Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(6)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(9)
Autor
Habielski Rafał (1957- )
(2)
Jaworowicz Magdalena
(2)
Jaworowicz Piotr
(2)
Budzyńska-Daca Agnieszka
(1)
Chmielewski Zbigniew (public relations)
(1)
Hofman Iwona
(1)
Kania Krzysztof (1976- )
(1)
Kępa-Figura Danuta (1969- )
(1)
Ligarski Sebastian (1975- )
(1)
Machcewicz Paweł (1966- )
(1)
Majchrzak Grzegorz (1969- )
(1)
Malinowska-Parzydło Joanna
(1)
Mażul Ewa
(1)
Meller Marcin (1968- )
(1)
Nałęcz Tomasz (1949- )
(1)
Nowak Andrzej (1973- )
(1)
Nowak-Jeziorański Jan (1913-2005)
(1)
Raczyński Edward (1891-1993)
(1)
Rusinek Michał (1972- )
(1)
Tworzydło Dariusz (1974- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Polityka wewnętrzna
(7)
Komunikacja wewnętrzna
(6)
Środki masowego przekazu
(5)
Dziennikarze
(3)
Komunikacja polityczna
(3)
Komunikowanie marketingowe
(3)
Język polski
(2)
Politycy
(2)
Polityka
(2)
Polityka zagraniczna
(2)
Prasa (wydawnictwa)
(2)
Propaganda
(2)
Rozgłośnia radiowa
(2)
Życie codzienne
(2)
Administracja
(1)
Afera Rywina (2002)
(1)
Aktorzy polscy
(1)
Artyści plastycy
(1)
Banki
(1)
Barwy
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Cenckiewicz, Sławomir (1971- )
(1)
Centralna Agencja Fotograficzna
(1)
Centralna Komisja Kwalifikacyjna (Prezydium Rady Ministrów)
(1)
Cenzura
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne norweskie
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Czasopisma ukraińskie
(1)
Czasopisma zakładowe polskie
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo wojskowe
(1)
Czasopismo związkowe
(1)
Czerewacz, Donat (1921-2007)
(1)
Debata wyborcza
(1)
Donos
(1)
Dyskurs
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dziennikarstwo internetowe
(1)
Dźwięk
(1)
Film animowany
(1)
Film dla dzieci i młodzieży
(1)
Fotografia prasowa
(1)
Gierek, Edward (1913-2001)
(1)
Gontarczyk, Piotr (1970- )
(1)
Komitet Centralny PZPR
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunizm
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kontrola
(1)
Korupcja
(1)
Lipski, Jan Józef (1926-1991)
(1)
Lojalność konsumentów
(1)
Ludzie kultury
(1)
Macierze
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Marketing narodowy
(1)
Marketing partnerski
(1)
Marketing polityczny
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Marksizm
(1)
Meller, Marcin (1968- )
(1)
Miasta
(1)
Ministerstwo Informacji i Propagandy (Polska)
(1)
Ministerstwo Kultury i Sztuki (Polska)
(1)
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych (Polska ; 1954-1996)
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Mniejszości seksualne
(1)
Nauka
(1)
Nowak-Jeziorański, Jan (1913-2005)
(1)
Opozycja polityczna nielegalna
(1)
PRL
(1)
Parlamentarna komisja śledcza
(1)
Pisarze polscy
(1)
Polacy za granicą
(1)
Polityka kulturalna
(1)
Praca zespołowa
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Prześladowania polityczne
(1)
Przywództwo
(1)
Public relations
(1)
Public relations w internecie
(1)
Putrament, Jerzy (1910-1986)
(1)
Raczyński, Edward (1891-1993)
(1)
Radio Wolna Europa
(1)
Radio eR
(1)
Realizm socjalistyczny
(1)
Reklama
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rewizjonizm
(1)
Rozgłośnia Polska Radia Wolna Europa
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Sejmowa Komisja Śledcza ds. Afery Rywina
(1)
Sekretariat KC PZPR
(1)
Skandale polityczne
(1)
Slogany polityczne
(1)
Temat: dzieło
SB a Lech Wałęsa
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
1989-2000
(2)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Euroregion Tatry
(1)
Krym (Ukraina)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Województwo opolskie (1950-1975)
(1)
Województwo opolskie (1975-1998)
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Felieton
(2)
Opracowanie
(2)
Publicystyka
(2)
Antologia
(1)
Blogi
(1)
Gry i zabawy
(1)
Listy
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(7)
Zarządzanie i marketing
(4)
Historia
(3)
Językoznawstwo
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Czy wiesz, że firmy i organizacje mają swoje kolory? Mogą być czerwone, bursztynowe, pomarańczowe, zielone albo turkusowe. I nie, wcale nie chodzi o logo, które reprezentuje daną firmę czy organizację. Tajemnica tych barw tkwi w przyjętym stylu zarządzania. O tej typologii świat po raz pierwszy usłyszał w 2014 roku dzięki przełomowej publikacji Frederica Lalouxa zatytułowanej Reinventing Organizations. Według klasyfikacji zaproponowanej przez autora kolor przypisany organizacji odpowiada przyjętemu w niej modelowi zarządzania - opresyjnemu w organizacjach czerwonych, sformalizowanemu w bursztynowych, zmechanizowanemu w pomarańczowych, nastawionemu na dialog w zielonych oraz płaskiemu w turkusowych. Ta książka stanowi zbiór metod właściwych do zarządzania komunikacją w zależności od koloru firmy. Autorka, doradczyni i trenerka od wielu lat współpracująca z polskimi firmami, wskazuje w niej, jak zdefiniować dominującą barwę własnej organizacji. Podpowiada, jak określić preferowany styl komunikacji, zarówno organizacyjny, jak i osobisty, zwiększać efektywność i komfort pracy oraz zapobiegać niepożądanym zjawiskom (jałowe dyskusje, przemoc słowna czy mobbing). Co istotne, książka odnosi się do rodzimych realiów, a podane w niej przykłady różnych strategii radzenia sobie z problemami komunikacyjnymi pochodzą z życia - faktycznie wystąpiły w którejś z polskich firm lub organizacji. [Helion, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [215]-222.
R. 1. NOWOCZESNA KOMUNIKACJA W ZMIENIAJĄCYM SIĘ OTOCZENIU SPOŁECZNO-EKONOMICZNYM: 1. Istota komunikacji międzyludzkiej ; 2. Trendy w komunikacji społecznej i biznesowej u progu XXI wieku ; 3. Kluczowe czynniki w budowaniu skutecznej komunikacji firmy: Tożsamość firmy ; Wizerunek ; Reputacja ; 4. Strategiczni odbiorcy komunikacji firm: Duże przedsiębiorstwa ; Małe i średnie przedsiębiorstwa ; 5. Realizacja celów w strategicznych grupach odbiorców ; 6. Całościowy model skutecznej komunikacji ze strategicznymi grupami odbiorców ; R. 2. SKUTECZNA KOMUNIKACJA W ŚRODOWISKU BIZNESOWYM - B2B: 1. Profesjonalna komunikacja w obsłudze klienta B2B: Otwieranie rozmowy z klientem ; Poznawanie potrzeb klienta ; Przedstawianie korzyści ; Asertywność ; Współpraca w sytuacji konfliktowej ; 2. Budowanie relacji w komunikacji przedsiębiorstw: Podejście partnerskie w komunikacji B2B ; Zarządzanie jakością (TQM - Total Quality Management) ; Koncepcja marketingu relacji ; Pracownicy organizacji jako part-time marketers ; Doskonała obsługa klienta ; Metody zdobywania wiedzy o klientach - lead generation ; Zarządzanie relacjami z klientem – CRM ; Budowa lojalności ; Zintegrowana komunikacja marketingowa w modelu B2B ; R. 3 . ZINTEGROWANA KOMUNIKACJA MARKETINGOWA Z ODBIORCĄ KOŃCOWYM - B2C: 1. Integralny charakter nowoczesnej komunikacji marketingowej: Nowa rola marketingu - od orientacji na firmę do orientacji na klienta i społeczeństwo ; Czy koncepcja 4P jest aktualna? Nowy mix marketingowy ; Integralny charakter nowoczesnej komunikacji z konsumentami ; Odbiorcy komunikacji B2C a B2B ; 2. Narzędzia nowoczesnej Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej: Reklama ; Marketingowe public relations ; Promocja sprzedaży i POS ; Sprzedaż osobista ; Marketing bezpośredni ; Marketing internetowy ; Mobile marketing ; Marketing szeptany ; Sponsoring ; Event marketing ; 3. Integralne spojrzenie na media w nowoczesnym komunikowaniu marketingowym: Założenia strategii POE - spójne zarządzanie kanałami komunikacji ; Media Paid ; Media Owned ; Media Earned ; Odbiorcy i zakres oddziaływania poszczególnych mediów ; 4. Wybrane techniki i numery nowoczesnej komunikacji marketingowej: Content marketing ; Storytelling ; Autentyczność i podkreślanie pochodzenia ; Dostarczanie doświadczeń ; Komunikacja wideo w Internecie ; Retrokomunikacja: sentyment konsumentów ; R. 4. KOMUNIKACJA MOTYWACYJNA WEWNĄTRZ ORGANIZACJI: 1. Narzędzia komunikacji budujące motywację pracowników: Pochwała i wyrazy uznania ; Dystrybucja opinii klienta ; Wyrazy wdzięczności ; Wzajemna motywacja pracowników poprzez rozrywkę ; Wyjście poza rolę i schematy komunikacyjne ; Uświadomienie funkcji pełnionej w organizacji ; 2. Skuteczna komunikacja motywacyjna w zarządzaniu zespołem: Wyznaczanie i komunikowanie celów motywujących ; Deklaracja zobowiązania ; Efekt rozgrzeszenia ; Organizacja zebrań ; Plan realizacji celu ; Słowa komunikujące sukces lub porażkę ; Wizualizacja konsekwencji ; Monitoring progresu ; Udzielanie motywującej informacji zwrotnej ; R. 5. CSR - ZINTEGROWANA KOMUNIKACJA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU: 1. CSR - zobowiązania społeczne stawiane nowoczesnej firmie ; 2. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu ; 3. Odpowiedzialność społeczna jako cel przedsiębiorstwa ; 4. Strategia odpowiedzialnego społecznie biznesu ; 5. CSR w komunikacji public relations ; 6. Narzędzia zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu ; 7. Marketing społecznie zaangażowany - Cause Related Marketing (CRM).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 215-222.
R. I. NOWOCZESNA KOMUNIKACJA W ZMIENIAJĄCYM SIĘ OTOCZENIU SPOŁECZNO-EKONOMICZNYM: 1. Istota komunikacji międzyludzkiej ; 2. Trendy w komunikacji społecznej i biznesowej u progu XXI wieku ; 3. Kluczowe czynniki w budowaniu skutecznej komunikacji firmy: Tożsamość firmy ; Wizerunek ; Reputacja ; 4. Strategiczni odbiorcy komunikacji firm: Duże przedsiębiorstwa ; Małe i średnie przedsiębiorstwa ; 5. Realizacja celów w strategicznych grupach odbiorców ; 6. Całościowy model skutecznej komunikacji ze strategicznymi grupami odbiorców ; R. II. SKUTECZNA KOMUNIKACJA W ŚRODOWISKU BIZNESOWYM - B2B: 1. Profesjonalna komunikacja w obsłudze klienta B2B: Otwieranie rozmowy z klientem ; Poznawanie potrzeb klienta ; Przedstawianie korzyści ; Asertywność ; Współpraca w sytuacji konfliktowej ; 2. Budowanie relacji w komunikacji przedsiębiorstw: Podejście partnerskie w komunikacji B2B ; Zarządzanie jakością (TQM - Total Quality Management) ; Koncepcja marketingu relacji ; Pracownicy organizacji jako part-time marketers ; Doskonała obsługa klienta ; Metody zdobywania wiedzy o klientach - lead generation ; Zarządzanie relacjami z klientem – CRM ; Budowa lojalności ; Zintegrowana komunikacja marketingowa w modelu B2B ; R. III . ZINTEGROWANA KOMUNIKACJA MARKETINGOWA Z ODBIORCĄ KOŃCOWYM - B2C: 1. Integralny charakter nowoczesnej komunikacji marketingowej: Nowa rola marketingu - od orientacji na firmę do orientacji na klienta i społeczeństwo ; Czy koncepcja 4P jest aktualna? Nowy mix marketingowy ; Integralny charakter nowoczesnej komunikacji z konsumentami ; Odbiorcy komunikacji B2C a B2B ; 2. Narzędzia nowoczesnej Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej: Reklama ; Marketingowe public relations ; Promocja sprzedaży i POS ; Sprzedaż osobista ; Marketing bezpośredni ; Marketing internetowy ; Mobile marketing ; Marketing szeptany ; Sponsoring ; Event marketing ; 3. Integralne spojrzenie na media w nowoczesnym komunikowaniu marketingowym: Założenia strategii POE - spójne zarządzanie kanałami komunikacji ; Media Paid ; Media Owned ; Eedia Earned ; Odbiorcy i zakres oddziaływania poszczególnych mediów ; 4. Wybrane techniki i numery nowoczesnej komunikacji marketingowej: Content marketing ; Storytelling ; Autentyczność i podkreślanie pochodzenia ; Dostarczanie doświadczeń ; Komunikacja wideo w Internecie ; Retrokomunikacja: sentyment konsumentów ; R. IV. KOMUNIKACJA MOTYWACYJNA WEWNĄTRZ ORGANIZACJI: 1. Narzędzia komunikacji budujące motywację pracowników: Pochwała i wyrazy uznania ; Dystrybucja opinii klienta ; Wyrazy wdzięczności ; Wzajemna motywacja pracowników poprzez rozrywkę ; Wyjście poza rolę i schematy komunikacyjne ; Uświadomienie funkcji pełnionej w organizacji ; 2. Skuteczna komunikacja motywacyjna w zarządzaniu zespołem: Wyznaczanie i komunikowanie celów motywujących ; Deklaracja zobowiązania ; Efekt rozgrzeszenia ; Organizacja zebrań ; Plan realizacji celu ; Słowa komunikujące sukces lub porażkę ; Wizualizacja konsekwencji ; Monitoring progresu ; Udzielanie motywującej informacji zwrotnej ; R. V. CSR - ZINTEGROWANA KOMUNIKACJA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU: 1. CSR - zobowiązania społeczne stawiane nowoczesnej firmie ; 2. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu ; 3. Odpowiedzialność społeczna jako cel przedsiębiorstwa ; 4. Strategia odpowiedzialnego społecznie biznesu ; 5. CSR w komunikacji public relations ; 6. Narzędzia zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu ; 7. Marketing społecznie zaangażowany - Cause Related Marketing (CRM).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105080 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Retoryka debaty : polskie wielkie debaty przedwyborcze 1995-2010 / Agnieszka Budzyńska-Daca. - [Warszawa] : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2015. - 407, [1] strona : ilustracje (głównie kolorowe) ; 21 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
Bibliografia na stronach 365-[390]. Indeksy.
CZĘŚĆ I. DEBATA JAKO GATUNEK RETORYCZNY: I. Debata w różnych porządkach genologicznych: 1. Debata - definicje w opracowaniach z zakresu retoryki, 2. Debata jako gatunek ; II. U źródeł debaty. Praktyka i teoria: 1. W Grecji, 2. Rzymskie praktyki debat, 3. Debata jako praktyka testowania argumentów ; III. Retoryczna krytyka gatunków: 1. Perspektywa klasyczna, 2. Nowe spojrzenie na gatunki ; IV. Debata jako gatunek retoryczny: 1. Podmiot sprawczy debaty, 2. Kwestia sporna, 3. Porządek debaty, 4. Audytorium, 5. Rytualny charakter. CZĘŚĆ II. POLSKIE WIELKIE DEBATY PRZEDWYBORCZE: I. Wielkie debaty przedwyborcze: 1. Obszary i kierunki badań, 2. Telewizyjne debaty przedwyborcze w wybranych krajach, 3. Format debaty - problemy i badania ; II. Formaty debat przedwyborczych - perspektywa retoryczna: 1. Sytuacje retoryczne finałowej debaty przedwyborczej, 2. Debaty przedwyborcze a debaty konkursowe, 3. Reguły interakcji w formatach konkursowych, 4. Model interakcji w obrębie jednej sekwencji tematycznej, 5. Reguły interakcji w polskich telewizyjnych debatach przedwyborczych z lat 1995–2010 ; III. Etos, logos, patos: 1. Uwagi wstępne, 2. Konstrukcja sporu a środki dowodzenia, 3. Wokół etosu, 4. Wokół patosu, 5. Wokół logosu ; IV. Strategie etosowe polityków w polskich finałowych debatach przedwyborczych (1995–2010): 1. Wprowadzenie do analiz, 2. Debaty w 1995 roku między Lechem Wałęsą a Aleksandrem Kwaśniewskim, 3. Debaty w 2005 roku między Lechem Kaczyńskim a Donaldem Tuskiem, 4. Debata w 2007 roku między Aleksandrem Kwaśniewskim a Jarosławem Kaczyńskim, 5. Debata w 2007 roku między Jarosławem Kaczyńskim a Donaldem Tuskiem, 6. Debata w 2007 roku między Aleksandrem Kwaśniewskim a Donaldem Tuskiem, 7. Debaty w 2010 roku między Bronisławem Komorowskim a Jarosławem Kaczyńskim, 8. Wnioski z analiz - porównanie etosów polityków w debatach ; V. Pytania w debatach: 1. Pytania w debatach z perspektywy założeń gatunku - uwagi wstępne, 2. Pytania w polskich finałowych debatach przedwyborczych z lat 1995–2010 ; VI. Moderator: 1. Retoryczna rola moderatora, 2. Moderator w finałowych debatach przedwyborczych w USA, 3. Strategie moderowania, 4. Moderatorzy w polskich finałowych debatach przedwyborczych (1995–2010) ; VII. Retoryka przestrzeni i czasu: 1. Przestrzenie debaty, 2. Czas(y) debaty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111614 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zespół wygrany czy przegrany? : w co grają ludzie w firmach / Joanna Malinowska-Parzydło. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2020. - 248 stron w tym 1 złożona : ilustracje ; 23 cm.
(Onepress Exclusive)
Ciemna czy jasna strona zarządzania? Zmień reguły gry! Marzysz o przełożonym, który zbuduje u Ciebie autorytet i zapyta ludzkim głosem o życie w pracy, a nie tylko o błędy i kejpiaje? Chcesz być wiarygodnym liderem, za którym zespół pójdzie w ogień? Jesteś zmęczony korpopląsami, manipulacjami, brakiem sensu w pracy, nieautentycznością szefa lub członków zespołu? Nie jesteś sam. Zbyt wiele osób myśli o pracy jak o umieraniu od poniedziałku do piątku w folwarku, Mordorze i na polu walki. Jako szeregowy lider lub pracownik możesz nie mieć wpływu na zarząd, firmę lub tzw. global. Masz za to wpływ na relacje w Twoim zespole, możesz mądrze zakwestionować złe, nieskuteczne zasady i dążyć do zmiany reguł gry. Zapraszam w podróż po specyficznej mapie zespołowych krain i gier międzyludzkich. Zespół wygrany czy przegrany? W co grają ludzie w firmach wraz ze stanowiącym jego część Atlasem gier (nie tylko) korporacyjnych to książka napisana przez życie, ludzi i firmy. Chciałabym napisać, że wszelkie podobieństwo do osób i sytuacji jest przypadkowe - ale minęłabym się z prawdą. W firmach znajdziemy niejednego Władcę marionetek, Sprzedawcę małp, Biegającego z taczką, znienawidzonego Korpokaprala lub inne opisane w grach mało chwalebne postaci - podczas gdy marzy nam się zespół 4.0 na wzór Tolkienowskiej Drużyny Pierścienia lub plemienia Na'vi z filmu Avatar. Tak - ludzie, zgodnie ze swoją naturą, grają. W firmowe piekło lub niebo, umieranie lub rozwój. A Ty, jako lider lub członek zespołu, masz wpływ na zasady gry i wybór scenariusza - na to, czy będzie on prowadził ku Jasnej Stronie Zarządzania. Wybierz przyjazną dla siebie krainę w Atlasie gier (nie tylko) korporacyjnych, która gwarantuje pracę w poczuciu sensu i atmosferze zaufania. Ja wybrałam Younicorn! [https://helion.pl/ksiazki/zespol-wygrany-czy-przegrany-w-co-graja-ludzie-w-firmach-joanna-malinowska-parzydlo,atgiko.htm#format/d, dostęp 9.10.2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.95/.96 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ptak Dodo czyli Co mówią do nas politycy / Michał Rusinek. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Znak, 2023. - 314, [5] stron ; 21 cm.
Informacja czy propaganda? Michał Rusinek rozbraja język polityków (nie tylko przed wyborami). "Dziady” i dziadersi. Odmieniane przez wszystkie przypadki lex Czarnek i Polski Ład. Wojna. Dobra zmiana? Słowa, które docierają do naszych uszu ze wszystkich stron. Zakażają rozmowy przy stole, przenikają niepostrzeżenie do języka dzieci, zniekształcają widzenie świata. Jak się przed nimi bronić? Myśleć samodzielnie i nie dać się uśpić. Michał Rusinek od lat uważnie wsłuchuje się w język polityków, wyjaśnia rządzące nim mechanizmy i alarmuje, byśmy sami byli czujni. Wie, że manipulacji w przestrzeni publicznej nie da się za bardzo zmierzyć (chyba że w sasinach), ale przekonuje, że można ją zdemaskować i rozbroić. Czy nauczy nas to odróżniać informację od propagandy? Nie potwierdzamy, nie zaprzeczamy. Ale wiedza o tym wszystkim należy nam się jak psu… micha! [www.znak.com.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112693 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór felietonów jednego z najbardziej popularnych dziennikarzy w Polsce. Teksty pochodzące z lat 2016-2019 okraszone zostały barwnymi anegdotami o świecie mediów, opowieściami o miłości, polityce i straconych szansach, a także o ulubionych Mazurach i piłce nożnej. O dzieciach i ojcach, lizusach i romantykach, zachwytach i irytacjach, małych przyjemnościach oraz wielkich cierpieniach, o radości życia i niezgodzie na draństwo. No i o tym, jak niegdyś miało się virahę i brabant. Marcin Meller - historyk z wykształcenia, dziennikarz. Od 2003 do 2012 roku redaktor naczelny magazynu „Playboy”. Gospodarz Drugiego Śniadania Mistrzów w TVN24 i współprowadzący Dzień Dobry TVN. Felietonista „Newsweek Polska”. W 2013 r. opublikował bestsellerowy zbiór reportaży Między wariatami. Opowieści terenowo-przygodowe, a w 2016 r. - wybór felietonów Sprzedawca arbuzów. [W.A.B., 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-821.162.1-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dokumenty i materiały do dziejów Rozgłośni Polskiej Radia Wolna Europa ; t. 1)
Indeks.
Praca naukowa finansowana w ramach programu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego pod nazwą Narodowy Program Rozwoju Humanistyki w latach 2014-2018.
Powstała z inicjatywy Stanów Zjednoczonych Radia Wolan Europa było jednym z najważniejszych oręży Zachodu w zimnej wojnie. To dzięki RWE przełamany został monopol informacyjny reżimów komunistycznych za żelazną kurtyną. Cele Radia były polityczne, ale podejmowało ono różne tematy - mówiło o sprawach międzynarodowych, sytuacji w bloku wschodnim i na Zachodzie, o literaturze, muzyce, sztuce, historii. Polska sekcja RWE rozpoczęła emisję w 1950 roku. Od roku 1952, przez dwadzieścia trzy lata, kierował nią Jan Nowak-Jezioeański. Zespół Rozgłośni musiał mierzyć się m. in. z kampanią zniesławiającą oraz zagłuszaniem programu w PRL, a także z amerykańską polityką wobec Polski: zmianą, często sprawiającą wrażenie bardziej zestawu haseł niż spójnego planu. Mimo to liczba słuchaczy stale rosła. Pierwszy tom "Dokumentów i materiałów do dziejów Rozgłośni Polskiej Radia Wolna Europa" przedstawia wszystkie najważniejsze aspekty fenomenu RWE - Okoliczności polityczne, cele i metody, poglądy zespołu oraz ograniczenia. Książka zawiera m.in. Nieznane szerszej dokumenty z postulatami strony amerykańskiej, obrazujące determinację Nowaka świadomego skali możliwości i zadań Radia. [Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107097/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z Kongresu Public Relations.
M.in. dot. samorządów terytorialnych w woj. podkarpackim (s. 49-54), niepublicznych szkół wyższych w Rzeszowie i Szkoły Podstawowej nr 2 w Chmielniku.
Bibliogr. przy ref.
Magdalena Bsoul - Zasady dobrego public relations w polityce ; Maria Buszman-Witańska - Marka miejsca w promocji regionu ; Aneta Czarniecka - Marketing internetowy w służbie zdrowia ; Sławomir Gawroński - Identyfikacja wizualna jako narzędzie public relations w jednostkach samorządu terytorialnego. Wyniki badań empirycznych ; Agata Gemzik-Salwach - Strategie public relations w bankach w dobie kryzysu finansowego ; Grzegorz Hajduk - Znaczenie działań PR w realizacji założeń zintegrowanej komunikacji marketingowej ; Barbara Iwankiewicz-Rak - Public relations w administracji publicznej - główne obszary decyzji ; Monika Kaczmarek-Śliwińska - Etyka public relations. Standardy zawodu specjalisty ds. PR w świetle kodeksów branżowych ; Monika Kantowicz-Gdańska - Budowanie wizerunku firmy na rynku pracy - wpływ oferty zatrudnienia na atrakcyjność pracodawcy ; Małgorzata Koszembar-Wiklik - Prosument- szansa czy zagrożenie dla wizerunku firmy? ; Olga Kurek - Wizerunek niepublicznych szkół wyższych w Rzeszowie w opinii maturzystów - raport z badań ; Wioletta Kwak - Wykorzystanie public relations w komunikacji organizacji non profit z interesariuszami ; Paweł Łabuz - Uwarunkowania prawne w przekazie informacji jako narzędzie public relations ; Katarzyna Łazorko - Znaczenie strategii sponsoringu sportowego w kształtowaniu wizerunku podmiotu sponsorującego ; Wojciech Małuszyński - Rola wewnętrznego audytu komunikacyjnego w budowaniu strategii public relations ; Jadwiga Mazur - Pubtic relations w organizacjach zajmujących się bezpieczeństwem publicznym - obszary zaniedbane ; Tomasz Nykiel - Macierz celów wizerunkowych jako metoda pomiaru sytuacji wizerunkowej podmiotu ; Lucyna Orenkiewicz, Karolina Pado - Wizerunek państwa jako element międzynarodowego public relations ; Piotr Para - Zmiana w rozumieniu socjotechnik w Polsce ; Gerard Parzelski - PR-owskie wykorzystanie oficjalnych stron internetowych w polskich bankach ; Małgorzata Paszkowska - e-public relations zakładu opieki zdrowotnej ; Paweł Przywara - PR współczesnych dziennikarzy polskich ; Ewelina Radion - Znaczenie promocji projektu współfinansowanego z funduszy unijnych dla jego realizacji na przykładzie wsi Chmielnik ; Jacek Rodzinka, Joanna Hady, Elżbieta Hospod - Działalność charytatywna wybranych zakładów ubezpieczeń ; Jacek Rodzinka, Joanna Hady - Wpływ kryzysu finansowego na sprzedaż ubezpieczeń w świetle badań ; Andrzej Rozmus - Problem kształtowania wizerunku - ujęcie interdyscyplinarne ; Marek Rutkowski - Komunikacja formalna i nieformalna w kształtowaniu relacji B2B - wyniki badań ; Maciej Soin - Etyka dziennikarska a praktyka PR ; Karina Stasiuk-Krajewska - Etyka w działaniach public relations - ujęcie teoretyczne ; Stanisław Ślusarczyk, Julita Ślusarczyk, Radosław Ślusarczyk - Rozwój marketingowej komunikacji internetowej w społeczeństwie informacyjnym ; Grzegorz Wróbel - Znaczenie kultury regionu w kształtowaniu tożsamości organizacji na przykładzie korporacji i administracji rządowej w Japonii ; Ansgar Zerfass, Piet Verhoeven, Waldemar Rydzak, Jacek Trębecki - Polski PR w perspektywie europejskiej ; Marek Zimnak - PR wyższych uczelni a społeczna odpowiedzialność. Eksperyment: model promocji gminy. CASE STUDY: Piotr Bielawski - Znaczenie mediów publicznych dla wizerunku regionów, tożsamości regionalnej i lokalnej ; Elżbieta Bukowiec - Prawo PR do wątpliwości i emocji ; Paweł J. Dąbrowski - PR i negocjacje: o PR czynów ; Wiesław Gałązka - Czego się Jaś nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał. O szkoleniach wizerunkowych polskich polityków ; Krzysztof Janiczek - Proces zarządzania public relations w organizacjach sektora kultury na przykładzie Społecznego Instytutu Wydawniczego Znak w Krakowie ; Renata Młynarczuk - Wizerunek miasta - od pomysłu do realizacji ; Maciej Ulita - Słowo o słowach ; Maciej Zaremba - Bez zbędnego napięcia. Portale branży energetycznej w dobie kryzysu gospodarczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96258 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afera Rywina : odsłanianie prawdy / Tomasz Nałęcz. - Katowice : Post Factum, 2023. - 386, [1] strona ; 22 cm.
Domknięcie nierozstrzygniętego śledztwa pozwalające poznać prawdę o jednym z największych skandali korupcyjnych III Rzeczpospolitej. Wizyta, jaką Lew Rywin złożył w lipcu 2002 roku Adamowi Michnikowi, przynosząc mu „propozycję nie do odrzucenia”, zelektryzowała polskie społeczeństwo, gdy pół roku później „Gazeta Wyborcza” przedstawiła jej szczegóły. Kilka dni po publikacji po raz pierwszy powołana została specjalna sejmowa komisja śledcza, na której czele stanął profesor Tomasz Nałęcz. Jej zadaniem było wyjaśnienie, jakaż to „grupa trzymająca władzę” kryła się za tą zdumiewająco bezczelną ofertą wielomilionowej dolarowej łapówki. Fascynująca i wciągająca analiza wydarzeń stanowiących tło działalności komisji. Autor przybliża postaci najważniejsze dla sprawy, z goryczą mówiąc o ich rywalizacji, czego efektem była bezkarność zamieszanych w aferę. [Wydawnictwo Sonia Draga, 20203]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113532 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dokumenty i Materiały do Dziejów Rozgłośni Polskiej Radia Wolna Europa ; t. 3)
(Świadkowie Historii)
Drugie miejsce wydania według siedziby wydawcy.
Indeks.
Praca naukowa finansowana w ramach programu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego pod nazwą Narodowy Program Rozwoju Humanistyki w latach 2014-2018.
Edward Raczyński, polski dyplomata i polityk, m.in. ambasador RP w Londynie, założyciel i członek opozycyjnej wobec rządu londyńskiego Rady Trzech, w końcu prezydent Rzeczpospolitej Polskiej na uchodźctwie, należał do tych osób, których zdanie i pomoc Jan Nowak-Jezioranski cenił sobie najbardziej. Raczyński uczestniczył w działaniach prowadzących do powstania Rozglośni Polskiej Radia Wolna Europa, a z czasem stał się "niezawodnym w każdej potrzebie sojusznikiem" i powiernikiem Nowaka. Pozycja Raczyńskiego i jego wpływy wśród emigracji sprawiły, że dyrektor często prosił go o przysługi, które ten na ogół chętnie spełniał. W latach 1952-1975 Nowak i jego radiowi współpracownicy wymienili z Raczyńskim blisko trzysta pięćdziesiąt listów, w których omawiano najważniejsze sprawy Rozgłośni. Niektórym listomnadawano status poufnych, inne opisane zostały jako ściśle poufne, jeszcze inne Nowak opatrywał dopiskiem "osobiste". Trzeci tom "Dokumentów i materiałów do dziejów Rozgłośni Polskiej Radia Wolna Europa" zbiera całą zachowaną korespondencję Nowaka z Raczyńskim i stanowi niezwykłe świadectwo życia polskiej emigracji w latach, gdy Nowak kierował Radiostacją. [Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ros.
I. MEDIA SFORMATOWANE - LOKALNE, ŚRODOWISKOWE: Norweska prasa lokalna - zarys problematyki ; Polityka informacyjna i promocyjna Związku Transgranicznego Euroregion Tatry ; Współczesna prasa mniejszości ukraińskiej w Polsce ; Działalność wydawnicza mniejszości nimieckiej w Polsce ; Ich własna przestrzeń. Polska prasa LGTB po 1989 roku ; Zmiany jakościowe w mediach zakładowych z perspektywy dwudziestolecia. II. WOLNE MEDIA NA UKRAINIE: Funkcionirovanie svobodnyh mass-media v Krymu: teoriâ i praktika ; Wolność słowa na Ukrainie ; Ujarzmione wolnością: radzieckie korzenie problemów wolności słowa na Ukrainie ; Prasa Tatarów krymskich w walce o zachowanie ojczystego języka. III. FORMA KOMUNIKATU MEDIALNEGO: Głosy językowych wynalazców odzwierciedlone w wypowiedziach prasowych ; Konstrukcja roli dyskursywnej jako strategia komunikacyjna na przykładzie dyskusji wokół książki "SB a Lech Wałęsa. Przyczynek do biografii" ; Agresja werbalna jako narzędzie komunikacji we współczesnej polskiej prasie ; Językowe sposoby asekuracji wypowiedzi polityków w blogach internetowych ; Jeszcze informacja czy już komentarz? Stopień realizacji funkcji perswazyjnej jako wyznacznik podziału tekstów prasowych na komentarz i informację ; Manipulacyjna funkcja gier językowych w reklamie komercyjnej ; "Nic, co ludzkie, nie jest mi obce" - o łamaniu tabu językowego w filmach animowanych dla dzieci ; Znaczenie dźwięków w obrazie telewizyjnym ; Gatekeeping i selekcja informacji jako narzędzie wolnych mediów - na przykładzie rynku prasowego Lublina ; Dziennikarskie formy medialne wobec koncepcji komputerowej organizacji danych ; Popularność dialogowych form dziennikarskich we współczesnych mediach ; Wolność od Sieci. Indeks gatunkowy Radia eR.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95544/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dziennikarze, Twórcy, Naukowcy)
Temat
Czerewacz, Donat (1921-2007) Gierek, Edward (1913-2001) Lipski, Jan Józef (1926-1991) Putrament, Jerzy (1910-1986) Wałach, Stanisław (1919-1999) Ważyk, Adam (1905-1982) Centralna Agencja Fotograficzna Centralna Komisja Kwalifikacyjna (Prezydium Rady Ministrów) Komitet Centralny PZPR Ministerstwo Informacji i Propagandy (Polska) Ministerstwo Kultury i Sztuki (Polska) Ministerstwo Spraw Wewnętrznych (Polska ; 1954-1996) Sekretariat KC PZPR Służba Bezpieczeństwa (SB ; Polska) Stowarzyszenie "PAX" Tygodnik Solidarność Urząd Bezpieczeństwa (UB) Wojewódzki Urząd Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk (Opole) Wojskowa Służba Wewnętrzna Wydział II Departamentu IV (Ministerstwo Spraw Wewnętrznych ; 1954-1996) Wydział V Departamentu IV (Ministerstwo Spraw Wewnętrznych ; 1954-1996) Wytwórnia Filmowa "Czołówka" (Warszawa) ZASP - Stowarzyszenie Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radia i Telewizji Związek Literatów Polskich Żołnierz Polski (czasopismo ; Warszawa) Aktorzy polscy Artyści plastycy Cenzura Czasopismo polskie Czasopismo wojskowe Czasopismo związkowe Donos Dziennikarze Fotografia prasowa Komunizm Kontrola Ludzie kultury Marksizm Nauka Opozycja polityczna nielegalna Pisarze polscy Polityka Polityka kulturalna Polityka wewnętrzna Pracownicy naukowi Prasa (wydawnictwa) PRL Propaganda Prześladowania polityczne Realizm socjalistyczny Rewizjonizm Służby specjalne Stan wojenny w Polsce (1981-1983) Sztuka Środki masowego przekazu Tajni współpracownicy służb specjalnych Tematy i motywy Ustrój polityczny Władza państwowa Życie codzienne Opole (woj. opolskie) Polska Województwo opolskie (1950-1975) Województwo opolskie (1975-1998)
Gatunek
Bibliografia przy pracach. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
ZARZĄDZANIE - WSPÓŁPRACA: Kompetencje decyzyjne Związku Literatów Polskich, Ministerstwa Kultury i Sztuki, Wydziału Kultury KC i Sekretariatu KC PZPR w dziedzinie literatury. Refleksje badacza ; Służba Bezpieczeństwa jako instrument nadzoru nad środowiskami twórczymi, dziennikarskimi i naukowymi w województwie opolskim ; Złudna wolność eksperymentów formalnych i kontaktów ze sztuką zachodnią. Relacje środowiska artystów plastyków w Polsce Ludowej/PRL ze strukturami władzy. Wstępne rozpoznanie i propozycje badawcze ; CENZURA: Porzucony pomysł na kontrolę prasy. Ministerstwo Informacji i Propagandy (1944-1947) ; Działania Wojewódzkiego Urzędu Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk w Opolu wobec lokalnych środowisk dziennikarskich w latach 1950-1956 ; Fotografia zatwierdzona. Zdjęcia ze stemplem Centralnej Agencji Fotograficznej ; Kontrola i „pomoc”. Wydział prasowy KC PZPR w latach „gierkowskiej prosperity” (1971-1975) ; Pion propagandowy KC PZPR w latach 1986-1990. Przegląd wybranych aspektów funkcjonowania i koncepcji zachowania władzy przez PZPR nad środkami masowego przekazu ; LUDZIE: W poszukiwaniu wroga wewnętrznego. Działalność redakcji „Żołnierza Polskiego” i Wytwórni Filmowej „Czołówka” w latach 1962-1973 w świetle donosów informatora/tajnego współpracownika Szefostwa Wojskowej Służby Wewnętrznej Donata Czerewacza ; Czwórka od „Tysola”. Funkcjonariusze rozpracowujący „Tygodnik Solidarność” w latach 1981-1984 ; Wydział II/V Departamentu IV MSW. Portret zbiorowy funkcjonariuszy SB kontrolujących redakcje prasy Stowarzyszenia PAX ; Niezastąpiony. Jerzy Putrament i jego metody nadzoru nad pisarzami w PRL ; Stanisław Wałach. Ubek o ambicjach literackich ; Władza wobec bojkotu aktorskiego w czasie stanu wojennego. Kształtowanie neo-ZASP ; Adam Ważyk - „mały Żdanow” polskiego socrealizmu ; NAUKA: Komisja Oświaty i Nauki KC PZPR jako organ polityki partii wobec polskiej nauki (1957-1971) ; Centralna Komisja Kwalifikacyjna do spraw Kadr Naukowych a represje wobec opozycji. Przypadek habilitacji Jana Józefa Lipskiego (1975-1981) ; Rewizjoniści marksizmu a partyjne struktury naukowe w latach 1960-1967. W kręgu dyskusji nad modelem ustroju i charakterem badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106403 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej