Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Poradniki i przewodniki
(8)
Proza
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(11)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(6)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(6)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(3)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Ibarrola Begoña (1954- )
(5)
Okrasko Katarzyna
(5)
Gabán Jesús (1957- )
(3)
Aniszewska Katarzyna (1989- )
(1)
Englert-Bator Anna
(1)
Hay Dale F
(1)
Jastrzębski Mateusz (psycholog)
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jońca Dominika
(1)
Komorowska Marta (tłumaczka)
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Markham Laura
(1)
Muszyńska-Rosłan Katarzyna
(1)
Navarro José Luis
(1)
Ploch Leszek
(1)
Puura Kaija (1961- )
(1)
Rodero Paz
(1)
Rolland Rebecca
(1)
Rudnik Justyna
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(1)
Węgrzyn-Białogłowicz Krystyna
(1)
Łukasik Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
0-5 lat
(5)
6-8 lat
(5)
Dzieci
(5)
Rodzice
(5)
Nauczyciele
(3)
Psycholodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychologowie
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(5)
Temat
Kompetencje emocjonalne
(12)
Kompetencje społeczne
(5)
Zwierzęta
(5)
Dzieci
(4)
Szczęście
(4)
Rozwój emocjonalny
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Niemowlę
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzina
(2)
Rola społeczna
(2)
Choroby rzadkie
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Empatia
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Jakość życia
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Marzenia
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Płeć
(1)
Rodzice
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozmowa
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Stereotyp
(1)
System wartości
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wartość
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Zachowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(4)
Opracowanie
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Rozwój osobisty
(5)
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka zawiera program lekcji wychowawczych dla uczniów szkoły podstawowej na wszystkich poziomach klas. Celem proponowanych zajęć jest poszerzenie kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci oraz młodzieży. Umiejętności te mają bezpośredni wpływ na relacje pomiędzy uczniami, wzajemną tolerancję i akceptację. Każdy scenariusz zawiera informacje, jakie przybory i narzędzia potrzebne są do skutecznego przeprowadzenia lekcji. Nauczyciel otrzymuje gotowy opis treści do przekazania oraz tabele z podpowiedziami prawidłowych odpowiedzi. Załączone są także potrzebne karty pracy dla uczniów. Skrypty przygotowane są w taki sposób, aby lekcję z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży mógł przeprowadzić każdy nauczyciel, niezależnie od profilu swojego wykształcenia. [Wydawnictwo Harmonia, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-112342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Cuentos para familias felices" 2021.
Okładka wliczona w paginację.
Bajki, które pomagają radzić sobie z emocjami i osiągnąć szczęście w rodzinie. Nie ma rodzin idealnych. Nie ma też dwóch rodzin takich samych. Jednak każda chce być szczęśliwa. Książka zawiera dwadzieścia opowiadań, które zapoznają nas z różnymi sytuacjami i problemami w rodzinach. Bajkom towarzyszą wskazówki dla rodziców, które przedstawiają klucz do upragnionego szczęścia: miłość, dialog, optymizm, zaufanie, współpracę, zrozumienie… Begona Ibarrola to hiszpańska psycholog i pedagog. Jej książki dla dzieci i poradniki dla rodziców od lat cieszą się ogromną popularnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Okładka wliczona w paginację.
Wszyscy rodzice pragną szczęścia dla swoich dzieci. Nie wszyscy jednak potrafią je nauczyć, jak być szczęśliwym. Specjaliści uważają, że jest możliwe takie wycho­wanie dzieci, które pozwoli im cieszyć się pełnią szczęścia. "Bajki, które uczą, jak być szczęśliwym" otwierają cykl trzech zbiorów opowiadań rozwijających inteligencję emocjonalną u dzieci. Każdy rozdział zawiera dwie bajki. Ich sympatyczni bohaterowie ukazywani są w sytuacjach, dzięki którym dzieciom łatwiej jest zrozumieć i przyswoić określone umiejętności i postawy. Bajkom towarzyszą wskazówki dla rodziców oraz propozycje wspólnych zajęć i zabaw z dziećmi. Begona Ibarrola to hiszpańska psycholog i pedagog. Jej książki dla dzieci i poradniki dla rodziców od lat cieszą się ogromną popularnością. [Finebooks, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Okładka wliczona w paginację.
Kontynuację stanowi książka pt.: "Nowe bajki, które uczą, jak być szczęśliwym".
Wszyscy rodzice pragną szczęścia dla swoich dzieci. Nie wszyscy jednak potrafią je nauczyć, jak być szczęśliwym. Specjaliści uważają, że jest możliwe takie wycho­wanie dzieci, które pozwoli im cieszyć się pełnią szczęścia. "Bajki, które uczą, jak być szczęśliwym" otwierają cykl trzech zbiorów opowiadań rozwijających inteligencję emocjonalną u dzieci. Każdy rozdział zawiera dwie bajki. Ich sympatyczni bohaterowie ukazywani są w sytuacjach, dzięki którym dzieciom łatwiej jest zrozumieć i przyswoić określone umiejętności i postawy. Bajkom towarzyszą wskazówki dla rodziców oraz propozycje wspólnych zajęć i zabaw z dziećmi. Begona Ibarrola to hiszpańska psycholog i pedagog. Jej książki dla dzieci i poradniki dla rodziców od lat cieszą się ogromną popularnością. [Finebooks, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Cuentos para aprender a convivir : las leyes de la selva" 2012.
Okładka wliczona w paginację.
Wszyscy rodzice pragną, aby ich dzieci umiały żyć wśród innych. Tak się stanie, jeśli rodzice przekażą swym dzieciom właściwe wartości. Te wartości, takie jak umiejętność współpracy, odwaga, uprzejmość czy uczciwość, jeśli zostaną przez dziecko przyswojone, staną się częścią jego tożsamości i będą prowadzić je w dorosłym życiu. „Bajki, które uczą, jak żyć wśród innych” zamykają cykl trzech książek rozwijających inteligencję emocjonalną u dzieci. Każdy rozdział dotyczy innej wartości i opisuje dwie przygody sympatycznego bohatera, małego Indianina z Amazonii. Uczą one, jak postępować w kontaktach z innymi: zarówno z przyjaciółmi, jak i z obcymi. Bajkom towarzyszą wskazówki dla rodziców oraz propozycje wspólnych rozmów, zajęć i zabaw. Begona Ibarrola to hiszpańska psycholog i pedagog. Jej książki dla dzieci i poradniki dla rodziców od lat cieszą się ogromną popularnością. [finebooks, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Tytuł oryginału: "Emotional development from infancy to adolescence : pathways to emotional competence and emotional problems" 2019.
Bibliografia na stronach [166]-190.
Książka "Rozwój emocjonalny od niemowlęctwa do dorastania: Kierunki rozwoju kompetencji emocjonalnych i problemów emocjonalnych" przedstawia przegląd wszystkich aspektów rozwoju emocjonalnego od niemowlęctwa do okresu dojrzewania, od zachwytu, zaskoczenia i miłości do gniewu, niepokoju i strachu. W podejściu chronologicznym w każdym rozdziale skupiono się na konkretnej emocji i omówiono teorie i badania związane z jej rozwojem, od potencjału emocjonalnego niemowląt do zmian w rozumieniu siebie i własnych emocji w okresie dojrzewania. Autorka łączy klasyczne podejście do różnicowania rozwojowego z teorią emocji różnicowych, tworząc kompleksowy podręcznik o unikalnym podejściu do tematu, prezentujący szereg badań łączących emocje z biologicznymi podstawami i wczesnymi doświadczeniami. Ta obszerna książka zawiera również omówienie różnic w temperamencie, psychopatologii rozwojowej, regulacji emocji i rozwoju zrozumienia emocjonalnego oraz przywiązania. Pozycja ta jest doskonałą lekturą dla studentów psychologii rozwojowej, psychologii zdrowia, pomocy społecznej i pracy socjalnej, a także dla wszystkich, którzy uczestniczą w szkoleniach z zakresu rozwoju społecznego i emocjonalnego. Z pewnością zainteresuje również praktyków zajmujących się psychologią edukacyjną i kliniczną oraz psychiatrią dziecięcą. [Difin, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111868 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z międzynarodowej konferencji, 18-19 maja 2016 r., Rzeszów.
M.in. dotyczy studentek i studentów z terenu Podkarpacia.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Część referatów w języku angielskim. Streszczenie w języku angielskim przy referatach. Wstęp równoległy w języku polskim, angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Cz. I. KOBIETY W SFERZE PUBLICZNEJ I ZAWODOWEJ WOMEN IN PUBLIC AND PROFESSIONAL FIELD: Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz, Kobiety i mężczyźni na rynku pracy i w polityce. Polska na tle Unii Eu¬ropejskiej / Women and Men on the Labor Market and in Politics. Poland on the Background of The European Union ; Renate Klein, Gender-Based Abuse Through the Prism of Higher Education Institutions ; Anna Odrowąż-Coates, Anna Perkowska-Klejman, Biographical Reflexivity of Women Serving in the Polish and Royal Air Forces ; Cz. II. ZDROWIE KOBIET I MĘŻCZYZN HEALTH IN WOMEN AND MEN: Elżbieta Trzęsowska-Greszta, Monika Kowalska-Dąbrowska, Grażyna Domanowska: Czy zaburzenie ma płeć? Różnice płciowe w zakresie rozpowszechnie¬nia, obrazu klinicznego i genezy zaburzeń psychicznych / Are Disorders Gender Related? Gender Differences in Prevalence, Symptomatology and Etiopathogenesis of Mental Disorders ; Danuta Ochojska, Jacek Pasternak, Czynniki ryzyka zaburzeń psychicznych wśród studentek i studentów z terenu Podkarpacia / Risk Factors for Mental Disorders Among Małe and Female Students from the Area of Podkarpacie ; Jacek Konrad Olszewski, Satysfakcja z życia, zdrowie emocjonalne i radzenie sobie ze stresem u kobiet i mężczyzn dotkniętych chorobami zagrażającymi życiu / Life Satisfaction, Emotional Health and Coping with Stress Among Women and Men Suffering from Life-Threatening Illnesses ; Joanna Piekarska, Inteligencja emocjonalna a stres: różnice międzypłciowe / Emotional Intelligence and Stress: Gender Differences ; Bogumiła Witkowska-Łuć, Różnice w samoocenie kobiet i mężczyzn chorujących na schizofrenię / The Differences in Self-Esteem of Women and Men Suffering from Schizophrenia ; Jan Bielecki, Monika Królikowska, Samoocena młodych kobiet z chorobami dermatologicznymi / Self- Esteem of Women with Dermatological Diseases ; Cz. III. ROLE I STEREOTYPY SPOŁECZNE SOCIAL ROLES AND STEREOTYPES: Maria Gablikova, Julia Halamova, Martin Kanovsky, Facial Expressions of Men and Women Analyzing Differences in Sad-ness and Anger ; Justyna Figas-Skrzypulec, Pomnażanie różnicy: różnorodność bohaterek jako znak egalitaryzmu w serialu Doktor Wlio / The Multiplication of Differences: Diversity of Female Characters as an Egalitarian Idea in Doctor Wlio ; Katarzyna Serafińska, Specyfika dobrotliwości wobec kobiet. Wpływ stereotypowości kobie¬cego wizerunku na seksizm wobec kobiet / Some Specifics of Benevo lence Towards Women. Influence of Sex-Stereotyping of Woman's Rep- resentation and Sexism Against Women ; Róża Szafranek, Odmienność kobiecego i męskiego spojrzenia na związki z dużą różnicą wieku / Differences in Female and Małe Perspective on the Relationships with a Large Age Gap ; Cz. IV. RODZINA I BLISKIE ZWIĄZKI EMOCJONALNE FAMILY AND CLOSE EMOTIONAL RELATIONSHIPS: Jacek Łukasiewicz, Katarzyna Bakan, Osobowościowe uwarunkowania braku partnera życiowego w okresie wczesnej dorosłości / Personality Determinants of Living without a Life Partner in Early Adulthood ; Małgorzata Marmola, Obraz dziecka u matek i ojców w wieku wczesnej dorosłości / The Im¬ age of a Child in Mothers and Fathers at the Age of Early Adulthood ; Jacek Pasternak, Katarzyna Pasternak, Retrospektywna ocena postaw rodziców a cechy osobowości i orientacja pozytywna u mężczyzn i kobiet / The Relation Between Retrospective Assessment of Parental Attitudes with The Big-Five Personality Model and Positive Orientation in Men and Women ; Krzysztof Wąż, Socjalizacja dziewcząt i chłopców do ról rodzicielskich w sytuacji nie¬planowanej prokreacji. Różnice i podobieństwa / Socialization of Girls and Boys to Their Parenthood Roles in the Aspect of Unintended Preg nancy. Differences and Similarities ; Kamil Janowicz, Współczesne ojcostwo w oczach młodych bezdzietnych kobiet i mężczyzn / Today's Fatherhood in the Eyes of Young Childless Men and Women ; Cz. V. KOMPETENCJE EMOCJONALNE I SPOŁECZNE EMOTIONAL AND SOCIAL COMPETENCES: Krzysztof Mudyń, Life Orientations and Explicit Values of Women and Men ; Małgorzata Pietras-Mrozicka, Reflections on Differences in Communication with a Caregiver of a Sick Child Depending on Gender in the Perception of Medical Staff ; Barbara Skawina, Różnice płciowe dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera i ich znaczen¬ie dla procesu terapeutycznego / Gender Differences of Children with Autism and Asperger's Syndrome and Their Importance for the Thera peutic Process ; Katarzyna Tomaszek, Kobiety i mężczyźni z poczuciem humoru, czyli o relacji między poczuciem humoru a atrakcyjnością seksualną / Women and Men with Sense of Hu¬mor: The Relation Between Humor and Sexual Attractiveness ; Weronika Urban, Konsekwencje idei binaryzmu - męskie i kobiece style komunikacji / The Conseąuences of the Idea of Binarism - Małe and Female Commu¬nication Styles ; Cz. VI. RÓŻNICE PŁCIOWE W KONTEKŚCIE EDUKACJI SEX DIFFERENCES IN THE CONTEXT OF EDUCATION: Paweł Grygiel, Grzegorz Humenny, Sławomir Rębisz, Płeć a dynamika sieci rówieśniczych. Przykład drugiego etapu nauki w szkole podstawowej / Gender and Dynamics of Peer Networks: Case of the Second Stage of Education at Primary School ; Patrycja Cicha, Edukacja zróżnicowana (nauczanie rozdzielnopłciowe) w Polsce i na świecie / Single-Sex Education in Poland and in the Word ; Bożena Dusza, Sposoby bycia dziewcząt i chłopców w roli ucznia /Playing a Role of a Student by Girls and Boys in a High School ; Cz. VII. SEKSUALNOŚĆ KOBIET I MĘŻCZYZN MALE AND FEMALE SEXUALITY: Kamalini Mukherjee, Exploring Gender in the context of Identity, Ideology and Performance, through Transgender Narratives ; Tomasz Jakubowski, Różne oblicza transokobiecości. Studia przypadków osób transseksualnych typu M/K / Faces of Transfemininity: Case Studies of Mtf Transsexuals ; Tatiana Maciejewska, Somato-męskość a współczesne koncepcje męskości / Somato-Mascu- linity and the Modern Concepts of Masculinity Komitet Naukowy Międzynarodowej Konferencji Kobiety i mężczyźni. Ró¬żnice, podobieństwa / The Scientific Committee The International Scientific Conference Men And Women. Differences, Similarities.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107135 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kapitan Nauka Poleca)
Tytuł oryginału: "The art of talking with children : the simple keys to nurturing kindness, creativity, and confidence in kids" 2022.
Bibliografia, netografia na stronach 323-[350].
Dla rodziców przedszkolaków i uczniów.
Dlaczego rozmowy są tak ważne ; Czym są wartościowe rozmowy i dlaczego tracimy okazje do nich ; Rozmowy dla uczenia się: rozbudzanie ciekawości dziecka na całe życie ; Rozmowy dla emapatii: ułatwianie dziecku zrozumienia innych ; Rozmowy dla pewności siebie i niezależności: zachęcanie dziecka do podejmowania wyzwań ; Rozmowy dla budowania relacji: rozwijanie umiejętności społecznych dziecka ; Rozmowy dla zabawy i przez zabawę: wspieranie radośc i kreatywności dzieci ; Rozmowy dla otwartości: wychowanie obywatela świata ; Rozmowy dla temperamentu: wydobywanie tego, co w dziecku najlepsze ; Nieprzemijająca istotność wartościowych rozmów.
Kiedy ostatnio zdarzyła ci się wartościowa rozmowa z dzieckiem? Pytasz małego człowieka, jak minął mu dzień, a w odpowiedzi słyszysz: „Fajnie!”. Próbujesz się dowiedzieć, co robił w przedszkolu, a on mówi: „Bawiłem się!”. Zależy ci, by opowiedział, jak mu poszło na sprawdzianie w szkole, a cała opowieść to: „Dobrze”. Jeśli czujesz się czasami jak agent wywiadu, próbując zachęcić swoje dziecko do rozmowy, to ten poradnik jest dla ciebie. Dowiesz się z niego, że nie trzeba być idealnym, dysponować fachową wiedzą ani nawet zadawać właściwych pytań, by tworzyć okazje do wartościowych rozmów. Znacznie ważniejsza jest postawa świadomego wyczekiwania – wykorzystanie wymiany zdań, by otworzyć furtkę i podążać za dzieckiem. Wystarczy kilka zmian i nowych nawyków, aby ważne rozmowy stały się naturalną i ciekawą dla wszystkich domowników częścią życia. Z tej książki dowiesz się, jak: budować bliską relację z dzieckiem w każdym wieku: od malucha do nastolatka łagodzić spory i prowadzić komfortowe wymiany zdań oraz konwersacje, które pozwolą wam się czegoś nauczyć lub coś zrozumieć wykorzystać wartościowe rozmowy, by rozwijać u dziecka siedem kluczowych kompetencji związanych z: uczeniem się, empatią, pewnością siebie, relacjami, zabawą, otwartością na inność i panowaniem nad temperamentem. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Más cuentos para educar niños felices" 2019.
Okładka wliczona w paginację.
Kontynuacja książki pt.: "Bajki, które uczą, jak być szczęśliwym".
Kontynuacja przygód bohaterów bestselleru "Bajki, które uczą, jak być szczęśliwym". Szczęście to stan harmonii i wewnętrznego spełnienia. To osobisty stosunek do życia, sposób jego przeżywania i odczuwania. Różni ludzie, sytuacje, miejsca i rzeczy ułatwiają nam lub utrudniają osiągnąć szczęście, ale nikt nie może nam go podarować ani odebrać. Jako rodzice i dorośli możecie wybrać sposób wychowania, który promuje rozwój zdrowy, szczęśliwy i zrównoważony. Taki, którego efektem będą dzieci szczęśliwe, dobrze rozwinięte intelektualnie, inteligentne emocjonalnie, otwarte na innych i zintegrowane ze społeczeństwem. Jeśli chcecie pomóc swoim dzieciom osiągnąć ten cel, w tej książce znajdziecie liczne wskazówki, jak wykonać to satysfakcjonujące zadanie. [Wydawnictwo Adamantan, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Troskliwych Rodziców : mądre wychowanie)
Tytuł oryginału: "Peaceful parent, happy kids : how to stop yelling and start connecting" 2012.
Indeks.
PANOWANIE NAD SOBĄ: Spokojni rodzice wychowują szczęśliwe dzieci ; PIELĘGNOWANIE ŁĄCZNOŚCI: Podstawowe założenie spokojnych rodziców, szczęśliwych dzieci ; TRENING, NIE KONTROLA: Jak wychować dziecko, które samo daje sobie ze sobą radę: trening emocji ; Jak wychować dziecko, które chce się dobrze zachowywać. Ani się waż dyscyplinować! ; Jak wychować dziecko, które z radością i bez kompleksów osiąga cele: wychowanie do mistrzostwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [354]-365.
Współfinansowanie: Fundacja Krzewienia Kultury Artystycznej Osób Niepełnosprawnych (Warszawa)
CZĘŚĆ I. ANAMNEZA BIEGU ŻYCIA OSÓB Z CHOROBĄ RZADKĄ: Rozdział 1. Choroba Battena – ceroidolipofuscynoza – studium przypadku. Rozdział 2. Choroba De Vivo – studium przypadku. Rozdział 3. Choroba Gauchera – studium przypadku. Rozdział 4. Choroba Norriego – studium przypadku. Rozdział 5. Cystynoza – studium przypadku. Rozdział 6. Zespół Alagille’a – studium przypadku. Rozdział 7. Zespół Arnolda-Chiariego – studium przypadku. Rozdział 8. Zespół CCHS – wrodzonej centralnej hipowentylacji – studium przypadku. Rozdział 9. Zespół Cornelii De Lange – studium przypadku. Rozdział 10. Zespół Costello – studium przypadku. Rozdział 11. Zespół Dravet – studium przypadku. Rozdział 12. Zespół hiper-IgE – studium przypadku. Rozdział 13. Zespół Kallmanna – studium przypadku. Rozdział 14. Zespół Nijmegen – studium przypadku. Rozdział 15. Zespół Noonan – studium przypadku. Rozdział 16. Zespół Pfeiffera – studium przypadku. Rozdział 17. Zespół Pitta-Hopkinsa – studium przypadku. Rozdział 18. Zespół Silvera-Russella – studium przypadku. Rozdział 19. Zespół Smith-Magenis – studium przypadku. Rozdział 20. Zespół Sotosa – studium przypadku. CZĘŚĆ II. WIELOPŁASZCZYZNOWOŚĆ DOMINACJI ZAISTNIENIA OSÓB Z CHOROBĄ RZADKĄ – ANALIZA SEGMENTACYJNA: Rozdział 1. Metodologiczne podstawy analizy. Rozdział 2. Wielopłaszczyznowość dominacji zaistnienia osób z chorobą rzadką – analiza segmentacyjna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111879 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [261]-266.
Współfinansowanie: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
Rozdział 1. Rozwój kompetencji emocjonalnych w średnim i późnym dzieciństwie: Pojęcie emocji ; Zdolność reprezentacji emocji w dzieciństwie ; Nabywanie kompetencji emocjonalnych przez uczniów ; Doświadczanie trudnych emocji w młodszym wieku szkolnym ; Doświadczanie strachu przez dzieci ; Przeżywanie przez dzieci złości ; Rozmowa i modelowanie – sposoby na trudne emocje. Rozdział 2. Rozwój kompetencji społecznych dzieci w młodszym wieku szkolnym: Rozwijanie umiejętności interpersonalnych ; Wzory zachowań społecznych uczniów ; Znaczenie samopoznania dla rozwoju społecznego ; Obszary rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych. Rozdział 3. Praca w grupie jako forma wspomagania rozwoju i terapii: Istota pracy w grupie ; Procesy grupowe ; Metody i techniki wykorzystywane w pracy z grupą. Rozdział 4. Kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci 6-letnich. Badania własne. Rozdział 5. Projektowanie programu profilaktyczno-terapeutycznego: Diagnoza potrzeb uczestników ; Ogólna charakterystyka programu profilaktyczno-terapeutycznego– „Plecak szczęśliwego ucznia” ; Idea scenariuszy zajęć programu „Plecak szczęśliwego ucznia” ; Bloki tematyczne i cele zajęć. Rozdział 6. Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia”: Scenariusze realizujące temat I – tworzenie i integracja grupy ; Scenariusze realizujące temat II – poznawanie siebie samego i innych ; Scenariusze realizujące temat III – relacje z innymi ; Scenariusze realizujące temat IV – świat emocji i uczuć ; Scenariusze realizujące temat V – komunikacja w grupie ; Scenariusze realizujące temat VI – zamknięcie pracy z grupą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111878 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wychować dziecko na fajnego człowieka / Kaija Puura ; przełożyła Katarzyna Aniszewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Luna, 2023. - 214, [2] strony ; 20 cm.
Na okładce: Poznaj fiński sekret najszczęśliwszych dzieci na świecie.
Tytuł oryginału: "Näin kasvatat lapsestasi mukavan aikuisen" 2019.
Bibliografia, netografia na stronach 214-[215].
Żeby wyrosnąć na fajnego dorosłego, dziecko potrzebuje miłości, docenienia, zdrowych granic, i poczucia, że jest szanowane. Ponieważ życie nie przebiega według podręcznikowego scenariusza, autorka uczy, jak możemy wspierać kompetencje emocjonalne naszego dziecka i jak pracować zespołowo w rodzinie. Opiera się na prawdziwych przykładach. Nie krytykuje, ale wskazuje rodzicom praktyczne narzędzia, z których mogą skorzystać także w trudniejszych przypadkach, takich jak dziecięce napady wściekłości, wieczne „nie”, posiłki, ustanawianie porządku dnia, czy trudne powroty z placu zabaw. Pokazuje też, jak się przy tym wszystkim za bardzo nie spinać i złapać zdrowy dystans. [www.azymut.pl, 2024]
RODZICIELSTWO, CZYLI DZIECKO JAKO CZLONEK RODZINY: Magia i niepewność, czyli jak to jest zostać rodzicem ; dobry rodzic, fajny rodzic ; Rodzicielstwo ; Zgodność temperamentów rodzica i dziecka - goodness-of-fit ; Konflikty i wyzwania ; Wychowanie czy rządy rodziców? ; Dla wspólnego dobra ; Jak mówić do dziecka i jak z nim rozmawiać ; Wspólne reguły gry ; CODZIENNOŚĆ Z DZIEĆMI: Codzienność wymaga cierpliwości ; Błogosławiona rutyna ; Bezcenna zdolność przewidywania ; Granice i miłość ; Co robić, żeby dziecko nas słuchało ; Żeby dało się jeść ; Wszyscy potrzebujemy snu ; Rodzeństwo - skarb i kłopot ; O samotności i przyjaciołach ; KIEDY W GRĘ WCHODZĄ EMOCJE: Technologia a komunikacja emocjonalna ; Nazywanie i regulacja emocji ; Oswajanie gniewu ; ŻYCIOWE ZMIANY: Rozpoczecie przedszkola ; Konflikty między rodzicami ; Samodzielność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dla nauczycieli, rodziców, wychowawców, pedagogów i psychologów, studentów kierunków pedagogicznych.
Cz. I KSZTAŁTOWANIE ROZWOJU SPOŁECZNO-EMOCJONALNEGO DZIECI: R. 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata, dr Mirosława Nerło ; R. 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, (dr Aneta Jegier) ; R. 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy, (dr Anna Mikler-Chwastek) ; Cz. II. WSPIERANIE ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH DZIECI ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI: R. 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, (dr Anna Mikler-Chwastek] ; R. 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabo słyszących (dr Joanna Kobosko] ; R. 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD), (mgr Joanna Rostkowska, dr Beata Wojewódzka] ; R. 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową, (mgr Agnieszka Gąstoł] ; R. 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie, (dr Patrycja JurkiewiczJ ; R. 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi, (mgr Iwona Konieczna] ; R. 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD - przesłanki dla praktyki terapeutycznej, (dr Anna Banasiak] ; R. 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo, (dr Katarzyna Nawrocka] ; R. 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi, (mgr Agnieszka Gąstoł] ; R. 10. Dzieci zdolne i uzdolnione, (dr Alicja Baum, dr Joanna Łukasiewicz-Wieleba] ; R. 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców, (dr Aleksandra Lukasek) ; Cz. III. ROLA NAUCZYCIELA W KSZTAŁTOWANIU ROZWOJU EMOCJONALNO-SPOŁECZNEGO DZIECI: R. 1. Nauczyciel - jego wartości, przekonania i postawa, (dr Jolanta Jarocka-Piesik) ; R. 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, (mgr Edyta Ćwikła) ; R. 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori, (mgr Kinga Chmiel).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105419 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej