Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Goc Anna (1987- )
(2)
Frączek Zofia
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Perlin Jacek (1955- )
(1)
Rożek Aleksandra
(1)
Strzecha Janusz
(1)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Wygoda Jerzy (1936- )
(1)
Zaborniak-Sobczak Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Głusi
(3)
Język migowy
(3)
Język migowy polski
(3)
Bariery komunikacyjne
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko głuche
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Higiena szkolna
(1)
Język
(1)
Kultura
(1)
Matematyka
(1)
Mowa
(1)
Młodzież
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Polski język migowy
(1)
Postawy
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Rehabilitanci
(1)
Rodzina
(1)
Wartość
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Życie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Galicja
(1)
Gatunek
Reportaż
(2)
Monografia
(1)
Podręczniki dla szkół specjalnych
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Językoznawstwo
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71052, A-100930 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. s. 104. Indeksy.
Manualne metody komunikacji osób z wadą słuchu. Zarys problematyki ; Oznaczenia graficzne użyte w słowniku ; Liczebniki główne ; Liczebniki porządkowe ; Liczby ułamkowe (przykłady) ; Słownik matematyczny języka migowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94571 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głusza / Anna Goc. - Warszawa : Dowody na Istnienie Wydawnictwo, 2022. - 244, [4] strony ; 22 cm.
(Seria Reporterska)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 242-[245].
Słyszaki” - mówią czasem głusi o słyszących. Czy ludzi można opuścić językowo? Nie dać im prawa do języka? Albo za wszelką cenę nakłaniać do nauczenia się innego języka, którym posługuje się większość, chociaż dla wielu z nich to zadanie niewykonalne? Jedno z pierwszych pytań, które zadają słyszący: głusi nie słyszą, ale przecież chyba mogą nauczyć się czytać? Gdy dowiadują się, że nie - nie wszyscy głusi w Polsce potrafią czytać ze zrozumieniem po polsku - słyszący dziwią się jeszcze bardziej: przecież to Polacy, kończą polskie szkoły, żyją w kraju, w którym wiadomości, pisma urzędowe, diagnozy i wyroki są po polsku. Jak to możliwe, że nie znają języka ojczystego? -Jesteśmy niepełnosprawni tylko między wami, słyszącymi - mówi jeden z bohaterów Głuszy. -Gdy jesteśmy sami ze sobą, głusi z głuchymi, możemy używać naszego języka i nie czujemy się inni. Dotąd o głuchych wypowiadali się głównie ci, którzy słyszą. Teraz głusi chcą opowiedzieć o sobie sami. Wychowawca z internatu dla głuchych dzieci bił je i znęcał się nad nimi psychicznie. Głucha kobieta miga, że wychowankowie nie mogli o tym nikomu powiedzieć, bo większość z nich nie potrafiła mówić, a ich matki nie nauczyły się języka migowego. Głucha kobieta w ciąży trafiła do szpital, ale nikt nie wezwał tłumacza. Jej syn, uczeń podstawówki, który umiał migać, musiał przekazać matce, że noworodka nie udało się uratować. W czasie pandemii głucha matka zobaczyła, że nauczycielka ze szkoły dla głuchych mówi do jej syna podczas lekcji online. „Dlaczego ona to robi? - zastanawiała się. - Przecież on nic nie słyszy”. „Jeszcze Porsy nie zdęła,/ lea my żeczamy,/ Co tam obca przemoc wziąła,/ Szablą odbierzemy. Marsz, marsz, Dąbrows,/ Z ziemi fłoskie do Borsy./ Zam twog przewodem/ Złoczym się z narodem” - czyta na głos głuchy Daniel Kotowski. - Tego oczekuje ode mnie Rzeczpospolita Polska - miga. - Artykuł dwudziesty siódmy Konstytucji RP mówi, że „W Rzeczypospolitej Polskiej językiem urzędowym jest język polski”. A więc ja, obywatel głuchy od urodzenia, powinienem mówić. Nawet jeśli nie potrafię, choć przez kilkanaście lat próbowałem się nauczyć. Nawet jeśli nie słyszę swojego głosu. Mam konstytucyjny obowiązek mówić po polsku. Anna Goc, dziennikarka „Tygodnika Powszechnego” i laureatka Stypendium im. Ryszarda Kapuścińskiego, w swojej książce oddaje głos głuchym. [Fundacja Instytut Reportażu, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111901 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głusza / Anna Goc. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Dowody na Istnienie Wydawnictwo, 2022. - 244, [4] strony ; 22 cm.
(Seria Reporterska)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 242-[245].
Słyszaki” – mówią czasem głusi o słyszących. Czy ludzi można opuścić językowo? Nie dać im prawa do języka? Albo za wszelką cenę nakłaniać do nauczenia się innego języka, którym posługuje się większość, chociaż dla wielu z nich to zadanie niewykonalne? Jedno z pierwszych pytań, które zadają słyszący: głusi nie słyszą, ale przecież chyba mogą nauczyć się czytać? Gdy dowiadują się, że nie – nie wszyscy głusi w Polsce potrafią czytać ze zrozumieniem po polsku – słyszący dziwią się jeszcze bardziej: przecież to Polacy, kończą polskie szkoły, żyją w kraju, w którym wiadomości, pisma urzędowe, diagnozy i wyroki są po polsku. Jak to możliwe, że nie znają języka ojczystego? – Jesteśmy niepełnosprawni tylko między wami, słyszącymi – mówi jeden z bohaterów Głuszy. – Gdy jesteśmy sami ze sobą, głusi z głuchymi, możemy używać naszego języka i nie czujemy się inni. Dotąd o głuchych wypowiadali się głównie ci, którzy słyszą. Teraz głusi chcą opowiedzieć o sobie sami. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.34/.35 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 348)
Bibliografia, netografia na stronach 167-[176].
Finansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
R. I. Status języka migowego ; R. II. Język migowy jako wyznacznik kulturowy ; R. III. Dwujęzyczność osób niesłyszących ; R. IV. Miejsce języka migowego w stymulowaniu rozwoju kompetencji komunikacyjnej i językowej dziecka niesłyszącego ; R. V. Miejsce polskiego języka migowego w doświadczeniach osób niesłyszących, ich rodziców i rehabilitantów. Badania włsne ; R. VI. Przykłady dobranych praktyk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110608 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród uczniów szkół ponadpodstawowych w Krośnie dot. wartości religijno-moralnych zawartych w Dekalogu (s. 44-62).
Bibliogr. s. 152.
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang. przy pracach.
I. WYZWANIA WSPÓŁCZESNOŚCI. O NOWE JAKOŚCI AKSJOLOGICZNE: Ocalić cywilizację. Szansa czy niemożność? / Kazimierz Szmyd ; Jakość życia człowieka - płaszczyzna aksjologiczna w systemie edukacji / Wojciech Walat ; Inwestować w człowieka - w poszukiwaniu wartościowej edukacji / Zofia Frączek ; Dekalog a młodzież / Janusz Mierzwa ; Odpowiedzialność za życie jako jedna z naczelnych zasad w etyce medycznej / Andrzej Garbarz ; Systemy wartości młodzieży na przełomie wieków / Marzena Cwynar. II. W POSZUKIWANIU SKUTECZNYCH FORM POMOCY WSPÓŁCZESNEMU CZŁOWIEKOWI: Ľudský potenciál a odkývanie jeho bohatstva (Potencjał ludzki a odkrywanie jego bogactwa) / Anna Tokárová ; Tradycyjne i współczesne wizje człowieka a wychowanie jako pomoc człowiekowi (Antropologia i pedagogika auxiliarna) / Józef Łach ; Wokół pojęcia pomocy i wsparcia społecznego / Beata Szluz ; Wolontariat w pomocy społecznej: sprzymierzeniec czy konkurent? / Tadeusz Kamiński ; Polyestetická výchova a integratívna hudobná pedagogika - súčasné koncepcie výchovy človeka k umeniu a k hudbe (Poliestetyczne wychowanie i integracyjna pedagogika muzyczna - współczesne koncepcje wychowania człowieka dla sztuki i dla muzyki) / Irena Medňanská. III. KONCEPCJE POMOCY DZIECKU I RODZINIE: Współczesna polska rodzina i jej miejsce w systemie opiekuńczo-wychowawczym / Wiesława Walc ; Możliwości przeciwdziałania przemocy w rodzinie / Anna Śniegulska ; Pomoc dziecku i rodzinie w systemie oświaty / Anna Sokołowska ; Organizowanie pomocy lekarskiej w szkołach galicyjskich na przełomie XIX i XX wieku / Elżbieta Dolata. IV. POMOC WSPÓŁCZESNEMU CZŁOWIEKOWI - PERSPEKTYWA PRAKTYCZNA: Lektura literatury dziecięcej jako sposób na egzystencjalne niepokoje / Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Dwujęzyczność dziecka niesłyszącego - nowe spojrzenie na rolę języka migowego / Małgorzata Zaborniak-Sobczak ; O wychowaniu językowym uczniów w młodszym wieku szkolnym / Alicja Kubik ; Pomoc dzieciom z zaburzeniami rozwoju i trudnościami w nauce / Małgorzata Alberska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96655 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej