Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(21)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(7)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Autor
Feibel Thomas (1962- )
(2)
Malinow Anna
(2)
Piersa Krzysztof
(2)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Cash Hilarie (1952- )
(1)
Kaniowska Ewa
(1)
Ludwiczak Bolesław
(1)
Majchrzyk Zdzisław
(1)
Marsollek Marcin
(1)
McDaniel Kim (1963- )
(1)
McGonigal Jane (1977- )
(1)
Penkowska Grażyna (1955- )
(1)
Sakowicz Tadeusz (1953- )
(1)
Szmigielska Barbara (1953- )
(1)
Taper Agnieszka E
(1)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Rodzice
(1)
Temat
Gry komputerowe
(7)
Uzależnienie od komputera
(4)
Internet
(3)
Przemoc
(3)
Samobójstwo
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Cyberprzemoc
(2)
Dziecko
(2)
Młodzież
(2)
Ojcostwo
(2)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Androgynia (psychologia)
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Bezdomność
(1)
Blog
(1)
Dzieci
(1)
Edukacja medialna
(1)
Erotomania internetowa
(1)
Facebook
(1)
Festiwal Młodych
(1)
Grzech
(1)
Handel ludźmi
(1)
Jakość życia
(1)
Kazirodztwo
(1)
Kobieta
(1)
Kontrola społeczna (socjologia)
(1)
Media
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (prawo)
(1)
Mobbing
(1)
Nauczyciele
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Norma społeczna
(1)
Opieka paliatywna
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pokolenie Z
(1)
Pokój
(1)
Pornografia
(1)
Potraumatyczny wzrost
(1)
Praca
(1)
Prostytucja
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rezyliencja
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Sekty i nowe ruchy religijne
(1)
Sponsoring
(1)
Społeczeństwo
(1)
Sprawiedliwość naprawcza
(1)
Studenci
(1)
Subkultura
(1)
Sukces
(1)
Tożsamość płciowa
(1)
Twórczość
(1)
Uzależnienia
(1)
Uzależnienie od gier komputerowych
(1)
Więź małżeńska
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wpływ
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie dla pokoju
(1)
Zdrowotność
(1)
Temat: dzieło
Karta Praw Rodziny
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Gry komputerowe
(4)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Edukacja i pedagogika
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Wychowanie Bez Porażek)
1. Kto jest winien? ; 2. Dlaczego nie unikniemy gier komputerowych ; 3. Zabójca w dziecinnym pokoju ; 4. Rżnąć, mordować, zdobywać punkty ; 5. Między fascynacją a oddziaływaniem ; 6. Co daje ochrona młodzieży?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Wychowanie Bez Porażek)
Gry komputerowe i Internet stały się dziś częścią tożsamości dziecka i młodego człowieka. Olbrzymie zainteresowanie nim jest faktem, z którym nie bardzo umieją sobie radzić rodzice, przeczuwając płynące stąd zagrożenia, ale i możliwe korzyści. Thomas Feibel, niemiecki dziennikarz "Der Spiegel" i "Die Zeit", zainteresowany szczególnie rolą mediów w wychowaniu, omawia i klasyfikuje gry komputerowe oraz analizuje ich miejsce pośród innych zajęć i zabaw dziecka w kontekście współczesnego społeczeństwa. Tłumaczy przyczyny fascynacji grami: wyznaczają one odrębny obszar kultury młodzieżowej i pozwalają dać upust fantazji poprzez kreację wirtualnych światów oraz możliwość wcielenia się w wybranych bohaterów. Autor wskazuje też na powody niepokoju rodziców, gdy dziecko jest zbytnio zaabsorbowane grami brutalnymi. [Pax, 2006]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
KONTEKST ROZWOJU I WYCHOWANIA: Internet jako środowisko edukacyjne ; Motywacja do nauki i obraz samego siebie studentów online ; Problematyka usług psychologicznych online w kształceniu studentów psychologii ; Różnice płciowe w sposobie korzystania z zabaw interaktywnych przez dzieci w wieku przedszkolnym ; Refleksje na temat powinności psychologa w dobie nadprodukcji informacji. KONTEKST RELACJI INTERPERSONALNYCH: Rola więzi online w życiu społecznym człowieka ; Budowanie zaufania w relacjach internetowych ; Preferowane style komunikowania się młodzieży a specyfika korzystania z internetu ; Opisy Gadu-Gadu. Funkcje, źródła i preferencje ; Internet jako źródło wsparcia dla osób zainteresowanych opieką zastępczą nad dzieckiem. KONTEKST ZAGROŻEŃ: Cyberprzemoc czy cybermobbing? Kontrowersje terminologiczne i charakterystyka zjawiska ; Uzależnienie od cyberseksu. Problemy diagnostyczne ; Poczucie uzależnienia od internetu a poczucie kontroli u adolescentów ; Brutalne gry komputerowe w życiu dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93184 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Video games & your kids : how parents stay in control" 2008.
Bibliografia na stronach [205]-209.
DEFINICJA UZALEŻNIENIA OD GIER: Natura uzależnień ; Analiza ; Podatność dziecka na krzyżowe ; Objawy i ocena stopnia zaawansowania uzależnienia ; Uzależnienia krzyżowe ; Wnioski ; SOMATYCZNE I PSYCHICZNE ODDZIALYWANIE GIER: Zagrożenie dla zdrowia ; Zagrożenia dla zdrowia psychicznego i zaburzenia współistniejące ; Czy dzięki grom komputerowym dziecko staje się mądrzejsze? ; Umiejętność uczenia się ; Miłość i rozwój świadomości ; Rozwój kompasu moralnego ; Wiara w siebie i umiejętności społeczne ; Zachowania prospołeczne ; Czy z grania na komputerze są jakieś korzyści? ; USTALAMY GRANICE - CZY "TO TYLKO GRA"?: Krok pierwszy - pozytywne nastawienie ; Krok drugi - spotkanie rodzinne ; Krok trzeci - logiczne następstwa ; Krok czwarty - egzekwowanie ; Ochłonięcie ; NIEMOWLĘTA (OD NARODZIN DO DRUGIEGO ROKU ŻYCIA): Monitor komputera opiekunem dziecka ; Skuteczne utrwalanie zasad? ; Marketing dla niemowląt i małych dzieci ; Co mogą zrobić rodzice? ; WCZESNE DZIECIŃSTWO (2 DO 6 LAT): Napady złości i zachowania agresywne ; Elektronika zamiast smoczka ; Natychmiastowa nagroda ; Cybernetyczny Wojtek i cybernetyczna Marysia ; Szczególnie do rodziców chłopców ; Marketing gier kierowany do przedszkolaków ; Co mogą zrobić rodzice? ; LATA SZKOŁY PODSTAWOWEJ: Wasze dziecko a stres ; Opóźnienie rozwoju emocjonalnego ; Upośledzenie umiejętności społecznych ; Prześladowanie i bycie prześladowanym ; Plaga otyłości ; Co mogą zrobić rodzice? ; WIEK DOJRZEWANIA: Brak snu ; Wyobcowanie ; Presja rówieśników w sieci ; Agresja ; Nagabywanie o chrakterze seksualnym ; Co mogą zrobić rodzice? ; UZALEŻNIENIE OD GIER U DOROSŁYCH DZIECI: Groźby - agresja wobec innych i autoagresja ; Co mogą zrobić rodzice? ; INTERWENCJA KRYZYSOWA: Internet a seks ; NOMENKLATURA: Platformy ; Gry i ich rodzaje ; Terminologia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102375 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "SuperBetter : a revolutionary approach to getting stronger, happier, braver, and more resilient" 2015.
Indeks.
Życie to gra! SUPERBETTER. Nie stracić siły, motywacji i optymizmu w obliczu trudnych doświadczeń i coraz to nowych wyzwań - czy to w ogóle możliwe? Ciesząca się światowym uznaniem projektantka gier Jane McGonigal udowadnia, że tak. Gdy w 2009 roku doznała poważnego wstrząśnienia mózgu, wydawało się, że to koniec. Dręczyły ją lęki, depresja i myśli samobójcze, nie mogła pracować, a nawet wstać z łóżka. Na szczęście wieloletnie doświadczenia zawodowe nie poszły na marne - McGonigal zmieniła proces dochodzenia do zdrowia w grę budującą psychiczną odporność. Proste ćwiczenia motywacyjne stały się częścią większego projektu, prowadzonego we współpracy z amerykańskim Narodowym Instytutem Zdrowia. Do tej pory wydawało ci się, że granie w gry to strata czasu? Nic bardziej mylnego! Autorka "Superbetter" przekonuje nas, że taka aktywność zmienia nasze reakcje na stres, wyzwania i ból. Obudzenie w sobie gracza w realnym życiu oznacza uruchomienie zasobów optymizmu, kreatywności, odwagi i determinacji. Gra warta świeczki! Ćwicz umiejętności gracza ­- zdolność do kontrolowania własnej uwagi, pozyskiwania nowych sojuszników i motywowania samego siebie i zacznij spełniać swoje marzenia. Spróbuj, przecież to tylko gra. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komputerowy ćpun / Krzysztof Piersa. - Warszawa : Muza, 2015. - 254 stron ; 20 cm.
(Drogowskazy)
Na okładce: Mogłem przegrać całe życie.
Autor "Komputerowego ćpuna" nie jest psychologiem. Jest praktykiem. Młodym człowiekiem, dziennikarzem i uznanym modelarzem, który od piątego roku życia nałogowo grał w gry. I tak przez dwadzieścia lat... Aż się zorientował, że w ten sposób może przegrać swoje życie, dosłownie i w przenośni. Zaczął walczyć z uzależnieniem i wygrał, a nie była to łatwa droga. Dlatego swoim doświadczeniem dzieli się z innymi, aby poszli już przetartym szlakiem. Mówi graczom, jak sprawdzić, czy ich granie to jeszcze pasja, czy już uzależnienie. Pomaga ich bliskim zrozumieć, czym są gry komputerowe i dlaczego tak wciągają. A przede wszystkim radzi, jak wyjść z nałogu przy wsparciu najbliższych. [Muza, 2015]
Młodym ludziom zdarza się zapaść w grę wideo głębiej, niż doradzałby to zdrowy rozsądek. Kiedy nasze życie staje się pasmem przeprowadzek od jednego wirtualnego świat do drugiego, mamy prawdziwy problem. Osobą uzależnioną od gier był sam autor, który teraz chce pomóc innym "komputerowym ćpunom". Szymon Radzewicz
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103359 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komputerowy ćpun / Krzysztof Piersa. - Wydanie 1. (dodruk). - Warszawa : Muza, 2017. - 254, [2] strony ; 20 cm.
(Drogowskazy)
Na okładce: Mogłem przegrać całe życie.
Autor "Komputerowego ćpuna" nie jest psychologiem. Jest praktykiem. Młodym człowiekiem, dziennikarzem i uznanym modelarzem, który od piątego roku życia nałogowo grał w gry. I tak przez dwadzieścia lat... Aż się zorientował, że w ten sposób może przegrać swoje życie, dosłownie i w przenośni. Zaczął walczyć z uzależnieniem i wygrał, a nie była to łatwa droga. Dlatego swoim doświadczeniem dzieli się z innymi, aby poszli już przetartym szlakiem. Mówi graczom, jak sprawdzić, czy ich granie to jeszcze pasja, czy już uzależnienie. Pomaga ich bliskim zrozumieć, czym są gry komputerowe i dlaczego tak wciągają. A przede wszystkim radzi, jak wyjść z nałogu przy wsparciu najbliższych. [Muza, 2015]
Młodym ludziom zdarza się zapaść w grę wideo głębiej, niż doradzałby to zdrowy rozsądek. Kiedy nasze życie staje się pasmem przeprowadzek od jednego wirtualnego świat do drugiego, mamy prawdziwy problem. Osobą uzależnioną od gier był sam autor, który teraz chce pomóc innym "komputerowym ćpunom". [Szymon Radzewicz].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-793/794 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Grażyna Penkowsk, Media dobre, czy złe - wprowadzenie do problematyki zagrożeń ze strony mediów ; Cz. I. DUALISTYCZNY CHARAKTER NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII: R. 1. Dorota Ciechanowska, Uczciwość akademicka studentów w dobie powszechnego dostępu do informacji ; R. 2. Ariel Wrona, Niejednoznaczny wydźwięk postępu - nowe media w edukacji a konsekwencje ich używania ; R. 3. Michalina Rutka, Dyskurs celebrytów i wykluczonych, czyli szanse i zagrożenia społeczne tkwiące w polskiej blogosferze ; Cz. II. EDUKACYJNY KONTEKST ZAGROŻEŃ ZE STRONY MEDIÓW: R. 4. Małgorzata Anna Karczmarzyk, Chaos wizualny w sieci. Analiza wizualno-werbalna wybranych, internetowych stron edukacyjnych dla dzieci w wieku przedszkolnym ; R. 5. Jolanta Dyrda, Edukacja w erze Kultury 2.0 ; R. 6. Karina Daciuk, Negatywne oddziaływanie mediów na sferę emocjonalną dzieci ; Cz. 3. AMBIWALENTNY OBRAZ MEDIÓW W BADANIACH NAUKOWYCH: R. 7. Jolanta Wojciechowska, Media źródłem wiedzy, nie zawsze rzetelnej, studentów o HIV/AIDS ; R. 8. Patryk Zelek, Anna Skowrońska, Autoeksperyment - Tydzień bez Internetu i rozrywki komputerowej ; R. 9. Dorota Kuczewska, Gry komputerowe: powody i skutki problemu zacierania się granic między światem rzeczywistym i wirtualnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105297 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
PATOLOGIE SPOŁECZNE O CHARAKTERZE GLOBALNYM: Agresja i przemoc w środkach masowego przekazu jako współczesne oblicze patologii społecznej ; Osoby niepełnosprawne na rynku pracy - zjawisko bezrobocia ; Gry komputerowe jako potencjalne źródło zagrożeń ; "Bezwstydna sprzedaż". Pornografia i jej oblicza ; Uzależnienie od komputera i Internetu nową formą patologii społecznej ; Zjawisko "dzieci ulicy" - próba analizy ; Działania pomocowe na rzecz osób bezdomnych w Lublinie ; Rola nowych technologii informacyjnych w aspekcie patologii społecznych ; Sponsoring nowym uzależnieniem młodzieży ; Swoistość uzależnienia od Facebooka jako nowatorska forma patologii społecznej ; Uzależnienia chemiczne i czynnościowe. Analiza teoretyczna na przykładzie uzależnień od alkoholu, nikotyny, pracy i seksu ; PATOLOGIE SPOŁECZNE W GRUPACH SPOŁECZNYCH: Źródła, patologii społecznych a jakość życia człowieka z perspektywy psychologii pozytywnej ; Orientacja fenomenologiczna w badaniach współczesnych patologii społecznych ; Poczucie optymizmu subkultury heavy metalowców ; Młodzieżowa subkultura szalikowców jako przejaw zbiorowej formy niedostosowania społecznego ; Sekty i kulty - zagrożenie czy wolność wyznaniowa? ; Regulacje prawne zjawiska prostytucji w Polsce i w wybranych krajach europejskich ; Kościół a prostytucja - zarys problematyki ; Przyczyny, przebieg i skutki prostytucji ; INDYWIDUALNE PATOLOGIE SPOŁECZNE: Prawny i społeczny problem kazirodztwa ; Patologie seksualne skierowane przeciwko wolności seksualnej, prawu i obyczajowości ; Bezpieczeństwo lotnictwa i podróży lotniczych w czasach zagrożenia terroryzmem ; Handel ludźmi jako problem społeczny - aspekt socjopedagogiczny ; Samobójstwa i jego przyczyny ; Sexting - od zabawy do przestępstwa ; Patologiczne zachowania dzieci i nieletnich w ruchu drogowym ; Zjawisko mobbingu w zakładzie pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-97732 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 205-211.
Internet jest wszędzie – zajrzyj, poznaj wirtualny świat młodych i pytaj o wszystko! Obowiązkowa lektura dla rodziców dzieci w każdym wieku! Bo wszyscy jesteśmy online. Codziennie każdy z nas, niezależnie od wieku, spędza wiele czasu w Internecie. Młodzi ludzie dużo szybciej i sprawniej w nim buszują, a my – rodzice, nauczyciele i opiekunowie – potrzebujemy narzędzi, by mądrze im towarzyszyć, dostrzegać ewentualne zagrożenia i szybko działać. Jak reagować na cyberprzemoc – niezależnie od tego, czy jesteśmy jej świadkami, ofiarami czy… rodzicami jej twórców? Gdzie szukać dobrych i rzetelnych informacji na temat otaczającego nas świata i w jaki sposób unikać fake newsów? Jak zadbać o to, by maksymalnie ograniczać dostęp do pornografii, pedofilii, ruchów pro-ana i wszelkich oszustw? Dzieci i nastolatki bardziej ufają internetowi niż dorosłym i to w sieci szukają informacji na temat otaczającego ich świata. Ten poradnik pomoże choć trochę zmienić tę tendencję. Znajdziesz w nim dużą dawkę wiedzy, wiele ciekawych profili, linków i rad, dzięki którym pokierujesz aktywnością dziecka online. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Cz. I. AGRESJA W ŚWIECIE WIRTUALNYM: 1. REALNA I WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ: 1.1. Rzeczywistość wirtualna (RW), 1.2. Antropologiczne doświadczenie kulturowe a teleobecność, 1.3. Elektroniczne Media, 1.4. Moralny wymiar czasu w RW, 1.5. Cyberbullying a agresja w cyberprzestrzeni, 1.6. Cyberprzestrzeń, 1.7. Cyberbullying, 1.8. Motywacja cyberagresorów, 1.9. Internet a przestępstwo, 1.10. Przemoc w grach komputerowych ; 2. BOYLOVERS - MISTRZOWIE MANIPULACJI W CYBERPRZESTRZENI: 2.1. Boylovers a Internet, 2.2. Konsekwencje "przyjaźni" chłopców z Boylovers, 2.3. Strategie manipulacji stosowanych przez boylovers ; 3. AGRESJA I JEJ WPŁYW NA DZIECI I NIELETNICH W WYBRANYCH GRACH KOMPUTEROWYCH: 3.1. Agresja w grach komputerowych, 3.2. Wybrane grupy gier zawierające sceny agresji, 3.3. Oddziaływanie agresywnych gier komputerowych na gracza, 3.4. Hipotezy odnoszące się do angażowania w agresję poprzez gry ; 4. GRY KOMPUTEROWE A WYBRANE ELEMENTY OSOBOWOŚCI MŁODZIEŻY GIMNAZJALNEJ: 4.1. Gry komputerowe, ich rodzaje i zawarta w nich treść, 4.2. Gry a przemoc, dotychczasowe wyniki badań, 4.3. Badania własne ; 5. PORZĄDEK NORMATYWNY W CYBERPRZESTRZENI. Cz. 2. AGRESJA W ŚWIECIE REALNYM: 6. PRZEMOC W RELACJACH RODZIC - DZIECKO W ŚWIETLE TEORII PRZYWIĄZANIA BOWLBY'EGO: 6.1. Podstawowe twierdzenia Teorii Przywiązania Bowlby'ego, 6.2. Źródła przemocy wobec dziecka w ujęciu teorii przywiązania, 6.3. Rozwój więzi emocjonalnych w nacechowanej przemocą relacji rodzic - dziecko, 6.4. Style przywiązania jako czynniki adaptacyjne wobec doświadczeń przemocy rodzicielskiej, 6.5. Wzorce przywiązania oraz przemoc w przekazie międzypokoleniowym, 6.6. Wzorce więzi w warunkach doświadczania przemocy a zaburzenia w rozwoju osobowym, 6.7. Zastosowanie teorii przywiązania w terapii ; 7. ROLA LĘKU I AGRESJI W ZACHOWANIU NIELETNICH SPRAWCÓW PRZESTĘPSTW PRZECIWKO ZDROWIU I ŻYCIU ; 8. PRZEMOC W RODZINIE A POCZUCIE OSAMOTNIENIA DZIECKA: 8.1. Aspekty przemocy wobec dzieci, 8.2. Teoretyczne podstawy przemocy, 8.3. Skutki przemocy ; 9. OJCOWIE NIEOBECNI I SAMOTNI ORAZ ICH ROLA W WYCHOWANIU DO AGRESYWNOŚCI ; 10. PRZEMOC WOBEC DZIECI W OCENIE POLICJANTÓW: 10.1. Przemoc jest wszechobecna, 10.2. Rodzaje złego traktowania dzieci ; 11. SAMOBÓJSTWA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY: CZYNNIKI RYZYKA I PROFILAKTYKA ; 12. POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY JAKO ALTERNATYWA ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH NIELETNICH: 12.1. Sytuacje konfliktowe rozwiązywane na drodze metodyki Porozumienia bez Przemocy, 12.2. Porozumienie bez Przemocy a działalność mediacyjna ; 13. WSPÓŁCZESNE WYZWANIA PRZED PLACÓWKAMI RESOCJALIZACYJNYMI DLA NIELETNICH: 13.1. Współczesne wyzwania wobec wychowania resocjalizującego, 13.2. Błędy w relacji wychowanek - wychowawca, 13.3. Sylwetka skutecznego wychowawcy resocjalizującego ; 14. MEDIACJA I SPRAWIEDLIWOŚĆ NAPRAWCZA W PRACY Z MŁODZIEŻĄ NIEDOSTOSOWANĄ SPOŁECZNIE: 14.1. Założenia paradygmatu sprawiedliwości naprawczej, 14.2. Współczesne poglądy na sprawiedliwość naprawczą, 14.3. Sprawiedliwość naprawcza w polskim postępowaniu w sprawach nieletnich ; 15. KARA POZBAWIENIA WOLNOŚCI JAKO NEGATYWNY SPOSÓB REAKCJI NA PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH: 15.1. Zasady odpowiedzialności nieletnich na podstawie art. 10 § 2 k.k., 15.2. Długość kary pozbawiania wolności a jej skuteczność, 15.3. Zasady wymiaru kary nieletnim, 15.4. Alternatywa dla kary pozbawiania wolności względem nieletnich ; 16. ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI NIELETNICH W MYŚL ART. 10 § 2 K.K. W ŚWIETLE ORZECZNICTWA SĄDU NAJWYŻSZEGO ; 17. PRZESTĘPCZOŚĆ DZIECI I MŁODZIEŻY W OBSZARZE MEZOSYSTEMU SZKOŁY: 17.1. Indywidualna i zbiorowa interwencja, 17.2. Przestępczość wśród uczniów "problemowych", 17.3. Szkoła i przestępczość ; 18. POTRZEBA DOZNAŃ A AGRESJA U BOKSERÓW I PIEKARZY: 18.1. Potrzeba doznań jako podstawowy mechanizm regulacji poziomu aktywacji, 18.2. Społeczna funkcja agresji, 18.3. Podstawowe rodzaje agresji według Bussa, 18.4. Agresywność jako cecha osobowości i cecha sytuacyjna, 18.5. Badania własne nad związkiem potrzeby doznań z agresją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96832 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach, netografia przy niektórych pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy jednej pracy na stronie 294.
I. WIĘŹ WEWNĄTRZRODZINNA - PROBLEMATYKA ODPOWIEDZIALNOŚCI OSOBISTEJ ZA ROZWÓJ I FUNKCJONOWANIE RELACJI WEWNĄTRZRODZINNYCH: Jan Śledzianowski - Więź małżeńska podstawą pokoju w rodzinie i społeczeństwie ; Bożena Matyjas - Ojciec i jego rola w procesie opieki i wychowania dziecka. Refleksje pedagoga ; Marek Marczewski - Człowieczeństwo wezwaniem do międzyosobowej komunii ; Dariusz Adamczyk - W trosce o podstawową komórkę społeczną - w świetle Karty Praw Rodziny ; Karolina Wilkołaska - Więź między kolejnymi pokoleniami kobiet w rodzinie. II. POKÓJ W RODZINIE PODSTAWĄ POKOJU W SPOŁECZEŃSTWIE: Magdalena Parzyszek - Rodzina miejscem doświadczania, budowania i wychowania do pokoju ; Krystian Kucharczyk, Ozeasza Anna Pozimska - Rzeczywistość ojcostwa - obraz, charakterystyka, funkcje ; Alicja Libura-Gil - Znaczenie więzi dziecka z matką i ojcem w budowaniu jego tożsamości płciowej ; Monika Siwek - Mediatyzacja życia rodzinnego a więzi wewnątrzrodzinne ; Jolanta Kołodziej - Życie rodzinne a praca zawodowa - konflikt czy równowaga? Nowoczesne rozwiązania na rynku pracy i w edukacji osób dorosłych - rozważania teoretyczne. III. UWARUNKOWANIA PRAWIDŁOWEGO ROZWOJU WIĘZI RODZINNYCH I SPOŁECZNYCH: Ewa Nizio - Festiwal Młodych w Medjugorje jako inicjatywa służąca budowaniu więzi i pokoju ; Agnieszka Zwierzchowska - Wzajemne obowiązki małżonków o charakterze niemajątkowym na gruncie przepisów kodeksu rodzinnego i opiekuńczego ; Katarzyna Gucwa-Porębska - Budowanie więzi społecznych w opiece długoterminowej. Role, zadania i wyzwania dla Asystenta Rodziny ; Anna Jaśkowska - Jednostka i rodzina a grzech społeczny ; Ryszard Błaszkiewicz - Co rodzice powinni wiedzieć o doborze gier komputerowych dla dzieci. IV. KLUCZOWE ZAGROŻENIA WIĘZI I POKOJU RODZINNO-SPOŁECZNEGO: Ewelina Brzyszcz - Współczesne media - implikacje nadmiernego korzystania z mediów dla rozwoju więzi rodzinnych ; Monika Wojtkowiak - Cyfrowe istnienie pokolenia sieci. Iluzja wirtualnych relacji w perspektywie poszukiwania zagubionych więzi ; Dariusz Łuczak - Wiedza nauczycieli dotycząca zagrożenia suicydalnego dzieci i młodzieży na przykładzie badań własnych ; Dariusz Zwierzchowski - Trzeźwość w służbie rodziny. Perspektywa uzależnienia od alkoholu ; Monika Siwek - Zdrowie rodziny a jakość życia rodzinnego. V. ZADANIA PEDAGOGIKI DLA PRAWIDŁOWEGO ROZWOJU WIĘZI LOKALNYCH I GLOBALNYCH - CZYLI TROSKA O BEZPIECZEŃSTWO WSPÓŁCZESNEJ RODZINY POLSKIEJ: Sylwester Bębas - Zastosowanie nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela ; Marek Świeca, Marta Dobrowolska-Wesołowska - Rodzinne uwarunkowania twórczości studentów edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych UJK Kielce ; Tadeusz Sakowicz - Świadomość istnienia norm jako środowiskowy system kontroli społecznej ; Justyna Klamka - Cienie i blaski samotnego rodzicielstwa ; Tomasz Łączek - Sukces życiowy jako wartość młodzieży ponowoczesnej - na przykładzie młodzieży czeskiej ; Iwona Wolańska - Mediacja transgraniczna jako forma podtrzymywania więzi rodzinnych ; Dorota Opozda - Androgyniczna tożsamość - szanse i ograniczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105429 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej