Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(2)
Placówka
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Autor
Baumgarten Franziska (1889-1970)
(1)
Foerster Fryderyk Wilhelm (1869-1966)
(1)
Kaprocki Bolesław
(1)
Kołakowska Tamara
(1)
Kramer Jan
(1)
Kulczycki Aleksander
(1)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(1)
Piaget Jean (1896-1980)
(1)
Rowid Henryk
(1)
Rok wydania
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
1930 - 1939
(2)
1920 - 1929
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
Ukraina
(1)
Język
polski
(6)
Temat
Kłamstwo
(6)
Dziecko
(5)
Psychologia dziecka
(3)
Wychowanie moralne
(3)
Wychowanie
(2)
Agresywność
(1)
Charakter
(1)
Durkheim, Émile (1858-1917)
(1)
Dziecko trudne
(1)
Etyka
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Konflikt
(1)
Lenistwo
(1)
Lęk
(1)
Metody nauczania
(1)
Myślenie
(1)
Narkomania
(1)
Nauczyciele
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Postawy
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychopatia
(1)
Rodzina
(1)
Samobójstwo
(1)
Samowychowanie
(1)
Socjalizacja
(1)
Sprawiedliwość
(1)
Ucieczki dzieci z domów
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Uwaga (psychol.)
(1)
Wola
(1)
Wrażenia
(1)
Wychowanie polityczne
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wyobraźnia
(1)
Wyobrażenia
(1)
Zainteresowania
(1)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(1)
Zmysły
(1)
Świadomość
(1)
Temat: miejsce
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Lwowska Bibljoteczka Pedagogiczna ; 19)
Na k. tyt z cyklu: Dzieci trudne do wychowania.
Bibliogr. s. [34].
-Doniosłość wychowawcza zagadnienia walki z kłamstwem - Psychologiczne podłoże dziecięcej kłamliwości - Sytuacja życiowo-środowiskowa dziecka jako podłoże kłamstwa - Metody badań dziecięcego kłamstwa - Klasyfikacja form kłamstwa - Typy "kłamców" dr. J. Prüfera - Statystyczne ujęcie wyników badań nad kłamstwem - Charakterystyczne cechy kłamstwa dziecięcego i młodzieżowego - Wychowanie w kulcie dla prawdy i prawdomówności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-21679 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych ; r. 3, nr 12)
Bibliogr. s. 127-137.
I. Wstęp II. Uwagi metodologiczne III. Częstość kłamstwa w domu i w szkole IV. Motywy kłamstwa w domu V. Motywy kłamstwa w szkole VI. Kłamstwo w stosunkach koleżeńskich VII. Stosunek dzieci do kłamstwa VIII. Przyznanie się do winy IX. Postanowienie niekłamania X. Wnioski ogólne XI. Wskazania pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33054 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Jugement moral chez l'enfant".
Indeks.
ROZDIAŁ I. REGUŁY GRY : 1. Reguły gry w kule ; 2. Badania i ich ogólne wyniki 3. Stosowanie reguły : a) Dwie pierwsze fazy ; 4. Stosowanie reguły : b) fazy trzeci i czwarta ; 5. Świadomość reguły : a) dwie piersze fazy ; 6 Świadomość reguły : b) Trzecia faza ; 7. Zabawa dziewczynek: gra w chowanego ; 8. Wnioski : a) Reguła ruchowa i dwa rodzaje szacunku ; 9. Wnioski : b) Szacunek dla grupy czy szacunek dla poszczególnych osób. Poszukiwanie hipotezy kierującej ; ROZDIAŁ II. PRZYMUS DOROSŁYCH I REALIZM MORALNY : 1. Kilka słów o metodzie ; 2. Odpowiedzialność obiektywna : a) Niezręczność i kradzież ; 3. Odpowiedzialność obiektywna : b) Kłamstwo ; 4. Kłamstwo i dwa rodzaje szacunku ; 5. Wnioski. Realizm moralny ; 6. Wnioski ogólne ; ROZDZIAŁ III. WSPÓŁDZIAŁANIE I ROZWÓJ POJĘCIA SPRAWIEDLIWOŚCI : 1. Zagadnienie sankcji - sprawiedliwość retrybutywna 2. Odpowiedzialność zbiorowa i przekazywalna ; 3. Sprawiedliwość immanentna ; 4. Sprawiedliwość retrybutywna i dystrybutywna ; 5 Równość i autorytet ; 6. Sprawiedliwość wśród dzieci ; 7. Wnioski: pojęcie sprawiedliwości ; ROZDIAŁ IV. DWIE MORALNOŚCI DZIECKA A RODZAJE STOSUNKÓW SPOŁECZNYCH : 1. Tezy Durkheima i Fauconneta dotyczące odpowiedzialności ; 2. Durkheimowska doktryna autorytetu moralnego : a) Wstęp ; 3. Durkheimowska doktryna autorytetu moralnego : b) Wychowanie moralne ; 4. Teoria Pierre Boveta 5. Stanowisko J. M. Baldwina ; 6. Wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-6949 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Konieczność głębszego kształcenia charakterów w nowoczesnym szkolnictwie 2. Szkoła i ideał życiowy 3. Wspólne wychowanie płci 4. Fizyczne i etyczne wychowanie 5. Szkoła pracy i charakter 6. Kłamstwo szkolne 7. Społeczno-pedagogiczne zadania w życiu szkolnym 8. Wychowanie polityczne 9. Samobójstwa uczniów 10. Szkoła i alkohol 11. Pedagogika seksualna 12. Pedagogika posłuszeństwa 13. Reforma karności szkolnej ze stanowiska psychologicznego i pedagogicznego 14. Przyczynek do metodyki nauczania etyki 15. Religia i szkoła
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33080 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46392 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeksy
1. Główne kierunki i działy psychologii współczesnej 2. Pojęcie, zadania i zarys rozwoju psychologii
pedagogicznej 3. Metody badania stosowane w psychologii
pedagogicznej 4. System nerwowy jako organ życia psychicznego 5. O zmysłach i wrażeniach 6. Jak dziecko postrzega i jak sobie wyobraża świat
rzeczy i zjawisk 7. Prąd świadomości. Odnowa i kojarzenie wyobrażeń 8. Uwaga 9. Pamięć i uczenie się 10. O typach wyobrażeniowych i pamięciowych 11. Zagadnienie zmęczenia w szkole 12. Świadczenie dzieci i młodzieży 13. O kłamstwie 14. O fantazji i zabawach dzieci 15. Myślenie i rozumowanie dziecka 16. O inteligencji dziecka i metodach jej badania 17. O uczuciach i wzruszeniach 18. Wola i zdolność do dzialania 19. O zainteresowaniach dzieci i młodzieży 20. Indywidualność. Osobowość 21. Psychologia klasy jako grupy społecznej 22. Psychologia nauczyciela-wychowawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-34498 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej