Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Autor
Jarzębska Alicja (1941- )
(1)
Mika Bogumiła
(1)
Paja-Stach Jadwiga (1949-2011)
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
Temat
Górecki, Mikołaj (1971- )
(2)
Kilar, Wojciech (1932-2013)
(2)
Muzyka polska
(2)
Palester, Roman (1907-1989)
(2)
Panufnik, Andrzej (1914-1991)
(2)
Szymanowski, Karol (1882-1937)
(2)
Szymański, Paweł (1954- )
(2)
Bacewicz, Grażyna (1909-1969)
(1)
Baird, Tadeusz (1928-1981)
(1)
Głowiński, Michał (1934- )
(1)
Intertekstualność
(1)
Krauze, Zygmunt (1938- )
(1)
Krupowicz, Stanisław (1952- )
(1)
Lutosławski, Witold (1913-1994)
(1)
Markiewicz, Henryk (1922- )
(1)
Meyer, Krzysztof (1943- )
(1)
Modernizm
(1)
Muzykologia
(1)
Penderecki, Krzysztof (1933-2020)
(1)
Postmodernizm
(1)
Rathaus, Karol (1895-1954)
(1)
Spisak, Michał (1914-1965)
(1)
Szabelski, Bolesław (1896-1979)
(1)
Temat: dzieło
Epitafium
(1)
Koncerty
(1)
Maski
(1)
Metopy
(1)
Symfonie koncertujące
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1801-
(1)
Gatunek
Cytaty muzyczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [343]-362. Indeks.
ZAGADNIENIA LITERACKIE: 1. Cytat w zagadnieniach literackich: Role i funkcje cytatu; Cytat w badaniach literackich ; Cytat i inne "cudze słowa": rozumienia cytatu ; Cytat empiryczny a reminiscencje i aluzje. 2. Cytat wobec intertekstualności: O intertekstualności ; Intertekstualność w badaniach polskich: Głowiński i Markiewicz ; Intertekstualność w badaniach polskich: Balbus ; Miejsce cytatu w intertekstualnych ujęciach. II. KONTEKSTY: 1. Kontekst genologiczny 1: Z historii zapożyczeń "muzyki w muzyce": Do końca XVIII wieku ; Wiek XIX, XX. 2. Kontekst genologiczny 2: Sposoby integracji muzyki nowej i zastanej: "Muzyka w muzyce" ; Derywacje, stylizacje, parafrazy ; Zapożyczenia, aluzje, reminiscencje ; Cytaty dosłowne ; Amalgamat, symulacja ; Modelowanie ; Collage a quodlibet, medley, potpourri. 3. Kontekst geohistoryczny (geograficzny i historyczny): Cytat w gatunku symfonii XIX wieku ; XX wiek - kontekst euro-amerykański: ojcowie cytatu ; Odnawianie znaczeń. III. MIEJSCE CYTATU W NURTACH HISTORYCZNYCH I STYLISTYCZNYCH MUZYKI POLSKIEJ XX WIEKU: 1. Do II wojny światowej: W służbie idei "narodowości" ; Casus Szymanowskiego ; Kierunek folklorystyczno-narodowy a tendencje klasycyzujące. 2. Po II wojnie światowej: Neoklasycyzm powojenny ; Wobec estetyki normatywnej. 3. 1956-1974, lata "uchylonej kurtyny". 4. Ku zmianom: Między polskim "nowym romantyzmem" a postmodernizmem ; Indywidualne idiomy twórcze ; Postmodernizm a sur konwencjonalizm. 4. Cytat w funkcji symbolicznej: 1. Hymny: Bogurodzica ; Boże coś Polskę. 2. Modlitwa: Suplikacje Święty Boże. 3. Idiomy śmierci: Sekwencja Dies Irae. V. CYTAT W FUNKCJI INDEKSYKALNEJ: 1. Hommage i tombeau. 2. Cytat jako hommage w muzyce polskiej: W hołdzie Szymanowskiemu ; Od hommage do muzycznego żartu (kilka przykładów z muzyki polskiej. 3. Cytaty-sygnatury. VI. CYTAT W FUNKCJI IDIOMATYCZNEJ: 1. Przywołanie stylu: Andrzej Panufnik - stylizacje ; Roman Palester - aktualizacje wzorców i "stylizacje o stylizacjach" ; Karol Rathaus - "muzyka o muzyce" ; Henryk Mikołaj Górecki - tradycja i jej wymiar symboliczny ; Stanisław Krupowicz - twórcza aktualizacja pamiętająca o historii gatunku ; Paweł Szymański - surkonwencjonalna gra ze słuchaczem. 2. Cytaty z folkloru: Karol Szymanowski - Harnasie ; Wojciech Kilar - Krzesany ; Bolesłąw Szabeski - II i III Symfonia ; Zygmunt Krauze - Folk Music i Aus aller Welt stammende. VII. WPŁYW TECHNIKI CYTOWANIA NA GRAMATYKĘ MUZYKI. VIII. OD NADAWCY DO ODBIORCY: CYTAT WOBEC SŁUCHACZA: 1. Teoria komunikacji ; 2. Style odbioru ; 3. Presupozycje a konotacje ; 4. Wobec intertekstualności ; Komunikowanie między kompozytorem i słuchaczem ; 6. Cytat muzyczny a literacki styl odbioru muzyki ; 7. Cytat jako wypowiedź nacechowana znaczeniowością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2357 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Musicologica Universitatis Cracoviensis ; 16)
Materiały z sympozjum, 31 marca 2006, Instytut Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.
CZĘŚC I: Z PROBLEMÓW ESTETYKI, TEORII I KOMPOZYCJI: Modernizm i postmodernizm w refleksji o muzyce ; Kompozytorzy polscy wobec idei modernistycznych i postmodernistycznych ; Postawy artystyczne w XX wieku i problem tradycji w autorefleksji Bairda, Kilara i Meyera. CZĘŚĆ II: W ŚWIETLE KLASYCZNOŚCI I NOWOCZESNOŚCI: Aspekty modernistyczne "Masek" i "Metop" Karola Szymanowskiego ; Neoklasycyzm w ujęciu Michała Spisaka (na przykładzie "Symfonii koncertującej nr 1") ; Fraktura skrzypowa w utworach Grażyny Bacewicz ; "Trzy wiersze Czesława Miłosza" Romana Palestra w świetle cech stylistycznych twórczości kompozytora ; Idea klasyczności w "Koncercie wiolonczelowym" Andrzeja Panufnika ; "Cztery eseje" Tadeusza Bairda - między tradycją i nowoczesnością ; "Epitafium na obój i fortepian" (1979) Witolda Lutosławskiego na tle cech stylu kompozytora. CZĘŚĆ II: W KRĘGU POSTMODERNIZMU: Stylistyczny "pluralizm kontrolowany" w "Missa pro pace" Wojciecha Kilara ; Symfonie Henryka Mikołaja Góreckiego - myślenie awangardowe a tradycja gatunku ; "Chaconne In memoria del Giovanni Paolo II" Pendereckiego w kontekście jego "ars componendi" ; "Koncert fortepianowy" Pawła Szymańskiego na tle filozoficznych idei postmodernizmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2355 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej