Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(51)
Forma i typ
Książki
(49)
Publikacje naukowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Czasopisma
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(60)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(16)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(40)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Ehrlich Andrzej
(3)
Stoner James Arthur Finch (1935- )
(3)
Wankel Charles
(3)
Kuisz Jarosław (1976- )
(2)
Pytlakowski Piotr (1951- )
(2)
Sadurski Wojciech (1950- )
(2)
Wigura Karolina (1980- )
(2)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(2)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(1)
Francik Anna
(1)
Gajdziński Piotr (1964- )
(1)
Gasztold-Seń Przemysław (1985- )
(1)
Gellert Manfred (1947- )
(1)
Haus Ber (1920- )
(1)
Humble John William
(1)
Hutson Don (1945- )
(1)
Jarosz Maria (1931-2016)
(1)
Jeznach Andrzej (1954- )
(1)
Jełowicki Marcin (1931-1998)
(1)
Kiełczewski Andrzej
(1)
Klementowski Robert
(1)
Korybut-Marciniak Maria (1976- )
(1)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(1)
Kozłowski Tomasz (1984- )
(1)
Kożuch Barbara (1950- )
(1)
Kryński Henryk
(1)
Kłopotowski Andrzej
(1)
Lucas George H. (1953- )
(1)
Machura Witold
(1)
Majer Piotr
(1)
Malcherek Monika
(1)
Michoń Ferdynand (1916-1997)
(1)
Nicpoń Henryk (1956- )
(1)
Nogalski Bogdan (1946- )
(1)
Nowak Claus (1938- )
(1)
Paczkowski Andrzej (1938- )
(1)
Pawlak Zbigniew (organizacja i zarządzanie)
(1)
Piecuch Henryk (1939- )
(1)
Piątek Tomasz (1974- )
(1)
Popek Stanisław (1936- )
(1)
Przybyszewski Roman
(1)
Radzymińska Józefa
(1)
Romanowski Andrzej (1951- )
(1)
Rosenberg Tina (1960- )
(1)
Rostocki Marek
(1)
Rybak Mirosława
(1)
Samborska Anna
(1)
Solecki Sławomir
(1)
Sowińska-Wróbel Agnieszka
(1)
Stamateas Bernardo
(1)
Syrnyk Jarosław (1970- )
(1)
Szczepaniak Krystyna
(1)
Tracy Brian (1944- )
(1)
Wiankowska-Ładyka Zofia
(1)
Witkowski Tomasz
(1)
Witkowski Tomasz (1963- )
(1)
Wojciechowska Maja
(1)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(1)
Woleński Jan (1940- )
(1)
Węglowska Magdalena
(1)
Zawanowska Ksenia (1975- )
(1)
Żurakowski Filip
(1)
Żytkow Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(6)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(50)
Odbiorca
Menedżerowie
(2)
Temat
Kadry
(31)
Weryfikacja kadr
(16)
Zarządzanie
(16)
Przedsiębiorstwo
(11)
Decyzje
(6)
Służba bezpieczeństwa
(5)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(5)
Innowacje
(4)
Motywacja pracy
(4)
Organizacja
(4)
PRL
(4)
Planowanie strategiczne
(4)
Rolnictwo
(4)
Tajni współpracownicy służb specjalnych
(4)
Inwestycje
(3)
Konflikt
(3)
Kontrola
(3)
Planowanie gospodarcze
(3)
Polityka
(3)
Polityka wewnętrzna
(3)
Praca
(3)
Systemy informacyjne
(3)
Systemy informatyczne zarządzania
(3)
Służby specjalne
(3)
Wywiad polski
(3)
Wzrost gospodarczy
(3)
Zatrudnienie
(3)
Administracja
(2)
Budownictwo mieszkaniowe
(2)
Budżety rodzinne
(2)
Dekomunizacja
(2)
Gospodarstwo domowe
(2)
Handel zagraniczny
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych (1954-1996)
(2)
Motywacja
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Opór (postawa)
(2)
Państwo
(2)
Polityka gospodarcza
(2)
Postkomunizm
(2)
Produktywność pracy
(2)
Przebaczenie
(2)
Przedsiębiorstwo prywatne
(2)
Przemysł
(2)
Reklama
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Rynek pracy
(2)
Siła robocza
(2)
Socjologia wsi
(2)
Specjalna strefa ekonomiczna
(2)
Spożycie
(2)
Sprawiedliwość naprawcza
(2)
Studenci
(2)
Sztuka
(2)
Służba Bezpieczeństwa (SB ; Polska)
(2)
Usługi
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Alians strategiczny (ekon.)
(1)
Armia Krajowa
(1)
Armia Krajowa. Kadra Polski Niepodległej
(1)
Arteterapia
(1)
Benchmarking
(1)
Biblioteki
(1)
Biurokracja
(1)
Biznesplan
(1)
Cenzura
(1)
Chronometraż
(1)
Controlling
(1)
Czas pracy
(1)
Delegowanie uprawnień
(1)
Dochód narodowy
(1)
Dojazdy do pracy
(1)
Donos
(1)
Dywersja
(1)
Dziecko
(1)
Dziennikarze
(1)
Efekt cieplarniany
(1)
Ekorozwój
(1)
Elita władzy
(1)
Emerytura
(1)
Estetyka
(1)
Etyka biznesu
(1)
Etyka społeczna
(1)
Europejski Trybunał Praw Człowieka
(1)
Euroregiony
(1)
Giełda Papierów Wartościowych (Warszawa)
(1)
Giełda papierów wartościowych
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
Gospodarka socjalistyczna
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Historycy
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL
(1)
Instytucjonalizm
(1)
Inteligencja sztuczna
(1)
Internet
(1)
Inwestycje ekologiczne
(1)
Temat: dzieło
Książę
(1)
Niespokojny umysł
(1)
Temat: czas
1901-2000
(10)
1989-2000
(8)
1945-1989
(7)
1989-
(4)
2001-
(4)
2001-0
(3)
1901-
(2)
1939-1945
(2)
1939-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Europa Środkowo-Wschodnia
(3)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Czechosłowacja
(1)
Czechy
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
NRD
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Stare Kiejkuty (woj. warmińsko-mazurskie ; okręg)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Wołyń (Ukraina)
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Praca zbiorowa
(4)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Publicystyka
(2)
Publicystyka polska
(2)
Dane statystyczne
(1)
Film amatorski polski
(1)
Literatura
(1)
Monofrafia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Poradniki
(1)
Przypowieści ewangeliczne
(1)
Publicystyka polityczna
(1)
Rysunek
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(7)
Historia
(6)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
51 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-60354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biznes ; 5)
Seria gł.: Biblioteka Gazety Wyborczej
Bibliogr. s. 253. Indeks.
SPIS TREŚCI: 1.Ludzie i kultura 2.Zarządzanie ludźmi 3.Zasoby ludzkie i szkolenie 4.Praca z innymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.95/.96 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90967 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-00 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera / Profesjonalna Szkoła Biznesu)
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-80868 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera)
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [239]-242.
R. 1. REKRUTACJA: Kompetencje stanowiskowe ; Kompetencje społeczne ; Kompetencje zawodowe ; Kompetencje osobiste ; Kompetencje menedżerskie ; Model kompetencyjny ; R. 2. SELEKCJA: Referencje - fakty i mity ; Rozmowa selekcyjna ; Testy kompetencji ; Kontrakt psychologiczny z pracownikiem ; Adaptacja pracownika w nowym miejscu pracy ; R. 3. MOTYWOWANIE DO DZIAŁANIA: Demotywatory w organizacji: Bezpośredni przełożony, Ukierunkowana praca, Współpraca i relacje w zespole, Osobista wartość pracy ; Teorie potrzeb ; Docenianie pracownika ; Poczucie własnej wartości ; Wartości osobiste ; R. 4. Rozwijanie pracowników: Rozwój zawodowy ; Rozwój kompetencji ; Proces rozwojowy: Cele biznesowe, Diagnoza, Cele rozwojowe, Wybór działań, Realizacja działań i kontrola postępów ; Coaching ; Mentoring ; R. 5. KOMUNIKACJA W BIZNESIE: Osoby w rozmowie ; Komunikacja oparta na potrzebach ; Bariery w komunikacji ; Komunikacja w codziennym zarządzaniu: Kontraktowanie zadań, Wyrażanie krytyki i niezadowolenia ; Przyjmowanie krytyki ; Zwracanie uwagi pracownikowi w obszarach delikatnych ; Odmawianie pracownikowi (awansu, podwyżki) ; Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych ; R. 6. Przywództwo i zarządzanie: Zarządzanie a przywództwo ; Model Coveya: Wizja, Dyscyplina, Pasja, Sumienie ; Czy przywództwa można się nauczyć? ; Przywództwo służebne ; Przywództwo empatyczne: Empatia dla samego siebie, Empatia dla innych ; Budowanie własnej wizji przywództwa ; Zarządzanie sytuacyjne ; Indywidualne ograniczenia w byciu przywódcą ; R. 7. TALENT W ZESPOLE: Identyfikacja talentów ; Talent a wysoki potencjał i predyspozycje ; Programy rozwojowe dla talentów ; Udział menedżera i jego odpowiedzialność w programach rozwoju talentów ; R. 8. ZARZĄDZANIE ZMIANĄ W ZESPOLE: Niepowodzenia we wdrażaniu zmiany ; Reorientacja w zmianie ; Przebieg zmiany: Zaprzeczanie faktom, Opór i bunt, Eksperymenty i próby, Angażowanie i satysfakcja ; Komunikacja w zmianie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.95/.96 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104465 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Delegowanie & kontrolowanie / Brian Tracy ; przekład Marek Rostocki. - Dodruk. - Warszawa : MT Biznes, 2017. - 107, [1] strona : rysunki ; 22 cm.
(Biblioteka Sukcesu Briana Tracy)
Tytuł oryginału: "Delegation & supervision" 2013.
Na okładce: Będziesz zaskoczony, jak efektywny stanie się twój zespół!
Menedżerowie są oceniani na podstawie wyników - a osiągane przez ciebie wyniki zależą od umiejętności delegowania i kontrolowania. Będziesz zaskoczony, jak efektywny stanie się zarządzany przez ciebie zespół, gdy opanujesz niezbędne umiejętności nauczane przez Briana Tracy. Ten nieodzowny przewodnik przejawia 21 sprawdzonych w praktyce sposobów zwiększenia wydajności, m.in. wskazuje jak: - określić zadania, przydzielić je oraz ustalić sposób pomiaru ich wykonania, - dobrać umiejętności do wymagań na danym stanowisku, - użyć zarządzania przez cele do delegowania zadań w dłuższym okresie zaufanym członkom zespołu, - uczynić z delegowania narzędzie do uczenia się i budowania zaufania w zespole, - zapewnić szybką opinię zwrotną i uzyskać aktywny udział członków zespołu, - zapewnić sobie więcej czasu na zadania o charakterze strategicznym. Gdy delegowanie i kontrolowanie zostanie zastosowane skutecznie, twoi pracownicy staną się bardziej wydajni. Obserwuj, jak dzięki gwałtownie rosnącym wynikom osiągasz coraz większy sukces, jednocześnie rozwijając umiejętności swoich pracowników. [MT Biznes, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.95/.96 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co to jest lustracja? ; Uwagi o lustracji w Niemczech, byłej Czechosłowacji i Polsce (do 2006 r.) ; Polskie prawo lustracyjne (2006-2007) ; Postawy wobec ustaw lustracyjnych 2006-2007.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96278 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Jak z nim pracować? Jak go budować? Jak go szkolić?
Bibliogr. s. [331]-333.
Podręcznik dla menadżerów, kierowników projektów, trenerów oraz kadry kierowniczej.
Autorzy piszą o pracy w zespołach i z zespołami, ponieważ chcieli dostarczyć praktyczny podręcznik z tej dziedziny zarówno profesjonalnym menedżerom zespołów i projektów, jak i kadrze kierowniczej oraz wszystkim innym zainteresowanym. W tej pracy połączone są podstawowe informacje teoretyczne z wypróbowanymi i przetestowanymi metodami. Książka podzielona jest na trzy części: pracę w zespole, budowanie zespołu i coaching zespołu, ułatwia to czytelnikowi szybkie znalezienie informacji o formułowaniu kontraktu, jego przebiegu i działaniu. [GWP, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.95/.96 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.00 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Materiały / Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Olsztynie ; nr 14)
Streszcz. ang.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-68396 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: sztuka zawierania korzystnych kontraktów.
Tytuł oryginału: "The one minute negotiator" 2010.
Czyżbym cierpiał na negocjofobię? ; Refleksje przy świetle księżyca i korekta kursu ; Proces leczenia negocjofobii (PAKT) ; Przygotowanie do leczenia ; Analiza własnego stylu prowadzenia negocjacji ; Analiza stylu negocjacyjnego drugiej strony ; Dobór właściwej strategii, czyli szycie na miarę ; Jednominutowe ćwiczenie w praktyce.
W formie zajmującej opowieści biznesowej Don Hutson i George Lucas przedstawiają proste, lecz głęboko przemyślane podejście do negocjacji, które sprawdzi się w każdych okolicznościach, zarówno podczas negocjacji mających charakter rywalizacji i konforntacji, jak i tych opartych na współpracy i partnerstwie. Zawarty w książce model negocjacji, tzw. EASY, pozwala ocenić sytuację i wprowadzić odpowiedni typ negocjacji w rozmowach z klientem biznesowym. Co więcej, zawarte w książce metody są tak uniwersalne, że można je również zastosować w relacjach rodzinnych. [MT BIZNES, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105045 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-39624 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lider 2.0 / Bernardo Stamateas ; przekład Ksenia Zawanowska. - Warszawa : Bellona, copyright © 2024. - 236, [3] strony : ilustracje ; 20 cm.
Na okładce: Wszystko można robić lepiej, niż robi się dzisiaj!
Tytuł oryginału: "Liderazgo exitoso" 2021.
Bibliografia na stronie [239].
Lider: przywódca, szef, autorytet. To osoba, która zarządza udzieloną mu przez zespół i wykorzystuje ją do osiągnięcia wspólnego celu. Bez lidera grupa nie jest w stanie funkcjonować. Bycie liderem to dar, umiejętność, z którą niektórzy się rodzą, a inni nie. Ale można się tego nauczyć. W tej książce Bernardo Stamateas przedstawia zasady i praktyczne narzędzia, które pomagają pokonać przeciwności losu i poprawić komunikację w zespole, zaangażowanie i wydajność. -Zarządzaj mocą, którą dają ci ludzie ; -Odpowiednio wydawaj polecenia ; -Naucz się delegować zadania ; -Skutecznie przekazuj innym wiedzę, ale i sam cały czas się ucz ; -Dowiedz się, jak motywować innych ; -Zbuduj świetny zespół ; -Pomóż grupie uwolnić pełny potencjał drzemiący w każdym z Was i razem osiągnijcie nadzwyczajny sukces! Bernardo Stamateas, światowej sławy psycholog, terapeuta i specjalista od samorozwoju, podpowiada, jak nauczyć się właściwie korzystać z władzy, by realizować cele, a jednocześnie cieszyć się zaufaniem współpracowników i dodatkowo ciągle się rozwijać. Daje proste wskazówki i przedstawia techniki, które przydadzą się nie tylko na najwyższych stanowiskach zarządczych, lecz także w codziennych relacjach ze współpracownikami, partnerem lub partnerką i członkami rodziny. [Dressler Dublin, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113668 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 189)
Bibliografia przy rozdziałach i na stronach 613-[646]. Indeksy.
Wstęp. CZĘŚĆ I. ZARZĄDZANIE BIBLIOTEKĄ - ZAGADNIENIA PODSTAWOWE. Rozdział 1. Misja współczesnej biblioteki: 1.1. Misja biblioteki – historia, definicje, deklaracje. 1.2. Misja biblioteki narodowej. 1.3. Misja biblioteki naukowej. 1.4. Misja biblioteki publicznej. 1.5. Misja biblioteki szkolnej. Rozdział 2. Otoczenie biblioteki: 2. 1. Otoczenie i jego elementy. 2.2. Otoczenie ogólne. 2.3. Otoczenie zadaniowe. 2.4. Środowisko wewnętrzne. 2.5. Dopasowanie biblioteki do otoczenia. 2.6. Odpowiedzialność społeczna. Rozdział 3. Marka i kształtowanie wizerunku biblioteki: 3.1. Pojęcie marki i wizerunku. 3.2. Struktura, funkcje i rodzaje marek. 3.3. Metody budowania marki i kształtowania wizerunku biblioteki – przegląd i przykłady dobrych praktyk. 3.4. Kształtowanie marki i wizerunku – kluczowe elementy. Rozdział 4. Zasoby materialne i niematerialne w bibliotekach: 4.1. Zasoby organizacyjne – definicje i rodzaje. 4.2. Materialne i niematerialne zasoby organizacyjne. 4.3. Zasoby organizacyjne bibliotek. 4.4. Zasoby materialne bibliotek (rzeczowe i finansowe). 4.5. Zasoby niematerialne bibliotek. Rozdział 5. Innowacyjność i zarządzanie zmianami w pracy bibliotek: 5.1. Istota zmian i innowacji. 5.2. Rodzaje zmian i innowacji. 5.3. Procesy wdrażania zmian i innowacji. 5.4. Zmiany i innowacje w perspektywie bibliotecznej. 5.5. Rodzaje zmian i innowacji bibliotecznych. 5.6. Zarządzanie zmianami w bibliotece Rozdział 6. Etyka bibliotekarska a etyka informacyjna: 6.1. Rozważania terminologiczne. 6.2. Etyka bibliotekarska – etyka biblioteczna. 6.3. Etyka komputerowa – netykieta – globalna etyka informacyjna. 6.4. Etyka informacyjna. 6.5. Kodeksy etyczne. CZĘŚĆ II. STRUKTURA I ORGANIZACJA BIBLIOTEKI. Rozdział 7. Proces zarządzania w bibliotekach: 7.1. Zarządzanie a kierowanie. Problemy definicyjne. 7.2. Kadra kierownicza w procesie zarządzania. 7.3. Planowanie. 7.4. Organizowanie. 7.5. Motywowanie i przywództwo. 7.6. Kontrolowanie. 7.7. Decydowanie. Rozdział 8. Rozwiązania strukturalne współczesnych bibliotek: 8.1. Definicje struktury organizacyjnej. 8.2. Klasyczne struktury organizacyjne. 8.3. Nowoczesne rozwiązania strukturalne. Rozdział 9. Kultura organizacyjna w bibliotece: 9.1. Czym jest kultura organizacyjna?. 9.2. Modele kultury organizacyjnej i ich elementy składowe. 9.3. Wymiary kultury organizacyjnej. 9.4. Rola kultury organizacyjnej w przystosowywaniu się bibliotek do zmian w ich otoczeniu. Rozdział 10. Metody i narzędzia zarządzania stosowane w bibliotekach: 10.1. Metody zarządzania – definicje i obszary. 10.2. Metody zarządzania relacjami biblioteki z otoczeniem. 10.3. Struktura organizacyjna biblioteki i jej przekształcenia. 10.4. Metody zarządzania procesem pracy. 10.5. Metody zarządzania relacjami personalnymi. 10.6. Wybrane metody zarządzania zmianami w organizacji biblioteki. 10.7. Nowe metody zarządzania instytucją biblioteczną. Rozdział 11. Zarządzanie strategiczne w bibliotece: 11.1. Definicja i geneza zarządzania strategicznego. 11.2. Misja i wizja biblioteki. 11.3. Analiza strategiczna biblioteki. 11.4. Ocena pozycji strategicznej biblioteki. 11.5. Strategia biblioteki. 11.6. Planowanie strategiczne. 11.7. Implementacja strategii biblioteki. 11.8. Kontrola strategiczna. Rozdział 12. Zarządzanie informacją i wiedzą w strategii biblioteki: 12.1. Wprowadzenie do zarządzania informacją i wiedzą w bibliotece. 12.2. Funkcje informacji. 12.3. Strumienie informacji w bibliotece. 12.4. Zarządzanie informacją a potrzeby i zachowania informacyjne biblioteki i użytkowników indywidualnych. 12.5. Strategia zarządzania informacją. 12.6. Wiedza organizacyjna biblioteki oraz podstawy zarządzania wiedzą. 12.7. Biblioteka jako inteligentna i ucząca się organizacja. 12.8. Narzędzia zarządzania informacją i wiedzą w bibliotekach. Rozdział 13. Źródła finansowania bibliotek: 13.1. Podstawy finansowania bibliotek. Wysokość dotacji budżetowych. 13.2. Programy wspierające rozwój bibliotek. 13.3. Ogólne zalecenia dotyczące aplikowania o fundusze. Rozdział 14. Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie biblioteką: 14.1. Technologia informacyjna w zarządzaniu bibliotek. 14.2. Systemy informatyczne wspierające zarządzanie zasobami bibliotecznymi. 14.3. Systemy informatyczne wspierające zarządzania wiedzą i informacją. 14.4. Systemy informatyczne wspierające zarządzanie personelem, komunikację i zarządzanie wiedzą w organizacji. 14.5. Systemy informatyczne wspierające monitoring, prowadzenie badań oraz statystyki działalności bibliotecznej. 14.6. Systemy informatyczne wspierające szkolenia dla użytkowników. 14.7. Systemy informatyczne wspierające marketing i kontakty z użytkownikami. 14.8. Technologia informacyjna w innych obszarach zarządzania. CZĘŚĆ III. KIEROWANIE PERSONELEM BIBLIOTEKI. Rozdział 15. Przywództwo i role menedżerskie: 15.1. Definicje i geneza przywództwa. 15.2. Paradygmaty przywództwa. 15.3. Style przywództwa. 15.4. Kompetencje kierownicze. 15.5. Typy kadry kierowniczej. 15.6. Role menedżerskie. Rozdział 16. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Polityka kadrowa: 16.1. Istota i treść zarządzania zasobami ludzkimi. 16.2. Analiza pracy. 16.3. Planowanie zasobów ludzkich. 16.4. Pozyskiwanie pracowników. 16.5. Adaptacja pracownicza. 16.6. Ocenianie pracowników. 16.7. Rozwój zawodowy pracowników. 16.8. Motywowanie i wynagradzanie pracowników. 16.9. Odejścia pracowników. Rozdział 17. Komunikacja i stosunki interpersonalne: 17.1. Istota i poziomy komunikacji. 17.2. Model procesu komunikowania w bibliotece. 17.3. Cele, zasady i bariery komunikowania się w bibliotece. 17.4. Psychologiczne aspekty komunikacji i stosunków interpersonalnych. 17.5. Komunikowanie się z nietypowym lub trudnym użytkownikiem. Rozdział 18. Zarządzanie zespołami: 18.1. Tło organizowania zespołów zadaniowych. 18.2. Zespoły zadaniowe – definicja i rodzaje. 18.3. Budowa zespołów zadaniowych. 18.4. Zarządzanie procesem i zasobami ludzkimi w zespole. Rozdział 19. Zarządzanie jakością w pracy biblioteki: 19. 1. Początki zarządzania jakością w działalności bibliotecznej. 19.2. Nurty zarządzania jakością w bibliotekach. 19.3. Obszary i metody badań jakości bibliotek. Rozdział 20. Controlling w bibliotekach: 20.1. Definicje i geneza controllingu. 20.2. Kryteria podziału controllingu. 20.3. Rola contro llera. 20.4. Wdrażanie controllingu. 20.5. Cele i zadania controllingu w bibliotece. 20.6. Controlling w zarządzaniu biblioteką. Rozdział 21. Stres i patologie w zawodzie bibliotekarza: 21.1. Patologie w zawodzie bibliotekarza. 21.2. Patologie w procesie rekrutacji i selekcji. 21.3. Patologie na etapie zatrudniania i podczas codziennej pracy. 21.4. Patologie w obszarze rozwoju i motywacji. 21.5. Stres, jego przyczyny i wpływ. Rozdział 22. Nowe specjalności w zawodzie bibliotekarza: 22.1. Praca, zawód, specjalność zawodowa. 22.2. Profesjonalizacja i deprofesjonalizacja zawodu bibliotekarza. 22.3. Charakterystyka zawodu bibliotekarza i specjalisty informacji. 22.4. Tradycyjne i nowe specjalności i kryteria ich wyodrębniania. 22.5. Nowe specjalności bibliotekarskie. CZĘŚĆ IV. BIBLIOTEKA A ŚRODOWISKO ZEWNĘTRZNE. Rozdział 23. Klienci bibliotek: 23.1. Rodzaje klientów. 23.2. Badania potrzeb klientów. 23.3. Strategia obsługi klienta. 23.4. Prosumenci. Rozdział 24. Marketing biblioteczny. 24.1. Zagadnienie marketingu. 24.2. Koncepcja marketingu mix. 24.3. Elementy promocji biblioteki. 24.4. Marketing biblioteczny w literaturze przedmiotu. Rozdział 25. Promocja biblioteki i public relations. 25.1. Promocja – definicje i narzędzia. 25.2. Public relations i kształtowanie wizerunku biblioteki. 25.3. Organizowanie działalności promocyjnej – case study. Rozdział 26. Biblioteki a kapitał społeczny: 26.1. Pojęcie kapitału społecznego. 26.2. Biblioteki jako miejsca budowania kapitału społecznego. 26.3. Biblioteki jako miejsca spotkań. 26.4. Biblioteki jako miejsca włączenia społecznego. 26.5. Biblioteki współtworzące wspólnoty lokalne. 26.6. Warunki do tworzenia kapitału społecznego – przestrzeń i pracownicy. Rozdział 27. Rola stowarzyszeń bibliotekarskich w rozwoju bibliotek i społeczeństwa: 27.1. Stowarzyszenia i inne organizacje bibliotekarskie – definicje, geneza. 27.2. Działalność międzynarodowa organizacji bibliotekarskich – przykład IFLA. 27.3. Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich. 27.4. Wypływ stowarzyszeń bibliotekarskich na użytkowników bibliotek na przykładzie działań w zakresie edukacji informacyjnej. 27.5. Działania organizacji niebibliotekarskich na rzecz bibliotek – studium przypadku Programu Rozwoju Bibliotek. Rozdział 28. Lobbing na rzecz bibliotek: 28.1. Lobbing – wybrane zagadnienia teoretyczne. 28.2. Metody lobbingowe. 28.3. Lobbing biblioteczny. 28.4. Działalność lobbingowa na rzecz bibliotek w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107671 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [287]-310.
Finansowanie: Narodowe Centrum Nauki
Wstęp. ROZDZIAŁ 1. Wybrane zjawiska w przedsiębiorstwach sektora KIBS. 1.1. Specyfika przedsiębiorstw sektora KIBS. 1.2. Tworzenie wartości w sektorze KIBS - rola potencjału kompetencyjnego pracowników i procesów zarządzania wiedzą. 1.3. lnnowacyjność i personalizacja działania jako podstawowe atrybuty przedsiębiorstw sektora KIBS. ROZDZIAŁ 2. Produktywność pracowników wykonujących pracę opartą na wiedzy o wysokim stopniu intensywności - perspektywa zachowań i wyników. 2.1. Praca oparta na wiedzy i pracownicy wiedzy. 2.2. Produktywność pracowników wiedzy - problemy konceptualizacji i pomiaru. 2.3. Produktywność pracowników wiedzy - perspektywa zachowań i rezultatów. ROZDZIAŁ 3. Rola zarządzania zasobami ludzkimi i zarządzania wiedzą w stymulowaniu produktywności pracowników wiedzy. 3.1. Założenia systemów wysoce wydajnej pracy (HPWS) a architektura ZZL w kontekście specyliki firm tworzących wysokospecjalistyczne usługi oparte na wiedzy. 3.2. Związki HPWS/HPWP z produktywnością indywidualną i organizacyjną. 3.3. ZZL a innowacyjność firm sektora KIBS. ROZDZIAŁ 4. Dopasowanie człowiek-organizacja jako kluczowa determinanta produktywności indywidualnej. 4.1. Dopasowanie do pracy i organizacji - analiza i perspektywy badawcze z punktu widzenia nauk o zarządzaniu. 4.2. Związek dopasowania organizacyjnego z wynikami pracowników - główne obszary badawcze i najważniejsze wnioski z badań. 4.3. Rola zarządzania ludźmi we wspieraniu dopasowania organizacyjnego pracowników wiedzy. ROZDZIAŁ 5. Postawy i przekonania wspierające uzyskiwanie pożądanych efektów zawodowych. 5.1. Przywiązanie i zaangażowanie organizacyjne. 5.2. Satysfakcja z pracy. 5.3. Poczucie sensu pracy. 5.4. Przekonanie o własnej skuteczności. 5.5. Postrzegane wsparcie organizacyjne. 5.6. Elastyczność indywidualna. Spis treści cd.: ROZDZIAŁ 6. Rola ZZL i dopasowania człowiek-organizacja we wspieraniu produktywności pracowników wiedzy w świetle badań własnych - ogólna strategia badawcza. 1 6.1. Cele, pytania badawcze i hipotezy. 6.2. Założenia dotyczące empirycznej weryfikacji modelu teoretycznego i opis zmiennych. 6.3. Etapy postępowania badawczego, procedura badań oraz charakterystyka próby. 6.4. Metody analizy danych i procedury kontroli jakości badań. 6.5. Narzędzia pomiaru zmiennych w badaniu ilościowym. 6.6. Gromadzenie danych w wywiadach jakościowych. ROZDZIAŁ 7. Praktyki ZZL oraz ich bezpośredni i pośredni wpływ na produktywność pracowników wiedzy - model I. 7.1. Charakterystyka modelu I i wstępne analizy. 7.2. Związek systemu ZZL z produktywnością (zachowaniami i rezultatami) pracowników w percepcji menedżerów i podwładnych. 7.3. Związki zachowań i rezultatów z miarami produktywności oraz kluczowymi kompetencjami - opinie menedżerów. 7.4. Czy dopasowanie pracowników pośredniczy w relacji pomiędzy praktykami ZZL a produktywnością pracowników? - testowanie modelu 1 w badaniu ilościowym. 7.5. Rola systemu ZZL i dopasowania w kreowaniu produktywności pracowników wiedzy - opis i próba interpretacji w badaniu jakościowym. 7.6. Produktywność pracowników i specyfika pracy opartej na wiedzy o wysokim stopniu intensywności - dane z wywiadów 1D1. 7.7. Rola praktyk ZZL w stymulowaniu produktywności pracowników - w świetle dyskusji ekspertów podczas FG1. 7.8. Podsumowanie i dyskusja wyników - model 1. Spis treści cd.: ROZDZIAŁ 8. Mechanizmy wpływu praktyk ZZL na produktywność pracowników wiedzy - model II. 8.1. Charakterystyka modelu II i wstępne analizy. 8.2. Czynniki pośredniczące w relacji praktyk ZZL i produktywności pracowników - testowanie elektów pośrednich - badanie ilościowe. 8.3. Kluczowe czynniki produktywności (zachowań i rezultatów) pracowników wiedzy w opiniach menedżerów - badania jakościowe. 8.4. Podsumowanie i dyskusja wyników - model II. ROZDZIAŁ 9. Czynniki decydujące o wpływie praktyk ZZL na produktywność pracowników wiedzy - model III. 9.1. Charakterystyka modelu III i wstępne analizy. 9.2. Czynniki wzmacniające wpływ praktyk ZZL na dopasowanie i produktywność pracowników. 9.3. Podsumowanie i dyskusja wyników - model III. ROZDZIAŁ 10. Od teorii i badań do praktyki zarządzania pracownikami wiedzy. 10.1. Teoretyczna zawartość badanych konstruktów - propozycja rekonfiguracji. 10.2. Rekomendacje dla zarządzania zasobami ludzkimi w firmach tworzących wysokospeejalistyczne usługi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.95/.96 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111602 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-50054 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji naukowej pt.: "Między I a IV Rzeczpospolitą. Lustracja w dziejach Polski i Polaków", Ostróda, 18-19 października 2007 r.
"lustracja" narodowościowa w administracji Księstwa Warszawskiego ; Z poczucia obowiązku? Wokół denuncjacji spiskowców w Poznańskiem przed Wiosną Ludów ; Prawne podstawy weryfikacji kadr w służbie cywilnej II Rzeczypospolitej po zamachu majowym w 1926 r. ; Lustracja sprawców klęski wrześniowej ; Inwigilacja polskich placówek dyplomatycznych w ZSRR w okresie międzywojennym ; Komisja Rządząca wobec problemu nierodaków w 1807 r. ; Autobiografie Władysława Gizbert-Studnickiego i Adama hr. Ronikiera a pojęcie okupacyjnej kolaboracji ; "Zdrajcy z Targowicy" - rozpracowanie obiektowe prowadzone przez Ministerstwo Bezpieczeństwa Publicznego wobec żołnierzy Oddziału II Sztabu Generalnego/Głównego Wojska Polskiego, Żandarmerii, Korpusu Ochrony Pogranicza oraz funkcjonariuszy Straży Granicznej i Policji Państwowej ; "Oczyszczanie" szeregów Milicji Obywatelskiej w latach 1944-1954 ; Lustracja wewnętrzna organów bezpieczeństwa w latach 1945-1956 na przykładzie województwa koszalińskiego ; Weryfikacja funkcjonariuszy Milicji Obywatelskiej w powiecie słupskim w latach 1945-1949.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93994 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Ta firma pracuje sama ; Czy to ma sens? ; Firma nie potrzebuje zarządcy ; Szef jest po to, aby decydował! ; Kto powinien decydować, jeśli nie szef? ; "Na dole" znaczy "u góry" ; Nie chodzi o delegowanie obowiązków - przekaż całą władzę ; Dokąd dążymy? Demokracja partnerska ; Czasy się zmieniają, ludzie także ; Sens i młodzi ludzie ; Sens - fundament działania firmy ; Sens jako idea wspólna - tęcza sensu ; Nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem ; Mój pracownik - mój konkurent? ; Dlaczego pracownicy zmieniają pracodawcę? ; Jak znaleźć dobrych ludzi? ; Prywatne życie pracowników - temat tabu? ; Konflikt pokoleń ; Nikt nie obiecywał, że będzie łatwo ; Czy można żyć bez budżetu i planowania? ; Zarządzanie przez cele (MBO) - sól ziemi czy sól w oku? ; Przywództwo przez sens ; Sprawiedliwa płaca ; Czy idea turkusowej firmy zwycięży?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-34903 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84449 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie organizacjami / Bogdan Nogalski [i in.]. - Wyd. 2. - Toruń : Dom Organizatora, 2002. - 613, [1] s. : il., wykr. ; 24 cm.
Na okł. i w wyd. 1 nazwa pierwszego aut.: Alfred Czermiński
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84094 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej