób, Zbiorowości, Instytucji ; 4)
Materiały z konferencji pt.: "Tożsamość i komunikacja", zorganizowanej przez Katedrę Socjologii Kultury KUL w 2009 r.
I. KOMUNIKACYJNY WYMIAR TOŻSAMOŚCI: Informacyjna przestrzeń tożsamości ; Tożsamość jednostki a proces komunikowania ; Współczesna tożsamość narodowa jako wytwór działań politycznych i komunikacyjnych ; Komunikacja globalna a rozwój "kultury uczestnictwa" ; Wartości w procesie komunikowania się nauczyciela z uczniem ; Konsumpcja formą komunikowania tożsamości i przynależności społecznej jednostki ; Działania komunikacyjne odbiorcy oferty instytucji kulturalnej w Olsztynie ; O sensie i funkcjach fotografii dziennikarskiej. II. KREACJE TOŻSAMOŚCI W PRZEKAZACH MEDIALNYCH I W TWÓRCZOŚCI ARTYSTYCZNEJ: Tożsamość z poradnika? Kształtowanie obrazu współczesnej kobiety przez dyskurs terapeutyczny w wybranych programach TVN Style ; Rola tygodników opiniotwórczych w kształtowaniu tożsamości politycznej w Polsce w latach 1990-2005 ; Ku zmianie tożsamości polskiej rodziny w publikacjach "Gazety Wyborczej" i "Polityki": 2004-2005 ; Kształtowanie tożsamości narodowej poprzez muzykę - na przykładzie oper "Halka" i "Straszny Dwór" ; Czy istnieje tożsamość grafficiarza? III. WOKÓŁ NOWYCH, KONTROWERSYJNYCH TOŻSAMOŚCI: Ezopowa tożsamość dziennikarstwa ; Społeczności marki w kształtowaniu tożsamości konsumentów ; W poszukiwaniu tożsamości profesjonalnej. Przypadek public relations ; Wpływ Internetu na afirmację tożsamości płci u osób transseksualnych ; "Emamy są STRASZNIE miłe". Wpływ autorefleksji na poczucie tożsamości społeczności internetowej na przykładzie forum e-mama ; Wszystko na pokaz. Tożsamość w kulturze celebrytów. IV. TOŻSAMOŚĆ RELIGIJNA W MEDIACH: Elementy tożsamościowe mediów katolickich w nauczaniu Jana Pawła II ; Internet i tożsamość religijna (na przykładzie Ukrnetu).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96529 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej