Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Autor
Kowalewska Barbara (tłumacz)
(1)
Majchrzyk Zdzisław
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Rittelmeyer Christian (1940- )
(1)
Szczerba Zenon
(1)
Szmigielska Barbara (1953- )
(1)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Agresywność
(1)
Biblioteki dla dzieci i młodzieży
(1)
Biblioteki publiczne
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dziecko
(1)
Erotomania internetowa
(1)
Internet
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Ojcostwo
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rowling, Joanne Kathleen (1965-)
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samobójstwo
(1)
Sprawiedliwość naprawcza
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: dzieło
Harry Potter
(1)
Gatunek
Gry komputerowe
(4)
E-booki
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
KONTEKST ROZWOJU I WYCHOWANIA: Internet jako środowisko edukacyjne ; Motywacja do nauki i obraz samego siebie studentów online ; Problematyka usług psychologicznych online w kształceniu studentów psychologii ; Różnice płciowe w sposobie korzystania z zabaw interaktywnych przez dzieci w wieku przedszkolnym ; Refleksje na temat powinności psychologa w dobie nadprodukcji informacji. KONTEKST RELACJI INTERPERSONALNYCH: Rola więzi online w życiu społecznym człowieka ; Budowanie zaufania w relacjach internetowych ; Preferowane style komunikowania się młodzieży a specyfika korzystania z internetu ; Opisy Gadu-Gadu. Funkcje, źródła i preferencje ; Internet jako źródło wsparcia dla osób zainteresowanych opieką zastępczą nad dzieckiem. KONTEKST ZAGROŻEŃ: Cyberprzemoc czy cybermobbing? Kontrowersje terminologiczne i charakterystyka zjawiska ; Uzależnienie od cyberseksu. Problemy diagnostyczne ; Poczucie uzależnienia od internetu a poczucie kontroli u adolescentów ; Brutalne gry komputerowe w życiu dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93184 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
1. OGRANICZENIE MOŻLIWOŚCI ROZWOJU DZIECKA PRZEZ PRZEMYSŁ KULTUROWY: Ćwiczenie podstawowych kompetencji w zabawie ; Zabawa a kompetencja technologiczna ; Konkurencyjność mediów posługujących się ekranem wobec zabawy ; Zagrożenie swobodnej zabawy dziecięcej przez przemysł kulturowy ; Kultura szybkostrzelna: przemoc i pośpiech w świecie, który otacza dziecko na co dzień ; Cielesne skutki kultury stresu. 2. KULTURA MEDIÓW POSLUGUJACYCH SIĘ EKRANEM I JEJ NEGATYWNY WPŁYW NA ROZWÓJ DUCHOWY, SPOŁECZNY I CIELESNY DZIECKA: Czy telewizja i gry komputerowe powodują zmiany w mózgu dziecka? ; Oddziaływanie telewizji i gier komputerowych na zdolności kognitywne dzieci ; Raz jeszcze: nowoczesne media elektroniczne - dobrzy czy źli budowniczy ludzkiego mózgu? ; Wykształcenie ogólne a cywilizacja techniczna ; Humanistyczno-estetyczny i technokratyczno-ekonomiczny model edukacji ; Tendencje w pedagogice: polityka oświatowa a historia mentalności ; Edukacja czy instrukcja? Wypieranie celów edukacji humanistycznej przez technokratyczno-ekonomiczne plany oświatowe ; Mechanizacja życia codziennego dzieci ; "Postmodernistyczny" model edukacji w opozycji do technokracji. 4. DZIECIŃSTWO: ASPEKTY FIZYCZNE I PSYCHICZNE: Raz jeszcze: edukacja w zabawie dziecięcej ; O relacji między "centrum" (mózg) a "peryferiami" (tułów i kończyny) ; Skracanie dzieciństwa na płaszczyźnie biologicznej: fenomen akceleracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93904 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych ref.
Edukacja dla społeczeństwa informacyjnego i medialnego ; Misja biblioteki dziecięcej ; Rola głośnego czytania w wychowaniu czytelnika i emocjonalnie zdrowego człowieka ; Animacja czytelnika dziecięcego ; Działalność kulturalna, edukacyjne i informacyjna bibliotek publicznych dla dzieci i młodzieży w woj. świętokrzyskim ; Książka dla dzieci i młodzieży XXI wieku. Bilans otwarcia: 2006 ; Promocja dobrej książki dziecięcej w Polsce ; Fenomen Harry'ego Pottera: o wartościach edukacyjnych w cyklu powieści J.K. Rowling ; Książka multimedialna a jej odbiór przez czytelnika (korzyści i zagrożenia) ; Edukacyjne zastosowania multimediów ; Oddziaływanie gier komputerowych na rozwój i psychikę dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91482 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Cz. I. AGRESJA W ŚWIECIE WIRTUALNYM: 1. REALNA I WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ: 1.1. Rzeczywistość wirtualna (RW), 1.2. Antropologiczne doświadczenie kulturowe a teleobecność, 1.3. Elektroniczne Media, 1.4. Moralny wymiar czasu w RW, 1.5. Cyberbullying a agresja w cyberprzestrzeni, 1.6. Cyberprzestrzeń, 1.7. Cyberbullying, 1.8. Motywacja cyberagresorów, 1.9. Internet a przestępstwo, 1.10. Przemoc w grach komputerowych ; 2. BOYLOVERS - MISTRZOWIE MANIPULACJI W CYBERPRZESTRZENI: 2.1. Boylovers a Internet, 2.2. Konsekwencje "przyjaźni" chłopców z Boylovers, 2.3. Strategie manipulacji stosowanych przez boylovers ; 3. AGRESJA I JEJ WPŁYW NA DZIECI I NIELETNICH W WYBRANYCH GRACH KOMPUTEROWYCH: 3.1. Agresja w grach komputerowych, 3.2. Wybrane grupy gier zawierające sceny agresji, 3.3. Oddziaływanie agresywnych gier komputerowych na gracza, 3.4. Hipotezy odnoszące się do angażowania w agresję poprzez gry ; 4. GRY KOMPUTEROWE A WYBRANE ELEMENTY OSOBOWOŚCI MŁODZIEŻY GIMNAZJALNEJ: 4.1. Gry komputerowe, ich rodzaje i zawarta w nich treść, 4.2. Gry a przemoc, dotychczasowe wyniki badań, 4.3. Badania własne ; 5. PORZĄDEK NORMATYWNY W CYBERPRZESTRZENI. Cz. 2. AGRESJA W ŚWIECIE REALNYM: 6. PRZEMOC W RELACJACH RODZIC - DZIECKO W ŚWIETLE TEORII PRZYWIĄZANIA BOWLBY'EGO: 6.1. Podstawowe twierdzenia Teorii Przywiązania Bowlby'ego, 6.2. Źródła przemocy wobec dziecka w ujęciu teorii przywiązania, 6.3. Rozwój więzi emocjonalnych w nacechowanej przemocą relacji rodzic - dziecko, 6.4. Style przywiązania jako czynniki adaptacyjne wobec doświadczeń przemocy rodzicielskiej, 6.5. Wzorce przywiązania oraz przemoc w przekazie międzypokoleniowym, 6.6. Wzorce więzi w warunkach doświadczania przemocy a zaburzenia w rozwoju osobowym, 6.7. Zastosowanie teorii przywiązania w terapii ; 7. ROLA LĘKU I AGRESJI W ZACHOWANIU NIELETNICH SPRAWCÓW PRZESTĘPSTW PRZECIWKO ZDROWIU I ŻYCIU ; 8. PRZEMOC W RODZINIE A POCZUCIE OSAMOTNIENIA DZIECKA: 8.1. Aspekty przemocy wobec dzieci, 8.2. Teoretyczne podstawy przemocy, 8.3. Skutki przemocy ; 9. OJCOWIE NIEOBECNI I SAMOTNI ORAZ ICH ROLA W WYCHOWANIU DO AGRESYWNOŚCI ; 10. PRZEMOC WOBEC DZIECI W OCENIE POLICJANTÓW: 10.1. Przemoc jest wszechobecna, 10.2. Rodzaje złego traktowania dzieci ; 11. SAMOBÓJSTWA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY: CZYNNIKI RYZYKA I PROFILAKTYKA ; 12. POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY JAKO ALTERNATYWA ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH NIELETNICH: 12.1. Sytuacje konfliktowe rozwiązywane na drodze metodyki Porozumienia bez Przemocy, 12.2. Porozumienie bez Przemocy a działalność mediacyjna ; 13. WSPÓŁCZESNE WYZWANIA PRZED PLACÓWKAMI RESOCJALIZACYJNYMI DLA NIELETNICH: 13.1. Współczesne wyzwania wobec wychowania resocjalizującego, 13.2. Błędy w relacji wychowanek - wychowawca, 13.3. Sylwetka skutecznego wychowawcy resocjalizującego ; 14. MEDIACJA I SPRAWIEDLIWOŚĆ NAPRAWCZA W PRACY Z MŁODZIEŻĄ NIEDOSTOSOWANĄ SPOŁECZNIE: 14.1. Założenia paradygmatu sprawiedliwości naprawczej, 14.2. Współczesne poglądy na sprawiedliwość naprawczą, 14.3. Sprawiedliwość naprawcza w polskim postępowaniu w sprawach nieletnich ; 15. KARA POZBAWIENIA WOLNOŚCI JAKO NEGATYWNY SPOSÓB REAKCJI NA PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH: 15.1. Zasady odpowiedzialności nieletnich na podstawie art. 10 § 2 k.k., 15.2. Długość kary pozbawiania wolności a jej skuteczność, 15.3. Zasady wymiaru kary nieletnim, 15.4. Alternatywa dla kary pozbawiania wolności względem nieletnich ; 16. ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI NIELETNICH W MYŚL ART. 10 § 2 K.K. W ŚWIETLE ORZECZNICTWA SĄDU NAJWYŻSZEGO ; 17. PRZESTĘPCZOŚĆ DZIECI I MŁODZIEŻY W OBSZARZE MEZOSYSTEMU SZKOŁY: 17.1. Indywidualna i zbiorowa interwencja, 17.2. Przestępczość wśród uczniów "problemowych", 17.3. Szkoła i przestępczość ; 18. POTRZEBA DOZNAŃ A AGRESJA U BOKSERÓW I PIEKARZY: 18.1. Potrzeba doznań jako podstawowy mechanizm regulacji poziomu aktywacji, 18.2. Społeczna funkcja agresji, 18.3. Podstawowe rodzaje agresji według Bussa, 18.4. Agresywność jako cecha osobowości i cecha sytuacyjna, 18.5. Badania własne nad związkiem potrzeby doznań z agresją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96832 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej