Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Proza
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(2)
Autor
Brodzik Agnieszka
(2)
Poston Ashley
(2)
Day Anna
(1)
Komerski Grzegorz
(1)
Nowakowski Artur (1972- )
(1)
Porczyński Dominik (1982- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
14-17 lat
(3)
Młodzież
(3)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura angielska
(1)
Temat
Fandomy
(5)
Nastolatki
(2)
Cosplay
(1)
Czasopismo alternatywne
(1)
Fantastyka
(1)
Grupy społeczne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kolekcjonerstwo
(1)
Konkursy i festiwale
(1)
Kultura popularna
(1)
Podróże w czasie
(1)
Przyjaźń
(1)
Rzeczywistość postapokaliptyczna
(1)
Science fiction
(1)
Serial filmowy
(1)
Zakochanie
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Dystopia
(1)
Powieść
(1)
Science fiction
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(2)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: Kopciuszek, który był geekiem.
Pokochaj magię fandomu! Elle Wittimer jest geekiem, a jej całe życie to Starfield, klasyczna seria science-fiction. Kiedy dziewczyna dowiaduje się o konkursie na cosplay do ukochanego filmu, musi wziąć w nim udział. Z oszczędnościami z pracy w food trucku Magiczna Dynia i w starym kostiumem ojca, Elle wyrusza w podróż zdeterminowana, by wygrać. Nie spodziewa się jednak, że poza walką o pierwsze miejsce w konkursie, przyjdzie jej stoczyć bitwę o czyjeś serce. [We Need Ya - Grupa Wydawnictwa Poznańskiego, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-IV/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The fandom" 2017.
Pełna szybkiej akcji, łącząca wiele popularnych gatunków przygoda grupy fanów trafiających do uniwersum ulubionej powieści i filmu. Czy młodzi bohaterowie, motywowani miłością, poczuciem winy i strachem, zdołają się uratować i wrócą do domu? Los opowieści spoczywa w ich rękach. Violet i jej przyjaciele są fanami powieści Taniec na szubienicy i członkami fandomu świata wykreowanego w książce oraz jej ekranizacji. Akcja powieści toczy się w XXII wieku. Ludność podzieliła się na genetycznie ulepszonych Genuli oraz zmuszonych przez nich do posłuszeństwa zwykłych ludzi, do których przylgnęło określenie Niedosków. Prawo wstępu na zajmowane przez Genuli Błonia otrzymywały jedynie najsilniejsze i najbardziej uzdolnione jednostki, które musiały im służyć niewolniczą pracą. Aby zachować władzę i utrzymać Niedosków w ciągłym strachu, Genule urządzali co tydzień publiczne egzekucje. Zbierali się w wielkich arenach zwanych Koloseami i oglądali wieszanie Niedosków. Zwyczaj ten nazwano „tańcem na szubienicy”. Violet z młodszym bratem Nickiem oraz przyjaciółkami Alice i Kathy udają się na londyński Comic Con, by wziąć udział w spotkaniu z gwiazdami ekranizacji. Jednak tam nieoczekiwanie cała czwórka zostaje przeniesiona prosto do świata z opowieści. Zostają tam uwięzieni i dodatkowo przypadkowo zabijają główną bohaterkę, Rose. Zostaje tylko jeden sposób, by się uratować: Violet musi zająć miejsce Rose i całą historię przywrócić na właściwe tory. Wierzy, że gdy trafi na stryczek, przyjaciołom uda się wrócić do rzeczywistości. Jednak żadna historia nie jest warta śmierci… Prawda? [Jaguar, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-IV/F (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-SF (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-IV/SF (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-IV/F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The princess and the fangirl" 2018.
Nikt nie broni ulubionego uniwersum tak zaciekle jak fandom! Imogen Lovelace to pozornie zwykła dziewczyna, która podejmie się niemożliwej misji. Ta szalona fangirl zrobi wszystko, by uratować swoją ulubioną postać, księżniczkę Amarę, przed uśmierceniem jej w ukochanej serii filmowej. Po epickiej Geekerelli przyszedł czas na nową fanowską baśń, w której przyjaciele staną się wrogami, wrogowie sprzymierzeńcami, a w międzyczasie wybuchnie płomienny romans. Tylko jak odnaleźć się w całym tym bałaganie, skoro właśnie wypłynął do sieci scenariusz sequela Starfield? Poznaj porywającą opowieść o Księciu i żebraku w zupełnie nowej odsłonie. Wejdź do świata fandomu i poczuj magnetyzującą siłę wciągającej kosmicznej podróży. [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 286-[296].
Streszczenie w języku angielskim.
WPROWADZENIE ; I. GRY I GRACZE JAKO PRZEDMIOT BADAŃ: 1. Wprowadzenie ; 2. Gry jako przedmiot badań naukowych ; 3. Fani gier fabularnych jako zbiorowość ; 4. Podsumowanie ; II. GRY FABULARNE W PERSPEKTYWIE HISTORYCZNEJ: 1. Wprowadzenie ; 2. Tradycyjne gry fabularne ; 3. Sieciowe gry fabularne ; III. KRĄG SPOŁECZNY GRACZY: 1. Wprowadzenie ; 2. Konstruowanie kręgu społecznego graczy ; 3. Kontekst gry ; 4. Kulturowe składniki sesji gry fabularnej ; 5. Uczestnicy małego kręgu ; 6. Etap przygotowań ; 7. Sesja jako spotkanie ; 8. Rozgrywka ; 9. Improwizacja ; 10. Sprawstwo graczy ; 11. Negatywne cechy mistrza gry ; 12. Działania graczy ; 13. Umiejętności graczy i ich doskonalenie ; 14. Drużyna – historia jednej kampanii ; 15. Podejmowanie decyzji ; 16. Estetyka – klimat ; 17. Norma i przesada, temporalne wymiary zaangażowania ; 18. Warsztat wyobraźni i park rozrywki ; IV. FANDOM: ORGANIZACJA I SOCJALIZACJA: 1. Definiowanie przynależności do fandomu ; 2. Fandom jako konglomerat kręgów społecznych ; V. SPOŁECZNOŚĆ LUDZI DYSKUTUJĄCYCH: 1. Fandom jako arena ; 2. Budowanie statusu ; 3. Profesjonalizacja w fantomie ; 4. Glokalizacja fandomu ; VI. WYODRĘBNIENIE ŚWIATÓW SPOŁECZNYCH GIER FABULARNYCH: 1. Przekraczanie „magicznych drzwi” ; 2. Zawieszanie niewiary ; 3. Konstruowanie granic świata społecznego gier fabularnych ; 4. Gracze i otoczenie społeczne ; 5. Funkcjonowanie w otoczeniu instytucjonalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110284 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fanzin SF : artyści - wydawcy - fandom / Artur Nowakowski. - Poznań : Instytut Kultury Popularnej, 2017. - 433 strony, [14] stron tablic, [1] karta tablic : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 409-410. Indeks.
Książka Artura Nowakowskiego "Fanzin SF. Artyści, wydawcy, fandom" przybliża historię i ukazuje sposoby działania klubów oraz wydawców amatorskich ruchów entuzjastów fantastyki na świecie i w Polsce, od lat trzydziestych do dziewięćdziesiątych XX wieku. Autor skupia się między innymi na przedstawieniu pracy redaktorskiej oraz ilustratorskiej miłośników SF, eksponując wartości, jakie dominowały w ich działaniach, którymi przeciwstawiali się zarówno opresji państwa, jak i oficjalnej polityce wydawniczej, hołdując wolności i niezależności twórczej. Uzupełnieniem książki jest leksykon polskich fanzinów fantastycznych. [Instytut Kultury Popularnej, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105523 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej