Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(30)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(28)
wypożyczone
(5)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(25)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Autor
Cynarski Wojciech Jan (1965- )
(2)
Kisilowska Małgorzata
(2)
Mikułowski-Pomorski Jerzy (1937-2020)
(2)
Alt Matt
(1)
Andrzejewski Bolesław (1946- )
(1)
Banaś Monika
(1)
Bieroń Tomasz (1963- )
(1)
Bolten Jürgen
(1)
Burszta Wojciech J. (1957-2021)
(1)
Chabińska Justyna
(1)
Czapiga Zofia (1951- )
(1)
Czekaj Janusz
(1)
Dubiel-Dmytryszyn Sebastian
(1)
Dyczewski Leon (1936- )
(1)
Dąbrowski Mieczysław (1947- )
(1)
Gaszyńska-Magiera Małgorzata
(1)
Habrajska Grażyna (1953- )
(1)
Jagodziński Waldemar (1983- )
(1)
Kazimierczak Marek
(1)
Krawczyk Zbigniew (1930- )
(1)
Król Marcin
(1)
Kunz Tomasz (1969- )
(1)
Kusio Urszula (1963- )
(1)
Latoś Dariusz
(1)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(1)
Majka-Rostek Dorota
(1)
Meyer Erin (1971- )
(1)
Mihułka Krystyna
(1)
Miodunka Władysław (1945- )
(1)
Murray Douglas (1979- )
(1)
Nisbett Richard E. (1941- )
(1)
Nurzyńska Anna (ekonomia)
(1)
Nycz Ryszard (1951- )
(1)
Paleczny Tadeusz (1955- )
(1)
Sienkiewicz Jan Wiktor (1960- )
(1)
Sobolewska Agnieszka
(1)
Stewart John (1941- )
(1)
Suchecki Jacek (1950- )
(1)
Szulich-Kałuża Justyna
(1)
Szwed Robert
(1)
Teczke Janusz
(1)
Wojtych Ewa
(1)
Zaporowski Andrzej (1965- )
(1)
Ziętala Grzegorz
(1)
Żelazny Walter
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(28)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
Komunikacja międzykulturowa
(30)
Pluralizm społeczny
(4)
Turystyka
(4)
Filozofia kultury
(3)
Internet
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Bibliotekarstwo
(2)
Bibliotekarze
(2)
Globalizacja
(2)
Hofstede, Geert (1928- )
(2)
Informacja naukowa
(2)
Język
(2)
Języki
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Mniejszości narodowe
(2)
Odmienność kulturowa
(2)
Ong, Walter J. (1912-2003)
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Religia
(2)
Sieć komputerowa
(2)
Socjolingwistyka
(2)
Trompenaars, Alfons
(2)
Turystyka kulturowa
(2)
Walka wręcz
(2)
Zarządzanie
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Administracja elektroniczna
(1)
Adresy domenowe
(1)
Akcja "Wisła" (1947-1950)
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Brandstaetter, Roman (1906-1987)
(1)
Chrześciajństwo
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Coaching
(1)
Controlling
(1)
Cywilizacja zachodnia
(1)
Dostoevskij, Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(1)
Dyskurs
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekonomia
(1)
Etnolingwistyka
(1)
Filologia rosyjska
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
Gniew
(1)
Gor'kij, Maksim (1868-1936)
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Górale
(1)
Habermas, Jürgen (1929- )
(1)
Inkubatory przedsiębiorczości
(1)
Islam
(1)
Jakość życia
(1)
Japończycy
(1)
Język esperanto
(1)
Język fiński
(1)
Język niemiecki
(1)
Język polski
(1)
Język rosyjski
(1)
Język włoski
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kapiszewski, Andrzej (1948-2007)
(1)
Klastry (ekonomia)
(1)
Kompleksowa karta wyników
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja miejska
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Konflikt
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Kosmetyki
(1)
Krajobraz kulturowy
(1)
Kredyt
(1)
Kultura
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Kultura popularna
(1)
Kurosawa, Akira (1910-1998)
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Literatura żydowska
(1)
Luhmann, Niklas (1927-1998)
(1)
Małżeństwo
(1)
Menedżerowie
(1)
Myślenie
(1)
Nadzór korporacyjny
(1)
Nauka
(1)
Norma językowa
(1)
Odpowiedzialność prawna
(1)
Olimpiady szkolne
(1)
Organizacja pracy
(1)
Outsourcing
(1)
Paliński, Antoni (1939- )
(1)
Parki technologiczne
(1)
Podróże motywacyjne
(1)
Polacy
(1)
Polacy za granicą
(1)
Postać literacka
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Temat: dzieło
Dziewczyna i śmierć
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1801-
(2)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Europa Zachodnia
(1)
Finlandia
(1)
Japonia
(1)
Lwów (Ukraina)
(1)
Mongolia
(1)
Rosja
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Tajlandia
(1)
Łemkowszczyzna (region etnograficzny)
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(5)
Opracowanie
(4)
Podręczniki akademickie
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Blogi
(1)
Film
(1)
Literatury Ameryki Łacińskiej
(1)
Monografia
(1)
Poezja polska
(1)
Poradnik
(1)
Powieść polska
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Historia
(2)
Psychologia
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
I. Komunikacja międzykulturowa w teoriach i badaniach. Komunikowanie międzykulturowe / Marcelina Zuber. Komunikacja międzykulturowa jako dziedzina nauki. Z historii komunikacji międzykulturowej / Jerzy Mikułowski Pomorski. Wprowadzenie do komunikowania międzynarodowego i międzykulturowego / Beata Ociepka. Komunikacja międzykulturowa jako fenomen kultury współczesnej / Alina Kapciak. Orientacja kulturowa / George A. Borden. Rola danych lingwistycznych przy podmiotowym rekonstruowaniu kultury / Wojciech J. Burszta. Komunikowanie międzynarodowe i jego formy / Jerzy Olędzki. II. Komunikacja międzykulturowa w praktyce społecznej. język w komunikowaniu międzynarodowym / Beata Ociepka. Opinia publiczna i światowe audytorium. Imperializm kulturowy i globalizacja kultury / Michael Kunczik. Znaczenie statusu społecznego, hierarchii, władzy i okazywania szacunku. Kultury ceremonialne kontra kultury nieceremonialne / Richard R. Gesteland. Twarz, komunikacja międzykulturowa i etyka: przykład Korei / Didier Cazal. Polsko-białoruska komunikacja międzykulturowa / Ryszard Radzik. Polacy i białorusini: kulturowe uwarunkowania odmienności zachowań / Ryszard Radzik. Komunikacja niewerbalna między płciami / Ewa Głażewska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91281 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kulturoznawstwo / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 1733-9103 ; nr 8)
Bibliogr. s. 185-[189].
Streszcz. ang.
Konstrukcja strategii: między kulturą a komunikacją ; Malinowski o kontakcie kulturowym ; Davidson o komunikacji międzyludzkiej ; Kontakt Malinowskiego a komunikacja Davidsona ; Co to jest komunikacja międzykulturowa? ; Konsekwencje strategii dopuszczającej komunikację międzykulturową ; Człowiek w kontekście relacji między kulturą a komunikacją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-95917 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 171-177.
Kultura - komunikacja - interkulturowość ; Nie wiemy, co czynimy: o kulturowych uwarunkowaniach naszego działania ; Obchodzenie się z obcym i z obcością ; Multikulturowość a interkulturowość: od bycia obok siebie do bycia ze sobą ; Interkulturowe uczenie się ; Porcja informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95466 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono wśród uczniów liceów ogólnoksztąłcących w Brzozowie, Jaśle i Krośnie.
Bibliogr. s. 511-528.
Streszcz. niem.
I. Kompetencja interkulturowa w kształceniu językowym: 1. Język a kultura ; 2. Kompetencja interkulturowa - przegląd definicji ; 3. Modele kompetencji interkulturowej ; 4. Nauczanie interkulturowe drogą do rozwoju kompetencji interkulturowej na lekcjach języka obcego ; 5. Ewaluacja kompetencji interkulturowej - możliwości i ograniczenia ; 6. Osoba kompetentna interkulturowo - charakterystyka ; 7. Kompetencja interkulturowa w kształceniu językowym - podsumowanie. II. Interkulturowość w polityce edukacji językowej: 1. Aspekt interkulturowy w Europejskim systemie opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie ; 2. Podstawa programowa dotycząca nauczania nowożytnych języków obcych w liceum a propagowanie założeń edukacji interkulturowej ; 3. Materiały do nauki języka niemieckiego jako obcego a rozwój kompetencji interkulturowej ; 4. Interkulturowość w polityce edukacji językowej - podsumowanie. III. Rozwój kompetencji interkulturowej u licealistów wybranych podkarpackich szkół - studium empiryczne: 1. Określenie problemu badawczego i celu badania ; 2. Pytania badawcze ; 3. Hipotezy badawcze ; 4. Dobór i charakterystyka próby ; 5. Metodologiczne podstawy badania / schemat badawczy ; 6. Przebieg badania - charakterystyka ; 7. Dobór technik gromadzenia danych i narzędzi badawczych ; 8. Analiza zebranych danych ; 9. Źródła pozyskiwania przez uczniów informacji o Niemczech i Niemcach ; 10. Test na wiedzę faktograficzną - analiza ilościowa danych. IV. Postawy uczniów wybranych liceów wobec Niemiec i Niemców: 1. Postawy uczniów względem Niemców ; 2. Projekt etnograficzny ; 3. Wnioski końcowe ; 4. Ocena metody badawczej ; 5. Rozwój kompetencji interkulturowej u licealistów wybranych podkarpackich szkół - podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101685 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 209-230. Indeksy.
Filmografia s. 208.
W OPRACOWANIU
Streszcz. ang.
Spis treści także w jęz. ang.
1. Perspektywa teoretyczna ; 2. Sport i sztuki walki w procesie globalizacji ; 3. Turystyka i rekreacja a dialog kulturowy ; 4. Turystyka sztuk walki ; 5. Spotkanie i dialog kulturowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92673 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy red. wyłącznie na okł.
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. ang.
Streszcz. ang., pol.
Wstęp i spis treści także w jęz. ang.
I. Bariery rozwoju turystyki w perspektywie globalnej ; II. Antynomie turystyki jako dziedziny kultury ; III. Doświadczenie turystyczne jako oswajanie obcości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92298 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang. przy rozdz.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA, INTERPERSONALNA I GRUPOWA: Komunikacja nauczyciela z uczniami dla zachowania dyscypliny w klasie ; Komunikacja w więzieniu jako proces zmiany społecznej ; Kompartmentalizacja. O byciu i komunikowaniu w "pokawałkowanym" świecie ; KOMUNIKACJA INTERNETOWA: Komunikacja internetowa na początku XXI wieku. Kultura indywidualizmu i narcyzm w mediach społecznych ; Blogi i blogosfera w systemie komunikacji politycznej ; Społeczne zaplecze "e-programów" dla administracji publicznej ; KOMUNIKACJA ORGANIZACYJNA: Internetowe fora pracowników jako zagrożenie dla wizerunku firm ; Employer branding jako nowa forma komunikowania organizacyjnego rozwinięta w odpowiedzi na wyzwania współczesnego rynku pracy ; Współczesne wyzwania organizacji w obszarze public relations ; KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA: Kompetencje międzykulturowe jako wymóg współczesnej komunikacji ; Komunikacja wewnątrzkulturowa a procesy społecznej pluralizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-96792 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Tzw. seria Plus Minus Nieskończoność.
Bibliogr. s. 177-[183].
1. Ksenogamia kultury ; 2. Metakultury współczesności ; 3. Konsumowanie wielokulturowości ; 4. Wojny kultur, nacjonalizm i metafory ; 5. Kultura - technologia - gadżet ; 6. Komunikacja i zasoby kultury ; 7. O potrzebie monogamii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92151 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 209-230. Filmogr. s. 208. Indeksy.
Filmogr. s. 208.
Spis treści również w jęz. ang. Streszcz. w jęz. ang.
1. Perspektywa teoretyczna ; 2. Sport i sztuki walki w procesie globalizacji ; 3. Turystyka i rekreacja a dialog kulturowy ; 4. Turystyka sztuki walki ; 5. Spotkanie i dialog kulturowy ; 6. Podróże edukacyjne ; 7. Edukacja psychofizyczna w życiu jednostek i grup w świetle nowych kierunków psychofizycznej edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94490 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mistrzowie Psychologii)
Tytuł oryginału: "The geography of thought : how Asians and Westerners think differently and why" 2003.
Na okładce: Dlaczego ludzie Wschodu i Zachodu myślą inaczej?
Bibliografia strony [169]-176. Indeksy.
1. Sylogizmy i Tao ; 2. Społeczne pochodzenie umysłu ; 3. Życie razem a życie osobno '; 4. "Nie spuszczać oka z celu" czy "mieć oczy dookoła głowy"? ; 5. "Podłe nasienie" czy "To wszystko przez kolegów"? ; 6. Świat rzeczowników czy świat czasowników? ; 7. "Ce n'est pas logique" czy "Może coś w tym jest"? ; 8. A jeżeli istota myślenia nie jest wszedzie taka sama? ; Epilog: Schyłek psychologii czy zderzenie mentalności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109867 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji, Łódź 2000.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ros. Streszcz. ang. przy pracach.
Wzorzec strukturalny rysopisu. Intencje komunikacyjne nadawcy i strategia wobec odbiorcy a kształt językowy tekstu ; Spójnościowe aspekty zapożyczeń angielskich we współczesnej prasie polskiej ; Językowe środki perswazji w tekstach reklam niemieckich i polskich ; Współczesny tekst reklamowy - wybrane aspekty (na materiale języka polskiego i rosyjskiego) ; Wartościowanie jako językowy środek perswazyjny w tekstach reklamowych ; Obraz samochodu jako kobiety w prasowych tekstach reklamowych ; Dziennikarze mediów lokalnych wobec reklamy telewizyjnej ; Rola reklamy przy kreowaniu świata w literaturze dla młodzieży ; Sub''ektivnaâ modal'nost' kak osnova tonal'nosti naučnogo teksta ; Funkcje języka specjalistycznego (na przykładzie języka medycyny) ; Relacja nadawca-odbiorca w polskim dyskursie prawnym i prawniczym w świetle pragmatyki komunikacyjnej ; O sceniczności tekstu naukowego w ujęciu pragmatycznym ; Komunikacja przez komputer (CMC) ; Językowy savoir-vivre w internecie ; Komunikowanie przez internet - język reklamowych stron www a przekład ; Język polskojęzycznych instrukcji obsługi kamer wideo ; Perswazyjność dawnych i współczesnych podręczników sztuki pisania (stylistyk praktycznych) ; Podstawowe warunki komunikacyjnej funkcji edukacji polonistycznej w szkole ; O specyfice komunikacji dydaktycznej ; Dyskurs heurystyczny w dydaktyce literatury ; Strategie dyskursywne w pewnym typie tekstu dydaktycznego ; "Mówienie do dzieci" jako kategoria komunikacyjna ; Akty mowy o funkcji ekspresywnej w języku nauczycieli ; Sprawność komunikacyjna uczniów szkół ponadpodstawowych (zarys problematyki) ; Odbicie kompetencji językowej w mowie mieszkańców wsi ; Sztuka erystyki a intensyfikacja nauczania języka rosyjskiego ; Interkulturowe tendencje we współczesnej glottodydaktyce ; Typy zakłóceń w komunikacji międzykulturowej ; Strategie konwersacyjne osób używających na co dzień języka obcego - w rozmowach prowadzonych w języku ojczystym ; Pułapki znaczeniowe w komunikacji językowej jako dialogu międzykulturowego. Uwagi o nauczaniu filozofii studentów cudzoziemskich ; Podobieństwa i kontrasty międzyjęzykowe - źródło zakłóceń w komunikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96005/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Monografia naukowa.
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
R. I. COACHING INTERKULTUROWY JAKO NARZĘDZIE WSPIERAJĄCE ROZWÓJ KOMPETENCJI PRACOWNICZYCH NIEZBĘDNYCH W OTOCZENIU MIĘDZYNARODOWYM ; R. II. SYSTEM KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W WYBRANYCH MIASTACH AGLOMERACJI ŚLĄSKIEJ NA PRZYKŁADZIE KOMUNIKACYJNEGO ZWIĄZKU KOMUNALNEGO GÓRNOŚLĄSKIEGO OKRĘGU PRZEMYSŁOWEGO ; ROZDZIAŁ III. BEZPIECZEŃSTWO OBSŁUGI KLIENTÓW E-URZĘDU. ANALIZA POTRZEB I PROPOZYCJA ROZWIĄZAŃ NA WYBRANYCH PRZYKŁADACH.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.95/.96 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Monografie / Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, ISSN 0239-7161 ; nr 419)
Bibliogr. przy art.
PODRÓŻE KULTUROWE W PRZEMIANACH JAKOŚCI ŻYCIA: Podróż kulturowa jako forma życia w świecie ponowoczesnym ; Turysta, nomada, włóczęga. Szkic o współczesnych wzorach kulturowych ; Reminiscencje z podróży. Dlaczego wyruszamy w świat i co z niego przywozimy ; Kulturowe wzorce podróżowania kobiet a jakość życia ; Po drugiej stronie lustra: Oblicza antyturystyki ; Jakość podróży zatrzymana w pamiątkach ; Programy podróżnicze w kreowaniu stylu życia współczesnych turystów ; Jakość życia mieszkańców - skutek czy przyczyna rozwoju turystyki zrównoważonej ; TURYSTYKA KULTUROWA WOBEC WYZWAŃ WSPÓŁCZESNOŚCI: Turystyka i nauka - cele i wartości ; Podróżnik kulturowy w badaniach jakościowych grupy Wila Munstersa ; Turystyka a nauki społeczne ; Wypoczynek a turystyka ; Charakterystyka i mechanizmy funkcjonowania przestrzeni inscenizowanej autentyczności w turystyce masowej ; Wykorzystanie metody mystery shopping w ocenie jakości atrakcji turystycznych. Case study - muzea miasta Krakowa ; Hotele butikowe w obiektach zabytkowych - wysoka jakość usług noclegowych z historią w tle (na przykładzie Hotelu Kolegiackiego w Poznaniu) ; Enoturystyka i turystyka kulinarna a kultura podróżowania ; "To my uczyniliśmy ich biednymi". Turyści wobec problemu ubóstwa i udzielania jałmużny na terenach recepcji turystycznej ; Znaczenie turystyki w procesie dyfuzji kultury i konstytuowaniu globalnej świadomości społecznej ; Rys historyczny, motywacje, destynacje oraz konsekwencje wyjazdów seksturystycznych na wybranych przykładach (Karaiby, Azja Południowo-Wschodnia, Afryka) ; PODRÓŻE W PROCESIE BUDOWANIA TOŻSAMOŚCI KULTUROWEJ: Inscenizacja historii i dziedzictwa - dialog kulturowy w przestrzeni turystycznej czy prywatne hobby? Analiza aktywności grup odtwórczych w przestrzeni Szlaku Piastowskiego ; Geografia turystycznych migracji polskiego turysty i jej kulturowe uwarunkowania ; Problem identyfikacji tożsamości miejsca w przestrzeni turystycznej ; Turystyka jako szansa i zagrożenie dla rozwoju plemion pierwotnych - na przykładzie populacji Yali z Nowej Gwinei ; Miejsce wartości kulturowych w turystyce seniorów ; Oddziaływanie boomu turystycznego na zachowania mieszkańców miejscowości Małe Ciche k/Zakopanego ; Turystyka pamięci - potomkowie jeńców wojennych w Hemer ; Polak o sąsiadach, sąsiedzi o Polakach - problematyka stereotypów w turystyce ; Wartości narodowotwórcze i osobotwórcze związane z uprawianiem turystyki pielgrzymkowej ; Refleksje na temat pielgrzyma średniowiecznego i współczesnego ; Turystyka aktywna a styl życia studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99472 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The war on the West" 2022.
Na okładce: Najwyższy czas obalić niespójne argumenty krytyków Zachodu.
Dlaczego tak skupiamy się na grzechach zachodniej cywilizacji, skoro w tej chwili w Chinach działają obozy koncentracyjne? Krytyczne podejście do zachodniej kultury jest ostatnio bardzo modne. Czasami jest to niewątpliwie potrzebne, jednak w wielu przypadkach antyzachodnia retoryka podkopuje fundamenty naszej cywilizacji. W końcu, jeśli odrzucamy idee Kanta, Hume'a i Milla z powodu ich opinii na temat rasy, to czy nie powinniśmy odrzucić również Marksa, w którego pracach jest tak wiele rasistowskich i antysemickich wątków? Ameryka ma problem z rasizmem, ale to samo można powiedzieć o Bliskim Wschodzie i Azji. Co gorsza, korzyści z tej sytuacji odnoszą wrogowie demokracji i łamiące prawa człowieka reżymy, które dzięki temu starają się odwrócić uwagę od swoich przestępstw. Mordujący własny naród dyktatorzy chętnie powtarzają modne hasła i retorykę ruchów antyrasistowskich, jednocześnie wzmacniając swoje autorytarne rządy. Jeśli chcemy, by Zachód przetrwał, musimy go bronić. W swojej najnowszej książce Douglas Murray występuje w obronie zachodniej cywilizacji. Pokazuje, jak wielu ludzi o dobrych intencjach zostało oszukanych przez obłudną antyzachodnią retorykę, oraz obala niespójne argumenty krytyków Zachodu. [Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.7 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111730 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Interdyscyplinarny podręcznik komunikacji interpersonalnej! Kompendium wiedzy o komunikowaniu się między ludźmi pisane z perspektywy psychologicznej, a także socjokulturowej i filozoficznej. Zawiera bogaty i trafny wybór tekstów naukowych i popularnonaukowych z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej. W książce omówiono m.in.: rozwijanie umiejętności posługiwania się słowem, docieranie do tajemnicy twórczej mocy języka, interpretację zachowań niewerbalnych, mowę ciała, międzynarodowy słownik gestów, rolę dotyku, różne style ekspresji u kobiet i u mężczyzn, rozwijanie umiejętności słuchania, odkrywanie własnych barier komunikacyjnych, samospełniające się proroctwa interpersonalne, specyfikę komunikacji w przyjaźni, rodzinie, z bliskim partnerem, komunikację międzykulturową. Podręcznik został napisany z myślą o studentach psychologii, socjologii, kulturoznawstwa, pedagogiki. Dzięki atrakcyjności tematów i przystępnemu językowi może wzbogacić wiedzę każdego zainteresowanego własnym rozwojem i polepszeniem kontaktów z ludźmi. [PWN, 2012]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 115)
Bibliogr. s. 165-[176].
Druga s. tyt. i spis treści także w jęz. ang.
1. Sieć jako współczesna forma kontaktów społecznych ; 2. Biblioteka - miejscem spotkań ; 3. Bibliotekarzy relacje z użytkownikami ; 4. Tło środowiskowe kontaktów z użytkownikiem ; 5. Biblioteka w kulturze - kultura w bibliotece ; 6. Biblioteki - archiwa - muzea. Współpraca w sieci instytucji kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-02 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 115)
Bibliogr. s. 165-[176].
Druga s. tyt. i spis treści także w jęz. ang.
Sieć jako współczesna forma kontaktów społecznych ; Biblioteka - miejscem spotkań ; Bibliotekarzy relacje z użytkownikami ; Tło środowiskowe kontaktów z użytkownikiem ; Biblioteka w kulturze - kultura w bibliotece ; Biblioteki - archiwa - muzea. Współpraca w sieci instytucji kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr., A-Udost. (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94753 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [483]-499. Indeks.
Rozdz. 1. KOMUNIKACJA KULTUROWA: 1. Pojęcie, 2. Komunikacja i jej nawiązanie, 3. Komunikacja jako spotkanie, 4. Jakie są granice komunikacji?, 5. Aktualne problemy komunikacji kulturowej ; Rozdz. 2. MIĘDZYNARODOWOŚĆ JAKO PŁASZCZYZNA KOMUNIKACJI: 1. Międzynarodowość: zmiana perspektywy, 2. Międzynarodowość: dwie jej postaci, 3. Międzypaństwowość czy międzykulturowość? Komunikowanie międzynarodowe jako czynnik stosunków międzynarodowych, 4. Transgraniczność fizyczna i kulturowa, 5. Rola obywatela: dyplomacja obywatelska, 6. Komunikowanie polityczne, 7. Komunikowanie międzynarodowe, 8. Wielokulturowość a międzynarodowość, 9. Komunikacja międzykulturowa ; Rozdz. 3. EWOLUCJA MODELI KOMUNIKACJI I KOMUNIKOWANIA: 1. Tradycyjne modele komunikacji, 2. Późniejsze modele komunikowania, 3. Społeczne funkcje komunikowania, 4. Potrzeba zmiany modelu komunikacji, 5. Zmiany zachodzące w poszczególnych składnikach modeli tradycyjnych, 6. Nowe spojrzenia na akt komunikacji ; Rozdz. 4. WPROWADZENIE DO TEORII KOMUNIKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ: 1. Spotkanie międzykulturowe, 2. Podejścia emiczne i eticzne, 3. Media - narzędzia przekazywania treści - źródłem zróżnicowania, 4. Różnice cywilizacyjne. Technologiczne uwarunkowania różnic w komunikacji medialnej. Pierwotna i wtórna oralność wg Waltera J. Onga, 5. Komunikacja uczestnicząca (participatory communication) ; Rozdz. 5. KOMUNIKOWANIE W ZMIENIAJĄCYM SIĘ SPOŁECZEŃSTWIE: 1. Źródła wiedzy o komunikacji międzynarodowej, 2. Najważniejsze amerykańskie badania nad mediami, 3. Badania nad mediami wyrażają społeczną zmianę ; Rozdz. 6. ROLA ZMYSŁÓW W PROCESIE KOMUNIKACJI: 1. Pierwotny poziom kulturowy, 2. Orientacja proksemiczna - miejsce w przestrzeni, 3. Dotyk, 4. Smak, 5. Węch, 6. Słuch, 7. Wzrok. Przekaz wizualny ; Rozdz. 7. MEDIA, ICH CHARAKTER I PRZEMIANY: 1. Media - narzędzia zapośredniczenia, 2. Wiedza o mediach jako episteme i techne, 3. Nauka o mediach, 4. Media - ich definicja, 5. Granice mediów, 6. Konwergencja mediów, 7. Historia mediów jako dzieje komunikacji społecznej, 8. Inne typy mediów, 9. Media miejsca i media czasu, 10. Media w świetle nowych pojęć, 11. Przemiany mediów współczesnych ; Rozdz. 8. MARKETING MEDIÓW W PONOWOCZESNEJ POLSCE: 1. Problem, 2. Zmiana zapośredniczenia, 3. Dwa rodzaje marketingu, 4. Marketing mediów w świetle Consumer Culture Theory (CCT) ; Rozdz. 9. KULTURA I JEJ MIEJSCE W KOMUNIKACJI LUDZKIEJ: 1. Kultura a jednostka, 2. Kultura i cywilizacja, 3. Obecność świata materialnego i świata duchowego w kulturze, 4. Kultura jako nastawienie na wartości, 5. Kultura jako komunikacja, 6. Fragmentaryzacja społeczna ; Rozdz. 10. KULTUROWE POSTACIE KOMUNIKACJI: 1. Style poznawcze, 2. Język, 3. Style komunikacji, 4. Ramowanie medialne, 5. Metafora, 6. Gatunki, 7. Dyskurs ; Rozdz. 11. ZARZĄDZANIE KULTURĄ W DZISIEJSZYCH CZASACH. KULTURA Z CZTERECH PERSPEKTYW: SPOŁECZNEJ, NARODOWEJ, GLOBALNEJ I EUROPEJSKIEJ: 1. Wstęp, 2. Konkurs pianistyczny jako przykład, 3. Zarządzanie kulturą, 4. Finansowanie kultury, 5. Źródła wpływu, 6. Kierunki rozwoju, 7. Zakończenie: modernizacja polskiej kultury ; Rozdz. 12. TYPY KULTUR NARODOWYCH W PERSPEKTYWIE KOMUNIKACJI: 1. Charakter społeczny i charakter narodowy, 2. Analiza kultur: dominacja - współistnienie - współpraca, 3. Typy kultur według Geerta Hofstedego, 4. Typy kultur według Alfonsa Trompenaarsa ; Rozdz. 13. EUROPEJCZYCY W ŚWIETLE WYMIARÓW KULTURY: 1. Wstęp, 2. Źródła zróżnicowań, 3. Inteligencja a różnice zamożności, 4. Narody europejskie w świetle ustaleń Geerta Hofstedego, 5. Kontekst, 6. Preferencje kulinarne, 7. Narody europejskie w świetle badań nad metaforami kulturalnymi. Metafory narodów europejskich, 8. Przykłady dwu narodów europejskich ; Rozdz. 14. DZIECI TRZECIEJ KULTURY: 1. Wstęp, 2. Dzieci trzeciej kultury i ich świat, 3. Osobowość dzieci trzeciej kultury, 4. Umiejętności praktyczne dzieci trzeciej kultury, 5. Problemy dzieci trzeciej kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [483]-499. Indeks.
Rozdz. 1. KOMUNIKACJA KULTUROWA: 1. Pojęcie, 2. Komunikacja i jej nawiązanie, 3. Komunikacja jako spotkanie, 4. Jakie są granice komunikacji?, 5. Aktualne problemy komunikacji kulturowej ; Rozdz. 2. MIĘDZYNARODOWOŚĆ JAKO PŁASZCZYZNA KOMUNIKACJI: 1. Międzynarodowość: zmiana perspektywy, 2. Międzynarodowość: dwie jej postaci, 3. Międzypaństwowość czy międzykulturowość? Komunikowanie międzynarodowe jako czynnik stosunków międzynarodowych, 4. Transgraniczność fizyczna i kulturowa, 5. Rola obywatela: dyplomacja obywatelska, 6. Komunikowanie polityczne, 7. Komunikowanie międzynarodowe, 8. Wielokulturowość a międzynarodowość, 9. Komunikacja międzykulturowa ; Rozdz. 3. EWOLUCJA MODELI KOMUNIKACJI I KOMUNIKOWANIA: 1. Tradycyjne modele komunikacji, 2. Późniejsze modele komunikowania, 3. Społeczne funkcje komunikowania, 4. Potrzeba zmiany modelu komunikacji, 5. Zmiany zachodzące w poszczególnych składnikach modeli tradycyjnych, 6. Nowe spojrzenia na akt komunikacji ; Rozdz. 4. WPROWADZENIE DO TEORII KOMUNIKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ: 1. Spotkanie międzykulturowe, 2. Podejścia emiczne i eticzne, 3. Media - narzędzia przekazywania treści - źródłem zróżnicowania, 4. Różnice cywilizacyjne. Technologiczne uwarunkowania różnic w komunikacji medialnej. Pierwotna i wtórna oralność wg Waltera J. Onga, 5. Komunikacja uczestnicząca (participatory communication) ; Rozdz. 5. KOMUNIKOWANIE W ZMIENIAJĄCYM SIĘ SPOŁECZEŃSTWIE: 1. Źródła wiedzy o komunikacji międzynarodowej, 2. Najważniejsze amerykańskie badania nad mediami, 3. Badania nad mediami wyrażają społeczną zmianę ; Rozdz. 6. ROLA ZMYSŁÓW W PROCESIE KOMUNIKACJI: 1. Pierwotny poziom kulturowy, 2. Orientacja proksemiczna - miejsce w przestrzeni, 3. Dotyk, 4. Smak, 5. Węch, 6. Słuch, 7. Wzrok. Przekaz wizualny ; Rozdz. 7. MEDIA, ICH CHARAKTER I PRZEMIANY: 1. Media - narzędzia zapośredniczenia, 2. Wiedza o mediach jako episteme i techne, 3. Nauka o mediach, 4. Media - ich definicja, 5. Granice mediów, 6. Konwergencja mediów, 7. Historia mediów jako dzieje komunikacji społecznej, 8. Inne typy mediów, 9. Media miejsca i media czasu, 10. Media w świetle nowych pojęć, 11. Przemiany mediów współczesnych ; Rozdz. 8. MARKETING MEDIÓW W PONOWOCZESNEJ POLSCE: 1. Problem, 2. Zmiana zapośredniczenia, 3. Dwa rodzaje marketingu, 4. Marketing mediów w świetle Consumer Culture Theory (CCT) ; Rozdz. 9. KULTURA I JEJ MIEJSCE W KOMUNIKACJI LUDZKIEJ: 1. Kultura a jednostka, 2. Kultura i cywilizacja, 3. Obecność świata materialnego i świata duchowego w kulturze, 4. Kultura jako nastawienie na wartości, 5. Kultura jako komunikacja, 6. Fragmentaryzacja społeczna ; Rozdz. 10. KULTUROWE POSTACIE KOMUNIKACJI: 1. Style poznawcze, 2. Język, 3. Style komunikacji, 4. Ramowanie medialne, 5. Metafora, 6. Gatunki, 7. Dyskurs ; Rozdz. 11. ZARZĄDZANIE KULTURĄ W DZISIEJSZYCH CZASACH. KULTURA Z CZTERECH PERSPEKTYW: SPOŁECZNEJ, NARODOWEJ, GLOBALNEJ I EUROPEJSKIEJ: 1. Wstęp, 2. Konkurs pianistyczny jako przykład, 3. Zarządzanie kulturą, 4. Finansowanie kultury, 5. Źródła wpływu, 6. Kierunki rozwoju, 7. Zakończenie: modernizacja polskiej kultury ; Rozdz. 12. TYPY KULTUR NARODOWYCH W PERSPEKTYWIE KOMUNIKACJI: 1. Charakter społeczny i charakter narodowy, 2. Analiza kultur: dominacja - współistnienie - współpraca, 3. Typy kultur według Geerta Hofstedego, 4. Typy kultur według Alfonsa Trompenaarsa ; Rozdz. 13. EUROPEJCZYCY W ŚWIETLE WYMIARÓW KULTURY: 1. Wstęp, 2. Źródła zróżnicowań, 3. Inteligencja a różnice zamożności, 4. Narody europejskie w świetle ustaleń Geerta Hofstedego, 5. Kontekst, 6. Preferencje kulinarne, 7. Narody europejskie w świetle badań nad metaforami kulturalnymi. Metafory narodów europejskich, 8. Przykłady dwu narodów europejskich ; Rozdz. 14. DZIECI TRZECIEJ KULTURY: 1. Wstęp, 2. Dzieci trzeciej kultury i ich świat, 3. Osobowość dzieci trzeciej kultury, 4. Umiejętności praktyczne dzieci trzeciej kultury, 5. Problemy dzieci trzeciej kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101415 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91168 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej