Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(10)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Autor
Barłóg Krystyna
(2)
Frączek Zofia
(2)
Goc Anna (1987- )
(2)
Szluz Beata (1968- )
(2)
Cieliczko Paweł
(1)
Grzesik Artur
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Kuciński Paweł (1979- )
(1)
Małaczyński Adam
(1)
Rożek Aleksandra
(1)
Sacks Oliver (1933-2015)
(1)
Solecki Sławomir
(1)
Zaborniak-Sobczak Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Temat
Głusi
(8)
Język migowy
(4)
Uczniowie
(3)
Antropologia społeczna
(2)
Aspiracje edukacyjne
(2)
Bariery komunikacyjne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Język
(2)
Kultura
(2)
Nauczyciele
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Opieka społeczna
(2)
Postawy
(2)
Rodzina
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Białoszewski, Miron (1922-1983)
(1)
Biblioterapia
(1)
Bieńczyk, Marek (1956- )
(1)
Bioetyka
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Clifford, James (1945- )
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Flaherty, Robert Joseph (1884-1951)
(1)
Gawronkiewicz, Krzysztof (1969- )
(1)
Geertz, Clifford (1926- )
(1)
Gojawiczyńska, Pola (1896-1963)
(1)
Higiena szkolna
(1)
Homplewicz, Janusz (1931-2006)
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internaty
(1)
Iwaszkiewicz, Jarosław (1894-1980)
(1)
Język migowy polski
(1)
Kariera
(1)
Kobieta
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Literatura
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura węgierska
(1)
Lévinas, Emmanuel (1906-1995)
(1)
Maturzyści
(1)
Mowa
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież głucha
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nauczanie
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Plebanek, Grażyna (1967- )
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polski Związek Głuchych
(1)
Polski Związek Niewidomych
(1)
Polski język migowy
(1)
Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Rehabilitanci
(1)
Rodzice
(1)
Rosenberg, Krystian
(1)
Samopoznanie
(1)
Shakespeare, William (1564-1616)
(1)
Studenci niepełnosprawni
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Szkolny Ośrodek Kariery
(1)
Telewizja
(1)
Ubóstwo
(1)
Uniwersytet Rzeszowski
(1)
Wartość
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wybór zawodu
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zvâgincev, Andrej (1964- )
(1)
Życie
(1)
Żydzi
(1)
Temat: dzieło
Achtung Zelig! Druga wojna
(1)
Dziewczyny z Portofino
(1)
Dziewczęta z Nowolipek
(1)
Fronda (czasop. ; 1994- )
(1)
Kupiec wenecki
(1)
Nanuk z Północy
(1)
Powrót (film)
(1)
Tworki
(1)
Temat: czas
2001-0
(5)
1901-
(2)
1989-
(2)
2001-
(2)
1801-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Bośnia i Hercegowina
(1)
Galicja
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Zagrzeb (Chorwacja)
(1)
Gatunek
Reportaż
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Językoznawstwo
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-78437 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 182-[194].
I. Integracja psychospołeczna osób niepełnosprawnych w kontekście podmiotowości człowieka ; II. Wada słuchu w aspekcie pedagogicznym, psychologicznym i medycznym ; III. Funkcjonowanie osób z wadą słuchu w środowisku społecznym - wybrane problemy ; IV. Założenia metodologiczne badania postaw osób z wadą słuchu wobec wybranych aspektów własnej integracji psychospołecznej ; V. Indywidualne determinanty postaw osób z wadą słuchu wobec wybranych aspektów własnej integracji psychospołecznej ; VI. Edukacyjne uwarunkowania postaw osób z wadą słuchu wobec wybranych aspektów własnej integracji psychospołecznej ; VII. Środowiskowe uwarunkowania postaw osób z wadą słuchu wobec wybranych aspektów własnej integracji psychospołecznej ; VIII. Kierunek postaw osób z wadą słuchu wobec wybranych aspektów własnej integracji psychospołecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głusza / Anna Goc. - Warszawa : Dowody na Istnienie Wydawnictwo, 2022. - 244, [4] strony ; 22 cm.
(Seria Reporterska)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 242-[245].
Słyszaki” - mówią czasem głusi o słyszących. Czy ludzi można opuścić językowo? Nie dać im prawa do języka? Albo za wszelką cenę nakłaniać do nauczenia się innego języka, którym posługuje się większość, chociaż dla wielu z nich to zadanie niewykonalne? Jedno z pierwszych pytań, które zadają słyszący: głusi nie słyszą, ale przecież chyba mogą nauczyć się czytać? Gdy dowiadują się, że nie - nie wszyscy głusi w Polsce potrafią czytać ze zrozumieniem po polsku - słyszący dziwią się jeszcze bardziej: przecież to Polacy, kończą polskie szkoły, żyją w kraju, w którym wiadomości, pisma urzędowe, diagnozy i wyroki są po polsku. Jak to możliwe, że nie znają języka ojczystego? -Jesteśmy niepełnosprawni tylko między wami, słyszącymi - mówi jeden z bohaterów Głuszy. -Gdy jesteśmy sami ze sobą, głusi z głuchymi, możemy używać naszego języka i nie czujemy się inni. Dotąd o głuchych wypowiadali się głównie ci, którzy słyszą. Teraz głusi chcą opowiedzieć o sobie sami. Wychowawca z internatu dla głuchych dzieci bił je i znęcał się nad nimi psychicznie. Głucha kobieta miga, że wychowankowie nie mogli o tym nikomu powiedzieć, bo większość z nich nie potrafiła mówić, a ich matki nie nauczyły się języka migowego. Głucha kobieta w ciąży trafiła do szpital, ale nikt nie wezwał tłumacza. Jej syn, uczeń podstawówki, który umiał migać, musiał przekazać matce, że noworodka nie udało się uratować. W czasie pandemii głucha matka zobaczyła, że nauczycielka ze szkoły dla głuchych mówi do jej syna podczas lekcji online. „Dlaczego ona to robi? - zastanawiała się. - Przecież on nic nie słyszy”. „Jeszcze Porsy nie zdęła,/ lea my żeczamy,/ Co tam obca przemoc wziąła,/ Szablą odbierzemy. Marsz, marsz, Dąbrows,/ Z ziemi fłoskie do Borsy./ Zam twog przewodem/ Złoczym się z narodem” - czyta na głos głuchy Daniel Kotowski. - Tego oczekuje ode mnie Rzeczpospolita Polska - miga. - Artykuł dwudziesty siódmy Konstytucji RP mówi, że „W Rzeczypospolitej Polskiej językiem urzędowym jest język polski”. A więc ja, obywatel głuchy od urodzenia, powinienem mówić. Nawet jeśli nie potrafię, choć przez kilkanaście lat próbowałem się nauczyć. Nawet jeśli nie słyszę swojego głosu. Mam konstytucyjny obowiązek mówić po polsku. Anna Goc, dziennikarka „Tygodnika Powszechnego” i laureatka Stypendium im. Ryszarda Kapuścińskiego, w swojej książce oddaje głos głuchym. [Fundacja Instytut Reportażu, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111901 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głusza / Anna Goc. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Dowody na Istnienie Wydawnictwo, 2022. - 244, [4] strony ; 22 cm.
(Seria Reporterska)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 242-[245].
Słyszaki” – mówią czasem głusi o słyszących. Czy ludzi można opuścić językowo? Nie dać im prawa do języka? Albo za wszelką cenę nakłaniać do nauczenia się innego języka, którym posługuje się większość, chociaż dla wielu z nich to zadanie niewykonalne? Jedno z pierwszych pytań, które zadają słyszący: głusi nie słyszą, ale przecież chyba mogą nauczyć się czytać? Gdy dowiadują się, że nie – nie wszyscy głusi w Polsce potrafią czytać ze zrozumieniem po polsku – słyszący dziwią się jeszcze bardziej: przecież to Polacy, kończą polskie szkoły, żyją w kraju, w którym wiadomości, pisma urzędowe, diagnozy i wyroki są po polsku. Jak to możliwe, że nie znają języka ojczystego? – Jesteśmy niepełnosprawni tylko między wami, słyszącymi – mówi jeden z bohaterów Głuszy. – Gdy jesteśmy sami ze sobą, głusi z głuchymi, możemy używać naszego języka i nie czujemy się inni. Dotąd o głuchych wypowiadali się głównie ci, którzy słyszą. Teraz głusi chcą opowiedzieć o sobie sami. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.34/.35 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 348)
Bibliografia, netografia na stronach 167-[176].
Finansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
R. I. Status języka migowego ; R. II. Język migowy jako wyznacznik kulturowy ; R. III. Dwujęzyczność osób niesłyszących ; R. IV. Miejsce języka migowego w stymulowaniu rozwoju kompetencji komunikacyjnej i językowej dziecka niesłyszącego ; R. V. Miejsce polskiego języka migowego w doświadczeniach osób niesłyszących, ich rodziców i rehabilitantów. Badania włsne ; R. VI. Przykłady dobranych praktyk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110608 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. Rzeszowa, Dębicy i Pustkowa-Osiedla.
Bibliogr. przy pracach.
Krystyna Barłóg - Życiorys prof. dra hab. Janusza Homplewicza ; Janusz Homplewicz - Wiązki świateł etyki pedagogicznej w pryzmacie wychowywania niepełnosprawnych ; Waldemar Furmanek - Klawiatura problemów pedagogiki w pracach Janusza Homplewicza ; Jerzy Niemiec - Wspomnienie o prawdziwej przyjaźni, tej "na zawsze" ; Kazimierz Denek - Język jako nośnik wartości. Chrońmy go! ; Kazimierz Szmyd - Dziecko i nauczyciel wobec zagrożeń wychowania doby "postnowoczesnej" ; Krystyna Barłóg - Wspomaganie rozwoju dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju ; Aleksandra Mach - Z badań nad przystosowaniem psychospołecznym osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim ; Izabela Marczykowska, Anna Potocka - Działalność Ośrodka Wczesnej Interwencji jako oferta pomocy dziecku i jego rodzinie ; Elżbieta Kłęczek - Specjalistyczna Placówka Wsparcia Dziennego i Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka - realizacją zadań w zakresie wspierania rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym ; Elżbieta Szuty - Możliwości wsparcia rehabilitacyjnego niepełnosprawnych dzieci w szkole integracyjnej ; Elżbieta Jurkiewicz - Z doświadczeń integracji dzieci z różnymi niepełnosprawnościami w Szkole Podstawowej nr 22 w Rzeszowie ; Lucyna Koryl - Doświadczenia z pracy terapeutyczno-wychowawczej indywidualnego przypadku dziecka z uszkodzonym słuchem w szkole ogólnodostępnej ; Ilona Czyż - Problemy komunikacji u dzieci z cechami autystycznymi ; Katarzyna Hul - Rehabilitacja społeczna osób niesłyszących poprzez turystykę i sport (oferta wsparcia Polskiego Związku Głuchych w Rzeszowie) ; Małgorzata Busz - Nowe spojrzenie na rehabilitację - realną możliwością zaspokajania potrzeb życiowych oraz samorealizacji studentów z dysfunkcją słuchu uczelni rzeszowskich ; Joanna Sebastianka - Rodzeństwo pełnosprawne osób niepełnosprawnych intelektualnie ; Justyna Bereś - Wieloaspektowość i kompleksowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko autystyczne ; Magdalena Gołaszewska - Wieloaspektowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko upośledzone umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96097 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. studentów niepełnosprawnych Uniwersytetu Rzeszowskiego i działalności Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ I PONADCZASOWOŚĆ KONCEPCJI REHABILITACJI, EDUKACJI I INTEGRACJI PROFESORA ALEKSANDRA HULKA: Ponadczasowość idei profesora Aleksandra Hulka ; Wspomnienie o prof. A. Hulku (1916-1993). Ponadczasowość idei w teorii i praktyce ; Profesor Aleksander Hulek - prekursor polskiej rehabilitacji ; koncepcje polskiej szkoły rehabilitacji współtworzone przez profesora Aleksandra Hulka nadal aktualne ; Idee profesora Aleksandra Hulka we współczesnym prawodawstwie dotyczącym osób niepełnosprawnych ; Rozwój działalności Sekcji Magistrów Wychowania Fizycznego w latach 1962-1987. II. WYZNANIA I POTRZEBY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKIU SPECJALNEJ I REHABILITACJI: Świadomość oferty kompleksowej i wielospecjalistycznej pomocy wobec małych dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością w opiniach pedagogów ; Refleksje nad profesjonalizmem szkoły, czyli kto i jak wspiera rozwój ucznia ; Kompetencje diagnostyczne nauczyciela wychowawcy w teorii i praktyce pedagogicznej ; Możliwości psychospołecznej integracji osób z niepełnosprawnością na poziomie szkoły wyższej (Przykład rozwiązań w Uniwersytecie Rzeszowskim). III. WIELOWYMIEROWOŚĆ POSTRZEGANIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W RÓŻNYCH PRZESTRZENIACH ICH FUNKCJONOWANIA: Z historii edukacji osób niesłyszących ; Style radzenia sobie w sytuacji trudnej, preferowane przez rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; Idea integracyjnego systemu kształcenia dzieci z niepełnosprawnością ; Arteterapia w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w szkole specjalnej ; Działania integracyjne Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu w rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102421 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. grzb.: Zawód - praca - kariera.
Dot. m.in. systemu doradztwa zawodowego w woj. podkarpackim, aspiracji życiowych i edukacyjno-zawodowych uczniów: Zespołu Szkół Zawodowych w Dynowie, Publicznego Gimnazjum w Kosinie (s. 127-133) i gimnazjów z terenu powiatu łańcuckiego (s. 138-147). Także opinia młodzieży z I LO w Łańcucie na temat Szkolnego Ośrodka Kariery (s. 170-171).
Bibliogr. przy art.
Cz. I. DORADZTWO ZAWODOWE W POLSKIEJ SZKOLE: WIZJE I REALIZACJE: Barbara Barnat - Zadania systemu doradztwa zawodowego na Podkarpaciu w aspekcie integracji z Unią Europejską: 1. Pedagogiczno-psychologiczne aspekty doradztwa zawodowego, 2. Podkarpacie w aspekcie integracji z Unią Europejską: 2.1. Krótka charakterystyka Unii Europejskiej, 2.2. Podkarpacie w euroregionie "Karpaty", 3. Instytucje publiczne w służbie doradztwa zawodowego na Podkarpaciu, 4. Strategiczne plany działań na rzecz rozwoju doradztwa zawodowego w województwie podkarpackim na lata 2003-2007: 4.1. Kontynuacja programów na rzecz rozwoju zasobów ludzkich, 4.2. Organizacja i zadania w systemie doradztwa zawodowego sieci EURES ; Monika Łysik-Cebulak - Rola doradcy zawodowego w procesie zarządzania zasobami ludzkimi ; Anna Krzeszowska-Gwóźdź - Rola szkolnego doradcy zawodowego w procesie kształtowania kariery zawodowej uczniów: 1. Doradca zawodowy w szkole, 2. szkolny doradca zawodowy a kariera zawodowa uczniów, 3. Poradnictwo indywidualne, 4. Poradnictwo grupowe - przykłady warsztatów, 5. Teorie wyboru zawodu wykorzystywane przez szkolnego doradcę zawodowego: 5.1. Teoria E. Ginzberga, 5.2. Teoria A. Roe, 5.3. Teoria D. Supera, 5.4. Teoria J. Hollanda ; Krzysztof Flejszar - Psychologiczne i zdrowotne uwarunkowania wyboru zawodu ; Maria Masłyk - Obraz samego siebie jako czynnik planowania kariery zawodowej ; Beata Jaworska - Formy kształcenia zawodowego a szanse rozwoju kariery młodzieży niesłyszącej. Cz. II. WYBRANE ASPEKTY DORADZTWA ZAWODOWEGO W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH: Katarzyna Kulig - Ranga pracy w systemie wartości młodzieży klas maturalnych ; Agnieszka Lew - Kariera zawodowa na tle aspiracji życiowych młodzieży ; Helena Szmuc - Zainteresowania a decyzje edukacyjno-zawodowe gimnazjalistów ; Anna Fara - Aspiracje edukacyjno-zawodowe młodzieży na przykładzie Zespołu Szkół Zawodowych w Dynowie. Cz. III. PROBLEMATYKA DORADZTWA ZAWODOWEGO W PRAKTYCE SZKOLNEJ. PROPOZYCJE METODYCZNO-WARSZTATOWE DLA NAUCZYCIELI: Marta Kaczmarczyk - Funkcjonowanie Szkolnego Ośrodka Kariery w szkole średniej ; Anna Szkarpecka-Pridka - Wyzwalanie aktywności uczniów w zakresie samopoznania jako element decyzji edukacyjno-zawodowych ; Bożena Miernik - Rola szkoły w procesie rozwoju zawodowego licealistów, na przykładzie programu "Zaplanuj karierę" ; Małgorzata Wajda - Formy pracy doradcy zawodowego, na przykładzie warsztatu kariery zawodowej "ABC aktywizacji zawodowej" ; Aneksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96394 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród uczniów szkół ponadpodstawowych w Krośnie dot. wartości religijno-moralnych zawartych w Dekalogu (s. 44-62).
Bibliogr. s. 152.
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang. przy pracach.
I. WYZWANIA WSPÓŁCZESNOŚCI. O NOWE JAKOŚCI AKSJOLOGICZNE: Ocalić cywilizację. Szansa czy niemożność? / Kazimierz Szmyd ; Jakość życia człowieka - płaszczyzna aksjologiczna w systemie edukacji / Wojciech Walat ; Inwestować w człowieka - w poszukiwaniu wartościowej edukacji / Zofia Frączek ; Dekalog a młodzież / Janusz Mierzwa ; Odpowiedzialność za życie jako jedna z naczelnych zasad w etyce medycznej / Andrzej Garbarz ; Systemy wartości młodzieży na przełomie wieków / Marzena Cwynar. II. W POSZUKIWANIU SKUTECZNYCH FORM POMOCY WSPÓŁCZESNEMU CZŁOWIEKOWI: Ľudský potenciál a odkývanie jeho bohatstva (Potencjał ludzki a odkrywanie jego bogactwa) / Anna Tokárová ; Tradycyjne i współczesne wizje człowieka a wychowanie jako pomoc człowiekowi (Antropologia i pedagogika auxiliarna) / Józef Łach ; Wokół pojęcia pomocy i wsparcia społecznego / Beata Szluz ; Wolontariat w pomocy społecznej: sprzymierzeniec czy konkurent? / Tadeusz Kamiński ; Polyestetická výchova a integratívna hudobná pedagogika - súčasné koncepcie výchovy človeka k umeniu a k hudbe (Poliestetyczne wychowanie i integracyjna pedagogika muzyczna - współczesne koncepcje wychowania człowieka dla sztuki i dla muzyki) / Irena Medňanská. III. KONCEPCJE POMOCY DZIECKU I RODZINIE: Współczesna polska rodzina i jej miejsce w systemie opiekuńczo-wychowawczym / Wiesława Walc ; Możliwości przeciwdziałania przemocy w rodzinie / Anna Śniegulska ; Pomoc dziecku i rodzinie w systemie oświaty / Anna Sokołowska ; Organizowanie pomocy lekarskiej w szkołach galicyjskich na przełomie XIX i XX wieku / Elżbieta Dolata. IV. POMOC WSPÓŁCZESNEMU CZŁOWIEKOWI - PERSPEKTYWA PRAKTYCZNA: Lektura literatury dziecięcej jako sposób na egzystencjalne niepokoje / Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Dwujęzyczność dziecka niesłyszącego - nowe spojrzenie na rolę języka migowego / Małgorzata Zaborniak-Sobczak ; O wychowaniu językowym uczniów w młodszym wieku szkolnym / Alicja Kubik ; Pomoc dzieciom z zaburzeniami rozwoju i trudnościami w nauce / Małgorzata Alberska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96655 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
M.in. analiza przeprowadzonych w 2004 r. w Rzeszowie badań na temat: Hierarchia wartości a aspiracje edukacyjne uczniów szkół średnich.
Streszcz. ang.
I. DYNAMIKA PRZEMIAN SPOŁECZYCH - KONTEKSTY, ZAGROŻENIA I MOŻLIWOŚCI: Hierarchia wartości a aspiracje edukacyjne uczniów szkół średnich ; Edukacja dla przyszłości. Doskonalenie jakości pracy szkoły i nauczyciela ; Dylematy paidei na potrójnym pograniczu tworzenia się cywilizacji wiedzy w Polsce ; Edukacja wobec dynamicznego rozwoju technologii informacyjnych. II. W POSZUKIWANIU MOŻLIWOŚCI WSPARCIA WSPÓŁCZESNEGO CZŁOWIEKA: Wspieranie osób potrzebujących powinnością moralną człowieka w XXI wieku ; Kwestia ubóstwa i kształtowanie się underclass w Polsce ; Kwestia bezrobocia a problemy współczesnej rodziny ; Koncepcje pracy z rodziną wychowanków domu dziecka ; Rola edukacji ruchowej we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; Pomoc postpenitencjarna jako specyficzna forma opieki następczej w procesie readaptacji społecznej skazanych. III. ORGANIZACJA SYSTEMU WSPARCIA INSTYTUCJONALNEGO - WYBRANE PROBLEMY: Rola samorządu terytorialnego w procesie upodmiotowienia jednostki i społeczeństwa, w kontekście zadań polityki społecznej ; Pomoc dzieciom z deficytami rozwojowymi w kontekście działalności Ośrodków Wczesnej Interwencji ; Pomoc człowiekowi w internacie i bursie szkolnej w kontekście historycznym ; Wspieranie osób niewidomych i słabo widzących w świetle zadań Polskiego Związku Niewidomych ; Rola Polskiego Związku Głuchych w organizowaniu życia społecznego osób z głęboką wadą słuchu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94466 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Inny i Obcy w kulturze ; cz. 1)
(Kontynuatorzy czy Nowatorzy? : młodzi badacze i ich warsztaty we współczesnych badaniach nad literaturą ; t. 2)
Materiały z konferencji naukowej "Inny i Obcy w kulturze" zorganizowanej w dwóch częściach w lutym i w maju 2006 roku w Pałacu Staszica w Warszawie.
Podwójny świat. Uwagi o narracji i tożsamości w tekstach homoseksualnych Jarosława Iwaszkiewicza ; Obca w nowoczesnym mieście. (Kobiety w prozie urbanistycznego pejzażu Zagrzebia) ; Dziewczęta i dziewczyny. Bohaterki Gojawiczyńskiej i Plebanek jako obce/inne w przestrzeni miejskiej ; Cała władza w rękach kobiet? O wampirzycach i istotach im podobnych ; Tango odmieńców - tango tożsamości. Szécsi - Bodor - Darvasi - Karátson. Paradygmaty Innego w najnowszej prozie węgierskiej ; Muzułmanie bośniaccy - najbardziej zachodni autochtoniczni muzułmanie czy najbardziej wschodni muzułmańscy europejczycy ; O rewizjonizmie, czyli Inny na opak ; Fantazmatyczne piętna wyobcowania. O pokrewieństwie Żyda i upiora ; Obcy w "Tworkach" , Obcy w "Achtung-Zelig" - próba rekonstrukcji strategii literackich i wizualnych w kontekście zagłady i post-pamięci ; Obcy czy Inny? Postać Shylocka w ekranizacji "Kupca weneckiego" Michaela Radforda wobec Shakespeare'owskiego pierwowzoru ; Miron Białoszewski filmowcem? ; Transcendencja ku Innemu - "Powrót" Andrzeja Zwiagincewa w aspekcie myśli Emmanuela Lévinasa ; Obcy: Inny czy ten sam? Obrazy kultur pierwotnych w "Nanuku z Północy" Roberta J. Flaherty'ego ; "Autentyczny obcy" i "swój - obcy" - zmiana statusu kategorii Obcego we współczesnej antropologii społeczno-kulturowej. Porównania stanowisk badawczych Clifforda Geertza i tekstualistów ; Tele-wizje Obcego. Udostępnianie niedostępnego ; Kamp poświęcony ; Polak Mały poza Polską - "ten inny" czy "ten obcy"? ; Kto jest swój, a kto obcy w podręcznikach historii dla szkół ponadgimnazjalnych ; Ci, którzy mówią inaczej. Głusi jako Obcy w polskim społeczeństwie słyszących.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92276 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej