Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(59)
Forma i typ
Książki
(43)
Czasopisma
(16)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(66)
wypożyczone
(4)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(13)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(52)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(16)
Fedan Roman (1937- )
(2)
Górzyński Michał (1973- )
(2)
Gąsowska Magdalena K
(2)
Szewc-Rogalska Alina
(2)
Woźniak Leszek (1955- )
(2)
Zioło Zbigniew (1935- )
(2)
Łunarski Jerzy
(2)
Żegleń Patrycja
(2)
Adamczyk Jan (1933-2021)
(1)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna Gabriela
(1)
Anklewicz Marcin
(1)
Baj Beata
(1)
Cioch Henryk
(1)
Czekaj Janusz
(1)
Duszczyk Maciej
(1)
Fura Barbara
(1)
Gierczak-Korzeniowska Beata
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Górski Jarosław (ekonomia)
(1)
Hales Colin F
(1)
Hall Hanna
(1)
Kall Jacek (1962- )
(1)
Kamińska Anna Dorota
(1)
Klasik Andrzej
(1)
Kowalik-Bańczyk Krystyna
(1)
Kruk Hanna
(1)
Krupa Jan (1955- )
(1)
Król Mieczysław (matematyka)
(1)
Kröger Fritz
(1)
Kwiatkowski Aleksander (finanse)
(1)
Lipowski Adam (1939- )
(1)
Lubas Barbara
(1)
Miklaszewski Stanisław (1947- )
(1)
Mikuła Bogusz (1966- )
(1)
Miron Jacek
(1)
Nowińska-Łaźniewska Ewa
(1)
Opolski Krzysztof (1948- )
(1)
Piasny Beata
(1)
Pietrzak Krystian (ekonomia)
(1)
Puślecki Zdzisław W. (1947- )
(1)
Puślecki Łukasz
(1)
Sarama Maria
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Schwab Klaus (1938- )
(1)
Siudek Tomasz
(1)
Smoleń Marek
(1)
Stankiewicz Marek Jacek
(1)
Stankiewicz Marek Jacek (1948- )
(1)
Szóstek Aga
(1)
Teczke Janusz
(1)
Urbanek Grzegorz (ekonomia)
(1)
Vizjak Andrej
(1)
Walińska Ewa
(1)
Weresa Marzenna
(1)
Wierzbiński Bogdan (1971- )
(1)
Woodward Richard
(1)
Woodward Richard (1967- )
(1)
Woźniak Marian (ekonomia)
(1)
Ślusarczyk Bogusław L
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(59)
Język
polski
(56)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Bankierzy
(1)
Menedżerowie
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(30)
Innowacje
(21)
Konkurencyjność
(19)
Gospodarka
(15)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(15)
Gospodarka oparta na wiedzy
(14)
Rozwój regionalny
(13)
Wzrost gospodarczy
(13)
Nierówności społeczne
(12)
Rynek pracy
(11)
Konkurencja
(9)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(9)
Inwestycje zagraniczne
(8)
Klastry (ekonomia)
(8)
Polityka gospodarcza
(8)
Turystyka
(8)
Siła robocza
(7)
Zarządzanie wiedzą
(7)
Kobieta
(6)
Polityka innowacyjna
(6)
Praca
(6)
Rozwój społeczny
(6)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(6)
Współpraca transgraniczna
(6)
Bezrobocie
(5)
Ekorozwój
(5)
Energetyka
(5)
Globalizacja
(5)
Gospodarka terenowa
(5)
Gospodarstwo domowe
(5)
Instytucjonalizm
(5)
Internet
(5)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(5)
Kapitał ludzki
(5)
Konsumenci (ekonomia)
(5)
Kształcenie
(5)
Pieniądz
(5)
Polityka regionalna
(5)
Polityka społeczna
(5)
Przedsiębiorczość (postawa)
(5)
Regionalizacja gospodarcza
(5)
Regiony (administracja)
(5)
Specjalna strefa ekonomiczna
(5)
Transfer technologii
(5)
Zarządzanie
(5)
Banki
(4)
Budżety rodzinne
(4)
Controlling
(4)
Dochody indywidualne
(4)
Euroregiony
(4)
Gospodarka narodowa
(4)
Handel zagraniczny
(4)
Inwestycje
(4)
Kapitał
(4)
Kapitał społeczny
(4)
Kredyt
(4)
Marketing terytorialny
(4)
Nauka
(4)
Rolnictwo
(4)
Samorząd terytorialny
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Unia Europejska (UE)
(4)
Usługi
(4)
Wykształcenie
(4)
Zarządzanie kryzysowe
(4)
Zarządzanie ryzykiem
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Agroturystyka
(3)
Dług publiczny
(3)
Efektywność ekonomiczna
(3)
Ekonomia
(3)
Emerytura
(3)
Emigracja zarobkowa
(3)
Finanse
(3)
Fuzja przedsiębiorstw
(3)
Informatyka
(3)
Instytucje nonprofit
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Marketing
(3)
Motywacja pracy
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Nieruchomości
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Partnerstwo publiczno-prywatne
(3)
Podatek
(3)
Polityka podatkowa
(3)
Polityka rolna
(3)
Polska
(3)
Prawa człowieka
(3)
Produktywność pracy
(3)
Płaca
(3)
Rodzina
(3)
Rolnicy
(3)
Rozwój zrównoważony
(3)
Rynek
(3)
Samorząd gminny
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Spożycie
(3)
Strefa euro
(3)
Systemy informatyczne
(3)
Temat: dzieło
Ekonomiczne i społeczne uwarunkowania transformacji rodziny
(1)
Książę
(1)
Temat: czas
2001-0
(23)
1989-
(14)
2001-
(10)
1945-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(26)
Ukraina
(9)
Województwo podkarpackie (1999- )
(8)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Białoruś
(2)
Czechy
(2)
Europa
(2)
Bieszczady
(1)
Chiny
(1)
Czechowice-Dziedzice (woj. śląskie)
(1)
Dania
(1)
Demokratyczna Republika Konga
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Francja
(1)
Górny Śląsk
(1)
Hiszpania
(1)
Kraje europejskie
(1)
Litwa
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Polska Wschodnia
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Strzegom (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Tanzania
(1)
Tomaszów Lubelski (woj. lubelskie)
(1)
Warszawa
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Monografia
(8)
Materiały konferencyjne
(6)
Czasopismo ekonomiczne
(5)
Czasopismo naukowe
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Podręczniki akademickie
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Audycje radiowe
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradnik
(1)
Przypowieści ewangeliczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(15)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Zarządzanie i marketing
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
Transport i logistyka
(1)
59 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86574 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
1. Konkurencyjność przedsiębiorstwa - istota i ogólna charakterystyka zjawiska 2. Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstwa 3. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa 4. Instrumenty konkurowania 5. Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa 6. Kierunki i sposoby umacniania konkurencyjności przedsiębiorstwa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [433]-457, wykaz aktów prawnych s. 458-459.
Konkurencja rynkowa i konkurencyjność przedsiębiorstw ; Przedsiębiorstwo jako przedmiot badań konkurencyjności z uwzględnieniem podejścia rynkowego ; Uwarunkowania zewnętrzne konkurencyjności przedsiębiorstw ; Uwarunkowania wewnętrzne konkurencyjności przedsiębiorstw ; Konkurencyjność przedsiębiorstw na tle procesów globalizacji konkurencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The umami strategy : stand out by mixing business with experience design" 2021.
Odkrywanie przewagi konkurencyjnej płynącej z doświadczeń ; Definiowanie Strategii Umami ; Startegia Umami - narzędzia praktyczne ; Nastawienie Umami.
Jeżeli chcesz wyróżnić się na rynku, potrzebujesz strategii doświadczeń. Dlaczego? Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale twoi klienci nie kupują od ciebie produktów czy usług – oni kupują doświadczenia. Co więcej, w najbliższych latach doświadczenia staną się fundamentem tworzenia wyjątkowej wartości rynkowej i głównym źródłem przewagi strategicznej. Jak to zrobić? Musisz zbudować potężną, ale wykonalną strategię i skutecznie wdrożyć ją w całej organizacji. Aga Szóstek określa tę strategię jako umami, które jest piątą kategorią smaku (obok słodkiego, kwaśnego, słonego i gorzkiego) i nadaje potrawom wyjątkowy smak. W realiach biznesowych umami rozumiane jest jako doświadczenie, którego klienci nigdy nie mają dość i o którym sami z siebie opowiadają innym, jako czynnik, dzięki któremu nasza oferta przestaje być „w porządku”, a staje się czymś unikalnym i zapadającym w pamięć. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-005 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111744 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang.
1. Konkurencyjność i jej uwarunkowania ; 2. Konkurencyjność wyrobów i jej ocena ; 3. Procesy i ich znaczenie dla organizacji ; 4. Doskonalenie konkurencyjności z pomocą standardów zarządzania ; 5. Znaczenie działalności normalizacyjnej w polepszaniu konkurencyjności organizacji ; 6. Technologiczne uwarunkowania konkurencyjności ; 7. Konkurencyjność systemu maszyn technologicznych (SMT) ; 8. Innowacje i ich znaczenie dla konkurencyjności ; 9. Problemy doskonalenia konkurencyjności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94742 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Rzeszowskiego. Monografie i Opracowania ; nr 26)
Bibliografia, netografia na stronach 214-[240].
Wstęp, R. I. KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW W UJĘCIU TEORETYCZNYM: 1. Konkurencja a konkurencyjność ; 2. Składniki konkurencyjności przedsiębiorstw ; 3. Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw ; 4. Elementy zasobowej teorii przedsiębiorstwa oraz jej modyfikacja ; 5. Priorytety konkurencyjne i geneza teorii granic wydajności ; 6. Istota teorii granic wydajności ; R. II. INICJATYWY ŚRODOWISKOWE PRZEDSIĘBIORSTW W ŚWIETLE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO: 1. Inicjatywy środowiskowe przedsiębiorstw – przegląd definicji i określeń ; 2. Miejsce i rola przedsiębiorstwa w zrównoważonym rozwoju społeczno-gospodarczym ; 3. Realizacja koncepcji zrównoważonego rozwoju na szczeblu przedsiębiorstwa ; R. III. METODYCZNE PODSTAWY BADAŃ WŁASNYCH: 1. Pomiar poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego makroregionów Polski ; 2. Pomiar sytuacji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstw ; 3. Metody i narzędzia analizy danych pierwotnych ; 4. Podstawy teoretyczne modelu interakcji z zastosowaniem analizy logarytmiczno-liniowej ; 5. Teoretyczne elementy modelowania równań strukturalnych ; R. IV. POZIOM INICJATYW ŚRODOWISKOWYCH BADANYCH PRZEDSIĘBIORSTW – OCENA ZRÓŻNICOWANIA: 1. Charakterystyka próby badawczej ; 2. Inicjatywy środowiskowe przedsiębiorstw a poziom rozwoju społeczno-gospodarczego makroregionów ; 3. Inicjatywy środowiskowe przedsiębiorstw – poziom inwestycji, stan zaawansowania, zróżnicowanie ; 4. Inicjatywy środowiskowe przedsiębiorstw a sytuacja ekonomiczno-finansowa przedsiębiorstw ; 5. Logarytmiczno-liniowy model interakcji sytuacji finansowej przedsiębiorstw, poziomu inwestycji w inicjatywy środowiskowe oraz cech przedsiębiorstw ; R. V. SKŁADNIKI KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW – WYNIKI SAMOOCENY: 1. Znaczenie czynników konkurencyjności w opinii przedsiębiorstw ; 2. Cele konkurencyjne badanych przedsiębiorstw ; 3. Mierniki konkurencyjności przedsiębiorstw ; 4. Instrumenty konkurowania przedsiębiorstw ; 5. Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstw ; 6. Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstw a intensywność konkurencji ; R. VI. ZWIĄZKI INICJATYW ŚRODOWISKOWYCH I PRIORYTETÓW KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW: 1. Ocena trafności i rzetelności skal mierzących priorytety konkurencyjności oraz inicjatywy środowiskowe przedsiębiorstw ; 2. Zastosowanie konfirmacyjnej analizy czynnikowej (CFA) do zbadania relacji między inicjatywami środowiskowymi a konkurencyjnością przedsiębiorstw ; 3. Zastosowanie SEM do budowy i weryfikacji modeli relacji inicjatyw środowiskowych i czynników konkurencyjności przedsiębiorstw ; 4. Wieloczynnikowy model relacji pomiędzy inicjatywami środowiskowymi a konkurencyjnością przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110282 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czwarta rewolucja przemysłowa / Klaus Schwab ; przełożyła Anna Dorota Kamińska. - Warszawa : Wydawnictwo Studio Emka, copyright 2018. - 214, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 22 cm.
Tytuł oryginału: "The Fourth Industrial Revolution" 2016.
Klaus Schwab, światowej sławy ekonomista, założyciel i prezes Światowego Forum Ekonomicznego, uważa, że chociaż czwarta rewolucja przemysłowa pod względem skali, zakresu i złożoności jest odmienna od wszystkiego, z czym dotąd mieliśmy do czynienia, to ciągle jeszcze mamy szansę wpływać na jej przebieg. Ta rewolucja, zdaniem Autora, w sposób zasadniczy zmieni nasz sposób życia i pracy. Charakterystyczne dla niej nowe technologie, łączące świat fizyczny, cyfrowy i biologiczny, wpłyną na wszystkie dyscypliny nauki i gospodarki, na branże przemysłowe i na rządy, rzucą wręcz wyzwanie samemu pojmowaniu człowieczeństwa. Sztuczna inteligencja – w postaci superkomputerów, dronów i wirtualnych asystentów aż po druk 3D, sekwencjonowanie DNA, inteligentne termostaty, przenośne czujniki czy mniejsze od ziarnka piasku mikroczipy – już nas otacza. To jednak dopiero początek coraz pełniejszego wykorzystania choćby nanomateriałów czy drukarek 3D. A już myślimy o 4D i "inteligentnych fabrykach", w których systemy produkcji są koordynowane wirtualnie na skalę światową, czy o wszczepialnych mobilnych telefonach, wykonanych z biosyntetycznych materiałów. Charakteryzując kluczowe technologie napędzające tę rewolucję, Schwab wskazuje na najważniejsze konsekwencje, także negatywne, jakie wynikać z tego mogą dla rządów, świata biznesu, społeczeństwa obywatelskiego oraz zwykłych ludzi. Przekonany, że stoimy wobec nieporównywalnego z niczym w historii doświadczenia, przedstawia śmiałe propozycje, jak za tymi zmianami nadążać i jak z nich właściwie korzystać, by zapewnić sobie i następnym pokoleniom lepszą przyszłość – taką, w której wynalazcy nie będą przekraczali granic etycznych, technologie będą raczej wspierały ludzi, zamiast ich zastępować, a postęp będzie służył społeczeństwu, a nie je niszczył. Aby to stało się możliwe, wszyscy muszą tego chcieć, przekonuje Klaus Schwab w swojej książce. Intelektualna nośność "Czwartej rewolucji przemysłowej", jej klarowny język, logiczna i przejrzysta kompozycja czynią lekturę książki satysfakcjonującą dla wszystkich adresatów – zarówno dla ekonomistów, technokratów, menedżerów przemysłu, przedstawicieli biznesu, jak i dla nieprofesjonalnych czytelników, których ambicją jest pełniejsze rozumienie współczesnego świata i świadoma w nim obecność. [www.azymut.pl, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-338 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111558 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykazy aktów prawnych na stronach 283-306.
Dla pracowników NBP, banków komercyjnych i spółdzielczych, podmiotów sektora FinTech, ośrodków naukowych, instytucji związanych z sektorem bankowym, klientów banków oraz studentów.
Streszczenie w języku angielskim.
1. Zagadnienia metodyczne ; 2. Teoretyczne podstawy konkurencyjności ; 3. Konkurencyjność banków jako przedsiębiorstw finansowych ; 4. Bankowość elektroniczna jako konkurencyjny kanał dystrybucji produktów i usług bankowych ; 5. Produkty i usługi jako instrumenty konkurowania banków ; 6. Konkurencyjność ex post banków w Polsce w zakresie produktów i usług bankowości elektronicznej - podejście popytowe ; 7. Efektywność technologii IT bankowości elektronicznej jako jeden z wyznaczników konkurencyjności banków w Polsce ; 8. Konkurencyjność ex post banków w Polsce - podejście podażowe ; 9. Konkurencyjność ex ante badanych banków w Polsce w zakresie produktów i usług bankowości elektronicznej ; Ograniczenia badań własnych i kierunki przyszłych badań ; Podsumowanie i wnioski ; Aneks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-336.71 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111197 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [197]-222.
Współfinansowanie: Wydział Zarządzania (Uniwersytet Warszawski)
Rozdział 1. Logistyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem we współczesnych uwarunkowaniach: Współczesne kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem ; Pojęcie i istota logistyki w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem ; Koncepcje zarządzania systemami logistycznymi przedsiębiorstw. Rozdział 2. Zarządzanie procesami logistycznymi jako determinanta wyników współczesnych przedsiębiorstw w ujęciu teoretycznym: Istota procesów logistycznych ; Procesy logistyczne w systemach logistycznych przedsiębiorstw ; Strategiczne i operacyjne zarządzanie procesami logistycznymi w kontekście kształtowania wyników przedsiębiorstwa. Rozdział 3. Zarządzanie procesami logistycznymi a wyniki polskich przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych i usługowych w świetle badań empirycznych: Metodyka badań i charakterystyka próby badawczej ; Logistyka w zarządzaniu badanymi polskimi przedsiębiorstwami produkcyjnymi, handlowymi i usługowymi – wybrane aspekty ; Zarządzanie procesami logistycznymi a wyniki polskich przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych i usługowych w optyce wyników badań empirycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in. gmin woj. podkarpackiego, Rzeszowa.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
UWARUNKOWANIA KONKURENCYJNOŚCI REGIONÓW: Obszary niepewności i wyzwania polityki turystycznej w aspekcie globalizacji oraz teorii integracji międzynarodowej / Wiesław Alejziak ; Możliwości wykorzystania tzw. Internetu rzeczy (Internet of Things - IoT) w zakresie personalizacji oferty turystycznej oraz rozwoju turystyki w przyszłości / Agnieszka Niezgoda, Matylda Awedyk ; Szlaki turystyczne dla rodzin z dziećmi atrakcyjną formą zagospodarowania przestrzeni / Andrzej Rapacz, Magdalena Drewnicka ; Możliwości wykorzystania benchmarkingu marketingowego w przedsiębiorstwach turystycznych / Beata Gierczak-Korzeniowska ; Klastry a konkurencyjność turystyczna regionu (przykład Krainy Lessowych Wąwozów w województwie lubelskim) / Andrzej Miszczuk ; Próba oceny działań prorozwojowych i promujących gminy w obszarze turystyki przez jednostki samorządu terytorialnego tworzące aglomerację wałbrzyską / Beata Detyna, Agnieszka Mroczek-Czetwertyńska ; Gospodarka turystyczna w dobie światowego kryzysu szansą na rozwój gospodarczy Tanzanii / Emilia Bamwenda ; ROLA REGIONÓW W ROZWOJU TURYSTYKI KULTUROWEJ I ZDROWOTNEJ: Turystyka medyczna w polityce rozwoju regionalnego / Ewa Dziedzic ; Trendy w dystrybucji usług uzdrowiskowych w gminach województwa podkarpackiego / Paweł Stelmach ; Dziedzictwo kulturowe w relacji z nowoczesnością jako mechanizm stymulowania ruchu turystycznego w stolicy Podkarpacia / Paweł Rut ; Zróżnicowanie i znaczenie form turystyki żywej historii w województwie kujawsko-pomorskim / Wieńczysław Gierańczyk ; Potencjał turystyczny województwa śląskiego / Agata Kielesińska ; Kulturowe źródła postaw wobec gór na przykładzie wybranych utwórów literackich XIX i XX w. / Wiesław Firek, Katarzyna Płoszaj ; Dopasowanie programów nauczania na kierunku "turystyka i rekreacja" do potrzeb branży turystycznej / Anna Para.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107363 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-84582 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logistyka a konkurencyjność przedsiębiorstwa / Magdalena K. Gąsowska. - Warszawa : Difin, 2018. - 313 stron : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia na stronach [265]-293.
Książka została dofinansowana ze środków MNiSW na utrzymanie potencjału badawczego (25065/E-561/S/2017)
Rozdział 1. Ewolucja poglądów na temat konkurencyjności przedsiębiorstwa w naukach ekonomicznych: 1.1. Pojęcie konkurencji i konkurencyjności przedsiębiorstwa. 1.2. Elementy systemu konkurencyjności przedsiębiorstwa. 1.3. Uwarunkowania budowania i umacniania konkurencyjności przedsiębiorstwa. 1.4. Efektywność a konkurencyjność przedsiębiorstwa. Rozdział 2. Implikacje logistyki dla budowania konkurencyjności przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych: 2.1. Definicje logistyki, jej miejsce w naukach ekonomicznych i istota w zarządzaniu przedsiębiorstwem. 2.2. Perspektywa zarządcza i badawcza systemów logistycznych przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych. 2.3. Logistyczne elementy systemu konkurencyjności w przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych – podstawy teoretyczne. 2.4. Strategiczne i operacyjne zarządzanie procesami logistycznymi a konkurencyjność przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych. Rozdział 3. Metodyka badań uwarunkowań i znaczenia logistyki w budowaniu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw: 3.1. Logistyka jako determinanta konkurencyjności w polskich przedsiębiorstwach – przegląd badań empirycznych. 3.2. Koncepcja przyjętego logistycznego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa. 3.3. Metodyka badań empirycznych służących weryfikacji przyjętego logistycznego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa. 3.3.1. Cele i przedmiot badań empirycznych. 3.3.2. Metody badawcze. 3.3.3. Charakterystyka próby badawczej. Rozdział 4. Logistyka a konkurencyjność polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych – wyniki badań empirycznych: 4.1. Wybrane uwarunkowania logistyki w zarządzaniu badanymi polskimi przedsiębiorstwami produkcyjnymi i handlowymi w latach 2014–2016. 4.2. Logistyczny potencjał konkurencyjności jako element potencjału konkurencyjności badanych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w latach 2014–2016. 4.3. Działania i rozwiązania logistyczne a źródła przewagi konkurencyjnej badanych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w latach 2014–2016. 4.4. Strategie i instrumenty logistyczne jako narzędzie budowania pozycji konkurencyjnej badanych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w latach 2014–2016. 4.5. Logistyka a konkurencyjność przedsiębiorstwa w świetle badań przeprowadzonych w polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111894 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [291]-309.
1. Konkurencyjność regionalna jako termin w ekonomii ; 2. Konkurencyjność regionalna w świetle uwarunkowań ekonomicznych i normatywnych ; 3. Studia przypadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97876 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [333]-352.
KONCEPCJA NARODOWYCH SYSTEMÓW INNOWACJI W TEORII I PRAKTYCE: Od innowacji do systemu innowacyjnego ; Pojęcie i rozwój koncepcji narodowego systemu innowacji (NSI) ; Zdolność do innowacji a pozycja innowacyjna ; Podstawowe elementy narodowego systemu innowacji ; Typologie narodowych systemów innowacji w literaturze przedmiotu ; Jak opanować innowacyjną mapę świata - metodyka porównania narodowych systemów innowacji ; Współcześni liderzy innowacyjności - systemy dynamiczne, stabilne i nierównomiernie rozwinięte ; W pogoni za liderami: rozwijające się systemy innowacji ; Konwergencja czy dywergencja narodowych systemów innowacji w gospodarce światowej? ; FUNKCJONOWANIE REGIONALNYCH I METROPOLITARNYCH SYSTEMÓW INNOWACJI: Ku regionalizacji: regionalne systemy innowacji (RSI) ; Innowacyjność obszarów metropolitarnych - aspekty teoretyczne ; Klasyfikacja regionalnych i metropolitarnych systemów innowacji w gospodarce światowej ; Metodyka porównań regionalnych systemów innowacji ; Regionalne i metropolitarne systemy innowacji oraz polityka innowacyjna - doświadczenia wybranych regionów Europy, Ameryki Północnej i Azji ; Różnorodność regionalnych systemów innowacji w gospodarce światowej ; SYSTEMY BRANŻOWE I TECHNOLOGICZNE A SPECJALIZACJA TECHNOLOGICZNA KRAJÓW I REGIONÓW: Istota i specyficzne cechy branżowych systemów innowacji ; Systemy technologiczne, ich funkcje i sposoby oceny ; Metody porównań branżowych i technologicznych systemów innowacji ; Profil specjalizacji technologicznej: kraje wiodące i maruderzy ; Funkcjonowanie technologicznych systemów innowacji na początku XXI w. - przykład technologii ICT ; Technologie ICT a system innowacyjny branży półprzewodników - doświadczenia Japonii, Korei Południowej, Tajwanu i Chin w budowaniu pozycji lidera ; NOWE UWARUNKOWANIA FUNKCJONOWANIA SYSTEMÓW INNOWACYJNYCH W DRUGIEJ DEKADZIE XXI W.: Ku zintegrowanej koncepcji systemów innowacji ; Powiązania różnych typów innowacyjnych - przykład Polski ; Systemy innowacji a wzrost gospodarczy i konkurencyjność ; Spojrzenie w przyszłość: globalizacja działalności innowacyjnej i międzynarodowy system innowacji ; Umiędzynarodowienie systemów innowacji w gospodarce światowej ; Innowacyjność w warunkach globalnego kryzysu finansowo-ekonomicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 115-125.
PODMIOTY GOSPODARCZE UCZESTNICZĄCE W PRZEDSIĘWZIĘCIACH W FORMULE PARTNERSTWA PUBLICZNO-PRYWATNEGO: Pojęcie i cechy sektora publicznego ; Pojęcie i cechy sektora prywatnego ; Sektor trzeci i jego miejsce w gospodarce. KONCEPCJA PARTNERSTWA PUBLICZNO-PRYWATNEGO - PODSTAWOWE ZAGADNIENIA: Terminologia i formy partnerstwa publiczno-prywatnego ; Przesłanki partnerstwa między sektorem publicznym i prywatnym. PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE W POLSCE - GENEZA POWSTANIA I PRZEDSTAWIENIE PROBLEMATYKI: Partnerstwo publiczno-prywatne w Unii Europejskiej w świetle przepisów prywatnych i praktyki ; Partnerstwo publiczno-prywatne w Polsce w świetle przepisów prawnych. ROLA PARTNERSTWA PUBLICZNO-PRYWATNEGO W KSZTAŁTOWANIU KONKURENCYJNOŚCI OBSZARÓW RECEPCYJNYCH TURYSTYKI: Lokalna podaż turystyczna ; Konkurencyjność obszarów recepcji turystycznej. PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE A ROZWÓJ TURYSTYKI W POLSCE: Uwarunkowania rozwoju obszarów recepcji turystycznej ; Możliwości zastosowania PPP do rozwoju turystyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102337 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 169-182.
Część tekstu w języku angielskim. Streszczenie w języku angielskim.
Marta Grabowska, Innowacyjność w porządku prawnym Unii Europejskiej ; Sylwia Anna Domańska, Driving innovation through public-private partnerships in the European Union ; Kamil Kotliński, Innowacyjność województwa warmińsko-mazurskiego na tle regionów Unii Europejskiej ; Rafał Widerski, Poltyka fiskalna a innowacyjność gospodarki ; Radosław Miśkiewicz, Mariola Dźwigoł-Barosz, Kazimierz Pająk, Koncentracja przedsiębiorstw w gospodarce opartej na wiedzy - współczesne wyzwania ; Jarosław Mielcarek, Ocena uniwersalności "Target Costing" jako metody zarządzania innowacjami ; Wiesław Cetera, Włodzimierz Gogołek, Identyfikacja innowacji za pomocą analizy big data ; Aleksander Żołnierski, Wykorzystanie big data w programowaniu wsparcia działalności B+R ; Sławomir Wosiński, Problem wyboru publicznego i podejmowania decyzji w żuciu publicznym. Ocena wpływu jako instrument stosowany w decyzjach strategicznych ; Agnieszka Łodygowska, Grzegorz Wolff, Otwarte dane jako obszar miejskiej polityki wspierania innowacyjności ; Mariusz Płaszaj-Mazurek, Innowacje, które kreują potrzeby - zastosowanie innowacji opartych na projektowaniu (deign-driven innovations) w polskiej branży meblarskiej ze szczególnym uwzględnieniem krzeseł ; Sebastian Strawa, Uchylanie się od podatku od zakładów wzajemnych urządzonych w Internecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-110886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 305-316.
Dla osób pracujących w finansach, właścicieli przedsiębiorstw, kadry zarządzającej, a także osób pracujących w marketingu.
Monografia stanowi naukowe opracowanie, będące zwieńczeniem badań Autora nad rolą marki jako czynnika determinującego wartość przedsiębiorstwa. Przedstawia nieprezentowane wcześniej w polskiej literaturze przedmiotu uporządkowane, interdyscyplinarne i kompleksowe podejście do roli marki w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa. Unikatowość zaprezentowanego w książce podejścia wynika z tego, że w przeciwieństwie do większości publikacji książkowych z obszaru brandingu, które koncentrują się na odpowiedzi na pytanie: „Jak zbudować markę?", niniejsza monografia koncentruje się na odpowiedzi na pytanie: „W jaki sposób marka buduje wartość przedsiębiorstwa i jak ją można wycenić?". Marka stanowi złożoną i wielowymiarową koncepcję, której pełne zrozumienie oraz wykorzystanie na rzecz efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem wymaga wiedzy i kompetencji z różnych obszarów, m.in.: ekonomii, marketingu, zarządzania strategicznego, rachunkowości, finansów i prawa. Prezentowana monografia przedstawia markę z punktu widzenia jej roli w budowaniu wartości przedsiębiorstwa, z uwzględnieniem pełnionych przez nią różnych funkcji komercyjnych i społecznych. Lektura książki przynosi odpowiedzi m.in. na następujące pytania: • Jaka jest istota marki i co się na nią składa? • Jak marka postrzegana jest z perspektywy marketingowej, sprawozdawczej, finansowej, prawnej i strategicznej przedsiębiorstwa? • Jak można wycenić markę i jak rozumieć wynik wyceny w kontekście jej celów? • Jak ustalić właściwą stawkę licencyjną dla marki? • Jak będzie ewoluowała rola i znaczenie marek w przyszłości? Książka prezentuje unikatowe spojrzenie na markę oczami właściciela firmy, akcjonariuszy oraz top managementu, którzy chcą przede wszystkim zrozumieć relację wykreowanego kapitału marki z wartością przedsiębiorstwa, a także umieć określić wartość finansową marki. Jest to zatem pozycja przede wszystkim dla osób pracujących w finansach, a także dla właścicieli przedsiębiorstw czy przedstawicieli najwyższych szczebli zarządzania. Po tę książkę mogą też sięgnąć osoby pracujące w marketingu, aby uświadomić sobie konsekwencje budowania silnej marki dla wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Osoby, które na co dzień nie zajmują się tymi zagadnieniami, również znajdą w książce wiele wątków wyjaśniających mechanizm oddziaływania marki, co pomoże im lepiej odnaleźć się w świecie, w którym marki są wszechobecne i wpływają wielokierunkowo na ich życie. [CeDeWu, 2019]
Pojęcie i ewolucja znaczenia marki ; Perspektywa marketingowa marki ; Marka z perspektywy prawnej ; Marka w strategii przedsiębiorstwa ; Marka jako kategoria sprawozdawcza ; Marka a wartość przedsiębiorstwa i wartość dla akcjonariuszy ; Wycena marki ; Licencjonowanie marki w budowaniu wartości przedsiębiorstwa ; Przyszłość marek w globalnej gospodarce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Rzeszowskiego. Monografie i Opracowania ; nr 25)
Bibliografia, netografia na stronach 252-[303].
R. I. KONCEPCJA TWORZENIA PRZEWAG KONKURENCYJNYCH W TEORII ZARZĄDZANIA: 1. Konkurencyjność w teoriach organizacji ; 2. Istota przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa ; 3. Zdolność przedsiębiorstw do osiągnięcia przewag konkurencyjnych ; 4. Proces tworzenia przewag konkurencyjnych a przedsiębiorczość strategiczna ; R. II. ZASOBY NIEMATERIALNE A ZASOBOWA KONCEPCJA BUDOWY I UTRWALANIA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTW: 1. Zasobowe uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstwa ; 2. Zasoby niematerialne przedsiębiorstwa w procesie tworzenia przewagi konkurencyjnej ; 3. Przegląd koncepcji budowy przewag konkurencyjnych w oparciu o zasoby niematerialne ; 4. Wiedza oraz zaufanie jako kluczowe zasoby niematerialne tworzące przewagi konkurencyjne przedsiębiorstw ; 5. Więzi międzyorganizacyjne w procesie utrwalania i budowy przewag konkurencyjnych ; R. III. CHARAKTERYSTYKA PRZEDSIĘBIORSTWA PRZYGRANICZNEGO: 1. Konceptualizacja pojęcia przygraniczności oraz trans graniczności ; 2. Charakterystyka oraz możliwości tworzenia pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw przygranicznych ; 3. Zasoby niematerialne a zdolność dostosowania się przedsiębiorstw sfery MSP do uwarunkowań środowiskowych ; R. IV. BUDOWA PRZEWAG KONKURENCYJNYCH PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWA MSP NALEŻĄCE DO INTELIGENTNYCH SPECJALIZACJI NA OBSZARACH PRZYGRANICZNYCH: 1. Podstawy metodyczne prowadzenia badań: Założenia badawcze ; Model badawczy ; Narzędzia badawcze, operacjonalizacja ; Przebieg badań ; 2. Charakterystyka badanego przedmiotu i obszaru badań ; 3. Niematerialne zasoby MSP w procesie podejścia strategicznego do realizacji procesów gospodarczych ; 4. Wiedza jako kluczowy zasób niematerialny przedsiębiorstw MSP a zdolność kreowania przewag ; 5. Potencjał konkurencyjny zasobów niematerialnych przedsiębiorstw przygranicznych MSP w procesie internacjonalizacji i budowy przewag konkurencyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107581 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Europejska 37)
1. Delokalizacja; 2. Liberalizacja swobodnego przepływu usług; 3. Usługi interesu ogólnego; 4. Europejski model społeczny; 5. Harmonizacja podatków dochodowych od przedsiębiorstw; 6. Przedsiębiorstwa; 7. Inicjatywa Better Regulation; 8. Badania i rozwój; 9. Aspekty środowiskowe konkurencyjności; 10. Otwartość zewnętrzna; 11. Społeczeństwo informacyjne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-33 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej