Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Talarczyk-Gubała Monika (1976- )
(2)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Komedia filmowa polska
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
Gatunek
Komedia filmowa polska
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(W Krainie PRL. Ludzie. Sprawy. Problemy)
U góry okł. odmienna nazwa serii: W PRL. Na s. przedtyt.: Rzeczywistość PRL odczytana z akt, dokumentów, zapisów, twórczości.
Bibliogr. s. 303-[315].
Książkę Moniki Talarczyk-Gubały można umieścić w szacownym towarzystwie wielkich syntez polskiego kina powojennego. Wprawdzie w centrum zainteresowania autorki znalazła się komedia filmowa i wokół niej organizuje dyskurs naukowy, jednak za sprawą jej erudycji filmoznawczej praca nie ogranicza się jedynie do refleksji nad tytułowym przedmiotem badań. Spoglądając na komedię filmową z perspektywy genologicznej, tematologicznej i estetycznej, autorka umieszcza ją w szerokim kontekście powojennych dokonań naszego kina. Jednym z efektów jej działań badawczych staje się reinterpretacja nie tylko konkretnych utworów, ale także zjawisk artystycznych i nurtów obecnych w polskim powojennym kinie. Pracę Talarczyk-Gubały można potraktować nie tylko jako monografię dziejów gatunku filmowego, ale również jako historię kina polskiego widzianą przez pryzmat fenomenu komedii filmowej. [Dobrochna Dabert-Bakuła, 2007]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-791/792 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Krainie PRL)
U góry okł. odmienna nazwa serii: W PRL
Bibliogr. s. 303-[315].
Książkę Moniki Talarczyk-Gubały można umieścić w szacownym towarzystwie wielkich syntez polskiego kina powojennego. Wprawdzie w centrum zainteresowania autorki znalazła się komedia filmowa i wokół niej organizuje dyskurs naukowy, jednak za sprawą jej erudycji filmoznawczej praca nie ogranicza się jedynie do refleksji nad tytułowym przedmiotem badań. Spoglądając na komedię filmową z perspektywy genologicznej, tematologicznej i estetycznej, autorka umieszcza ją w szerokim kontekście powojennych dokonań naszego kina. Jednym z efektów jej działań badawczych staje się reinterpretacja nie tylko konkretnych utworów, ale także zjawisk artystycznych i nurtów obecnych w polskim powojennym kinie. Pracę Talarczyk-Gubały można potraktować nie tylko jako monografię dziejów gatunku filmowego, ale również jako historię kina polskiego widzianą przez pryzmat fenomenu komedii filmowej. [Dobrochna Dabert-Bakuła, 2007]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-791 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej