Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Autor
Barłóg Krystyna
(1)
Frączek Zofia
(1)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Nauczyciele
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Uczniowie
(2)
Arteterapia
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Głusi
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internaty
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nauczanie
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polski Związek Głuchych
(1)
Polski Związek Niewidomych
(1)
Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Studenci niepełnosprawni
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Ubóstwo
(1)
Uniwersytet Rzeszowski
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowawstwo
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 256-[261].
Streszcz. w jęz. ang., fr. i ros.
PRÓBA KLASYFIKACJI GŁUCHYCH DLA POTRZEB PEDAGOGICZNYCH: 1. Dotychczasowe systemy klasyfikacji ; 2. Proponowany system klasyfikacji głuchych ; 3. Zestawienie kategorii dzieci głuchych wyróżnionych w proponowanym systemie klasyfikacji ; CELE NAUCZANIA I WYCHOWANIA DZIECI GŁUCHYCH: 1. Określenie celu kształcenia ludzi głuchych w warunkach życia współczesnego ; 2. Wszechstronny rozwój głuchych: Wychowanie fizyczne ; Rozwój umysłowy ; Wychowanie społeczne ; Przygotowanie do zawodu ; 3. Zagadnienia specjalnego rozwoju głuchych ; ŻYCIE GŁUCHYCH W STAROŻYTNOŚCI I W ŚREDNIOWIECZU. KSZTAŁTOWANIE SIĘ SYSTEMU OPIEKI CHARYTATYWNEJ: 1. Podział dziejów wychowania głuchych na okresy i dominujące w nich systemy nauczania i wychowania ; 2. Losy głuchych w starożytności ; 3. Sytuacja głuchych w średniowieczu ; 4. Początki kształtowania się i rozwoju systemu opieki charytatywnej ; 5. Pierwsze wiadomości o próbach pracy pedagogicznej nad rozwojem głuchych ; DRUGI OKRES W DZIEJACH WYCHOWANIA GŁUCHYCH: 1. Rozwój i zmierzch systemu indywidualnego nauczania: Warunki rozwoju wiedzy o głuchych i ich wychowaniu ; Hieronim Cardano ; Pablo de Ponce ; Manuel Ramirez de Carrion i Juan Pablo Bonet ; Szkoła angielska ; Jan Helmont i Jan Konrad Amman ; Sukcesy i rozkwit nauczania indywidualnego pod koniec II okresu ; Zmierzch i znaczenie systemu indywidualnego nauczania dzieci głuchych ; 2. Dalszy rozwój charytatywnego systemu opieki nad głuchymi ; SZKOLNICTWO SPECJALNE DLA DZIECI GŁUCHYCH NA ŚWIECIE W TRZECIM OKRESIE NAUCZANIA: 1. Rozwój szkolnictwa: Początki i rozwój szkolnictwa dla głuchych ; Zmiana sytuacji szkół i wzrost powszechności nauczania ; Organizacja placówek kształcenia dzieci głuchych ; 2. Programy i organizacja procesu nauczania ; 3. Metody nauczania dzieci głuchych w III okresie: Najwazniejsze przyczyny rozwoju metod nauczania ; Francuska metoda nauczania dzieci głuchych ; Niemiecka czysta ustna metoda nauczania ; Wiedeńska metoda nauczania głuchych ; Szlezwicka metoda nauczania ; Reforma niemieckiej czystej ustnej metody nauczania przez Maurycego Hilla ; Nowa metoda nauczania głuchych ; Polska metoda nauczania dzieci głuchych ; Rosyjskie poglady na metodę nauczania dzieci głuchych ; SZKOLNICTWO SPECJALNE DLA DZIECI GŁUCHYCH W POLSCE: 1. Szkolnictwo dla dzieci głuchych przed pierwszą wojną światową: Pierwsze próby zorganizowania zakładu ; Organizacja Instytutu Głuchoniemych i Ociemniałych w Warszawie ; Jan Siestrzyński ; Inne zakłady i szkoły dla dzieci głuchych ; 2. Szkolnictwo dla dzieci gluchych w Polsce po pierwszej wojnie światowej: Rozwój liczbowy szkolnictwa ; Realizacja powszechności nauczania ; Nauczyciele, oddziały i ich obciążenie ; Inne charakterystyczne cechy ówczesnego szkolnictwa ; Program i metody nauczania ; 3. Szkolnictwo dla głuchych w Polsce po drugiej wojnie światowej: Struktura i rozwój szkolnictwa ; Organizacja procesu dydaktycznego w szkołach dla normalnych dzieci głuchych ; Szkolnictwo dla dzieci niedosłyszących, głuchych opóźnionych w nauce i głuchych upośledzonych umysłowo ; Dalsze ogolne i zawodowe kształcenie głuchych oraz problem walki z analfabetyzmem ; Inne czynniki wpływające na proces rewalidacji w szkołach specjalnych dla głuchych ; wyniki nauczania dzieci głuchych ; TENDENCJE ROZWOJOWE W SZKOLNICTWIE DLA GŁUCHYCH NA ŚWIECIE PO DRUGIEJ WOJNIE ŚWIATOWEJ: 1. Ogólne kierunki krytyki dotychczasowego systemu nauczania ; 2. Problem profilaktyki ; 3. Tendencja do zrównania głuchych ze słyszącymi ; 4. Realizacja powszechności nauczania ; 5. Wczesna opieka pedagogiczna nad dziećmi gluchymi ; 6. Dążenie do zmniejszenia izolacji dzieci głuchych od połeczenstwa słyszących ; 7. Dostosowanie oddziaływania rewalidacyjnego do potrzeb i możliwości głuchych ; 8. Wykorzystanie zdobyczy naukowych i stosowanie pracy zespołowej ; POSZUKIWANIE NOWYCH ROZWIĄZAŃ: 1. Kolegium im. Gallaudeta w Waszyngtonie ; 2. Nauczanie głuchych razem ze słyszącymi: Znaczenie i możliwość kontaktu głuchych ze słyszącymi w procesie nauczania ; Nieudane próby wspólnego nauczania ; Eksperyment Instytutu Defektologii w Moskwie ; Doświadczenia w Rio de Janeiro w Brazylii ; Badania przeprowadzone w Polsce ; 3. Wyniki dotychczasowych poszukiwań ; ZARYS KONCEPCJI NOWEGO SYSTEMU NAUCZANIA I WYCHOWANIA DZIECI GŁUCHYCH: 1. Załozenia ogolne ; 2. Selekcja dzieci głuchych: Podstawowe zadania selekcji ; Dzieci głuche wymagające nauki w szkołach specjalnych ; Dzieci głuche nadające się do nauki w szkołach normalnych razem z dziećmi słyszącymi ; Organizacja systemu selekcji ; 3. Wychowanie dzieci głuchych w wieku poprzedzającym obowiązek szkolny: Cele wychowania dzieci głuchych w pierwszych latach życia w świetle współczesnych poglądów naukowych ; Organizacja pracy wychowawczej ; 4. Pion szkół specjalnych w zreformowanym systemie kształcenia dzieci głuchych ; 5. Kształcenie dzieci głuchych w szkołach normalnych razem z dziećmi słyszącymi ; 6. Organizacja kształcenia dzieci niedosłyszących i z resztkami słuchu ; ZADANIA STOJĄCE PRZED OPIEKĄ I POMOCĄ DOROSŁYM GŁUCHYM: 1. Pomoc głuchym absolwentom szkół ; 2. Pomoc głuchym analfabetom i półanalfabetom ; 3. Opieka nad dorosłymi głuchymi dodatkowo upośledzonymi ; 4. Pomoc niedosłyszącym ; 5. Praca z ludźmi tracącymi słuch .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8454 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. studentów niepełnosprawnych Uniwersytetu Rzeszowskiego i działalności Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ I PONADCZASOWOŚĆ KONCEPCJI REHABILITACJI, EDUKACJI I INTEGRACJI PROFESORA ALEKSANDRA HULKA: Ponadczasowość idei profesora Aleksandra Hulka ; Wspomnienie o prof. A. Hulku (1916-1993). Ponadczasowość idei w teorii i praktyce ; Profesor Aleksander Hulek - prekursor polskiej rehabilitacji ; koncepcje polskiej szkoły rehabilitacji współtworzone przez profesora Aleksandra Hulka nadal aktualne ; Idee profesora Aleksandra Hulka we współczesnym prawodawstwie dotyczącym osób niepełnosprawnych ; Rozwój działalności Sekcji Magistrów Wychowania Fizycznego w latach 1962-1987. II. WYZNANIA I POTRZEBY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKIU SPECJALNEJ I REHABILITACJI: Świadomość oferty kompleksowej i wielospecjalistycznej pomocy wobec małych dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością w opiniach pedagogów ; Refleksje nad profesjonalizmem szkoły, czyli kto i jak wspiera rozwój ucznia ; Kompetencje diagnostyczne nauczyciela wychowawcy w teorii i praktyce pedagogicznej ; Możliwości psychospołecznej integracji osób z niepełnosprawnością na poziomie szkoły wyższej (Przykład rozwiązań w Uniwersytecie Rzeszowskim). III. WIELOWYMIEROWOŚĆ POSTRZEGANIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W RÓŻNYCH PRZESTRZENIACH ICH FUNKCJONOWANIA: Z historii edukacji osób niesłyszących ; Style radzenia sobie w sytuacji trudnej, preferowane przez rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; Idea integracyjnego systemu kształcenia dzieci z niepełnosprawnością ; Arteterapia w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w szkole specjalnej ; Działania integracyjne Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu w rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102421 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
M.in. analiza przeprowadzonych w 2004 r. w Rzeszowie badań na temat: Hierarchia wartości a aspiracje edukacyjne uczniów szkół średnich.
Streszcz. ang.
I. DYNAMIKA PRZEMIAN SPOŁECZYCH - KONTEKSTY, ZAGROŻENIA I MOŻLIWOŚCI: Hierarchia wartości a aspiracje edukacyjne uczniów szkół średnich ; Edukacja dla przyszłości. Doskonalenie jakości pracy szkoły i nauczyciela ; Dylematy paidei na potrójnym pograniczu tworzenia się cywilizacji wiedzy w Polsce ; Edukacja wobec dynamicznego rozwoju technologii informacyjnych. II. W POSZUKIWANIU MOŻLIWOŚCI WSPARCIA WSPÓŁCZESNEGO CZŁOWIEKA: Wspieranie osób potrzebujących powinnością moralną człowieka w XXI wieku ; Kwestia ubóstwa i kształtowanie się underclass w Polsce ; Kwestia bezrobocia a problemy współczesnej rodziny ; Koncepcje pracy z rodziną wychowanków domu dziecka ; Rola edukacji ruchowej we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; Pomoc postpenitencjarna jako specyficzna forma opieki następczej w procesie readaptacji społecznej skazanych. III. ORGANIZACJA SYSTEMU WSPARCIA INSTYTUCJONALNEGO - WYBRANE PROBLEMY: Rola samorządu terytorialnego w procesie upodmiotowienia jednostki i społeczeństwa, w kontekście zadań polityki społecznej ; Pomoc dzieciom z deficytami rozwojowymi w kontekście działalności Ośrodków Wczesnej Interwencji ; Pomoc człowiekowi w internacie i bursie szkolnej w kontekście historycznym ; Wspieranie osób niewidomych i słabo widzących w świetle zadań Polskiego Związku Niewidomych ; Rola Polskiego Związku Głuchych w organizowaniu życia społecznego osób z głęboką wadą słuchu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94466 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej