Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(26)
Forma i typ
Książki
(25)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
wypożyczone
(9)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(7)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(15)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(3)
Autor
Myszka Agnieszka
(5)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(3)
Habrajska Grażyna (1953- )
(2)
Antas Anna
(1)
Bajko Małgorzata
(1)
Barańska Anna (filolog)
(1)
Buksak Lidia
(1)
Bąk Janina
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Gładysek Joanna
(1)
Heath Chip
(1)
Janiszewska Monika
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(1)
Kożuch Artur (1972- )
(1)
Krauz Maria
(1)
Kryński Adam (1844-1932)
(1)
Krzysztoń Karolina
(1)
Kuschik Karin (1966- )
(1)
Kułakowska Małgorzata
(1)
Majewska Małgorzata (pedagog)
(1)
Majewska-Opiełka Iwona (1954- )
(1)
Malcherek Monika
(1)
Marcjanik Małgorzata (1950- )
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Mills Anna (trener PBP)
(1)
Oronowicz-Kida Ewa
(1)
Ożóg Kazimierz (1952- )
(1)
Pasterska Jolanta
(1)
Rogoza-Biel Mirella
(1)
Romanek Beata
(1)
Rosenberg Marshall B. (1934-2015)
(1)
Samson-Banasik Aleksandra
(1)
Starr Karla
(1)
Stasiak Tomasz
(1)
Stewart John (1941- )
(1)
Suchecki Jacek (1950- )
(1)
Tammet Daniel (1979- )
(1)
Turgeon Heather
(1)
Ufel Wojciech
(1)
Van Edwards Vanessa
(1)
Wasilewski Jacek (socjolog)
(1)
Wright Julie
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(2)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Dziennikarze
(3)
Logopedzi
(3)
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(3)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Komunikacja werbalna
(26)
Język
(6)
Komunikacja niewerbalna
(6)
Język polski
(4)
Socjolingwistyka
(4)
Dzieci
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Emisja głosu
(2)
Głos
(2)
Internet
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Kultura
(2)
Logopedia
(2)
Mowa
(2)
Portal społecznościowy
(2)
Pragmatyka lingwistyczna
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzina
(2)
Uczucia
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Asertywność
(1)
Atwood, Margaret (1939- )
(1)
Autyzm
(1)
Bobkowski, Andrzej (1913-1961)
(1)
Bujnowski, Józef (1910-2001)
(1)
Błędy wychowawcze
(1)
Chmielewski, Henryk Jerzy (1923-2021)
(1)
Dane
(1)
Demokracja deliberatywna
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziewczęta
(1)
Etykieta językowa
(1)
Facebook
(1)
Filologia polska
(1)
Gretkowska, Manuela (1964- )
(1)
Hermeneutyka
(1)
Image
(1)
Inwektywy polskie
(1)
Język niemiecki
(1)
Język potoczny
(1)
Język środowiskowy polski
(1)
Kobieta
(1)
Komizm
(1)
Komparatystyka
(1)
Komunikacja
(1)
Konflikt
(1)
Korzeniowski, Józef (1797-1863)
(1)
Kotzebue, August von (1761-1819)
(1)
Kultura języka
(1)
Małżeństwo
(1)
Metafora
(1)
Mitologia grecka
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież
(1)
Młynarski, Wojciech (1941-2017)
(1)
Norma językowa
(1)
Odżywianie
(1)
Opór (postawa)
(1)
Osiecka, Agnieszka (1936-1997)
(1)
Osobowość
(1)
Pankowski, Marian (1919-2011)
(1)
Pantomima
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pewność siebie
(1)
Plebanek, Grażyna (1967- )
(1)
Polityka
(1)
Porozumienie bez przemocy
(1)
Postawy
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Przekłady słowackie
(1)
Przyjaźń
(1)
Publicyści
(1)
Płeć
(1)
Reklama
(1)
Rozmowa
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Samopoznanie
(1)
Samorealizacja
(1)
Schulz, Bruno (1892-1942)
(1)
Segal, Kalman (1917-1980)
(1)
Sen
(1)
Sosnowski, Jerzy (1962- )
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Sukces
(1)
Synestezja
(1)
Słuchanie
(1)
Tammet, Daniel (1979- )
(1)
Teatr polski
(1)
Telemarketerzy
(1)
Twitter
(1)
Temat: dzieło
Karpaccy górale
(1)
Lalki w ogniu
(1)
My zdies' emigranty
(1)
Penelopiad
(1)
Przystupa
(1)
Sonnenjungfrau
(1)
Teoria czystej formy we własnym komentarzu Gombrowicza
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
2001-0
(2)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1918-
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Bieszczady
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Sanok (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Materiały konferencyjne
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(2)
Czasopisma dla rodziców polskie
(1)
Dramat niemiecki
(1)
Dramat polski
(1)
Gry komputerowe
(1)
Heavy metal
(1)
Komiksy
(1)
Literatura
(1)
Literatura podróżnicza polska
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Monografia
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Piosenka polska
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść kanadyjska
(1)
Powieść polska
(1)
Szkice literackie polskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Rozwój osobisty
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Językoznawstwo
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wykaz źródeł na stronach [299]-323. Indeks.
Sygnały niewerbalne ; Sygnały wokalne, werbalne i wizualne ; Sygnały wizualne.
Subtelne komunikaty, które nieustannie przekazujemy poprzez język ciała, mimikę, dobór słów i modulację głosu, mają ogromny wpływ na odbiór naszych pomysłów i na to, jak jesteśmy postrzegani. Te pozornie niewinne sygnały mogą wzmocnić nasze przesłanie albo je osłabić. Jeśli kiedykolwiek przerwano ci podczas spotkania, nie dostrzeżono twojego potencjału lub zignorowano twoje pomysły, problem może tkwić w sygnałach, które nieświadomie wysyłasz innym. Vanessa van Edwards odkrywa przed nami sekretny język i uczy, jak pokazać siłę, charyzmę i skuteczne przywództwo oraz wzbudzać zaufanie i sympatię. Z jej książki dowiesz się: jak mową ciała przekazać: „Jestem liderem. Oto dlaczego powinieneś do mnie dołączyć”; które sygnały wokalne sprawiają, że brzmisz bardziej przekonująco; jakich komunikatów werbalnych użyć w CV, brandingu i wiadomościach e-mail, aby wzbudzić w odbiorcy zaufanie i ekscytację na myśl o waszym spotkaniu; jakie sygnały wizualne wysyłasz poprzez swój ubiór, zdjęcia profilowe i markę korporacyjną. Niezależnie od tego, czy negocjujesz ofertę pracy, próbujesz przekonać potencjalnego inwestora czy prowadzisz trudną rozmowę ze współpracownikiem, ta książka pomoże ci poprawić relacje, wyrazić empatię i nawiązać kontakty, które będą miały trwały pozytywny wpływ na twoje życie. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słowa mają wielką moc. Spraw, by pomogły ci osiągnąć to, co chcesz. Komu z nas nie zdarzyło się zapomnieć języka w gębie? Kto nie miał do siebie pretensji, że nie zareagował na uwagi, które naruszyły jego granice? Kto nie poczuł się źle z wypowiedzianymi przez innych ludzi słowami? Mówię, więc jestem nauczy cię, co powiedzieć, by chronić siebie, wyrażać swoje potrzeby i uczucia, a także porozumiewać się z innymi. Małgorzata Majewska przygląda się temu, jak rozmawiamy, a niekiedy nie rozmawiamy ze sobą, i ukazuje, jakie mechanizmy się za tym kryją. Zadaje pytanie, jak to się dzieje, że często ci, którzy nas kochają i są dla nas ważni, ranią nas i sprawiają, że czujemy się ze sobą źle. Wyjaśnia, jak inni naruszają nasze granice, komentując nasze ciało, ubrania, mieszkanie czy życiowe wybory oraz podważając w nas wiarę, że jesteśmy dorośli i sami potrafimy się sobą zaopiekować. Zrozumienie konstrukcji językowych i świadomość kryjących się za nimi mechanizmów psychologicznych pozwolą nam odzyskać poczucie sprawczości i poprzez skuteczne stawianie granic świadomie zarządzać sobą i swoim życiem. Tak byśmy czuli, że nasz własny język potrafi nas ochronić i jest naszym sprzymierzeńcem. [Dom Wydawniczy Rebis, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Making numbers count : the art and science of communicating numbers" 2022.
Tłumacz wszystko, faworyzuj przyjazne liczby ; Aby pomóc ludziom w zrozumieniu liczb, należy osadzić je w znanej, konkretnej i ludzkiej skali ; Wykorzystanie liczb emocjonalnych - takich, które zaskakują i mają głębsze znaczenie - aby skłonić ludzi do zmiany sposobu myslenia i zachowania ; Zbuduj model w skali.
O ile miliard jest większy od miliona? No cóż, milion sekund to 12 dni. Natomiast miliard sekund to… prawie 32 lata! Żyjemy w świecie, w którym nasz sukces często zależy od umiejętności przekazywania wartości liczbowych w jasny, zrozumiały sposób. Tylko jak sprawić, by liczby przyciągały uwagę — stały się „przyczepne”? Jak przekształcać nudne dane w ciekawe opowieści? Czy istnieją jakieś metody pomagające ludziom w zrozumieniu danych i podejmowaniu trafniejszych decyzji w oparciu o liczby? Chip Heath zasłynął z tego, że nauczył nas, jak opowiadać „przyczepne historie”, czyli takie, które zostają w pamięci na dłużej. A teraz, w swojej najnowszej książce, przedstawia zasady pozwalające „przetłumaczyć” liczby na język, który jesteśmy w stanie zrozumieć i wykorzystać. Książka pełna jest praktycznych wskazówek dotyczących właściwego wyjaśniania wartości liczbowych. Zawiera także mnóstwo żywych przykładów „przed i po”, pokazujących, jak dla wielu abstrakcyjną liczbę można zaprezentować tak, by ludzie pojęli ją bez problemu. Znajdziemy tu ponad trzydzieści różnego rodzaju zasad i wskazówek, takich jak: PROSTA PERSPEKTYWA: Dodaj jedno proste zdanie z porównaniem, według badaczy z firmy Microsoft podwaja to poprawność zapamiętywania faktów KONWERSJA NA PROCES: Wykorzystaj intuicyjne zrozumienie pojęcia czasu (5 GB muzyki to „2 miesiące dojazdów do pracy bez powtarzania któregokolwiek utworu”) KOTWICE EMOCJONALNE: Przedstaw liczbę w sposób, który wzbudza emocje i jest dla ludzi ważny („ta procedura medyczna podwoi liczbę kobiet, którym uda się pokonać raka piersi”) W "Liczby się liczą" znajdziesz wszystko: od problemów globalnych, po logistykę prowadzenia firmy technologicznej lub gospodarstwa rolnego albo wytłumaczenie tego, ile butelek coli musiałbyś pić, gdybyś spalał kalorie w tempie, w jakim robi to koliber. Ta książka zarówno tym, którzy kochają matematykę, jak i tym, którzy jej nienawidzą, pomoże przekładać wartości liczbowe na język zrozumiały dla innych, dzięki czemu będziemy w stanie w większym stopniu opierać nasze decyzje — w szkole, pracy i domu — na twardych danych. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111743 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jak nie należy mówić i pisać po polsku / Adam Antoni Kryński. - Warszawa : [s. n.], 1920 (Warszawa : druk Straszewiczów). - [2], VII, [1], 311, [1] s. ; 25 cm.
I. BŁĘDY SKŁADNIOWE I STYLISTYCZNE: Porządek wyrazów niemiecki ; Błąd użycia przypadków ; Błędne użycie przyimków po słowach ; Błędne użycie przyimków przy imionach ; Niewłaściwe używanie wyrazów i wyrażeń swojskich ; Niewolnicze tłumaczenie wyrażeń obcych ; Nadmiar wyrazów obcych ; II. NIEPRAWIDŁOWOSCI W SŁOWOTWÓRSTWIE ; III. BŁĘDY W ODMIANACH FLEKSYJNYCH: Błędy w odmianie deklinacyjnej ; Błędy w odmianie koniugacyjnej ; IV. BŁĘDY W WYMAWIANIU ; V. PISOWNIA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-27068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
(Sensus)
Od początku swojego życia funkcjonujemy wśród słów. To one nas stwarzają i kształtują, kiedy jesteśmy małymi i większymi dziećmi - istotami najbardziej wrażliwymi i bezbronnymi wobec przekazu ze strony rodziców, dziadków, opiekunów w przedszkolu i szkole. Słowa nadają nam tożsamość, słowami jesteśmy ubierani albo w siłę i poczucie własnej wartości, albo w oczekiwania społeczne, które wynikają z lęku, unieruchamiają. Słowa tworzą wzorce myślenia i działania, z którymi każdy z nas nieświadomie idzie przez życie. Takie słowa są jak zaklęcia. Mogą odebrać głos, bo "dzieci i ryby głosu nie mają". Mogą zamrozić emocje, bo "chłopaki nie płaczą". Mogą zasłonić potrzeby - "nie rób kłopotu". Mogą zabrać odwagę wyrażania siebie, gdy wciąż słychać "nie wydziwiaj". Mogą uśpić w nas życie na długie lata. Na szczęście wobec tych słów-zaklęć nie jesteśmy bezbronni. Uświadomiwszy sobie, które fatalne sformułowanie steruje akurat nami, możemy je z siebie zrzucić, odwołując się do innych, uzdrawiających słów; możemy stworzyć dla siebie nową rzeczywistość i stać się w pełni sobą. Bo słowa mają moc. Niszczącą lub uzdrawiającą. I tylko od nas ostatecznie zależy, do których się odwołamy. [Helion, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 13.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112528 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 8.
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji, Łódź 2000.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ros. Streszcz. ang. przy pracach.
Piękno Papieskiego słowa. Wybrane problemy stylu Jana Pawła II ; Nazwy nadawcy modlitwy w "Godzinkach Wacława" ; Ironia jako środek perswazji w "Postylli" Jakuba Wujka ; Pluralis homileticus jako strategia kształtowania relacji między kaznodzieją a słuchaczami ; Artysta obrazem mówiący ; Język ikony ; O kulturowej kompetencji komunikatywnej w folklorze tanecznym ; Słowa, głosy, dźwięki w słuchowiskach radiowych ; Profile potoczności w wypowiedziach oficjalnych (na przykładzie radiowych audycji dla dzieci i młodzieży) ; Wybrane aspekty kulturowego zróżnicowania języka komunikowania niewerbalnego ; Imię w codziennej komunikacji dawniej i dziś ; Onomastyka i jej rola w kreowaniu świata przedstawionego w literaturze fantasy (wybrane utwory polskiej fantasy na tle niektórych utworów anglojęzycznych) ; Przysłowia jako komunikaty ; Funkcje przysłów w procesie komunikacji ; Gra słów w procesie komunikacji (na materiale powieści Vladimira Nabokova "Lolita", "Rozpacz", "Śmiech w ciemności") ; Kisielewskiego felietonowe gry z czytelnikiem ; Literacki portret konwersacyjny - próba charakterystyki na podstawie twórczości Trumana Capote'a ; O sztuce słowa w "Potrójnym z Plauta" Piotra Cieklińskiego ; Rola metaforyki mitologicznej w relacji nadawca-odbiorca we "Władysławie IV" Samuela Twardowskiego ze Skrzypny - dawniej i dziś ; Język polskich służb dyplomatycznych w XVI wieku ; Wyznaczniki opisu typów społecznych (na materiale XIX-wiecznych szkiców fizjologicznych) ; Autometaforyzacje za pośrednictwem "pierwszych elementów poznania świata" ; O subiektywizmie w komunikowaniu się - refleksja językoznawcy i praktyka NLP (programowania neurolingwistycznego) ; Tekst i tożsamość ; Słów kilka o językowej konceptualizacji doświadczenia wzniosłości i jej związku z komunikacją ; Wartości nadestetyczne "Pieśni nad pieśniami" jako propozycja aksjologiczna ; Gatunki mowy w łódzkim Hyde Parku ; Agonistyka czy empatia zasadą komunikacji językowej ; O wyrażaniu uczuć i emocji ; Jak wartościują języki obce współcześni nadawcy medialni ; Kommunikaciâ i predmetnyj mir marginal'nogo (na primere nominativov molodežnogo slenga) ; "Kląć na czym świat stoi" - analiza wulgaryzmów najczęściej wykorzystywanych w języku polskim i angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96005/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: o języku pokoju w świecie konfliktów.
Bibliografia na stronach 203, [224].
Autor pokazuje jak rozwinąć wewnętrzną świadomość pokoju zakorzenionego w języku, którego używamy na co dzień. Książka przekazuje praktyczne umiejętności i potężne narzędzia, które głęboko zmienią Wasze związki i bieg Waszego życia. Znalazły się w niej inspirujące historie, lekcje i idee wypracowane przez ponad czterdzieści lat mediacji w konfliktach i związkach z najbardziej dotkniętych przemocą zakątków świata. Kolejne rozdziały poświęcone są rozwiązywaniu konfliktów, transformacji kultury biznesu i autorytarnych struktur, zmianie wyobrażeń wroga, problemowi terroryzmu, wyrażaniu i przyjmowaniu wdzięczności oraz skutecznej zmianie społecznej. [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. F.5-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [338]-340.
Jesteś rodzicem? Nie możesz nie znać tej książki. Każdy, kto ma dzieci, miewa też czasem dość. Histeria malucha z powodu złej pary spodni, walki pomiędzy rodzeństwem na tylnym siedzeniu samochodu, nieustanne batalie o poranne wyjście z domu? Napięte sytuacje, kiedy wkradają się chaos i trudne emocje, to wyzwanie dla wielu rodziców. W takich chwilach otwartość, cierpliwość i rzeczowy dialog wydają się teoretycznie niemożliwe. Heather Turgeon i Julie Wright mają na to rozwiązanie. Stworzona przez nich książka pokazuje, jak rozmawiać z dzieckiem. W oparciu o opracowany przez siebie model, na który składają się okazywanie zrozumienia, wyznaczanie granic i rozwiązywanie problemów, autorki przedstawiają wskazówki dotyczące mowy ciała oraz przydatne narzędzia, dzięki którym dzieci zaczną słuchać ciebie, a ty nauczysz się słuchać ich. Oprócz tego z książki dowiesz się między innymi: – jak szybko i skutecznie poradzić sobie z atakami złości, – jak poprawić relacje pomiędzy rodzeństwem, – jak nauczyć dziecko mądrego korzystania z nowych technologii, – jak skłonić pociechy do wykonywania poleceń i jak motywować je do współpracy, – jak uśpić malucha i już o dwudziestej mieć happy hours. Autorki, powołując się na najnowsze badania, pokazują, że słowa, które codziennie wypowiadamy, i ton naszego głosu mogą być bardzo skuteczne, o ile zostaną odpowiednio dobrane. Turgeon i Wright nie ograniczają się jednak tylko do teorii – przygotowały też zestaw gotowych rozmów i najlepszych rozwiązań. W ich książce znajdziesz odpowiedź na pytanie: „Co dokładnie mam powiedzieć?” w postaci wziętych z życia scenariuszy. Dzięki temu już dziś będziesz w stanie zmienić sposób, w jaki rozmawiasz z dzieckiem. [MT Biznes, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja i Media)
Bibliografia na stronach 225-244.
R. I. BADANIA NAD WIZERUNKIEM: 1. Stan badań ; 2. Przyjęta perspektywa badawcza: a) Teoretyczna perspektywa badawcza: Konstruktywizm ; Kreowanie wizerunku przez odbiorcę wypowiedzi ; Komunikowanie wizerunku przez autora wypowiedzi ; Wizerunek a tożsamość ; 3. Metodologiczne rozwiązania: a) Szczegółowe cele badania ; b) Dobór metodologii do celów badania: Układ poleceń w grupach i brzmienie pytań ; Sposób przedstawienia materiałów i kart odpowiedzi ; Czas i miejsce realizacji badania ; Uczestnicy badania ; Dlaczego felieton? ; Kryteria doboru autorów i wykorzystane felietony ; Trafność wewnętrzna eksperymentu i jej realizacja ; Wyniki - rozwiązania analityczne ; Ustalenia terminologiczne ; 4. Stan badań i metodologia – podsumowanie ; R. II. WIZERUNKI FELIETONISTÓW: 1. Sposób przedstawienia wyników ; 2. Krzysztof Varga: Krzysztof Varga - wizerunek na podstawie anonimowego tekstu ; Krzysztof Varga - wizerunek publiczny ; Krzysztof Varga - wizerunek wizualny ; Krzysztof Varga - wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora ; Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Krzysztofa Vargi ; 3. Piotr Zaremba: Piotr Zaremba - wizerunek na podstawie anonimowego tekstu ; Piotr Zaremba - wizerunek publiczny ; Piotr Zaremba - wizerunek wizualny ; Piotr Zaremba - wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora ; Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Piotra Zaremby ; 4. Magdalena Środa: Magdalena Środa - wizerunek na podstawie anonimowego tekstu ; Magdalena Środa - wizerunek publiczny ; Magdalena Środa - wizerunek wizualny ; Magdalena Środa - wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora ; Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Magdaleny Środy ; 5. Szymon Hołownia ; Szymon Hołownia - wizerunek na podstawie anonimowego tekstu ; Szymon Hołownia - wizerunek publiczny ; Szymon Hołownia - wizerunek wizualny ; Szymon Hołownia - wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora ; Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Szymona Hołowni ; R. III. WNIOSKI: 1. Możliwy do komunikowania wizerunek na podstawie wyników dotyczących wszystkich autorów: Wizerunek werbalny anonimowego autora tekstu i felietonisty o znanej tożsamości ; Wizerunek publiczny ; Wizerunek wizualny ; 2. Wizerunek werbalny, wizualny, publiczny - wzajemne wpływy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107417 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Grzeczność w komunikacji językowej / Małgorzata Marcjanik. - Wydanie 1 - 3 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. - 166 stron ; 21 cm.
Bibliografia na stronach [161]-166.
I. WPROWADZENIE TEORETYCZNO-METODOLOGICZNE: Etykieta (grzeczność) językowa jako składnik triady aksjologicznej: dobro - piękno - prawda ; Grzeczność językowa, grzeczność niejęzykowa. Zasada stosowności pragmatycznej w zachowaniach grzecznościowych ; Grzeczność jako zasada współpracy konwersacyjnej. Grzeczność jako gra - strategie grzeczności. Grzeczność jako przejaw kompetencji komunikacyjnej (kulturowej) ; Polskie normy grzecznościowe na tle innych kultur ; Zmiany w polskiej grzeczności po roku 1989. II. GRZECZNOŚĆ W KOMUNIKOWANIU INTERPERSONALNYM (W BEZPOŚREDNICH ROZMOWACH): Relacje na ty ; Relacje na pan, pani ; Próby tworzenia relacji pośrednich między ty a pan, pani ; Formuły powitań i pożegnań jako próby tworzenia relacji pośrednich. III. GRZECZNOŚĆ W KOMUNIKOWANIU INTERPERSONALNO-MEDIALNYM (PRZY UŻYCIU TELEFONU, DOMOFONU, INTERNETU, LISTU): Rozmowy telefoniczne ; Rozmowy przez domofon ; Komunikowanie za pomocą SMS-ów ; Korespondencja elektroniczna (e-mailowa) ; Rozmowy w sieci. Na przykładzie komunikatorów i czatów ; Korespondencja tradycyjna - listy, kartki pocztowe. IV. GRZECZNOŚĆ W KOMUNIKOWANIU PUBLICZNYM I KOMUNIKOWANIU PUBLICZNYM ZAPOŚREDNICZONYM PUBLICZNO-MASOWYM (W WYSTĄPIENIACH PUBLICZNYCH NA ŻYWO ORAZ UTRWALONYCH I ODTWARZANYCH PRZEZ MEDIA): Przemówienia ; Wykłady ; Referaty ; Pogadanki, prelekcje, odczyty ; Dyskusje, spory. V. GRZECZNOŚĆ W KOMUNIKOWANIU MASOWYM: Radio, telewizja ; Prasa ; Książki. VI. PODSUMOWANIE. OBRAZ GRZECZNOŚCI PRZEŁOMU WIEKÓW.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.13-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
ROZPRAWY: Język jako wartość ; Terapia logopedyczna osób niesłyszących - aktualne zadania i aplikacje na przyszłość ; Wyzwania w diagnozie rozwoju językowego dzieci dwu- i wielojęzycznych ; Diagnoza i terapia dysfagii w przypadku dzieci ; Przegląd rozwiązań umożliwiających komunikowanie się niemówiących dzieci ze znaczną niepełnosprawnością ruchową ; Jak pracować z dzieckiem z ADHD? ; Trening sukcesu w pracy z dzieckiem ADHD ; Rola diety w profilaktyce narządu głosu ; STUDIA PRZYPADKÓW: Rola diagnozy funkcjonalnej w planowaniu terapii logopedycznej dzieci z autyzmem ; Psychospołeczne funkcjonowanie dziecka z systemem implantu ślimakowego ; Zaburzenia mowy i komunikacji pozawerbalnej u dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju o podlożu genetycznym - zespół Retta ; Zaburzenia ogólnorozwojowe związane z zespołem Edwardsa ; GLOTTODYDAKTYKA (scenariusze zajęć): Pory roku ; Polska grzeczność językowa ; Czy opakowanie tworzy przedmiot?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150/2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji, Łódź 2000.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ros. Streszcz. ang. przy pracach.
Wzorzec strukturalny rysopisu. Intencje komunikacyjne nadawcy i strategia wobec odbiorcy a kształt językowy tekstu ; Spójnościowe aspekty zapożyczeń angielskich we współczesnej prasie polskiej ; Językowe środki perswazji w tekstach reklam niemieckich i polskich ; Współczesny tekst reklamowy - wybrane aspekty (na materiale języka polskiego i rosyjskiego) ; Wartościowanie jako językowy środek perswazyjny w tekstach reklamowych ; Obraz samochodu jako kobiety w prasowych tekstach reklamowych ; Dziennikarze mediów lokalnych wobec reklamy telewizyjnej ; Rola reklamy przy kreowaniu świata w literaturze dla młodzieży ; Sub''ektivnaâ modal'nost' kak osnova tonal'nosti naučnogo teksta ; Funkcje języka specjalistycznego (na przykładzie języka medycyny) ; Relacja nadawca-odbiorca w polskim dyskursie prawnym i prawniczym w świetle pragmatyki komunikacyjnej ; O sceniczności tekstu naukowego w ujęciu pragmatycznym ; Komunikacja przez komputer (CMC) ; Językowy savoir-vivre w internecie ; Komunikowanie przez internet - język reklamowych stron www a przekład ; Język polskojęzycznych instrukcji obsługi kamer wideo ; Perswazyjność dawnych i współczesnych podręczników sztuki pisania (stylistyk praktycznych) ; Podstawowe warunki komunikacyjnej funkcji edukacji polonistycznej w szkole ; O specyfice komunikacji dydaktycznej ; Dyskurs heurystyczny w dydaktyce literatury ; Strategie dyskursywne w pewnym typie tekstu dydaktycznego ; "Mówienie do dzieci" jako kategoria komunikacyjna ; Akty mowy o funkcji ekspresywnej w języku nauczycieli ; Sprawność komunikacyjna uczniów szkół ponadpodstawowych (zarys problematyki) ; Odbicie kompetencji językowej w mowie mieszkańców wsi ; Sztuka erystyki a intensyfikacja nauczania języka rosyjskiego ; Interkulturowe tendencje we współczesnej glottodydaktyce ; Typy zakłóceń w komunikacji międzykulturowej ; Strategie konwersacyjne osób używających na co dzień języka obcego - w rozmowach prowadzonych w języku ojczystym ; Pułapki znaczeniowe w komunikacji językowej jako dialogu międzykulturowego. Uwagi o nauczaniu filozofii studentów cudzoziemskich ; Podobieństwa i kontrasty międzyjęzykowe - źródło zakłóceń w komunikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96005/t.3 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Powiedz to dobrym słowem / Iwona Majewska-Opiełka. - Piaseczno : Heraclon International. Storybox.pl, [2020]. - 1 płyta audio CD (12 godz. 56 min) : digital, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 12 godz. 56 min.
Czyta Mirella Rogoza-Biel.
Nagranie w formacie mp3.
Mówienie dobrym słowem przekłada się na lepsze słuchanie. To szansa dla wielu mądrych ludzi, którzy są cisi i mniej elokwentni. To szansa na cichszy świat Często się zdarza, że nasze wypowiedzi odnoszą skutek odwrotny do zamierzonego. Zamiast zmotywować - zniechęcają. Zamiast pocieszyć - doprowadzają do łez. Jakich słów użyć, aby precyzyjnie wyrazić swoją myśl? Aby zostać zrozumianym zgodnie z intencjami? Co zrobić, żeby nasz przekaz precyzyjnie wyrażał to, co chcemy wyrazić, by nie został źle odebrany? [Heraclon International, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-KM/1294/159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka pozwoli ci zaoszczędzić czas. Mnóstwo czasu, który zapewne tracisz na wyjaśnianie nieporozumień, upieranie się przy swoim zdaniu lub dyskusje prowadzące do niepotrzebnych dram. „O tym, kto mnie złości, nadal decyduję ja. Wolałbym ci tego nie obiecywać. Doskonale pana rozumiem i chcę czegoś innego”. Co dają ci te zdania? Wolność. Pewność siebie. Czas. Zdarzyło ci się kiedyś powiedzieć „tak”, myśląc „nie”? Złożyłeś komuś obietnicę, o której potem zapomniałeś? Może lepiej byłoby powiedzieć: „Wolałbym ci tego nie obiecywać”. Zbyt wiele miłych rozmów rozbiło się o zdanie: „Rzuciłem to ot tak”. Niejednemu z nas zepsuło ono dzień czy urlop. Twoje życie ma stać się łatwiejsze! Ta książka to gwarancja osiągnięcia tego wspaniałego, niezależnego od sytuacji uczucia zwanego pewnością siebie. Dzięki niej nauczysz się skutecznie stawiać granice i jasno komunikować innym, o co ci chodzi. Dowiesz się, jak osiągnąć samoprzywództwo. [Wydawnictwo Otwarte, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113591 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4.
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Bibliografia na stronach 318-320.
CZ. I. MÓWCA W BIZNESIE: R. 1. Co o wystąpieniach publicznych myślą sami menadżerowie ; R. 2. Innowacyjny produkt i bardzo przestarzały sposób mówienia o nim ; R. 3. Świadomość prezentacyjna menadżera mówcy ; R. 4. Mówca przyszłości ; R. 5. Jak inspirować i zarażać w biznesie ; 10 Przykazań mówcy biznesowego ; CZ. II. PRZYGPTPWANIE PREZENTACJI BIZNESOWEJ, CZYLI JAK ZBUDOWAĆ INSPIRUJĄCY PRZEKAZ: R. 6. Strategia prezentacji ; R. 7. Struktura prezentacji ; 10 przykazań przygotowań nowoczesnej prezentacji ; CZ. III. GŁOS I SPOSÓB MÓWIENIA, CZYLI JAK MÓWIĆ, ŻEBU NAS SŁUCHALI: R. 8. Słuchaj samego siebie ; R. 9. Jak i co ćwiczyć, żeby mieć piękny głos i dobrą dykcję ; R. 10. Jak oddychać ; R. 11. Jak ćwiczyć emisję głosu, wzmacniać rezonans, różnicować natężenie i wysokość głosu ; R. 12. Jak ćwiczyć prawidłową wymowę ; R. 13. Jak wykorzystać pauzy, żeby wzmacniać siłę przekazu ; R. 14. Tempo, modulacja, akcent, czyli o elementach prozodycznych języka polskiego ; 10 przykazań świadomego posługiwania się głosem ; CZ. IV. PRZEKAZ NIEWERBALNY, CZYLI TO CO POKAZUJESZ ODBIORCOM SWOIM CIAŁEM, MÓWI GŁOŚNIEJ NIŻ SŁOWA: R. 15. Jakie błędy najczęściej popełniają mówcy ; R. 16. Oceń swoją mowę ciała ; R. 17. Jaką postawę powinien mieć mówca biznesowy ; R. 18. Jak się poruszać po scenie ; R. 19. Gestykulacja, czyli co zrobić z rękami w czasie wystąpienia ; R. 20. Mimika, czyli co powinna wyrażać Twoja twarz ; R. 21. Jak nawiązywać kontakt wzrokowy ; R. 22. Jak zadbać o przestrzeń, w której będziesz występować ; R. 23. Jak wykorzystywać rekwizyty i pracować z nimi na scenie ; R. 24. Jak przygotować inspirujące, wspierające przekaz slajdy ; 10 przykazań dobrego przekazu niewerbalnego ; CZ. V. TRENING MENTALNY MÓWCY, CZYLI TO, CO MYSLISZ O SOBIE, DAJESZ SWOIM ODBIORCOM: R. 25. Pierwsze wrażenie i wizerunek mówcy ; R. 26. Samoświadomość mówcy. Autodiagnoza: mocne strony i obszary do pracy ; R. 27. Przekonania wspierające i ograniczające ; R. 28. Czas na zmiany! ; R. 29. Style komunikacji ; R. 30. Pewność siebie ; R. 31. Jak sobie radzić ze stresem ; 10 przykazań świadomego mówcy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Głos - Język - Komunikacja ; t. 4)
Dotyczy m.in. województwa podkarpackiego (s. 53-67).
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
CZ. I. SPOŁECZNE ASPEKTY WSPIERANIA ROZWOJU MOWY: Katarzyna Węsierska, Aleksandra Krawczyk, Wsparcie dziecka jąkającego się w środowisku edukacyjnym ; Tomasz Gosztyła, Ojcowie dzieci z autyzmem w relacjach rodzinnych i terapeutycznych ; Agata Mężyk, Dorota Lipiec, Strategie i zasady wychowania dwujęzycznego w świadomości rodziców ; Katarzyna Ita Bieńkowska, Program rehabilitacji małych dzieci z wadą słuchu ,,Dźwięki Marzeń” w województwie podkarpackim ; Małgorzata Półtorak, Psychospołeczne funkcjonowanie dzieci z dysleksją rozwojową - wybrane aspekty ; Izabela Więcek-Poborczyk, Dorota Lipiec, Patofonetyka w praktyce logopedycznej ; CZ. II. KONTEKSTY TERAPII LOGOPEDYCZNEJ: Anna Maria Pękacka, Modele przetwarzania języka w przypadku afazji Broki w badaniach z obszaru niemieckojęzycznej lingwistyki klinicznej ; Gabriela Lorens, Aleksandra Karwowska, Fenomen dotyku we wczesnej interwencji logopedycznej ; Ewa Wasińska-Zdżalik, Wspomaganie rozwoju mowy małych dzieci z wadą słuchu - zajęcia logorytmiczne ; Aneta Lew-Koralewicz, Trening komunikacji funkcjonalnej (FCT) jako metoda terapii zachowań trudnych dzieci o zaburzonej komunikacji językowej ; Wanda Kostecka, Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z wczesną niepłynnością mowy - studium przypadku ; Izabela Marczykowska, Wioletta Koczaja-Styka, Opóźniony rozwój mowy na tle skrajnego wcześniactwa - studium przypadku ; CZ. III. VARIA: Katarzyna Ita Bieńkowska, Agnieszka Woźniak, Sprawozdanie z I Konferencji Naukowo-Szkoleniowej ,,Norma i zaburzenia komunikacji językowej w kontekście edukacyjnym” ; Agnieszka Myszka, Dzieci ze „świata ciszy” w społeczeństwie - recenzja książki Wybrane problemy wsparcia wczesnorozwojowego i edukacji dzieci i młodzieży z wadą słuchu na przykładzie pięciu krajów europejskich ; Sebastian Jan Gałuszka, Moje życie z Parkinsonem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-109150/4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Głos - Język - Komunikacja ; t. 5)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
KOMPETENCJE JĘZYKOWE, KOMUNIKACYJNE I KULTUROWE: Słowa dobre i słowa złe w komunikacji między Tobą a mną / Kazimierz Ożóg ; Studium przypadku użytkownika języka polskiego jako ojczystego, urodzonego i mieszkającego za granicą / Henriette W. Langdon ; NIEPŁYNNOŚCI MOWY: Trudne postawy i emocje towarzyszące jąkaniu - sposoby wspierania jąkającego się dziecka / Maria Faściszewska ; Postawy i emocje wobec jąkania - praca z dziećmi oraz rodzicami. Modyfikacja modelu gory lodowej Sheehana / Łukasz Kowalczyk ; WSPOMAGANIE ROZWOJU: Ośrodek wczesnej interwencji jako miejsce wsparcia dla dzieci z niepełnosprawnościami i ich rodziców / Aleksandra Buchholz, Joanna Ilnicka ; Opieka logopedyczna jako podstawowe wsparcie dla dzieci z wadą słuchu w Szwajcarii romańskiej / Edyta Tomińska Conte ; Terapia logopedyczna dziecka z mutyzmem wybiórczym. Opis i analiza przypadku / Maria Bystrzanowska ; Muzyka w terapii logopedycznej dzieci / Monika Budkowska ; VARIA: Terapia i diagnostyka afazji Broki przy użyciu modeli przetwarzania języka w badaniach z obszaru niemieckojęzycznej lingwistyki klinicznej - studium przypadku / Anna Maria Pękacka ; Tradycje współpracy polsko-słowackiej w dziedzinie logopedii - upamiętnienie 100-lecia urodzin docenta Józefa Liszki / Katarzyna Ita Bieńkowska ; VB-MAPP - właściwa ocena podstawą wlaściwej terapii / Joanna Mikołajczyk ; Emicja głosu w kształceniu nauczycieli (rozważania na marginesie książki Agnieszki Płusajskiej-Otto) / Agnieszka Myszka ; Z CYKLU "MOJE ŻYCIE Z...": Moje życie z depresją ("Samotny jak liść, zamknięty w sobie, bo życie zostawiło swoje rany...) / Witold Tuleja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150/5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [255].
Jak i po co rozmawiać z dzieckiem na trudne tematy Zna to każdy rodzic kilkulatka. Wystarczy fragment rozmowy dorosłych czy wiadomości w radiu i już się pojawiają. Trudne pytania. Całkiem niedziecięca z pozoru chęć rozmowy na tematy, które wydają się nam zupełnie nieodpowiednie dla kilkulatka. O śmierć, chorobę, przyczyny, dla których na świecie istnieje zło, albo o seks. Często ciężko jest na takie pytania odpowiedzieć. Minuty mijają, malec czeka z rozdziawioną buzią, a rodzic panikuje, bo jak to tak - rozmawiać z maluchem o takich rzeczach? Gdzie znaleźć odpowiednie słowa? Jak zaspokoić dziecięcą ciekawość i równocześnie nie zszokować, nie wystraszyć młodego człowieka? A może skłamać albo po prostu skierować uwagę pociechy na coś innego? Tego ostatniego robić nie wolno. Nawet jeśli sami czujemy obawę, jeśli nie chcemy na dany temat rozmawiać, bo nie jesteśmy z nim "ułożeni", dziecka nie można zbywać ani oszukiwać. Trzeba podjąć wyzwanie i - skoro nasza pociecha pyta o poważne sprawy - potraktować to poważnie. Oczywiście odpowiednio do wieku. Najlepiej uzbrajając się wcześniej w niezbędną wiedzę z zakresu dziecięcej psychologii, podaną w praktycznej formie. Takiej, jaką zaprezentowano na kartach tej książki. Autorki są mamami wyjątkowo ciekawskich, żywo zainteresowanych "dorosłym światem" kilkulatków. Wybrały trzydzieści zagadnień, do których przypisały wątki przydatne w rozmowie - sprawdziły je na sobie i własnych pociechach. Jeśli Twoje dzieci również oczekują przystępnych odpowiedzi na trudne pytania, przeczytaj tę książkę! [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Młodzi mają głos / [redaktorzy tomu Agnieszka Myszka, Katarzyna Ita Bieńkowska]. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019. - 271 stron : ilustracje kolorowe, fotografie, wykresy ; 24 cm.
(Głos - Język - Komunikacja ; t. 6)
Badania przeprowadzono m.in. w Nowej Dębie (s. 161-171) i Rzeszowie (s. 189-201).
Bibliografia przy pracach.
Dla studentów logopedii, także logopedów, nauczycieli, pedagogów, dziennikarzy.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
CZĘŚĆ I. ZABURZENIA PŁYNNOŚCI MOWY: Justyna Samolewicz-Dyka, Wanda Kostecka: Diagnoza i programowanie terapii logopedycznej w przypadku trzynastoletniego chłopca z giełkotem. CZĘŚĆ II. ZESPOŁY GENETYCZNE: Anna Mamica: Dziewczynka z zespołem Williamsa - studium przypadku ; Maria Komisarczyk: Komunikacja funkcjonalna PECS u dziecka z zespołem Cornelii de Lange ; Edyta Jamro: Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z zespołem de Grouchy’ego ; Agnieszka Stefaniak: Postępowanie logopedyczne w zespole Pradera-Williego - studium przypadku ; Julia Hinc, Karolina Kamińska: Gesty wspomagające komunikację dzieci z trisomią 21. chromosomu - doświadczenia z turnusu logopedycznego. CZĘŚĆ III. ROZWÓJ MOWY I KOMUNIKACJI - ZABURZENIA, TERAPIA: Beata Rajter: Komunikacja z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku rodzinnym ; Patrycja Bilińska: Studium indywidualnego przypadku chłopca ze złożonymi zaburzeniami komunikacji ; Monika Kij: Studium przypadku trzyipółletniego dziecka z zaburzonym rozwojem mowy ; Kamila Szpunar: Wpływ wady wymowy na proces przyswajania pisma przez uczniów klas I-III szkoły podstawowej ; Ewelina Radgowska: Zastosowanie Kinesiology Taping w terapii logopedycznej. CZĘŚĆ IV. ROZWÓJ KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH I KOMUNIKACYJNYCH: Milena Pelc: Poziom rozwoju umiejętności artykulacyjnych współczesnych trzylatków a dotychczasowy stan badań ; Natalia Królicka: Porównanie kompetencji językowych i komunikacyjnych dziewcząt i chłopców w wieku sześciu lat ; Beata Ożga: Stan wiedzy nauczycieli polonistów na temat problemów językowych związanych z dysleksją u uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej ; Dominika Zawadzka: Komunikacja niewerbalna oraz grzecznościowe akty mowy nauczycieli na lekcjach w szkole średniej - wybrane aspekty. Z CYKLU: MOJE ŻYCIE Z...: Agata Widlarz: Moje życie z… mózgowym porażeniem dziecięcym: Życie utkane z marzeń, czyli o samej sobie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150/6 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
I. KULTURA ZACHOWAŃ JĘZYKOWYCH W UJĘCIU HISTORYCZNYM, POLITYCZNYM I ANTROPOLOGICZNYM: Kultura językowych zachowań. Od dialogu do polilogu - czyli o tym, jak rozmawiał włodyka z żoną, pan z wójtem i plebanem, rodak z rodakiem, a Polak z Polakiem ; Kucharko, gdzieście? - Otom tu, Panno Dośko, co waszeć każesz? Czego cudzoziemcy mogli się dowiedzieć o polskiej etykiecie językowej w XVII i XVIII w. ; Przełomy polityczno-ekonomiczne a przełomy w obyczajach grzecznościowych. II. KULTURA ZACHOWAŃ JĘZYKOWYCH W KOMUNIKACJI WŁADZY ZE SPOŁECZEŃSTWEM: W co grają politycy? O rytuałach grzecznościowych w języku polityki ; Czy ciemny lud to kupił? Przywództwo polityczne i agitacja polityczna w wymiarze językowym ; Jak sądy i trybunały komunikują się z obywatelami ? III. KULTURA ZACHOWAŃ JĘZYKOWYCH W RÓŻNYCH ŚRODOWISKACH: Komunikacja personelu medycznego z pacjentem - aspekt językowy, psychologiczny i etyczny ; Z badań nad sposobami zwracania się do osób duchownych w Polsce ; Strategie komunikacyjne w rozmowach przedstawicieli handlowych z klientami. IV. KULTURA KOMUNIKACJI NIEWERBALNEJ. MINY, ZNAKI, INTONACJA: Kultura komunikacji niewerbalnej polityków, czyli miny, znaki i oznaki ; Intonacja współczesnych serwisów informacyjnych - zmiany, tendencje rozwojowe. V. PANEL DYSKUSYJNY: Poprawność polityczna a potrzeba wyrazistości w komunikowaniu się, prowadzenie Jerzy Bralczyk; uczestnicy: Mirosław Karwat, Katarzyna Kłosińska, Jerzy Sosnowski. VI. WARSZTATY.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101508 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej