Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Autor
Dreyer Regina
(1)
Millar Gavin
(1)
Mączyński Rafał
(1)
Reisz Karel (1926-2002)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Èjzenštejn, Sergej Mihajlovič (1898-1948)
(1)
Gatunek
Film
(2)
Film radziecki
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na okł.: "Biblia" dla montażystów i reżyserów - światowy bestseller od przeszło 50 lat!
Tyt. oryg.: "The technique of film editing".
Bibliogr. s. 395-396.
"Technika montażu filmowego" Karela Reisza i Gavina Millara to pozycja legendarna, nie bez przyczyny nazywana jest biblią montażystów. Wprowadza ona czytelnika we arkana pracy w montażowni. Nie jest to jednak książka o trikach dostępnych w programach do edycji - w tym celu należy sięgnąć po jeden z wielu dostępnych na rynku poradników. Praca Reisza i Millara jest znacznie głębsza, bo dotyczy samej istoty montażu - mówi o tym jak go zrozumieć, poczuć jego rytm i sprawić, by stał się naturalnym środkiem wyrazu. Karel Reisz i Gavin Miller wprowadzają w czytelnika w każdy aspekt rzemiosła, jakim jest montaż filmowy. Są to zwięzłe historie i opisy stylów montażu filmowego, odnoszące się do każdego gatunku filmowego. Również ujęte zostały szczególne wymagania kina panoramicznego, Verite oraz awangardy. Ukazuje różnice w „szybkości” montażu i wpływ jego na efekt dramatyczności. To książka, którą każdy współczesny filmowiec, w tym montażysta filmowy, musi mieć po prostu „w głowie”. Mają Państwo w ręku arcydzieło klasyki wydawniczo-filmowej światowego formatu. Legendarny reżyser Anthony Asquith powiedział, że ta książka jest absolutnie niezbędna dla każdego montażysty filmowego i dla każdego inteligentnego filmowca. Ostatnio mówi się, że to najbardziej udany podręcznik filmowy i miał wielki wpływ na technikę i rozwój światowego kina. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2832 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Montaż w twórczości Eisensteina / Regina Dreyer-Sfard. - Warszawa : Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, 1964. - 238 s., [1] k. tabl., [6] s. tabl. złoż. : il., fot., portr., err. ; 21 cm.
(Z Prac Zakładu Historii i Teorii Filmu Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk)
Bibliogr. s. 210-[218].
Wstęp ; Kronika biograficzna ; I. Problemy semantyczne ; II. Geneza i rozwój praktyki oraz teorii montażu przed Eisensteinem: Narodziny montażu filmowego ; Griffith ; Pionierzy-teoretycy montażu ; Awangarda francuska ; Karol Irzykowski ; Béla Balázs ; Szkoła radziecka ; Wiertow - praktyk ; Wiertow - teoretyk ; Kuleszow - praktyk ; Kuleszow - teoretyk ; III. "Montaż atrakcji": Predyspozycje montażowe ; We frontowym teatrze amatorskim ; Pod urokiem teatru akrobatycznego ; Teoria "montażu atrakcji" ; Poszukiwanie montażu filmowego ; Strajk ; IV. Eisensteinowski montaż klasyczny w Pancerniku Potiomkinie: Nowa rola "montażu akcji" ; Montaż scen masowych ; Rola konfliktu ; Klasyczna budowa dramaturgiczna ; Metaforyczność i skrótowośc ; Konfrontacje z teorią montażu Pudowkina ; Rodzaje montażu ; V. Eisensteinowski montaż intelektualny: Nowe poszukiwania montażowe ; Geneza montażu intelektualnego ; Konfrontacja z montażem Griffitha ; Październik: Przykłady montażu intelektualnego ; Problem rytmu ; Czwarty wymiar ; Problem konfliktu ; Dwoistość stylu ; Stare i nowe: Przykłady montażu intelektualnego ; Budowa patetyczna ; Montaż według nadtonu ; Nowe potraktowanie czasu i subiektywnego widzenia ; Rozwój roli konfliktu i metafory ; Dźwięk i barwa ; Znaczenie montażu intelektualnego ; VI. Montaż pionowy: Muzyczna budowa filmów ; Iluzja dźwięku ; Kontrapunkt obrazu i dźwięku ; Formy słowne ; Aleksander Newski ; VII. Montaż polifoniczny: Przykład montażu polifonicznego w Iwanie Groźnym ; Montaż gry aktorskiej ; Problem filmowości Iwana Groźnego ; VIII. Montaż chromofoniczny: Rola koloru w filmach czarno-białych ; Kolor w filmie dźwiekowym ; Epizod barwny w drugiej części Iwana Groźnego ; Zakończenie: Montaż a proces twórczy ; Dialektyczne ujęcie metody montażowej ; Montaż a proces odbiorczy ; Zasada muzycznej kompozycji ; Założenia teoretyczne warsztatu montażowego ; Teoria i praktyka ; Próba syntezy ; Współczesne koncepcje antymontażowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-9309 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej