Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(30)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje naukowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Proza
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Czasopisma
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(21)
wypożyczone
(16)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(8)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(20)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(6)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Autor
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Bednarek Tomasz (1969- )
(1)
Bonilla Rocio (1970- )
(1)
Bulaszewska Małgorzata
(1)
Cebo-Foniok Małgorzata (1959- )
(1)
Dobkowska Agata
(1)
Działowy Tomasz (1994- )
(1)
Dziedzic Olga (1986- )
(1)
Englert-Bator Anna
(1)
Fedan Roman (1937- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Hales Colin F
(1)
Iwanicka Agnieszka
(1)
Jarmuż Sławomir
(1)
Jegier Aneta
(1)
Johnson Stephen M
(1)
Jońca Dominika
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kielan Paulina
(1)
Kinnear Nicola
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Komorowska Marta (tłumaczka)
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Kukuła Katarzyna (aktorka)
(1)
Kunysz-Rozborska Magdalena
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Lenik Paweł
(1)
Luboński Paweł (1958- )
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Marmola Małgorzata
(1)
Mizia Bogdan
(1)
Moore-Mallinos Jennifer
(1)
Naruszewicz-Duchlińska Alina
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Paruit Marie
(1)
Ploch Leszek
(1)
Polański Grzegorz
(1)
Punset Elsa (1964- )
(1)
Rolland Rebecca
(1)
Rudnik Justyna
(1)
Sepielak Aleksandra
(1)
Sheldon Alice
(1)
Spenceley Annabel
(1)
Supeł Barbara
(1)
Supeł Barbara. Co zrobi Frania?
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Taper Agnieszka E
(1)
Timmins Siobhan
(1)
Twenge Jean M. (1971- )
(1)
Warzocha Tomasz
(1)
Wańczyk-Welc Anna
(1)
Węgrzyn-Białogłowicz Krystyna
(1)
Zabrzewska Adrianna (1989- )
(1)
Zieliński Kamil (psychologia)
(1)
Łaba-Hornecka Agnieszka
(1)
Łukasik Andrzej
(1)
Łukaszewska Weronika (1993- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(30)
Odbiorca
Dzieci
(6)
Rodzice
(6)
0-5 lat
(5)
6-8 lat
(5)
Nauczyciele
(5)
Szkoły wyższe
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologowie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura angielska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Temat
Kompetencje społeczne
(24)
Relacje międzyludzkie
(5)
Internet
(4)
Kompetencje emocjonalne
(4)
Dzieci
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Media społecznościowe
(3)
Młodzież
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Stereotyp
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Autyzm
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Edukacja medialna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Klastry (ekonomia)
(2)
Kobieta
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pokolenie Y
(2)
Rodzeństwo
(2)
Rola społeczna
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Uczucia
(2)
Zachowanie
(2)
Asertywność
(1)
Autoprezentacja
(1)
Baza danych
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezradność
(1)
Bezrobocie
(1)
Charakter
(1)
Choroby rzadkie
(1)
Controlling
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dogoterapia
(1)
Dorosłość
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziewczęta
(1)
E-wizerunek
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Empatia
(1)
Gender
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Handel detaliczny
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Informacja
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Jakość życia
(1)
Język
(1)
Kalkulacja kosztów
(1)
Katecheza
(1)
Kompetencje informacyjne
(1)
Kompetencje intrapersonalne
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Konkurencja
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kreatywność
(1)
Krytycyzm
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Marketing
(1)
Marzenia
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mądrość
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Negocjacje
(1)
Netykieta
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Normy ISO 14001
(1)
Osobowość
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(10)
Poradnik
(6)
Opowiadania i nowele
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Raport z badań
(4)
Scenariusz zajęć
(3)
Podręcznik
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Książka-zabawka
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Słuchowisko
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(12)
Edukacja i pedagogika
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Amberek)
Piesek Bombik bawi się sam, choć nieraz myśli, że może dobrze byłoby mieć przyjaciół. Ale obawia się, że mogą przeszkadzać, coś popsuć, albo nawet się z niego śmiać. Bombik jest niezadowolony, gdy na jego wyspie pojawia się wesoła foczka Niusia. I koniecznie chce się z nim bawić. Nie odstępuje go na krok. We wszystkim go naśladuje. Bombik ma tego dość! Czy Bombik, który lubi być sam, i towarzyska, pogodna Niusia nauczą się bawić razem? A może nawet zostaną przyjaciółmi? Ta urocza, ciepła, zabawna, piękna książka o przezwyciężaniu oporów przed kontaktem z innymi pokazuje, że wspaniała przyjaźń jest możliwa, nawet jeśli bardzo się różnimy! [Amber, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Czy mądrości można się nauczyć? / Sławomir Jarmuż. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2023. - VIII, 230, [1] strona ; 21 cm.
Bibliografia na stronach [221]-227. Indeks.
Różnica między mądrością a inteligencją polega na tym, że inteligentny potrafi wyjść z sytuacji, w którą mądry nigdy się nie wpakuje. Autor nieznany Gdyby chodzący po ateńskich ulicach Sokrates nie wierzył w uczenie mądrości, nie zatrzymywałby ludzi, aby rozmawiać z nimi i uświadamiać im różne niemądrości. Platon nie zakładałby Akademii, a Arystoteles - Liceum. Wielu innych filozofów nie pisałoby dzieł o mądrości, którą warto krzewić. Do podobnego wniosku prowadzą koncepcje i badania psychologiczne w XXI wieku, które sugerują, że można jej nie tylko uczyć, ale nawet nauczyć. O ile łatwo znaleźć książki lub artykuły poświęcone mądrości z perspektywy teoretycznej, o tyle trudno o praktyczne wskazówki, jak rozwijać mądrość. Oto książka, która próbuje tę lukę wypełnić. Czytelnik znajdzie w niej nie tylko przegląd filozoficznych i psychologicznych koncepcji mądrości. Autor odpowiedział na pytania czy bycie mądrym jest związane z wiekiem, płcią, poziomem inteligencji, wykształceniem, bogactwem i wieloma innymi cechami, czy mądrość jest przedmiotem refleksji w edukacji, biznesie i służbie zdrowia. Zamieścił także serię praktycznych ćwiczeń pozwalających rozwinąć refleksyjność, krytyczne myślenie, emocjonalny dystans oraz inne cechy uznawane za atrybuty mądrości. Dr Sławomir Jarmuż podjął odważną próbę przedstawienia zagadnienia zarówno od strony teoretycznej, jak i aplikacyjnej. Książka jest ciekawa, skłaniająca do myślenia, wolna od górnolotnych uniesień - dość częstych w literaturze mądrościowej. Byłoby dobrze, gdyby trafiła do nauczycieli, do managerów, do lekarzy, do aktywistów społecznych. Oczywiście, powinna trafić do studentów psychologii skażonych często pedagogiką konformizmu, posłuszeństwa, uległości i obojętności na los innych ludzi. Z recenzji prof. dr hab. Wiesława Łukaszewskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112533 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z międzynarodowej konferencji, 18-19 maja 2016 r., Rzeszów.
M.in. dotyczy studentek i studentów z terenu Podkarpacia.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Część referatów w języku angielskim. Streszczenie w języku angielskim przy referatach. Wstęp równoległy w języku polskim, angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Cz. I. KOBIETY W SFERZE PUBLICZNEJ I ZAWODOWEJ WOMEN IN PUBLIC AND PROFESSIONAL FIELD: Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz, Kobiety i mężczyźni na rynku pracy i w polityce. Polska na tle Unii Eu¬ropejskiej / Women and Men on the Labor Market and in Politics. Poland on the Background of The European Union ; Renate Klein, Gender-Based Abuse Through the Prism of Higher Education Institutions ; Anna Odrowąż-Coates, Anna Perkowska-Klejman, Biographical Reflexivity of Women Serving in the Polish and Royal Air Forces ; Cz. II. ZDROWIE KOBIET I MĘŻCZYZN HEALTH IN WOMEN AND MEN: Elżbieta Trzęsowska-Greszta, Monika Kowalska-Dąbrowska, Grażyna Domanowska: Czy zaburzenie ma płeć? Różnice płciowe w zakresie rozpowszechnie¬nia, obrazu klinicznego i genezy zaburzeń psychicznych / Are Disorders Gender Related? Gender Differences in Prevalence, Symptomatology and Etiopathogenesis of Mental Disorders ; Danuta Ochojska, Jacek Pasternak, Czynniki ryzyka zaburzeń psychicznych wśród studentek i studentów z terenu Podkarpacia / Risk Factors for Mental Disorders Among Małe and Female Students from the Area of Podkarpacie ; Jacek Konrad Olszewski, Satysfakcja z życia, zdrowie emocjonalne i radzenie sobie ze stresem u kobiet i mężczyzn dotkniętych chorobami zagrażającymi życiu / Life Satisfaction, Emotional Health and Coping with Stress Among Women and Men Suffering from Life-Threatening Illnesses ; Joanna Piekarska, Inteligencja emocjonalna a stres: różnice międzypłciowe / Emotional Intelligence and Stress: Gender Differences ; Bogumiła Witkowska-Łuć, Różnice w samoocenie kobiet i mężczyzn chorujących na schizofrenię / The Differences in Self-Esteem of Women and Men Suffering from Schizophrenia ; Jan Bielecki, Monika Królikowska, Samoocena młodych kobiet z chorobami dermatologicznymi / Self- Esteem of Women with Dermatological Diseases ; Cz. III. ROLE I STEREOTYPY SPOŁECZNE SOCIAL ROLES AND STEREOTYPES: Maria Gablikova, Julia Halamova, Martin Kanovsky, Facial Expressions of Men and Women Analyzing Differences in Sad-ness and Anger ; Justyna Figas-Skrzypulec, Pomnażanie różnicy: różnorodność bohaterek jako znak egalitaryzmu w serialu Doktor Wlio / The Multiplication of Differences: Diversity of Female Characters as an Egalitarian Idea in Doctor Wlio ; Katarzyna Serafińska, Specyfika dobrotliwości wobec kobiet. Wpływ stereotypowości kobie¬cego wizerunku na seksizm wobec kobiet / Some Specifics of Benevo lence Towards Women. Influence of Sex-Stereotyping of Woman's Rep- resentation and Sexism Against Women ; Róża Szafranek, Odmienność kobiecego i męskiego spojrzenia na związki z dużą różnicą wieku / Differences in Female and Małe Perspective on the Relationships with a Large Age Gap ; Cz. IV. RODZINA I BLISKIE ZWIĄZKI EMOCJONALNE FAMILY AND CLOSE EMOTIONAL RELATIONSHIPS: Jacek Łukasiewicz, Katarzyna Bakan, Osobowościowe uwarunkowania braku partnera życiowego w okresie wczesnej dorosłości / Personality Determinants of Living without a Life Partner in Early Adulthood ; Małgorzata Marmola, Obraz dziecka u matek i ojców w wieku wczesnej dorosłości / The Im¬ age of a Child in Mothers and Fathers at the Age of Early Adulthood ; Jacek Pasternak, Katarzyna Pasternak, Retrospektywna ocena postaw rodziców a cechy osobowości i orientacja pozytywna u mężczyzn i kobiet / The Relation Between Retrospective Assessment of Parental Attitudes with The Big-Five Personality Model and Positive Orientation in Men and Women ; Krzysztof Wąż, Socjalizacja dziewcząt i chłopców do ról rodzicielskich w sytuacji nie¬planowanej prokreacji. Różnice i podobieństwa / Socialization of Girls and Boys to Their Parenthood Roles in the Aspect of Unintended Preg nancy. Differences and Similarities ; Kamil Janowicz, Współczesne ojcostwo w oczach młodych bezdzietnych kobiet i mężczyzn / Today's Fatherhood in the Eyes of Young Childless Men and Women ; Cz. V. KOMPETENCJE EMOCJONALNE I SPOŁECZNE EMOTIONAL AND SOCIAL COMPETENCES: Krzysztof Mudyń, Life Orientations and Explicit Values of Women and Men ; Małgorzata Pietras-Mrozicka, Reflections on Differences in Communication with a Caregiver of a Sick Child Depending on Gender in the Perception of Medical Staff ; Barbara Skawina, Różnice płciowe dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera i ich znaczen¬ie dla procesu terapeutycznego / Gender Differences of Children with Autism and Asperger's Syndrome and Their Importance for the Thera peutic Process ; Katarzyna Tomaszek, Kobiety i mężczyźni z poczuciem humoru, czyli o relacji między poczuciem humoru a atrakcyjnością seksualną / Women and Men with Sense of Hu¬mor: The Relation Between Humor and Sexual Attractiveness ; Weronika Urban, Konsekwencje idei binaryzmu - męskie i kobiece style komunikacji / The Conseąuences of the Idea of Binarism - Małe and Female Commu¬nication Styles ; Cz. VI. RÓŻNICE PŁCIOWE W KONTEKŚCIE EDUKACJI SEX DIFFERENCES IN THE CONTEXT OF EDUCATION: Paweł Grygiel, Grzegorz Humenny, Sławomir Rębisz, Płeć a dynamika sieci rówieśniczych. Przykład drugiego etapu nauki w szkole podstawowej / Gender and Dynamics of Peer Networks: Case of the Second Stage of Education at Primary School ; Patrycja Cicha, Edukacja zróżnicowana (nauczanie rozdzielnopłciowe) w Polsce i na świecie / Single-Sex Education in Poland and in the Word ; Bożena Dusza, Sposoby bycia dziewcząt i chłopców w roli ucznia /Playing a Role of a Student by Girls and Boys in a High School ; Cz. VII. SEKSUALNOŚĆ KOBIET I MĘŻCZYZN MALE AND FEMALE SEXUALITY: Kamalini Mukherjee, Exploring Gender in the context of Identity, Ideology and Performance, through Transgender Narratives ; Tomasz Jakubowski, Różne oblicza transokobiecości. Studia przypadków osób transseksualnych typu M/K / Faces of Transfemininity: Case Studies of Mtf Transsexuals ; Tatiana Maciejewska, Somato-męskość a współczesne koncepcje męskości / Somato-Mascu- linity and the Modern Concepts of Masculinity Komitet Naukowy Międzynarodowej Konferencji Kobiety i mężczyźni. Ró¬żnice, podobieństwa / The Scientific Committee The International Scientific Conference Men And Women. Differences, Similarities.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107135 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie tytułowej: Onepress.
Bibliografia i netografia na stronach 227-[229] i bibliografie przy rozdziałach.
I. Asertywność ; II. Autoprezentacja i wystąpienia publiczne ; III. Komunikacja ; IV. Kreatywność ; V. Krytyczne myślenie ; VI. Motywacja ; VII. Negocjacje ; VIII. Wywieranie wpływu i obrona przed manipulacją ; IX. Zarządzanie sobą w czasie ; X. Zarządzanie sobą w stresie.
Narzędziownik współczesnego człowieka Psychokompetencje? Bez nich trudno z powodzeniem radzić sobie we współczesnym świecie. Niestety, z jakiegoś powodu nie uczą ich w przedszkolu. Ani w szkole. Ba, takiego przedmiotu nie ma nawet na studiach. Oczywiście poza kierunkami związanymi z psychologią… Nie uczą? Trudno. W takim razie niezbędne kompetencje psychologiczne trzeba zdobyć samodzielnie. Szczęśliwie podręcznik do nauki jest już dostępny. Jak dobrze, że trzymasz go w ręku! Psychokompetencje to inaczej kompetencje miękkie. Należą do nich między innymi umiejętności: budowania relacji, komunikacyjne, negocjacyjne, myślenia kreatywnego i krytycznego, a także adaptacji do zmieniających się warunków czy rozwiązywania konfliktów. Bez ich opanowania trudno osiągnąć sukces w życiu zawodowym, a i życie prywatne osoby, która jest od nich "wolna”, prawdopodobnie nie będzie wyglądało różowo. Dlatego też na kolejnych stronach tej książki jej autor dzieli się wiedzą dotyczącą dziesięciu najważniejszych psychokompetencji i oferuje skuteczne narzędzia ich opanowania - zarówno na poziomie umiejętności, jak i odpowiednich postaw. [Helion & Company, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111739 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szczerość / Barbara Supeł ; ilustracje Agata Dobkowska. - Wydanie I. - Warszawa : Świetlik, 2023. - 41 stron : ilustracje kolorowe ; 26 cm.
(Co zrobi Frania? / Barbara Supeł)
Z cyklu "Co zrobi Frania?".
Poznajcie przesympatyczną Franię, która przybliży małym czytelnikom umiejętności społeczne takie jak: współpraca, życzliwość, asertywność czy akceptacja. W najnowszej części z serii „Co zrobi Frania?” dzieci dowiedzą się, czym jest szczerość. Przeczytajcie trzy ciekawe historie, których głównym tematem jest szczerość. Każde opowiadanie uzupełnia część interaktywna, w której dzieci próbują odgadnąć, co wydarzy się dalej. W książce zawarto kilka odpowiedzi do wyboru i rozwiązanie zagadki! Na końcu tomu znajdują się również „Porady Frani” – czyli praktyczne wskazówki dotyczące danej umiejętności. Dzieci dowiedzą się: czym jest szczerość, jak szczerze mówić o swoich potrzebach, jak wyrażać swoją opinię, aby nie urazić innych. Seria „Co zrobi Frania?” autorstwa Barbary Supeł to skarbnica wiedzy i cennych wskazówek dla wszystkich dzieci, które kształtują w sobie umiejętności społeczne przydatne na każdym etapie życia. Barbara Supeł Barbara Supeł pochodzi z Hajnówki – zielonego miasteczka położonego na skraju Puszczy Białowieskiej. Ukończyła studia na kierunku nauki o rodzinie; po studiach założyła własną praktykę. Kolekcjonuje codzienne absurdy i oprawia je w ramki. Pisze teksty do książek dla dzieci. Jest autorką bestsellerowej serii o Jadzi Pętelce. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [354]-365.
Współfinansowanie: Fundacja Krzewienia Kultury Artystycznej Osób Niepełnosprawnych (Warszawa)
CZĘŚĆ I. ANAMNEZA BIEGU ŻYCIA OSÓB Z CHOROBĄ RZADKĄ: Rozdział 1. Choroba Battena – ceroidolipofuscynoza – studium przypadku. Rozdział 2. Choroba De Vivo – studium przypadku. Rozdział 3. Choroba Gauchera – studium przypadku. Rozdział 4. Choroba Norriego – studium przypadku. Rozdział 5. Cystynoza – studium przypadku. Rozdział 6. Zespół Alagille’a – studium przypadku. Rozdział 7. Zespół Arnolda-Chiariego – studium przypadku. Rozdział 8. Zespół CCHS – wrodzonej centralnej hipowentylacji – studium przypadku. Rozdział 9. Zespół Cornelii De Lange – studium przypadku. Rozdział 10. Zespół Costello – studium przypadku. Rozdział 11. Zespół Dravet – studium przypadku. Rozdział 12. Zespół hiper-IgE – studium przypadku. Rozdział 13. Zespół Kallmanna – studium przypadku. Rozdział 14. Zespół Nijmegen – studium przypadku. Rozdział 15. Zespół Noonan – studium przypadku. Rozdział 16. Zespół Pfeiffera – studium przypadku. Rozdział 17. Zespół Pitta-Hopkinsa – studium przypadku. Rozdział 18. Zespół Silvera-Russella – studium przypadku. Rozdział 19. Zespół Smith-Magenis – studium przypadku. Rozdział 20. Zespół Sotosa – studium przypadku. CZĘŚĆ II. WIELOPŁASZCZYZNOWOŚĆ DOMINACJI ZAISTNIENIA OSÓB Z CHOROBĄ RZADKĄ – ANALIZA SEGMENTACYJNA: Rozdział 1. Metodologiczne podstawy analizy. Rozdział 2. Wielopłaszczyznowość dominacji zaistnienia osób z chorobą rzadką – analiza segmentacyjna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111879 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Style charakteru / Stephen M. Johnson ; tłumaczenie Bogdan Mizia. - Wydanie I w tej edycji. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2022. - 414 stron ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "Character styles" 1994.
Bibliografia na stronach [402]-414.
I. TEORIA KSZTAŁTOWANIA SIĘ CHARAKTERU: Teoria charakterologiczno-rozwojowa ; Zagadnienia charakterologiczne związane z problematyką przywiązania i więzi ; Charakterologiczne zagadnienia rozwoju "self" ; Problematyka charakterologiczna "self" w systemie. II. STYLE CHARAKTERU: Dziecko znienawidzone: doświadczenie schizoidalne ; Dziecko porzucone: wycofanie społeczne ; Dziecko zawłaszczone: charakter symbiotyczny ; Dziecko wykorzystane: doświadczenie narcystyczne ; Dziecko pokonane: społeczny masochizm i wzorce samozniszczenia ; Dziecko uwiedzione: obrona histeryczna i osobowość histrioniczna ; Dziecko zdyscyplinowane: osobowość obsesyjno-kompulsywna.
Co sprawia, że ludzie postępują tak, a nie inaczej? Dlaczego przejawiamy skłonności do destrukcyjnych zachowań? Jaka jest ludzka natura? Na te i inne pytania odpowiada autor tej książki, prezentując swój wielowymiarowy model osobowości człowieka. Jego opisowe nazwy poszczególnych stylów charakteru – na przykład dziecko znienawidzone, dziecko porzucone, dziecko wykorzystane – ukazują wpływ dziecięcych doświadczeń na późniejsze cechy osobowości i psychopatologię, a także ułatwiają właściwą diagnozę psychiatryczną. [Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Lubię być miły / [ilustracje: Marie Paruit ; tłumaczenie: Adrianna Zabrzewska]. - Warszawa : Harperkids, © copyright 2022. - [12] stron : ilustracje kolorowe ; 20x20 cm.
(Akademia Mądrego Dziecka. Poznaj Uczucia i Emocje)
Tytuł oryginału: "I like to be kind" 2020.
Opis według okładki. Okładka wliczona w paginację.
Na okładce: Dodatkowo porady dla rodziców. Rozmawiajmy o emocjach.
Wiek: +12 miesięcy.
Nowa seria książeczek „Poznaj uczucia i emocje” pomaga zrozumieć dziecku emocje i uczucia, które odczuwa. Książeczka Lubię być miły pokazuje czytelnikom co znaczy być miłym. Na każdej rozkładówce znajduje się przykład współpracy między dziećmi: brat pomaga siostrze znaleźć misia, dziewczynka na plaży dzieli się zabawkami z innymi, którzy ich nie mają. Książeczka pokazuje, że bycie miłym dla innych zbliża ludzi. Na jednej z ostatnich stron znajduje się ruchomy suwak, na którym czytelnik może zaznaczyć ile miłych rzeczy zrobił danego dnia. W książce znajdują się też porady dla rodziców dotyczące tego, jak rozmawiać z dziećmi o tym, co czują i jakie ćwiczenia robić, by rozładowywać negatywne emocje. Seria konsultowana przez eksperta. [www.azymut.pl, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kapitan Nauka Poleca)
Tytuł oryginału: "The art of talking with children : the simple keys to nurturing kindness, creativity, and confidence in kids" 2022.
Bibliografia, netografia na stronach 323-[350].
Dla rodziców przedszkolaków i uczniów.
Dlaczego rozmowy są tak ważne ; Czym są wartościowe rozmowy i dlaczego tracimy okazje do nich ; Rozmowy dla uczenia się: rozbudzanie ciekawości dziecka na całe życie ; Rozmowy dla emapatii: ułatwianie dziecku zrozumienia innych ; Rozmowy dla pewności siebie i niezależności: zachęcanie dziecka do podejmowania wyzwań ; Rozmowy dla budowania relacji: rozwijanie umiejętności społecznych dziecka ; Rozmowy dla zabawy i przez zabawę: wspieranie radośc i kreatywności dzieci ; Rozmowy dla otwartości: wychowanie obywatela świata ; Rozmowy dla temperamentu: wydobywanie tego, co w dziecku najlepsze ; Nieprzemijająca istotność wartościowych rozmów.
Kiedy ostatnio zdarzyła ci się wartościowa rozmowa z dzieckiem? Pytasz małego człowieka, jak minął mu dzień, a w odpowiedzi słyszysz: „Fajnie!”. Próbujesz się dowiedzieć, co robił w przedszkolu, a on mówi: „Bawiłem się!”. Zależy ci, by opowiedział, jak mu poszło na sprawdzianie w szkole, a cała opowieść to: „Dobrze”. Jeśli czujesz się czasami jak agent wywiadu, próbując zachęcić swoje dziecko do rozmowy, to ten poradnik jest dla ciebie. Dowiesz się z niego, że nie trzeba być idealnym, dysponować fachową wiedzą ani nawet zadawać właściwych pytań, by tworzyć okazje do wartościowych rozmów. Znacznie ważniejsza jest postawa świadomego wyczekiwania – wykorzystanie wymiany zdań, by otworzyć furtkę i podążać za dzieckiem. Wystarczy kilka zmian i nowych nawyków, aby ważne rozmowy stały się naturalną i ciekawą dla wszystkich domowników częścią życia. Z tej książki dowiesz się, jak: budować bliską relację z dzieckiem w każdym wieku: od malucha do nastolatka łagodzić spory i prowadzić komfortowe wymiany zdań oraz konwersacje, które pozwolą wam się czegoś nauczyć lub coś zrozumieć wykorzystać wartościowe rozmowy, by rozwijać u dziecka siedem kluczowych kompetencji związanych z: uczeniem się, empatią, pewnością siebie, relacjami, zabawą, otwartością na inność i panowaniem nad temperamentem. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Successful Social StoriesTM for Young Children with Autism" 2016.
Bibliografia na stronach 237-238.
Historyjki społeczne są uznawane za jedną z najskuteczniejszych metod nauczania dzieci z autyzmem zagadnień dotyczących funkcjonowania społecznego. Doktor Siobhan Timmins w swoich historyjkach społecznych - opracowanych dla jej syna i innych młodszych dzieci - opisuje tę problematykę przystępnie i błyskotliwie, ukazując ją z perspektywy dziecięcej. Od nauki podstawowych umiejętności społecznych, takich jak słuchanie, cierpliwe oczekiwanie i dzielenie się, aż po radzenie sobie z lękami, książka ta wskazuje, w jaki sposób stworzyć spójny zestaw historyjek, które dziecko zrozumie i do których będzie mogło się odnosić w miarę dorastania. [Wydawnictwo Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkoła Emocji)
Tytuł oryginału: "Los atrevidos y la aventura en el faro" 2016.
Współfinansowanie publikacji ilustracji: Institut Ramon Llull
Tym razem naszych nieustraszonych bohaterów czeka niezwykła wyprawa do latarni morskiej. Wielka burza wpędzi ich w kłopoty, ale dzięki temu nauczą się, jak ważne są relacje i współpraca z innymi ludźmi. [lubimyczytac.pl, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [261]-266.
Współfinansowanie: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
Rozdział 1. Rozwój kompetencji emocjonalnych w średnim i późnym dzieciństwie: Pojęcie emocji ; Zdolność reprezentacji emocji w dzieciństwie ; Nabywanie kompetencji emocjonalnych przez uczniów ; Doświadczanie trudnych emocji w młodszym wieku szkolnym ; Doświadczanie strachu przez dzieci ; Przeżywanie przez dzieci złości ; Rozmowa i modelowanie – sposoby na trudne emocje. Rozdział 2. Rozwój kompetencji społecznych dzieci w młodszym wieku szkolnym: Rozwijanie umiejętności interpersonalnych ; Wzory zachowań społecznych uczniów ; Znaczenie samopoznania dla rozwoju społecznego ; Obszary rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych. Rozdział 3. Praca w grupie jako forma wspomagania rozwoju i terapii: Istota pracy w grupie ; Procesy grupowe ; Metody i techniki wykorzystywane w pracy z grupą. Rozdział 4. Kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci 6-letnich. Badania własne. Rozdział 5. Projektowanie programu profilaktyczno-terapeutycznego: Diagnoza potrzeb uczestników ; Ogólna charakterystyka programu profilaktyczno-terapeutycznego– „Plecak szczęśliwego ucznia” ; Idea scenariuszy zajęć programu „Plecak szczęśliwego ucznia” ; Bloki tematyczne i cele zajęć. Rozdział 6. Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia”: Scenariusze realizujące temat I – tworzenie i integracja grupy ; Scenariusze realizujące temat II – poznawanie siebie samego i innych ; Scenariusze realizujące temat III – relacje z innymi ; Scenariusze realizujące temat IV – świat emocji i uczuć ; Scenariusze realizujące temat V – komunikacja w grupie ; Scenariusze realizujące temat VI – zamknięcie pracy z grupą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111878 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 246-[277].
R. I. POJMOWANIE NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ: 1. Niepełnosprawność intelektualna ; 2. Systemy pomocy i wspieranie osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 3. Środowisko osób z niepełnosprawnością intelektualną: Rodzina ; Domy pomocy społecznej ; Warsztaty terapii zajęciowej ; R. II BADANIA WŁASNE: 1. Problematyka badawcza ; 2. Charakterystyka badanych osób ; R. III WYUCZONA BEZRADNOŚĆ BADANYCH OSÓB: 1. Wprowadzenie w problematykę wyuczonej bezradności: Istota wyuczonej bezradności ; Wyuczona bezradność a niepełnosprawność intelektualna - przegląd badań ; 2. Wyniki badań własnych ; R. IV PSYCHOSPOŁECZNE FUNKCJONOWANIE BADANYCH OSÓB: 1. Spostrzeganie siebie i innych: Wprowadzenie w problematykę spostrzegania siebie i innych ; Spostrzeganie siebie i innych a niepełnosprawność intelektualna - przegląd Badań ; Wyniki badań własnych: Spostrzeganie siebie i innych ludzi a środowisko bytowania badanych osób ; Porównanie realnego z idealnym spostrzeganiem siebie i innych ludzi w środowiskach bytowania badanych osób: Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w domach rodzinnych, Osoby sprawne intelektualnie samodzielnie mieszkające, Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w domach pomocy Społecznej, Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w warsztatach terapii Zajęciowej ; 2. Wartości: Wprowadzenie w problematykę wartości ; Wartości a niepełnosprawność intelektualna - przegląd badań ; Wyniki badań własnych ; 3. Przystosowanie: Wprowadzenie w problematykę przystosowania ; Przystosowanie a niepełnosprawność intelektualna - przegląd badań ; Wyniki badań własnych: Przystosowanie psychospołeczne a środowisko bytowania badanych osób, Porównanie osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunów w środowiskach bytowania badanych osób: Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w domach rodzinnych, Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w domach pomocy społecznej ; Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w warsztatach terapii zajęciowej ; R. V. CZYNNIKI ZWIĄZANE Z WYUCZONĄ BEZRADNOŚCIĄ BADANYCH OSÓB: 1. Możliwość kontroli ; 2. Możliwość wykorzystania kwalifikacji ; 3. Cele ustalone z zewnątrz ; 4. Urozmaicenie ; 5. Kontakty z ludźmi ; 6. Bezpieczeństwo społeczne ; 7. Pozycja społeczna ; 8. Przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107143 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania m.in. przeprowadzono w Rzeszowie i na Podkarpaciu.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
KOMPETENCJE OSOBOWOŚCIOWE MŁODYCH DOROSŁYCH: Związek kompetencji poznawczych ze stylami tożsamości młodych dorosłych ; Prężność osobowościowa a style aktualizacji siebie młodych dorosłych ; Badanie systemu wartości młodzieży. Metodyczna perspektywa w psychologii i socjologii ; Samoocena studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej u progu ich pracy zawodowej ; Retrospektywna ocena postaw rodzicielskich a cechy osobowości i orientacja pozytywna u młodych dorosłych ; Zdolność młodych dorosłych do tworzenia trwałych relacji a czynniki osobowościowe ; Orientacja temporalna młodych dorosłych ; Dylematy tożsamościowe wczesnej dorosłości z perspektywy dialogowej ; KOMPETENCJE SPOŁECZNE MŁODYCH DOROSŁYCH: Kompetencje społeczne nauczycieli i rodziców o różnym poziomie empatii ; Wybrane aspekty psychospołecznego funkcjonowania osób z niepełnosprawnością ruchową w okresie wczesnej dorosłości ; Kapitał społeczny a problemy, kompetencje i cele życiowe młodzieży z ograniczeniami sprawności ; Opinie młodego pokolenia o współczesnej polszczyźnie ; Wzór kulturowy współczesnego mężczyzny. Komunikat z badań ; KOMPETENCJE RODZINNE MŁODYCH DOROSŁYCH: Cechy rodziny sprzyjające dojrzałej osobowości jej członków ; Relacje w rodzinie pochodzenia a poziom dojrzałości do małżeństw młodych dorosłych ; Relacje w rodzinie pochodzenia a postawy młodych rodziców wobec własnych dzieci ; Szantaż emocjonalny w związkach małżeńskich o różnym czasie ich trwania ; Oddziaływania młodych matek wobec dzieci a ich percepcja postaw rodziców z własnego dzieciństwa ; Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego ; Rodzina jako przestrzeń kształtowania odpowiedzialnego rodzicielstwa ; Trudne rodzicielstwo u progu dorosłości. Młodzi rodzice dzieci z autyzmem ; Doświadczenia seksualne więźniów - młodych dorosłych a ich kompetencje do tworzenia związków partnerskich ; Kompetencje rodzinne młodych dorosłych. Kryzys rodziny czy pusty frazes? ; Komunikacja interpersonalna w okresie narzeczeństwa i pierwszej fazie małżeństwa ; Retrospektywna ocena postaw rodzicielskich a poziom samooceny i ogólnej satysfakcji z życia u młodych dorosłych ; KOMPETENCJE ZAWODOWE MŁODYCH DOROSŁYCH: Relacje interpersonalne i motywacja osiągnięć studentów różnych kierunków studiów ; Ocena demokracji w kontekście wyborów samorządowych 2014 r. przez młodych dorosłych ; Kompetencje zawodowe młodych dorosłych w świetle Bilansu Kapitału Ludzkiego ; Młode osoby niepełnosprawne. Aspiracje zawodowe a rzeczywistość ; Kompetencje zawodowe absolwentów szkół wyższych na Podkarpaciu w świetle teorii kapitału ludzkiego ; Akademickie biura karier jako istotny element systemu wsparcia studentów i absolwentów na rynku pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107184 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Słuchowiska dla Przedszkolaków)
Na okładce: Audiobook z konspektami zajęć.
Na 2 stronie okładki: Kod dostępu do wersji streamingowej audiobooka.
Czytają: Tomasz Bednarek, Katarzyna Kukuła, Weronika Łukaszewska.
Nagranie w formacie mp3.
Słuchowiska kształtują dziecięcą wyobraźnię oraz pozytywnie wpływają na koncentrację. Wymagają od małych słuchaczy skupienia uwagi, przez co doskonalą percepcję słuchową, a także wyciszają i uspokajają. Opowiadania rozwijają również kompetencje emocjonalne, społeczne i kulturowe dzieci, a także wzbogacają ich słownictwo. Słuchając audiobooków i śledząc kolejność następujących po sobie zdarzeń, przedszkolaki wczuwają się w sytuacje bohaterów i ćwiczą empatię. "Jeżyk Michałek w świecie uczuć i emocji" to zbiór 10 opowiadań, które sprzyjają rozwijaniu umiejętności społecznych u dzieci. Jest to kontynuacja przygód Jeżyka Michałka. Słuchając albumu, dzieci - wraz z Michałkiem - poznają lepiej takie uczucia i emocje, jak miłość, tęsknota, złość, zniecierpliwienie czy strach. Zaczynają rozumieć, skąd się one biorą, jak je rozpoznawać i jak sobie z nimi radzić. W drugiej części albumu, dzięki innowacyjnym opowiadaniom z alternatywnymi zakończeniami, dzieci dowiadują się: dlaczego nie warto odpowiadać przemocą na przemoc, jak zachowuje się prawdziwy zwycięzca, po co są zasady, jak wyrażać swoje zdanie i jak pocieszać osoby, które tego potrzebują. [CEBP 24.12, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. km-860 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Why weren't we taught this at school?" 2021.
Indeks.
Alice Sheldon stworzyła koncepcję Zrozumienia Potrzeb i propaguje ją na całym świecie wśród ludzi i organizacji. Jest to nowe podejście do poszukiwania twórczych rozwiązań problemów i budowania relacji międzyludzkich w domu i w pracy. Opiera się na jednej prostej zasadzie: wszyscy dążymy do zaspokojenia swoich ludzkich potrzeb - takich jak potrzeba przynależności, potrzeba uznania czy potrzeba rozrywki. Zrozumienie Potrzeb pomoże ci, jeśli musisz podjąć skomplikowaną decyzję, pragniesz jeszcze skuteczniej komunikować się z innymi, być takim rodzicem, jakim chciałbyś być, czy też zmieniać świat na lepsze. -Zrozum „potrzeby wdrukowane”, wpływające na twoje zachowanie. -Poznaj dziesięć sposobów słuchania, które pozostawiają innych w poczuciu alienacji, i dowiedz się, jak można to robić inaczej. -Przestań obwiniać siebie i innych, usuwaj ukryte przyczyny sytuacji. -Znajdź twórcze rozwiązania trudnych problemów, „obchodząc górę stojącą na drodze”. -Znajdź w sobie siłę, by zmieniać świat. [Wydawnictwo Czarna Owca, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113701 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umiem to zrobić! / Jennifer Moore-Mallinos, Annabel Spenceley ; [tłumaczenie: Paulina Kielan]. - Poznań : Papilon, © 2023. - 95, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 25 cm.
Tytuł oryginału: "Growing up: babies to big kids" 2019.
Na okładce podtytuł: 46 rzeczy, których dzieci uczą się każdego dnia.
Jest tak wiele rzeczy, których dzieci uczą się każdego dnia! Jak zdobywać nowych przyjaciół? Na czym polega wizyta u dentysty? Jakich zasad przestrzegać, żeby kąpiel w jeziorze była bezpieczna? Kiedy poczekać na swoją kolej? To tylko przykłady wyzwań, przed którymi Twoje dziecko staje dzień po dniu. Każda z nowych umiejętności jest ważną częścią dorastania. Dzieci, które angażują się w nowe aktywności z pozytywnym, otwartym nastawieniem, z sukcesem budują swoją osobowość. Ta książka pomaga dzieciom zdobywać nowe umiejętności z odwagą i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. [Papilon, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-dz.39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 188-[207].
Elementy teorii pokoleń i charakterystyka pokoleń X i Y ; Kompetencje społeczne - pojęcie i uwarunkowania rozwoju ; Wybrane aspekty mediatyzacji ; Założenia metodologiczne badania ; Analiza wyników badania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112129 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zdolny do wszystkiego / Tomasz Działowy. - Warszawa : Altenberg, 2019. - 231, [7] stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [235-238].
1. Wszystko jest zasobem ; 2. Rozbijaj na czynniki pierwsze ; 3. Regulamin i polityka prywatności ; 4. Zdrowa sieć kontaktów ; 5. Research albo śmierć ; 6. Nauka wyciągania wniosków ; 7. Twoje życie w Google Analytics ; 8. User experience ; 9. Front-end i 50 milisekund ; 10. Ty w oczach innych ; 11. 7 sposobów na poprawę wizerunku ; 12. Efekt aureoli ; 13. Prawda na Instagramie.
Jak pracować mniej, lepiej i przyjemniej, dowiedzieć się możesz, drogi Czytelniku, z książki Inaczej Radka Kotarskiego. Czym zatem różni się pozycja autorstwa Gimpera? To proste. Ona nie tyle próbuje Cię przekonać, że jesteś ZDOLNY DO WSZYSTKIEGO, ale udowadnia, że tak w rzeczywistości jest. I tylko od Cebie zależy, czy mając pod ręką tak niewyobrażalne narzędzie, jakim jest Internet, będziesz umiał (i chciał), z niego skorzystać. Internet to bowiem prawdziwa kopalnia darmowej wiedzy i umiejętności, ale jednocześnie studnia bez dna, a niekiedy i niezbyt czysta stajnia. Dlatego potrzebny Ci dobry przewodnik. A czy może być lepszy niż ten, kto wykorzystał zasoby Internetu, by osiągnąć sukces? [Altenberg, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111314 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 189-203.
Książka może stanowić uzupełnienie listy lektur do ćwiczeń z komunikacji językowej w internecie, prowadzonych na kier.: filologia polska, dziennikarstwo, komunikacja społeczna, medioznawstwo, kulturoznawstwo.
1. Co tam, panie, w internecie? 2. Jeśli już coś robisz, rób to dobrze ; 3. Ciemna czy jasna strona mocy? Wybór należy do ciebie ; 4. Miej wiedzę i nie zawahaj się jej użyć: Wygląd ; Struktura ; Treść ; List elektroniczny (e-mail) ; Blog ; Czat ; Forum ; Strona WWW ; Profil w portalu społecznościowym ; News ; Komentarz ; Recenzja/opinia ; 5. Kim jesteś i kim możesz być - internetową osobowością czy osobliwością? ; 6. Pieniądze szczęścia nie dają, ale ułatwiają jego osiągnięcie ; 7. Dotarłeś do końca internetów...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.7 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107389 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej